reklama


Recenze

SneznyMuz (muž 32 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Škoda Yeti 1,8 TSI Experience

9,86 Uživatelé

Hodnoceno: 33× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Yeti, foto 1 Škoda Yeti, foto 2 Škoda Yeti, foto 3 Škoda Yeti, foto 4 Škoda Yeti, foto 5 Škoda Yeti, foto 6 Škoda Yeti, foto 7 Škoda Yeti, foto 8
Škoda Yeti, foto 9 Škoda Yeti, foto 10 Škoda Yeti, foto 11 Škoda Yeti, foto 12 Škoda Yeti, foto 13 Škoda Yeti, foto 14 Škoda Yeti, foto 15 Škoda Yeti, foto 16 Škoda Yeti, foto 17 Škoda Yeti, foto 18 Škoda Yeti, foto 19 Škoda Yeti, foto 20 Škoda Yeti, foto 21 Škoda Yeti, foto 22 Škoda Yeti, foto 23 Škoda Yeti, foto 24 Škoda Yeti, foto 25 Škoda Yeti, foto 27 Škoda Yeti, foto 28 Škoda Yeti, foto 29 Škoda Yeti, foto 30 Škoda Yeti, foto 31 Škoda Yeti, foto 32 Škoda Yeti, foto 33 Škoda Yeti, foto 34 Škoda Yeti, foto 35 Škoda Yeti, foto 36 Škoda Yeti, foto 37 Škoda Yeti, foto 38 Škoda Yeti, foto 39 Škoda Yeti, foto 40 Škoda Yeti, foto 41 Škoda Yeti, foto 42 Škoda Yeti, foto 43 Škoda Yeti, foto 44 Škoda Yeti, foto 45 Škoda Yeti, foto 46 Škoda Yeti, foto 47 Škoda Yeti, foto 48 Škoda Yeti, foto 49 Škoda Yeti, foto 50 Škoda Yeti, foto 51
 

Technické info

Přezdívka auta Sněžný muž Rok výroby 2009 Koupeno ojeté najeto [km]:48000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1798 výkon [kW]: 118 kroutící moment [Nm]: 250 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8,4 maximální rychlost [km/h]: 200 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 405 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 8

Popis vozu

Ahoj,
stal jsem se majitelem „sněžného muže“ a tak bych se chtěl podělit o dojmy tohoto vozu.


Co předcházelo….

1) Mé první auto bylo Fiat Tempra z roku 1994 s motorem 1,9 TD a výkonem 90 koní. Musím říci, že na tu dobu to bylo neuvěřitelné auto. Získal jsem ho po rodičích. Tempra byla v maximální možné výbavě, včetně digitální klimatizace a všech dalších, jízdu zpříjemňujících věcí. Bylo to velmi pohodlné auto, skvělé sedačky, motor pěkně táhnul, ale moc měkký podvozek. Celých 10 let fungovalo bezchybně. Jen se měnil olej a další věci, které se provozem tak jako u jiných aut opotřebují. Pak se ale začala projevovat ta italská pověst a auto začalo mít problémy. Hlavně co se týče elektriky. Nebyly to velké bolesti, nýbrž stále více bolístek, které mě stály za půl roku skoro 25 000,- (jinak mě ale nikdy nenechalo ve štychu, vždy bylo provozuschopné). A tak jsem v roce 2007 začal uvažovat o novém autě…

2) Jediné, co jsem věděl, že chci pouze nové auto. Vybíral jsem z několika aut, jako první mě zaujalo VW Polo, jenže to prostorem zrovna neoplývá a s mou postavou 187cm….
Takže další na řadě bylo o něco větší Fiat Grande Punto. To už se zdálo být o dost lepší, ale pořád to nebylo ono. A na konec po pár měsících jsem našel …..

