Recenze

ironlionzion (muž 47 let) Poslat zprávu
 
8 Majitel

Fiat Punto

9.91 Uživatelé

Hodnoceno: 61× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Fiat Punto, foto 1 Fiat Punto, foto 2 Fiat Punto, foto 3 Fiat Punto, foto 4 Fiat Punto, foto 5 Fiat Punto, foto 6 Fiat Punto, foto 7 Fiat Punto, foto 8
Fiat Punto, foto 9 Fiat Punto, foto 10 Fiat Punto, foto 11 Fiat Punto, foto 12 Fiat Punto, foto 13 Fiat Punto, foto 14 Fiat Punto, foto 15 Fiat Punto, foto 16 Fiat Punto, foto 17 Fiat Punto, foto 18 Fiat Punto, foto 19 Fiat Punto, foto 20 Fiat Punto, foto 21 Fiat Punto, foto 22 Fiat Punto, foto 23 Fiat Punto, foto 24 Fiat Punto, foto 25 Fiat Punto, foto 26 Fiat Punto, foto 27 Fiat Punto, foto 28 Fiat Punto, foto 29 Fiat Punto, foto 30 Fiat Punto, foto 31 Fiat Punto, foto 32 Fiat Punto, foto 33 Fiat Punto, foto 34 Fiat Punto, foto 35 Fiat Punto, foto 36 Fiat Punto, foto 37 Fiat Punto, foto 38 Fiat Punto, foto 39 Fiat Punto, foto 40 Fiat Punto, foto 41 Fiat Punto, foto 42 Fiat Punto, foto 43 Fiat Punto, foto 44 Fiat Punto, foto 45 Fiat Punto, foto 46 Fiat Punto, foto 47 Fiat Punto, foto 48 Fiat Punto, foto 49 Fiat Punto, foto 50 Fiat Punto, foto 51 Fiat Punto, foto 52 Fiat Punto, foto 53 Fiat Punto, foto 54 Fiat Punto, foto 55 Fiat Punto, foto 56 Fiat Punto, foto 57 Fiat Punto, foto 58 Fiat Punto, foto 59 Fiat Punto, foto 60 Fiat Punto, foto 61 Fiat Punto, foto 62 Fiat Punto, foto 63 Fiat Punto, foto 64 Fiat Punto, foto 65 Fiat Punto, foto 66 Fiat Punto, foto 67
 

Technické info

Přezdívka auta GP Rok výroby 2006 Koupeno nové najeto [km]:108000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1242 výkon [kW]: 48 kroutící moment [Nm]: 102 zrychlení 0-100 km/h [s]: 14.5 maximální rychlost [km/h]: 155 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 275 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.1

Popis vozu

Tohle je moje první vlastní auto. Kupovali jsme ho s přítelkyní v roce 2006. Za 4 roky jsem s ním najel více než 108 000 Km bez nehody. Mezitím jsem si přítelkyni vzal za ženu a narodil se nám syn, kterému jsou dnes už 2 roky.

Grande Punto, které bylo představeno na trh v roce 2005 se mi okamžitě zalíbilo. Vlastně jsem auto nevybíral, chtěl jsem přesně tento model hlavně kvůli designu. Nerozhodoval jsem se mezi tímto Fiatem a jinými značkami nebo modely. Líbilo se mi a tečka. Bylo to hlavně emocionální rozhodnutí.

Samozřejmě jsem se na auto šel podívat zblízka, chtěl jsem vědět jestli se s autem dobře jezdí a jak se budu cítit uvnitř. Do té doby jsem měl najeto dost km s auty jako Fabia I., Octavia I., Felicia, Favorit a Ford Mondeo II. takže to byli hlavní adepti pro srovnání, hlavně Fabia I., kterou jsem měl dlouho jako služební auto.

Po nasednutí, prozkoumání detailů a první delší jízdě s GP se definitivně rozhodlo, oproti Fábce bylo GP výrazněji tišší, komfortnější, kultivovanější a hlavně větší auto. A to nemluvím o designu a bezpečnosti (5 hvězd NCAP, 6 airbagů). Mám rád nenápadné barvy, takže jsme vybrali šedou metalízu, která se mi dodnes jeví jako dobrá volba. Podle mě GP vypadá skvěle taky v bílé a vínově červené.

Vybrali jsme si střední výbavu DYNAMIC, základní motorizaci, 3-dveře, připlatili si za kožený volant, metalízu a zamykání převodovky ... Byli jsme dost omezeni rozpočtem, limit byl 300 000 Kč takže na silnější motor nebo na klimatizaci už nezbylo. I tak se celková cena vyšplhala ještě o 5 000 více. Myslím, že jsme tenkrát dostali slevu 10%. Holt dneska jsou ty ceny úplně jinde.

