Recenze

10 Majitel

Mazda 3

9,77 Uživatelé

Hodnoceno: 23× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Mazda 3, foto 1 Mazda 3, foto 2 Mazda 3, foto 3 Mazda 3, foto 4 Mazda 3, foto 5 Mazda 3, foto 6 Mazda 3, foto 7 Mazda 3, foto 8
Mazda 3, foto 9 Mazda 3, foto 10 Mazda 3, foto 11 Mazda 3, foto 12 Mazda 3, foto 13 Mazda 3, foto 14 Mazda 3, foto 15
 

Technické info

Přezdívka auta Mazda3 Rok výroby 2014 Koupeno nové najeto [km]:600 palivo: nafta počet válců: 4 objem [cm3]: 2191 výkon [kW]: 110 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8 maximální rychlost [km/h]: 213 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5

Popis vozu

Výběr auta
Při výběru auta jsem se držela následujících kritérií:
1) Co se karoserie týče, preferuji sedany
2) Cena do 700.000,- v plné výbavě
3) Výkon alespoň 140k
4) Nízká spotřeba PHM
5) Sledovala jsem i statistiku
poruchovosti jednotlivých automobilek
6) Komfortní podvozek
7) Určitě preferuji motory s turbem
8) A v neposlední řadě hrál při výběru vozu svou roli samozřejmě i design :)

Na základě toho jsem vybírala mezi Škodou Octavií RS a právě Mazdou 3. Nejdříve jsem navštívila autorizovaného prodejce Škodovky a požádala o zkušební jízdu. Na jejím konci jsem byla trochu na vážkách, zda je právě toto auto pro mě vhodné - na můj vkus poměrně tuhý podvozek, spíše „chlapský design“ a neustálé upozorňování prodejce na nevychytané, nedobře fungující asistenty (automatické přepínání dálkových/potkávacích světel, hlídání vyjetí z jízdního pruhu, asistent parkování, atp.) na mě neudělalo moc dobrý dojem. Některé z nich jsem měla možnost si v předváděcím voze sama vyzkoušet a opravdu mě zklamala jejich nedokonalost. Jelikož jsem ale vycházela z již zmíněných kritérií, auto jsem nezatracovala. Myslela jsem si, že nefunkčnost asistentů je do jisté míry dána mým požadavkem na bohatou výbavu a poměrně „nízkou cenu“ anebo tím, že se jedná o nové technologie. V každém případě jsem si po této zkušenosti byla jistá, že bych měla zájem o nižší stupeň výbavy, bez těchto vymožeností.
Úplně jiný pocit jsem měla z prvního setkání s Mazdou. Na zkušební jízdu jsem si vybrala opět plně vybavenou, 2.2 dieselovou verzi. Skvělé naladění podvozku (komfortní i s 18´´ koly), přesné a citlivé řízení a přesné řazení s krátkými dráhami jsou vlastnosti, které zajišťují perfektní pocit z jízdy. Originální design Mazdy mě osobně zaujal mnohem více, než vzhled Škody RS. Největším překvapením pro mě ale byla reakce prodejce na dotazy ohledně funkčnosti všech asistentů a technologií, které automobilka nabízí. Rozhodně sympatičtěji na mě zapůsobil fakt, že prodejce se za všechny nabízené funkce postavil. Podle jeho slov Mazda nenabízí nic, co v praxi nefunguje alespoň tak dobře, jak inzerují na svých stránkách a ve všech publikacích. I v tomto případě jsem měla možnost některé ze zmíněných asistentů vyzkoušet a opravdu jsem byla velmi mile překvapena. (podrobněji se o nich rozepíšu v dalších sekcích).

