Recenze

9 Majitel

Škoda Octavia g-tec

9,40 Uživatelé

Hodnoceno: 10× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Octavia, foto 1 Škoda Octavia, foto 2 Škoda Octavia, foto 3 Škoda Octavia, foto 4
 

Technické info

Přezdívka auta Lara Rok výroby 2017 Koupeno nové najeto [km]:900 palivo: CNG počet válců: 4 objem [cm3]: 1400 výkon [kW]: 81 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 460 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 4

Popis vozu

Proč tato oktávka? Protože se sešlo více věcí najednou a konečná nabídka prakticky nešla odmítnout.

Původně jsem přemýšlel a taky si testoval jiné vozy (308, Ceed, Vitara, i30, Mazda 3 a Kadjar), ale pak mně přepadlo ekologická odpovědnost a začal jsem vážně uvažovat o hybridu. Bohužel jak Auris, tak Niro mne zklamali (jízdní projev OK, ale nezískali si mé osobní sympatie) a Rav či Outlander byly nad mé finanční možnosti. Tak jsem se v rozhodování vrátil k výše uvedené šestici a favoritem se začala stávat Mazda 3. Mé finální rozhodnutí zvrátila má pětiletá dcera, která mně pravila, že z auta nevidí a že se v něm „bojí“. Jelikož je to auto hlavně pro rodinu, tak začal rozhodovací proces nanovo.

Zajímavé zjištění přineslo pročítání recenzí aut na webech, které se vesměs vždy stočili, u diskutérů, k závěru, že i30 je „špička“ a oktávku si koupí „ovce“, protože je to šrot a byly to i recenze na jiná auta, něž „koncernová“. Za mně naprosto neporovnatelná auta (nehodnotím techniku a kvalitu), protože i30 je vnitřně rozměrově o třídu menší.

Jednoho dne mne povinnost přivedla k prodejci Škoda, a tam jsem poprvé na vlastní oči, viděl novou čtyřokou oktávku po modernizaci. Právě tyto čtyři oči mně zaujaly a byla to láska na první pohled. Čistě náhodou a dílem štěstěny byla možnost získat g-tec za cenu, která odpovídala ceně 1.0 TSi (nechal jsem si udělat kalkulace u třech prodejců) a byla řádově o 5 místné číslo nižší než katalogová. Moje ekologické srdce se znovu probralo a po zkušební jízdě jsem už žádné jiné auto nechtěl. Taky jsem se zeptal pár lidí, kteří jezdí v autě (služebně i soukromě) na CNG na jejich názor. Reference byly většinou pozitivní. Z negativních věcí zmínili jen malý dojezd na CNG. Oktávku mně taky samozřejmě musela schválit dcera a u té vyhrála na celé čáře (prostor vzadu a dobré nastupování).

PS: Od teďka budu asi pro spoustu řidičů ovce a s CNG navíc asi i vůl. Já zastávám, názor: Ať si každý koupí takové auto co se mu líbí, co vyhovuje jeho potřebám a na které má. Dovedu pochopit někoho, kdo si koupí novou dácii a nového mercedesa, nebo 20 let starou ojetinu (když ji potřebuje a na jiné nemá). Prostě každému přeji ať mu jeho auto slouží a je s ním spokojet a taky jízdu bez nehod a problémů.

Dobře znám výhody a nevýhody pohonu na CNG a prakticky všechny nevýhody jsou pro užití mého auta marginální. Měsíčně najedu cca 2000 km a auto jezdí prakticky denně (6 x týdně cca 50 km a 1 x 200 km) a prakticky denně jezdím kolem dvou plniček CNG, tak mě tankování cca 1 až 2 x týdně netrápí. Jezdím (převážně 50 km úsek) v rozložení 40% město, 30% dálnice a 30% mimo město. A když holt nebude možnost jet na CNG, tak těch pár kilometrů (občas klidně i 200 či 300 když bude nejhůře) na benzín unesu přes srdce, protože stejně by se měl benzín v nádrži jednou za 3 měsíce projezdit (z důvodu obsahu biosložek).

Ve věci bezpečnosti jsem si zjišťoval informace a k výbuchu CNG došlo u továrních vozů jen u VW Touran a to u 8 vozidel a navíc daný typ nádrží se do oktávky nedává. Ostatní výbuchy byly (hledal jsem info po celém světě) dodatečné externí montáže, nebo dodatečné montáže zajištěné výrobcem (cca 3x bouchla Corolla v asijských zemích). A udělal jsem si vlastní statistiku a zjistil jsem, že je větší pravděpodobnost smrtelné havárie (ať mým čí cizím zaviněním), než bouchnutí CNG.

Jako hlavní nevýhoda oktávky na CNG je prezentován malý výkon, který ale nepociťuji, protože jezdím podle rychlostních limitů a taky s ohledem na provoz (na pravidelných denních trasách znám nastavení semaforů a fascinují mně řidiči, co mně předjíždějí ve městě 80 a pak se po 10 km na posledních semaforech stojí přede mnou), takže ve výsledku jsem měl u všech svých aut průměrnou rychlost dle palubního PC cca 42 km/h a nová oktávka není výjimkou (po 900 km je průměrná rychlost 41,8 km/h).

Největší plusem jsou ale provozní náklady, kdy mě přijde kilometr na 1 Kč (po 900 km mám průměr 4 kg CNG/100 km) a to je polovina toho za co jsem doposud jezdil na rodinné Merivě. Zákaz parkování v podzemních garážích neřeším, protože jsem do nich jezdil minimálně (nemám je rád) a vždy radši parkuji venku. Při jízdě mimo město (úsek 120 km) jsem dosáhl spotřeby 3,1 kg.

