reklama


Recenze

Vojtěchíno (muž 30 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Škoda Yeti 1,2 TSI / 77 kW

9,89 Uživatelé

Hodnoceno: 52× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Yeti, foto 1 Škoda Yeti, foto 2 Škoda Yeti, foto 3 Škoda Yeti, foto 4 Škoda Yeti, foto 5 Škoda Yeti, foto 6 Škoda Yeti, foto 7 Škoda Yeti, foto 8
Škoda Yeti, foto 9 Škoda Yeti, foto 10 Škoda Yeti, foto 11 Škoda Yeti, foto 12 Škoda Yeti, foto 13 Škoda Yeti, foto 14 Škoda Yeti, foto 15 Škoda Yeti, foto 16 Škoda Yeti, foto 17 Škoda Yeti, foto 18 Škoda Yeti, foto 19 Škoda Yeti, foto 20 Škoda Yeti, foto 21 Škoda Yeti, foto 22 Škoda Yeti, foto 23 Škoda Yeti, foto 24 Škoda Yeti, foto 25 Škoda Yeti, foto 26 Škoda Yeti, foto 27 Škoda Yeti, foto 28 Škoda Yeti, foto 29 Škoda Yeti, foto 30 Škoda Yeti, foto 31 Škoda Yeti, foto 32 Škoda Yeti, foto 33 Škoda Yeti, foto 34 Škoda Yeti, foto 35 Škoda Yeti, foto 36 Škoda Yeti, foto 37 Škoda Yeti, foto 38 Škoda Yeti, foto 39 Škoda Yeti, foto 40 Škoda Yeti, foto 41 Škoda Yeti, foto 42 Škoda Yeti, foto 43 Škoda Yeti, foto 44 Škoda Yeti, foto 45 Škoda Yeti, foto 46 Škoda Yeti, foto 47 Škoda Yeti, foto 48 Škoda Yeti, foto 49 Škoda Yeti, foto 50 Škoda Yeti, foto 51 Škoda Yeti, foto 52 Škoda Yeti, foto 53 Škoda Yeti, foto 54 Škoda Yeti, foto 55 Škoda Yeti, foto 56 Škoda Yeti, foto 57 Škoda Yeti, foto 58 Škoda Yeti, foto 59 Škoda Yeti, foto 60 Škoda Yeti, foto 61 Škoda Yeti, foto 62 Škoda Yeti, foto 63 Škoda Yeti, foto 64 Škoda Yeti, foto 65 Škoda Yeti, foto 66 Škoda Yeti, foto 67 Škoda Yeti, foto 68
 

Technické info

Přezdívka auta Yetík Rok výroby 2010 Koupeno nové najeto [km]:38800 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1197 výkon [kW]: 77 kroutící moment [Nm]: 175 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11,8 maximální rychlost [km/h]: 175 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 510 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6,6 (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

Jakmile jsem byl držitelem řidičského oprávnění na skupinu B, začala se rýsovat představa o nějakém vozítku, které by mě mohlo dopravit z místa A do místa B.
Byl to rok 2006 a já jsem tehdy jako pilný student okoukával, co vše by mohlo obohatit moji budoucí garáž.
Jednou jsme se třídou jeli na zájezd do Prahy, kde se konala Autoshow, zde vlastně začal,můj příběh a cesta ke Škodě Yeti.
Zde jsem poprvé viděl tzv. Yeti Concept car, který mne zaujal svými tvary a na tu dobu nevídaným designem od Škodovky.
Při vzpomínce stojí za zmínku vylisovaný nadpis Škoda do pátých dveří, střešní okno přes celou střechu - ne ve tvaru, jaký je znám dnes, ale jednalo se o pás široký cca 20 cm táhnoucí se od začátku střechy po její konec. Dále jiný styl otevírání zadních dveří spolujezdce.
Poté už to byly jen detaily, které se později pilovaly, ale tehdy mě Yeti moc zaujal a pomalu jsem začínal snít o tomto vozítku, jelikož již tehdy jsem měl a stále mám v oblibě vozy SUV.
Mezitím jsem ale podědil základní vozítko, na kterém jsem se měl naučit jezdit, opět auto z rodiny škodovek - Felicii.

Na tomto autě jsem najezdil 25 000 km bez nehody, auto mě nikdy nenechalo ve štychu, byl na něj spoleh, ale pár důvodů mě vedlo k pořízení nového auta (stáří vozu, bezpečnost vozu a hlavně sestra, která si udělala řidičák a chtěla hnedka jezdit - auto bylo potřeba a nechtěl jsem riskovat případnou bouračku, která by nás oba odsoudila k životu bez vozu). Nové auto, či nějaká ojetina ?, otázek bylo hodně, ale nakonec jsem se rozhodl pro totálně nové auto, navíc pro vůz, který jsem měl možnost okukovat v pracovní době, jelikož jsme na něm osobně pracoval - Yetiho.

K Yetíkovi nebyla ale přímá cesta, nejprve jsem koukal na cenu, v mém měřítku se objevily následující vozy, od prvního mě kolegové odradili, od druhého zase vysoký leasing a od třetího zase jeho rozměry, kde bych měl problém ho nasunout do garáže :-)

Renault Mégane, Citroen C4, Mitsubishi Lancer

- mezi těmito vozítky probíhala rozhodovací bitva, ale nakonec jsem podřídil auto velikosti garáže, vjezdu, praktičnosti a hlavně mému oku, které zaujme máloco, navíc auto, které jsem jako mladší student obdivoval. Sice pozměněné o pár detailů, ale i tak to stále bylo ono magické vozítko, co mne přitahovalo :-)

Cesta k Yetíkovi byla otevřená.

Zbývalo akorát dořešit, jaký motor, výbavu, a financování pro auto zajistit.

Po delších rozmýšleních jsem se rozhodl pro Yetíka ve verzi Active, motorizací 1,2 Tsi (lákalo mě nízké povinné ručení a nový motor s výkonem 77 kW - zvědavost, jak auto s tímto motorem pojede), navíc 600 000 za motor 1,8 / 118 kW, či tehdy dostupné diesely jsem dávat nechtěl.

Auto se konečně šlo objednat, byl leden 2010 a proti plánu objednat auto až v březnu, zvítězila moje nedočkavost a šel jsem již v lednu, namísto plánovaného března. Auto jsem objednal 20. 1. s tím, že doba dodání by měla být mezi 6-12 týdny, nezbývalo mi tedy nic jiného, než jen čekat a čekání bylo téměř nekonečné, přeci kolikrát za život si běžný člověk jde koupit auto?? :-)
K mému překvapení auto bylo dodáno již 22. 2. - o měsíc a půl dříve, než jsem doufal, ale byl jsem z rychlosti výroby nadšen.

