Recenze
Technické info
Přezdívka auta Bernard Rok výroby 2007 Koupeno ojeté najeto [km]:30400 palivo: benzin počet válců: 3 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1198 výkon [kW]: 51 zrychlení 0-100 km/h [s]: 15 maximální rychlost [km/h]: 165 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 300 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6
Popis vozu
Jedná se o vůz s cappuccino metalízou, stupeň výbavy Ambiente. Auto mi koupili rodiče k 18. narozeninám koncem července 2009. Když my táta řekl, že mi k narozeninám koupí auto, tak jsem byl štěstím bez sebe. Řekl, že mi dá cca 200 000 kč a ať si prý vyberu auto sám. Začal jsem hledat v autobazarech, ale táta preferoval nové. Ale co dnes seženete za 200 000? Vůz, který bude mít minimální výbavu, a slabý motor. Nakonec jsme se dohodli na kompromisu, koupíme předváděcí vůz. Táta začal psát maily na pobočky Škody Auto a sešlo se nám několik variant. Tímto také padl můj sen o BMW (zpětně toho nelituji, (kupovat auto s 160 000 km a spotřebou 15 litru na 100 km by pro studenta nebylo to pravé). Vůz jsme sháněli i na Slovensku a v Polsku, když se najednou ozval prodejce od kterého máme i Fabii combi. V mailu stálo, že nám může nabídnout 2 vozy. 1. možnost byla červená fabia, starší typ s motorem HTP, najeto cca 40 000 km. Druhým vozem byla "moje" Fabia. Proč píšu moje do uvozovek? V té době totiž nešlo o vůz který teď vlastním. Když táta na mail odpověděl, že bychom se na vůz přijeli podívat, prodejde zpětně odpověděl, že vůz je již prodaný, ale že se máme ozvat za několik dní, bude mít prý na prodej identický vůz. Ozvali jsme se tedy po několika dnech a čekalo na nás další nemilé překvapení. Vůz který byl rezervovaný pro nás byl při převozu na prodejnu nabourán. Nicméně prodejce nás ujistil, že má ještě třetí identický vůz, který nechá zavřít do garáže dokud nepřijedeme. Asi týden na to jsme se vypravili do Humpolce. Po příjezdu na prodejnu nás prodejce odvedl na dvůr, kde vůz stál mezi vraky několika Octávií. Při zběžné prohlídce se zdál být v pořádku, samozdřejmě pár chyb by se našlo - poškrábaný zadní nárazník těsně nad výfukem - podřené dveře v oblasti klik, mírně promáčklá kapota a různě velké spáry mezi kapotou a přednímy blatníky. To zprvu naznačovalo, že by vůz mohl být bouraný ale po prozkoumání na rampě táta tuto možnost vyloučil. Spáry nakonec karosáři srovnali přímo v servisu dotážením gumových podložek. S dobrým pocitem jsme odjeli a za další týden jsme si pro něj jeli. Ještě jsem nevlastnil řidíčský průkaz, takže s námi musel jet můj strýc, který auto cestou pořádně prohnal (cca 160 tachometrových, víc sem s tím nejel). Od té doby až do 17. sprna auto vyjelo z garáže málokdy. Teď s ním jezdím každý den 12 km do školy. Ještě něco málo k jménu auta. Jelikož v Humpolci sídlí pivovar Bernard, a auto bylo jeho reklamou polepeno, nebylo co řešit. Ostatně to mělo napsané i na klíčku. Mnoho lidí na motory HTP nadává. Říkájí, že jsou nevýkonné, mají hrozný zvuk a jsou choulostivé na spotřebu. Zauvažujme pro jakou cílovou skupinu je tento motor určený. Není to závodník jako BMW, pro mladé dárce orgánů se nehodí. Je pro lidi, kteří nechtějí na silnici riskovat, nikam nespěchají a chtějí si jízdu užívat. HTP nemá vůbec špatný zvuk ba naopak. Zkuste motor vytočit na 4000 otáček a uslyšíte krásný zvuk modernizovaného Wartburgu. Pokud se motor netočí není skoro slyšet, jen si tak potichu pobroukává. Když ráno přijdu k autu a nastartuju, ozve se klapavý