Postřehy:
Plusy Mazdy 2.2D – pro mě líbivější design (interiér i exteriér), ve srovnatelné výbavě daleko nižší cena, vychytanější technologie, lepší pozice automobilky ve statistikách poruchovosti, v nejvyšších verzích menší spotřeba, aktualizace map navigace 3roky zdarma (poté za rozumnou 1000,-), praktický head up display, HDMI ovladač pro navigaci, komfortní podvozek
Plusy Škody Octavia RS 2.0 TSI – o cca.1,2s lepší zrychlení, možnost dokoupení většího množství příslušenství, kratší čekací doba (Mazda mi přišla po 7měsících)
Určitě se mnozí pozastaví nad tím, že srovnávám dvě zdánlivě nesrovnatelná auta, z jiných tříd i cenových kategorií. Nicméně jsou to jediné dva vozy ze současné nabídky, které splňují mé požadavky :)

Mazda 3 2.2D, Revolution Top navi
Řízení: lehké, citlivé řízení, skvěle padnoucí multifunkční volant s ovládáním rádia, telefonu, adaptivního tempomatu s nastavením vzdálenosti odstupu mezi vozidly, omezovače rychlosti a palubního počítače. Všechna tlačítka mi přijdou intuitivně rozmístěna.

Řazení: přesné, krátké dráhy, při zařazení zpátečky se automaticky aktivují parkovací senzory a na display navigace se zobrazí auto s pruhy znázorňujícími vzdálenost od překážky vzadu, vpředu i na bocích auta. Pro případ, kdy řidič potřebuje senzory aktivovat ručně (např. pokud při parkování není třeba použít zpátečku), je na přístrojové desce připraveno tlačítko „P“, které je aktivuje.

Komfort: sedadla jsou dle mého názoru pohodlná, skvělé je elektrické nastavení sedadla řidiče. Ačkoliv je ve většině recenzí kritizována úzká loketní opěrka, osobně si ani na ni nemůžu stěžovat. Díky jejímu řešení je vpředu ve středovém prostoru dostatek odkládacích ploch. Prostor na zadních sedadlech je pro mě těžké hodnotit, sama měřím cca 170cm a vzadu jsem zatím vezla pouze obdobně vysoké osoby, takže jsem žádný problém nezaznamenala. Dieselový motor mi přijde tišší, než u klasických dvoulitrových dieseláků, celkový hluk při vyšších rychlostech je tak nějak standardní (nijak mě nepřekvapil). Podvozek je tužší, ale velice komfortní. Ani od 18´´kol není slyšet na výmolech žádný rachot. V porovnání s mým původním autem (Alfa Romeo MiTO QV) jede Mazda neskutečně ladně a hladce. Vzhledem k tomu, že jsem si vybrala motor s turbem, oceňuji schopnost velice rychlého zahřátí motoru (cca 1-4min).

Technologie:
Start/stop systém – aktivuje se v případě splnění vcelku logických podmínek, popsaných v brožuře. Nastartování auta je po sešlápnutí spojky rychlé. Pokud je aktivován delší dobu a hrozí tím pádem např. vybiti baterie, sám se deaktivuje a auto opět nastartuje (toto je pro mě oproti Alfě velký krok dopředu, neboť tam se v případě hrozícího vybití baterky motor vypne úplně a je nutné jej znova nastartovat). Jediné co bych vytkla je, že nemá paměť (tzn. pokud jej člověk nechce využívat, je třeba ho po každém startu vypnout).
Audio systém Bose - 9 reproduktorů, nemám co vytknout.
Handsfree – prozatím nemám úplně vyzkoušené. Všimla jsem si pouze, že u iPhonu nerozpoznává jméno volajícího i když je v kontaktech. Ovládání hlasem probíhá v angličtině.
Systém sledování prostoru za vozidlem – upozorňuje na přibližující se vozidla v sousedních jízdních pruzích. Upozornění varovnou kontrolkou na zpětném zrcátku, případně zvukovým signálem (pokud je zapnutý blinkr). Funguje spolehlivě, zatím zcela bez problému.
Systém varování před opuštěním jízdního pruhu – reaguje i na méně viditelné pruhy, upozorňuje varovným signálem nebo vibrací. Funguje velmi dobře, využitelný je asi spíš na delší vzdálenosti.
Adaptivní tempomat – naprosto dokonalý systém, který detekuje vozidlo přede mnou (detekci vyobrazí na head up display – je to lepší pro pocit jistoty, že je systém opravdu funkční) . Zůstává aktivní i při přeřazení rychlostního stupně. Deaktivuje se až po sešlápnutí brzdy nebo stisknutí tlačítka cancel (na volantu). V průběhu jeho činnosti řidič v podstatě nepotřebuje ovládat pedály. Auto samo brzdí a samo přidává plyn 
Systém automatického ovládání světel – skvěle fungují adaptivní světlomety, které se natáčí podle pohybu volantu. Naprosto fascinující je automatické přepínání potkávacích a dálkových světel. Tento systém reaguje na všechna vozidla, u kterých by mohlo dojít k oslnění řidičů. Detekuje auta v protisměru i jedoucí stejným směrem (dokonce i na 3proudých silnicích se svodidly). Ve většině případů rozpozná odrazy vlastních světel a nereaguje na ně. Právě tento systém u zmiňované Škody Octavia RS nefungoval ani z poloviny tak dobře. Jediné, co chci řešit s prodejcem Mazdy je nastavení sklonu světlometů, které je automatické a nepřijde mi dobře nastavené. Mám pocit, že světla směřují víc k zemi, než u jiných automobilů a je díky tomu snížená viditelnost.
Zadní parkovací kamera – jeden z mínusů auta. Kamera není u žádné z výbav a není možné ji dokoupit.
Head up display - v některých recenzích jsem se dočetla, že je na něj při slunci špatně vidět nebo že je display rozmazaný. Osobně mám jiné zkušenosti. I na přímém slunci je dobře čitelný. Nastavuje se na výšku řidiče. Zobrazuje tempomat (vč.adaptivního hlídajícího vzdálenost od auta jedoucího přede mnou) ,navigaci a aktuální rychlost.
Design auta:
Hodnocení vzhledu je natolik subjektivní, že nejspíš nemá smysl se o něm moc rozepisovat. Určitě jako většina aut bude mít své příznivce i odpůrce.

