Recenze

9 Majitel

Škoda Fabia 1.2 TSI 81 kW Style

9,61 Uživatelé

Hodnoceno: 17× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Fabia, foto 1 Škoda Fabia, foto 2 Škoda Fabia, foto 3 Škoda Fabia, foto 4 Škoda Fabia, foto 5 Škoda Fabia, foto 6 Škoda Fabia, foto 7 Škoda Fabia, foto 8
Škoda Fabia, foto 9 Škoda Fabia, foto 10 Škoda Fabia, foto 11 Škoda Fabia, foto 12 Škoda Fabia, foto 13 Škoda Fabia, foto 14 Škoda Fabia, foto 15 Škoda Fabia, foto 16 Škoda Fabia, foto 17 Škoda Fabia, foto 18 Škoda Fabia, foto 19 Škoda Fabia, foto 20 Škoda Fabia, foto 21 Škoda Fabia, foto 22 Škoda Fabia, foto 23 Škoda Fabia, foto 24 Škoda Fabia, foto 25 Škoda Fabia, foto 26 Škoda Fabia, foto 27 Škoda Fabia, foto 28 Škoda Fabia, foto 29 Škoda Fabia, foto 30 Škoda Fabia, foto 31
 

Technické info

Přezdívka auta Auto Rok výroby 2015 Koupeno nové palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1197 výkon [kW]: 81 kroutící moment [Nm]: 175 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 505 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6

Popis vozu

Zdravím!

Vítám Vás u recenze jednoho z momentálně nejvíc probíraných aut na českých serverech.

Asi by bylo fér říci rovnou na začátku, že auto není moje, ale mé maminky. Která je tak hodná, že kdykoliv potřebuji auto, tak mi půjčí svoje. No a občas je to tak, že to auto mám víc než ona :). Na Mojeauto.cz jsem zatím novou Fabii kombi neviděl, a tak bych se rád podělil o zkušenosti s ní a popřípadě odpověděl na jakékoliv dotazy ohledně tohoto vozu.

Tak, jak jsme se k ní dostali? Rok 2008, zima. Máma dostala Roomstera 1.4 TDI 59 kW. Tříválec, diesel, jakmile ráno nastartovala, tak vzbudila celou ulici. Říkal jsem mu traktor. ALE... uvnitř byl neuvěřitelně velký a variabilní, motor byl sice hlučný, ale moc nežral (Víte jak se říká, že auto má takovou spotřebu, že žeru i trávu kolem silnice? Tak u něj jsem měl občas pocit, že tu trávu vysazuje...), na nádrž jsem s ním byl schopen urazit 1000km s nákladem.

No a na podzim minulého roku přišlo rozhodnutí, že bude Roomster nahrazen. A tak začalo zjišťování rozpočtu, při kterém jsem zjistil, že je lepší ho snad ani neřešit (neustále se měnil). Hledalo se všude možně, Renault, KIA, Opel, Ford,... vše do cca 350 tisíc, tato částka už umožňovala auta jako Renault Megane, Fluence, Captur, od KIE to byl Ceed a Venga a od Fordu Focus, B-max. Samozřejmě se hledalo i u Škody, Rapid je fajn, ale cena neodpovídá. Koupit dalšího Roomstera nás ani nenapadlo, skladové vozy byly nic moc a ani cena nebyla nejlepší. No a pak to přišlo, finální rozhodnutí... musí to být škodovka, navíc zrovna přicházel nová krátká Fabie, a tak to musela být Škoda Fabie. A nejlíp kombi. Všechny auta v rodině jsou Škodovky, tak jsem i čekal, že nebude umožněno se odchýlit od kurzu. Mým favoritem byl Renault Megane s benzínovou 1.6.

A tak to začalo, hned jak byl venku ceník, tak se konfigurovalo. No a výsledkem je Škoda Fabia kombi 1.2 TSI 81 kW Style v modré RACE metalíze. Připlácelo se za přední a zadní senzory, mlhovky s corner funkcí, multifunční volant pro rádio a telefon, rádio bolero a soud system, střešní ližiny, plnohodnotné rezervní kolo a mechanické zabezpečení řadící páky. Cena 370 tisíc před slevou. Po slevě nějakých 320 - 330 tisíc. To už mi přijde na to, jak je auto vybaveno jako slušná cena. Jo a neproběhly žádné testovací jízdy. Dokonce ještě nebyla k dispozici ani krátká Fabie.

