Toyota Prius (2008)
28.6.2008Po trochu nudném Avensisu jsem si koupil zajímavější auto hodné 21.století: interier bez tachometru, bez řadící páky, bez ruční brzdy, bez zapalovacího…
Toyota Prius (jloren)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
jloren 30.06.08 10:41
« Re: Konečně!
Spotřeba je kolísavá. Příklady:
- Říčany -> Praha-Centrum 3,8 l/100 km. Běžná jízda po předměstských okreskách a městem. Jenže ono to k Vltavě trochu klesá a navíc byla neděle. (obrázek palubního grafu uploaduji)
- Zpět Praha-Centrum -> Říčany 5,2, je to mírně do kopečka, jel jsem šetrně.
- Praha-Mnichov 5,1 - dálnice (tam hybrid nemá moc výhodu) a velmi šetrná jízda. Zpátky jsem to nešetřil a spořreba 5,8 l.
- krátké trasy - nákup 2 x 3 km - spotřeba 6,1 l (ani se to nezahřeje).
Nenamítejte, že některý diesel žere taky tolik. Četl jsem o testu, kdy BMW 520 bral 4,3 l a Prius na stejné trase 4,7 l, ale ani jedné hodnotě moc nevěřím. Musí se to srovnávat ve stejné kategorii (diesel není ekologický a má v exhalacích mikro-prach), tedy s benzíňákama. -
jloren 30.06.08 10:28
« Re: Re: Re: Kdy odpoví Ministerstvo dopravy ?
Jo a po trablích na oddělení "dovozy", kde jsem dostal v.techničák jsem teprv směl na oddělení REGISTRACE. A tam, světe div se, ode mne chtěli novou STK! Protože datum té mé první STK bylo o pár dní starší, než datum vydání čs. v.techničáku. Celkem jsem byl na (tomtéž) STK čtyřikrát a platil jsem 500+ 200+ 200 Kč za 2 technické a 1 evidenční kontrolu. A to prý mohu být rád, že přimhouřili oko a nehnali mne ne velkou dovozovou TK, která stojí 1700 Kč a čeká se na ní 2 týdny. Takže nějak v tom ti úředníci měli "vnitřně rozporné" požadavky - a to seděli 15 m od sebe vzdáleni. -
jloren 30.06.08 10:23
« Re: Re: Kdy odpoví Ministerstvo dopravy ?
Jenže já jsem auto přivezl na německé převozní "SPZ" a pak je na auto u nás pohlíženo jako na ojeté - bylo už v Německu přihlášeno (sice jen 5 dní, ale takový je prý předpis). V tom případě auto musí prý projít oddělením "individuální dovozy", kde požadují STK+ME a až pak vydají český velký techničák. "COC" jsem jim předložil, nebyli z některých údajů moudří - 1) odmítali uznat údaj "Gearbox: CVT" za automatickou převodovku a žádali nevyplněné převodové stupně 1:2:3:... 2) Fuel:petrol jim nestačilo, chyběl jim údaj "bezolovnatý 95" 3) chyběl jim údaj "ABS" (je tam jen "braking device: hydraulic w. electronic control") - ono je to softwarové ABS. Donutili mě k opakování STK, kde mi museli do protokolu napsat "nález", že mám ABS, automat a palivo BA95. Pak jsem teprv dostal v.techničák.
MD ČR nekonalo nic - ani mi na mail neodpověděli.
Úředníci "povolili", až když jsem dlouho lamentoval, že je to absurdní, trvat na EM kontrole u nového auta, schváleném v "přísném" Německu, které navíc má jak známo nejnižší emise CO2 - 104 g/km ...
-
jloren 30.06.08 10:06
« Re: Re: Kdy odpoví Ministerstvo dopravy ?
Německý Toyota-Autohaus mi dal 5% slevu při okamžité platbě(na Priuse víc nedávají, je o něj zájem) a zdarma vyřídili vývozní SPZ a pojištění - model SOL (mlhovky, tempomat, Smart-Entry) stál bez DPH 20800 EUR, tedy asi 520000 Kč. Plus v Česku 100050 Kč DPH. Tehdy (jaro 2008) stál tentýž model u nás 759000 Kč. Teď je ale "v akci" u nás levnější... -
multinka 29.06.08 20:02
« Je to sranda.
Prius je skvělý, pokrokový vůz, ale ohledně poplatků je na tom stejně, jako Trabant/Wartburg, starší Karosa-která má sice ,,ekologické brzdové obložení,,(jak píše na zadním okně), ale jinak kouří šíleným způsobem, Praga V3S, apod. Je to ostuda všech vlád od r. 90. Ale to sem nepatří. A to, že MD není schopno za naše prachy ani odpověďet na mail, ja opravdu zarážející!
