Diskuse

Ford Focus (2013)

13.11.2013

Tohle je moje recenze (nově upravená verze po najetí 10 000 km) Focusu 3. generace v základní výbavě Trend, který je osazený trojválcem Ecoboost objemu…

 

Ford Focus (ironlionzion)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • 00 Reagovat !

    foto jurkoboss

    jurkoboss 14.11.13  16:05

    « Zvuk motora

    Nazdar,

    momentálne som nútený používať firemné vozidlá.

    Takže som používal aj Škoda Fabia 1.2 TSI, asi vo všetkých výkonových verziách.

    Ako si popisoval, že v tom 3-valci počuješ náznaky 6 valca...., presne toto som mal aj ja takýto pocit. Myslel som, že mi to už tak trochu v hlave nepracuje, ale ako vidím túto diagnozu máme viacerí.

    Inak malý turbo-benzín je šupa, priebeh ako 2-litrový turbodízel a pritom tichučko.
    Samozrejme na diaľnici to už zrýchľuje pomalšie, ale do mesta sú tie autá super.
  • « 00 Reagovat !

    foto peter964

    peter964 14.11.13  14:58

    « Re: Gratulace

    mikys, tak to je ťažká dilema. ja som zvolil kompromis. neviem ako v CZ, ale v SK je v ponuke akčný model 1,0 EB 125 PS "Spirit X", za solídnu cenu (14600€ / 15200€, pozri odkaz dole. je tam natlačená solídná výbava, len spomeniem napr. tempomat, ten bol u mňa podmienka, ďalej je tam auto klíma, zadné park.senzory (taktiež u mňa podmienka), komplet okná v elektrike, stredná lakťovka vpredu aj s USB, športové pred. sedadlá, a pod.
    silnejšia 1,0 litrová verzia výkonovo bohate stačí a pár drobností navyše vo výbave určite poteší.
    [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto peter964

    peter964 14.11.13  14:26

    « Re: Re: Gratulace

    výborná recenzia, len taká drobnosť, tá kubatúra je 998 cm3. ale ináč veľmi dobre napísané, aj super foto. také detailné foto som tu ešte nevidel. dávam ti 10. :yes:
  • « 00 Reagovat !

    foto ironlionzion

    ironlionzion 14.11.13  13:09

    « Re: Re: Re: Gratulace

    :yes: luxusní výbava, tam je snaď všechno 8-s i se 4 sexy osumnáctkami, to by se ženě nelíbilo, ale i cena je luxus. Dole kolega řeší dilema jestli jít s rozpočtem 400k do 1.0 EB s Titaniem nebo zustat u Trendu ale mít pod kapotou 1.6., těžká volba :-) Mě v Trendu chyběla loketka tak jsem si jí tam dal, jinak radší bych si přidal za motor.
  • « 00 Reagovat !

    foto DJB

    DJB 14.11.13  12:46

    « Re: Re: Gratulace

    Musím tě ještě trošku navnadit. [odkaz] Na auto s litrovým motorem vypadá skvěle. Ale ta cena je už hodně podobná 1,6 EB.
  • « 00 Reagovat !

    foto ironlionzion

    ironlionzion 14.11.13  11:59

    « Re: Gratulace

    Ahoj, chápu tvoje dilema tak doufám, že ti můj názor pomůže. Já mám výbavu Trend s příplatkovým paketem, který obsahoval mlhovky, středovou konzolu s loketní opěrkou, regulaci podsvícení, textilní koberce a lité kola + příplatkovou zárukou 5 let nebo 120k km. Mít tvůj rozpočet tak by mi tahle výbava bohatě stačila a radši bych volil tuto Trend verzi s lepším motorem. Rozhodně bych však doporučoval minimálně tu loketku, vypadá to líp a je velmi pohodlná (schránka u spolujezdce neplní funkci, což právě loketka kompenzuje).

    Titanium je podle mě o pohodlí a pocitu luxusu - pokud si chceš dopřát to parádní led osvícení interiéru, automatickou klimu, chromované lišty pod okny, lesklý plast namísto matného v předním nárazníku a spoustu dalších příjemných věcí tak jo. Ale v případě, že by měl Titanium vyplnit rozpočet na úkor motoru tak se mi jeví jako lepší volba radši investovat do motoru s chudším Trendem.

