Diskuse

Toyota Prius (2008)

28.6.2008

Po trochu nudném Avensisu jsem si koupil zajímavější auto hodné 21.století: interier bez tachometru, bez řadící páky, bez ruční brzdy, bez zapalovacího…

 

Toyota Prius (jloren)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • 00 Reagovat !

    foto jloren

    jloren 15.05.14  12:17

    « nuda..

    Pořád jede.
    Asi 2012 jsem musel vyměnit malý 12V Akumulátor (ten napájí jen elektroniku auta a světla - to není ten hlavní akumulátor).

    Taky podle předpisu v 90000 km měněny svíčky.

    Teď mám najeto asi 135000 km.

    Je to nuda - nic se nekazí, žádné vzrušení, stejně jako žádné řazení, žádné startování, žádné vytahování klíčku z kapsy, žádné vzrušivé burácení motoru atd. Prostě nuda. jen sednout, jet, vystoupit...

    Pro mladší lidi nedoporučuji. Mně táhne na 60 ale i pro mne je to příliš usedlé a nevzrušivé auto...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.07.09  16:30

    « Nie je hybrid ako hybrid - ako funguje Toyota Prius

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.07.08  20:27

    « Re: Re: CVT

    Synchronní motor znamená, že se rotor otáčí stejně rychle jako magnetické pole. Bezkartáčovost je pouze typ konstrukce a řízení el. motoru.
  • « 00 Reagovat !

    foto jloren

    jloren 19.07.08  18:59

    « Re: CVT

    Mně tenhle systém CVT připadá, že musí dlouho vydržet: nic se tam nepřehazuje, zoubky na sebe nenarážejí, nic se netře, žádné synchro-spojky. A ty motor-generátory jsou bez komutátorů a uhlíků - na střídavých 500 V - myslím "synchronní" se tomu říká (?). Převod k diferenciálu řetězem, nikde žádný řemen (i v b.motoru je rozvodový ŘETĚZ). Sice je celá ta planetová převodovka titěrná - velká jako plechovka CocaColy ...
    Mohlo by to vydržet - a hlavně, ten Software NEjede pod Windows !
  • « 00 Reagovat !

    foto jloren

    jloren 19.07.08  18:48

    « Re: CVT

    Není tam ani toroidní CVT.
    Prostě ta plynulá změna převodového poměru se dociluje tím, že se elektromotor točí rychleji nebo pomaleji, případně i opačným směrem. Je to na té simulaci vidět, ale je to těžko k pochopení: [odkaz]

    Benz. motor (točí mezikolem se čtyřmi planetkami) předává elektronickým řízením část síly dvěma elektromotorům (první točí vnějším kolem, druhý=fungující chvílemi i jako alternátor - točí středním kolem). Podle toho, jak se rozděluje pohon nebo přibržďování mezi ty dva elektromotory, vzniká výsledný převodový poměr. Kola auta jsou spojena pevným převodem s vnějším kolem (tedy s 1.elektromotorem).
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.07.08  20:06

    « CVT

    S tou simulací CVT to bude jako s Chaplinem, když užasli, jak nádherně zpívá, ale on namítl, že zpívat vůbec neumí, že jenom dokáže perfektně simulovat Carusa :-) ... Podobně bych řekl, že zařízení simulující funkci CVT je prostě CVT, stejně jako třeba zařízení simulující funkci čerpadla je prostě čerpadlo :-! ...

    Možná nejde u Priusu o CVT převodovku s kuželovými řemenicemi, ale snad jako planetovou nazývají toroidní CVT - nepřekvapilo by mne, kdyby při překladech z angličtiny byly problémy s českým názvoslovím. A mám pocit, že u převodovky NuVinci (zagůglujte si), která je v principu toroidní CVT, jsem taky narazil na název planetová.

    Tady je popis od Lexusu GS450h, u kterého se uvádí:

    HYBRIDNÍ PŘEVODOVKA
    Dva zdroje hnací síly hybridního pohonu Lexus jsou zkombinované díky elektronicky řízené převodovce s plynule měnitelným převodovým poměrem (E-CVT) — planetové automatické převodovce s nekonečným počtem variabilních převodových poměrů, které se plynule mění v závislosti na rychlosti vozu a otáčkách motoru. Výsledkem jsou plynulé, nepostřehnutelné změny převodového poměru.
  • « 00 Reagovat !

    foto jloren

    jloren 04.07.08  12:30

    « Re: Re: CVT / PSD ( power split device)

    Tady je (pro příznivce počítačových her) dobrý virtuální Prius "driving simulator" :

    [odkaz]

    V poli "Driving Mode" zakliknout "D" a přidávat plyn ("accel").
    Simulátor je asi Prius starší model (do 2003) . Současný model má elektonicky omezenou rychlost na tachometru 181 (skutečných asi 174kmh).

    Simulátor "jede" po rovině. V realitě nejsou poloha plynu a otáčky (engine) tak přímo úměrné - nýbrž napřed otáčky trochu víc vyjedou a později, po dosažení určitého zvýšení rychlosti (i když plyn je stále ve stejné poloze) zase sjedou trochu dolů a přestane zrychlovat - dokud se ještě víc nepřišlápne plyn.