Jo, to se psala první polovina listopadu roku 2014. Auto objednáno a teď jen čekat do března 2015. Nevím co se stalo, ale nakonec auto dorazilo o měsíc dřív, v půlce února. Byla jedna z úplně prvních.

První dojmy:

Porovnávat budu hlavně s Roomsterem, protože ho Fabie nahrazuje.

Motor je úplně něco jiného, je tichý, okamžitě reaguje na plyn. Řadí se lehčeji, volantem se točí lehčeji... Auto působí celkově lehčím dojmem. A ten motor! Autu uděluje výbornou dynamiku, resp. jsem se ještě nedostal do situace, kdyby měl nedostatek výkonu. Spotřebu zatím neřeším, auto se zajíždí, tak na nějaké závěru bude čas potom. Ale jen tak lehké naťuknutí: Cesta do jih Moravy, tři osoby, nějaká zavazadla, cca 500+ km. Po dotankování jsem si spočítal, že mi palubní pc ukazoval o 4dcl větší spotřebu, než jsem měl - ale berte to s nadhledem, neříkám, že to bylo nějaké extra přesné měření. :) Karoserie je pěkná, lepší než u Fabie II. Modrá autu sluší, i když já bych raději tu bílou metalízu, ve které Fabi III představili. Přední světla jsou docela velká, vynikne to hlavně, když se podíváte na předek "bokem" - je to vidět na jedné z fotek. Led denní svícení je fajn, taky to dobře vypadá. Co se týče hlavně halogenových světel, svítí asi jako ta z Roomsteru, což nebyla žádná extra třída. Mohli by tam dávat alespoň ty low xenony, jako jsou na Rapidu. Karoserie jinak vypadá v první půlce auta (od světel do konce předních dveří) až atleticky. Zadek je, no... je tam krásně vidět, jak nafoukli kufr :). Ten je kapitolou sám o sobě, je ta jedna z hlavních předností Fabie kombi. Můj dojem z něj je, že rodině o dvou dospělých a dvou malých dětech bude opravdu bohatě stačit. Co mě na něm ale štve, je ta roleta. Stačí přejet nějakou větší nerovnost a občas se prostě sama stáhne. Taky když otevřete kufr a potřebujete do něj něco dát, tak musíte (často) stáhnout roletu a pak ji zase natáhnout. Plato v tomhle ohledu bylo lepší, otevřeli jste dveře a plato se zvedlo s nimi.

Interiér. Oproti Roomsteru naprostá paráda. Plasty tvrdé, ale opravdu pěkně povrchově upravené. Nikde nic nevrže, to je asi i tím, že je z méně částí než u Roomsteru/Fabie II, kde interiér vypadla jak ze stavebnice (spousta spár, všechno mělo svůj vlastní díl). Odkládací prostory postačují, máte v loketní opěrce (ten není nijak velký), před řadící pákou máte místa na nápoje a nějaké drobnosti. Schránka před spolujezdcem je velká, větší než ta u Roomstera/Fabie II, ale zase tam chybí ta nad ní. Kapsy ve dveřích jsou stejné. Místo té horní schránky u spolujezdce je zde hliníkový (?) tmavý dekor, který oživuje interiér a vypadá doopravdy skvěle. Je ale otázkou, zda vydrží denní provoz bez úhony. Sedadla jsou měkčí, ale pocitově z mnohem lepších materiálů. Nalezení optimální pozice mi dalo zabrat více času než u Roomsteru, ale to bude asi tím, že se sedí níže. Uvnitř je největší zlo loketní opěrka, teda řeknu Vám, zapnout si bezpečností pás je někdy boj :). Taky mě nemile překvapilo místo na zadních sedadlech. Když jsem si vepředu nastavil posaz pro sebe, tak jsem "za sebe" na zadní sedadlo nevměstnal. Zatímco u Roomsteru jsem si pomalu natahoval nohy (měřím cca 195 cm). Výbava čítá i malý kožený paket, volant je stejný jako ve všech ostatních škodovkách, tzn. příjemně se drží, hezky se na něj kouká, ovládání intuitivní - alespoň pro mě, starší ročníky s tím mohou mít problém, odzkoušeno. Je otázkou, jak kvalitní je ta kůže co použili. například v Roomsteru nebyl malý kožený paket, ale volat vypadal po 60 tisících km, že se brzo rozpadne, řadící páka byla totálně bez barvy a vyleštěná. S tou řadící pákou ve Fabii III je jeden menší problém, který má co dělat s loketní opěrkou. Kromě dvou pozic je loketní opěrka výše než řadící páka a tak činí řazení nepříjemným. Musíte jakoby zalomit ruku. Klimatizace. Jednozónová automatická, super. Chladí ihned, topí ihned. Což u Roomsteru takhle nebylo. Možná je to tím, že Roomster je diesel.

