Recenze

10 Majitel

Mazda 323f BA 2.0 V6 GT

9,70 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Mazda 323f, foto 1 Mazda 323f, foto 2 Mazda 323f, foto 3 Mazda 323f, foto 4 Mazda 323f, foto 5 Mazda 323f, foto 6 Mazda 323f, foto 7 Mazda 323f, foto 8
Mazda 323f, foto 9 Mazda 323f, foto 10 Mazda 323f, foto 11 Mazda 323f, foto 12 Mazda 323f, foto 13 Mazda 323f, foto 14
 

Technické info

Přezdívka auta mazdavrak Rok výroby 1995 Koupeno ojeté najeto [km]:550000 palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 106 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 10

Popis vozu

Moje Mazda 323F BA V6 GT má za sebou poměrně hnusný život. od roku 1995 byla používána jako služební vozidlo. V té době byla vybavena jakýmsi připojením na internet, antiradarem (jehož všudypřítomné dráty se občas potkávají s kastlí a dělají ohňostroj) a byla s ním najeta nechutná porce kilometrů - zhruba 400 000.

Poté se dostává do rukou soukromníkovi z obce v Středočeském kraji, o které jsem v životě neslyšel. V jeho rukách vozidlo přichází o motor.

Potom si auto kupuje již jako vrak kamarád. Po sundání olejové vany se z motoru vysype spousta železných věcí podivných tvarů, leč žádný olej!!!

Vozidlo tedy dostalo nový motor z vrakoviště, nové 5. dveře, které podlehly oxidaci oceli a bylo tak obecně znovu sestaveno. Fakt, že můj kamarád má doma pořád přepravku šokující velikosti a hmotnosti plné šroubků a kovových věcí s nápisem "Co zbylo z Mazdy" mě znepokojuje jen zřídka. Vozidlo bylo dále zbaveno originálního volantu s airbagem (ten byl nahrazen jakýmsi tuzingovým, přišroubovaným na homo-domo náboji vysoustruženém z náboje převodovky) a čidel ABS, airbag a ABS jsou totiž pro holky. Kamarád s autem jezdil šest let do práce, na výlety a tak obecně. Jednoho dne se rozhodl, že cena paliva je natolik vysoká, že živit dvoulitrový šestiválec (společně s jeho dalšími vozidly BMW 320d, Fiat 126p a motocyklem Kawasaki cosi 600) je nad jeho finanční možnosti. Začal tedy Mazdu rozebírat na díly, stihl prodat palubní desku, plato od kufru, nářadí a další hlouposti.

V té době jsem přicházím já a říkám si! Jé, hezké lego a jak je pěkně rezavé, nechceš mi to prodat? A on prodal. přes internet jsem si pořídil zánovní palubní desku a zvedák. Auto jsem kupoval čistě s účelem pobavit se a pokud se někdy podaří, tak se s ním projedu.

Po prvních 2000 km po ČR (ještě v týden koupě vozu) jsem zjistil, že v autě funguje naprosto všechno. Veškerá elektrika včetně elektrického střešního okna, všech 4 elektrických oken, většina interiérového i exteriérového osvětlení, centrálního zamykání s DO nebo klimatizace prostě všechno. Dále jsem konstatoval, že motor má naprosto okamžitý nástup výkonu, a že je ho nějak více, než by mělo. Čas z 0 na 100 je cca. o 1s !!! rychlejší než oficiální hodnota. Taky na maximální rychlost (cca. 215 km/h tacho) auto dojede stylem: zrychluji, zrychluji.... prásk, omezovač otáček... Patrně to má na svědomí řídící jednotka, která nevypadá úplně originálně a větší kanály systému VRIS v sání než jsou běžné.
Drobné vady na kráse: motor žere olej, synchronizace 3. rychlostního stupně má nejlepší časy za sebou, hučící ložisko levého zadního kola, nesvítí couvací světlo a plasty (nejsou ani trochu měkčené !!!) interiéru se potkávaly jen v říši fantazie.

Vyměnil jsem ložisko (hučení bylo otravné) a s autem dál pravidelně jezdil z Rožnova pod Radhoštěm do Prahy do školy, na výlety do Rakouska, Maďarska, Slovenska, na autoslalom, amater rallye, vozit dřevo z chaty (úplně plné auto), v zimě jezdil boky (promiň Mazdo, ty svodidla tam dali naschvál)...

Prostě auto je využíváno na nejšpinavější práci, na kraviny jako jsou závody a zimní smykování a je z něj promítáno letní kino. Zatím se na něm po najetých asi 15 000km (30% z toho někde mezi 5000 ot. a omezovačem a dveřmi napřed) vůbec nic nepokazilo, což mě až trochu mrzí, protože jsem si auto pořídil, abych se ho naučil spravovat.

Nakonec jsem byl velmi překvapen, auto je zatím spolehlivé, opravdu svižné, dostatečně esteticky odpudivé, takže se ho nebojíte zaparkovat kdekoliv a dá se s ním dělat spousta věcí.

