Recenze

10 Majitel

Mazda 3 G120 Challenge

9,60 Uživatelé

Hodnoceno: 14× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Mazda 3, foto 1 Mazda 3, foto 2 Mazda 3, foto 3 Mazda 3, foto 4 Mazda 3, foto 5 Mazda 3, foto 6 Mazda 3, foto 7 Mazda 3, foto 7
Mazda 3, foto 8 Mazda 3, foto 8 Mazda 3, foto 9 Mazda 3, foto 10 Mazda 3, foto 11 Mazda 3, foto 12
 

Technické info

Přezdívka auta mazlik Rok výroby 2015 Koupeno nové najeto [km]:1500 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 88 kroutící moment [Nm]: 210 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8,8 maximální rychlost [km/h]: 198 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 419 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7,3

Popis vozu

Nejdřív krátce k výběru auta. Jelikož sám jezdím služebním vozem, jednalo se spíš o volbu auta pro moji drahou polovičku s tím, že by auto mělo být zábavné na jízdu, atraktivní, spolehlivé, neokoukané, zkrátka takové, na které se těšíte, když se s ním můžete svézt a odpustíte mu nějakou tu chybičku... :)

Nejprve jsme zvažovali nový vůz někde v kategorii 300-400 tis. Kč, mělo se jednat o střední třídu, takže proběhly zkušební jízdy s Oplem Astra, Oplem Mokka, Mazdou3, Kiou Ceed, Hyundai ix35, Hyundai i30 a Fordem Focus. Služební vůz mám od VW a přestože to je podle všech testů "ideální auto na denní používání", tak bych ho jako zábavné neoznačil. Škodovka nesplňuje ani jedno z mých kritérií, přestože to asi objektivně není špatné auto.

Absolutní nadšení zavládlo po svezení s Mazdou3, ale cenově byla mimo naše možnosti. Hodně se mi líbil poměr cena/výkon u Kie, ale chybělo to nadšení a pocit, že bych měl něco neokoukaného. Hodně mě bavil i Focus, ale cenově to nebylo ono, přes facelift se mi moc nelíbil interiér a dál mě (jako u většiny) odrazoval malý objem s turbem.

Tak jsme se rozhodli, že se v této cenové kategorii podíváme po něčem ojetém a prémiovém. Zkušební jízdu jsme měli v několika BMW 3x & X1, Volvu S/V60 & V50, Audi Q5, Mercedesu C-Klasse, VW Tiguanu a to je asi vše. Měli jsme štěstí, že v našem městě je importér ojetých aut z IT, která jsou v dobrém stavu, nebouraná a se servisní historií. Navíc mají velmi šikovné prodejce, kteří o autech opravdu vědí hodně, nikomu koupi nenutí a jsou ochotni s Vámi s úsměvem absolvovat třeba 5 zkušebních jízd po sobě. No a během jedné takové jízdy se to rozhodlo, kdy jsme si s prodejcem řekli, že prostě rádi řídíme neokoukaná auta a oba jsme začali vychvalovat Mazdu3. Do toho jsme se s manželkou shodli, že než dát takové peníze za ojetý vůz (ikdyž s jasnou historií), raději připlatíme za nový.

Kdo z Vás už zažil ten pocit radosti, že jste si konečně (v sobě samotných) vybrali auto, na které se hrozně těšíte? :) Takový pocit jsem měl ve čtvrtek večer, kdy jsem se vrhnul na hledání skladových vozů v ČR. Požadavek byl Mazda3, benzín, sedan (líbí se mi víc a má i praktický kufr, navíc jich tolik nejezdí) a černá metalíza (požadavek manželky). Cenově jsme byli omezeni a tak volba raději padla na silnější motor (2-litr, 120 PS), než na vyšší výbavu. Máme tedy Mazdu3 G120 Challenge sedan.

Z výbavy uvedu to nejdůležitější, co má:
- automatickou 2-zónovou klimu
- 4x elektrická okna
- dotykový displej s navigací (za příplatek)
- ovládání HMI (kolečko/joystick)
- tempomat
- mlhovky
- 2x USB vstup + SD-karta (obsazena navigací)
- kožený multifunkční volant
- 16" alu kola
- metalíza
- couvací/parkovací kamera (dodělávaná díky přípravě z výroby za směšné peníze)
atd.

Co (mi) ve výbavě naopak chybí:
- xenony a LED pro denní svícení
- světelný a dešťový senzor

Musím přiznat, že mě trošku štve, že mi chybí LED denní svícení (v dnešní době je to skoro povinnost u nových aut) a řeším, jestli se na to vykašlu nebo nějaké nechám dodělat - jedině aby vypadalo jako originál. Občas bych uvítal světelný senzor (hlavně, když řídí žena, která na něj byla z minula zvyklá). Ale na druhou stranu nelituju, že jsem si vybral na úkor výbavy silnější motor, protože autu přidává na hlavním faktoru - zábavě :)

O jízdních vlastnostech jste se asi dočetli v testech, takže se o nich nebudu vypisovat. Pro mě (subjektivně) silné a slabé stránky jsem uvedl níže.