    Je to těžké rozhodování, tohle auto je hodně o jízdě a je zábavné a proto bych měl radši silnější motor než výbavu. Na druhou stranu už 1l Ecoboost je vynikající a dostatečně dimenzovaný takže pro někoho může být ve spojení s luxusní výbavou vyvážené auto. Misky vah může ovlivnit fakt, že 1l bude žrát o litr míň, povinné ručení, silniční daň i havarijko bude nižší než u 1.6.
  • 00 Reagovat !

    foto mikys

    mikys 14.11.13  11:09

    « Gratulace

    Ahoj,
    taky gratuluji k novému a supr autu :-) A zároveň se chci zeptat, jakou máš příplatkovou výbavu? Já se pořád rozhoduji mezi tímto motorem nebo 1.6 Ecoboost - rozpočet mám cca 400 000Kč takže pořád nevím jestli silnější motor a očesanou výbavu nebo naopak :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto ironlionzion

    ironlionzion 14.11.13  10:34

    « Re: Re: Re: vdaka za vybornu recenziu

    ... ještě jsi se zmiňoval o "náročnějším" rozjezdu, máš recht v testech se tohle často zmiňuje a můžu potvrdit. První kilometry jsem si na to zvykal, teď už to nevnímám a naučil jsem se při rozjezdu počkat o půl sekundy delší dobu než se zvednou otáčky. Jde totiž o to, že turbo začne foukat u 1500 rpm a do té doby motůrek prostě nemá sílu rozpohybovat auto. Takže je tam výkonový schod se kterým když se nepočítá tak to působí nepříjemně.
  • « 00 Reagovat !

    foto ironlionzion

    ironlionzion 14.11.13  10:05

    « Re: Pár nesmyslů...

    Hezký den, opravdu jsem se nechtěl nikoho dotknout a myslím si, že C4 je auto pro muže stejně jako ženy. Nový Focus co jsem z diskusí odtušil zase spoustě lidem připomíná ocucaný bombón :-) Vyjádřil jsem subjektivní pocit a odůvodnění proč jsem se od francouzů odklonil. Možná to zní, že si myslím o C4 nebo P308 že jsou zženštilé ale to by bylo špatně pochopené. Hodnocení designu je VŽDY subjektivní.

    Ano Hyundai/KIA jsou vyráběné u nás a na Slovensku, za designem stojí evropští designéři a za vývojem podobně. A taky je pravda, že Ford má z tohoto úhlu pohledu kořeny všude po světě, myslím, že se vyrábí v Německu, Rusku, Indii, Číně a kdoví kde ještě. Já si popravdě Hyundai ani Kiu neprohlídl v prodejně, četl jsem pár testů, vidím je na silnici ale to je tak všechno. Takže nemám právo hodnotit jaké jsou to auta. Věřím, že poměr cena/výkon je skvělá protože papírovými výkony a výbavou od těchto značek dostávám za stejné peníze víc než u Golfu nebo Focusu ale to mi prostě zatím nestačí abych se o tyto značky zajímal víc. Pořád převládá myšlenka, že H/K jsou auta s "východní asijskou krví" a že Ford je "západní" značka.
  • « 00 Reagovat !

    foto Bertold

    Bertold 14.11.13  09:04

    « Re: Re: vdaka za vybornu recenziu

    Ďakujem za porovnanie TSI a ecoboost. Pri výbere môjho nového súkromného auta pôjdem ecoboost určite vyskúšať. Už sa teším. Po skúsenostiach s malým TSI nemám žiadne predsudky k malému objemu s turbom. Ahoj.
  • « 00 Reagovat !

    foto ironlionzion

    ironlionzion 14.11.13  08:27

    « Re: vdaka za vybornu recenziu

    Hezké ráno, děkuji za pochvalu a musím se stejně vyjádřit i k tvé Jettě, je to parádní neokoukané auto, které se mi vždy líbilo (v té hnědé vypadá skvěle).

