Diskuse

Toyota Prius (2008)

28.6.2008

Po trochu nudném Avensisu jsem si koupil zajímavější auto hodné 21.století: interier bez tachometru, bez řadící páky, bez ruční brzdy, bez zapalovacího…

 

Toyota Prius (jloren)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz


  • 00 Reagovat !

    foto L-lek

    L@lek 28.06.2008  17:57

    Bezva auto...

    ahoj, parádní auto...ale zkus se o něm trochu víc rozepsat a hlavně přidej fotky...takovej kočár si zaslouží lepší recenzi... ;-) :-)
  • 00 Reagovat !

    foto multinka

    multinka 28.06.2008  18:02

    Future

    Super auto. Až přidáš foto interiéru tak jasná 10. Prius je pioneer auta pro budoucnost. ( bez ropy).
    • 00 Reagovat !

      foto jloren

      jloren 28.06.2008  18:27

      « Re: Future

      .. no problém ropy to asi neřeší, ale: rozvorem a místem uvnitř by se to dalo zařadit do střední třídy a přitom to žere jako mini-auto. Takže kdyby teoreticky majitelé aut střední třídy (spotřeba <=8L?) je vyměnili za srovnatelného hybrida (spotřeba <=5L), ušetřilo by se skoro 40% paliva - nemluvě o emisích CO2 a přece-jen-vlivu na globální oteplování.
  • 00 Reagovat !

    foto Patriot

    Patriot 28.06.2008  18:21

    Auto v Německu??

    Auto nemá chybu, doufám že jich přibude na silnicích víc. Mám jenom otázečku pokud koupím auto v Německu je možné si tam vyřídit i leasing? Mám to právě v plánu a zatím mi nikdo nebyl schopný dát jasnou odpověď.Jinak za 10b
    • 00 Reagovat !

      foto jloren

      jloren 28.06.2008  18:33

      « Re: Auto v Německu??

      Leasing? Nevím - Googlem jsem našel info, ze kterého rozumím, že to asi jde, ale DPH se stejně musí vysolit "na dřevo" finančáku v Česku (bude-li auto přihlášeno v Česku). Já bych to spíš řešil jako 1. dovoz za vypůjčenou hotovost EUR a pak 2. leasing jakoby ojetého auta za koruny. Možná nějaká česká leasingovka ve spojení s dovozcem by nabídla obě fáze komplexně.
    • 00 Reagovat !

      foto Chari

      Chari 28.06.2008  20:24

      « Re: Auto v Německu??

      Zdravim. Dnes mi někdo říkal, že si jeho známej koupil auto v německu na splátky, že to vyšlo levněji jak tady. Ale jiný podrobnosti jsem se nedozvěděl jen tohle.
      • 00 Reagovat !

        foto Vette

        Vette 29.06.2008  20:01

        « Re: Re: Auto v Německu??

        ja som si vybavil na auto uver a potom som ho isiel do DE kupit.
  • 00 Reagovat !

    foto jloren

    jloren 28.06.2008  18:22

    Kdy odpoví Ministerstvo dopravy ?

    Mimochodem: vyzývám tímto znovu Ministerstvo dopravy ČR, aby mi konečně odpovědělo na můj Email, zaslaný 13.5.2008 na el. podatelnu ministerstva. Ptám se v něm, co mám dělat, když jsem legálně dovezl nový Prius a nechtějí mi ho v ČR přihlásit s poukazem (místa měření emisí) na to, Ministerstvo dopravy dosud nevydalo metodiku měření emisí hybridních motorů (a v Česku koupené hybridy jsou mladší než 4 roky a tedy dosud na emisní kontrolu nemusely). Bezradní úředníci oddělení evidence m.vozidel nakonec (asi trochu ilegálně) od požadavku na emisní kontrolu individuálně dovezeného automobilu - upustili.
    • 00 Reagovat !

      foto mila001

      mila001 28.06.2008  21:50

      « Re: Kdy odpoví Ministerstvo dopravy ?

