Recenze

kendy (muž 23 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Škoda Fabia 1.2 HTP 51 kw (nové fotky)

9,08 Uživatelé

Hodnoceno: 17× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Fabia, foto 2 Škoda Fabia, foto 10 Škoda Fabia, foto 11 Škoda Fabia, foto 12 Škoda Fabia, foto 13 Škoda Fabia, foto 14 Škoda Fabia, foto 15
 

Technické info

Přezdívka auta Bernard Rok výroby 2007 Koupeno ojeté najeto [km]:30400 palivo: benzin počet válců: 3 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1198 výkon [kW]: 51 zrychlení 0-100 km/h [s]: 15 maximální rychlost [km/h]: 165 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 300 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6

Popis vozu

Jedná se o vůz s cappuccino metalízou, stupeň výbavy Ambiente. Auto mi koupili rodiče k 18. narozeninám koncem července 2009. Když my táta řekl, že mi k narozeninám koupí auto, tak jsem byl štěstím bez sebe. Řekl, že mi dá cca 200 000 kč a ať si prý vyberu auto sám. Začal jsem hledat v autobazarech, ale táta preferoval nové. Ale co dnes seženete za 200 000? Vůz, který bude mít minimální výbavu, a slabý motor. Nakonec jsme se dohodli na kompromisu, koupíme předváděcí vůz. Táta začal psát maily na pobočky Škody Auto a sešlo se nám několik variant. Tímto také padl můj sen o BMW (zpětně toho nelituji, (kupovat auto s 160 000 km a spotřebou 15 litru na 100 km by pro studenta nebylo to pravé). Vůz jsme sháněli i na Slovensku a v Polsku, když se najednou ozval prodejce od kterého máme i Fabii combi. V mailu stálo, že nám může nabídnout 2 vozy. 1. možnost byla červená fabia, starší typ s motorem HTP, najeto cca 40 000 km. Druhým vozem byla "moje" Fabia. Proč píšu moje do uvozovek? V té době totiž nešlo o vůz který teď vlastním. Když táta na mail odpověděl, že bychom se na vůz přijeli podívat, prodejde zpětně odpověděl, že vůz je již prodaný, ale že se máme ozvat za několik dní, bude mít prý na prodej identický vůz. Ozvali jsme se tedy po několika dnech a čekalo na nás další nemilé překvapení. Vůz který byl rezervovaný pro nás byl při převozu na prodejnu nabourán. Nicméně prodejce nás ujistil, že má ještě třetí identický vůz, který nechá zavřít do garáže dokud nepřijedeme. Asi týden na to jsme se vypravili do Humpolce. Po příjezdu na prodejnu nás prodejce odvedl na dvůr, kde vůz stál mezi vraky několika Octávií. Při zběžné prohlídce se zdál být v pořádku, samozdřejmě pár chyb by se našlo - poškrábaný zadní nárazník těsně nad výfukem - podřené dveře v oblasti klik, mírně promáčklá kapota a různě velké spáry mezi kapotou a přednímy blatníky. To zprvu naznačovalo, že by vůz mohl být bouraný ale po prozkoumání na rampě táta tuto možnost vyloučil. Spáry nakonec karosáři srovnali přímo v servisu dotážením gumových podložek. S dobrým pocitem jsme odjeli a za další týden jsme si pro něj jeli. Ještě jsem nevlastnil řidíčský průkaz, takže s námi musel jet můj strýc, který auto cestou pořádně prohnal (cca 160 tachometrových, víc sem s tím nejel). Od té doby až do 17. sprna auto vyjelo z garáže málokdy. Teď s ním jezdím každý den 12 km do školy. Ještě něco málo k jménu auta. Jelikož v Humpolci sídlí pivovar Bernard, a auto bylo jeho reklamou polepeno, nebylo co řešit. Ostatně to mělo napsané i na klíčku. Mnoho lidí na motory HTP nadává. Říkájí, že jsou nevýkonné, mají hrozný zvuk a jsou choulostivé na spotřebu. Zauvažujme pro jakou cílovou skupinu je tento motor určený. Není to závodník jako BMW, pro mladé dárce orgánů se nehodí. Je pro lidi, kteří nechtějí na silnici riskovat, nikam nespěchají a chtějí si jízdu užívat. HTP nemá vůbec špatný zvuk ba naopak. Zkuste motor vytočit na 4000 otáček a uslyšíte krásný zvuk modernizovaného Wartburgu. Pokud se motor netočí není skoro slyšet, jen si tak potichu pobroukává. Když ráno přijdu k autu a nastartuju, ozve se klapavý zvuk šicího stroje. Vyjíždím ze vsi na hlavní silnici a řadím trojku. Netočím motor do více než 2500 otáček. Po ujetí 5 km dojíždím do další vesnice. Zpomaluji na 50 a řadím trojku. Ves pomalu projedu a za koncovou značkou sešlapuji plyn až na podlahu. Otáčky stoupají, 3000, 4000, 5000, 5500. To už ručička rychloměru atakuje 110 km/h a motor má zvuk jako pravý závoďák. Táta říká, že je to čtvrtina 12-ti válce z Ferrari (myšleno s nadsázkou). Každopádně motor jede dobře a je i poměrně úsporný. Přijíždím na školní parkoviště a kouknu na palubní počítač na spotřebu. Svítí tam údaj 5,5 litru. Skvělý výsledek. HTP je SUPER :)

