Diskuse

Ford Focus (2013)

13.11.2013

Tohle je moje recenze (nově upravená verze po najetí 10 000 km) Focusu 3. generace v základní výbavě Trend, který je osazený trojválcem Ecoboost objemu…

 

Ford Focus (ironlionzion)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • 30 Reagovat !

    foto C--Max

    C -Max 03.06.16  08:44

    « FORD C MAX 1,0 Ecoboost

    Chcem poďakovať autorovi tohto článku, za naozaj precízne popísanie svojho Fordíka a motora Ecoboost. Len vďaka tomuto článku som sa odhodlal objednať sa na skúšobnú jazdu a vyskúšanie "troch hrnčekov" pod kapotou Ford C MAX.

    Stalo sa tak po sklamaní z motorov TSi, na ktoré som vsadil po rozhodnutí definitívne prejsť z dieselových motorov na benzínové. Ak nerátam ŠKODU 120 L,FAVORIT 135 L, všetky ostatné autá boli diesle. Ani nie tak pre nižšiu spotrebu, ale skôr pre ťah motora v nízkych otáčkach...nikdy som nemal rád motory, ktoré bolo treba točiť do vysokých otáčok. Práve motor TSi mal byť ten, na ktorý som chcel vsadiť. Články o ich poruchovosti ma prinútili nechať si TOYOTU Avensiss 2,0 D-4D ešte pár rokov a počkať si, ako to dopadne s druhou radou motorov TSi. Toyotka bola skvelé auto, aj keď problémom som sa nevyhol ani s ňou. Ale v podstate nás nikde nenechala, tak prečo ju haniť...
    Tento rok prišiel čas na obmenu auta, vybrali sme si ŠKODA YETI s motorom 1,2 TSI. Skúšobná jazda bola fajn, konfigurácia sa podarila, zľava na auto dohodnutá...lenže našiel som jeden článok a následne recenzie na webe ohľadom ďalších problémov s motormi TSi a tak som zašiel do autorizovaného servisu za vedúcim popýtať sa, čo je na tom pravdy – priznám sa, ostal som dosť v šoku z informácii o žraní oleja týchto motorov, ale ako bolo podotknuté, nie všetky, ale je ich dosť. Následne som sa dočítal o nahrádzaní motor 1,2 TSi za trojvalec 1,0 TSi aj do ŠKODA YETI. Nuž, pre mňa dosť dôvodov, aby som sa začal obzerať po iných značkách. Dovtedy som o trojvalci nechcel ani počuť – áno som jeden z tých...veď viete. Pobehal som rôzne značky a nič ma veľmi neoslovilo, vrátane TOYOTY VERSO – samotné auto áno, ale 1,6 Velvematic už nie.
    Až som našiel tento článok, ktorý ma zaujal svojim obsahom a tiež videom. Zvuk motora ma priam fascinoval, ako bolo vidno na otáčkach motora a tachometri, autíčko išlo krásne do otáčok a primerane zrýchľovalo...pustil som si video ešte niekoľkokrát a zavolal som do FORDU kedy majú voľné auto. Nemal som veľké očakávania o to viac ma prekvapil výsledok predvádzacej jazdy.
    Druh auta sme mali vybraný – SUV alebo MPV, preto padlo rozhodnutie pre FORD C MAX 1,0 ECOBOOST, ale vyskúšal som si aj Ford Focus 1,0 ECOBOOST. Obe autá ma priam fascinovali, nevedel som pochopiť ako je možné, že autá sú tak tiché (C MAX sa mi zdal tichší) a k tomu malý „trojhrnček“ jazdil s autami s takou ľahkosťou. C MAX nás dostal dokonale, nielen pre motor, ale aj vnútrajšok auta, kvalita sedadiel, rýchlostná páka poruke a iné veci. Skúšobná jazda bola v piatok a v pondelok sme si ho objednali.
    YETi sa nám veľmi páčil, ale C MAX...ten nás dostal. Autíčko nám prišlo prvý májový týždeň, momentálne ho zabehávame a nevieme sa ho nabažiť. Máme najazdených len necelých 700 km, stále sa držím na uzde a točím ho do 3 tis. ot...na ten krásny zvuk si budem musieť ešte počkať. Motor ide krásne, nemá problém s pomerne ťažším autom ani v nízkych otáčkach. Čo ma prekvapilo (aj na predvádzačkách)...v recenziach sa spominal problém s pohýnaním sa (tzv.choroba trojvalcov), že treba dať viac plynu. Áno s týmto som sa stretol na služobnom Rapide 1,4 TDi, kde naozaj mi pri pohýnaní scípol motor a bolo ho treba držať v otáčkach. Ale pri ECOBOOSTe sa mi to nikdy nestalo (ani v kopci) a to som na zabehnutej predvádzačke C MAX skúšal pohnúť skoro bez plynu (neberte doslovne). ECOBOOST hýbe autom plynule, rýchle a bez akýchkoľvek ťažkostí a hlavne, jazdí sa s ním ako s dieslom.
    Tak toto je môj subjektívny pocit z motora 1,0 Ecoboost. Čítal som veľa zatracujúcich recenzii na adresu „trojhrnka 1,0 Ecoboost“, ale chcem dodať len toľko – vyskúšajte si ho...nič za to nedáte a pochopíte, aký veľký kus roboty urobili na tomto "motorčeku".