      Na kolik to v Německu vyjde v přepočtu.Jinak nádhera.
      • 00 Reagovat !

        foto jloren

        jloren 30.06.2008  10:06

        « Re: Re: Kdy odpoví Ministerstvo dopravy ?

        Německý Toyota-Autohaus mi dal 5% slevu při okamžité platbě(na Priuse víc nedávají, je o něj zájem) a zdarma vyřídili vývozní SPZ a pojištění - model SOL (mlhovky, tempomat, Smart-Entry) stál bez DPH 20800 EUR, tedy asi 520000 Kč. Plus v Česku 100050 Kč DPH. Tehdy (jaro 2008) stál tentýž model u nás 759000 Kč. Teď je ale "v akci" u nás levnější...
    • 00 Reagovat !

      foto MiKy-

      MiKy* 29.06.2008  17:57

      « Re: Kdy odpoví Ministerstvo dopravy ?

      Při převzetí nového vozidla v zemi EU Vám měl prodejce vydat tzv. "COC list". "COC list" (Certificate of Conformity) je mezinárodně platný doklad, který se vystavuje každému autu na export. Předložení tohoto listu na registru vozidel + dokladu o evidenční kontrole + dokladu o zaplacení DPH na FÚ opravňuje úředníka k okamžitému zaregistrování nového vozidla zakoupeného v EU do registru vozidel u místně příslušného úřadu a úředník již nemá STK+ME co vyžadovat!!! Někde tedy byla při koupi, dovozu a registraci chyba!!!
      Pokud jste "COC list" měl, předložil ho na registru vozidel a pak měl patálie z přihlášením, tak se domnívám, že na základě Vašeho e-mailu MD ČR, toto na příslušném registru zasáhlo a tam konali. Tzn. provedli registraci, jelikož při vydání technického průkazu na základě "COC listu" se schválení technické způsobilosti u nového vozidla pouze přebírá. Tedy úřad nerozhoduje o schválení technické způsobilosti pro provoz! A aby úředníci před Vámi nevypadali tak blbě, tak si možná zahráli na "grandy", že tedy od toho ME upouští.
      Mnoho štěstí a méně srážek s neznalými úředníky přeji!
      • 00 Reagovat !

        foto jloren

        jloren 30.06.2008  10:23

        « Re: Re: Kdy odpoví Ministerstvo dopravy ?

        Jenže já jsem auto přivezl na německé převozní "SPZ" a pak je na auto u nás pohlíženo jako na ojeté - bylo už v Německu přihlášeno (sice jen 5 dní, ale takový je prý předpis). V tom případě auto musí prý projít oddělením "individuální dovozy", kde požadují STK+ME a až pak vydají český velký techničák. "COC" jsem jim předložil, nebyli z některých údajů moudří - 1) odmítali uznat údaj "Gearbox: CVT" za automatickou převodovku a žádali nevyplněné převodové stupně 1:2:3:... 2) Fuel:petrol jim nestačilo, chyběl jim údaj "bezolovnatý 95" 3) chyběl jim údaj "ABS" (je tam jen "braking device: hydraulic w. electronic control") - ono je to softwarové ABS. Donutili mě k opakování STK, kde mi museli do protokolu napsat "nález", že mám ABS, automat a palivo BA95. Pak jsem teprv dostal v.techničák.
        MD ČR nekonalo nic - ani mi na mail neodpověděli.
        Úředníci "povolili", až když jsem dlouho lamentoval, že je to absurdní, trvat na EM kontrole u nového auta, schváleném v "přísném" Německu, které navíc má jak známo nejnižší emise CO2 - 104 g/km ...

        • 00 Reagovat !

          foto jloren

          jloren 30.06.2008  10:28

          « Re: Re: Re: Kdy odpoví Ministerstvo dopravy ?