    S 1.2 TSI (77kW) jsem se projel, se slabší 1.4 TSI (90 kW) bohužel ne. I když to bylo jen 30 km v předváděčce a podle toho se nedá přesně hodnotit, beru tyto dva motory pro srovnání. Papírově je to všechno plus/mínus velmi podobná kategorie ale v reálu se ukazují právě rozdíly v charakteristice. Koncernový motor mi připadal při jízdě více uhlazený, jemný a kultivovaný. 4 válec má rozhodně sametovější chod a křivka výkonu působí pocitově vyváženěji (opět musím vyzvednout koncernové řazení, které je pocitově trochu přesnější a jemnější, není to zásadní rozdíl ale u Fordu ty kvalty prostě nepadají tak s citem, najezdil jsem hodně s Octávií a tam to platilo taky).

    Oproti TSI je 3-válec, když se vytočí tak trochu jako "pouliční rváč", nebere si servítky, vytáčí se rychleji a do vyšších otáček a do interiéru pouští basovější, chraplavý zvuk (už jen tohle "přidává" na rychlosti :). Papírově je napřiklad Golf 1.2 TSI o 130 kg lehčí než Focus, zpřevodování je taky jiné protože u 130 km/h točí Ecoboost zhruba o 100-200 otáček míň, Ecoboost má křivku krouťáku delší od 1500-4500 oproti 1.2, kde je kroutící moment slábne při 4100 rpm. Rozdíl 2 ventily vs 4 ventily na válec je další plus pro EB. Navíc má Ecoboost krátkodobě po dobu 30s tzv. overboost na 200 Nm, u 1.2 TSI je to max 174 Nm. Po přesednutí z 1.2 TSI to byl hned první dojem, Ecoboost působil jako živější, točivější motor s hrubším chováním a pocitově jsem jel s autem dynamičněji. Samozřejmě bavíme se o rozdílu výkonu zanedbatelných cca 10-15%, který se projeví pouze při razantní jízdě. V normální provozu to vyjde zhruba nastejno.Výsledkem toho je, že Ecoboost má dynamičtější charakter a je to znát - na druhou stranu Golf s papírově slabší 1.2 TSI bude s nižší hmotností, užšími koly a jinému zpřevodování rychleji na 100 km/h. U Focusu se ale musí počítat i s "placebo" dojmem, to auto působí zvenku i zevnitř rychleji než ve skutečnosti je :-)

    Takže ve výsledku bych 1l Ecoboost chtěl radši porovnat se slabší 1.4 TSI (90kw), která přidává oproti 1.2 těch 13 kW navíc, které by mohli karty dorovnat. Osobně bych EB zařadil někde mezi 1.2 a 1.4 TSI.

    Přeji hezký den a mnoho šťastných km.
  • « 00 Reagovat !

    foto ironlionzion

    ironlionzion 14.11.13  07:50

    « Re: Gratulace

    :yes: :yes: :yes: Díky moc, tvoji recenzi na 1.6 Ecoboost znám, mít trochu vyšší rozpočet tak bych šel do 1.6 taky. Trochu jsem to i zvažoval a byl jsem málem nalomený ale pak jsem se přiklonil k litru kvůli o litr nižší spotřebě :-) Ve výsledku se ale nějaká velká výhoda ve spotřebě nekoná a myslím že s 1.6 bych jezdil za podobné litry, nemluvě o hladším chodu 4 válce a samozřejmě výkonu. 1.6 EB mi přijde do tohoto auta ideální (ale taky si jí Ford nechá zaplatit).
  • « 00 Reagovat !

    foto ironlionzion

    ironlionzion 14.11.13  07:44

    « Re: focus versus Golf

    :yes: :yes: Přeji hezký den a děkuji za pochvalu.
  • « 00 Reagovat !

    foto ironlionzion

    ironlionzion 14.11.13  07:43

    « Re: Re: recenzia

    Ano tak nějak jsem to slyšel, viz můj komentář pod tím.
  • « 00 Reagovat !

    foto ironlionzion

    ironlionzion 14.11.13  07:42

    « Re: recenzia

    Pěkný den přeji, děkuji za komentář. Co se týká vnitřního prostoru, tak pokud si rád dopřeješ rozvalenou polohu při řízení tak je dobře, že jsi do Focuse nešel. Je to uvnitř opravdu auto na tělo. Mám podobné proporce a jako ty ale mě to tak sedí, před tím jsem delší dobu jezdil v MB R-class, což je v tomto pravý opak, vzadu si dáš nohu přes nohu a vepředu je to podobné jak v obýváku před TV. Je to velmi o osobních preferencích a povaze člověka.

