Ford S-Max (2011)
30.12.2011Výber nového auta v podstate odpálil poznatok očakávania dvojičiek. Ešte pred ich narodením sme s obavami hľadali vhodný dvojkočík, ktorý by spĺňal naše…
Ford S-MAX (l-n)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
martindr 09.05.12 22:01
« Re: Re: fuuf
tvoj problem je ze si si kupil motor ktory pre teba nie je absolutne vhodny. Uz len z titulu ze na nom jazdi prevazne manzelka. Tie rady co som ti dal su nie moje vymyslene ale od skusenych mechanikov. Je zaujimave ze na jednej strane nadavas ze ford montuje *.itko DPF aby odrbkal zakaznikov a na druhej si ochotny verit tym podrganym zelenym sipkam kedy radit. Len tak mimo temy jazdou pod 1700-1800 otacok si dodrbkavas aj dvojhmotovy zotrvacnik. A dalsia vec ze aj so studenym motorom mas jazdit v spektre 2000-2500 otacok. V tychto otackach dochadza k dokonalemu a najefektivnejsiemu spalovaniu zmesi a nevznika ti tolko sraciek v podobe tuhych castic ako v prilis nizkych otackach. Ano, ludia si myslia ze diesel bude jazdit pomaly od 1000 otacok, ale to je chujovina, strasna chujovina. Bohuzial a teraz to neber uplne osobne lebo takych ludi ako ty je vela, si sa nechal nachytat na hruskach a kupil si si auto ktoreho hlavny potencial (dialnice) ostava nevyuzity a tvoja zena ti ten motor akurat totalne dose.rie... Bohuzial. Bol som mozno tvrdy ale to co ti pisem nie su moje vyplody ale skusenosti ludi co s tym robia denno denne... -
l-n 09.05.12 20:47
« Re: fuuf
...to nechape nikto, preco sa upchal filter tak skoro....
....auto jazdi najma manzelka s detmi a nemozem od nej chciet, aby riesila pocas cesty nejaky DPF. z pohladu potencionalneho auto fanusika zial, ale je to takto a nepovazujem za negativne, ak sa k autu zena sprava ako k veci na pouzivanie, nie na uzivanie si...
.... raz za cas (raz, niekedy 2x do tyzdna) idem s autom do prace, ked ho rodina nepotrebuje - celkom 55km, z toho dialnica 40km tam i spat...ale Ford mi nevie zarucit, ze prave vtedy sa spusti regeneracia...
...otacky 2-2500 a disel? naozaj su to bezne otacky pre disel? ved pocitac zelenou sipkou nuti radit vyssiu rychlost tesne potom ako sa roztoci turbo. s focusom jazdim s cca takymi otackami, kym nie som mimo obce a je to 1,6 hladky benzin...
...ani tvoja jedna rada mi nepomoze vyhnut sa problemom s DPF v buducnosti. pre uspech chyba podstatne, tj 1 z alternativ - bud tam DPF nebude, alebo mi da auto vediet, ze sa regenruje. A v druhom priprade by som mohol manzelke hovorit, "skusme sa vyhnut problemom s DPF takto a takto".
...aj tak dik moc...
...1,6Ecoboost 136kW je pre bezneho uzivatela menej problemove ako akykolvek disel od PSA: nema DPF, je lahsi, tichy, netrasie sa, zvonka neznie ako traktor... -
martindr 09.05.12 09:41
« fuuf
to co ti povedali vo forde, ze auto moze zhoriet je riadna kravina a cudujem sa ze si na to naletel. Doslo k obycajnemu zapchatiu filtra, co by sa stalo je ze auto bud ev nudzovom rezime a ten ta donuti prist do servisu. Ked nevymenis brzdy tiez sa zabijes. Ked nevymenis stare gumy, tiez sa zabijes. To co popisujes na ford fore je az infantilne.. Prepac ze ti tu nakladam, chapem ze si sa zlakol ale tych estrogenovych emocii je tam nejako vela...
inac pekne auto, len nechapem ako si dokazal upchat tak skoro filter.
Moja rada pre teba:
Raz za tyzden dlha jazda
Studeny motor tocit medzi 2000-2500 otackami
motor celkovo netocit pod 2000 otacok!!! -
m.z. 02.02.12 21:01
« Re: ford
Mám najeto 6500km a neregistroval jsem zatím regeneraci, žádná kontrolka se mi nerozsvítila.
V těchto mrazech mám problém s udržením provozní teploty, pokud má motor jen lehké zatížení.
Např. dneska jsem jel po 4 proudovce jen 100km/h rychlostí a po 28km byla teplota mezi 50-60st ;-\
V servisu mi to příští týden zkontrolují, ale myslím si, že je to vlastnost tohoto motoru, uvidíme. -
l-n 19.01.12 09:34
« Re: Re: Pohon
...vcera som na spritmonitor doplnal cisla, ale som musel skoncit a bez kontroly som to nechal tak. dnes je to aktualne/opravene.