          Jo a po trablích na oddělení "dovozy", kde jsem dostal v.techničák jsem teprv směl na oddělení REGISTRACE. A tam, světe div se, ode mne chtěli novou STK! Protože datum té mé první STK bylo o pár dní starší, než datum vydání čs. v.techničáku. Celkem jsem byl na (tomtéž) STK čtyřikrát a platil jsem 500+ 200+ 200 Kč za 2 technické a 1 evidenční kontrolu. A to prý mohu být rád, že přimhouřili oko a nehnali mne ne velkou dovozovou TK, která stojí 1700 Kč a čeká se na ní 2 týdny. Takže nějak v tom ti úředníci měli "vnitřně rozporné" požadavky - a to seděli 15 m od sebe vzdáleni.
          • 00 Reagovat !

            foto MiKy-

            MiKy* 30.06.2008  20:29

            « Re: Re: Re: Re: Kdy odpoví Ministerstvo dopravy ?

            Hm, soucítím, ale přesto nechápu nestardantní postup prodejce k vývozu nového vozu do jiné země EU.
            • 00 Reagovat !

              foto jloren

              jloren 30.06.2008  23:04

              « Re: Kdy odpoví Ministerstvo dopravy ?

              Prodejce byl mnichovský Toyota-Autohaus - a ten postupoval zcela standardně, vydal mi "COC" list, naúčtoval cenu bez DPH a na moje přání pořídil převozní značky (SPZ) a pojištění ....

              Nevěděl jsem, jak zařídit levně přivezení auta na návěsu - ale asi by to bývalo bylo jednodušší, odpadly by ty problémy s STK a EM kontrlolou.

            • 00 Reagovat !

              foto jloren

              jloren 30.06.2008  23:06

              « Re: Kdy odpoví Ministerstvo dopravy ?

              ... a to nebyl nějaký prodejce, který by se snažil o vývoz do EU-ciziny - já jsem tam prostě přišel a objednal si Prius ... a pak se to řešilo, jak to bude s DPH, jak s převozem ...
              • 00 Reagovat !

                foto janos

                janoš 01.07.2008  19:02

                « Re: Re: Kdy odpoví Ministerstvo dopravy ?

                Ahoj, ještě nikdy jsme nekupovali auto v zahraničí a teď při tom kurzu si to o to říka ;-) . Jen bych se rád zeptal, jak postupovat a co mít nachystáno. Kdyžtak můžeš na mail nebo sem. Dík.
                • 00 Reagovat !

                  foto jloren

                  jloren 01.07.2008  19:25

                  « Re: Kdy odpoví Ministerstvo dopravy ?

                  Normálně jsem tam jel a koupil si auto za hotové EURa. Oni v Německu už vědí, jak vyřídit vývozní SPZ a pojištění - asi je dobré to po nich požadovat jako podmínku. Prostě mi dali klíčky od auta a německé papíry, platné 14 dní, na autě už byla SPZ srámečkem (tu si člověk nechá na památku, je na ní vyraženo datum platnosti) - a jel jsem domů.
                  Jediný problém je DPH: člověk musí být buď registrovaný plátce DPH, aby to mohl v Německu doložit (papírem v češtině o registraci z českého FÚ - stačí) a aby to mohl zaplatit bez DPH (Mehrwertsteuer). Nebo to zaplatí s Mehrwertsteuer a musí tam pak přivézt doklad o zaplacení DPH v Česku a Němci mu pak to MwSt. vrátí.
                  Někde, třeba u Drážďan, jsou prý na Čechy už připravení a mají i někoho, kdo mluví česky... Nezapomenout smlouvat o rabatu - 5% je normál !
  • 00 Reagovat !

    foto Johny-Rico

    Johny.Rico 28.06.2008  22:12

    Konečně!

    Díky!
    A prosím, napiš opravdovou spoltřebu město/ okreska atd...prosím. Díky!
    10b!! :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto jloren

      jloren 30.06.2008  10:41

      « Re: Konečně!

      Spotřeba je kolísavá. Příklady:
      - Říčany -> Praha-Centrum 3,8 l/100 km. Běžná jízda po předměstských okreskách a městem. Jenže ono to k Vltavě trochu klesá a navíc byla neděle. (obrázek palubního grafu uploaduji)

      - Zpět Praha-Centrum -> Říčany 5,2, je to mírně do kopečka, jel jsem šetrně.