Plný očekávání jsem doslova vrazil do zákaznického centra, abych si mého budoucího krasavce převzal.
Po menším seznámení (detailnější nebylo potřeba, jelikož vůz dopodrobna znám z práce) jsem konečně dostal ony vysněné klíčky a byl mi předán vůz.

Personál, který se mnou vyřizoval kompletní financování, objednání a další zařizování byl velice ochotný, cokoliv jsem nevěděl, bylo mi nejasné mi milerád vysvětlil, abych se netopil v několika věcech :-)

První jízda s Yetíkem vedla na benzínovou pumpu - nečekaně :-D, ten dojezd 0 km se mi moc nezamlouval :-D Napoprvé jsem neodolal, hnedka jsem vůz vytáhl na menší 100 km projížďku, abych věděl, jak vozítko jede (s tímto motorem jsem najel v práci cca 45 km, což bylo na závěry málo).

Nelitoval jsem, Yeti mě překvapil hnedka od "syrového" stavu, a to ještě svoji paletu překvapení zcela nevyčerpal, i dnes po skoro uplynutém roce užívání Yetíka jsem pořád stále mile překvapen a jízda s Yetíkem mi pořád dělá radost :-)

Škoda tohle malé / velké SUV postavila na podvozkových základech Octavie. Ale za to se rozhodně nemusí stydět. Vpředu totiž našly své místo vzpěry McPherson, vzadu pak nezávislé, víceprvkové zavěšení.
Základní cena Yetíka byla dána na 362 800 Kč, jedná se o výbavu Yeti s motorem 1,2 TSi, za vyšší komfort si jak je dobrým zvykem Škodovky zákazník náležitě připlatí.

Yeti totiž představuje i pokrok v kvalitě provedení interiéru, kde se dle mého názoru a i možností porovnání může Yeti pomalu, ale jistě měřit s vlajkovou lodí Škodovky - Škodou Superb. Ne, nepřeháním, ani jsem se nezbláznil, kvalita provedení Škodovky je známá již delší dobu, a zde na příkladu Yetiho si myslím můžu sám za sebe říci, že provedení je velmi luxusní, tím se Yeti blíží takovým vozům, jako Audi, či Volkswagen.
A vzhledem k tomu, že právě tyhle dvě automobilky jsou, ať se to někomu líbí nebo ne, svým skvělým zpracováním proslulé, Yeti z tohohle faktu bude jen těžit.

A tedy potažmo především jeho majitele tohoto vozu.
Pravda, v základu najdeme pod kapotou Yetiho přeplňovanou zážehovou dvanáctistovku s výkonem 104 koní (77 kW) a pohon jen předních kol, ale tato motorizace se nemusí za nic stydět. V běžném provozu a ani v terénu se určitě neztratí.

Nepíši to za všechny uživatele, píši za sebe a za to, k čemu vůz osobně používám, někdo, jako například já má raději předokolku, někdo náhon na zadek, někdo pohon na všechny 4 kola - každý jsme nějaký :-)

Yetík i v této motorizaci umí divy, hodněkrát jsem se o tom v rámci zkoušek na voze přesvědčil a i to byl hlavní faktor, proč jít právě do tohoto auta a do tohoto motoru i když mě od něj hodně lidí odrazovalo :-)

Níže uvádím technické hodnoty vozu, pro lepší představu :-)

Vnější rozměry
Délka (mm): 4 223
Šířka (mm): 1 793
Výška (mm): 1 691
Světlá výška (mm): 180
Rozvor náprav (mm): 2 578
Výška nákladové hrany (mm): 712
Rozchod kol vpředu/vzadu (mm): 1 541 / 1 537

Vnitřní rozměry
Šířka v loktech vpředu/vzadu (mm): 1 446 / 1 437
Prostor pro hlavu vpředu/vzadu (mm): 1 034 / 1 027
Objem zavazadlového prostoru min./max. (l): 405 / 510*
- velikost zavazadlového prostoru závisí na výbavě vozidla - zda-li je vůz vybaven rezervním kolem, či pouze opravárenskou sadou.
Objem zavazadlového prostoru při sklopených/vyjmutých zadních sedadlech (l): 1 580 / 1 760

Motor, převodovka, elektrika
Motor - typ 4-válcový-zážehový
Zdvihový objem 1,2 l / 1.197 cm?
Vrtání / Zdvih 71 / 75,6 mm
Max. výkon 77 kW (105 PS) při 5.000/min
Max. točivý moment 175 Nm při 1.500-3.500/min
Kompresní poměr 10
Exhalační norma Euro 5
Emise CO2 154 g/km

Hmotnosti
Pohotovostní hmotnost 1.345 kg
Celková hmotnost 1.890 kg
Užitečná hmotnost 545 kg
Nebrzděný přívěs 600 kg
Jízdní souprava 3.090 kg
Svislé zatížení taž. zařízení / střechy 75 / 100 kg
Brzděný přívěs při stoupání 12% 1.200 kg

Provozní vlastnosti
Maximální rychlost 175 km/h
Zrychlení 0-100 km/h 11,8 s
Objem palivové nádrže 60 l
Spotřeba - město 7,9 l/100 km
Spotřeba - mimo město 5,9 l/100 km
Spotřeba - kombinovaná 6,6 l/100 km **

Tato spotřeba se týká i mého vozu, od KT 22/2010 je v manuálech uvedená spotřeba 6,4 l/ 100 km.

Auto jako takové bylo pořízeno ve verzi Active, nížší výbava "Yeti" je již naprostým žebrákem bez klimatizace, pouze s topením a tvrdými plasty skoro všude, i proto jsem volil vyšší výbavu.

Ve verzi Active je příjemným překvapením i to, že komplet přístrojovka mimo rámečku okolo rádia je z měkčených plastů, materiál na dotek je velmi příjemný, a i dobře vypadá.

Níže uvádím seznam příplatkové výbavy, kterou byl vůz vybaven, či ještě v budoucnosti bude vybaven :-)

Příplatková, nebo dokoupená výbava vozu:

- Maxi DOT = palubní počítač
- Bederní opěrky sedaček (boční vedení)
- Pedály z ušlechtilé oceli
- Loketní opěrka Jumbo box
- Dvojitá sluneční clona řidiče a spolujezdce
- Zámek řadící páky - Construct
- Přídavné reproduktory do zadních dveří
(celkový počet 8 reproduktorů)
- Radiopříprava - Aftermarket s rámečkem pro neoriginální autorádio
- Ochranná hliníková lišta zadního nárazníku
- vkládané tkané koberečky
- Elektrické stahování předních oken
- gumový koberec do zavazadlového prostoru -
- Pneumatiky Bridgestone Potenza W94 RE 050A 225/50 R17
- Hliníková kola Alessio Design Infinity 17´´
- Lakované třmeny + štíty brzd
- Síťový program
- Přídavná lištička do zavazadlového prostoru
(z jedné strany uchycení pomocí pásku, z druhé strany otvory na přepážku, kde vznikne jeden menší odkládací prostor)
- Odkládací síťka pod zadní plato
- Ochranné lišty prahů
- Přední lapače nečistot
- Koncovka výfuku
- Gumové koberce do interiéru pro zimní provoz
- Zimní pneumatiky Matador MP 59 Nordicca 92H o rozměru 205/60 R16


+ zadní parkovací senzory - nárazník jsem již sehnal, teďka již akorát stačí natáhnout kabeláž, ale s tímto krokem počkám, až auto ukončí leasing, takže cca 3,5 roku bez senzorů :-D
+ do budoucna se možná ještě něco najde, aktuálně mám na Yetíka vše, co bylo, nebo bude potřeba.

