Ford Focus (2005)
18.7.2007Nechal jsem si dovézt ojeté auto z Německa. Musím přiznat, že mě dost v mém výběru ovlivnila diskuze k tomuto autu na zdejším fóru. exteriér: velice…
Ford Focus II (lulipin)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
zeneva 23.12.13 21:42
« Re: Re: Spotřeba
Děkuji za vyčerpávající odpověd :-)
Spotřebu jsem neodhadovala podle ukazatele nádrže, ale podle toho, že jsem tankovala 36,5 litrů nafty a najela 300km...
To stojící auto jsem nemyslela nastartované ale pokud auto stojí třeba půl roku v autobazaru..jistě mě napadlo že to auto asi nemohlo vkuse stát třeba půl roku jestliže se v něm někdo zkoušel projet tak jako já, když jsem uvažovala o koupi. :-)
Nicméně včera jsem opět tankovala a pro změnu mi ukazuje ukazatel, že nádrž je z 3/4 plná po natankování cca 14 litrů, takže spíš vidím problém v tom ukazateli než ve spotřebě. Ještě jednou děkuji za odpověď... Jak mi řekl bratr, musím jezdit, seznámit se s autem at vím co a jak..přece jenom minulé auto bylo benzín a o hodně slabší motor... :-) -
Bully_ 20.12.13 23:48
« Re: Spotřeba
Jestli odhadujete spotrebu jenom podle ukazatele stavu paliva v nadrzi, pak je to snad u vsech aut stejne: rucicka ukazatele se nejdriv dlouhou dobu ani nehne, potom zacne pomalu klesat a zaverecnou cca tretinu vylozene pada rychle dolu az na nulu. Jde jenom o informativni ukazatel, pres rozdilnou "rychlost vyprazdnovani nadrze" byva spotreba porad zhruba stejna.
Stojici auto s bezicim motorem ma zpravidla spotrebu do 1 litru ZA HODINU, po zahrati agregatu klesne cca na 0,5l. . Neni to nic, co by nejak dramaticky ovlivnilo celkovou spotrebu na plnou nadrz, motor by (chudak) musel jet na volnobeh az hodiny, aby se to nejak vyrazneji promitlo do prumeru.
Se zapnutou klimatizaci se spotreba samozrejme zvysuje. Motoru pri jejim plnem vykonu v lete "ubyde" treba i 20k, ktere se clovek snazi dohnat silnejsim seslapnutim plynoveho pedalu = vyssi spotreba. Zvlast u techhle slabsich aut je to znat o to vic. Kazdopadne v zime neni klimatizace zadnou vyraznejsi energetickou zatezi, prakticky se spina jenom klasicke topeni.
Silny protivitr muze samozrejme spotrebu zvysit, predevsim s rostouci rychlosti vozu. Zase plati to co u klimy- cim nizsi vykon motoru, tim vyraznejsi ma vliv, klidne az v radu nekolika litru. Uz samotny aerodynamicky odpor narusta exponencialne, vuz muze mit spotrebu (priklad) pri 100 km/h 6 l., pri 120 6,5 l. , pri 140 7,5, pri 160 10 l., ... Pri protivetru si k rychlosti treba tech 120 km/h prictete silu vetru 40 km/h a vysoka spotreba je na svete. -
zeneva 20.12.13 17:34
« Re: Re: Spotřeba
Dobrý den, chtěla bych se zeptat jak moc ovlivní spotřebu, když auto delší dobu stojí nebo je zapnutá klimatizace, jízda v silném větru atd... minulý týden jsem koupila Focus 1,6 TDCi, 80KW rok 2006, na půl nádrže jsem najela cca 300 km ale včera jsem jela po dálnici Bohumín - Ostrava a během krátkého úseku mi zmizelo zbytek půl nádrže... ;-\ -
"-- skrytý --" 14.11.08 07:30
« Re: Spotřeba
Mám stejný vůz a spotřeba 5L je dobrá hodnota v kombinaci. Delší trasu jsem dal i za 4,2L/100km, ale většinou se to pohybuje kolem 5,2L...kazí mi to město :-) jinak já jezdím s tempomatem, myslím si že to rozhodně spotřebu nezvyšuje, auto si přidá přesně tolik kolik potřebuje, dle mýho by měla být spotřeba nejmenší -
lulipin 07.08.08 20:16
« Re: Spotřeba
spotřeba se v této chvíli pohybuje okolo 5 l když beru vyváženou dálkovou trasu. Je však velký rozdíl jestli tankuju naftu verva a obyčejnou neznačkovou ošizenou, to je úbytek výkonu motoru snad i 20%.V loni v Chorvatsku se mi podařilo natankovat extra šmejd a to moje super citlivý vstřikování to dost špatně neslo, od té doby jsem změnil tankovací návyky a spotřeba je dle tabulek. Jo a taky jsem přestal jezdit s tempomatem, subjektivně si myslím, že tady spotřeba také není nejnižší. -
lulipin 31.03.08 22:00
« Re: 10-10-9
díky za hodnocení, korektor laku jsem si koupil sám, objednal jsem si ho v autorizovaném servise ford, je to barva a lak zvlášť. Stálo to dohromady asi do 200 kč. na drobné oděrky k nezaplacení. Ve fordu nahlásíš VIN code a oni ti to bez problému objednají. Jináč co se motoru týče, není to nic na krátké vzdálenosti, dlouho se zahřívá a je slabý v nízkých otáčkách. Na delší trasy je už velice uspokojivý. Nechal jsem si ho dovézt z Německa, nechtěl jsem tu slabší varzi 1,6, která se prodává u nás. Dnes bych si v naftě koupil raději tu 1,8 - je to litiňák a proto tak rychle nevychladne, no a navíc vyšší objem. -
Elsin 26.03.08 21:27
« 10-10-9
Moc hezké fotky, o autu samotném ani nemluvě...jen by jsi mohl doplnit recenzi o technivké údaje(tento motor se tuším u nás ani neprodával...)