    To vyjádření o životnosti jsem četl a v oficiální zprávě je uvedena životnost 240 000 km což by měla být doba, kdy by motor neměl vykazovat známky opotřebení z běžného provozu, které by vedli k opravě. Doufám, že těch 150 000 km, které uvádíš není nějaká zákulisní informace, protože to by bylo opravdu málo. Zatím se po více než 2 letech neobjevili problémy, dokonce se už ví mezi servismany o kusech s nájezdem větším než 150 000 a prý je všechno OK. Osobně mě to moc netrápí, s mým nájezdem mi to vychází na životnost auta zhruba 5 let což by mohlo dělat nájezd 120 - 150 000 km a zároveň mám na auto záruku na 5 let a 120 000 km jako takovou pojistku kdyby něco.

    Věřím, že vzhledem k tomu že auto i motor je globální a vyrábí se opravdu v obrovských sériích (myslím, že ročně se vyrobí až 500 000 ks Ecoboostů) tak to myslí Ford vážně a tu životnost má ošéfovanou, jinak kdyby se to začalo sypat asi by měl jako značka dost velký problém.
  • « 00 Reagovat !

    foto sacoer

    sacoer 14.11.13  07:33

    « Re: recenzia

    Pokiaľ viem , hovorilo sa o 250 000 km a nie v tom zmysle, že by potom išiel motor do šrotu.
  • « 00 Reagovat !

    foto ironlionzion

    ironlionzion 14.11.13  07:27

    « Re: Focus III

    Děkuji, nápodobně. Tvoji recenzi a černého F znám a taky mi pomohla s výběrem ;-) :yes:
  • 00 Reagovat !

    foto Bertold

    Bertold 13.11.13  22:51

    « vdaka za vybornu recenziu

    Servus! Vyborna recenzia. Trosicku by som si vedel zapolemizovat na temu sparing partnera pre 92kw ecoboost. Ja by som mu partaka hladal skor v 1,2tsi a nie v 1,4tsi. Tak to vidia aj novinari. Hoci ma ecoboost o 15kw viac je horsi v zrychleni a max. rychlost ma lepsiu len o 4 km/h. Ale je pravda ze s tymto ecoboostom som sa este nezviezol. Je mozne ze ked sa zveziem, chut polemizovat ma prejde. :-)
    Este sa chcem spytat ako vnimas v testoch casto spominany narocnejsi rozbeh v porovnani so 4valcami tsi, tce. Toto v recenzii pokial si dobre pamatam nezmienujes. Niektori testeri spominaju skapinanie motora pri nie uplne preciznej prace so spojkou. Co je na tom pravdy?
    Gratulujem k autu a prajem vsetko dobre.
  • 00 Reagovat !

    foto Toky1

    Toky1 13.11.13  17:14

    « recenzia

    Skvelá recenzia, klobúk dolu. Auto vyzerá výborne, aj z vonku aj z vnútra. Mal som ho v hladáčiku aj ja, lenže... neviem ako to tí forďáci robia ale focus je proste auto pre dvoch dospelých a možno dve deti, nie pre štyroch dospelých. Keď si upravím sedenie za volantom pre seba, za mňa vôjde už len nákup na sedadlo, nik s nohami ani náhodou, ani decko. Mám 187 cm a 100 kg, za volantom sa rád rozvalujem. Motor sa na rozdiel os turbomotorov od iných výrocov zatial vyhýba nejakým štandardným problémom, uvidíme čo ukáže čas. Trochu ma zarazilo vyjadrenie niekoho z vývoja tohto motora, že jeho predpokladaná bezzávadová životnosť je 150 000km, čo potom? To je bežný stav tachometra kedy obvykle človek dáva káru do bazára. Kto to po takom vyjadrení kúpi z bazáru?
  • 00 Reagovat !

    foto tommi-d

    tommi_d 13.11.13  16:27

    « Focus III

    Pekné auto i kvalitná recenzia... jeden podobný mi hovorí Pane :-) 3 x 10
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele




Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…