Po skoro roce užívání tohoto vozu mohu sám za sebe s klidným srdcem prohlásit, že pokud jsem se rozhodoval pro jiné auto a pokud bych si ho koupil, tak bych na sebe mohl nadávat, jelikož tohle auto mi pořád dělá velkou radost, jsem z něj nadšený a hlavně mě podporuje v mém koníčku - řízení. Po dřívějším užívání Felicie jsem ročně najel zhruba 7 000 km, s Yetíkem jsem pořád někde na cestách, tak si moje srdce získal.
Pokud mohu uvést, pár plusů, co mě osobně na Yetíkovi vyhovuje, byly by to následující body:

+ Atraktivnost vozu
+ Výborný výhled z vozu, při jízdě i pohled na konec přední kapoty - osobně mám tento výhled rád, člověk ví, jak má moc místa u "čumáku" a poté dokáže zaparkovat všude.
+ Vyšší posez
+ Robustnost vozu - v autě se cítím zcela bezpečně a hlavně se k sobě oba postavou hodíme :-D
+ Přehlednost přístrojů a vynikající konstrukce vozu - opravdu smekám, auto nemohu nic vytknout, je vidět, že Škodovka při konstrukci myslela na praktičnost a ta je zde splněna na 100%

Co se týká mínusů, jsou vyjmenovány ve slabých stránkách, za skoro rok provozu jsem na žedné jiné nedokázal přijít.

Silné stránky

+ Motůrek 1,2 TSI - jízdní vlastnosti s ním vynikající a i spotřeba je s ním neuvěřitelná. Ve městě klasika 8,5 l/ 100, mimo město 5,7 l /100 km a můj osobní rekord kombinované spotřeby 5,4 l / 100 km. Co se týče mého stylu jízdy, s autem se dá jet za rozumných 6,7 - 7 litrů, což žádná tragédie na toto auto rozhodně není.

+ Odhlučněnost vozu - slyšitelné je pouze obtékání vzduchu okolo karoserie, motor jako takový skoro neslyšitelný a po nastartování člověk opravdu musí kontrolovat na otáčkoměru, jestli je motor opravdu zapnutý :-D

+ Prostornost a celková světlost vozu - z vozu je vynikající výhled, přehled i při couvání. Prostor pro cestující je spíše zaměřen na 4 člennou rodinu, pátý člen už bude trošku "trpět" na prostředním sedáku :-) Jinak ale spokojenost :-)

+ Prostorný zavazadlový prostor - pro uživatele Octávie toto auto velikostí kufru není, to chci upozornit předem, spíše porovnávám podle mého předchozího vozu - Škody Felicie.
Zavazadlový prostor je pro mě přímo královský , vyzkoušel jsem auto jak na nákupu, tak i na kemping, kdy jsme v autě seděli 4 lidi a kufr pojal vše bez sebevětšího problému dokonce jsem s bývalou přítelkyní i otestoval složený dětský kočárek, který se vešel bez nutnosti demontáže plata, či sklopení sedaček :-)

+ Výborně řešené zvednutí zavazadlového víka, o víko se "nezabije" ani člověk okolo 2 metrů výšky, navíc velký nakládací otvor, takže do Yetíka se dá naskládat i rozměrnější náklad :-)

+ Variabilní sedačky známé ze Škody Roomster, možnost jejich jednoduché demontáže z vozu, či demontáže sedačky veprostřed a možnost z auta udělat čtyřmístné vozidlo s nastavením sedaček na kolejničkách - posun na kolejničkách vpřed, či vzad, nastavení opěrátek což nějaký ten litřík do kufru dokáže přidat :-)

+ Doporučení přeřazení rychlostního stupně - snažil jsem se jednou jet podle tohoto prográmku a musím říci, že skutečně funguje na jedničku a na spotřebě to je znát, jediný mínus je špatné odladění přeřazení mezi 5 - 6 - zde doporučení začíná úřadovat již od 1 400 otáček motoru, což je málo :-)

+ Prostornost na předních sedačkách, zadní řada je krapet horší, místa, jako u Superba tu není, ale cestující trpět rozhodně nebudou, ale já jako řidič tento problém nikdy řešit nebudu :-)

+ turbo - turbo ožívá už od 1 450 otáček a vůz s ním jede velmi živě, do zmíněných otáček klasická klidná jízda, po nástupu turba je znát síla motoru.

Slabé stránky

Pro uživatele Octavií zavazadlový prostor

Dále spíše příplatkové věci, které bych uvítal v základu:

- Třetí hlavová opěrka
- Přední mlhové světlomety - zde bych viděl ale dvě nevýhody:
1. není v základu, je to příplatková výbava
2. mlhovky bych spíše uvítal daleko níže - spíše v nárazníku, aby plnily na 100% svoji funkci. Jedná se ale o integrovanou mlhovku do světlometu, který obsahuje pro tuto výbavu denní svícení, ale designem a nápadem umístění "kulatých světel" blíže masce chladiče to vyrovnává :-)

- Loketní opěrka
- Palubní počítač
- Sedačky s bočním vedením
- V případě, že si člověk pro jistotu bude chtít s sebou vozit rezervní kolo, přijde o velikou část zavazadlového prostoru.
- Umístění zásuvky na středovém panelu - pro uživatele navigace nevýhoda v tom, že kabel překáží při instalaci řadící páce.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zkušenosti se servisem jsou velmi pozitivní, v servisu jsem si nechal dodělávat koncovku výfuku, v jiném pneuservisu jsem dal předělávat ventilky u kol, vyvážení kol atd...
Vše je o štěstí, na jaké narazíte lidi - osobně jsem spokojen, jelikož kvalita provedení prací je vynikající, přístup ze strany servisu velmi vstřícný.
Pomalu, ale jistě se začínám chystat do servisu na garanční prohlídku, zatím podle mých informací ze servisu by garanční prohlídka měla stát něco okolo 3 - 4 000 Kč (olej si budu opět dodávat osobně, takže mi odpadá jedna položka na placení v servisu).