V S-Maxe PP ukazuje, rovnako ako vo FFII, s rozdielom 1deci...jazdil som Alhambru a ten najlacnejsi model. Nefandim PSA turbodislu vo Forde, ze mi klesne spotreba pod 6,5ltr, aj ked na spritmonitor sa taki najdu. A co sa tyka jazdy - na tacho mavam zvacsa 10 nad povoleny limit a sem tam (niekedy pricasto) musim obiehat tych, ktori jazdia na skodovkach a inych vozitkach na spotrebu s rychlostou urcite viac nez 10km/h pod povoleny limit.
Hluk - voci Sharanu ma Alhambra celkom isto ine spataky a mozno aj vybava urcuje mieru odhlucnenia. -
m.z. 18.01.12 17:50
« Re: Pohon
Kouknul jsem do recenze na aktuální spotřebu a musím jen potvrdit úspornost 2,0 TDI. Po cca 5tkm, mám dlouhodobou spotřebu dle PP 6,5l. Měřil jsem i dotankování a fandí si přibližně o 3-4dcl, takže paráda :yes: A nejezdím žádnou ECO rallye, jen na dálnici se krotím na 140km/h, mimo okolo 120km/h tacho.
Já k aerodynamickému hluku nemám absolutně žádné výhrady, naopak je ve vysokých rychlostech příkladně tichý. -
l-n 18.01.12 09:02
« Re: Re: Re: Pohon
Skusal som 1,6 Ecoboost vo FF3. Toto "beaujolais" chutilo velmi dobre. Okrem podvozkov sa, podla mna, Ford Europe dostal na spicu aj v benzinakoch v nepremiovom segmente.
O FF3 asi nebudem zatial uvazovat - motor ANO, aj odhlucnenie ANO, no naklony sa mi javia vacsie ako vo FF2, a hlavne je na moj vkus vo vnutri male a zvonka si ho mylim s inymi autami. Ak by sa o 3-4 roky namiesto faceliftu FF3 objavilo nieco v podobe Evos s 2,0 Ecoboostom potom by som si pochutil a nechal na zadnu napravu namontovat zotrvacnik, zeby som sa hral na krizovatkach na ekologa (designovo by mal Ford ist do nejakeho musclecarala Mustang/Shelby, nech sa odlisi od tej masy serioviek, kde len Hyundai robi nieco svieze napr iX20, ale aj tak furt v duchu globalneho designu)....
...dufam, ze Fokusik este 3-5rokov bude sluzit rovnako spolahlivo ako doterajsich 5... -
sir 15.01.12 12:07
« Re: Re: Pohon
Tak hlavně, že plní co má a navíc S-MAX užasně vypadá.
A Ecoboost je opravdu velká radost, škoda jen že nebyla možnost manuálu a ještě té výkonější verze...ale to už bych opravdu zbytečně žehral :))
Zkus FF3 a 1,6 Ecoboost.....to je parádní spojení...opravdu moc moc. -
l-n 05.01.12 22:38
« Re: Re: Pohon
Kolega mal so Sharanom rovnakú skúsenosť. Ja som sa zameral na lacnejšiu Alhambru a asi je na linke v Portugalsku druhoradá. No predajca VW mi aj ukázal vtedy (v novembri) najnovšie reštrikcie na čakacie doby - vážne tam bolo 6mesiacov a viac (pre modely, kde základ bola výbava Highline, napr si ako problém spomínam kolesá v jednom výbavovom balíku sa hovorilo o 8 mesiacoch - na otázku prečo potom nedajú iné mi nevedel odpovedať). -
m.z. 05.01.12 19:04
« Re: Pohon
To je zvláštní, já čekal jen 2 měsíce, vyhrožovali 3 měsíci ;-)
Mám najeto jen 2500km, časem ho sem možná taky hodím, ale zatím opravdu splnil to, co jsem si od něj sliboval. Samozřejmě i v horším slova smyslu, např. že je vhodný jen na mírně svižnější jízdu, opravdu na řezání zatáček je Ford v rámci kategorie vhodnější. Ale to je jen detail, přesouvací povinosti si plní na výbornou :yes: -
l-n 05.01.12 15:11
« Re: Pohon
Opravene...dik moc....pozrel som Tvojho krasavca - uprimne, viac sa mi paci Ecoboost ako Duratorq lenze v Snehulakovi som nemal taku moznost, takze tak trochu som si povzdychol :-) uvidim do coho pojdem, ked FFII skonci sluzbu - okrem ineho mu chyba schopnost hlbsie sa nadychat a nezadychat, ked sa netoci :-( a to asi jeho najzasadnejsi nedostatok... -
l-n 05.01.12 14:31
« Re: Re: Re: Re: Re: ford
:-) Jedna vec je, čo sa mi páči a druhá okolnosti prečo píšem o Snehulákovi...