Silné stránky

Vzhledem ke staří vozu a stupni výbavy je to jednoznačně pořizovací cena. V podobné cenové relaci lze pořídit max. Fiat Panda, Punto, Dacii Logan a Sandero. Ale Škodovka je Škodovka. Dále celkem levné náhradní díly a hustá servisní síť. Dále poměrně dost místa nad hlavou a u kolen (měřím téměř 2 metry). Na výbornou u mě prošla řadící páka, má příjemný tvar a pohybuje se po krátkých dráhách. Pochvalu si zaslouží i sedadla, která se snaží kopírovat ty z verze sport. Popravdě daří se jim to asi na 70%. Moje sedadla jsou měkčí než ve sportu, a mají i náznak bočního vedení těla (které auto ho dnes nemá?). Líbí se mi i barva vozu. Je taková nenápadná a když si člověk dá práci a auto pořádně umyje, je to opravdu krása. V předních dveřích jsou umístěny držáky na nápoje, osobně spíš využívám ty na středovém tunelu, ale pro někoho to může být plus.

-cena
-je to Škodovka
-místo vpředu
-řadící páka
-sedadla
-barva

Slabé stránky

Bohužel to není žádné Ferrari. Čtvrtý válec tomu trochu schází, k předjíždení potřebujete víc místa. Z pětky rovnou řadím trojku, autu to trochu trvá než se rozhoupe. S prázdným vozem se předjíždět dá, pokud jsme ve voze 4 je to hrůza. A s tím jde ruku v ruce spotřeba, dá se jezdit za 5,5 l/100 km ale není problém se dostat i na 10 l/100 km. Průměrně jezdím asi za 7 litrů, nechci být brzdou provozu. V poslední době značně pociťuji absenci zadních zástěrek. Je to problém především krátké fabie, u verze combi se zadní nárazník díky delšímu zadku nešpiní vůbec. Ještě bych zmínil krátké "kvalty". V 95hm/h motor točí 3000 otáček, což je v interiéru dost slyšet. Ještě k řazení. Občas nejde zařadit zpátečka, nevím proč, stávalo se nám to u felicie, ale ta měla najeto 100 000 km. Stačí sice trochu přidat plyn a rychlost tam sama vklouzne, ale je to trochu nepříjemné. Pokud stojí vůz delší dobu na mrazu, je řazení neskutečně ztuhlé. Ale to je u všech aut. Co se týče místa vzadu není to žádná sláva. Limuzína z toho asi nikdy nevyroste a ti co sedí za mnou vysloveně trpí.

-3 válce
-velká náchylnost na jízní styl co se týče spotřeby
-absence zástěrek
-krátké rychlosti
-"opotřebovanost" převodovky
-místo na zadních sedadlech.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Částečně odstraněn problém s přepínačem světel viz. novinky

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Koupeno u Auto Racek v Humpolci. Mohu jen doporučit. Dočkali jsme se příjemné obsluhy, férového jednání a nejlepší ceny. Pokud budete shánět nějaké auto, určítě napište e-mail i do této provozovny, protože tam mají jedny z nejlepších cen v republice. V J. Hradci nám prodejce řekl, že s ojetou fabií s výbabou ambiente se nemáme šanci dostat pod 200 000 kč. Přitom v Humpolci jsme se pod 200 000 hravě dostali. Kupovali sme tam i naší první fabii kombi (cca rok zpět), protože tam byla také jasně nejlevnější.