Prozatím investice v servisech:
435,- předělání ventilků, znovuobutí kol a jejich vyvážení + na přání umístění černěných závaží na hliníková kola
599,- montáž koncovky výfuku + práce okolo, navíc milé překvapení v podobě vyluxování vozu v servisu (službu jsem nepožadoval a proto mne překvapila).
652 Kč za výměnu oleje po ujetí 6 000 km ( po zaběhnutí motoru je v oleji bordel, takže pro klid duše výměna :-) (cena oleje - 5l oleje 5W-30 Longlife III - kanystr 1 650 Kč).
460,- Sundání letních pneu, které jsem dostal na lince
(215/60 R16) a následné obutí zimních pneumatik na plechové ráfky, vyvážení - montáž na auto si již zajišťuji sám.

Celkové investice do vozu za rok 2010:
Servis: 2.146,- Kč
Benzín nepočítám, to je samozřejmost.


Letošní bilance investice do auta - návštěvy servisů:
Servis: 0 Kč
Benzín nepočítám, to je samozřejmost.


Celkové náklady od pořízení vozu - servis:
2.146 Kč


Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Vynikající zkušenosti, od výroby vozu až po jeho dodání a předání jsem byl nadmíru spokojen.
Nejvíce a hodně mile mě překvapila rychlost výroby, auto objednáno 20. 1. - dodáno již 22. 2. oproti plánu dodání 6-12 týdnů od objednávky.
Služby zákaznického centra vřele doporučuji, příjemný, ochotný personál, vřelý přístup, a vynikající podání informací, téže nabídka seznámení s vozem - co a jaká funkce znamená, jak se co spouští - pro mě věc zbytečná, ale pro někoho, kdo Yetíka moc nezná vynikající službička :-)
Navíc za poplatek 800,- Kč (stejně jako na inspektorátu, když si jdete zařídit osobně značky) mi bylo auto zaregistrováno, takže opravdu stačilo jen přijít a jet :-)

 
reklama

Novinky v recenzi

30.8.2011 12:43

Výměna rozvodů

Tak je tu první menší moucha na provozu vozítka.
Po roce a půl provozu mi začal víc a více "rachtat" motor - zvláště při studených startech , při bedlivém poslouchání při studeném startu jsem zjistil, že se tento onen podivný zvuk, kdy se o sebe jakoby třou dva plechy, či do sebe naráží line od rozvodů.
Po delším vyptávání mezi kolegy v zaměstnání mi bylo řečeno, že pro tento motor se použil do série "měkký" řetěz, který tento jev bohužel vyvolává a není auto, kde by se toto neobjevilo.
Následovala okamžitá návštěva servisu, kde jsem se hnedka objednával na výměnu i s požadavkem na změření vůle v rozvodech - jen pro zajímavost.
Musím konstatovat, že pokud bych Yetíka ještě chvilku s tímhle problémem "trápil", tak by to asi zrovna moc dobře nedopadlo. Předepsaná vůle v rozvodech je cca 30 - 35 mm po ujetí 17 000 km. Na mém vozidle však byla naměřena vůle téměř dvojnásobná - krásných 62 mm. Když mi technik v servise řekl, že se motor při přibližně 75 - 80 mm už dokáže potkat, tak mi do smíchu nebylo, a upřímně, byl jsem rád za odhalení této chyby nyní, jelikož v příštím roce se chystám auto vytáhnout na dovolenou buďto do Itálie, či do Španělska :-)

Servis proběhl naštěstí bez problémů, auto jsem dával do servisu ve středu ráno a v pátek odpoledne jsem si jej byl již vyzvednout.
Aktuálně mám rozvody dle předepsaných rozměrů a mám i jistotu, že v motoru svoji funkci plní náhradní japonský řetěz, který má dle mých informací vynikající vlastnosti, takže doufám, že do 100 000 km bude v tomto směru klid a nebudu muset tuto nepříjemnou věc řešit.
Každopádně pro všechny "jedna dvojkaře s datem výroby do KT 45/2011" - pokud uslyšíte povědomé zvuky od rozvodů, neváhejte navštívit servis, nevím, jestli by to nemilé překvapení v podobě potkání se motorových částí stálo za to :-)

21.5.2011 15:10

Posun v maximální dosažené rychlosti

Jelikož mám na autě najeto už skoro 14.000 km bez nehody, uvažoval jsem, jak dobře je motor zajetý a jak pojede po této porci km. Netrvalo dlouho a Yetíka jsem zase vytáhl na dálnici, kde byl daný jediný cíl - ověření maximální rychlosti. Při prvním pokusu v loňském roce se Yetík dostal lehce nad 180 km/hod, letos byla očekávání podobná, ale přiznám se, že jsem absolutně netušil, co si na mě tohle auto opět přichystá za překvápko :-)
Po letošním testovacím výkonu mohu s klidným svědomím říci, že tohle auto bez problému je schopné vytáhnout i 200 km/hod, přesnější moje nejvyšší naměřená hodnota je 197 km/hod (beru údaje z Maxi DOTu).
V letošním roce je zatím radost s Yetíkem jezdit, oproti loňsku, kdy se zajíždělo jde spotřeba krásně dolů, motor si sedá, vše začíná vypadat velmi dobře.
Aktuální spotřeby:
Město: 8,1 l/100 km - letos naježděno po městě cca 400 km
mimo město: 6,2 l/100 km - mimo město najeto stejně, jako ve městě, tzn. 400 km
Dálnice: 6,7 l/100 km (rychlost 130 km/hod) - najeto 250 km
Kombinace: 6,7 l/100 km - naprostá spokojenost :-)

19.2.2011 12:10

Zimní provoz s Yetíkem

Tak jsem se konečně odhodlal sepsat můj výčet zkušeností s Yetíkem při zimním provozu.
Úvodem musím konstatovat, že se na moje hodnoceníse dívám z mého pohledu, tudíž nemusíte s ním plně souhlasit.