    Nechcel som týmto príspevkom nikoho odradiť od iných motorizácii, duplom nie od TSi. Bolo to naše rozhodnutie na základe záskaných informácii a verím, že sme sa rozhodli správne. Manželka a dve deti (12 a 4 roky) sú maximálne spokojní s tichom v kabíne a pohodlím pri cestovaní a ja s chodom motora a jaznými vlastnoťami. Som rád, že existujú takéto články so skúsenosťami, pocitmi a objektívnym popisom rôznych áut. Aj táto recenzia bola minimlne raz užitočná pri výbere nového auta. Ešte raz ďakujem autorovi článku.

    Pekný deň všetkým.
  • 30 Reagovat !

    foto Verny-2013

    Verny_2013 13.11.13  17:33

    « focus versus Golf

    Ahoj, už v naší diskuzi ohledně mého Golfu jsem se Tě chtěl zeptat kdy sem pověsíš svého nového Focuse, ale byl jsi rychlejší. Pěkná podrobná recenze, takže ode mě máš plnou. Já měl Focuse taky v širším výběru především díky dobré tříleté zkušenosti s jedničkovou generací. Ale příliš dynamický místy až pro mě kontroverzní design trojky mě prostě neoslovil. Naopak jsem se přiklonil ke konzervativnějšímu Golfu. Ale to je o těch osobních preferencích. Technika je na úrovni obou konkurentů, skvělé podvozky, komfort jízdy, odhlučnění. Golf je o něco prostornější, především řidič se v něm cítí volněji, co se týká spotřeby tak z dat která uvádíš bych řekl že je TSi golfu v reálu tak o 0,5 l úspornější než ecoboost. Takže ještě jednou hodně šťasných km.
  • « 20 Reagovat !

    foto Atlis

    Atlis 15.11.13  09:35

    « Re: Pochvala

    tak ako pises, to ci sa niekomu focus paci ci nie (interier/exterier), je silne subjektivna vec, ale dovolim si reagovat na par veci, ktore si napisal:

    - interier FFI nikdy nebol nadherny a uz vobec nie FFII - hlavne spracovanim bol interier FFII asi najhorsi v triede (rovne plochy z tvrdych plastov). displeje, co je s nimi? ja mam dva 3,5" farebne a su vyborne. urcite su lepsie ako kalkulackove displeje v aurise napriklad ci cb maxidot v VW.