3) V roce 2007 jsem si pořídil zcela nový vůz. Byl jím Citroen C4 Coupe v základní výbavě a s motorem 1,4 litru s výkonem 90 koní. Barvu jsem vybral červenou „Aden“. Auto vypadá jako docela malé, ale pravdou je, že má ještě o 3cm větší rozvor náprav, než Octavie II. Uvnitř je prostoru o něco málo víc než v Octávce, a tak jsem byl a stále jsem ještě velmi spokojený majitel (jen ten kufr má asi pouhých 314 litrů, ale zatím mi vždy stačil). Po designové stránce se mě osobně jeví, jako vyloženě povedené a pro mladého kluka akorát. Ale chápu, že má i své odpůrce, zejména kvůli jeho zadní partii a přístrojové desce. Takže názory lidí, které jsem osobně postřehl jsou: To auto je krásný, nebo to auto je vyloženě škaredý :-D

Jak jsem již psal, auto bylo koupené v základní výbavě, tudíž neobsahuje klimatizaci. Takže v létě vyloženě trpím. Hlavně při dopravní zácpě ve městě, nebo na dálnici, kde stáhnout okýnka znamená také v autě ohluchnout. Jinak co se týče ostatní výbavy, tak je zcela dostačující. Obsahuje mimo jiné omezovač rychlosti včetně tempomatu. S motorem je to trošíčku horší. Malý obsah motoru s 90 koňmi napovídá, že tahoun kopců to nebude. Nebo-li lépe řečeno….pokud jedu sám, či s přítelkyní, výkon je dostačující. Jakmile ale mám auto obsazené 4 lidmi, výkon doslova umře a na bezpečné předjíždění třeba kamionů to není. Co mě ale nadchlo je spotřeba, kdy ve městě jezdím v průměru za 6,2 a mimo město za 5,5 litru. A to se mi jeví jako skvělá hodnota! Například dovolená v Alpách – dálnice, horské silnice = spotřeba 5,6 litru! Takže když jedu na dovolenou, mám dojezd vždy okolo 1100 km! Dost ale Citroenu a raději přejdu k danému tématu!

4) Uběhly tři roky a já se začal porozhlížet po dalším autě. Chtěl jsem něco výkonnějšího a hlavně s klimatizací :-D !!! A na co jsem se zaměřil? Škoda Octavia 4x4 (i Scout), Audi A4 quattro. Já jsem blázen do Audi, jenže sehnat A4, která by měla málo najeto a za dobrou cenu je skoro nemožné. A hlavně bych si mohl dovolit tak minimálně tříletou. K tomu ještě drahý servis atd. Dal jsem od ní ruce pryč (Stejně si jí ale jednou koupím :-D )
Dále jsem chtěl opět pouze s benzínovým motorem a jak jsem již zmínil 4x4. A důvod? Diesel se mi při těch km/rok prostě nevyplatí a 4x4….jezdím docela v kopcích a když je sníh plus námraza, s předokolkou mám problém. Takže jsem se začal porozhlížet po nějaké Octavii. V rodině byly již čtyři Octávie a po stránce kvality absolutní spokojenost. Ani na jedné se neodehrála jediná reklamace, či závada. Poslední Octavie rodičů je 2.0TDI ve výbavě L&K. Člověk se takovou výbavou hodně rozmazlí a nejraději pak hledá auto s podobnou specifikací.

Před několika měsíci jsem při cestě z práce začal potkávat Škodu Yeti. Když jsem jí viděl poprvé na internetu, řekl jsem si jen….proboha!….to je ošklivý! Ale čím více jsem jí potkával, tím více jsem si začínal zvykat, ba dokonce se mi začala líbit, hodně líbit. Netrvalo dlouho a začal jsem se po ní shánět. Jednoznačnou volbou byla pro mě 1,8 TSI 4x4. Motor už z důvodu, že ho můj příbuzný vyvíjel v Ingolstadtu, co by pracovník Audi a tím mi byl i doporučen.