      - Praha-Mnichov 5,1 - dálnice (tam hybrid nemá moc výhodu) a velmi šetrná jízda. Zpátky jsem to nešetřil a spořreba 5,8 l.

      - krátké trasy - nákup 2 x 3 km - spotřeba 6,1 l (ani se to nezahřeje).

      Nenamítejte, že některý diesel žere taky tolik. Četl jsem o testu, kdy BMW 520 bral 4,3 l a Prius na stejné trase 4,7 l, ale ani jedné hodnotě moc nevěřím. Musí se to srovnávat ve stejné kategorii (diesel není ekologický a má v exhalacích mikro-prach), tedy s benzíňákama.
      • 00 Reagovat !

        foto

        "-- skrytý --" 01.07.2008  17:31

        « furt s tim mikroprachem

        Ten mají benzínové motory v exhalacích taky. Můžeš si to zkusit prostým zasunutím prstu do výfuku auta s benzínovým motorem. Tyto částice jsou tak malé, že nejsou polapitelné současnými filtry.
        • 00 Reagovat !

          foto jloren

          jloren 01.07.2008  19:20

          « Re: furt s tim mikroprachem

          Nevím - v médiích vždycky mluví jen o tom, že ty nezachytitelné částice produkujou jen nafťáky...
          • 00 Reagovat !

            foto

            "-- skrytý --" 01.07.2008  21:45

            « Re: Re: furt s tim mikroprachem

            Média jsou neodborný tisk, tam se dočteš leccos. Všimni si taky, že od Euro5 jsou stanoveny limity částic i pro benzínové motory.
  • 00 Reagovat !

    foto Richie11

    Richie11 28.06.2008  23:31

    KOnečně

    je tady :yes: :yes: je mrzuté, že česko, nemá žádné výhody pro lidi kupijící hybridy :no: jako je v ostatních zemích zvykem... dokonce tady nejdou ani změřit emise :-O :'-( :'-( :'-( :no: :no: jsme vtomhle trošku opoždění... ale Tobě gratuluji k skvělému autu :yes: ať jezdí :-)
  • 00 Reagovat !

    foto multinka

    multinka 29.06.2008  20:02

    Je to sranda.

    Prius je skvělý, pokrokový vůz, ale ohledně poplatků je na tom stejně, jako Trabant/Wartburg, starší Karosa-která má sice ,,ekologické brzdové obložení,,(jak píše na zadním okně), ale jinak kouří šíleným způsobem, Praga V3S, apod. Je to ostuda všech vlád od r. 90. Ale to sem nepatří. A to, že MD není schopno za naše prachy ani odpověďet na mail, ja opravdu zarážející!
    Jinak prosím o přidání fotek hlavně interiéru. Mám Fiata Multiplu a fakt mě to zajímá.
  • 00 Reagovat !

    foto Atlis

    Atlis 29.06.2008  20:07

    nudne?

    poznamka o nudnom avensisovi na zaciatku je dobraaa :yes: mam avensis a par km som si na priuse odkrutil a musim povedat, ze je to dobre auto, vela elektroniky, ale posledne co je tak to je zabavne ;)

    • 00 Reagovat !

      foto jloren

      jloren 30.06.2008  10:53

      « Re: nudne?

      Zábavné je asi sportovní auto, kde mohu třeba řazením ovlivnit dynamičnost jízdy. Kde mám radost, když s pod kopcem včas podřadím a předjedu tak hned za zatáčku toho přede mnou, který chvilku "zaspal" atd.
      To Prius není. Pro mě je zábavné prožívat tu souhru těch tří motorů a "převodovky" s jedinou rychlostí (vlastně dvěma: vpřed a vzad), regulovat to jen "lehtáním" plynem, případně motorovou brzdou (=specialita), dobíjet baterii plynulým brzděním (ukazuje se mi, kolik jsem regeneroval kWh), popojíždět a stát na semaforu bez nastartovaného benz.motoru a nesmrdět chodcům pod nos a překvapovat je (opatrně) neslyšnou jízdou. Chápu, že to není žádný "kick" pro energické mladíky.
    • 00 Reagovat !

      foto -Teddy-

      _Teddy_ 30.06.2008  13:31

      « Re: nudne?