Jízdně je tato oktávka s touto motorizací vyloženě určena pro klidné řidiče. Připadá mně, že spíše „pluje“ a celkové nastavení podvozku vč. brzd tomu odpovídá. Na těžší zadek a nižší těžiště je potřeba si zvyknout (nemusí to vyhovovat každému). Tichý je taky chod motoru (nejtišší ze všech současných motorizací oktávky) při jízdě na plyn (na benzín je motor více slyšet). Při jízdě 120 km/h po dálnici slyšíte pouze podvozek a aerodynamický hluk a to jen v minimální hlučnosti (u aerodynamického hluky jsem slyšel téct "vodu").

Kvalita vnitřku je o třídu výše než moje bývalá Meriva a odpovídá standardu, který lze od auta této cenové kategorie očekávat. Vybavení je věcí subjektivní a každý si auto nakonfiguruje podle svých možností (hlavně finančních) a potřeb. Vnitřní rozměry jsou nejlepší ve své třídě. Posed mně vyhovuje. Troufám si doporučit z výbavy jedinou věc (ostatní je věcí preferencí) a to nezávislé topení, kdy získáte jak komfort (v zimě žádné škrabání a v létě příjemně vyvětrané auto), tak také bezpečnost (nemusím v zimě vozit dítě prvních pár kilometrů v zimní bundě). Přičemž Škodovka nabízí toto topení za jedinečnou cenu cca 20 tisíc (po slevě u prodejce). Jde o Webasto, které Vás při externí montáži stojí 40 tisíc + 3 tisíce ovladač.

Kufr má nižší kapacitu 460 l z důvodu vyššího dna, ale podélností a šíří je totožný s klasickou oktávkou, čímž mně vyhovuje, protože preferuji nižší výšku kufru při větších prostorových velikostech. Tzn., že na týdenní dovolenou se i s dětským kolem poskládáme.

Myslím si, že oktávka na CNG je v rámci trhu veřejností dost přehlížená, protože jde jak o ekologické auto, tak také o auto s nízkými provozními náklady. Částečně tomu přispívají jak samotní prodejci, protože né každý autorizovaný prodejce servisuje CNG vozidla a tudíž v době, kdy je velká část příjmu závislá na servisu, tak nemají důvod tyto vozy prodávat. A taky spousta lidí vidí jen výši pořizovací ceny. Např. u operativního leasingu vyjdou roční náklady (nájezd 20 tkm) u oktávky (splátka vč. pojištění a servisu + provoz) ve stejné výši jako pro rapida. Sice je vyšší měsíční splátka, ale náklady provozu to vykompenzují a máte auto o kategorii výše.

V průběhu příštích týdnů doplním více fota.

Silné stránky

Provozní náklady
Vnitřní prostor
Komfortní podvozek
Kvalita interiéru
Nižší těžiště

Slabé stránky

Vyšší váha
Menší zavazadlový prostor
Menší výkon (pro někoho)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

zatím bez zkušeností

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto Heller - plná spokojenost

 


Další vozy Škoda Octavia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
9
prostornost
10
jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
9
provozní náklady
10
náhradní díly
10

nemohu doposud sloužit

výkon motoru
8
spotřeba
10
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
8
brzdy
9
zavazadlový prostor
9

Více o modeluŠkoda Octavia 5E (od 2013)
Škoda Octavia 1.0 TSI (85 kW) – Stačí litr? Škoda Octavia 1.0 TSI (85 kW) – Stačí litr?

Octavia se dočkala nového litrového tříválce, který…

Modernizovaná Škoda Octavia Scout: Jak se vám líbí čtyřoký dobrodruh? Modernizovaná Škoda Octavia Scout: Jak se vám líbí čtyřoký dobrodruh?

Modernizace modelové řady Octavia pokračuje. Čtyř očí se…

 






Blesk.cz

29 let od smrti Menšíka: Lékařka popsala tragický konec! Herec krvácel a dusil se!

29 let od smrti Menšíka: Lékařka popsala tragický…

Před 29 lety, 29. května 1988, zemřel komik a herec Vladimír Menšík (†58). Bohužel, svět opustil kvůli těžkému…

Divočina jménem Slovenský ráj: Jeden z nejkrásnějších koutů našich sousedů!

Divočina jménem Slovenský ráj: Jeden z…

Rokliny a kaňony, které jsou opatřeny žebříky, stupničkami a podobně, to je Slovenský ráj, místo, kde můžete…

 

iSport.cz

Rychlý konec! Šafářová v Paříži vypadla v 1. kole, Veselý senzačně postoupil

Rychlý konec! Šafářová v Paříži vypadla v 1. kole,…

SOUHRN FRENCH OPEN | Parádní úspěch se podařil českému tenistovi Jiřímu Veselému na grandslamovém French Open.…

Stramaccioni a jeho trenérský tým ve Spartě? Vyjdou na 57 milionů ročně

Stramaccioni a jeho trenérský tým ve Spartě? Vyjdou…

Benvenuto, mister, Sparta vítá nového trenéra. Včera po dlouhých jednáních uzavřel největší český klub dvouletou…

 

Reflex.cz

Do Botswany za krokodýly: Když se páří čtvrttunoví predátoři, je třeba mít se na pozoru!

Do Botswany za krokodýly: Když se páří čtvrttunoví…

Botswanské léto se zbavuje posledního listí a vše začíná žloutnout. Příroda se mění a smutný pohled na…

Češi zabodovali v Cannes. Hlavní cenu v jedné z kategorií si odváží film Lerd

Češi zabodovali v Cannes. Hlavní cenu v jedné z…

Nový film režiséra Mohammeda Rasoulofa, v Cannes již oceněném Cenou za nejlepší režii v roce 2011 za film…