Recenze

10 Majitel

Kia Ceed Ceed 1.6 GDI

8,46 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Kia Ceed, foto 1 Kia Ceed, foto 2
 

Technické info

Přezdívka auta sýd Rok výroby 2016 Koupeno nové najeto [km]:2000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1599 výkon [kW]: 99 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 pohon kol: zadní

Popis vozu

Jednoho dne jsem dospěl k přesvědčení, že bych si rád koupil nové auto. Poté, co jsem vlastnil cca deset ojetin sem usoudil, že nastal ten pravý čas. Nastalo rozhodování, kterému jsem věnoval cca dva měsíce a přečetl jsem opravdu asi všechno, co se dá o kategorii "nižší střední" najít na internetu, včetně všech možných recenzí, testů a zkušeností.

Tato recenze by tedy měla býti určena především lidem, kteří mají necelý půl milion na nové auto nižší střední třídy a hledají....

Co jsem od nového auta očekával? Především klid na dlouhou dobu, proto nové auto. Chtěl sem kombi, benzínový motor, co nejlepší poměr cena/výbava. Podmínkou výbavy byla aut. klima, vyhřívané sedačky, okna v elektrice...Nic divokého. Co se týče jízdních vlastností, přijde mi vtipné, jak se každá recenze zabývá sportovností daného modelu a toho, jak drží v zatáčkách. Pokud budu dravec, koupím si mazdu MX5 a nebudu chtít sportovní podvozek po rodinném kombi. Z hlediska jízdních vlastností na mě všechny modely působily naprosto stejně, protože při mém způsobu jízdy se nedostanu ani na 50 procent jejich možností a proto mě rozdílné chování na limitu nechává zcela chladným. Prostě si kupuju rodinné kombi a u tohoto typu auta mi sportovnost přijde zcela bezpředmětná.

Proč jsem se tedy rozhodl pro Ceeda? Postupoval jsem vylučovací metodou. V širším výběru jsou shrnuty následující modely, kdy se pokusím každý z nich krátce zhodnotit. Veškeré mé dojmy se vztahují k 31 letému muži hubené postavy, dlouhé ruce a nohy, 190 cm vysokého, 85 kg.

HONDA CIVIC TOURER - Hondu sem měl, byl sem spokojen a tak sem se vypravil do Hondy. Civic kombi se mi vzhledově velmi líbil, byl prostě jiný. Proti hovořila především mizerná vnitřní prostornost, kdy jsem si připadal jak v ponorce. I kdyby vše ostatní bylo naprosto skvělé, tato vlastnost mě prostě odradila.

TOYOTA AURIS kombi - auto se mi velmi líbí zvenčí, ale uvnitř sem si připadal jak v Daewoo Nubira. Interiér je kvalitní, ale prostě se mi nelíbil, připadal mi opravdu zastaralý. Navíc motor 1.6 byl opravdu líný, připadal mi tak o 20 kW slabší.

VW GOLF - Golf se mi líbí. Auto je vycizelované do posledního detailu, všechno je přesně tak, jak má být. Bohužel i přes akční výbavu Marathon edition mi přišel s cenou okolo 500 tisíc drahý. Připadá mi, že Ceed se Golfem hodně inspiroval v tom nejlepším slova smyslu.

SEAT LEON - veliký favorit, to auto se mi prostě líbí jak zvenku, tak uvnitř. Bohužel, je veliký rozdíl mezi krásnou verzí FR na 18 palcových kolech se sportovním paketem a obyč verzí. Obyčejná verze za cca 430 tisíc byla prostě nehezká a nevybavená, nicméně kdybych měl cca 550 tisíc, koupil bych Leona ve výbavě FR.

HYUNDAI i30 - super cena a výbava, ale prostě se mi nelíbí. Tečka.

ŠKODA OCTAVIA - klasika klasik. Pro hovořil především vnitřní prostor, který je nadprůměrný v rámci třídy, žádný z konkurentů se mu pocitově ani neblíží. Octa je prostě auto o půl třídy větší (ne však lepší v ostatních parametrech). Proti hovoří především cena, kdy octavia vycházela dráž než VW Golf a po dovybavení sem se pohyboval okolo 550 tisíc (a za tyhle peníze bych si vzal raději toho Leona).

NOVÝ OPEL ASTRA: V době mého rozhodování čerstvá novinka. Bohužel pro něj platí téměř to samé co pro Leona. "Vystajlovaná" vysoká výbava vypadá skvěle, bohužel tučná cenovka. V Obyčejné výbavě jde vzhled dolů o 300 procent, auto je zcela obyčejné. Vzhledem k tomu, že to byla novinka, tak téměř nulová možnost slevy.

RENAULT MEGANE - Nechtěl sem, mám jako další auto v rodině Megana II, je v pořádku, ale bez nějakého objektivního důvodu sem ho nechtěl. Nový megane se mi líbí z venku, uvnitř se mi nelíbí tabletové ovládání.