Multimédia. V autě je autorádio Bolero se 6ti reproduktory. Hraje dobře, no žádné zázraky nečekejte. Ovládání je intuitivní, ale ne pro některé osoby, zvlášť ty starší. Na mojí mámu je to například až moc komplikované, rozuměj moc funkcí. Není zde integrovaná navigace, škoda že přišli s Amundsenem až po několika měsících :/. Navigaci nahradíte Mirrorlinkem, no mohli použít lepší displej, pak by to ovládání bylo lepší. Takhle se pohyb lehce seká a ani dotyk není nejpřesnější. Autorádio nemá možnost vložení cd (proč?!), takže možnosti přehrávání něčeho jiného než rádia jsou následující: bluetooth - bez chyby, usb - super, paměťová karta - trvalo mi 10 minut ji najít... slot je schovaný v přihrádce spolujezdce, hned pod horním okrajem vlevo. Proč to nemohli dát k usb a aux vstupu nechápu... Autorádio má oddělený displej a samotnou pc jednotku, takže by to nemělo lákat zloděje.

Jízda. Upřímně, já jsem nikdy moc nerozuměl tomu popisování jízdních vlastností, tak se předem omlouvám, za totální improvizaci v popisu. Motor jak už jsem zmínil je super, řazení taky bez chyby (až na tu loketní opěrku). Podvozek je měkčí (to poznám!), jakmile přejedete nějakou díru, tak vám to dá okamžitě vědět. Už dvakrát se mi stalo, že jsem zastavil a šel zkontrolovat co jsem urval... Občas jsou to fakt šílené rány, a to je předtím Roomster hezky odfiltroval (oproti Fabii) - taky si nemyslete, že bych těmi dírami prolétl jak nějaký blázen, to vůbec :). Auto se oproti Roomsteru více naklání v zatáčkách. Taky nástup brzd mi přijde horší, a to má Fabie koutouče na všech kolech. Ve výbavě je i Front Assistent, který funguje na výbornou - odzkoušeno za Vás 2x. Jinak taky krom brzdění oznamuje, že nemáte zrovna velkou vzdálenost od auta jedoucího před vámi, i na dálnici.

Závěrem, auto super, něco jinýho než Roomster. Má nějaký chyby, jako mirrorlink, malé zpětné zrcátko, plastová výplň dveří, občas svým způsobem podvozek, loketka, méně místa na zadních sedadlech. Ale oproti Roomsteru je to kvalitativní, motorový, jízdní (ve vyšších rychlostech stabilnější) skok dopředu. Dobře, takový menší skok.

Na Vaše otázky rád zodpovím v diskuzi.

Silné stránky

Motor - výkonu má na rozdávání, tři osoby, plný kufr, dálnice, nedělalo mu žádný problém překonat maximální povolenou rychlost a udržovat ji. Jsem špatná osoba, já vím.

Řazení

Výbava, až na pár prvků, které chybí, jako vyhřívané sedačky, dešťový senzor, tempomat (ale tam to vyvažuje omezovač rychlosti). Super jsou parkovací senzory a samo zatmívací zpětné zrcátko.

Posaz vepředu

Řízení

Barva a obecně design :)

Slabé stránky

Malé vnitřní zpětné zrcátko

Hluk od podvozku při přejezdu nerovností

Občas loketní opěrka

Mirrorlink - vyzkoušeno na Xperii Z1 compact a není to nic extra - nejde pustit rádio, když je aktivní mirrorlink.

