Recenze

levap.kesip (muž 45 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Kia Carens Carens 2.0 CVVT

9,67 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Kia Carens, foto 2 Kia Carens, foto 3 Kia Carens, foto 4 Kia Carens, foto 5 Kia Carens, foto 6 Kia Carens, foto 7
 

Technické info

Přezdívka auta Kia Carens Rok výroby 2007 Koupeno nové najeto [km]:84000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 106 kroutící moment [Nm]: 188 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11 maximální rychlost [km/h]: 191 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 430 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8,1

Popis vozu

Kia Carens Active 2.0 CVVT 106 kW, 5MT, rok výroby a uvedení do provozu 2007. Před koupi tohoto vozu jsem zvažoval několik možností a víceméně vozidlo, které bude kompromisem pro začinajícího podnikatele a mladou rodinu. Připadali v úvahu kombíky nižší střední třídy Renault Megane, Ford Focus, Opel Astra apod., ale vzhledem k tomu, že jsem před koupí tohoto vozu užíval tři roky (98 tis. km) Citroen Berlingo 1,9D r.v. 1999 v provedení Multispace, tak jsem si nemohl zvyknout a navrátit se posedem do nižšího vozidla. Jakkoliv jsem se přemlouval, vždy jsem to vzdal a začal koukat po vozech typu MPV, které více splňovali podmínku vyššího posedu a prostoru. Renault Scenic jsem vyločil z důvodu ne moc sympatického tvaru, Citroen Xara Picaso bylo zajímavou volbou, ale nevyhovoval mi šikmý výhled z vozu a nízko stavitelný volant. Opel Zafira solidní zpracování a možnosti, ale cena vysoko nad 0,5 mil.Kč (stanovený limit) a podobná situace byla i u VW Turan. Zkusil jsem hledat další možnosti a těsně před objednáním faceliftovaného Berlinga jsem se dočetl o uvedení na trh nového MPV KIA Carens. Jel jsem si jej jako ostatní vozy prohlédnout a udělat zkušební jízdu a měl jsem hned jasno. Vůz mi padl okamžitě do ruky a komfort jízdy byl ze všech výše uvedených na nejlepší úrovni. Po krátké úvaze o plánovaných kilometrech a typu motoru vyhrála benzínová varianta se silným a kultivovaným motorem. S veškerými příplatky za metalickou barvu, odnímatelné TZ, střešní nosič atd. jsem se přesně vešel do stanovené částky. Prakticky jsem doposud neprojezdil rozdíl, které by přineslo navýšení za naftovou variantu také solidního motoru 2.0CRDI.

Silné stránky

Jednoznačně silnou stránkou vozu je prostornost (může být i sedmimístné provedení), pohodlné sezení na velkých sedačkách, relativně komfortní odpružení spolu s 16" koly zajišťuje velmi příjemné svezení. Objem zavazadlového prostoru je 430 l, ale pod platem najdete přihrádky o celkovém objemu více jak 120 l, po sklopení sedaček do jedné roviny s nákladovou hranou pak 2106 l. Nutno vzpomenout i spoustu schránek a schráneček. Navíc celé pracoviště řidiče je ergonomické, vše po ruce a umístění řadící páky v bezvadné poloze s vynikajícím chodem. Sedačku mám v nejvyšší možné poloze a přesto loketní opěrka mezi sedadly a ve dveřích je v optimální výši a výhled z vozu perfektní. Rádio jsem volil s bluetoot rozhraním a zastavěným mikrofonem pro snadné zajištění HF telefonování. Auto jsem považoval za dobré už i pro jeho bezpečnostní výbavu a čtyři hvězdy EURO NCAP byly velmi dobrá známka 8 airbagů a aktivní opěrky hlavy nenabízela v té době ani Škoda Octavia! Velmi dobrý je i benzínový agregát s proměnlivým časováním sacích ventilů, který tento dost těžký vůz 1650 kg umí bez problémů rozjet na 195 km/h se stále slušným cestovním komfortem! Konstrukce zadní nápravy je víceprvková a stabilita či jistota vozu i v zatáčkách je perfektní. Další výhodou je velmi dobře nadymenzovaná klimatizace na tak velkký prostor, takže vychladit vůz v létě či vytopit na horách je otázkou pár minut. Zde ještě považuji za velkou výhodu, že tento vůz s těžkým motorem na přední nápravě a pneumatikami šíře 205 nemá problémy překonávat skutečně obtížně sjízdné zimní cecty.