    - priestor je absolutne v pohode. meriam 180cm, nikde mi nic neprekaza, za mnou sa dospela osoba posadi (aj ked sa to stava malokedy). len nedavno som bol obzriet noveho golfa a nemal som dojem, ze by v nom bolo miesta viac. jedine octavia je skutocne priestorna vzadu. a mimochodom plasty v golfe absolutne v nicom neprevysuju plasty vo focuse - leskly ramik okolo displeja je otrasny.

    - kufor ma papierovo maly objem, pretoze ford je jedna z mala firiem, ktore neklamu klientov, ba dokonca su az priliz konzervativni - ja mam sedan a ten ma v skutocnosti o par desiatok litrov viac ako uvadza ford.

    - ceny boli cisto problem CZ/SK trhu. napriklad v PL mal ceny FFIII nastavene velmi dobre a este teraz trosku spadli.

  • 20 Reagovat !

    foto rohYpnol

    rohYpnol 14.11.13  17:30

    « Pochvala

    Musím vyseknout poklonu, za obsah textu jednoznačně :yes: Volba samotná je přirozeně ryze individuální, ale s mnohými věcmi nebudu souhlasit. Myslím, že některé věci prostě vidíš růžovými brýlemi šťastného majitele ;-)

    Exteriér je ryze subjektivní. Mě osobně se příliš nelíbí. Ne že by to bylo škaredé auto, to vůbec. Jen prostě Focus I i Focus II byly natolik nádherné, že tohle je prostě krok vstříc průměrnosti a celosvětovému univerzalismu.

    Co ale ve Fordu doslova projeli na plné čáře, to je interiér. Kvalita plastů rozhodně jedna z nejhorších ve třídě. Ok, není to nic, kvůli čemu bych jej vyřadil z výběru, taková trága to není. Ale konkurence to umí líp, mnohem líp. Třeba tebou zmíněné přeplastování rámu okna ve dveřích - ok, sice frajeřinka, kterou ve třídě nikdo jiný nemá. Ale co ty spáry těch plastů? Vždyť to je jak v žigulíku... A vadí něčemu lakovaný pásek kolem okna? Navíc displaye a ovládání doslova zaspaly dobu, a to tak 10 let.

    Co je ale vůbec nejhorší - prostornost. Kufr je objemová tragedie, naživo to ale není tak zlé jak hovoří objem (sám jsem byl překvapený). Stejně tak obhajoba malého kufru kvůli zadní nápravě je zcela chabá. Golf zvládá víceprvek i solidní objem, Leon, Octavia taktéž, i30/Ceed jakby smet. Auris zvládá víceprvek i hybridní baterie...

    Ale kabina, ta místo doslova prohýřila. A to je velmi špatná zpráva. Naštěstí pro Focus je místa sic málo, ale přesto ne tak málo, abych se tam při mé výšce přecijen nějak neposkládal.

    I přes výtky bych jej tedy z výběru nevyřail. A i díky EcoBoostu a víceprvkové zadní nápravě by to možná byl jeden z favoritů, pokud už se ceny umoudřily. Ze začátku byly ceny ani ne ambiciózní, ale doslova na hlavu padlé.

    Jen k tvému porovnání - na 1.4 TSI se tenhle EcoBoost chytat nebude, měl bys srovnávat se silnějším (možná i slabším) 1.2 TSI. Tím i cenový rozdíl 30 000 vůči 1.4 TSI je na místě. Bohužel, 1.2 TSI má vzadu traverzu...

    Volbě Focusu rozumím, přeji šťastné km. Ale za ten interiér by ve Fordu zasloužili vyprášit kožich ;-) :-!
  • « 10 Reagovat !

    foto rohYpnol

    rohYpnol 17.11.13  11:09

    « Re: Re: Pochvala

    Nevím, jak dalece je to otázkou zpřevodování, ale vzhledem k tomu, že i 77 kW 1.2 TSI má 6kvalt, tak tím to asi nebude. Porovnej si zrychlení. Ten EcoBoost je na tom hůř než 1.2 TSI, tak to prostě je.

