Recenze

otas2 (muž 46 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Škoda Yeti 1.4 tsi active

9,89 Uživatelé

Hodnoceno: 50× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Yeti, foto 1 Škoda Yeti, foto 2 Škoda Yeti, foto 3 Škoda Yeti, foto 4 Škoda Yeti, foto 5 Škoda Yeti, foto 6 Škoda Yeti, foto 7 Škoda Yeti, foto 8
Škoda Yeti, foto 9 Škoda Yeti, foto 10 Škoda Yeti, foto 11 Škoda Yeti, foto 12 Škoda Yeti, foto 13 Škoda Yeti, foto 14 Škoda Yeti, foto 15 Škoda Yeti, foto 16 Škoda Yeti, foto 17 Škoda Yeti, foto 18
 

Technické info

Přezdívka auta Jetyna Rok výroby 2010 Koupeno nové najeto [km]:2000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1390 výkon [kW]: 90 kroutící moment [Nm]: 200 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10,5 maximální rychlost [km/h]: 185 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 510 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6,8

Popis vozu

Zdravím všechny načichlé benzinem i naftou :-)
Rád bych se s Vámi podělil o příběh pojednávající o výběru, nákupu i zkušenostech a radostech s Jetynou.

To bylo tak:

Před dvěma lety nastal čas poohlížení se po novém autě. Nissan Almera 1.4 kterou jsem kupoval v roce 1998 sloužila bezchybně až do úplného konce. Proto zůstala v rodině a nyní ho prohání sestra.
V úvahu přicházelo několik. favoritů ( pozor! ne Favoritů :-)) Například Nissan Qashqai, Toyota Auris, Kia Soul, Suzuki sx4, KIA ceed sw apod. Posléze pak ještě čerstvá novinka Opel Meriva která se dostala až do finálového duelu spolu s Yetim. Mnoho prodebatovaných hodin rozhodlo o tom, že pro každodenní ježdění bude vhodnější " dělník " Yeti. Meriva je určitě OK ale spíše jako auto na výlety o vikendech. Já ale potřebuju fakt auto na každý den pro svou práci. V koutku duše jsem si myslel do posledního okamžiku na Nissan Qashqai. Značka to byla mnou již prověřená. A to s velkou spokojeností. Navíc jsem po něm koukal již v době kdy škodovka netušila že bude vůbec nějakého Yetiho vyrábět. Jenže Nissan má v mém rozpočtovém stropu pouze stařičký motor 1.6, a to rozhodlo.

Začátkem září jsem obdržel cenovou nabídku na požadované auto z autosalonu PINK Lázně Libverda. Tato byla naprosto dokonalá a nad očekávání.
Nebylo tedy co řešit a jelo se 15. září sepsat objednávku, která vypadala nějak takto:

Škoda Yeti 1.4 tsi 90 kw
výbava Active
bílá barva neboli bezbarvé

příplatková výbava:

malý kožený paket
dálkový centrál se sklopným klíčem
palubní počítač
boční lišty
rámeček pro neoriginální rádio
zamykání zpátečky
ochraná lišta zadního nárazníku
ochrané lišty prahů ( lacinější :-) černé )
ozdobné lišty předního nárazníku
koncovka výfuku
zástěrky přední
4x zimní pneu 205/55 R16 continental t830

pár údajů:

Šířka (mm): 1 793
Výška (mm): 1 691
Rozvor náprav (mm): 2 578


Motor
Motor - typ 4-válcový-zážehový
Zdvihový objem 1,4
Max. výkon 90 kW (120 PS)
Max. točivý moment 200 Nm od 1.500 1/min
Exhalační norma Euro 5


Provozní vlastnosti
Maximální rychlost 185 km/h
Zrychlení 0-100 km/h 10,5 s
Objem palivové nádrže 55 l
Spotřeba - město 8,9 l/100 km
Spotřeba - mimo město 5,9 l/100 km
Spotřeba - kombinovaná 6,8 l/100 km

Předpokládaný termín dodání byl za 3 měsíce tj 48 týden roku 2010. Byl jsem tedy smířený s tím, že až pojedu ze salonu tak přivážu velkou mašli na kapotu a zacouvám cestou pod nějaký vánoční strom co už v tu dobu bude stát na každém náměstí. Asi po šesti týdnech se pánům u Pinka na monitoru objevil radostný údaj. Auto se vyrobí již 44 týden tedy o jeden měsíc dříve. Paráda !!!
Asi i díky tomu jsem vlastně neplatil ani korunu zálohu. (opět musím chválit Škarýd - Pink Láně Libverda) Nějak se to stále odkládalo a pak najednou auto bylo na světě a hotovo.