Výběr motoru vlastně doteď nelituji, ta malá jednadvojka jezdí na moje potřeby velmi dobře. Je nenáročná na spotřebu, rychlost na dálnici udrží a když se vytočí poskytne i tu akceleraci na předjetí. Klimatizaci bych už dneska asi vzal ale taky mi vlastně nikdy moc nechyběla. Jedinou změnu bych udělal ve výběru karoserie. Dneska bych šel do 5-ti dveří, hlavně kvůli dítěti.

Auto bylo koupeno ve výbavě DYNAMIC (v roce 2006 v této výbavě nebyla klimatizace a ESP) na leasing za bratru 305 000,- Kč za což by bylo dnes auto o třídu výš a to i s klimatizací a další výbavou.

Základní popis vozu v bodech:
- 1,2 l benzín, výkon 48 kW, čtyřválec, 8 ventilů
- 5-ti stupňová manuální převodovka
- 3-ti dveřová karoserie
- ABS + EBD ( elektronický rozdělovač brzdné síly )
- 6x airbag
- 3x tříbodové bezpečnostní pásy vzadu
- 3x zadní výškově stavitelné opěrky hlavy
- vestavěné autorádio s CD přehrávačem
- kožený volant s koženou hlavicí řadící páky
- 6x repro + anténa
- posilovač řízení Dualdrive
- přední mlhovky
- centrální zamykání s dálkovým ovládáním
- elektrické ovládání předních oken
- samostatné dálkové otevření kufru na klíči od vozu
- elektricky ovládaná zpětná zrcátka
- výškově a podélně stavitelný volant řidiče
- výškově stavitelné sedadlo řidiče
- multifunkční volant
- funkce Follow me home ( zpožděné zhasnutí světel )
- otáčkoměr
- immobilizér
- vyhřívané zadní okno se stěračem
- palubní počítač
- dělené a sklopné zadní sedadlo ( poměr 40:60 )
- plechová kola rozměru 185/65 R15
- nárazníky a kliky v barvě vozu
- tónovaná skla
- 12V zásuvka na středovém panelu
- odkládací kapsa za spolujezdcem
- automatická signalizace nezapnutých pásů vpředu
- uzamknutí všech dveří zevnitř jedním stiskem

Silné stránky

► DESIGN
+ Grande Punto nakreslil sám velký Giorgetto Giugiaro, autor takových ikon jako Alfa Romeo Brera (2006), Alfa Romeo Giulia Sprint GT (1963 pro Bertone), Alfa Romeo Alfasud (1971), Audi 80 B2 (1978), De Lorean DMC-12 (1980), Fiat Panda (1980), Fiat Uno (1983), Fiat Croma (2005), Lancia Delta (1979), Lotus Esprit (1972 koncept), Renault 19 (1988), Saab 9000 (1985), Seat Ibiza (1985), VW Passat (1973), VW Golf I (1974), VW Scirocco (1974), Maserati Ghibli, De Tomaso Mangusta, Iso Rivolta Fidia, Maserati 3200 GT, Maserati Coupe, Maserati Quattroporte, a další ...
+ k tomu snad není co dodat, vzhled auta se opravdu povedl, design je nadčasový a i po 5 letech funguje
+ podobnost s Maserati Coupé není tedy náhodou ale záměrem, je to rukopis autora, který má právo si tohle dovolit, takže se nejedná o nějakou levnou napodobeninu
+ kvality designu ještě víc podtrhuje 3 dveřová karoserie
+ auto je krásné ze všech stran, myslím, že v tomhle nemá slabinu

► ŘÍZENÍ A JÍZDA
+ snadný chod volantu, bez přehánění se dá točit i malíčkem, někomu to nemusí vyhovovat a chce větší zpětnou vazbu, mě to vyhovuje, jezdím hodně po městě a ovladatelnost je i díky tomuto velmi lehká
+ jízdní komfort je na vysoké úrovni, auto jede kultivovaně i při vyšších rychlostech na dálnici
+ stabilita v zatáčkách i na dálnici, GP pěkně sedí, je na dálnici jisté a neplave ani při vyšších rychlostech
+ dobrá aerodynamika, díky které je v autě větší ticho
+ není náchylné na boční vítr

► BEZPEČNOST
+ není to jen o tom, že máte kolem 6 airbagů a v reklamě napsaných 5 hvězd NCAP. Auto zevnitř budí pocit bezpečnosti a to věcmi jako robustní výplně dveří a zvukem při jejich zavírání. Extrémně hluboká přístrojovka (ani když se maximálně předkloním nedosáhnu na výdechy topení pod předním sklem) budí dojem že při nárazu se nerozmáznu o přední sklo. Nadprůměrný prostor nad hlavou a kolem sebe, odhlučnění a celkově jistý pocit z jízdy i na dálnici dělá u GP solidní pocit bezpečí.

