Recenze

masO (muž 39 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Suzuki Samurai SJ413 JX SoftTop

9.87 Uživatelé

Hodnoceno: 29× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Suzuki Samurai, foto 1 Suzuki Samurai, foto 2 Suzuki Samurai, foto 3 Suzuki Samurai, foto 4 Suzuki Samurai, foto 5 Suzuki Samurai, foto 6 Suzuki Samurai, foto 7 Suzuki Samurai, foto 8
Suzuki Samurai, foto 9 Suzuki Samurai, foto 10 Suzuki Samurai, foto 11 Suzuki Samurai, foto 12 Suzuki Samurai, foto 13 Suzuki Samurai, foto 14 Suzuki Samurai, foto 15 Suzuki Samurai, foto 16 Suzuki Samurai, foto 17 Suzuki Samurai, foto 18 Suzuki Samurai, foto 19 Suzuki Samurai, foto 20 Suzuki Samurai, foto 21 Suzuki Samurai, foto 22 Suzuki Samurai, foto 23 Suzuki Samurai, foto 24 Suzuki Samurai, foto 25 Suzuki Samurai, foto 26 Suzuki Samurai, foto 27 Suzuki Samurai, foto 28 Suzuki Samurai, foto 29 Suzuki Samurai, foto 30 Suzuki Samurai, foto 31 Suzuki Samurai, foto 32 Suzuki Samurai, foto 33 Suzuki Samurai, foto 34 Suzuki Samurai, foto 35 Suzuki Samurai, foto 36 Suzuki Samurai, foto 37 Suzuki Samurai, foto 38 Suzuki Samurai, foto 39 Suzuki Samurai, foto 40 Suzuki Samurai, foto 41 Suzuki Samurai, foto 42 Suzuki Samurai, foto 43 Suzuki Samurai, foto 44 Suzuki Samurai, foto 45 Suzuki Samurai, foto 46 Suzuki Samurai, foto 47 Suzuki Samurai, foto 48 Suzuki Samurai, foto 49 Suzuki Samurai, foto 50 Suzuki Samurai, foto 51 Suzuki Samurai, foto 52 Suzuki Samurai, foto 53 Suzuki Samurai, foto 54 Suzuki Samurai, foto 55 Suzuki Samurai, foto 56 Suzuki Samurai, foto 57 Suzuki Samurai, foto 58 Suzuki Samurai, foto 59 Suzuki Samurai, foto 60 Suzuki Samurai, foto 61 Suzuki Samurai, foto 62 Suzuki Samurai, foto 63 Suzuki Samurai, foto 64 Suzuki Samurai, foto 65 Suzuki Samurai, foto 66 Suzuki Samurai, foto 67 Suzuki Samurai, foto 68 Suzuki Samurai, foto 69 Suzuki Samurai, foto 70 Suzuki Samurai, foto 71 Suzuki Samurai, foto 72 Suzuki Samurai, foto 73 Suzuki Samurai, foto 74 Suzuki Samurai, foto 75 Suzuki Samurai, foto 76 Suzuki Samurai, foto 77 Suzuki Samurai, foto 78 Suzuki Samurai, foto 79 Suzuki Samurai, foto 80
 

Technické info

Přezdívka auta Alfasamik Rok výroby 1987 Koupeno ojeté najeto [km]:70000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1324 výkon [kW]: 47 zrychlení 0-100 km/h [s]: 18 maximální rychlost [km/h]: 127 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 80 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 7.5

Popis vozu

Vždycky jsem toužil po offroadu, můj sen byl a je LandRover Defender, krátkej rozvor, nejlépe bez střechy, nebo Pickup. LR je pro mě, doufám že zatím, opravdu nedostupný. Souběžně s prozkoumáváním evropského trhu s ojetými auty a čekáním na zázrak v podobě LR Defender ve výborném stavu za ještě lepší cenu, jsem mapoval ceny ostatních teréňáků a dost jsem se zakoukal právě do Suzuki, jednoho dne jsem se rozhodl, že na Defendera mám ještě čas a chuť vlastnit auto byla tak silná, že jsem začal reálně uvažovat o Samikovi. Inu hledal hledal až našel. Projel dohodl koupil.