Doplňky

Na dveřích od kufru nápis sport viz. foto, v interiéru držák na mobilní telefon a navigaci.

 

Novinky v recenzi

31.3.2010 12:31

Jarní fotky

Nafotil jsem nějaké fotky už s letními pneumatikami. Prosím ohodnoťte :)

23.3.2010 18:26

Přezuto

Tak, mám přezuto na letní pneumatiky, při té příležitosti jsem auto vystříkal od soli a umyl.

16.3.2010 17:25

Vybitá baterie

Když jsem před 3 týdny přišel k autu a snažil se ho odemnout "na dálku" tak se k mému překvapení nic nestalo. Myslel sem si, že je vybitá baterie v klíčku tak sem odemnul "po staru". Odemkly se ale jen dveře u řidiče. Zkusil sem zasunout klíček do zapalování a pootočit s ním, ale nerozsvítila se žádná kontrolka a auto vypadalo, že je naprosto mrtvé. Příčinu jsem odhalil záhy. Připojená nabíječka s mobilním telefonem byla zdrojem všech problémů. Táta odpojil baterku a připojil jí k nabíječce. Někde jsem četl, že pokud se u nových aut odpojí nabíječka tak už pak nejdou nastartovat a musí se odtáhnout do servisu. Po 6 hodinách nabíjení se však motor rozběhl za charakteristického zvuku tříválce....

13.2.2010 22:55

Nová recenze - ohodnoťte prosím

Z nudy jsem přepracoval recenzi, moc Vás prosím o komentáře a hodnocení, děkuji.

13.2.2010 22:55

Nová recenze - hodnoťte prosím

Z nudy jsem přepracoval recenzi, prosím Vás o hodnocení,

17.12.2009 13:23

Ošetření dverí

Jelikož se mi už několikrát stalo, že mi jsem přišel k auto a dveře nešly otevřit, nastříkal otec těsnící gumy okolo všech dveří nějakým olejem (nevím přesně). Tímto se zdřejmě problém vyřešil, dveře už nepřimrzají...

4.12.2009 20:54

překročena hranice 30 000 km

Překročil sem hranici 30 000 km a jsem pořád bez problému.

28.10.2009 19:35

Příprava na zimu

Přezul sem na zimní kola viz. foto. Bohužel nemám poklice na 14tky, takže to asi takhle bude vypadat až do jara.

28.9.2009 08:43

Provedena oprava

25. 9. byla provedena záruční oprava přepínání světel, problikávání při zapnutých světlech na denní svícení to nevyřešilo, to je prej normální, světla teď už ale neprobliknou při rozvícených tlumených světel, což je hlavní. Oprava nakonec trvala přes 3 hodiny.

21.9.2009 17:43

Návštěva servisu

Dnes sem s vozem byl v servisu kvůli vadnýmu přepínači světel, sem objednanej na pátek kde mi na počkání vymnění obě páčky a ještě něco z elektroniky. Jelikož je vůz jěšte v záruce tak to bude zdarma, jinak se platí asi 4000 Kč. Oprava má trvat kolem 2 hodin...

20.9.2009 13:03

Problém s přepínačem světel

Rád bych se poradil s člověkem který vlastní verzi Ambiente. Mám problém s páčkou přepínání dálkových a tlumených světel. Když mám rozsvícený světla na denní svícení tak při přepnutí páčky do polohy od sebe tj. dálková světla, mi na vteřinu dálkový světla probliknou a potom zase zhasnou. Otcova verze sport to nedělá, ale ta ma jínej typ světel. Má někdo podobnou zkušenost?