Vnitřní část dveří - celé z plastu

Dojezd elektricky ovládaných oken jen u řidiče. Navíc když sklo "dorazí" na konec, tak to vydá takový zvláštní dutý zvuk z vnitřku dveří.

Prostor na zadních sedadlech

Hrozná recenze od uživatele Avocat

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím nic. A doufám že to tak zůstane.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto Kralupy - už xtá škodovka od nich. Podle mě by prodej mohl být lepší, podle těch co platí je to v pořádku.

Otázka, nevíte zda je ve standardní výbavě v kufru ta přihrádka na nápoje (takový ten půlkruh co je na všech fotkách kufru, byl i v Roomsteru)? Protože ho nemáme, díry na zacvaknutí zde jsou, ale ta přihrádka nikde.

 

Novinky v recenzi

25.6.2015 17:46

Fotky

Další várka fotek. Dneska jsem měl tu možnost Fabii čistit uvnitř a musím říct, že některý detaily jsou doopravdy odbytý. Např. jak již zmínil uživatel BigBang ve svojí recenzi, tak chybí podnožka pod řidičovu levou nohu. Je tam jen koberec a ten se okamžitě zašpiní a hrozně blbě čistí. Dále pak opěrka pro ruce na zadních sedadlech. Je z plastu :O. Kdyby tam dali kousek textilu, jak je to vepředu, tak by se jim nic nestalo... Více detailů ve fotogalerii.

21.6.2015 09:59

Fotky

Přidáno pár fotek z interiéru

7.6.2015 21:41

8000 km

Tak, včera jsem překonal hranici osmi tisíc kilometrů, a tak si myslím, že by bylo vhodné podělit se o dojmy z užívání. Objevily se některé nové zápory a žádná nová pozitiva. Předně, auto ještě v servisu nebylo, ale brzy se tam podívá. Při přejezdu nerovností, malých, velkých, se ozývají pazvuky z B sloupku, jak u řidiče, tak i u spolujezdce. Občas to vrže tak, že se bojím, aby mi nebouchl u hlavy okenní airbag :). Je to dost nepříjemné, tak doufám, že to v servisu vyřeší. Modrá je dobrá, ale je na ni vidět dost špína - příjezdová cesta je prašná, takže je auto neustále modro-hnědé ("prašné"). Kola jsou hezká, ale asi bych byl pro větší rozměr (letní jsou 16"). Loketní opěrka. Budu se opakovat, ale je doopravdy hrozná :/. Dost brání v práci s ruční brzdou, takže je dost často nutný nejdříve zvednout loketku, zatáhnout ručku, sklopit loketku. No a při každém zastavení je to opruz. Dále zámek řadící páky. Je nešikovně z boku na tunelu, víc dozadu k zadním sedadlům. Takže, když si spolujezdec posune sedačku dopředu, aby vzadu bylo nějaké místo, tak při zamknutí ručky, musí nejdříve spolujezdec posunout sedadlo vzad. Mirrorlink blbne, bluetooth spojení taky. Zkoušel jsem aktualizovat systém podle webových stránek škodovky a nepovedlo se. Zkoušel jsem to 5x. Zpětné zrcátko by měli zvětšit, asi si na jeho malou velikost nezvyknu :/. Když chcete mít vypnutý motor a stáhnout okýnka, tak se vám to nepovede. To samé, když vypnete motor a zapomněli jste vytáhnout okýnka. Prostě se musí nahodit motor. V Roomsteru stačilo mít klíček v zapalování a pootočit, ani nemusel naběhnout motor. Teď v létě je to doopravdy naprd. To samé s automatickým dojezdem okna jen u řidiče. Dřív šlo přes centrál stáhnout všechna okna, nebo je zavřít. To taky nejde. Dveře... nejsem "olizovač" plastů, je mi jedno, že nejsou z měkčeného plastu, ale... Jak jsou z jednoho kusu, tak na něj zatlačíte a prohýbá se i u okna o.O, je to takové hodně levné. Motor začíná při nastartování takovým zvláštním zvukem. Je to jak, kdyby naskočil nejdříve diesel a pak se to za pár sekund srovná.