► ROZMĚRY, VELIKOST
+ subjektivně působí rozměry auta kromě objemu kufru jako u auta nižší střední třídy. Při pohledu na skutečné rozměry GP atakuje a v některých případech překonává rozměry například Golfu nebo Oktávky.

Sám měřím přes 185 cm a s hmotností přes 110 kg můžu říct, že jsem vepředu nikdy prostorově netrpěl ... v porovnání s GP jsem se například ve Fábce cítil stísněně (hlavně na šířku)

► SPOTŘEBA a PROVOZNÍ NÁKLADY
+ při dodržování normální předpisové rychlosti a bez zbytečných předjížděcích manévrů a taky když se při řízení myslí hlavou se dá jezdit za 5,1 litru na 100 km ... normální jízdou kombinovaná spotřeba odpovídá tomu co slibuje výrobce tady 6,1 l. Při extrémním vytáčení a rychlé jízdě (i po dálnici) to je za 8-9 l/100 km (ale to je extrém typu udržování 140 - 160 km/h po dálnici 300 km nonstop s pedálem na podlaze (což jsou zároveň výkonové limity auta).

► SPOLEHLIVOST
+ po ujetí 108 000 Km nikde nic nevrže, auto jezdí tiše, bez žádných známek většího opotřebení nebo náznaků, že by mělo něco odejít.Zatím mě GP nikdy nenechalo viset na cestě a čekat na odtah. I přes pár nedodělků týkajících se dílenského zpracování mohu říct, že je GP kvalitní auto.

► DALŠÍ DETAILY KTERÉ ZPŘÍJEMNÍ ŽIVOT ŘIDIČE
+ ovládání rádia na volantu
+ regulace jasu podsvícení přístrojového panelu
+ vysoká opěradla předních sedadel (ideální pro vyšší lidi)
+ plynulé stmívání světel v interiéru
+ odemknutí kufru dálkově pomocí tlačítka na klíčích
+ rádio hraje dobře, 6 reproduktorů má dobrý výkon i kvalitu

Slabé stránky

- místy mizerné dílenské zpracování (spousta nedotažených drobností z výroby od chybějících šroubků až po nelícující díly karoserie) sice nebrání normálnímu provozu ale když chce mít člověk auto v cajku, vadí to
- servisní síť ve Zlíně, která mi dlouho znepříjemňovala život
- výhledu dozadu brání silné C slouky
- výhled dopředu omezují masivní A sloupky v kombinaci s trojúhelníkovým okýnkem, tohle dost snižuje přehlednost hlavně v zatáčkách
- nedomyšlené a nepraktické umístění držáku nápojů
- málo odkládacích míst
- drahé stěrače (aero stěrače za 1500,- Kč v orig. dílech, ne děkuji)
- velký sklon čelního okna brání výhledu na semafory, musím se dost předklonit abych viděl na světla, když stojím první v řadě
- vysoká hrana nakládací zavazadlového prostoru je daň za pěkný design
- zvyšující se linie oken u 3 dveřové karoserie trochu diskvalifikuje výhled těm co sedí vzadu, další daň za hezký design

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

► DÍLENSKÉ ZPRACOVÁNÍ
V tomhle je co dohánět, nevím jak jsou na tom jiná auta po stejném nájezdu ale tady je co zlepšovat
- odlupující se povrchová úprava kůže na volantu
- schránka před spolujezdcem nešla dovřít (opraveno v záruce)
- kroutící se plast mřížky topení pod předním oknem (opraveno v záruce)
- pravidelné zamlžování bočních směrovek pod zpětnými zrcátky (opraveno v záruce)
- odchlípnutá hluková izolace v motorovém prostoru (opraveno v záruce)
- chybějící izolace i některých drátů v motorovém prostoru
- chybějící spodní kryt motoru (myslím, že kryt se dával až od větších motorů a u Multijetů ale dá se doobjednat) = značné špinění motorového prostoru
- ve předních dveřích něco hrkalo, pak se přišlo na to, že tam italskej technik zapoměl nýtek (opraveno v záruce)

► ÚNIKY OLEJE
- po ujetí asi 20 000 km se objevila mikrotrhlina v hlavě motoru = po zdlouhavém navštěvování servisu se nakonec přišlo na to, že je to vada z výroby (opraveno v záruce)
- 2 x měněno těsnění hlavy motoru z důvodu úniku oleje (opraveno v záruce)
- uniky oleje přes gufero, dodnes nevyřešeno
- olej se musí dolívat častěji než je standard

► ŠPATNÁ SERVISNÍ SÍŤ FIAT
Ve Zlíně tohle byla posledních 5 let velká bolest. Teď tady vznikl nový prodejce a servis Fiat + Alfa Romeo v rámci Toyoty takže uvidíme, zatím to vypadá slušně. Mnohokrát jsem si řekl, že kvůli servisnímu zázemí si už Fiata nekoupím. Já nikdy neměl u auta problém s drobnými závadami ale s nekompetentností servisu. Možná je to jinde lepší a tohle může být jen moje zkušenost.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Prodejce byl vstřícný a ochotný. Auto jsem si mohl velmi dobře vyzkoušet i v provozu. Také zařízení všech administrativních úkonů proběhlo hladce a rychle.