      Na Avensis-e urobim rocne tak 10.000km (sluzobne auto), a moj nazor je rovnaky: je to nudne, nevyrazne auto. Nechap ma zle, je to dobry voz, motoricky, vybavou, podvozkom. Spolahlivy a komfortny, ale nevyrazny. Nicim nevycnieva (v pozitivnom ani negativnom slova zmysle). Neviem o ziadnej chybe, ale ani o ziadnej vyraznej prednosti. Tomu zodpoveda aj postavenie Avensis-u pokial ide o predaje v Europe...
  • 00 Reagovat !

    foto ZocelenyDrapalik

    ZocelenyDrapalik 30.06.2008  16:23

    Zvlastni rozpor

    Zatimco od profesiolnalnich novinaru-recenzentu z "velkych" medii jsem jeste necetl recenzi, ktera by nevyznela (nebo alespon nemela snahu vyznit) rozpacite, tak lide, kteri Priuse maji si ho nemohou vynachvalit. Coz se nakonec i konkretne projevuje prvnimi misty v tabulkach spokojenosti uzivatelu ve sve tride. Nechci byt paranoidni, ale myslim, ze ostatni automobilky vynalozily velke usili, aby tento vuz vykreslily v mediich verejnosti jako takovy "podivny", zdaleka ne tak usporny, komplikovany atd. S cilem co nejdele udrzet stare zabehle technologie. Darilo se to leta. Nastesti je to uz nadale neudrzitelne a hybrid chystaji na rok 2010 temer vsichni. Ale jenom Prius za sebou bude mit 10 let praktickych zkusenosti.
    • 00 Reagovat !

      foto Chobot

      Chobot 30.06.2008  17:00

      « Re: Zvlastni rozpor

      Jaképak ostatní automobilky? Ropné společnosti mají dlouhé prsty a v nich dřímou ta správná lanka.
    • 00 Reagovat !

      foto jloren

      jloren 30.06.2008  23:16

      « Re: Zvlastni rozpor

      Je fakt, že překvapivě je Prius "úplně normální auto" - prostě normálnější, než ostatní. Třeba i tím, že neřadí anachronicky pořád nějaké rychlosti a že když motor není potřeba, tak prostě neběží - to je přece "normální". A že při brzdění se regeneruje energie - tak fungují třeba tramvaje už desítky let.

      Spíš se člověku začnou zdát "podivná" ostatní auta ...
      Možná je "pokrok" v automobilovém průmyslu opravdu nějak uměle přibržděn...

      Na druhou stranu už tu bylo několikrát nadšení z "progresivních technologií", které se moc neosvědčily.
      Třeba Citroen DS (progresivní, ale nespolehlivý) a vůbec všechny ty všemi (i mnou) milované moderní Citroeny - nebo Audi RO80 s Wankelovým motorem, který je vidět už snad jen v mnichovské galerii moderního umění jako exponát...

      • 00 Reagovat !

        foto Barrichello

        Barrichello 01.07.2008  15:04

        « Re: Re: Zvlastni rozpor

        model se nazýval NSU Ro80. Taky nikdo jimnej - krom Mazdy myšlenku Wankela v praxi neuvedl...
        • 00 Reagovat !

          foto

          "-- skrytý --" 01.07.2008  17:25

          « Re: Re: Re: Zvlastni rozpor

          Zapomínáš na Citroën GS Birotor
          • 00 Reagovat !

            foto jloren

            jloren 01.07.2008  19:19

            « Re: Zvlastni rozpor

            GS Birotor - to neznám, teď jsem našel ve Wikipedii, že to byl neúspěšný Wankel, výroba zastavena po 850 kusech.