    Ke Golfu a prostornosti - to je přesně to, proč FF musím tak kritizovat. Golf je zvenku malý, uvnitř přesto prostorný. FF je přesný opak. To není v rozvoru, to není o víceprvkové zadní nápravě. To je prostě v naprosto prohýřeném prostoru. Koneckonců sami se chlubí, jak je 1.0 EB miniaturní a stačí půdorys A4... A přesto je v kabině místa (podélně) téměř jak ve Fabii 8-s

    K tomu zpracování - plastové překrytí rámu oken a preciznost zpracování - sám sis to vyfotil - viz [odkaz] - vpravo nahoře je vidět, jak plasty (ne)lícují. Není to ale vada kusu, tak to prostě má každý FF. Podle mě než tohle tak klidně budu koukat na lak karoserie...

    Co jsem ale s kufrem pozapomněl - pro objektivitu musím vyseknout poklonu, že zadní sedák lze vyklopit a zadní sedadla sklopit do roviny, stejně jako koberec, který je i pod zadním sedákem. Dříve naprosto běžné, dnes téměř rarita díky katování kostů ;-\
  • « 10 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 16.11.13  15:13

    « Re: Re: Re: Re: vdaka za vybornu recenziu

    Přiznám se, že mě ty rozjezdy dělaly s EB taky problémy, dokonce mi auto chcíplo a to se mi už dlouho nestalo. Podle mě je 1,2 TSI 77 kW lepší motor jako celek než 1,0 EB, prostě je tižší a kultivovanější, reálně, když si odmyslíš zrychlení potencované hlukem EB, i stejně rychlý. Ještě tižší a kultivovanější je nový 1,2 TCe.
  • 10 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 15.11.13  14:38

    « Pěkné

    V prvé řadě gratuluji k novému autu a v té druhé musím pochválit hodně podrobnou a zajímavou recenzi. :yes:

    K samotnému Focusu bych řekl, že pro mě byl v první a druhé generaci takovou srdcovkou, které jsem skrze své sympatie odpouštěl ledacos ze zpracování a interiéru. Přestože největší ranou na solar konkurenci co se týká designu byl jistě příchod první generace, tak docela jiné než se v té době "nosilo", já osobně jsem vůbec nejvíc oceňoval FoFo II po faceliftu, doslova vyšlechtěné auto, které v pohodě odolává zubu času dodnes. A navíc s výbornými jízdními vlastnostmi.

    Nová generace se bohužel zcela minula s mými představami, jak by nový Focus měl vypadat. A to včetně implantace designového jazyka nové Fiesty do interiéru, byť v poněkud delikátnější formě. A tak mé sympatie vyprchaly, ale zůstává respekt k jednomu z lídrů nižší střední. Ostatně "oválem" sám jezdím... ;-)

    Co se týká motoru, jde samozřejmě i o to odhodit předsudky a vyzkoušet. Nebývá to zrovna snadné, když na druhou misku vah v téhle loterii dáváš několik set tisíc svých uspořených korun. Vím to z vlastní zkušenosti, kdy jsem při koupi Mondea zvažoval i 1.6 Ecoboost a nakonec (i z důvodu nemožnosti v danou chvíli vyzkoušet) jsem se nedokázal zbavit pochyb a nevzal ho. O to přínosnější je tvoje recenze pro další zájemce.

    Takže přeju ať ti bez problémů slouží a užiješ si s novým autem spoustu radosti.
  • « 10 Reagovat !

    foto ironlionzion

    ironlionzion 15.11.13  08:20

    « Re: Pochvala

    Hezké ráno a moc díky za komentář. To srovnání zpracování interiéru se žigulíkem je trochu mimo ale jinak jsi vypích v podstatě hlavní slabiny. Snažím se i přes růžové brýle a radost z nového auta zůstat objektivní takže souhlas ale přesto bych z vlastní zkušenosti ještě tu kritiku rozvinul.