Je to již nějaký měsíc, co nám začal měsíc listopad, sychravé počasí a sem tam nějaký mrazík.
Právě v listopadu jsem Yetíkovi dopřál výměnu pneumatik z letního obutí na zimní. Je pravdou, že jsem byl hodně zvědav na zbrusu nové zimní pneu, které Yetík dostal - osobně jsem na Felicii nikdy zimáky neměl. Pro tentokráte byly zvoleny pneumatiky o rozměrech 205/60 R16 značky Matador.
POmalu, ale jistě jsme se přenesli do prosince, kdy nám začal padat první sníh, který sem tam silničářům přidělával pořádné vrásky na čele. KOnečně nastal onen čas, kdy Yetiho vytáhnu do jeho typického prostředí, přeci jen sněžný muž by se měl ve sněhu cítit jako doma.
První cesta ze zvědavosti vedla na 25 km vzdálenou chalupu s tím, že do Sobotky se jelo na rozsolené břečce, po projetí Sobotkou jsme se ale dostali na klasický uježděný sníh. Kdo si vybaví kopec u Sobotky, na kterém se tyčí Humprecht - malý lovecký zámeček, musí mi dát za pravdu, žep okud člověk pod kopcem zastaví, tak má co dělat, aby se na sněhu do kopce znovu rozjel.
Pro první zkoušku jsem zastavil cca v třetině kopce, nechal Yetiho trošku sjet dolů a zkusil se s ním znovu rozjet již v kopci.
Nečekal jsem, že by se Yetík dokázal rozjet, první reakce vozu tomu napovídaly, ale opravdu se podařilo, stačilo počkat, až systém ASR zasáhne (do té doby blikal jako o život) a potom to šlo samo.
Na začátek dobrý, pomyslel jsem si, ale to mi nestačilo, proto jsem nachystal druhý test, který měl prověřit dokonale všechny schopnosti.
Dva dny po vánocích jsem se rozhodl vyjet do oblasti Liberecka, přesněji do vísky Jetřichovice + přilehlého okolí. Zrovna v této době zde zuřila sněhová kalamita, všude špatný průjezd, namrzlá vozovka, zkrátka počasí, kam by asi normální člověk, pokud by vyloženě nemusel nejel.
Vyrazili jsme na cestu, při blížení se České Lípě sněhu začalo přibývat, v MB bylo tak 7 cm sněhu, tady to chvílemi vypadalo tak na dvoj až trojnásobek. Už v České Kamenici nás přivítala zasněžená vozovka, po které se dalo jet vcelku bez problémů, sněhu také rapidně přibylo. Po dojetí do cílové destinace jsem Yetíka nejprve zastavil na parkovišti, jelikož zvítězila moje touha si něco vyfotit. Po vystoupení z vozu následoval telemark, za který by se nemusel stydět ani Jaroslav Sakala v době největší slávy. Všude okolo byla cesta solidně namrzlá, místy led byl viditelný, místy byl schován pod navátým sněhem.
Po tomhle, že jsem jel?? pomyslil jsem si - ani ve snu by mě to nenapadlo, Yetík se během jízdy choval klidně, nikdy jsem nepocítil, že by něco ukluzovalo a nikde jsem s ním neměl problém. Zpět ale k testu.
Po pár fotkách okolí jsem Yetíka nastartoval a vydal se s ním na minimálně ošetřovanou vozovku - Srbská Kamenice - Růžová.
K mému štěstí na vozovce bylo okolo 5 cm nového sněhu, na tohle jsem se celou vobu těšil. Hned ze začátku začíná docela prudký kopec, kde jsem čekal problémy, ano, místy se ASR mohlo blikáním zbláznit, ale nakonec se podařilo vyjet až na lesní mýtinku, kde jsem v poklidu mohl zastavit a požádat Yetíka o pár póz kvůli rozšíření jeho fotogalerie zde.

Následovala cesta do Růžové.
Po příjezdu sem po všech možných, či nemožných cestách jsem byl nadšen, Čekal jsem, že se budu muset vrátit, že to na Yetíka bude moc, ale nakonec se vše podařilo a nikde problém nebyl.

Kdybych se měl ohlédnout za zimní provozem tohoto vozu ve městě, dávám jednoznačně za 1.
Kdekoliv bylo potřeba dojet, Yeti dojel. Mohl si vovolit přejet i přes vyšší vrstvu sněhu na parkovištích před hypermarkety a nikde se nezastavil, všude se dokázal dostat, sice s "diskotékovým režimem" systéímu ASR, ale i tak ho nic nedokázalo zastavit - hlavně se s tímhle autíčkem krásně blblo - kdo z nás by odolal prázdnému parkovišti s čerstvou sněhovou nadílkou a alespoň jednou by si nezkusil zatáhnout ruční brzdu při jízdě a trošku si s vozidlem při smyku pohrát, že ??? :-D

Musím říci, že jsem se zimy nemohl dočkat, trochu jsem se i bál po přečtení zkušeností kolegů Yetistů zde, i z hodnocení lidí v práci, ale nakonec jsem jim za pravdu nemohl dát - Yeti pro mne nikdy nebyl žádný offroad, je to pro mne SUV, a tak se k němu také chovám, což znamená, že těžký terén nikdy Yeti nenavštíví, pouze ten lehký a pokud by připadal v úvahu těžký terén, tak ne určitě s Yetíkem.
Další věc, nad kterou jsem se pozastavil je systém 4x4.
Snažil jsem se vyzkoušet si, jaké to je projet různé cesty různých obtížností s pohonem 4x2, musím konstatovat, že to také jde a dvoukolka bohatě stačí, kam jsem potřeboval jsem vyjel, ano, sice s broblikáváním ASR systému, ale hlavní je to, že jsem do určené destinace vždy dojel.
Dle mého názoru tedy pokud si nechcete vyloženě vychutnat jízdu se všemi poháněnými koly je tento pohon zbytečným - ano, nežiji v horských oblastech, kde se tento systém patrně hodně ocení, ale žiji v příměstských oblastech a zde předokolka bohatě stačit bude.

Níže přikládám moje hodnocení na ledu, sněhu a provoz v zimě známkami jako ve škole:

Jízda na sněhu: 1-
- až na "diskotéku" systému ASR jsem se dostal všude

Jízda na ledu: 2
- Led je led a tady by snad pomohly jen pneu s hrotem, pokud se jede rozumně, není problém

Jízda ve městě: 1*
- vynikající, Yetík se všude dostane a zima mu velmi svědčí

Jízda mimo město: 1
- absolutní spokojenost

Jízda po dálnici: 1-
- menší hluk pneu, vyšší spotřeba

Kombinovaný provoz: 2
- Město, mimo město, dálnice.

Spotřeba benzínu: 3-
- Zimní pneu je zimní pneu

Jízdní komfort pneu: 2
Pneumatiky dobré, žádný problém s nimi nebyl

Hlučnost pneu: 2
- Měkčí směs, v rychlostech nad 80 km/h hučí

Ovladatelnost vozu na ledu, sněhu: 2
- na sněhu vynikající, led je horší, ale u jakého auta by nebyl :-)

Výsledná známka: 1-

Za dobu testu ujeto s vozem v zimním provozu: 3 500 km
Kombinovaná spotřeba: 8 L/100 km
Spotřeba město: 9,1 L/100 km
Spotřeba mimo město: 6,5 l/100 km
Spotřeba dálnice: 8,5 l/ 100 km

Celkový názor:

Vynikající auto na zimu, dá se s ním dostat všude, výhodou vyšší světlá výška, vynikající přehled o dění před, za a vedle vás.
Povedené vozítko, které určitě neklame a naopak překvapí :-)

15.1.2011 22:29

Menší aktualizace recenze

Po delší době mám trošku více času se věnovat opět recenzi, takže jsem našel odvahu a pustil se do díla :-D