            Ale Citroen GS považuju dodnes za avantgardní a krásné auto. Měl jsem, ojetinu GSA - krásné poježdění, ale poruchové a rezlo to, netěsná hydraulika... Mělo to digitální válečkový tachometr, netypické páčky a vůbec: odlišnost Citroenu GS trochu připomíná odlišnost Priusu.
        • 00 Reagovat !

          foto jloren

          jloren 01.07.2008  19:14

          « Re: Zvlastni rozpor

          Jo - nebylo to Audi RO80 ale NSU RO80. Myslím, že kvůli neúspěchu RO80 firma NSU zkrachovala a převzalo ji AUDI. Takže dnes RO80 patří k historii firmy AUDI.
  • 00 Reagovat !

    foto pepavasa

    pepavasa 30.06.2008  18:11

    ***

    Vítej v hybridní garáži :-)
  • 00 Reagovat !

    foto Mr-Murphy-

    Mr.Murphy_ 30.06.2008  22:42

    Bravo!

    3x10 za to pokrokové myšlení! :yes:
  • 00 Reagovat !

    foto Barrichello

    Barrichello 01.07.2008  15:02

    Rádoby ekologický vůz

    Kde spotřeba nejni tak skvělá jak se píše a navíc až budete měnit baterie.... Tak se prohnete. Maj totiž omezenou životnost.

    A jak tu kdosi uváděl že by do toho měli lidi přesedlat z vozů střední třídy co berou 8: proč už všichni nepřesedlali do naftovýho Smartu? Ten jezdí za 3,5 na sto a nehraje si an ekologa.

    Za 8,0 sem jel trasu Praha-Limtomyšl-NovéHrady-Praha, podíl 65% okresky, 30% dálnice, 5% město s 2,7 V6 149 KW.....
    To že tuto trasu jede zde rozšířená a oblíbená FAbie 1,2 HTP popř. 1,4 TDi za absolutně stejná čísla je věcí druhou že :o))))))))))

    Imho CVT přvodovka nejni žádné novum, dneska jí má kde co. Je to vlastně variátor co je ve skůtrech,, jenže ve větším a navíc s meničem a přizpůsobený kontrukci a potřebám auta.
    • 00 Reagovat !

      foto jloren

      jloren 01.07.2008  19:11

      « Re: Rádoby ekologický vůz

      Každá "sranda" má svá rizika. Baterie má záruku 160000 km nebo 8 let - a dýl asi auto mít nebudu. Výměna celé baterie stojí prý 90.000 Kč, ale většinou - pokud vůbec kdo měl poruchu - prý stačí vyměnit jeden článek, je to modulární.

      Ano, asi existujou benzínová auta, co berou ještě míň (s neekologickým dieslem nechci srovnávat). Ale nejsou to takhle velká "rodinná" auta (s rozvorem střední třídy, jako Prius) a třeba já bych nebyl ochotný (s rodinou) na běžný provoz do Smartu nebo Fabie 1,2 přesednout.
      Upřímně řečeno, taky jsem myslel, že ten Prius bude mít ještě menší spotřebu, prostě "pořád pod 5 l/100km" - a to nemá, to je asi iluze. Záleží na stylu jízdy - moje žena má s Priusem většinou skoro o litr nižší spotřebu, než já - já jsem zvyklý jezdit s dvoulitrovým Avensisem...
      A CVT není novum, to jsem netvrdil - už v šedesátých letech měl třeba osobní DAF CVT na bázi kuželových řemenic. Moc to prý nevydrželo...