Suzuki SJ413JX (pozdeji Samurai) jsem koupil v půlce června od soukromníka, který auto dovezl ze Švýcarska. Je po prvním majiteli - pán, ročník 1937, o auto se nejspíš dobře staral - krásný zachovalý interiér, lak nepoškrábaný, koroze začínající na zadním blatníku u nárazníku. Auto bylo nejspíš garážováno. Takže po koupi byla radost veliká, těšil jsem se jak celé léto projezdím se staženou střechou ve svém prvním autě. Jenže pak to přišlo, dal jsem auto na technickou a na přihlášení...jenže auto ze Švýcarska (mimo EU) starší osmi let (o dost starší:) takže přihlášení trvalo neuvěřitelných 2 a půl měsíce a zvýšilo cenu auta o třetinu :) Nicméně Alfasamec je konečně doma, bez střechy jsem se svezl celkem třikrát a to jsem byl rád, že nám letos příroda prodloužila léto o pár týdnů :)

Jinak jsem byl příjemně překvapen jízdou, čekal jsem, že budu jezdit ze zatáček po tečně ven - auto má listová pera, ale není to vůbec tak, naopak už jsem mi kolikrát stalo, že jsem byl v zatáčkách rychlejší než moderní auta - což sice nesvědčí nic o vyspělosti podvozku SJ413ky jako spíš o schopnostech některých řídičů, kteří můžou mít v autě všechny MacPhersony dohromady a stejně jsou brzdou provozu :)

Čeho jsem se taky trošku bál, byly jízdy na delší vzdálenosti, několik lidí mi tvrdilo, že v tom autě jde ujet maximálně 200km v kuse nebo že bych v něm radši neměl jezdit nikam jinam než do lesa, ale musím říct, že i cesta ze Znojma do Jizerských hor nebyl žádnej horor, ba naopak! Je pravda že auto na nerovnostech poskakuje jak horská koza, na předních sedačkách je to bez problémů, horší je to ale vzadu. Zadní sedačky (říkal bych jim nouzové) jsou umístěny přímo nad zadní nápravou, takže jediné štěstí pro cestující vzadu je, že mám plátěnou střechu a ne hardtop, protože mlátit hlavou do plechu je horší :)
Ideální cestovní rychlost je v rozmezí 80-100kmh, většinou jezdím těch 90 - 100, někdy i 110 (!) a někdy taky 70 (většinou v dlouhým táhlým:) Jinak zpřevodování auta je offroadové, dvojka se dá řadit ve 10kmh, trojka ve 20kmh atd, takže po městě jezdím na čtyřku, pětku. Nejvyšší výkon je ale dostupný až v 6000ot (mohutných 47kW).

Na co je potřeba si zvyknout je volant bez posilovače, první den kdy jsem si auto vezl ze servisu po přihlášení, jsem s ním rajtoval po městě a už jsem začínal cítit ruce. Nicméně neměnil bych, včera jsem řídit Peugeot 307 a měl jsem pocit, že mi ten volant někdo utrhl od kol :)

Offroadových zkušeností zatím moc nemám, ale tam kam jsem se do teď odvážil, tak zatím pokaždé jsem byl limit já, ne auto, protože ikdyž já už jsem pomalu stahoval gatě a volal o pomoc, tak Samik bez zaváhání šplhal a šplhal a sjížděl a sjížděl. Takže další na pořadu jsou offroadovější pláště a lekce jízdy mimo civilizaci.

Takže až bude víc zkušeností, doplním fotky a zážitky z jízdy opravdovým terénem. Každopádně, už po tom co jsem zažil teď vím, že tam kde tátova bývalá Mazda Tribute už nemohla, hrabala nechtělo se jí dál, můj Samík nepotřeboval ani přiřadit pohon všech kol.

Jinak koho zajímá spotřeba, tak mimo město cca 7.5 litru ve městě prý 12 - 13. Ale nevím přesně, neměřil jsem ji, není to ale nic hrozného, hlavně na offroad je to skvělé! :)