    ad Zpracování a interiér
    Nevšiml jsem si horšího zpracování než u konkurence. U prémiové A3 se můžeme bavit o výrazném skoku nahoru ale ať vezmu Golf, OIII, Astru, Auris, C4, Ceed, Hyundai a další je to plus mínus srovnatelné. Pokud hodnotíš vzhled a ergonomii tak je to opravdu individuální a není možné stanovit měřítko. Golf je svůj špičkovou ergonomií, vzdušností a uhlazeností, C4 působí svou elegancí, Focus je dynamický, atd... každému vyhovuje něco jiného. A ty displeje, tohle je nejchudší výbava Trend, když někdo chce lepší displeje tak je má mít, když si připlatí ale to platí obecně i pro konkurenci.

    ad Zakrytí rámů
    Já zakrytí rámů oken zevnitř oceňuji, v šedém nebo černém autě ten plech není znát ale pokud máš výraznou barvu karoserie tak je to příjemný detail. Měl jsem to v Mercedesu a všiml jsem si toho i v X5 - myslel jsem si, že to v nižších kategoriích aut nenajdu tak jsem za to rád. A nějakých spár o kterých píšeš jsem si nevšiml. Taky však nečekám, že u auta kolem 300k bude každý detail zpracovaný jako u prémiovky.

    ad Kufr
    Máš pravdu tohle je snad nejmenší kufr v kategorii. Co ale pomůže když má Golf nebo jiný rodinný hatch o 15% větší objem?, v běžném provozu je jedno jestli tam nacpu 6 přepravek na pivo nebo 7. Kdo ale každý víkend jezdí na chatu a chlastá s 3 kamarády nebo kamarádkami a 6 přepravek by nestačilo tak si určitě Focuse nepořizujte K tomu jak je tento parametr subjektivní jsem se vyjádřil, nejsem chatař a i když jdu do přírody tak mi batoh na zádech vadí takže pro mne kufr není priorita. Pro mou rodinu je to akorát. Kdo chce auto s větším kufrem tak si koupí Spaceback, Oktávku nebo kombíka.

    ad Prostornost
    ano misto je prohýřené, pokud někdo nemá rád těsný posez (který má svoje opodstatnějí z filosofie auta jako takového) tak ať do Focusa nejde a vybere si Golfa nebo rovnou MPV. Ale stejně bavíme se o centimetrech rozdílu, málokdo to pozná, většinou se jedná o subjektivní pocit plynoucí z designu, nakonec Golf je o 5 cm užší a o 10 cm kratší než Focus a to místo v něm fyzicky je.

    ad 1.2 TSI vs 1.0 Ecoboost
    Viz můj příspěvěk výše, kde porovnávám dojmy s projížďkou v silnějším 1.2 TSI (77 kW). Řekl bych, že 1.0 (93 kW) bude někde mezi silnější 1.2 a slabší 1.4 ale s 1.4 jsem neměl tu čest zatím takže neumím posoudit. Ve výsledku ale je to jako srovnávat jestli je modřejší atlantik nebo pacifik. Rozdíl v běžném provozu je minimální a aby se projevil muselo by se jezdit nahranu což není podstata těchto motůrků.
  • « 10 Reagovat !

    foto Verny-2013

    Verny_2013 14.11.13  18:16

    « Re: Gratulace

    Ahoj Mikys,
    Jestli ti mohu poradit z vlastní zkušenosti jdi určitě do silnějšího motoru. Já mám sice Golfa a váhal jsem mezi 1,2 77Kw a 1,4 90Kw, ale skoro mě mrzí že jsem nešel do té 103Kw verze.Ten Ecoboost 1,6 musí být ve Focusu fakt dělo. Obzvlášť pokud jezdíš víc po dálnici, či si rád užíváš svezení je to někde jinde než ten litr. Naopak pokud máš hodně studených startů a více ježdění po městě ten litr by byl lepší volba hlavně kvůli úspornosti. Příplatek kolem 25 000Kč se ti v nákladech za 5 a více let co auto budeš mít neuvěřitelně rozmělní. Zkus se mrknout na mou recenzi Oktávky kde jsou náklady na provoz za 12 let rozebrané do detailu a budeš fakt překvapen výslednou sumou. Možná bys mohl počkat na leden/únor až budou vyprodávat modely 2013, v tomto období se dají ukecat nejvyšší slevy na skladové vozy.
  • « 10 Reagovat !