    Jak se píše správně někde v internetu, fakt, že auto sice zrychluje ale otáčky se akusticky skoro nemění nebo stoupou jen pomalu - vyvolává trochu mylný dojem "línosti". Takže jedu 60, nohou pořád stejně lehtám plyn, motor přede pořád stejně a najednou jedu 100. Postrádá to ten "kick": vytočit-přeřadit-klesnouOtáčky-zasVytoči… atd.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.07.08  11:56

    « Re: Re: CVT / PSD ( power split device)

    Taky tam je - akorát tato planetová, ne klasická.
  • « 00 Reagovat !

    foto Barrichello

    Barrichello 03.07.08  11:49

    « Re: CVT / PSD ( power split device)

    No převodovka tam být musí, pokud to nemá elektromotory v kolech....
  • « 00 Reagovat !

    foto jloren

    jloren 02.07.08  12:44

    « CVT / PSD ( power split device)

    ... a navíc ten Prius to CVT jen "simuluje", t.j. chová se jako CVT, ale vlastně je to jen planetový rozdělovník sil tří motorů/generátorů - chápu to jen trochu. Zde počítačová simulace:
    [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto Barrichello

    Barrichello 02.07.08  09:37

    « Re: Re: Rádoby ekologický vůz

    JJ, byl to DAF Variomatic a tenkrát byl limtijící faktor ten řemen.
    dnes se používá řetěz a materiály sou někde jinde.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.07.08  21:45

    « Re: Re: furt s tim mikroprachem

    Média jsou neodborný tisk, tam se dočteš leccos. Všimni si taky, že od Euro5 jsou stanoveny limity částic i pro benzínové motory.
  • « 00 Reagovat !

    foto jloren

    jloren 01.07.08  19:25

    « Re: Kdy odpoví Ministerstvo dopravy ?

    Normálně jsem tam jel a koupil si auto za hotové EURa. Oni v Německu už vědí, jak vyřídit vývozní SPZ a pojištění - asi je dobré to po nich požadovat jako podmínku. Prostě mi dali klíčky od auta a německé papíry, platné 14 dní, na autě už byla SPZ srámečkem (tu si člověk nechá na památku, je na ní vyraženo datum platnosti) - a jel jsem domů.
    Jediný problém je DPH: člověk musí být buď registrovaný plátce DPH, aby to mohl v Německu doložit (papírem v češtině o registraci z českého FÚ - stačí) a aby to mohl zaplatit bez DPH (Mehrwertsteuer). Nebo to zaplatí s Mehrwertsteuer a musí tam pak přivézt doklad o zaplacení DPH v Česku a Němci mu pak to MwSt. vrátí.
    Někde, třeba u Drážďan, jsou prý na Čechy už připravení a mají i někoho, kdo mluví česky... Nezapomenout smlouvat o rabatu - 5% je normál !
  • « 00 Reagovat !

    foto jloren

    jloren 01.07.08  19:20

    « Re: furt s tim mikroprachem

    Nevím - v médiích vždycky mluví jen o tom, že ty nezachytitelné částice produkujou jen nafťáky...
  • « 00 Reagovat !

    foto jloren

    jloren 01.07.08  19:19

    « Re: Zvlastni rozpor

    GS Birotor - to neznám, teď jsem našel ve Wikipedii, že to byl neúspěšný Wankel, výroba zastavena po 850 kusech.

    Ale Citroen GS považuju dodnes za avantgardní a krásné auto. Měl jsem, ojetinu GSA - krásné poježdění, ale poruchové a rezlo to, netěsná hydraulika... Mělo to digitální válečkový tachometr, netypické páčky a vůbec: odlišnost Citroenu GS trochu připomíná odlišnost Priusu.
  • « 00 Reagovat !

    foto jloren

    jloren 01.07.08  19:14

    « Re: Zvlastni rozpor

    Jo - nebylo to Audi RO80 ale NSU RO80. Myslím, že kvůli neúspěchu RO80 firma NSU zkrachovala a převzalo ji AUDI. Takže dnes RO80 patří k historii firmy AUDI.
  • « 00 Reagovat !

    foto jloren

    jloren 01.07.08  19:11

    « Re: Rádoby ekologický vůz

    Každá "sranda" má svá rizika. Baterie má záruku 160000 km nebo 8 let - a dýl asi auto mít nebudu. Výměna celé baterie stojí prý 90.000 Kč, ale většinou - pokud vůbec kdo měl poruchu - prý stačí vyměnit jeden článek, je to modulární.

    Ano, asi existujou benzínová auta, co berou ještě míň (s neekologickým dieslem nechci srovnávat). Ale nejsou to takhle velká "rodinná" auta (s rozvorem střední třídy, jako Prius) a třeba já bych nebyl ochotný (s rodinou) na běžný provoz do Smartu nebo Fabie 1,2 přesednout.
    Upřímně řečeno, taky jsem myslel, že ten Prius bude mít ještě menší spotřebu, prostě "pořád pod 5 l/100km" - a to nemá, to je asi iluze. Záleží na stylu jízdy - moje žena má s Priusem většinou skoro o litr nižší spotřebu, než já - já jsem zvyklý jezdit s dvoulitrovým Avensisem...
    A CVT není novum, to jsem netvrdil - už v šedesátých letech měl třeba osobní DAF CVT na bázi kuželových řemenic. Moc to prý nevydrželo...

  • « 00 Reagovat !

    foto janos

    janoš 01.07.08  19:02

    « Re: Re: Kdy odpoví Ministerstvo dopravy ?

    Ahoj, ještě nikdy jsme nekupovali auto v zahraničí a teď při tom kurzu si to o to říka ;-) . Jen bych se rád zeptal, jak postupovat a co mít nachystáno. Kdyžtak můžeš na mail nebo sem. Dík.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.07.08  17:31

    « furt s tim mikroprachem

    Ten mají benzínové motory v exhalacích taky. Můžeš si to zkusit prostým zasunutím prstu do výfuku auta s benzínovým motorem. Tyto částice jsou tak malé, že nejsou polapitelné současnými filtry.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.07.08  17:25

    « Re: Re: Re: Zvlastni rozpor

    Zapomínáš na Citroën GS Birotor
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…