Po asi čtyřech měsících brouzdání na internetu jsem ji našel! Byla přesně podle mých představ: 1,8 TSI, béžová cappuccino metalíza, 17“ kola Annapurna a s výbavou Experience.
Měla najeto 27 000 km, nehavarovaná s certifikátem ŠkodaPlus a 13 měsíců staré, nehavarované, nezatopené. Nedalo se nic dělat, musel jsem si ji odvézt :-D

Bohužel počáteční rozčarování zakoupeného vozu mě začínaly provázet potíže.
Neprošel jsem evidenční kontrolou, jelikož auto obsahovalo tažné zařízení, které předchozí majitel dokoupil. Jenže se už nikdo neobtěžoval ho zapsat do velkého techničáku. Tento problém jsem si tedy vyřešil s prodejcem a na magistrátu. Třetí den od koupě vozidla se najednou na mě vysypaly veškeré problémy! Začalo to ránem, kdy jsem nastartoval a svítila na mě kontrolka s nápisem EPC a textem „Závada motoru, do servisu!“. Ten samý den jsem hned zajel do servisu, kde diagnostikovali chybu, ale zřejmě si elektronika něco špatně vyhodnotila. Chybu z počítače smazali a od té doby se již neukázala. Odpoledne jsem auto umyl. Jenže po umytí následovalo luxování koberečků a u řidiče jsem objevil, že koberec je celý mokrý! Následně jsem zjistil, že voda při mytí stékala horem kolem čelního skla za přístrojovou desku a dále pod nohy řidiče. Prodejce mi při koupi vozu řekl, že jejich servis sklo měnil, protože bylo rozbité od kamínku. Bohužel ho špatně zalepili a později jsem kvůli tomu musel jet na výměnu za nové sklo (v rámci záruky). Ale abych se vrátil k tomu špatnému „dni závad“. Po zjištění, že mi zatéká do auta jsem ještě zjistil, že opět na straně řidiče, tentokrát na vnitřním prahu u dveří se odlupuje barva a pod ní se tvoří rez! Dále se po umytí také orosil bi-xenon. Obě závady se budou řešit teď v lednu v rámci záruky, kdy přelakují reznoucí práh a přetěsní světlo. Tím snad budou veškeré závady odstraněny a já si snad konečně začnu užívat auta na plno!

Ale teď tedy konečně k samotnému autu……

Začnu u motoru. Je to kapitola sama pro sebe, protože je vidět, že můj příbuzný odvedl pořádný kus práce :-) Motor krásně táhne odspodu. Při tom všem je velmi dobře utlumený a ani při vyšších otáčkách o sobě nedává moc vědět. Při nastartování v mrazu kolem -10°C běží tak na prvních 15-20 sekund na cca.1100 otáček, pak klesnou asi na 900 a po dalším zahřátí točí nějakých 800ot/s. Motor si vyloženě užívám, konečně se dá bezpečně předjíždět i při plném obsazení. A jak je to se spotřebou? Hodně záleží na stylu jízdy. Já jezdím dlouhodobě za 8,2l. Ve městě tak mezi 8,2 až 10, mimo město málo přes 7 litrů, někdy i pod 7 (využívám tempomat). Ale pokud člověk jede ostře, není problém jet mimo město za 9-10! Ano, žere to víc, než jsem byl zvyklý z předchozích aut, ale žádné z nich také nemělo 160 koní! A s tím jsem počítal, přeci jen je to větší odpor vzduchu a hmotnost 1,5 tuny spolu ve spojení 4x4. Veškeré parametry motoru nemá asi ani cenu psát, v době internetu si je každý snadno dohledá a nadšenec je všechny zná :-)

Co se týče podvozku, je to velmi milé překvapení. Auto je na 17“ kolech jak přilepené. Tuhost karoserie je příkladná (v autě nic nevrže). Musím říci, že sedí mnohem lépe, než C4. Podvozek je také o poznání tvrdší, ale mě to nevadí…tím lépe :-) auto se alespoň tolik nenaklání. Člověku to připadá, jako kdyby řídil vozidlo s těžištěm posunutým hodně dole. Také trakce…o té nemá cenu vůbec psát, je to prostě 4x4 a to si teď ve sněhu rozhodně užívám (až do teď jsem zimu nenáviděl). Haldex 4 funguje dobře, ale je pravdou, že žádný větší terén jsem nezdolával a ani nehodlám zdolávat. Bohatě k tomu postačí naše kvalitní silnice!!! Jinak zimní kola jsem kupoval 16“ Micheline Alpine A4, nemám k nim co napsat, snad jen spokojenost. Jen co se týče sedaček mám výhradu. Ne, že by nebyly pohodlné, ale podvozek dovolí více, než sedačky. Tudíž chci naznačit, že by mohly mít mnohem lepší boční vedení. Člověk se tak musí snažit, aby z nich nevypadl.