Nejprve bych chtěl všem moc poděkovat za ocenění "nejlepší recenze", vážím si toho o to více, že jsem se recenzi snažil vždy psát nezaujatě a hlavně tak, jak já osobně vidím Yetíka a jak s ním sdílím život, který se z 95% odehrává na tankodromech, kterým říkáme silnice. Zbytek - 5% se odehrává v lehčím terénu, kde mi toto vozítko je vždy připraveno ukázat co umí a pořád má čím překvapit :-)

Zpět ale k recenzi:
- poupravil jsem trochu text, hodnocení vozu, něco málo textu přibylo a hlavní věcí je přibytí nových fotek Yetíka ze zimního provozu.
Pro zajímavost jsem se snažil vložit i obrázky vozu Yeti koncept car - dalo to práci, ale našel jsem pár souborů na starém harddisku, tak jsem se rozhodl s nimi podělit.
Máte tedy příležitost si sami porovnat, který Yeti byl navržen lépe, a který se líbí více vám ..... U mě je to tak napůl, pár řešení se mi líbí na konceptu, ale většina detailů mne zaujímá na současném voze - ale jak jsem uvedl, každý na to jistě budeme mít jiný náhled.

Již brzo hodlám také přidat moje zhodnocení, jak si Yetík vedl v zimním provozu, takže zde chci ještě poprosit o trošku trpělivosti, určitě se dočkáte :-)

Zatím se mějte a všem čtenářům přeji hodně šťastných km i v roce 2011 :-)
Vojtěchíno

10.11.2010 19:43

Podzimní řádění s Yetíkem

Je tu podzim, čas, kdy vše churaví, je dušičkové počasí a teplota z letních měsíců se pomalinku přemisťuje blíže nule. I na Yetíkovi bylo znát, že mu venku začíná být lépe, přeci jen sněžný muž něco vydržet musí :-)
Opět jsem se trošinku neudržel a s Yetíkem jsem vyrazil do přírody, na bahnitější louku, abych si trošku zařádil a Yetíkovi prohnal škrtící klapku a turbo :-D
Přiznám se, že jsem raději tu spoušť ani nefotil, ale pokud řeknu, že z krásné červené barvy najednou byla hnědá, myslím, že jen tento popisek bude stačit :-D

Konečně jsme s Yetíkem taky překročili hranici 10 000 najetýých km, ani ve snu by mě nenapadlo, že mě jízda s tímhle vozítkem bude tak bavit, vždyť s Felicií jsem za rok najel cca 8 000 km a byl jsem za to rád :-)
Nyní je listopad, auto mám od března a již na mě kouká skoro 11 000 km - je vidět, že auto jsem si vybral opravdu dobře, jelikož pokaždé, když mám někam jet, tak se na výlet těším, hlavně na pasáž, kterou musíme absolvovat ve dvojici auto a já :-)
Dnešní den jsem se konečně odhodlal i vyměnit pneumatiky, zimní pneu mi přinese klid do řízení a budu vědt, že jsem pro nadcházející zimu auto dobře připravil - zimní kapalina do ostřikovačů je už samozžejmostí, zimní pneu již ode dneška slouží :-)
Po 10 500 ujetých kilometrech jsem se konečně podíval na stav pneumatik, které se kupovaly na léto.
Po této vzdálenosti musím konstatovat, že jsem byl trochu více překvapen opotřebením pneu, nejezdil jsem jako "prase", jezdil jsem s vozem slušně, jelikož moje doba závodění je již dávno pryč, ale i přesto na mě koukal skoro poloviční vzorek oproti tomu, co jsem na auto v březnu nasazoval, což mě překvapilo, ale jedná se o hnanou nápravu, na zadní nápravě jsou pneumatiky skoro jako nové, takže na jaře se kolesa prohodí.
Pokud to takto bude pokračovat dále, do cca 2 - 3 let bych mohl pořizovat nové obutí, počítám s tím, že budu pneumatiky takto prohazovat :-)

Po dnešní jízde, kdy jsem na auto nasadil rozměr zimních pneu 205/60 R16 jsem byl až překvapen spotřebou. Po 100 km se spotřeba zastavila na čísle 5,9 l/100 km - na zimní směs, kdy se čeká vyšší spotřeba krásné a uctyhodné číslo.
I tento fakt mě pravděpodobně povede k tomu, že příští pneumatiky na letní sezónu budou tohoto rozměru, akorát na sedmnáctipalcová hliníková kola.

Po výměně kol mohu jen říci jediné: Zimo, klidně si přijď, já jsem přeipraven :-)

23.8.2010 09:40

Léto s Yetim

S právě končícím létem mohu konečně hodnotit pořádně výkon Yetíka po náročném létě.
Mohu konstatovat, že Yetík za léto absolvoval celkem 2 750 km ostrého provozu a ukázal se jako vydatný spolucestující na cestách. Co se týče spotřeby, Yetík místy překvapoval krásnými čísly, v terénu se s ním jelo také dobře a nikde mě nenechal :-)
Zpátky na začátek.
Začíná celozávodní dovolená, přemýšlím, co podniknout, jelikož patřím mezi ty, co zrovna neradi sedí doma na zadku a spíš raději něco podniknu.
Z několika tipů přátel jsem se rozhodl pár lokalit navštívit, Yetík se tedy se mnou podíval na dělostřeleckou tvrz Stachelberg, do archeoskanzenu Villa Nova, navštívil příbuzné na Valašsku a nakonec absolvoval i pobyt pod stanem.
Po zážitcích z dovolené mohu říci, že Yetík si našel opravdu hodně příznivců, jelikož při mém pobytu v kempu se za mnou stavovalo hodně lidí, kteří ze zvědavosti auto prohlíželi, ptali se na technické informace a i na moje zkušenosti s vozem. Jelikož jsem od začátku s Yetíkem nadšen, chválil jsem ho pomalu do nebes - chválu si podle mě toto auto zaslouží.
Na valašsku mohu konstatovat, že Yetíků v této lokalitě prozatím moc nežije, za celý týden pobytu jsem zde viděl pouze jednoho Yetíka, navíc s registrační značkou hlavního města Prahy - holt, jiný kraj, jiný mrav.
Yeti se suprově osvědčil při mých výletech za poznáním - cesta do archeoparku by všechny "Oktávisty" podle mě odradila, ale pro Yetiho to nebyl problém, jeli jsme cestou necestou, polem i nepolem a na místo jsme i díky vyšší světlé výšce dojeli bez sebemenšího škrábance, či potkání nějakého kamene, co by se chtl důvěrněji seznámit s podvozkem :-D
Osobně musím konstatovat, že Yeti obstál na jedničku, celou dovolenou absolvoval ve svěžím tempu, kudy se projížděl, tudy budil pozornost a oprávněně byl středem pozornosti :-)

