Recenze

10 Majitel

Škoda Fabia

9.52 Uživatelé

Hodnoceno: 11× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Fabia, foto 1 Škoda Fabia, foto 2 Škoda Fabia, foto 3 Škoda Fabia, foto 4 Škoda Fabia, foto 5 Škoda Fabia, foto 6 Škoda Fabia, foto 7 Škoda Fabia, foto 8
 

Rychlá navigace

Technické info

Přezdívka auta Modrák Rok výroby 2015 Koupeno nové palivo: benzin převodovka: manuální pohon kol: přední

Popis vozu

Inu čas letí jako bláznivý, Roomsterovi (viz druhá recenze) už je 3,5 roku,má najeto poctivých 80 tisíc km, a skončil mu leasing.
Pokud jsem předtím toto auto jen chválil, tak se na tom nic nezměnilo, a stále slouží bez sebemenšího zaváhání či závad. Pro mě jen další důkaz, že kupovat auto před koncem svého výrobního cyklu má mnoho výhod a jedná se o již časem zcela vyladěné spolehlivé modely, což jen potvrdím tím, že auto bez váhání odkupuji do osobního vlastnictví..

Zaměstnavatel mi je i nadále nakloněn za což poníženě děkuji, a byl tedy čas na výběr jeho následovníka. Roomster se mezitím přestal vyrábět (čest jeho památce) a volba byla jediná, a to Fabia, aktuálně třetí generace. Firemní pravidla hovoří jasně a nekompromisně, čili nejvyšší výbava, nejsilnější turbo benzín a kombik, třikrát hurá. Z nadstandardních prvků jsem opět zvolil výhradně ve jménu filozofie "s pozlátky a nesmysly na koukání jděte někam, zajímají mě jen praktické věci".

A tak jsem oželel metalízu (je jen na koukání) a nahradil ji pár pro mě smysluplnějšími položkami:

- sportovní sedadla (strávím v autě 1,5 hodiny denně a záda mám jen jedny),
- hagusy
- sunset (kvůli dětem)
- zadní repro a Surround system (opět kvůli dětem)
- bluetooth sada k rádiu Swing
- asistent únavy řidiče
- plnohodnotná rezerva
- zamykání zpátečky a dodatečně i další bezpečnostní prvek

a tak má teď vůz naprosto vše co potřebuji.

Čekací doba 4 měsíce mi nevadila, načasování konce jednoho operáku a startu druhého vyšlo akorát, i včetně celozávodky v Boleslavi.

Po najetí 1.000 km tedy pár poznatků. Popisovat Fabii III je nošením dříví do lesa, recenzí a videí je netu asi milion, nicméně musím potvrdit, že se na svou třídu jedná o velmi odladěný a vyrovnaný vůz, s výbornými jízdními vlastnostmi, motorem, ale i dílenským zpracováním a komfortem. Že se na autě tu a tam šetřilo je poznat, výplně všech dveří, použité plasty, prostor pod zadními sedačkami atd., ale cenovka takto vybaveného vozu dnes a srovnatelné alternativy před 6-8 lety jasně ukazuje, kam se doba posunula...

Ve výbavě Style jí to navíc i sekne, diody v předních světlech, rozumný rozměr pneu (na naše tankodromy), automatická klima, slušné rádio s dostatečně silným příjmem, blinkry v zrcátkách, startování tlačítkem, zadní kotouče a další detaily které potěší.

Instalace sportovních sedaček nelituji, mají výborný tvar, délku sedáku, boční vedení i polohu opěrky hlavy. Standardní Style sedačky byly taky fajn, ale tohle je ještě lepší, škoda jen, že nejdou trochu více polohovat.

Motor 1,2 TSI 81kW v provedení s manuální převodovkou je pro mě ideálním kompromisem mezi výkonem a provozními náklady, na svůj nevelký objem je velmi živý, rád se točí a je s ním prostě zábava, zejména když uvažujeme výbornou hmotnost celého auta. Aktuální emisní trend je vcelku jasný, malé objemy a vysoké tlaky, čili budeme stále častěji potkávat i auta nižší střední třídy s přeplňovanými litrovými tříválci apod., holt je potřeba si zvyknout a zamáčknout slzu nad poctivými točivými atmosférami, doba je už jiná. Průměrnou spotřebu mám zatím ca 5,8 litrů, ale motor se zabíhá, tak by to mohlo mírně klesnout, bude to pak asi tak o desetinku až dvě měně než v Roomsterovi. Subjektivně se motor oproti verzi s 63kW zahřívá trochu rychleji, a problémový rozvodový řetěz byl v této verzi nahrazen řemenem, snad tedy uz nebudeme poslouchat ty pazvuky při studených startech, s věčným potvrzováním servisu, že to sice rachotí, ale řetěz je i po pátém přeměření plně v normě. I nadále je varianta tříválcového dieselu pro můj nájezd ca 25 tisíc km ročně nezajímavá jak kvůli ceně, tak i nevelkému rozdílu v spotřebě, která ji tak vyrovná až tak po 3-4 letech „trápení“ s nudným naftovým tříválcem.