Něco málo technických informací:
rozměry auta (DxŠxV) - 3430mm x 1460mm x 1680mm
rozvor - 2030mm
poloměr otáčení 4,9m
rozchod - vpředu 1210mm, vzadu 1220mm
váha - 890kg (dvě sedadla) nebo 900kg (čtyři sedadla)

motor
vodou chlazený 4 válec, OHC
vrtání / zdvih - 74.O mm / 77.Omm
objem 1324 cm3
kompresní poměr 8.9 : 1
karburátor AISAN

převodovka
5ti stupňová synchronizovaná + zpátečka :)
poměr 3,909
jednička 3,650
dvojka 1,946
trojka 1,422
čtyřka 1,000
pětka 0,793
zpátečka 3,463

pneu 205/70 R15
odpružení listovými pery
sv.výška 225mm

brzdy
hydraulické
přední kotoučové, zadní bubnové

objem nádrže 40 litrů

Silné stránky

+ sundávací střecha
+ sklápěcí čelní sklo
+ jízdní vlastnosti
+ terénní schopnosti
+ design
+ auto bez elektroniky
+ dobře fungující topení (vzhledem ke stavu střechy se to bude v zimě hodit :)

Slabé stránky

- zadní místa nouzová (mě to nevadí, jezdím v něm zatím já a přítelkyně, takže bohatě stačí přední sedačky)
- střecha je tak stará a děravá, že v autě vozím houbu abych mohl vytírat po případných bouřkách :)
- neustálý pocit že mi někdo leze do auta, protože mu nebrání nic než unavená koženka, takže zatím když někam jedu, musím všechno brát s sebou, což je na delší cesty trošku nepraktické, časem to vyřeším nějakým uzamykatelným boxem místo zadních sedadel
- jediné dvě odkládací místa a protože povinná výbava zabírá obě, nezbývá mi kam zastrčit kelímek s pitím, odložit mobil atd ! ;)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

-

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

-

 

Novinky v recenzi

26.1.2010 02:43

více fotek!

Stále se snažím přidat pár fotek, ale říkal jsem si, že počkám až bude novej web macz :) Takže za to nemůžu já, že tady jsou furt ty samy obrázky!
Kdo by ale měl zájem, může kouknout na http://picasaweb.google.com/yaniczech/OFFROAD#
tam je ta aktualizace pravidelnější..
Enjoy!

22.12.2009 22:53

nove pneu

Tak konečně dorazily nové pneumatiky - BFGoodrich 215/75 R15 - prvotní testy potvrdily, že jsou skvělé, jsou to ale univerzály, takže do sněhu jsou samozřejmě lepší volby, ale zatím mě jen mile překvapily. Zítra přidám další fotky a možná bude i nějaká offroad vyjížďka "vánoční".

21.11.2009 12:50

doplňeny zákl.tech.údaje

viz nadpis .)

14.11.2009 00:30

spotřeba

Takže po výměně oleje klesla spotřeba na 7,5 l / 100km (samozřejmě spotřeba klesla taky díky tomu, že jsem jezdil až do sucha téměř a pak to pořádně spočítal), což je skvělé, není to skvělé? .) Jinak stále čekám na nové pneu, doufám, že během příštího týdne dorazí abych mohl přezout a vyrazit do bahna na zkoušku..


Přidat názorDiskuse: Suzuki Samurai SJ413 JX SoftTop

zobrazené auto není aktivní, nelze diskutovat

Další vozy značky Suzuki



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

pevně věřím, že časem změním na desítku, zatím bez problémů, ťuk ťuk

praktičnost
10

pro dva lidi bez problémů

prostornost
10

pro dva cestující za 10b, pro čtyři cestující za 5bodů :) záleží na tom, zda se jede na krátkou trasu nebo delší + zavazadla, protože potom si každý může vzít zhruba kartáček, pastu a ručník :)

jízdní vlastnosti
8

příjemné překvapení, rozhodně bez problémů v rychlostech, které je auto schopno dosáhnout

jízdní komfort
8

běžná silnice evropského standardu - plavná jízda (téměř :) běžná silnice českého standardu - houpavá jízda polní/lesní cesta - hodně skákavá jízda

provozní náklady
8

zatím za OSM

náhradní díly
0

zatím nevím, ale mělo by to být ok

výkon motoru
8

dostačující - vím, že můžu spěchat jak chci a stejně s tím nic nemůžu udělat :)

spotřeba
9

na offroad benzín krása

hlučnost motoru
10

zní jak dospělej offroad! .)

kvalita sedadel
10

přední skvělé, zadní méně skvělé - spíše nouzové, ale ja hodnotím 10kou protože v autě jezdíme dva

brzdy
10

vpředu kotouče, vzadu bubny

zavazadlový prostor
10

jak jsem psal výše, pro dva skvělé, pro čtyři bída






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…