Celkový sumář dovolené s Yetim:
Ujeto km - 2 700
Průměrná rychlost: 56 km/h
(komplet průměr s městem, dálnicí, mimo město)
Průměrná spotřeba: 7,1 l / 100 km
Nejnižší naměřená spotřeba: dle MAXI DOTu na trase dlouhé 37 km neuvěřitelných 5.7 l/100 km.
Nejvyšší spotřeba: návštšva kopců v okolí Stachelbergu Yetiho zadýchala a jeho apetit se zastavil na 9,7 l/100 km (úsek cca 60 km)

Osobně Yetiho hodnotím jedničkou s podtržením, jelikož výlet s ním se rovná zábavě, relaxaci a zároveň i díky prosvětlení zážitku z pohledů do kraje :-)

25.5.2010 12:28

Maximální rychlost

Tak jsem neodolal a poprvné jsem Yetíka pořádně prohnal po dálnici za účelem, abych zjistil jeho maximální rychlost s touto motorizací :-)
Na dálnici Yetík i přes svoji vyšší světlou výšku a vyšším odporem vzduchu mile překvapil, v technickém průkazu je uvedena maximální rychlost 175 km/h, po mém testu konstatuji, že Yetík se dá rozjet i na 180 km/h a možná by ještě krapet jel, ale již to bylo takové, že Yetíkovi se již moc nechtělo hnát se dál, 180ka mu stačila :-), přičemž na sedmnáctipalcových kolech drží v této rychlosti jako přibitý a jediný hluk, co je slyšet je hluk vzduchu obtékající kabinu.
Pneumatiky a držení vozu zmiňuji proto, jelikož podobný zážitek mám s Octávií a ta ve 210 již opravdu citelně plave.
Otáčky motoru při této rychlosti byly pod 4 000, což bylo další z několika překvapení. motor si příjemně broukal, jen sledovat na maxi dotu tu spotřebu, co už moc příjemné nebylo :-D

13.5.2010 12:17

První návštěva servisu

Poprvé jsem Yetíka musel vytáhnout do servisu, jelikož jsem měl podezření na špatně vyvážená kola a navíc mne zastihla nepříjemná věc v podobě uvolňování skrytých ventilků ( docházelo k povolení matice a následnému úniku vzduchu).
Pneumatiky byly z vozu nejprve hozeny na vyvažovačku - moje prosba, abych si podezření potvrdil, kde jsem zjistil, že ten dotyčný, co mi kola vyvažoval byl pořádnej pííííp. Takže nejprve šly gumy z ráfků dolů, byly namontovány nové ventilky, znovu obuta pneumatika, proběhlo vyvážení, kde jsem na kola nechal dát černá závaží (na černém podkladu byla ta klasická stříbrná hooodně křiklavá a černá na černém podkladu vypadá přeci jen daleko líp). Na vůz byly domontovány ještě středící kroužky - má nevědomost a nezkušenost s hliníky, ale hnedka byl tento nedostatek napraven a kroužky už jsou na autě taky a hliníková kola již správně vystředěná, nejen šrouby :-)
Celkově jsem za tento úkon nechal v servisu příjemných 435 kaček (původně mi mechanik odhadem řekl skoro tisícovku - proto příjemných)s tím, že byly provedeny následující úkony:
- sundání plášťů
- odstranění starých ventilků závaží, následní montáž nových ventilků
- obutí kol
- vyvážení
- umytí a opětovná montáž na vůz
Celkem má vůz 2070 km, takže už pomalinku, ale jistě uvažuji, že na 5 000 km vyměním olej - vzhledem k tomu, že to je ze záběhu počítám s mikročásticemi a všelijakým "bordelem" u nového motoru. takže další servis bude doufám až tak v září, říjnu - podle toho, kdy těch 5 000 km na displayi naskočí :-)

4.5.2010 11:34

První ostrý test

Tak konečně mohu hodnotit auto podle sebe a ze svých zkušeností.
O víkendu z 30. 4. - 2. 5. jsem s autem a rodinkou vytáhl Yetíka na návštěvu k známým na Valašsku.
Celkově bylo najeto 780 km, celkový stav počítadla se zastavil na 1 787 kilometrech a já mohl konečně hodnotit, jak Yetík obstojí v otázce spotřeby.
Yetíka jsem místy nešetřil, mimo město se jelo v tempu 90 - 110 km/h, na dálnici místy 150, jinak ale průměrně dálniční rychlost 140 km/h, ve městě předpisově.
Vůz byl naložen po okraj kufru, v autě cestovali 4 cestující o průměrné hmotnosti 85 kg.
Otázkou bylo, jestli Yetík dobře obstojí se spotřebou a jak s tímto nákladem pojede ??
Musím konstatovat, že Yetík obstál na jedničku a to nepřeháním. Díky turbu auto i při plné zátěži dost dobře táhlo, výkon byl znát a hlavně se Yetík ani moc nezapotil. Co se týče spotřeby, ve městě jsme se drželi okolo 8 litrů, mimo město na 6,3 a na dálnici ´při vyšším tempu 7,6. Konečný účet ale zní moc zajímavým číslem: konečná spotřeba po 780 km 6,9 l / 100 km - osobně mě bude zajímat spotřeba vozu, až s ním tuto samou vzdálenost absolvuji sám v autě pouze s nákladem.

Všem, kdo haníte tento motor, a kteří upřednostňujete pohon 4x4 a vyšší objemy motorových jednotek : je na vás, co se komu líbí, ale zkuste si nejdřív Yetiho v této motorizaci proklepnout a uvidíte sami, že vás mile překvapí, než na toto auto začnete koukat skrze prsty.
Ze svého pohledu auto musím stále hodnotit velkou jedničkou a osobně vůbec nelituji pořizovací ceny. Auto jsem si koupil k tomu, aby sloužilo s nejnutnější výbavou a musím říci, že auto samotné mi zatím vždy přichystalo jen milá překvapení, za která jsem rád.

20.4.2010 09:15

Menší dodělávky

O víkendu jsem na Yetíka doinstaloval pár nových věcí, které auto opět trochu "vyšperkovaly"
Na auto přibyly následující věci:
- hliníkové dekorativní lišty předního nárazníku
- prahové dekorativní lišty
- síťový program
- kapsa se sítí pod zadní plato
- přední lapače nečistot

Auto těmito menšími "prkotinkami" prokouklo, vypadá zase o něco lépe :-)
Jediné, co ještě schází pro klid mé duše je koncovka výfuku, která stále nedorazila, ale doufám, že co nevidět bude i ta :-)

Co se týče jízdy, Yetík poslední dobou jezdil pouze po městě, s tím, že spotřeba se pohybuje okolo 8,5 l / 100 km, tím celková spotřeba za ujetých 611 km stoupla ze 7,4 na 8,1, ale je to zaviněno spíše městským provozem. Auto bohužel vždy jede v dopravní špičce, což spotřebě také nenahrává.
Hlavní údaj ze spotřeby bude až začátkem května, kdy auto chci vytáhnout na cestu cca 670 km dlouhou s tím, že bude na trase simulována jízda na dálnici, ve městě a na okrskách, současná spotřeba je pro mne zatím zavádějící.