      • 00 Reagovat !

        foto Barrichello

        Barrichello 02.07.2008  09:37

        « Re: Re: Rádoby ekologický vůz

        JJ, byl to DAF Variomatic a tenkrát byl limtijící faktor ten řemen.
        dnes se používá řetěz a materiály sou někde jinde.
        • 00 Reagovat !

          foto jloren

          jloren 02.07.2008  12:44

          « CVT / PSD ( power split device)

          ... a navíc ten Prius to CVT jen "simuluje", t.j. chová se jako CVT, ale vlastně je to jen planetový rozdělovník sil tří motorů/generátorů - chápu to jen trochu. Zde počítačová simulace:
          [odkaz]
          • 00 Reagovat !

            foto Barrichello

            Barrichello 03.07.2008  11:49

            « Re: CVT / PSD ( power split device)

            No převodovka tam být musí, pokud to nemá elektromotory v kolech....
            • 00 Reagovat !

              foto

              "-- skrytý --" 03.07.2008  11:56

              « Re: Re: CVT / PSD ( power split device)

              Taky tam je - akorát tato planetová, ne klasická.
            • 00 Reagovat !

              foto jloren

              jloren 04.07.2008  12:30

              « Re: Re: CVT / PSD ( power split device)

              Tady je (pro příznivce počítačových her) dobrý virtuální Prius "driving simulator" :

              [odkaz]

              V poli "Driving Mode" zakliknout "D" a přidávat plyn ("accel").
              Simulátor je asi Prius starší model (do 2003) . Současný model má elektonicky omezenou rychlost na tachometru 181 (skutečných asi 174kmh).

              Simulátor "jede" po rovině. V realitě nejsou poloha plynu a otáčky (engine) tak přímo úměrné - nýbrž napřed otáčky trochu víc vyjedou a později, po dosažení určitého zvýšení rychlosti (i když plyn je stále ve stejné poloze) zase sjedou trochu dolů a přestane zrychlovat - dokud se ještě víc nepřišlápne plyn.

              Jak se píše správně někde v internetu, fakt, že auto sice zrychluje ale otáčky se akusticky skoro nemění nebo stoupou jen pomalu - vyvolává trochu mylný dojem "línosti". Takže jedu 60, nohou pořád stejně lehtám plyn, motor přede pořád stejně a najednou jedu 100. Postrádá to ten "kick": vytočit-přeřadit-klesnouOtáčky-zasVytoči… atd.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.07.2008  20:06

    CVT

    S tou simulací CVT to bude jako s Chaplinem, když užasli, jak nádherně zpívá, ale on namítl, že zpívat vůbec neumí, že jenom dokáže perfektně simulovat Carusa :-) ... Podobně bych řekl, že zařízení simulující funkci CVT je prostě CVT, stejně jako třeba zařízení simulující funkci čerpadla je prostě čerpadlo :-! ...

    Možná nejde u Priusu o CVT převodovku s kuželovými řemenicemi, ale snad jako planetovou nazývají toroidní CVT - nepřekvapilo by mne, kdyby při překladech z angličtiny byly problémy s českým názvoslovím. A mám pocit, že u převodovky NuVinci (zagůglujte si), která je v principu toroidní CVT, jsem taky narazil na název planetová.

    Tady je popis od Lexusu GS450h, u kterého se uvádí:

    HYBRIDNÍ PŘEVODOVKA
    Dva zdroje hnací síly hybridního pohonu Lexus jsou zkombinované díky elektronicky řízené převodovce s plynule měnitelným převodovým poměrem (E-CVT) — planetové automatické převodovce s nekonečným počtem variabilních převodových poměrů, které se plynule mění v závislosti na rychlosti vozu a otáčkách motoru. Výsledkem jsou plynulé, nepostřehnutelné změny převodového poměru.
    • 00 Reagovat !

      foto jloren

      jloren 19.07.2008  18:48

      « Re: CVT

      Není tam ani toroidní CVT.
      Prostě ta plynulá změna převodového poměru se dociluje tím, že se elektromotor točí rychleji nebo pomaleji, případně i opačným směrem. Je to na té simulaci vidět, ale je to těžko k pochopení: [odkaz]

      Benz. motor (točí mezikolem se čtyřmi planetkami) předává elektronickým řízením část síly dvěma elektromotorům (první točí vnějším kolem, druhý=fungující chvílemi i jako alternátor - točí středním kolem). Podle toho, jak se rozděluje pohon nebo přibržďování mezi ty dva elektromotory, vzniká výsledný převodový poměr. Kola auta jsou spojena pevným převodem s vnějším kolem (tedy s 1.elektromotorem).
    • 00 Reagovat !