Auto většinou přijde do salonu dříve než techničák. I v tomto případě to tak bylo, a tak když jsem se zastavil u prodejce stálo tam auto s mým jménem visícím na zrcátku ale papíry od něho nikde. To bylo týrání mé natěšené dušičky. Trvalo to naštěstí jen přes víkend a v pondělí jsem skočil na nádraží a se společností České dráhy uháněl s dvěma přestupy do Hejnic :-)

Den jsem si chtěl náležitě vychutnat a protože jsem byl v Hejnicích dříve než SPZ (po novu registrační značky) mého nového yetiho, tak jsem si skočil na oběd a dal si výtečnou kachničku :-) ...........paráda!
V okamžiku kdy jsem platil tak mi volali od Pinků že právě dorazili z přihlašování Yetiho z Jablonce. V telefonu jsem zaslechl zacvaknutí SPZky do rámečku. "Je k vyzvednutí pane".

Po dlouhé, ale moc příjemné procedůře předávání auta a podepisování pojistných smluv nastal čas na odjezd. Kýžený okamžik, přece jen není to každý den ani každý rok.

S tímto motorem jsem nikdy před tím nejel. Byl to vlastně trochu zajíc v pytli. Do té doby jsem testoval jen 103kW naftu (yeti) a 1.2 tsi v roomsteru. Na internetu toho je o jedna-čtyřce taky velmi poskrovnu a tak zvědavost byla veliká.

Otočím klíčkem .... motor naskočil na první šťouchnutí.....paráda
Projíždím výlohou (otevřenou) a mizím v dálce. V zrcátku už vidím jen, kapesníky mávající, pány prodejce od Pinka :-)
Kdo zná cestu z Hejnic přes Souš tak bude vědět. Kdo ne tak na vysvětlenou. Je to prostě parádní kopec (6 km dlouhý), mnoho zatáček s dokonalým asfaltem a téměř nulový provoz.

Přeci jen už jsem byl lehce unaven. Den byl dlouhý a potom ta kachna v břiše............
Nicméně ve chvíli kdy se rafička teploměru dotkla 90 stupňů, tak jsem mu dal trochu napít a koutky úst se mi v tu chvíli rozjely až někam k uším. Normálně jsem se chechtal těch 6 km až nahoru na Souš.(a to jsem jel v autě sám)
Kur.. to to jede!!! nemohl jsem se toho nabažit a opravdu mne to překvapilo. A to jsem už jezdil s lecčíms .....
Jasný je, že v nádrži se tvořil vír a tak jsem nahoře rychle zase zvolnil. Počítač totiž ukazoval dojezd 40 kilometrů a domů to bylo asi 39 (nechtěl jsem tankovat cestou nějakou "řepku s vodou", ale dojet až k osvědčené pumpě).
Opravdu to auto ale jede. Odspodu tahá jako tramvaj. Je to vše ještě umocněno vyšším posezem a výborným odhlučněním benzínového motoru.

Ihned druhý den se se mnou Jetyna už zapojila do pracovního procesu a první cesta vedla z Liberce do České Lípy a zpět. Za důsledného sledování spotřeby na palubním počítači se spotřeba po návratu ustálila na 6.5 litru ......zase paráda
Jak dnů a kilometrů přibývalo se však tato hodnota stávala zcela teoretickou. Sledovat přístroje víc než silnici fakt nelze a po ujetí 2000 kilometrů, normálním, přesto však dost defenzivním stylem, je žíznivost Jetyny o litr vyšší tedy 7.5. Je ale pravda že v tom je i několik velmi sněhových až kalamitních jízd i městského provozu. Pokud ale pojedete svižně s podílem města i dálnice počítejme s 9 litry. Zázraky se prostě nedějí a laboratorní hodnoty uvedené v technickém průkazu jsou lží do vlastních řad pánů výrobců......... "paráda!"
Nepropadejme ale panice. To svezení s "turbobenzinem" stojí za to !!! Zrychluje od spodu jeko dvoulitrový turbodiesel, přitom ale máte pocit že jste přišli o sluch. Ten očekávaný lomoz dieselu prostě nepřichází. O vybracích ani nemluvě.. ty prostě neexistují.
Přiznám se že by mne zajímalo svezení s 1.8 tsi. (nebo raději ne)

Proč jsem vybral jak jsem vybral :

1,4tsi - protože s autem jezdim i několikrát denně krátké vzdálenosti a to by dieselu nedělalo dobře.1,8 moc bumbá a u 1,2ky jsem podlehl předsudkům o jejím výkonu.

2kolka - jednak se haldex dodává až s 1,8kou a zatím jsem se nesetkal se situací kdy bych ji nutně potřeboval.