A k sedačkám vzadu… neseděl jsem v nich za jízdy, tak nemohu říci. Až to zkusím, třeba to sem dopíši. Ale co mě zaujalo je jejich variabilita! Ke kufru říci jen to, že se absolutně nedá srovnat s kufrem Octávie. Mám tam ještě plnohodnotnou rezervu, takže je dno posazené o něco výš, než kdyby tam byla lepící sada. Ale upřímně řečeno, raději budu mít menší kufr, než lepící sadu. Neumím si představit, že teď v zimě bych měl píchnout a lepit zasolené pneumatiky v mrazu. Nemám k tomu důvěru a tak jsem moc rád, že v kufru sebou vozím 16“ plnohodnotné rezervní kolo! Jinak po složení sedaček, či jejich úplným vyjmutím z auta říkám Yetimu „malý miniTranzit“.

Abych ale také nezapomněl na převodovku. Řazení je jedna radost, rychlosti tam „skáčou“ sami. Nedá se to absolutně srovnat s francouzskou konkurencí, kdy řadící páka představuje jakousi kvedlačku. A ještě něco ke zmíněným 17“ kolům. Obával jsem se pověstného hluku, kterou předvádějí třeba Octávie na těch samých pneumatikách. Tady jsem zaznamenal velký pokrok, kdy kola o této velikosti nejsou v Yeti slyšet, vůbec slyšet! A také rázy od kol nejsou moc velké. Je pravda, že zimních 16“ kolech je jízda trošku měkčí, ale je to velmi nepatrný rozdíl.

A teď něco k výbavě (je toho moc, tak se v případě zájmu podívejte na stránky výrobce). Napíší jen to, co je tam navíc:

Metalíza, Bi-xenony, kola Annapurna, tažné zařízení, malý kožený paket, autorádio s bluetooth, hlavové airbagy a boční airbagy vzadu (celkem asi 9 airbagů včetně kolenního), paket pro špatné cesty, malý kožený paket, LIGHT ASSISTANT ("COMING HOME", "LEAVING HOME", "TUNNEL LIGHT")

Teď něco ke světlům. Při nastartování se zapínají automaticky světla pro denní svícení. Pak obsahují i funkci AUTO. Tzn., že při setmění, nebo při vjezdu do tunelu se automaticky rozsvítí. A pokud mám popsat bi-xenony, je to úžasná věc. Jejich dosvit a vůbec celková kvalita nasvětlení vozovky je vynikající, nemluvě o funkci natáčení do zatáček. Při sednutí za volant C4 a následném rozsvícení světel mi připadá, jako když v autě svítí nějaké bludičky. Spíš bude jednou horší to, že až budu hledat nástupce Yetíka, bude muset mít už pouze bi-xenony.

Jinak jsem do auta nechal udělat montáž zámku řadící páky Construct (6500 Kč včetně práce), vypískování skel VIN kódem Cebia (1780 Kč) a montáž předních i zadních zástěrek.

Uvažuji ještě o vlepení ochraných fólií proti rozbití skel, ale to možná až někdy v příštím roce.

To bylo pár postřehů o zakoupeném autě a případným nerozhodnutým lidem, kteří uvažují o jeho koupi chci vzkázat, nebojte se a jděte do něj ;-) !

Prozatím se omlouvám za pár fotek, ale foťáku došla baterie a navíc udělám aktuální fotky se zástěrkami a se škaredými plechovými koly :-D

Silné stránky

Jednoznačně motor
Podvozek
Kvalita interiéru-materiály, slícování
Bi-xenony
Výhled díky vyššímu posazu
A ještě stále i po 13 měsících stáří voní novotou :o)
4x4

Slabé stránky

Sedačky: pouze co se týče bočního vedení
Menší kufr

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím reklamace rezavějící části prahu u dvěří a přetěsnění rosícího se bi-xenonu. Porsche-CB, přístup k reklamacím a servis auta s maximální spokojeností.

