Recenze

martin.vienna (muž 38 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Škoda Yeti 1.2 TSI Experience

9,56 Uživatelé

Hodnoceno: 16× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Yeti, foto 1 Škoda Yeti, foto 2 Škoda Yeti, foto 3 Škoda Yeti, foto 4 Škoda Yeti, foto 5 Škoda Yeti, foto 6
 

Technické info

Přezdívka auta Yetinka Rok výroby 2010 Koupeno nové najeto [km]:22500 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1197 výkon [kW]: 77 kroutící moment [Nm]: 175 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11,8 maximální rychlost [km/h]: 175 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 405 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6,9

Popis vozu

Když jsme začátkem roku 2010 uvažovali o novém přírůstku do rodiny (chápej do vozového parku), ve výběru jste mohli najít všechny značky, modely i typy vozů - od Škody Fabie Combi, přes Mercedes A-Klasse, VW Golf, až po Škodu Octávii či Škodu Yeti. Co jsme, vzhledem k předchozím špatným zkušenostem, vyřadili hned na začátku, byla auta všech francouzských značek. Možná se jejich kvalita za posledních 5-10 let zlepšila, ale my neměli chuť ani odvahu to "testovat". Vzpomínky na poslední 2-3 francouzské kousky jsou možná ještě příliš čerstvé....

Na auto jsme měli vyčleněnu částku cca. 400 tis. Kč, mělo se jednat o vůz, který bude mít benzinový motor, rozumnou spotřebu i výkon motoru, prostorný interiér a dostatek místa na převoz kočárku. Auto mělo sloužit manželce pro přesuny po městě i občasné výlety mimo něj.

Ve finále nakonec zůstal jako první VW Golf (vždycky se mi líbil) ve výbavě Trendline, rozšířený o balíčky all-in a komfort - 5 dveří, automatická klimatizace, 15" Alu kola, centrální zamykání na DO, kožený volant i potah řadicí páky, tempomat, RCD 310, atd, atd, atd. Přesně takovou výbavu jsme chtěli. Vůz byl v motorizaci 1.2 TSI. Zkušební jízda dopadla nad očekávání dobře, díky ochotnému prodejci jsme si mohli vyzkoušet úplně všechno....bohužel. Tedy bohužel pro mě i pro onoho prodejce - manželka totiž chtěla vyzkoušet, jak se do kufru vejde kočárek... Když jsem z kočárku sundal kola, vešel se naprosto bez problémů, avšak manželka protestovala, že kola tedy rozhohodně sundavat nehodlá, ať to zkusím s nasazenými. 5 cm - přesně o tolik se tam kočárek s kolečky nevešel, manželka reagovala urážlivým odchodem do auta, prodejce chvíli popadal dech a já se s díky a lehkým povzdychnutím rozloučil.

Jako druhé finálové vozítko jsme vybrali Škodu Octavia, resp. vybrali... no tak nějak nám tam zbyla. Když jsme se na ni šli podívat do salonu (již na nový facelift), všimli jsme si opodál stojící Škody Yeti - na tu jsme ani nepomysleli, neboť jsme měli za to, že je úplně mimo náš rozpočet. Pozorný prodejce to zaregistroval a hbitě nám nabídl zkušební jízdu. Jednalo se o stejnou motorizaci jako měl Golf, tedy 1.2 TSI, která jediná spadala do našeho rozpočtu.

Nebudu to protahovat a napíšu rovnou první dojmy z vozu, jelikož ty jsou podle mého důležité, jelikož člověk (a Čech obzvláště) zvykne na všechno:

Silné stránky

+ subjektivně velký vnitřní prostor a dostatek prostoru všude, kam jen člověk dohlédne - pro lokty, před koleny, nad hlavou, prostě všude
+ díky vyšší pozici velmi dobrý výhled z vozu (platí asi všeobecně pro všechna SUV)
+ dobrý odhad při couvání díky kolmému zadnímu oknu
+ kvalitní materiály použité na palubní desce
+ perfektní palubní počítač MAXI-DOT - který zobrazuje v jemném rozlišení všechny potřebné údaje, navíc v češtině
+ solidní rádio s vynikajícím příjmem a zobrazením situace při parkování (parkovací senzory)
+ variabilita zadních sedadel (není třeba rozepisovat, sedáky lze posouvat či úplně vyjmout - i jednotlivě)
+ tichý a na svůj objem výkonný motor s odpovídající spotřebou
+ 6-ti stupňová převodovka (rozumné zpřevodování)
+ subjektivně velmi dobrý podvozek (auto se v zatáčkách téměř nenaklání, přitom je dostatečně komfortní)
+ dostatečný zavazadelník (při absenci rezervního kola)
+ v nejvyšší výbavě již relativně slušné sedáky
+ dostatek odkládacích prostor

Slabé stránky

- nepříliš atraktivní design ze zadního pohledu (původní designerský návrh s dlouhými zadními lampami až do sloupků se mi líbil víc)
- do kolena trochu tlačí příliš široký středový panel
- rádio nemá vstup na USB ani např. na SD-karty
- sedáky bez bočního vedení u nižších stupňů výbavy
- dveře potřebují více síly při zavírání (nebo více pokusů:-))
- do schránky na brýle se mi nepodařilo dostat ani dětské brýle naší dcery

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím jen 2x překousané startovací kabely od kuny. Díky velikosti (nebo spíše "maličkosti") pohonné jednotky 1.2 TSI je pod kapotou dostatek volného prostoru, který - zdá se - přímo vybízí ke kvalitní "gumové" svačince. Nechtěl jsem čekat na 3. výměnu, tak jsem nachal namontovat zabezpečení proti kunám od firmy KENO - je to kombinace ultrazvuku a asi 6-ti destiček, které jsou permanentně pod slabým proudem (asi jako kravská ohrada) - kunu to nezabije, spíš jen vystraší, aby si to příště rozmyslela. Od té doby máme (klep, klep) pokoj.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

O smlouvání a dodacích podmínkách bych rovněž mohl napsat román, ale nechci Vás nudit. Auto jsme objednávali začátkem května, manželka by ho bývala ráda měla již v létě k dispozici. Jenže dle různých dealerů se ve Škodě Auto chystala celozávodní dovolená, takže bychom museli čekat nejspíš do září. Ale pomohla nám náhoda, jeden z prodejců, u kterého jsem vůz do výroby poptávak, mi zavolal, že mu jistý zákazník odstoupil od objednávky a že by nám ten jeho vůz mohl nabídnout - jednak s dodáním do 3 týdnů a pak hlavně se slevou 12%. Jelikož se jednalo o "náš" stupeň výbavy, motor i barvu, neváhali jsme a nabídku využili. Jediné, co bohužel již nešlo změnit, byl volant (chtěli jsme 3-ramenný, máme 4-ramenný MF) a Alu kola - chtěli jsme jiný typ.

Souhrn

Škoda Yeti 1.2 TSI ve výbavě Experience je dle mého osobního názoru velmi zdařilé auto. Design je věcí názoru, 100 lidí = 100 chutí, ale všeobecně si myslím, že Yeti svým vzhledem nikoho neurazí. Uvnitř pak posádku čeká nadstandardně (na tuto kategorii) prostorný a precizně zpracovaný interiér, kde se nešetřilo kvalitními materiály. Rodiny ocení variabilitu zadních sedáků i dostatečný zavazadlový prostor (uvádí se 405 litrů, dle mých měření má však kolem 450 litrů) - vejde se do něj kočárek pro 2 děti, 2 menší cestovní kufry, 2 sportovní tašky, 4 obleky, pytel s granulemi pro psa i pár dalších drobností - vyzkoušeno!! :-) Základní motorizace je dostačující, při běžné jízdě ve městě i mimo něj se spotřeba pohybuje kolem 6,5-7,5 litru/100 km. Pakliže vyrazíte (plně naloženi) na dálnici, spotřeba stoupá. Při rychlosti 130 km/h se pohybuje kolem 7,5-8 litru/100 km, Yeti však umí pelášit i 180 km/h (vyzkoušeno). Důležitá je dostupnost nejvyššího kroutícího momentu v širokém pásmu otáček - tam se Yeti chová jako oblíbené TDI-motory, jen zůstává nadále velmi tichým. Měl jsem možnost porovnat v poslední době 2 benzinové motory od konkurence (Opel, Mercedes) se 100 PS s Yetim - ano, Yeti má turbo, ostatní 2 neměli, avšak vězte, že tyto konkurenční motorizace jsou od povedeného 1.2 TSI agregátu vzádleny na světelné roky.