Přidat názorDiskuse: Škoda Fabia 1.2 HTP 51 kw (nové fotky)

zobrazené auto není aktivní, nelze diskutovat

Další vozy Škoda Fabia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím mě vůz nikde nenechal.

praktičnost
9

Tady sem celkem spokojenej, až na odkládací prostor před spolujezdcem, který je rozdělen na 2 menší schránky. Podle mě je to trochu nešťastné řešení.

prostornost
9

Měrím 195 cm a stežovat si nemůžu :) Horší to má ten co sedí za mnou :-)

jízdní vlastnosti
8

V zimě vůz sedí perfektně, možná to je i tím, že mám jedny z nejdražších a nejkvalitnějších preumatik (dle nezávislého testu)

jízdní komfort
10

Vše je pěkně po ruce, nemůžu si stěžovat a komu se to nelíbí ať si vystoupí a pokračuje pěšky :)

provozní náklady
8

Na opravy a servis zatím nulové. No a na něco to auto jezdit musí ne :-)

náhradní díly
10

viz. silné stránky vozu.

výkon motoru
6

Důchodci to stačí, dravější řidič bude určitě požadovat víc... Trochu nechápu řidiče silnějších vozů např. Octavia TDI. Předjíždí mě i když jedu cca 100 km/h. Asi si chcou dokázat, jaký sou borci, když předjedou auto, který ma o 60-100 koní míň.

spotřeba
8

Naučil jsem se jezdit i úsporně viz. foto.

hlučnost motoru
7

Jedna z největších slabin. Někomu se zvuk tříválce líbí, někomu ne. Po pravdě mám pořád puštěnou muziku takže to ani nevnímám. Ovšem když sem poprvé vez spolužáka tak jeho první otázka byla jestli mám laděnej výfuk :D

kvalita sedadel
9

Verze Sport má sedadla o třídu lepší, člověku se z nich ani nechce.

brzdy
10

Skvělé, k tomu není co dodat.

zavazadlový prostor
7

Na školní tašku mi to stačí, s větším nákladem je to horší...


Více o modeluŠkoda Fabia 5J (2007-2014)
Škoda Fabia Combi Tour – To nejlepší nakonec? Škoda Fabia Combi Tour – To nejlepší nakonec?

Druhé generaci Škody Fabia již pomalu zvoní umíráček,…

Škoda vyrobila 1,5 milionu Fabií II, ta jubilejní má motor 1.2 TDI Škoda vyrobila 1,5 milionu Fabií II, ta jubilejní má motor 1.2 TDI

Škoda Fabia druhé generace je jedním z klíčových modelů…

 






Blesk.cz

Naštvaný otec rozsekal synovi sbírku videoher: Pařan dostal hysterický záchvat!

Naštvaný otec rozsekal synovi sbírku videoher: Pařan…

Celoživotní sbírka videoher pro Xbox 360 v tahu během několika vteřin. Přesně to zažil náruživý pařan ze…

Výzkum: Čtenáři elektronických čteček knih hůře vnímají příběh!

Výzkum: Čtenáři elektronických čteček knih hůře…

Pokud čtete na Kindlu nebo jakékoliv jiné elektronické čtečce knih či tabletu, z díla si budete pamatovat méně…

 

iSport.cz

Luhový se pustil do Váchy: Je namachrovaný a rozkládá Spartu

Luhový se pustil do Váchy: Je namachrovaný a rozkládá Spartu

Říká věci na rovinu. Tak, jak je cítí, neuhýbá před přímými komentáři. Milan Luhový tentokrát ostře zkritizoval…

Potřebujeme nějaký ušmudlaný gól, hlásí Lafata před Zwolle

Potřebujeme nějaký ušmudlaný gól, hlásí Lafata před Zwolle

Kapitán sparťanských fotbalistů David Lafata je rád, že Letenští hrají v úvodu sezony zápasy rychle po sobě a…

 

Reflex.cz

Kdy hodlá česká vláda zavést euro? Blíží se to? Spekulace narůstají

Kdy hodlá česká vláda zavést euro? Blíží se to?…

„Vláda ctí závazek ČR vstoupit v budoucnu do eurozóny a podnikne aktivní kroky s cílem jej naplnit,“ uvedl 25.…

Za básnířkou Bohumilou Grögerovou

Za básnířkou Bohumilou Grögerovou

Jen dva týdny po svých třiadevadesátých narozeninách, v pátek 22. srpna, nenadále zemřela vynikající…