Závody do vrchu: http://www.youtube.com/watch?v=ApKR95f-Big

Boky v Praze: http://www.youtube.com/watch?v=ZJfPXomjjWE

Tahání duše od Tatry:
http://snowhunters.cz

Nebo mazdakino:
http://mazdakino.cz

Silné stránky

Fenomenální motor - pružný, výkonný, úžasně sametový a tichý
Spotřeba průměrně 10-12l/100 - chod, pokud je v něm olej nezničitelný
Podvozek - ne úplně pohodlný ale předvídatelný, dost přetáčivý, skvělý
Prostor uvnitř - s ohledem na typ karoserie (vzhled allá kupé) poměrně veliký kufr, místo vevnitř pro 4 lidi (na nohy na všech místech více místa než v OII)

Slabé stránky

MASIVNÍ KOROZE !!!
Spotřeba průměrně 10-12l/100 - pokud člověk řídí jako Gándhí dá se jet okolo 7,5l/100, ale taky se dá jet za 35l/100 (autoslalom)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Ložisko jsem si vyměnil sám (cena ložiska byla 400 Kč/kus) a udělal jsem to moc dobře a za odpoledne. A ještě jsem si k tomu udělal kafe.

Prasklá příruba chladiče po nedostatečném dochlazení motoru po zběsilých kolech na CzechRingu (zalepeno 2 složkovým epoxidem).

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Koupil jsem za 15 000 jako vrak a ono to bylo spolehlivé auto...

 

Novinky v recenzi

25.11.2014 13:22

Prodávám

Mazda bohužel mizí před očima díky oxidaci železa. Agenti na STK řekli, že ani do sběru to nepůjde prodat, protože tam žádné železo není, a že na cestu to nesmí už vůbec. Takže auto prodávám za rozumnou cenu na díly, a pokud to nikdo nebude chtít, půjde do šrotu.

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy Mazda 323f



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

zatím překvapivě žádný problém

praktičnost
8

kromě omezení nižším podvozkem to auto zvládne téměř vše

prostornost
8

tohle auto nemá být extra prostorné, přesto záhadně pohodlně převeze 4 lidi se zavazadly nebo metr a půl smrkového dřeva z chaty

jízdní vlastnosti
10

vynikající, mírně přetáčivé, čitelné... nemám co víc dodat, nejlepší podvozek co se čitelnosti a zábavy za volantem týče s jakým jsem měl zatím tu čest.

jízdní komfort
2

na D1 máte pocit, že s kastrólem na hlavě padáte ze schodů

provozní náklady
4

velká spotřeba + nějaký ten olej

náhradní díly
10

na tohle auto jsou díly zadarmo nebo za lahev (pro představu, za slušně vypadající převodovku chtěli 800 Kč)

výkon motoru
8

opticky se zdá, že je větší než těch 106kW, na tohle auto je to tak akorát

spotřeba
2

žere tolik, kolik jiný 18 let starý benzínový dvoulitr

hlučnost motoru
10

ticho

kvalita sedadel
6

nová sedadla byla asi ok, ty moje už jsou lehce prosezená a prošoupaná, pořád mě po 10h jízdy bolí záda méně než z firemní OII

brzdy
5

na jízdu po cestě více než ok, na okruhu nepoužitelné, ubrzdí jeden a půl Masarykova okruhu v Brně

zavazadlový prostor
7

na typ karoserie OK, jinak spíš jen dostatečný


Více o modeluMazda 323f
Mazda Xedos 9 2,3i Mazda Xedos 9 2,3i

Xedos 9 zastupuje na českém trhu vyšší třídu a snaží se…

Mazda RX-8 - počtvrté s Wankelem Mazda RX-8 - počtvrté s Wankelem

Mazda vyrábí supersportovní kupé již dlouhou řádku let.…

 





Blesk.cz

Ukrutné bolesti Dagmar Havlové: Musela na operaci!

Ukrutné bolesti Dagmar Havlové: Musela na operaci!

Bývalá první dáma Dagmar Havlová (65) se potýká s vážnými zdravotními problémy. Kvůli nesnesitelným bolestem…

O spoření na důchod se státním příspěvkem slábne zájem. Ubylo tu 4000 lidí

O spoření na důchod se státním příspěvkem slábne…

Na penzi se státním příspěvkem v takzvaném třetím pilíři penzijního systému si na konci prvního čtvrtletí…

 

iSport.cz

Fotbalové přestupy ONLINE: Kdo změní v létě dres?

Fotbalové přestupy ONLINE: Kdo změní v létě dres?

Sledujte fotbalové přestupy, jednání i spekulace ONLINE na iSport.cz.

Konečně! Policie údajně zadržela muže, který vážně pořezal Kvitovou

Konečně! Policie údajně zadržela muže, který vážně…

Konečně?! Policisté údajně po 17 měsících dopadli muže, o němž jsou přesvědčeni, že předloni v prosinci přepadl…

 

Reflex.cz

Rom, Nerom, Čech, Nečech. Kdo je vlastně kdo?

Rom, Nerom, Čech, Nečech. Kdo je vlastně kdo?

Tak jsem se dozvěděl, že můj takřka tříletý syn není Čech. Jak to? Jednoduše. Píše se to ve zprávě Evropské…

Babiš tu nebude navěky, nechtěně ale může zničit demokracii, říká politolog Lebeda

Babiš tu nebude navěky, nechtěně ale může zničit…

Chce tu vůbec někdo vládnout? ptá se politolog Tomáš Lebeda při pohledu na vyjednávání mezi hnutím ANO a ČSSD.…