Po cca. 14 měsících denního užívání a nájezdu cca. 22500 km mohu Škodu Yeti s klidným svědomím doporučit.

 


Další vozy Škoda Yeti



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

zatím (klep, klep) ani jeden problém, pouze 2x překousané kabely od kuny, přesto raději spoléháme na prodlouženou 4-letou záruku

praktičnost
9

perfektní variabilita, škoda, že zavazadlový prostor není alespoň o 50 litrů větší

prostornost
10

nemám, co vytknout - vpředu i vzadu je dostatek místa pro všechny cestující

jízdní vlastnosti
9

na SUV velmi kvalitní podvozek, v zatáčkách se téměř nenaklání, přesto zůstává i na nerovnostech dostatečně komfortní

jízdní komfort
10

bez dalšího komentáře

provozní náklady
0

zatím žádné extra

náhradní díly
0

zatím bez zkušenosti

výkon motoru
8

dostatečný, při plném naložení by se však pár koníků navíc určitě hodilo

spotřeba
8

spotřeba je velmi závislá na způsobu jízdy

hlučnost motoru
10

na silnici to auto téměř neslyšíte - geniální!

kvalita sedadel
8

OK, sportovní by se asi hodila více

brzdy
8

OK

zavazadlový prostor
8

Mohl by být o min. 50 litrů větší, ale vše vynahrazuje variabilitou


Více o modeluŠkoda Yeti
Nová Škoda Yeti vyfocena téměř bez maskování! Nová Škoda Yeti vyfocena téměř bez maskování!

Náš čtenář načapal na silnici u Mladé Boleslavi téměř…

Škoda Felicia Combi 1,3 Škoda Felicia Combi 1,3

Po testu Octávie 1,8 SLX přišla na řadu i "stará známá"…

 





Blesk.cz

Češi za měsíc prosurfují necelý 1 GB mobilních dat. Slováci jsou na tom ještě hůř

Češi za měsíc prosurfují necelý 1 GB mobilních dat.…

Tuzemští operátoři škrtí Čechy na vysokých cenách za data, proto se na mobilu surfovat bojíme a hlídáme si každý…

Rozvod Angeliny a Pitta: Zoufalý Brad udělal Angelině troufalý návrh!

Rozvod Angeliny a Pitta: Zoufalý Brad udělal…

Že by se to mezi Bradem Pittem (53) a Angelinou Jolie (42) urovnalo a žádný rozvod se nekonal? Hollywoodská…

 

iSport.cz

Od futsalu opět k fotbalu. Blažek bude trénovat brankáře Boleslavi

Od futsalu opět k fotbalu. Blažek bude trénovat…

Bývalý reprezentant Jaromír Blažek se od ledna stane novým trenérem brankářů v Mladé Boleslavi. „Je to pravda,“…

AS Řím trápí ospalý útok. Posily? Máme Schicka, hlásí ředitel Monchi

AS Řím trápí ospalý útok. Posily? Máme Schicka,…

Z posledních pěti zápasů hned dvakrát ztratili body kvůli remíze. Nejlepší střelec klubu Edin Džeko dal za…

 

Reflex.cz

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa: Námi nastavený model je modelem pro EU

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa:…

Po 19 letech přijel v pondělí do Prahy někdejší několikanásobný slovenský premiér Vladimír Mečiar. Ten je…

Tomio, usměj se na Zemana!

Tomio, usměj se na Zemana!

Projev pana předsedy Tomia Okamury na sjezdu SPD umístil někdo - buď sám pan Okamura, nebo některý z jeho lidí -…