PEUGEOT 308 - prostě nechci.

ŠKODA RAPID - ač auto o půl třídy níže, díky sebevědomé cenové politice po finanční stránce na úrovni Ceedu. Ale dle mého názoru absolutně nesrovnatelné. Rapid v ceně cca 370 tisíc korun vybavený motorem 1.2 TSi vypadá v interiéru velmi lacině, kdybych neznal cenovku, tipoval bych tak o 100 tisíc méně. Domnívám se, že Rapid není vůbec důstojným konkurentem, Ceed je prostě o level jinde.

Silné stránky

Proč KIA CEED?

Protože ne Leon nebo Astra. Jako vždy rozhodly peníze. Byl sem nadšený z Astry v "plné palbě", s turbomotorem cca 110 kW, led světly apod. Jenže cenovka přes 550 tisíc mě vrátila zpět na zem. Neudělá mi Ceed za 400 tu samou službu? Poslední fáze rozhodování byla tedy o domluvení třech zkušebních jízd v jeden den, kdy jsem si sjel s Kiou v limitované edici k mistrovství světa ve fotbale, Oplem v obyčejné výbavě a Leonem taky spíše social edition., kdy i přesto byly Seat a Opel o cca 50 tisíc dražší. A bylo rozhodnuto, Kia na mě působila v tomto porovnání jako dražší, vybavenější a hezčí auto.

Co mám v autě a jak to hodnotím?

Vyhřívání sedaček - absolutní nutnost, bez tohoto auto nekupuji. Tři stupně výhřevu, rychlý náběh.

Vyhřívaný volant - moje první setkání s tímto komfortním doplňkem, který si mě okamžitě získal. Hřeje během cca 20 sekund a je velmi příjemné držet teplý volant, pocitově to zvyšuje teplotu v promrzlém vozu. Na druhou stranu, ocenil bych možnost snížení výkonu cca na 1/3, volant se ohřeje velmi rychle a po několika minutách mi začne připadat velmi teplý. Klidně bych si snížil výkon a vyhříval si celou cestu, ne jen prvních pět minut do vytopení interiéru.

Dešťový a světelný senzor - výborné, absolutní spokojenost. Denní LED vypadají velmi efektně, zadní LED světla jsou ve tmě nádherná. Senzor přepíná dostatečně dopředu již při šeření.

Sedačky - přiměřeně pohodlné, líbí se mi elektrická bederní opěrka i pro spolujezdce, alektrická, s velkým rozsahem nastavení. Parádní jsou opěrky hlavy, lze je posunout o cca 7 cm vpřed a hlavu si skutečně opřít.

Automatická dvouzónová klimatizace - topí jak má, líbí se mi senzor zamlžení předního okna, funguje bezvadně, velmi příjemná věc. Velmi rychlý náběh topení po několika stovkách metrů.

Vestavěná navigace - svižná, přehledná, s aktualizací zdarma...Sám bych si za ni nepřiplácel, ale byla součástí výbavy.

Přisvěcování do zatáček - absolutní nadšení, řešeno pomocí další žárovky umístěné našikmo v hlavních světlometech.
Špičkové například při odbočování do tmavé ulice.

Slabé stránky

--------
Mohlo by být víc prostoru na nohy vzadu. Mám blbý posaz, kdy v téměř každém autě posunu sedačku dozadu na doraz a jezdím "na dlouhé ruce", takže ve většině aut je za mnou prostě málo místa. Nejlépe se s tímto vypořádá octavie, ale vzhledem k tomu, že jedím 80 procent času sám a zbytek v kombinaci 2 dospělí a jedno dítě, tak mi to až tolik nevadí.
-----
Kdyby byl v nabídce turbomotor 1.4 nebo 1.6 T-GDI, bral bych ho, pokud by byl za rozumný příplatek. 1.6 GDI jede jako slušná jedna-šestka, takže žádný divoch, obzvláště v porovnání s turbomotory, ale v kategorii atmosferických jedna-šestek rozhodně TOP motor.
-----
Obešel bych se bez Start-Stop systému, před každou jízdou ho mechanicky vypínám. Dá se obejít oblbovací krabičkou, až budu mít čas, dám ji tam.
-----
Auto je trochu hlučnější od předních podběhů. Budu řešit dodatečným tlumením plastového nadkolí. Upozorňuji, že na hluk jsem úchyl a každý pazvuk mě vytáčí, takže předpokládám, že velké části řidičů by to nevadilo. Z interiéru se žádné skřípání neozývá ani při mínusových teplotách (což se nedá říci o všech nových autech).

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím nula a doufám, že minimálně po dobu záruky to budou jen každroční prohlídky.