Silné stránky

- motor + řízení + řazení
- ovládání Mazda HMI
- grafika zábavního systému včetně rychlosti vyhledávání navigace
- atraktivita / neokoukanost
- velká zpětná zrcátka
- manuální ruční brzda (nikoli elektrická)
- otevírání víka kufru přes dálkový ovladač
- neatraktivita pro zloděje (snad)
- spolehlivost značky Mazda
- drobnosti jako drobná "škvíra" na protažení kabelu autonabíječky z prostoru pod loketní opěrkou (nabíječka tak není vidět a přesto se kabel s ničím netře)

Slabé stránky

- horší výhled šikmo vpřed přes A-sloupek
- stahování okna na 1 dotek jen u řidiče
- nejde stahovat/vytahovat okna přes dálkový ovladač
- netypické rozměry pneumatik (= dražší)
- subjektivně trochu vyšší hluk pronikající do kabiny při vyšších rychlostech (asi od zrcátek)
- slabší příjem rádia a celkově trochu slabší audio (chtěl bych brzy nějak řešit)

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Kupováno u prodejce Mazdy v UnL. Ve čtvrtek večer kolem 22:00 hod. zaslán emailem dotaz na skladový vůz, ve 22:15 hod. přišla reakce, že je ještě volný a druhý den kolem oběda jsem ho již vyzvedával :-)

 

Novinky v recenzi

27.4.2015 10:26

Couvací kamera

Pár z Vás se mě ptalo na couvací kameru, tak jen stručně napíšu, že z výroby jsou kabely přitažené až do kufru, podle návodu, který můžete najít na internetu, lze napojit i neoriginál kameru (můj případ). Já vybral na zahraničních serverech vyzkoušenou Xomax XM-012, která umí jet i na méně než 12V. Kamera stála 22 EUR + poštovné a instalace v neorigo servise podle návodu 1,5-2 hodiny max. Oproti originál kameře za zlomek ceny, funguje pochopitelně na origo displeji, jen nenatáčí "parkovací" pruhy, protože není napojena na senzory otáčení kol.


Přidat názorDiskuse: Mazda 3 G120 Challenge

Další vozy Mazda 3



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

zatím bez obtíží a spoléhám na dobré jméno Mazdy (a Japonců všeobecně) i v budoucnu

praktičnost
9

sedan má svým uspořádáním jisté rezervy, ale mně to vyhovuje (nepotřebuju stěhovák)

prostornost
9

pro pasažéry vzadu i vepředu dostatek místa ve všech směrech

jízdní vlastnosti
10

bez komentáře, jízda je prostě zábavou, na kterou se budete těšit každý den

jízdní komfort
9

trochu ruší zvuk pronikající do kabiny při vyšších rychlostech (asi kvůli velkým zrcátkům?)

provozní náklady
9

na 2-litr zatím dobrá spotřeba, servis by měl být +/- stejný jako u modelů jiných značek

náhradní díly
9

kdo si myslí, že pořád platí, že ND na Japonce jsou drahé, tak by se měl podívat do nějakého eshopu a porovnávat....

výkon motoru
9

turbo mi nechybí, ale pár koníků navíc by se hodilo vždycky :-)

spotřeba
9

na 2-litr zatím slušná spotřeba, po městě kolem 7,3 l (najeto teprve 1500 km), jakmile se dostaneme mimo město, tak spadne pod 7 litrů/100 km

hlučnost motoru
10

skvělý zvuk :)

kvalita sedadel
9

jsou pohodlná a mají dobré boční vedení, materiál by možná mohl být o chlup prémiovější

brzdy
10

ostré, dobře dávkovatelné

zavazadlový prostor
9

velikost nadstandardní (nejsem typický Čech s názorem, že "kufr dělá auto), omezující je jen velikost vstupního otvoru


Více o modeluMazda 3 od 2013
Mazda 3 1.5 Skyactiv-G100 – Jezdí, troubí, vrčí i pobaví! Mazda 3 1.5 Skyactiv-G100 – Jezdí, troubí, vrčí i pobaví!

Nová auta obvykle testujeme s bohatou výbavou, tentokrát…

Mazda RX-8 - počtvrté s Wankelem Mazda RX-8 - počtvrté s Wankelem

Mazda vyrábí supersportovní kupé již dlouhou řádku let.…

 





Blesk.cz

Poslední svého druhu. Tramvajoví nadšenci na Výstavišti obléhali legendární postupimský vůz KT4D

Poslední svého druhu. Tramvajoví nadšenci na…

Ve Stromovce proběhlo poslední květnový pátek jedno šťastné shledání. Na kolejích se tu vystavovala tramvaj typu…

Vyrazte s dětmi na Ratolest Fest: Spousta zábavy na břehu Vltavy

Vyrazte s dětmi na Ratolest Fest: Spousta zábavy na…

Každé dítě má nějaký talent. Že ale nevíte, jak ho poznat? Pak rozhodně vyrazte na Ratolest Fest! Už pátý ročník…

 

iSport.cz

Dívky jsou zpět, Hamiltona to těší. Němci odhalili, kdo je za zákazem

Dívky jsou zpět, Hamiltona to těší. Němci odhalili,…

Dívky jsou zpět. Na začátku roku američtí majitelé F1 rozhodli, že ze startovního roštu zmizí grid girls, neboli…

Šmicer: Salah mi vyrazil dech. Setkání s Kloppem? Byl jako kamarád z dětství

Šmicer: Salah mi vyrazil dech. Setkání s Kloppem?…

Před 13 lety s liverpoolskými kumpány uhranul svět. Ve finále Ligy mistrů prohrávali po půli s AC Milán 0:3. Pak…

 

Reflex.cz

Bohumil Pečinka: Miloš Zeman jako pachatel současného nevládnutí

Bohumil Pečinka: Miloš Zeman jako pachatel…

Prezident Zeman prohlásil, že jmenuje premiérem opět Andreje Babiše bez ohledu na referendum v ČSSD. Tahle věta…

Land Rover: Legendární britský teréňák oslavil 70 let. Vznikl za zvláštních okolností

Land Rover: Legendární britský teréňák oslavil 70…

Nápad na anglický teréňák se zrodil v hlavě Maurice Wilkse, hlavního konstruktéra britské automobilky Rover. Ten…