Recenze

10 Majitel

Subaru Impreza

9,07 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Subaru Impreza, foto 1 Subaru Impreza, foto 2 Subaru Impreza, foto 3
 

Technické info

Přezdívka auta Modrásek Rok výroby 2017 Koupeno nové najeto [km]:2000 palivo: benzin počet válců: 4 objem [cm3]: 1995 výkon [kW]: 115 kroutící moment [Nm]: 196 maximální rychlost [km/h]: 205 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 17 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 7,6

Popis vozu

Upozorňuji, že nejsem stylista ani spisovatel, takže romány nečekejte. Doposud byla našim hlavním rodinným vozem Octavia na cng. Souběhem několika okolností šla jinou cestou (byl jsem s ní plně spokojen). Na CNG oktávce mně vyhovovalo nízké těžiště auta (samozřejmě i spotřeba) . I tohle byl jeden z důvodů, proč zvítězilo Subaru.

Shodou okolností jsem měl možnost projet si Imprezu ještě před novinářskou premiérou (začátkem listopadu) a svými vlastnostmi mne nadchla. Naftu nemám rád, turbo není můj favorit, CVT mně nevadí (doposud zkušenosti s DSG) a 4x4 je bonus.

Autem najezdím cca 100 tisíc km ročně (služebně a soukromě), takže se dá řící, že nějaké řidičské zkušenosti mám.

A teď k samotnému autu. Impreza je svými rozměry (na hatchback střední třídy) impozantní. Je nutné si zvyknout, že řidič sedí skoro ve druhé půlce auta (v první je motor a začátek kabiny). Vnitřní prostor je srovnatelný s oktávkou. Kufr je plně dostačující na týdenní dovolenou 2 dospělí, dítě a pes (kdo chce více, tak ať si koupí Levorga). Interiér je z kvalitních materiálů a vzhledem je velmi japonský. Přesto si troufám tvrdit, že je jeden z nejhezčích co znám, né nadarmo byl vybrán v TOP 10 nejhezčích interiérů roku 2017 v USA. V sedadlech se sedí dobře a pohodlně i po pěti hodinové jízdě. Bonusem navíc je skvělý výhled z auta (zjistíte, že parkovací senzory nepotřebujete a stačí vám kamera).

Než jsem imprezu koupil, tak jsem mimo jiné přečetl těch pár českých testů (byl jsem z nich trochu rozpačitý), ale hlavně jsem se seznámil se zámořskými testy. Jak už jsem někde uváděl, tak je v testech kontrastní rozdíl spotřeby u stejného dvoulitrového motoru mezi evropskými a zámořskými novináři. V Evropě je udávána spotřeba v testech kolem 10 litrů a v zámoří kolem 8,5 litrů (ten rozdíl fakt nechápu ………).

Impreza je jiné auto a je potřeba se na ni také tak dívat. Nelze v Impreze čekat sporťáka ve stylu slavného modelu, ale co můžu říct, že lze čekat, tak je „obyčejnost“, pohodlí, spolehlivost a bezpečnost pro každodenní ježdění.

Jízdní vlastnosti vč. podvozku jsou úžasné, auto drží stopu za všech okolností (vyzkoušeno na štěrku, blátě, listí i sněhu) a přitom jsou náklony v zatáčkách minimální (kvituje to má dcera). U vln na dálnici je ale trošku nepříjemné zhoupnutí. Nerovnosti zvládá velmi tiše. S odhlučněním podběhů je to horší. Při běžné jízdě motor prakticky neslyšíte a při svižné jízdě je zase silnější zvuk motoru příjemný.

Ve výbavě kvituji bezpečnostní prvky, které nejsou tak „agresivní“ jako u koncernu a řidiči zasahují do řízení minimálně (plný zásah nemíním testovat) a vždy plynule. U oktávky adaptivní tempomat při zjištění vozidla před sebou trochu trhnul a začal zpomalovat rychleji než vozidlo jedoucí pře Vámi. U imprezy mně přijde, že je dorovnání rychlosti plynulejší. Taktéž rozpoznání a reakce na cyklisty není v běžném provozu tak agresivní. Senzor mrtvého úhlu mně přijde, že reaguje lépe než u koncernu, ale kruhové objezdy taky moc nezvládá. Dobrá vychytávka je upozornění na rozjezd vozidla před vámi.

Importérovi se ještě nepodařilo plně auto počeštit, tak je úsměvná navigace (tomtom), kdy to pár slov řekne anglicky a pak něco česky (na delších trasách Vás to skvěle pobaví). Nastavení vozidla v palubním PC je plně v češtině a zobrazení animace auta v kapličce uprostřed, kdy vidíte co máte puštěné evokuje hlášky typu (světla svítí ………). Propojení auta s telefonem proběhlo během minuty a celkem logicky a jednoduše.