      foto jloren

      jloren 19.07.2008  18:59

      « Re: CVT

      Mně tenhle systém CVT připadá, že musí dlouho vydržet: nic se tam nepřehazuje, zoubky na sebe nenarážejí, nic se netře, žádné synchro-spojky. A ty motor-generátory jsou bez komutátorů a uhlíků - na střídavých 500 V - myslím "synchronní" se tomu říká (?). Převod k diferenciálu řetězem, nikde žádný řemen (i v b.motoru je rozvodový ŘETĚZ). Sice je celá ta planetová převodovka titěrná - velká jako plechovka CocaColy ...
      Mohlo by to vydržet - a hlavně, ten Software NEjede pod Windows !
      • 00 Reagovat !

        foto

        "-- skrytý --" 19.07.2008  20:27

        « Re: Re: CVT

        Synchronní motor znamená, že se rotor otáčí stejně rychle jako magnetické pole. Bezkartáčovost je pouze typ konstrukce a řízení el. motoru.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.07.2009  16:30

    Nie je hybrid ako hybrid - ako funguje Toyota Prius

  • 00 Reagovat !

    foto jloren

    jloren 15.05.2014  12:17

    nuda..

    Pořád jede.
    Asi 2012 jsem musel vyměnit malý 12V Akumulátor (ten napájí jen elektroniku auta a světla - to není ten hlavní akumulátor).

    Taky podle předpisu v 90000 km měněny svíčky.

    Teď mám najeto asi 135000 km.

    Je to nuda - nic se nekazí, žádné vzrušení, stejně jako žádné řazení, žádné startování, žádné vytahování klíčku z kapsy, žádné vzrušivé burácení motoru atd. Prostě nuda. jen sednout, jet, vystoupit...

    Pro mladší lidi nedoporučuji. Mně táhne na 60 ale i pro mne je to příliš usedlé a nevzrušivé auto...
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Harrymu se nedaří: Už podruhé ho musela zachraňovat těhotná Meghan!

Harrymu se nedaří: Už podruhé ho musela zachraňovat…

Více než dva týdny budou princ Harry (34) s manželkou Meghan (37) plnit královské povinnosti v Austrálii. Při…

Paní Radka s rakovinou prsu: Ňadra jí prohmatal partner! Podle Angeliny Jolie

Paní Radka s rakovinou prsu: Ňadra jí prohmatal…

Radka Kozáková před pěti lety prožila obrovský šok. Naprostou náhodou přišla na to, že má zhoubný nádor prsu. V…

 

iSport.cz

Kreuziger v novém týmu: Rozhodla i charita! A vrátím se na Tour

Kreuziger v novém týmu: Rozhodla i charita! A vrátím…

Cyklista Roman Kreuziger počítá s tím, že se v novém působišti ve stáji Dimension Data vrátí na nejslavnější…

Noční pařba po prohře s Čechy! Proto měl odstoupit slovenský trenér Kozák

Noční pařba po prohře s Čechy! Proto měl odstoupit…

Záhadná rezignace už dostává reálné obrysy. Slovenský reprezentační trenér Ján Kozák rezignoval den po sobotní…

 

Reflex.cz

Otcové už se bojí mazlit s dcerou, MeToo přehání a polovina žen si obvinění vymýšlí, říká Radim Uzel

Otcové už se bojí mazlit s dcerou, MeToo přehání a…

Sexuolog Radim Uzel patří od propuknutí aféry MeToo k jejím nejhlasitějším kritikům u nás. Podle něj kauza…

Hovory s TGM jsou evangeliem první republiky, říká o svém novém filmu režisér Jakub Červenka

Hovory s TGM jsou evangeliem první republiky, říká o…

Producent a režisér Jakub Červenka (35) o vzniku svého hraného debutu Hovory s TGM, který jde v Česku do kin ve…