    foto ironlionzion

    ironlionzion 14.11.13  14:45

    « Re: Recenze

    Díky, moc si vážím pochvaly od tebe. Zdá se, že vývoj a poptávka neúprosně směruje k downsizingu a polohybridům. Pokud se současné minimotory podaří udržet v rámci dlouhodobé spolehlivosti, mohlo by to fungovat, i když trend ukazuje, že se blíží doba, kdy bude auto při koupi levnější díky poskládání z unifikovaných komponentů jako skládačka lego a jeho životnost bude prostě jako u pračky 5 let a pak bude výhodnější koupit nové. I u tohodle 3-válce už by byl problém měnit turbo protože je konstrukčně integrované v hlavě motoru. Rozvody a řemen jsou unvitř taky a koupou se v olejové lázni, má to samozřejmě opodstatnění v snížení tření a prodloužení životnosti ale uvidíme :-) Holt doba se mění hrozně rychle, do toho ještě úředníci EU a jejich kreativita ve vymýšlení norem ... Přeji hodně šťastných a zábavných km a ještě jednou díky.
  • 10 Reagovat !

    foto matii

    matii 14.11.13  14:04

    « Recenze

    Výborná recenze :yes: :yes: :yes: . Při čtení úvodních řádek jsem, přiznám se, čekal další výlevy superlativů majitele nového auta. Jak jsem však byl překvapen jak šíří poskytnutých informací, tak jejich kvalitou a nezaujatostí.

    Původně jsem si říkal, že tohle "turbíčko" nemůže průměrné auto nižší střední slušně táhnout, ale jak je vidět, pánové ve vývoji odvedli vynikající práci a nic není nemožné. Může se stát, že za X let budeme běžně jezdit s objemy, jež v současnosti jsou doménou motocyklů.

    Gratuluji k výborné koupi, i když FF této generace mi designově moc nesedl, ale jak píšeš, je to jen osobní názor a přeji ti spousty kilometrů bez poruchy (a samosebou nehody) a odolnost rozvodové soustavy.
  • 10 Reagovat !

    foto DJB

    DJB 13.11.13  17:42

    « Gratulace

    k tomu "správnému vozu" a hodně spokojených kilometrů. :yes:
  • « 11 Reagovat !

    foto SCHROJF

    SCHROJF 15.11.13  11:53

    « Re: Pochvala

    Gratulujem k peknemu autu,a k zaujimavej recenzii,no skor tak ako "rohYpnol" sa tiez priklanam k porovnaniu tvojho motora s Golfackym TSI 1.2...ale nakolko sa tvoj FOCUS Mk III vyraba od 2011 skor by som porovnaval s GOLFom Mk 6,a ten mal aj v slabsich motorizaciach viacprvkovu zadnu napravu.Na porovnanie s Mk 7 by som asi pockal na buducu generaciu Forda.A to co pises ty o Aurise:
    "Když jsem si sednul, hned jsem vysednul, tu přístrojovku bych nezkousl" si ja osobne myslim o interiery Focusu. ;-) Prajem vela stastnych a hlavne bezporuchovych kilometrov!
  • 11 Reagovat !

    foto swifter

    swifter 14.11.13  09:32

    « Pár nesmyslů...