zvuk šicího stroje. Vyjíždím ze vsi na hlavní silnici a řadím trojku. Netočím motor do více než 2500 otáček. Po ujetí 5 km dojíždím do další vesnice. Zpomaluji na 50 a řadím trojku. Ves pomalu projedu a za koncovou značkou sešlapuji plyn až na podlahu. Otáčky stoupají, 3000, 4000, 5000, 5500. To už ručička rychloměru atakuje 110 km/h a motor má zvuk jako pravý závoďák. Táta říká, že je to čtvrtina 12-ti válce z Ferrari (myšleno s nadsázkou). Každopádně motor jede dobře a je i poměrně úsporný. Přijíždím na školní parkoviště a kouknu na palubní počítač na spotřebu. Svítí tam údaj 5,5 litru. Skvělý výsledek. HTP je SUPER :)
Silné stránky
Vzhledem ke staří vozu a stupni výbavy je to jednoznačně pořizovací cena. V podobné cenové relaci lze pořídit max. Fiat Panda, Punto, Dacii Logan a Sandero. Ale Škodovka je Škodovka. Dále celkem levné náhradní díly a hustá servisní síť. Dále poměrně dost místa nad hlavou a u kolen (měřím téměř 2 metry). Na výbornou u mě prošla řadící páka, má příjemný tvar a pohybuje se po krátkých dráhách. Pochvalu si zaslouží i sedadla, která se snaží kopírovat ty z verze sport. Popravdě daří se jim to asi na 70%. Moje sedadla jsou měkčí než ve sportu, a mají i náznak bočního vedení těla (které auto ho dnes nemá?). Líbí se mi i barva vozu. Je taková nenápadná a když si člověk dá práci a auto pořádně umyje, je to opravdu krása. V předních dveřích jsou umístěny držáky na nápoje, osobně spíš využívám ty na středovém tunelu, ale pro někoho to může být plus.
-cena
-je to Škodovka
-místo vpředu
-řadící páka
-sedadla
-barva
Slabé stránky
Bohužel to není žádné Ferrari. Čtvrtý válec tomu trochu schází, k předjíždení potřebujete víc místa. Z pětky rovnou řadím trojku, autu to trochu trvá než se rozhoupe. S prázdným vozem se předjíždět dá, pokud jsme ve voze 4 je to hrůza. A s tím jde ruku v ruce spotřeba, dá se jezdit za 5,5 l/100 km ale není problém se dostat i na 10 l/100 km. Průměrně jezdím asi za 7 litrů, nechci být brzdou provozu. V poslední době značně pociťuji absenci zadních zástěrek. Je to problém především krátké fabie, u verze combi se zadní nárazník díky delšímu zadku nešpiní vůbec. Ještě bych zmínil krátké "kvalty". V 95hm/h motor točí 3000 otáček, což je v interiéru dost slyšet. Ještě k řazení. Občas nejde zařadit zpátečka, nevím proč, stávalo se nám to u felicie, ale ta měla najeto 100 000 km. Stačí sice trochu přidat plyn a rychlost tam sama vklouzne, ale je to trochu nepříjemné. Pokud stojí vůz delší dobu na mrazu, je řazení neskutečně ztuhlé. Ale to je u všech aut. Co se týče místa vzadu není to žádná sláva. Limuzína z toho asi nikdy nevyroste a ti co sedí za mnou vysloveně trpí.
-3 válce
-velká náchylnost na jízní styl co se týče spotřeby
-absence zástěrek
-krátké rychlosti
-"opotřebovanost" převodovky
-místo na zadních sedadlech.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Částečně odstraněn problém s přepínačem světel viz. novinky
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Koupeno u Auto Racek v Humpolci. Mohu jen doporučit. Dočkali jsme se příjemné obsluhy, férového jednání a nejlepší ceny. Pokud budete shánět nějaké auto, určítě napište e-mail i do této provozovny, protože tam mají jedny z nejlepších cen v republice. V J. Hradci nám prodejce řekl, že s ojetou fabií s výbabou ambiente se nemáme šanci dostat pod 200 000 kč. Přitom v Humpolci jsme se pod 200 000 hravě dostali. Kupovali sme tam i naší první fabii kombi (cca rok zpět), protože tam byla také jasně nejlevnější.