Jinak prosím o přidání fotek hlavně interiéru. Mám Fiata Multiplu a fakt mě to zajímá. -
MiKy* 29.06.08 17:57
« Re: Kdy odpoví Ministerstvo dopravy ?
Při převzetí nového vozidla v zemi EU Vám měl prodejce vydat tzv. "COC list". "COC list" (Certificate of Conformity) je mezinárodně platný doklad, který se vystavuje každému autu na export. Předložení tohoto listu na registru vozidel + dokladu o evidenční kontrole + dokladu o zaplacení DPH na FÚ opravňuje úředníka k okamžitému zaregistrování nového vozidla zakoupeného v EU do registru vozidel u místně příslušného úřadu a úředník již nemá STK+ME co vyžadovat!!! Někde tedy byla při koupi, dovozu a registraci chyba!!!
Pokud jste "COC list" měl, předložil ho na registru vozidel a pak měl patálie z přihlášením, tak se domnívám, že na základě Vašeho e-mailu MD ČR, toto na příslušném registru zasáhlo a tam konali. Tzn. provedli registraci, jelikož při vydání technického průkazu na základě "COC listu" se schválení technické způsobilosti u nového vozidla pouze přebírá. Tedy úřad nerozhoduje o schválení technické způsobilosti pro provoz! A aby úředníci před Vámi nevypadali tak blbě, tak si možná zahráli na "grandy", že tedy od toho ME upouští.
Mnoho štěstí a méně srážek s neznalými úředníky přeji! -
Richie11 28.06.08 23:31
« KOnečně
je tady :yes: :yes: je mrzuté, že česko, nemá žádné výhody pro lidi kupijící hybridy :no: jako je v ostatních zemích zvykem... dokonce tady nejdou ani změřit emise :-O :'-( :'-( :'-( :no: :no: jsme vtomhle trošku opoždění... ale Tobě gratuluji k skvělému autu :yes: ať jezdí :-) -
jloren 28.06.08 18:33
« Re: Auto v Německu??
Leasing? Nevím - Googlem jsem našel info, ze kterého rozumím, že to asi jde, ale DPH se stejně musí vysolit "na dřevo" finančáku v Česku (bude-li auto přihlášeno v Česku). Já bych to spíš řešil jako 1. dovoz za vypůjčenou hotovost EUR a pak 2. leasing jakoby ojetého auta za koruny. Možná nějaká česká leasingovka ve spojení s dovozcem by nabídla obě fáze komplexně. -
jloren 28.06.08 18:27
« Re: Future
.. no problém ropy to asi neřeší, ale: rozvorem a místem uvnitř by se to dalo zařadit do střední třídy a přitom to žere jako mini-auto. Takže kdyby teoreticky majitelé aut střední třídy (spotřeba <=8L?) je vyměnili za srovnatelného hybrida (spotřeba <=5L), ušetřilo by se skoro 40% paliva - nemluvě o emisích CO2 a přece-jen-vlivu na globální oteplování. -
jloren 28.06.08 18:22
« Kdy odpoví Ministerstvo dopravy ?
Mimochodem: vyzývám tímto znovu Ministerstvo dopravy ČR, aby mi konečně odpovědělo na můj Email, zaslaný 13.5.2008 na el. podatelnu ministerstva. Ptám se v něm, co mám dělat, když jsem legálně dovezl nový Prius a nechtějí mi ho v ČR přihlásit s poukazem (místa měření emisí) na to, Ministerstvo dopravy dosud nevydalo metodiku měření emisí hybridních motorů (a v Česku koupené hybridy jsou mladší než 4 roky a tedy dosud na emisní kontrolu nemusely). Bezradní úředníci oddělení evidence m.vozidel nakonec (asi trochu ilegálně) od požadavku na emisní kontrolu individuálně dovezeného automobilu - upustili.
To Prius není. Pro mě je zábavné prožívat tu souhru těch tří motorů a "převodovky" s jedinou rychlostí (vlastně dvěma: vpřed a vzad), regulovat to jen "lehtáním" plynem, případně motorovou brzdou (=specialita), dobíjet baterii plynulým brzděním (ukazuje se mi, kolik jsem regeneroval kWh), popojíždět a stát na semaforu bez nastartovaného benz.motoru a nesmrdět chodcům pod nos a překvapovat je (opatrně) neslyšnou jízdou. Chápu, že to není žádný "kick" pro energické mladíky.