O kvalitě Kie si myslím to, že je naprosto srovnatelná s kýmkoliv jiným. Všechna auta z kategorie jsou zcela vyrovnaná a domnívám se, že jsou naprosto stejná po kvalitativní stránce. Ten má to a ten zas tohle, ale v souhrnu to vyjde na stejno, stejně skoro všechno vyrábí číňan.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Koupeno v Brně - Autopark, vše v naprostém pořádku a dle domluvy. Na druhou stranu sem vlastně nechtěl nic jiného než zaplatit peníze a odvést si auto:). A ještě uzavřít pojistku....

Tak jak jsem vlastně spokojen?

Pokud se rozhodujete, jaký vůz zvolit, jednoznačně zatím Ceeda doporučuji. Za relativně málo peněz dostanete pořádnou porci muziky, kdy to samé u konkurence znamená nejméně sto tisíc navíc. V neposlední řadě sedmiletá záruka, sice zaplacená pravidelným servisem, ale i tak je to příjemné, u mnohých jiných se za pětiletou záruku připlácí nemálo peněz.

 


Další vozy Kia Ceed



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím vzhledem k najetým 2000 km bez vypovídající hodnoty

praktičnost
9

Klasické rodinné kombi nižší střední třídy. Nic víc, nic míň.

prostornost
9

Odpovídající poměrům ve třídě

jízdní vlastnosti
10

Už mi není osmnáct, takže pro pohodou jízdu lehce nad rychlostními limity zcela dostačující.

jízdní komfort
9

Na šestnácti palcových kolech dostatečný. Uměl bych si představit méně hluku, ale to bych asi musel finančně přitlačit za audi A8.

provozní náklady
10

Leju benzín, víc nic.

náhradní díly
10

Asi je taky prodávají a doufám, že nejsou moc drahé.

výkon motoru
9

na atmosferickou 1.6 více než dobrý, jinak spíše dostatečný.

spotřeba
9

100 procent městkého provozu cca 8 litrů, čisté měziměsto 100 km/h cca 6 litrů, za ty 2000 km co auto mám je spotřeba lehce přes sedm litrů (velký podíl jízd do práce přes město - 7 km tam, 7 zpět)

hlučnost motoru
9

Odpovídající kategorii

kvalita sedadel
9

Sedadla velmi příjemná, obě dvě výškově nastavitelná a s elektrickou bederní opěrkou, velmi pohodlná je nastavitelná opěrka dopředu.

brzdy
9

Brzdí.

zavazadlový prostor
9

Objem dostatečný, koberec zavazadelníku by mohl být odolnější.


Více o modeluKia Ceed (2012-)
Kia láká na předobraz třetího cee'du. Je to fastback! Kia láká na předobraz třetího cee'du. Je to fastback!

Kia se pochlubila novým konceptem pro Frankfurt. Zatím na…

Kia Sportage 2,5 TDI Kia Sportage 2,5 TDI

Inovovaná Kia Sportage je nyní na trhu k dispozici v…

 





Blesk.cz

Doly krále Šalamouna i potápění s delfíny. Utečte před zimou do izraelského Ejlatu

Doly krále Šalamouna i potápění s delfíny. Utečte…

Chcete plavat s delfíny, šnorchlovat mezi korálovými útesy nebo se jen tak uprostřed zimy povalovat na pláži? To…

Recenze: Mučení jako za totality. Vidořád skomírá v nástrahách futuristické Evropy

Recenze: Mučení jako za totality. Vidořád skomírá v…

Třetí díl z plánované heptalogie mladé britské autorky Samanthy Shannon je na českých knižních pultech. A…

 

iSport.cz

Vánoční dárek pro fanoušky biatlonu! V Novém Městě se za rok pojede SP

Vánoční dárek pro fanoušky biatlonu! V Novém Městě…

Nové Město na Moravě bude v prosinci 2018 popáté dějištěm Světového poháru v biatlonu. Populární závody mají…

Vémola v pořadu Fight!: O cestě do UFC, kulturistice a práci vyhazovače

Vémola v pořadu Fight!: O cestě do UFC, kulturistice…

Díky práci vyhazovače v Londýně se probojoval do nejprestižnější MMA ligy UFC. Kariérní cesta Karlose Vémoly je…

 

Reflex.cz

Další protikuřácké tažení: Zakáže nám EU elektronické cigarety?

Další protikuřácké tažení: Zakáže nám EU…

Nenápadně a pozvolně nám aktivisté rozjíždějí, podobně jako rozjeli válku proti tabáku, válku proti…

Čína má poprvé více superpočítačů než USA. A daleko více než Japonsko, Německo a Británie dohromady

Čína má poprvé více superpočítačů než USA. A daleko…

Bouřlivě se rozvíjející Čína dosáhla dalšího milníku v nejmodernějších technologiích. Poprvé v historii má více…