Doplňky
Na dveřích od kufru nápis sport viz. foto, v interiéru držák na mobilní telefon a navigaci.
Novinky v recenzi
Jarní fotky
Nafotil jsem nějaké fotky už s letními pneumatikami. Prosím ohodnoťte :)
Přezuto
Tak, mám přezuto na letní pneumatiky, při té příležitosti jsem auto vystříkal od soli a umyl.
Vybitá baterie
Když jsem před 3 týdny přišel k autu a snažil se ho odemnout "na dálku" tak se k mému překvapení nic nestalo. Myslel sem si, že je vybitá baterie v klíčku tak sem odemnul "po staru". Odemkly se ale jen dveře u řidiče. Zkusil sem zasunout klíček do zapalování a pootočit s ním, ale nerozsvítila se žádná kontrolka a auto vypadalo, že je naprosto mrtvé. Příčinu jsem odhalil záhy. Připojená nabíječka s mobilním telefonem byla zdrojem všech problémů. Táta odpojil baterku a připojil jí k nabíječce. Někde jsem četl, že pokud se u nových aut odpojí nabíječka tak už pak nejdou nastartovat a musí se odtáhnout do servisu. Po 6 hodinách nabíjení se však motor rozběhl za charakteristického zvuku tříválce....
Nová recenze - ohodnoťte prosím
Z nudy jsem přepracoval recenzi, moc Vás prosím o komentáře a hodnocení, děkuji.
Nová recenze - hodnoťte prosím
Z nudy jsem přepracoval recenzi, prosím Vás o hodnocení,
Ošetření dverí
Jelikož se mi už několikrát stalo, že mi jsem přišel k auto a dveře nešly otevřit, nastříkal otec těsnící gumy okolo všech dveří nějakým olejem (nevím přesně). Tímto se zdřejmě problém vyřešil, dveře už nepřimrzají...
překročena hranice 30 000 km
Překročil sem hranici 30 000 km a jsem pořád bez problému.
Příprava na zimu
Přezul sem na zimní kola viz. foto. Bohužel nemám poklice na 14tky, takže to asi takhle bude vypadat až do jara.
Provedena oprava
25. 9. byla provedena záruční oprava přepínání světel, problikávání při zapnutých světlech na denní svícení to nevyřešilo, to je prej normální, světla teď už ale neprobliknou při rozvícených tlumených světel, což je hlavní. Oprava nakonec trvala přes 3 hodiny.
Návštěva servisu
Dnes sem s vozem byl v servisu kvůli vadnýmu přepínači světel, sem objednanej na pátek kde mi na počkání vymnění obě páčky a ještě něco z elektroniky. Jelikož je vůz jěšte v záruce tak to bude zdarma, jinak se platí asi 4000 Kč. Oprava má trvat kolem 2 hodin...
Problém s přepínačem světel
Rád bych se poradil s člověkem který vlastní verzi Ambiente. Mám problém s páčkou přepínání dálkových a tlumených světel. Když mám rozsvícený světla na denní svícení tak při přepnutí páčky do polohy od sebe tj. dálková světla, mi na vteřinu dálkový světla probliknou a potom zase zhasnou. Otcova verze sport to nedělá, ale ta ma jínej typ světel. Má někdo podobnou zkušenost?
Přidat názorDiskuse: Škoda Fabia 1.2 HTP 51 kw (nové fotky)
zobrazené auto není aktivní, nelze diskutovat
Další vozy Škoda Fabia
-
Škoda Fabia (2006) Majitel: Hitachi
Přidáno: 18.3.2007 27510 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2009) Majitel: McGyver2
Přidáno: 6.7.2009 16410 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2011) Majitel: Jirka90
Přidáno: 31.1.2011 15010 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2007) Majitel: parkoviště
Přidáno: 28.8.2008 1169 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2003) Majitel: parkoviště
Přidáno: 19.4.2008 419 Majitel 9.89 Uživatelé