Toyota Prius (2008)
28.6.2008Po trochu nudném Avensisu jsem si koupil zajímavější auto hodné 21.století: interier bez tachometru, bez řadící páky, bez ruční brzdy, bez zapalovacího…
Toyota Prius (jloren)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Barrichello 01.07.08 15:02
« Rádoby ekologický vůz
Kde spotřeba nejni tak skvělá jak se píše a navíc až budete měnit baterie.... Tak se prohnete. Maj totiž omezenou životnost.
A jak tu kdosi uváděl že by do toho měli lidi přesedlat z vozů střední třídy co berou 8: proč už všichni nepřesedlali do naftovýho Smartu? Ten jezdí za 3,5 na sto a nehraje si an ekologa.
Za 8,0 sem jel trasu Praha-Limtomyšl-NovéHrady-Praha, podíl 65% okresky, 30% dálnice, 5% město s 2,7 V6 149 KW.....
To že tuto trasu jede zde rozšířená a oblíbená FAbie 1,2 HTP popř. 1,4 TDi za absolutně stejná čísla je věcí druhou že :o))))))))))
Imho CVT přvodovka nejni žádné novum, dneska jí má kde co. Je to vlastně variátor co je ve skůtrech,, jenže ve větším a navíc s meničem a přizpůsobený kontrukci a potřebám auta. -
jloren 30.06.08 23:16
« Re: Zvlastni rozpor
Je fakt, že překvapivě je Prius "úplně normální auto" - prostě normálnější, než ostatní. Třeba i tím, že neřadí anachronicky pořád nějaké rychlosti a že když motor není potřeba, tak prostě neběží - to je přece "normální". A že při brzdění se regeneruje energie - tak fungují třeba tramvaje už desítky let.
Spíš se člověku začnou zdát "podivná" ostatní auta ...
Možná je "pokrok" v automobilovém průmyslu opravdu nějak uměle přibržděn...
Na druhou stranu už tu bylo několikrát nadšení z "progresivních technologií", které se moc neosvědčily.
Třeba Citroen DS (progresivní, ale nespolehlivý) a vůbec všechny ty všemi (i mnou) milované moderní Citroeny - nebo Audi RO80 s Wankelovým motorem, který je vidět už snad jen v mnichovské galerii moderního umění jako exponát...
-
jloren 30.06.08 23:04
« Re: Kdy odpoví Ministerstvo dopravy ?
Prodejce byl mnichovský Toyota-Autohaus - a ten postupoval zcela standardně, vydal mi "COC" list, naúčtoval cenu bez DPH a na moje přání pořídil převozní značky (SPZ) a pojištění ....
Nevěděl jsem, jak zařídit levně přivezení auta na návěsu - ale asi by to bývalo bylo jednodušší, odpadly by ty problémy s STK a EM kontrlolou.
-
ZocelenyDrapalik 30.06.08 16:23
« Zvlastni rozpor
Zatimco od profesiolnalnich novinaru-recenzentu z "velkych" medii jsem jeste necetl recenzi, ktera by nevyznela (nebo alespon nemela snahu vyznit) rozpacite, tak lide, kteri Priuse maji si ho nemohou vynachvalit. Coz se nakonec i konkretne projevuje prvnimi misty v tabulkach spokojenosti uzivatelu ve sve tride. Nechci byt paranoidni, ale myslim, ze ostatni automobilky vynalozily velke usili, aby tento vuz vykreslily v mediich verejnosti jako takovy "podivny", zdaleka ne tak usporny, komplikovany atd. S cilem co nejdele udrzet stare zabehle technologie. Darilo se to leta. Nastesti je to uz nadale neudrzitelne a hybrid chystaji na rok 2010 temer vsichni. Ale jenom Prius za sebou bude mit 10 let praktickych zkusenosti. -
_Teddy_ 30.06.08 13:31
« Re: nudne?
Na Avensis-e urobim rocne tak 10.000km (sluzobne auto), a moj nazor je rovnaky: je to nudne, nevyrazne auto. Nechap ma zle, je to dobry voz, motoricky, vybavou, podvozkom. Spolahlivy a komfortny, ale nevyrazny. Nicim nevycnieva (v pozitivnom ani negativnom slova zmysle). Neviem o ziadnej chybe, ale ani o ziadnej vyraznej prednosti. Tomu zodpoveda aj postavenie Avensis-u pokial ide o predaje v Europe... -
jloren 30.06.08 10:53
« Re: nudne?
Zábavné je asi sportovní auto, kde mohu třeba řazením ovlivnit dynamičnost jízdy. Kde mám radost, když s pod kopcem včas podřadím a předjedu tak hned za zatáčku toho přede mnou, který chvilku "zaspal" atd.
To Prius není. Pro mě je zábavné prožívat tu souhru těch tří motorů a "převodovky" s jedinou rychlostí (vlastně dvěma: vpřed a vzad), regulovat to jen "lehtáním" plynem, případně motorovou brzdou (=specialita), dobíjet baterii plynulým brzděním (ukazuje se mi, kolik jsem regeneroval kWh), popojíždět a stát na semaforu bez nastartovaného benz.motoru a nesmrdět chodcům pod nos a překvapovat je (opatrně) neslyšnou jízdou. Chápu, že to není žádný "kick" pro energické mladíky.
-
jloren 30.06.08 10:41
« Re: Konečně!
Spotřeba je kolísavá. Příklady:
- Říčany -> Praha-Centrum 3,8 l/100 km. Běžná jízda po předměstských okreskách a městem. Jenže ono to k Vltavě trochu klesá a navíc byla neděle. (obrázek palubního grafu uploaduji)
- Zpět Praha-Centrum -> Říčany 5,2, je to mírně do kopečka, jel jsem šetrně.