Tak, abych jen nekřivdil, tak: kufr bohatě postačuje :), funkce automatického přepínání/rozsvěcení světel funguje bezvadně. Palubní deska je krásná, opravdu, je hezčí než v trojkové oktávce, yetim, roomsteru... A jak je displej rádia vysoko, tak je to uživatelsky velmi příjemné. Motor jede, když potřebujete zrychlit, tak Vám to umožní. A to oceňuji :). Klimatizace je velmi účinná, což se v horkých dnech hodí.

Abych nezapomněl, v německém testu nového superbu, si novinář stěžuje na krátká opěradla předních sedadel. Do té doby jsem si toho nevšiml, ale Fabie je má taky krátká. A jakmile jsem si to uvědomil, tak mi sedačka začala být malá a nepohodlná :/ :D. Opěradlo mi končí asi 5 cm pod horní hranou ramen.

Taky jsou sehnal přihrádku na lahve do kufru. Stálo mě to 50 korun, protože ji našli na půdě prodejny... :D. V každém testu nové Fabie kombi, ji mají v kufru. Ale my ji v autě nedostali a ani nefiguruje v příslušenství nové Fabie. No, tahle konkrétní přihrádka je pro Roomster, ale pasuje i do Fabie :)

11.4.2015 13:05

Recenze

Malinko jsem ji překopal, doplnil. No možná trošku víc.


Přidat názorDiskuse: Škoda Fabia 1.2 TSI 81 kW Style

Další vozy Škoda Fabia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
praktičnost
8
prostornost
8
jízdní vlastnosti
8
jízdní komfort
9
výkon motoru
10
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
9
brzdy
8
zavazadlový prostor
9

Více o modeluŠkoda Fabia od 2014
Škoda Fabia Edition R5 – A není to trochu málo? Škoda Fabia Edition R5 – A není to trochu málo?

Mladoboleslavská automobilka oslavuje svůj nejúspěšnější…

Tohle je modernizovaná Škoda Fabia. Má diodová světla a výhradně zážehové motory Tohle je modernizovaná Škoda Fabia. Má diodová světla a výhradně zážehové motory

Fabia se nově spolehne výhradně na zážehové litrové…

 





Blesk.cz

Blonďatá pornoherečka Bree Olson teď vypadá jako babochlap. Může za to její ex Charlie Sheen?

Blonďatá pornoherečka Bree Olson teď vypadá jako…

Sexy rajda Bree Olson (32) už sice s roztahováním nohou před kamerou sekla, ale to neznamená, že by na ni…

Miliardář Paul Allen (†65) zemřel na rakovinu. S kamarádem Gatesem založil Microsoft

Miliardář Paul Allen (†65) zemřel na rakovinu. S…

Spoluzakladatel firmy Microsoft Paul Allen zemřel v pondělí ve věku 65 let. Miliardář, filantrop a hledač…

 

iSport.cz

Griezmann sestřelil Němce, Gibraltar znovu vyhrál, Wales slaví i bez Balea

Griezmann sestřelil Němce, Gibraltar znovu vyhrál,…

Fotbalisté Francie vyhráli po obratu ve šlágru dnešního programu Ligy národů nad Německem 2:1. Letošní mistři…

Ukrajina - Česko 1:0. Suverénní domácí slaví, zajistili si první místo

Ukrajina - Česko 1:0. Suverénní domácí slaví,…

Čeští fotbalisté prohráli v Charkově s Ukrajinou 0:1 a budou tak ve skupině B1 Ligy národů hrát už jen o druhé…

 

Reflex.cz

Příručka moderního fotra: Když dítě není doma, mají rodiče pré. Nebo ne?

Příručka moderního fotra: Když dítě není doma, mají…

Být vlastníkem jednoho či více kusů lidského mláděte bývá dost zápřah. Samozřejmě, že rodiče své děti milují,…

Laurin & Klement: příběh podnikavého dua, které stvořilo slavnou automobilku

Laurin & Klement: příběh podnikavého dua, které…

„Proč si při výrobě jízdních kol na malém městě konkurovat, když můžeme spolupracovat?“ řekli si na podzim 1895…