Převodovka si sedá, ale přesný a krátký chod je u VW standardem a ani zde není výjimka, šestistupňová skříň je fajn, ale šestku řadím až nad 100 km/h, čili ji zase tak moc nevyužívám... Asistent průjezdu zatáčkou XDS je dle legislativy již montován do všech verzí, a je to asi jakási nová verze ESP s obdobnou funkcí, proč ne, třeba se bude někdy hodit.

Co se mi zatím na autě moc nepozdává?

Servisní interval opět nastaven na 30.000 km/2 roky, čili stejně jako předtím je ihned upraven na 15.000 km/1 rok, bo olej je jedna z mála věcí kterou pro motor můžeme udělat a nemám zájem nechávat proudit v autě nějakou dvouletou špinavou břečku, ať si marketing automobilek masíruje jak chce...

Kecálek řazení – opět pro mě nesmyslný ukazatel "fungující" stejně jako v Roomsterovi, čili jej s klidným svědomím zcela ignoruji, a 2.000 otáček je i nadále minimum pod nějž nejdu, turbo neturbo. Doporučovat mi do kopce ve čtyřech lidech v rychlosti 65 km/h šestku, když naopak přemýšlím jestli to ta čtyřka dá nebo ne, je na palici, a trochu lituji motor každého, kdo se kecálkem řazení plnohodnotně řídí. V Roomsterovi mi i po 80 najetých tisících motor přede jako hodinky,a zároveň mám možnost ve firmě průběžně zkoušet motory lidí, kteří se chlubí tím, jak přijeli za 5,2 litrů, protože na 1.400 otáček to „umí jet“. Ten rozdíl v chodu motoru je po čase poznat, a jsem velmi rád, že mám díky tomu i nadále ctižádostivého plnokrevníka s chutí bojovat, namísto úsporného chcíplého NIC v jiných autech, jenž na tom byly kdysi na startu stejně.

Rozporuplná je funkce Front assist, která neustále monitoruje stav před vozidlem a informuje o hrozící srážce či v extrému aktivuje brzdy. Nejezdím rychle ani nebezpečně, ale někdy pípá i v situaci, kdy to je spíš rušivé (např. plynulé předjíždění cyklisty a už to na palubce řve, chtělo by to doladit).

Start stop systém – opět další výmysl úředníka, zaplaťbůh že to jde manuálně vypnout. Kdy chci vypnout a zapnout motor chci rozhodovat výhradně sám, a ne aby mi např. po svižnější jízdě to na křižovatce samo chcíplo, když turbo ještě potřebuje naopak pod plným mazáním řádně dochladit.

Climatronic je fajn, má dostatečný výkon, jen u něj pozoruji chvilkové nálady a výraznější změny teploty proudícího vzduchu, prostě občas na chvíli (pár vteřin) foukne víc studený anebo víc teplý vzduch, v Roomsterovi jsem tohle nepozoroval, buď je to tu výkonnější, anebo opět oblast k doladění. Stejné to je v levým výduchem vzduchu, je poměrně těžké najít polohu, při které se vzduch neodráží od levého bočního skla na řidičovu hlavu – je to citelné a ...otravné, opět v Roomsterovi neznám. Naopak větráky jsou celkově tišší, je to znát.

Co se týče porovnání vnitřního prostrou Fabia III / Roomster – je to nebe a dudy. Do Roomstera se narve vše, prostor na zadních sedačkách je díky rozvoru obrovský a vyjmutá prostřední zadní sedačka i variabilita zbylých zadních dvou z něj dělá nedostižně praktické auto. Ve Fabii se podélně mačkáme, asi i díky sportovním sedačkám jenž mají delší sedák než standardní, ale s tím jsme počítali, že to bude prostorově o kompromisech. Převezení „letadla“ (létám motorový paragliding) je v Roomsteru na pohodu, avšak narvat paramotor i s vrtulí do Fabie III Combi je vcelku opruz. Prostoru vpředu je do šířky naopak trošku více, ale nevyhovuje mi poloha opěrky ruky na dveřích řidiče – je prostě už moc daleko a zcela přirozeně jako v Roomsterovi ji tam nedám, musím se nahnout doleva, a to mi vadí.

Tak jako tak jsme s Fabii III Combi spokojeni a až na těch pár detailů, které možná výrobce poladí v dalších sériích, auto zcela splňuje očekávání. Rok od počátku výroby není moc, ale doufáme, že dětské nemoci už byly alespoň částečně vychytány, a bude tedy sloužit bezproblémově jako jeho předchůdce.

V Roomsterovi jsem začal přidávat aditivum VIF až někdy od 70.000 km, tady ho dávám již od začátku. Sice budu zahřátý motor pravidelně na trojku chvilkově protáčet ke 4 tisícům, aby se vyhnali pavouci a případný drzý karbon, ale zmírnit negativní efekty řepky a pomoci držet motor v čistotě mi za ty nevelké peníze určitě stojí.

 


Další vozy Škoda Fabia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…