Servis v Praze, kde lepili nové okno (předcházející od nich špatně zalepené, řešeno v záruce) se mi přístup k zákazníkovi vůbec nelíbil. Člověk musel pohrozit, pak se něco začalo dít. Auto bylo u nich také koupené jako ojeté.

 
reklama

Novinky v recenzi

12.11.2011 10:39

A zase ta spotřeba

Tak člověk už se s autem dost sžil a i přes častý městský provoz mám nyní dlouhodobou spotřebu 8 litrů :-)

17.7.2011 10:05

Dovolená v Alpách

Ahoj, přidávám pár fotek (i odkaz na video po Grossglockner Hochalepnstrasse) z dovolené v rakouských Alpách. Celkem jsem se obával spotřeby....370km dálnice + Grossglocknerská silnice, která je opravdu, ale opravdu dobrým otestováním auta i žravosti pohonných hmot. Ale kupodivu jak na palubním počítači, tak i po dotankování a spočítání mi vyšlo 8,3 litru a zpět domů volnějším stylem jízdy 7,5 litru. Jsem spokojen! :-D

12.6.2011 10:01

Pro úplnost...

Chtěl bych sem jen napsat pro úplnost: Za vybití baterie mohlo autorádio. Spravil to pro něj nový software, který autorádio vypíná úplně, jelikož u starší verze se někdy vypnul jen displej a rádio i po opuštění vozu zůstalo zapnuté. Jinak jsem doplnil pár fotek po umytí, voskováí a impregnace plastů. A výsledek? Skvost :o)

13.5.2011 18:53

Pátek 13.

Nechápu, proč si to pitomé datum na mě neustále vybírá svou daň! Přijít k autu, dálkovým ho neodemknout, pak pootočit klíčkem a auto absolutně mrtvé! Baterka v háji, v pondělí do servisu proč se to stalo, jak se to stalo....špatná baterka, nebo za to může auto? Nevím....uvidíme! Naštěstí v záruce!

31.3.2011 18:43

Letní sezóna :o)

Tak a je to tady....už týden mám přezuto, auto bylo řádně odsolené, nápravy ošetřené proti případné korozi (naolejované), navoskované, vysáté a zase vypadá jako auto :yes: :-! Jště plánuji nechat umýt motor od soli, ale to později.
Jsem nyní zvědav, jak se projeví spotřeba na 17" kolech a jezdění při vyšších teplotách okolí. Zatím je to plus mínus stejné....

7.3.2011 19:29

Spotřeba neuvěřitelných 6,4 l / 100 !

Myslím, že je pravá chvíle napsat něco o spotřebě.
Už jsem se s autem tak nějak sžil a od toho se odvijí také spotřeba. Okreska, kdy člověk jede tak říkajíc normálně se pohybuje okolo 7,2 litru a zatím rekord, kterého jsem dosáhl při jemném....opakuji jemném zacházení plynu je 6,4 litru!!! A ne, že bych podtáčel motor! Pokud jedu svižněji, nepřehoupnu se přes 8,5 litru! Ale pravdou zůstává, že tento motor jsem si opravdu nepořídil z důvodu spotřeby. Jen člověk zkouší, co lze z tohoto motoru vymáčknout :-)
(jsou to pouze hodnoty z palubního počítače, reálnou hodnotu jsem ještě nepočítal)

15.2.2011 11:39

Nové světlo

Přidány fotky mlžícího se bi-xenonu. Světlo při první reklamaci nebylo uznáno a to z důvodu, že je to prý normální fyzikální jev!
Nicméně po pár týdnech se ve světle tvořily tak veliké kapky, že stékaly po vnitřní straně skla a orosení bylo čím dál horší (viz.foto). Reklamace byla nakonec uznána a světlo bylo vyměnené za zcela nové.

5.2.2011 16:06

Pěkný a vtipný test v podání Top Gearu (Jeremy Clarkson)

http://www.viddler.com/explore/topgearczech/videos/14/

1.2.2011 06:39

Pěkný test na Škodu Yeti 4x4

http://auto.denik.cz/automoto-denik/teren-pisek-snih-ctyrnohe-skodovky-si-poradi--53a2.html

7.1.2011 11:43

Reklamace / nereklamace

Tak jsem si včera došel pro (ne)opravené auto. Koroze je snad ta tam, přelakované opravdu pěkně, ale na rosící se světlo zamítli reklamaci. Prý z důvodu, že to je málo a aby reklamace byla uznána by musely kapky stékat přímo uvnitř světlometu. No řekněte, co je to za blbost?! Světlo je teď kvůli počasí zamlžené pořád a podle toho, jak moc počasí špatné je tomu odpovídá i rozsah zamlžení. Takže si to teď budu snažit řešit přímo s Mladou Boleslaví!.