A ještě k tomu korektoru laku...to jsi koupil nebo jsi to dostal k autu...taky bych potřeboval. Měj se a at jsi s autem spokojenej -
lulipin 24.09.07 15:15
« Re: Kontakt
no víš po pravdě, ti toho mého dovozce ani doporučit nechci. Tento způsob nákupu zdá se mi být velice riskantní, ačkoliv jsem dovezl už druhé auto. Toho, co mi to dovezl znám přes kamaráda, čili ne osobně. Jeho povinost zkončila dovezením auta, protože peníze už zinkasoval dopředu. už dva měsíce čekám, že mi dle domluvy vymění rádio a to nemluvím o problémech s turbem, co jsem měl od první jízdy. sice to bude asi jen váhou vzduchu, ale i tak se k tomu staví, že se ho to netýká a tak abych si to bud´vyřešil sám, nebo přímo u Němce. Protože kupní doklad je vystaven Němcem přímo na mě. Tohle je zlaté podnikání, zinkasovat provizi a to ještě vlastně na černo. Jsou to čistý prachy bez závazků. Jestli máš opravdu zájem, mohu ti dát kontakt na jiného, tentokrát známého z Holčovic, nemá sice až takové kontakty jako ten, co mi dovezl focuse, ale chová se o moc férověji. Záleží na tobě, pokud budeš vyloženě chtít, dám ti nakoc i kontakt na toho co dovezl focuce, auto je pěkný fak čistý, ale budeš si ho muset pohlídat a auto odzkoušet před ním, pak se to těžko dokazuje -
lulipin 11.09.07 21:53
« Re: Re: Re: porovnání se služební O2
no subjektivně teď bez 100% účinnosti na turbu, díky doufám pouze vadné váze vzduchu, je rozdíl na spotřebě až 1 l/100 km v neprospěch focusu. Ale i když bude focus úplně fit, nebude zřejmě nikdy dosahovat spotřeby této octavie, už v papírech má handicap 0,5 l (5 l vs 5,5 l a to musím říci, že i při normální jízdě je obtížné této spotřeby dosáhnout (50:50 město a dálkové jízdy) Spíše se pohybuju okolo 6,5 l ale jezdím více po městě. Jináč spotřebě octavie se můžeš vyrovnat opravdu úspornou jízdou, nízkými otáčkami. Focus má sice více kw ale octavia větší objem. a někdo tvrdí, že objem ničím nenahradíš. Řešíš stejné dilema jako já před půl rokem. Pro fofo stále ale hovoří cena, dneska jsem se znovu díval a srovnatelná výbava je u octavie o 80 - 100 tis dražší beru-li v potaz rok 2005, a to ještě neměla octavia esp a jako mají fordy vyhřívané přední sklo. -
"-- skrytý --" 11.09.07 19:50
« Re: Re: porovnání se služební O2
Dík za porovnání
Máme totiž v práci jednu O2 combi 1.9tdi,jezdí to dobře aspoň podle mě,ale já jsem zase těch aut tolik nevyzkoušel tak se my zdá že to jede přímo skvěle,až na ten podvozek.Nevím jestli je to tím že je to combi,ale mě se zdá že je to při vyšších rychlostech takový jankovitý.Je fakt že oproti O1 je to o dost lepší tam mám pocit že se v každy zatáčce převrátíme.Takže si mě u fofo potěšil s tím lepším podvozkem,ale jsem zklamanej tou spotřebou.U O2 na to docela šlapu a málokdy se dostanu přes šest litrů na průměru,jak jseš na tom teda ty,možná jsi to už psal,tak pro mě a taky jakým stylem jízdy.
Jinak prestup z benzinu na naftu znam. Taky jsem jezdil na zacatku za 8,5, nez jsem zjistil, ze to pri stejne rychlosti jde i s 2 litry min :-)