    Hyundai/KIA mají stejně "mimoevropské" kořeny jako Ford, jsou vyvinuty v Německu a vyráběny Evropě Nebo si snad myslíš, že značka Ford je evropská?
    A proč si proboha myslíš, že např. C4 je auto JEN pro ženy?
    Jinak celkem dobré... :yes:
  • « 00 Reagovat !

    foto Verny-2013

    Verny_2013 03.06.16  15:46

    « Re: FORD C MAX 1,0 Ecoboost

    No tak to je skoro na samostatnou recenzi. fakt je že z litrových tříhrnků je ten forďácký nejpovedenější. Jel jsem ještě v astře,ta je sice tišší ale co se týká dynamiky, odezvy na plyn je ecoboost lepší. V 1,0TSi jsem ještě nejel tak nemohu srovnat. Jinak není TSi jako TSi. EA 211 už má mouchy vychytané a spotřebou je na tom líp než ecoboost. Ale to nemění nic na faktu že EA 111 s řetězem je do r. 2013 jeden velký průšvih.
  • 00 Reagovat !

    foto Aust777

    Aust777 22.06.15  13:35

    « Re

    Velmi dobra recenzia,pochvala :-)
    Tiez som bol majitelom ford focus 1.6 tdi 85kw,r.v. 2011.
    S autom som bol dost spokojny,mal som ho asi rok a pol,ziadna zavada. Velmi dobre jazdne vlastnosti,posed za volantom,ergonomia.. K spotrebe,udaje od vyrobcu su asi o 40% podhodnotene. Pri normalnej jazde spotreba cca 5.5 az 6 l. Pri max uspornej 5l. Vnutorny priestor auta ako aj kufor je dost maly,taktiez priehradka pri spolujazdcovi. Taktiez rajd vozidla je mizerny. Celkovo ale focusa vyzdvyhyjem a urcite odporucam,nie vsak pre rodiny s detmi. To treba mat combi.
  • « 00 Reagovat !

    foto ironlionzion

    ironlionzion 04.09.14  08:45

    « Re: Re: Re: Re: Spotřeba

    Ano máme to podobně, mám stejný poznatky. V čem máš ten Multiair? Bravo, Grande Punto?
  • « 00 Reagovat !

    foto maTooB

    maTooB 04.09.14  08:40

    « Re: Re: Re: Spotřeba

    Mas pravdu, aerodynamicky odpor tam rastie vyrazne. Za dalsi dovod povazujem aj to, ze pri normovani spotreby ten normovany cyklus spotreby mimo mesta ma max rychlost 120 aj to iba na kratko.

    Ja mam tiez pri 110 asi 5,5-5,7 pri 120 nejakych 6,2 a pri 130-140 cca 7-7,2 podla podmienok a povrchu... Je to 1,4 Multiair
  • « 00 Reagovat !

    foto ironlionzion

    ironlionzion 02.09.14  15:10

    « Re: Re: Spotřeba

    Díky, jednou jsem to počítal na nádrž přesně podle čísel a účtenky a rozdíl byl zhruba 4% a ani mě to moc nezajímá, PP beru orientačně. Každopádně, kdybych jel stále legálních 140 km/h což by bylo podle GPS 130 km/h tak by to vylítlo o litr nahoru.

    Zjistil jsem totiž, že největší nárůst spotřeby je mezi 120 - 140 km/h, tam to skočí nahoru znatelně, řekl bych že to má co dočinění s aerodynamikou, prostě v tomto rozmězí už musí motor začít makat víc aby prorazil vzduch do těch 120 km/h ještě dost významě funguje setrvačnost. Já se taky rád občas projedu, nehledíc na spotřebu ale tuto cestu jsem pojal dovolenkově, 3000 otáček jsem snaď ani nepřekročil :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto maTooB

    maTooB 02.09.14  14:59

    « Re: Spotřeba

    Viem si predstavit to tempo a mna by to zabilo :-)

    Ja som mal spotrebu do HR a spat 6,9 a uzil som si to >:D

    Inak spotreba na benzinove auto velmi pekna kazdopadne :yes: Skoda, ze to nemas preverene aj podla tankovania, malo by to este vacsiu vypovednu hodnotu, treba na takejto streke zdokumentovat ;-)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele




Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…