26.12.2010 19:23

Pár fotek navíc

Přidáno pár fotek, mezi námi...už by to chtělo trošku lepší počasí na jarní gruntování, ta sůl je všude :-/

Video

Přímý odkaz na video.


Přidat názorDiskuse: Škoda Yeti 1,8 TSI Experience

zobrazené auto není aktivní, nelze diskutovat

Další vozy Škoda Yeti


reklama

Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
8

Zatím po reklamacích (koroze, rosící se světlo), když nepočítám špatně zalepené okno dávám 8, časem možná přidám, nebo uberu.

praktičnost
10
prostornost
10

Pro mé účely zcela vyhovující

jízdní vlastnosti
10

Na danou třídu velmi dobré, lepší než nižší C4

jízdní komfort
10
provozní náklady
9
náhradní díly
10

Zatím v rámci záruky, takže 10 :-)

výkon motoru
9

Prostě jede! Na rychlejší svezení zcela dostačující

spotřeba
8

Na 160 koní turbobenzin spokojenost :-) Ale znáte to, vždy by to mohlo být lepší...

hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
8

Lepší boční vedení, jinak pohodlná a vyhřívaná

brzdy
9

Brzdí to :-) Ale ve srovnání s C4 malinko horší

zavazadlový prostor
7

Alespoň 50 litrů navíc....


Více o modeluŠkoda Yeti
Spy photo: Bude nový yeti jen VW Tiguan s jinou přídí? Spy photo: Bude nový yeti jen VW Tiguan s jinou přídí?

Druhá generace yetiho by svojí technikou měla vycházet z…

Škoda Felicia Combi 1,3 Škoda Felicia Combi 1,3

Po testu Octávie 1,8 SLX přišla na řadu i "stará známá"…

 

reklama





Blesk.cz

Sexy děda hvězdou přehlídek: Módní molo dobyl v 80 letech

Sexy děda hvězdou přehlídek: Módní molo dobyl v 80 letech

Vrátit se z krmení holubů, nazout papuče a vyluštit křížovku? Kdepak, životní styl Wang Te-šuna (80) z Pekingu…

Opuštěné sídlo výstředního milionáře: Kdysi se tu pořádaly bujaré večírky, teď chátrá

Opuštěné sídlo výstředního milionáře: Kdysi se tu…

Kdysi to bylo honosné sídlo výstředního milionáře a vlastníka Coca-Coly, kde se pořádaly okázalé večírky, na…

 

iSport.cz

Polanský nese přesunutí na tribunu těžce: Myslím, že to je na osobní rovině

Polanský nese přesunutí na tribunu těžce: Myslím, že…

V historii třineckého klubu odehrál nejvíc zápasů, patří k ikonám klubu. Útočník Jiří Polanský je ovšem aktuálně…

SESTŘIHY: Pražská S dotahují lídra, duel Plzně odložen, Příbram vydřela bod

SESTŘIHY: Pražská S dotahují lídra, duel Plzně…

Fotbalisté Sparty přezimují v ePojisteni.cz lize na třetím místě. Rozhodlo o tom jejich vítězství nad Teplicemi…

 

Reflex.cz

Budou žít Češi na Měsíci? Evropská kosmická agentura tam chce postavit vesnici

Budou žít Češi na Měsíci? Evropská kosmická agentura…

Když loni v červenci nastoupil Němec Johann-Dietrich Wörner na místo generálního ředitele Evropské kosmické…

Týdenní dekomprese: Znásilnil Marlon Brando herečku Schneiderovou kostkou másla?

Týdenní dekomprese: Znásilnil Marlon Brando herečku…

Digitální herci budou super, protože nebudou remcat a bonzovat na úchylné režiséry. Vítejte u Týdenní…

 
 
reklama