Bílá - myslím si, že Yetimu sluší a je bez příplatku :-)

Active - je to sice malinko výbava „žebrák“ ale při několika doplatkových položkách se s tím dá v pohodě žít (viz nahoře)

bez rezervy - nepíchl jsem už asi 300 tisíc kilometrů........... Takže to čekám každým dnem :-)

bez original radia - neb v této vybavě stoji 8 tisíc a jestě se píše v testech, že nemá dobrý příjem

malý kožený paket – volantu a „hajtrapáky“ se dotýkám častěji než čehokoliv jiného na světě. Tak to mi přijde jako dobrá investice


zámek zpátečky CONSTRUCT – přeci jen je to škodovka :-)

Z jara se chystám postavit auto na nějaká pěkná kola a možná přikoupit loketní opěrku (neoriginální cca 1800 kč) jestli s ní máte někdo zkušenosti tak prosím písněte jak pasuje apod.
A trochu mě láká nechat si malinko zatmavit folií skla od B sloupku dozadu.

Rozhodně dodám další fotky jen co nebude na autě tuna ledu a soli :-)

Díky Vám všem za čas strávený u čtení výše uvedeného a snad se Vám nezdá promarněný.

Díky otas2

Silné stránky

- motor 1,4 tsi jede jako z praku
- pohodlí
- výhled a vysoký posez
- kvalita a meterial v interieru
- vůně nového auta

Slabé stránky

- citlivost spotřeby na zacházení s plynem (každý turbobenzin)
- tvoří se led v okolí hřídelek stěračů (namá kam odtékat sníh rozpuštěný večer od telpé kapoty a ráno to mrzne
-mam najeto 2000 kilometrů takže další doplním průběžně
-předpokládám že časem se budou krást téměř jako Octávie

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

zatím nulové

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

jen ty nejlepší
"díky pánové" ze Škarýd - Pink Lázně Libverda

 


Přidat názorDiskuse: Škoda Yeti 1.4 tsi active

Další vozy Škoda Yeti



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
0

je to novy – počkejme

praktičnost
9

myslím že solidní. Vyšší stavba, což je dobré při parkování v závějích sněhu nebo na nezpevněných krajnicích. Terén asi nikdy.

prostornost
8

vejdeme se tříčlenná rodina, pes i kočárek. Co si přát více :-)

jízdní vlastnosti
9

Už nezávodím!!! Představoval jsem si že auto bude měkčí. Ale solidní plavnost zde je.

jízdní komfort
8

Plavnost, utlumení motoru podvozku i vybrací

provozní náklady
0

uvidíme později

náhradní díly
0

snad budou třeba až za dlouho.

výkon motoru
9

palec nahoru. Velká spokojenost.

spotřeba
6

Vše je ve vaší pravé noze !!! nic víc nic míň

hlučnost motoru
10

senzace

kvalita sedadel
8

dobrá. Zatím i při delších cestách nic nebolí :-)

brzdy
10

senzace

zavazadlový prostor
8

naprosto dostačující. Protože čím máte větší kufr tím vozíte více nesmyslů a nepořádku.


Více o modeluŠkoda Yeti
Škoda Felicia Combi 1,3 Škoda Felicia Combi 1,3

Po testu Octávie 1,8 SLX přišla na řadu i "stará známá"…

Škoda Felicia Škoda Felicia

Ve čtvrtek 12.2. v 15,30 byla českým a slovenským…

 





Blesk.cz

Ruská kapela projela celý svět, až v Ostravě je okradli: Kdo odjel s dodávkou a vybavením za 660 tisíc korun?

Ruská kapela projela celý svět, až v Ostravě je…

Na nepříjemnou zkušenost s Českou republikou určitě jen tak nezapomenou hudebníci ruské folk metalové kapely…

Český slavík se ruší! Gott se těšil, Janda je rád, že ušetří. A David mluví o fiasku!

Český slavík se ruší! Gott se těšil, Janda je rád,…

Naší pěveckou scénu zaskočila zpráva o tom, že tento rok se nebude konat anketa Český slavík! Co si o tom myslí…

 

iSport.cz

Celebrita! První kůň přiletí do Česka na dostihy letadlem, čeká ho luxus

Celebrita! První kůň přiletí do Česka na dostihy…

Při vší úctě k tradici Velké pardubické, dostihová událost desetiletí se chystá na sobotu do Velké Chuchle. Při…

ZNÁMKOVÁNÍ Plzně: Limberský á la Rosický, Hořava toho umí víc

ZNÁMKOVÁNÍ Plzně: Limberský á la Rosický, Hořava…

Viktoria byla blizoučko od vítězství ve vstupním zápase Ligy mistrů. Český mistr vedl 2:0, přežil dva infarkty,…

 

Reflex.cz

Český slavík po skandálech docvrlikal, fanklub Lucinky Vondráčkové zapláče

Český slavík po skandálech docvrlikal, fanklub…

Tak nám zabili Slavíka, řekla posluhovačka panu Švejkovi. A nebyla to sebevražda?, opáčil ten dobrý voják. Inu,…

Nečurejte v Paříži. Město se prohýbá hanbou pod videoklipem pařížské radnice

Nečurejte v Paříži. Město se prohýbá hanbou pod…

Pokud se vám zdá, že Praha je se svým kandidátem na primátora, který plánuje místo kubistického mostu postavit…