K dvoulitrovému motoru můžu říci jen to, že když se s ním a lineartronicem sžijete, tak auto bude pracovat perfektně a žádný výkon vám chybět nebude. Na rovinách Vás sice občas někdo dojede či předjede, ale v zatáčkách či na nekvalitním povrchu zase silnici ovládnete vy. Svým projevem a tichostí motor klame, protože mám občas pocit, že jedu pomalu a na tachometru mám daleko více než pocitově vnímám (ve městě si musím hodně dávat pozor).

Co bude trochu horší je pneu. Rozměry 205/50 R17 H nejsou až tak obvyklé a pokud chcete přezout, tak doporučuji zajistit si gumy v předstihu. Sice je všude na netu uvedeno skladem a dodání ihned, ale realita tak růžová není (tři obchody mne vyšplouchly) a i velký pneuservis BestDrive měl skladem poslední čtyři gumy a pak jen čekat na dodání do dvou dnů. Na druhou stranu kola 17 jsou zde pohodlné a komfortní.

A co se týká spotřeby ………. Je to Subaru a musíte počítat s trošku větší žíznivostí oproti pidi turbo motorům. Prahu a zpět jsem z Ostravy přes Hradec Králové dal za 7,1 litrů (ta samá cesta s Rapidem 1,6TDI za 4,7 litrů nafty a Oktávkou 1,4 CNG za 3,7 kg plynu). Já mám po 2500 km průměr 7,6 litrů, takže ani není moc veliký rozdíl oproti údajům výrobce (uvádí 7 litrů). Je ale pravda, že po prvních cca 500 km byla spotřeba kolem 9 litrů.

A ještě jedna věc . . . . . Z tohohle auta máte dobrý pocit i když ten den máte najeto kolem tisíce kilometrů (nejenom v něm) a stále vás baví ho řídit.

Silné stránky

- podvozek
- jízdní vlastnosti
- výhled z vozidla
- vnitřní prostor
- motor
- minimální naklony

Slabé stránky

- vnější rozměry (psychologicky),
- hluk z podběhů
- nechce se z něho vysedat 😊
- nestandardní rozměry pneu

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Subaru Frýdek Místek - bez problémů a plná spokojenost

 


Další vozy Subaru Impreza



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
10
prostornost
10
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
9
provozní náklady
8
náhradní díly
8
výkon motoru
9
spotřeba
9
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
10
brzdy
10
zavazadlový prostor
9

Více o modeluSubaru Impreza (od 2016)
Subaru Forester S-Turbo Subaru Forester S-Turbo

Inovovaný model Forester představila automobilka Subaru…

Subaru Impreza - druhá generace Subaru Impreza - druhá generace

Už od roku 1993 se Subaru Impreza stala vozem, který…

 





Blesk.cz

Marii z váhy 137 kilo pomohla až operace. Češi jsou už tlustší než Američané

Marii z váhy 137 kilo pomohla až operace. Češi jsou…

Paní Marie (60) se kilogramy navíc většinou netrápila, přesto se za svých 137 kilo tu a tam zastyděla. Časem se…

Módní téma týdne: Být královnou bálu, stát se Popelkou

Módní téma týdne: Být královnou bálu, stát se Popelkou

Plesy jsou na pořadu dne. K období zimy tradičně patří a v lednu se jejich kolotoč začíná naplno roztáčet.…

 

iSport.cz

Krásné gesto od Ritticha! Bratra autistu dojal setkáním s maskotem

Krásné gesto od Ritticha! Bratra autistu dojal…

Klíčové zákroky, ale také velké srdce. Tím si český gólman David Rittich (26) získal fanoušky Calgary Flames,…

Trpišovský o Jugasovi s Matouškem: Hráči nesmí mít únikovou variantu

Trpišovský o Jugasovi s Matouškem: Hráči nesmí mít…

Svou typickou kšiltovku tentokrát nechal doma. Mrazivé strahovské odpoledne donutilo kouče Slavie Jindřicha…

 

Reflex.cz

Na co do kina tento týden: Kursk a další filmy o plánech, co tak úplně nevyšly

Na co do kina tento týden: Kursk a další filmy o…

Ať chcete vidět velké komiksové finále na mrakodrapu, hrdou plavbu „nepotopitelné“ ponorky, úspěch propagačního…

Proč má celibát smysl? Jeptiška Lucie Cincialová bourá stereotypní představy o řeholním životě

Proč má celibát smysl? Jeptiška Lucie Cincialová…

Běhá půlmaratóny, jezdí pomáhat do Paraguaye a učí na univerzitě. Kromě toho je, jak to říct, jeptiška. Že vám…