5.4.2010 21:04

Lakování třmenů

Dne 3. 4. 2010 lakovány brzdové třmeny + štíty za kotouči, auto touhle nepatrnou změnou dostalo parádní šmrnc.
Fotky doplním dle možností :-)
Co se týče najetých km, po 6 dnech vlastnictví vozu najeto již 344 km, průměrná spotřeba za celkovou ujetou vzdálenost 7,3 l / 100 km, osobní maximum zajeto dnes na trase MB - Kopidlno a zpět, kdy se spotřeba na maxi dotu zastavila na krásném čísle 6,7 l / 100 km :-)

2.4.2010 20:25

Hliníková kola

Dne 2. 4. 2010 na vozidlo přišlo nová dekorace v podobě hliníkových kol Alessio design - model Infinity.
Jako obutí slouží pneumatiky Bridgestone Potenza RE 050A Y94 s rozměrem 225/50 R17.
Na voze ujeto 214 km, spotřeba za celkovou vzdálenost
7,4 l / 100 km.
Na syrový motor pro mě překvapující a hezká čísla, přiznám se,čekal jsem okolo cca 8 - 8,5 litru, zatím ale rozumná mez :-)


Přidat názorDiskuse: Škoda Yeti 1,2 TSI / 77 kW

Další vozy Škoda Yeti


reklama

Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Auto i po roce provozu = 100% spolehlivost a hlavně spokojenost :-)

praktičnost
10

Pro mě vysněné auto, slušný zavazadlový prostor, vynikající jízda, slušná spotřeba, jedním slovem spokojenost. Yetík není autem pro pětičlennou rodinu, i když se do něj naskládá a dokáže přejet z místa A do místa B, ale pro čtyři členy bohatě stačí :-)

prostornost
10

Zavazadlový prostor veliký, prostor pro cestující dostatečný, prostor pro nohy zadních cestujících o krapet menší, ale dostačující, zatím si nikdo nestěžoval :-)

jízdní vlastnosti
10

I přes vyšší světlou výšku vozu vynikající stabilita, vůz je určen jak do lehkého terénu i na běžné silnice, ale v terénu se určitě neztratí :-)

jízdní komfort
10

Spokojenost, není co dodat, sedadla příjemná na posez a i na delší vzdálenosti, po nichž není člověk rozlámaný, své dělají i bederní opěrky na sedačkách, výborný výhled z auta .....

provozní náklady
10

Zatím akorát benzín, kapalina do ostřikovačů, olejová náplň, zbytek teprve uvidíme, ale zatím žádná hrůza.

náhradní díly
0

nemohu nodnotit, zatím nejsou potřeba a doufám, že ještě dlouho nebudou :-)

výkon motoru
10

77 kW oproti Felicii je znát, vůz je živější a lépe se s ním jede, vynikající rejd, s Yetíkem se dá dostat všude a ze všeho, i když není čtyřkolkou :-)

spotřeba
10

Totální spokojenost, při záběhu byla 7,3 l/100 km, cíl byl dán na 7,5 a Yetik překonává moje představy, věřím, že výrobcem udávaná kombinovaná spotřeba 6,6 l/100 km je reálná. Aktuální spotřeba po téměř 14 000 km : 6,7 l/100 km - dle palubního počítače.

hlučnost motoru
10

Vynikající odhlučnění, o motoru není prakticky vědět, po nastartování o funkci motoru víte jen z otáčkoměru, okolo 3 000 ot/ min si motůrek hezky pobrukuje, velmi příjemný zvuk :-)

kvalita sedadel
10

Sedadla vepředu vybavená bederními opěrkami a po 400 km vkuse vynikající pohodlí, vynikající tvarování sedaček. Zadní sedadla posuvná jak do šíře, tak blíže, či dále od předních sedáků, dají se rychle vyndat, spokojenost :-)

brzdy
10

Jedním slovem super - ze začátku byly mdlé - nové auto, ale postupem času zjedovatěly jak jsem u tohoto auta zvyklý. Kotouče vepředu a vzadu jsou znát a zatím všude auto včas zastavilo :-)

zavazadlový prostor
10

Přepravka se tam vejde, převezu, co potřebuji, kufřík je oproti felince skoro 2x větší a působí na první pohled obrovitě :-)Hlavně musíme brát v potaz, kolikrát ročně potřebuji kompletní zavazadlový prostor. Bohatě stačí :-)


Více o modeluŠkoda Yeti
Spy photo: Bude nový yeti jen VW Tiguan s jinou přídí? Spy photo: Bude nový yeti jen VW Tiguan s jinou přídí?

Druhá generace yetiho by svojí technikou měla vycházet z…

Škoda Felicia Combi 1,3 Škoda Felicia Combi 1,3

Po testu Octávie 1,8 SLX přišla na řadu i "stará známá"…

 

reklama





Blesk.cz

Že by si Apple opět dodal odvahu? Nový iPad prý přijde o tlačítko Home

Že by si Apple opět dodal odvahu? Nový iPad prý…

U nového iPhonu 7 se Apple odhodlal k odebrání tradičního audiokonektoru a podobně odvážný krok by měl přijít i…

Svět obdivuje vánoční Prahu: Podle CNN má jedny z nejkrásnějších trhů planety

Svět obdivuje vánoční Prahu: Podle CNN má jedny z…

Americká CNN zařadila vánoční trhy v Praze mezi deset nejatraktivnějších na celém světě. Nejvíce bodují svou…

 

iSport.cz

Barceloně hrozí tvrdý trest. Ronaldo, přiznej, že jsi homosexuál, zpíval stadion

Barceloně hrozí tvrdý trest. Ronaldo, přiznej, že…

To může být malér! Nejen, že Barcelona ztratila výhru ve slavném El Clásiku (1:1) v samotném závěru utkání, ale…

SESTŘIHY: Pražská S dotahují čelo, duel Plzně odložen, Příbram vydřela bod

SESTŘIHY: Pražská S dotahují čelo, duel Plzně…

Fotbalisté Sparty přezimují v ePojisteni.cz lize na třetím místě. Rozhodlo o tom jejich vítězství nad Teplicemi…

 

Reflex.cz

Budou žít Češi na Měsíci? Evropská kosmická agentura tam chce postavit vesnici

Budou žít Češi na Měsíci? Evropská kosmická agentura…

Když loni v červenci nastoupil Němec Johann-Dietrich Wörner na místo generálního ředitele Evropské kosmické…

10 věcí, které možná nevíte o možném prezidentovi Rakouska. Kdo je Norbert Hofer?

10 věcí, které možná nevíte o možném prezidentovi…

Rakušané napodruhé vybírají prezidenta. Šance obou kandidátů jsou veskrze vyrovnané, i když mírně favorizovaný…

 
 
reklama