Slabé stránky

Mezi slabé stránky považuji, že vůz je vybaven jen 55 l nádrží což jsem se dozvěděl až při převzetí vozu, protože dle importéra byla v propagačních materiálech chyba a byla uvedena nádrž o kapacitě 60 l. Vozidlo je těžké s velkou čelní plochou a po městě jezdím od 9 do 10 l/100 km což jestejné i pro dálniční rychlost při 170 km/h kterou běžně jezdím po Bavorských dálnicích. Tedy tankování každých 500 km. Pokud jedu okresní cesty či dálnici s omezeními jako je zvykem v Rakousku, tak jezdím s naloženým autem za 7,5 l/ 100 km. Také mne mrzí, že jsem si nepořídil výbavu s tempomatem, který mi právě na dlouhých trasách chybí.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Prakticky mi po 40 tis. km začali klepat tyče předních stabilizázorů, ale výmšna na počkání zdarma. Na auto je záruka plných 5 let. Nyní se ozývají tyče stabilizátoru znovu a výměna bude zase zdarme dle informací ze servisu. Výměnu brzdových destiček předního i zadních kotoučů jsem absolvoval v 60 tis.km a originální pneumatiky Hankoog jsem měnil po 82 tis.km, ale v servisu mi říkali, že jsou ještě na dalších 5 tis.km !? Vůz samozřejmě pravidelně prochází předepsanou kontrolou.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Carens jsem kupoval ve Strakonicích ve firmě Autoservis Šrachta, kde mi byl poskytnut plný servis jaký zákazník při koupi nového vozu očekává. V téže firmě auto pravidelně servisuji. Samozřejmě vždy dostanu vůz navíc vyčištěný a vyleštěný a také využívám bezplatnou zápujčku náhradního vozu.

 

Novinky v recenzi

29.8.2012 22:01

Svolávací akce

V dubnu (pár dnů před koncem pětileté záruky) jsem byl společností KIA vyzván na přistavení vozu do servisu z důvodu dodatečné antikorozní ochrany dutin zadní víceprvkové nápravy. V autoservisu M.Šrachta ve Strakonicích provedli mimo uvedeného i celkovou kontrolu a antikorozní ochranu ostatních částí podvozku a podběhů, bezpatnou výměnu stabilizátoru a navíc v rámci dobrých vztahů výměnu kol na letní a mytí celého vozu. KIA zaslala jako omluvu poukaz v hodnotě 3 tis.Kč na pohonné hmoty! Auto má nyní najeto 91 tis.km. Má spokojenost je celkově velmi dobrá s vozem i značkou.


Přidat názorDiskuse: Kia Carens Carens 2.0 CVVT

zobrazené auto není aktivní, nelze diskutovat

Další vozy značky Kia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
10
prostornost
10
jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
9
provozní náklady
9
náhradní díly
10
výkon motoru
10
spotřeba
9
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
10
brzdy
10
zavazadlový prostor
10

Více o modeluKia Carens
Kia Sportage 2,5 TDI Kia Sportage 2,5 TDI

Inovovaná Kia Sportage je nyní na trhu k dispozici v…

Kia Sorento - Kia Sorento - "Teréňáky" umíme

Nad designem korejských automobilů řada Evropanů jen…

 





Blesk.cz

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest sdílí na internetu: Své vypracované tělo ukázal i v Praze

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest…

Matt Olesiak (28) je nejen úspěšný doktor, ale také miláček internetu. Matt, který pochází z Varšavy, ale…

Pod šéfem finanční správy se viklá židle: Zaorálek chce jeho konec, má vysvětlit „popravy“

Pod šéfem finanční správy se viklá židle: Zaorálek…

Šéf finanční správy Martin Janeček a náměstkyně ministra financí Alena Schillerová budou na zasedání vlády 6.…

 

iSport.cz

Elitní český dráhař o ježdění v Japonsku: Džungle! Sebrali mi telefon

Elitní český dráhař o ježdění v Japonsku: Džungle!…

Dráhovému cyklistovi Tomáši Bábkovi obhajoba titulu mistra Evropy v keirinu nevyšla. Na šampionátu v Berlíně…

Zamořeno zámořím. Levní hráči z Kanady tu kazí ceny, tvrdí Ihnačák

Zamořeno zámořím. Levní hráči z Kanady tu kazí ceny,…

Evropu má procestovanou. A nepotřebuje k tomu cestovky, Brian Ihnačák (32) se zaměřením na ofenzivní hokejovou…

 

Reflex.cz

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

Začíná to vypadat, že sestavování nové vládní koalice není tentokrát až tak důležité jako po jiných volbách.…

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí, ale často volí zcela iracionálně. Smiřme se s tím

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí,…

Řečeno s klasikem – Volby dopadly tak, jak dopadly, jelikož lidé volili tak, jak volili. Ano, autorem…