Ostatní

Odkaz na výborný test tohoto vozu ve stejné výbavě i motorizaci: http://magazin.auto.cz/testy/fiat-grande-punto-1-2-dynamic-je-opravdu-velky-tecka.html

 

Novinky v recenzi

29.4.2011 09:14

Prodáno

Auto prodáno do Áček.

1.9.2010 13:03

Na prodej

Najeto 120 000 Km, 1. majitel, motor a mechanické části bez problémů, funkční díly v interiéru bez problémů.

Letní pneu 1/2 roku staré, přidávám zimní pneu skoro nové po 1 sezóně a originální střešní nosič. Stěrače měsíc staré.

Poškozený zadní nárazník a promáčklý plech na karoserii vzadu (cca 5 x 5 cm) - oprava karosář + lak odhadem 7000 - 10000 Kč, prasklý LP plastový podběh.

Cena dohodou, prohlídka po domluvě Zlín a okolí. Kontakt: 777228829

11.4.2010 12:49

Nové fotky

Doplnil jsem ještě několik fotek, které chyběli pro ilustraci interiéru, kufru a pár drobných detailů.

10.4.2010 20:38

Vítejte

Vítám všechny návštěvníky na mojí první recenzi. Chtěl bych v nejbližších dnech ještě doplnit fotogalerii o obrázky detailů jako je kufr, podvozek, interiér, atd. Doufám, že se vám bude auto líbit a zkušenosti popsané v recenzi budou pro někoho přínosné.

Video

Přímý odkaz na video.


Přidat názorDiskuse: Fiat Punto

Další vozy Fiat Punto



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
7

Za 108 000 km se pár otravných drobností ve zpracování a kvality materiálů našlo ale i tak nedám na jeho spolehlivost dopustit. V interiéru nic nevrže a auto nikdy nevypovědělo službu takže spolehlivé je.

praktičnost
6

V běžném provozu úplně dostatečná. V extrémních situacích, kdy je potřeba přivézt pračku nebo odvézt krabice z IKEI taky nezklamal. Body ztrácí za vysokou nakládací hranu kufru.

prostornost
9

V porovnání s konkurencí "GRANDE" prostornost. Hlavně vepředu v kombinaci s 3 dveřovou karoserií. A to mám daleko přes metrák. Vzadu průměr.

jízdní vlastnosti
7

Vzhledem k 48 kw výkonu motoru jsou jízdní vlastnosti v rámci normálního provozu dobré. Auto je lehké na předek, takže je potlačena i nedotáčivost v rychlejších průjezdech zatáček.

jízdní komfort
8

Kabina je dobře odhlučněná. Podvozek na malé auto snáší výborně i jízdu po dálnici. Při vyšších rychlostech je v kabině klid a podvozek má jistotu.

provozní náklady
7

Je to malé auto s jednoduchým a osvědčeným motorem takže běžné provozní náklady jsou dobré. Více než je standard však žere olej a přemrštěná cena některých dílů jako stěrače mu strhávají další body.

náhradní díly
8

Na pár nepochopitelných výjimek jako cena stěračů cenově dostupné.

výkon motoru
4

Na pohodový a klidný provoz akorát. Žádný rychlík to není ale rychlost na dálnici udrží a předjíždět problém taky nedělá, jen je potřeba předvídat a vědět, kdy podřadit.

spotřeba
8

Dá se jezdit dlouhodobě i za 5,5 l/100 km, obvykle se držím papírových 6,1 l/100 km. Dálnice samozřejmě spotřebu zvyšuje až na 7,5 l/100 km při rychlostech 130 - 150 Km/h.

hlučnost motoru
9

Motor skoro není slyšet, je odhlučněný velmi dobře.

kvalita sedadel
8

Řekl bych lepší průměr. Jsem vyšší postavy takže oceňuji větší a vyšší opěradla než je standard.

brzdy
10

Výkonné a citlivé. V kritických situacích jsem je už několikrát ocenil.

zavazadlový prostor
6

Na ježdění ve dvou dostatečný i na dovolenou. Jak se nám narodil syn tak by to chtělo o 100 litrů víc, ale i tak jsme to tam vždy naskládali.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…