...v pondelok ráno som sa dozvedel cez telefón konečnú (vyhandlovanú) cenu (už veľmi sympatickú) u predajcu Seatu za Alhambru konfigurovanú podľa potrieb a gusta...šiel som do banky ayz som na obed mal vo vrecku peniaze na zálohu za Alhambru a trochu som špekuloval, že nechám pridať výkon zo 103 na Tvojich 125kW (do tisíc euro príplatok), keď do predajne prídem okolo 3 poobede...volám svojmu veľmi blízkemu kontaktu u importéra, že nech teda postráži polovičný čas čakania voči tomu, čo sľúbil predajca, aby som kontakt mohol o 2 mesiace zviesť na aute, aké na Slovensku v Seate ešte nemali (predajca sľúbil čakanie 4 mesiace, importér, že stiahne bežné čakanie na polovicu, alebo o niečo dlhšie)...no bol som vyvedený z omylu, že bežné čakanie je 8-10 mesiacov v celej Európe a teda čakať budeme 4, no pravdepodobnejšie 6 mesiacov....a tak som sa po vydýchaní spojil s predajcom Fordu a dohodol auto...bolo u nás do 12 dní od toho telefonátu....S-Max sa mi páči a som spokojný, no jeho prítomnosť v našej rodine viac menej ovplyvnila politika VW a jeho srania na dodávateľov počas krízy, lebo problém majú len s dodávateľmi (najväčší problém bol vraj v koži) a/alebo neschopnosť importérov spolupracovať na medzinárodnej úrovni (našepkával som, že nech nájdu auto niekde v predajni vonku, napr v Nemecku)....Už som spomínal, že VW Sharan s Alcantarou bol o poznanie drahší ako Seat...Snehulák po domontážach (kúrenie, ťažné, rádio s kamerou) vychádza napokon cca rovnako ako Alhmambra so slabším motorom... -
l-n 04.01.12 00:19
« Re: Re: Re: ford
Dik moc za reakciu.
Musel by som v pamati velmi hladat konkretne konfiguracie Sharanu a Alhambry. U nas na Slovensku je jasne vyhodnejsi Seat uz v cennikovej cene. Zaruka importera Seatu je 4 roky, VW dava u nas 2 roky.
Alhambra - spominam si na tieto polozky 103kW manual, vybava Style, farba Boal, alarm, bocne airbagy vzadu, bixenony, nezavisle kurenie, kozeny interier, tazne s automatickym odbrzdenim pri rozjazde do kopca, elektricke dvere vzadu i na kufri, cargomanazment v kufri, parkovaci automat, kamera s velkym radiom bez navigacie, atd...vychadzala 39100Eur. Sharan 103kW manual Highline napr "len" s Alcantrou (koza v Seate je priplatkovou kozou Viena u Sharanu) len s malym radiom (ale s navigaciou, ktoru som viac menej nepotreboval, ale kameru som mohol kombinovat len s tymto), bez elektrickych dveri o vysiel 3500 viac. Zlavy su viac menej vecou ochoty predajcu ist v ustrety klientovi.
S-Max vs koncernova konkurencia - sam Ford ako cenou, tak aj kategorizaciou, a napriklad na Slovensku tlacenym manualom (vydal len jednu knizku pre oba modely) dava S-Max na roven Galaxy a nazyva ich oba MPV. Maju rovnaky podvozok, razvor. Odlisuju sa "len" dizajnom a rozmerovo vyskou a dlzkou previsu kufra a minimalnymi detailami vo vybave (ak vobec) - rovnako su rozdielni ako Sharan a Alhambra, akurat cenovy rozdiel medzi nimi je mensi ako Sharan vs Alhambra...Nepopieram, ze je kufor o cosi dlhsi, ale Ford dal zakaznikovi moznost vybrat si medzi krabicovytym Galaxy a S-Maxom....
...ale to je len moj subjektivny nazor, rovnako ako popis mojich skusenosti s S-maxom -
m.z. 30.12.11 17:18
« Re: Re: ford
S-Maxe znám docela dobře, máme jeden kousek ve firmě TDCI 96kw a až na problémy s DPF (každou chvilku musí auto na výměnu oleje), spokojenost.
Gratuluju k dobré koupi :yes:
Jako čerstvý majitel Sharanu 125kw Highline s téměř stejnými požadavky na výbavu, musím (aspoň po zkušenostech v ČR) poupravit názor na ceny VW vs Seat. Naopak s Alhambrou jsme se nemohli dostat právě na úroveň Sharanu a to jsem porovnával snad ze 30 nabídek po celé republice.
S-Max má dynamický design, mě byl však sympatičtější koncern, navíc Maxík není úplně přímým konkurentem Sharanu, tuhle práci dělá pro Ford Galaxy. Max je přece jen o něco menší a v kufru docela výrazně, hlavně na délku.
Ale samozřejmě je i tak dostatečně prostorný. Ještě dotaz ke spotřebě, to je opsaná tabulková hodnota, nebo opravdu za tolik jezdíš? Já se svezl asi 400km s naším Maxem a nebyl problém při dynamičtější jízdě udělat 8,5l spotřebu, jinak dlouhodobý průměr má okolo 6,5l.
Teď jsem si přečetl tu spotřebu u hodnocení, tak to +- sedí.
l-n, mozes porovnat spotrebu FF a Smaxu pri rovnakom style jazdy?