Doufám, že tato recenze napomůže potenciálním zájemcům při výběru nového auta :)


Videa:
https://www.youtube.com/watch?v=rGTlsRv2olE
https://www.youtube.com/watch?v=61x6SGARzXg

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím žádné

 


Další vozy Mazda 3



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
9
prostornost
9
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
10
provozní náklady
10
výkon motoru
9
spotřeba
10
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
10
brzdy
10
zavazadlový prostor
8

Více o modeluMazda 3 od 2013
Nová Mazda 3 poprvé zachycena na silnici. Zaujme agresivní přídí Nová Mazda 3 poprvé zachycena na silnici. Zaujme agresivní přídí

Už dříve jsme psali o tom, že design nejnovější generace…

Mazda Xedos 9 2,3i Mazda Xedos 9 2,3i

Xedos 9 zastupuje na českém trhu vyšší třídu a snaží se…

 





Blesk.cz

Facebook Messenger vám dá až deset minut na smazání faux pas

Facebook Messenger vám dá až deset minut na smazání faux pas

Facebook už delší dobu pracuje na možnosti smazání odeslané zprávy v Messengeru. To víme, vždyť v říjnu prolétly…

Nová mapa, kam nejezdit: Nebezpečí číhá v Karibiku, Afghánistán propadl. A co Česko?

Nová mapa, kam nejezdit: Nebezpečí číhá v Karibiku,…

Organizace International SOS poskytující lékařské a bezpečnostní služby představila interaktivní mapu, na které…

 

iSport.cz

Skvělý úspěch Šonky! Český akrobatický pilot se stal poprvé mistrem světa

Skvělý úspěch Šonky! Český akrobatický pilot se stal…

Akrobatický pilot Martin Šonka vyhrál poprvé sérii Red Bull Air Race. Celkové vítězství si čtyřicetiletý rodák z…

Ty vole, taková nálož! Youtuber The Top pařil CZC.cz iSport Cup. Postoupil?

Ty vole, taková nálož! Youtuber The Top pařil CZC.cz…

Nikdy předtím se žádného turnaje nezúčastnil. "Poprvé jsem se nechal zlákat!" zdůraznil Vojta Mikulík alias The…

 

Reflex.cz

Světově proslulý jazzový chameleón Emil Viklický vyráží na narozeninové turné

Světově proslulý jazzový chameleón Emil Viklický…

Emil Viklický je hudební pojem, který by jistě vystačil na samostatnou knihu. Moravský rodák z Olomouce, kde…

Svědectví ženy o svobodě a demokracii penisů. Jaká je Výstava skutečně nahých mužů?

Svědectví ženy o svobodě a demokracii penisů. Jaká…

Co s načatým 17. listopadem? Jít demonstrovat, poslechnout si koncert nebo se zúčastnit satirického průvodu? To…