- Praha-Mnichov 5,1 - dálnice (tam hybrid nemá moc výhodu) a velmi šetrná jízda. Zpátky jsem to nešetřil a spořreba 5,8 l.
- krátké trasy - nákup 2 x 3 km - spotřeba 6,1 l (ani se to nezahřeje).
Nenamítejte, že některý diesel žere taky tolik. Četl jsem o testu, kdy BMW 520 bral 4,3 l a Prius na stejné trase 4,7 l, ale ani jedné hodnotě moc nevěřím. Musí se to srovnávat ve stejné kategorii (diesel není ekologický a má v exhalacích mikro-prach), tedy s benzíňákama. -
jloren 30.06.08 10:28
« Re: Re: Re: Kdy odpoví Ministerstvo dopravy ?
Jo a po trablích na oddělení "dovozy", kde jsem dostal v.techničák jsem teprv směl na oddělení REGISTRACE. A tam, světe div se, ode mne chtěli novou STK! Protože datum té mé první STK bylo o pár dní starší, než datum vydání čs. v.techničáku. Celkem jsem byl na (tomtéž) STK čtyřikrát a platil jsem 500+ 200+ 200 Kč za 2 technické a 1 evidenční kontrolu. A to prý mohu být rád, že přimhouřili oko a nehnali mne ne velkou dovozovou TK, která stojí 1700 Kč a čeká se na ní 2 týdny. Takže nějak v tom ti úředníci měli "vnitřně rozporné" požadavky - a to seděli 15 m od sebe vzdáleni. -
jloren 30.06.08 10:23
« Re: Re: Kdy odpoví Ministerstvo dopravy ?
Jenže já jsem auto přivezl na německé převozní "SPZ" a pak je na auto u nás pohlíženo jako na ojeté - bylo už v Německu přihlášeno (sice jen 5 dní, ale takový je prý předpis). V tom případě auto musí prý projít oddělením "individuální dovozy", kde požadují STK+ME a až pak vydají český velký techničák. "COC" jsem jim předložil, nebyli z některých údajů moudří - 1) odmítali uznat údaj "Gearbox: CVT" za automatickou převodovku a žádali nevyplněné převodové stupně 1:2:3:... 2) Fuel:petrol jim nestačilo, chyběl jim údaj "bezolovnatý 95" 3) chyběl jim údaj "ABS" (je tam jen "braking device: hydraulic w. electronic control") - ono je to softwarové ABS. Donutili mě k opakování STK, kde mi museli do protokolu napsat "nález", že mám ABS, automat a palivo BA95. Pak jsem teprv dostal v.techničák.
MD ČR nekonalo nic - ani mi na mail neodpověděli.
Úředníci "povolili", až když jsem dlouho lamentoval, že je to absurdní, trvat na EM kontrole u nového auta, schváleném v "přísném" Německu, které navíc má jak známo nejnižší emise CO2 - 104 g/km ...
-
jloren 30.06.08 10:06
« Re: Re: Kdy odpoví Ministerstvo dopravy ?
Německý Toyota-Autohaus mi dal 5% slevu při okamžité platbě(na Priuse víc nedávají, je o něj zájem) a zdarma vyřídili vývozní SPZ a pojištění - model SOL (mlhovky, tempomat, Smart-Entry) stál bez DPH 20800 EUR, tedy asi 520000 Kč. Plus v Česku 100050 Kč DPH. Tehdy (jaro 2008) stál tentýž model u nás 759000 Kč. Teď je ale "v akci" u nás levnější... -
multinka 29.06.08 20:02
« Je to sranda.
Prius je skvělý, pokrokový vůz, ale ohledně poplatků je na tom stejně, jako Trabant/Wartburg, starší Karosa-která má sice ,,ekologické brzdové obložení,,(jak píše na zadním okně), ale jinak kouří šíleným způsobem, Praga V3S, apod. Je to ostuda všech vlád od r. 90. Ale to sem nepatří. A to, že MD není schopno za naše prachy ani odpověďet na mail, ja opravdu zarážející!
Jinak prosím o přidání fotek hlavně interiéru. Mám Fiata Multiplu a fakt mě to zajímá. -
MiKy* 29.06.08 17:57
« Re: Kdy odpoví Ministerstvo dopravy ?
Při převzetí nového vozidla v zemi EU Vám měl prodejce vydat tzv. "COC list". "COC list" (Certificate of Conformity) je mezinárodně platný doklad, který se vystavuje každému autu na export. Předložení tohoto listu na registru vozidel + dokladu o evidenční kontrole + dokladu o zaplacení DPH na FÚ opravňuje úředníka k okamžitému zaregistrování nového vozidla zakoupeného v EU do registru vozidel u místně příslušného úřadu a úředník již nemá STK+ME co vyžadovat!!! Někde tedy byla při koupi, dovozu a registraci chyba!!!
Pokud jste "COC list" měl, předložil ho na registru vozidel a pak měl patálie z přihlášením, tak se domnívám, že na základě Vašeho e-mailu MD ČR, toto na příslušném registru zasáhlo a tam konali. Tzn. provedli registraci, jelikož při vydání technického průkazu na základě "COC listu" se schválení technické způsobilosti u nového vozidla pouze přebírá. Tedy úřad nerozhoduje o schválení technické způsobilosti pro provoz! A aby úředníci před Vámi nevypadali tak blbě, tak si možná zahráli na "grandy", že tedy od toho ME upouští.
Mnoho štěstí a méně srážek s neznalými úředníky přeji!