Recenze

9 Majitel

Hyundai i30 Comfort 1,4 80 kW

9,72 Uživatelé

Hodnoceno: 58× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Hyundai i30, foto 1 Hyundai i30, foto 2 Hyundai i30, foto 3 Hyundai i30, foto 4 Hyundai i30, foto 5 Hyundai i30, foto 6 Hyundai i30, foto 7 Hyundai i30, foto 8
Hyundai i30, foto 9 Hyundai i30, foto 10 Hyundai i30, foto 11 Hyundai i30, foto 12 Hyundai i30, foto 13 Hyundai i30, foto 14 Hyundai i30, foto 15 Hyundai i30, foto 16 Hyundai i30, foto 17 Hyundai i30, foto 18 Hyundai i30, foto 19 Hyundai i30, foto 20 Hyundai i30, foto 24 Hyundai i30, foto 25 Hyundai i30, foto 26 Hyundai i30, foto 27 Hyundai i30, foto 28 Hyundai i30, foto 29 Hyundai i30, foto 30 Hyundai i30, foto 31 Hyundai i30, foto 32 Hyundai i30, foto 33 Hyundai i30, foto 34 Hyundai i30, foto 35 Hyundai i30, foto 36
 

Technické info

Přezdívka auta Hyundai i30 Rok výroby 2007 Koupeno nové najeto [km]:19000 palivo: benzin počet válců: 4 objem [cm3]: 1396 výkon [kW]: 80 kroutící moment [Nm]: 137 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11,7 maximální rychlost [km/h]: 187 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 340 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6,3

Popis vozu

Je to auto, které na vás jak interiérem, tak exteriérem velice zapůsobí: skvělý posez a výhled (dopředu, dozadu je to horší), tichý motor (spíše slyšíte kola), modré podsvícení je velice šik , řazení velice krátké (syn prohlásil, že by se s tím dobře závodilo).

Hlavním argumentem pro koupi byl názor manželky, ale musím přiznat, že se mě tohle auto také velice líbí (nějak se mě odlišuje od stáda více méně stejných vozítek). Předtím jsem měl Felicii Combi a Renault Megane I (1,4 l, 70 kW) - tyhle auta mě slouží k porovnání.

Hodnocení vzhledu je vždy záležitostí osobního vkusu. Líbí se mi přední i zadní část (modré čočky v předních reflektorech vypadají dobře) a to i přesto, že podle různých recenzí je najdete na konkurenčních značkách. Profil boční mě tak moc neoslovil (proto jsem se jej pokusil vylepšit černými ochrannými lištami, které výšku vozu opticky snižují).

Červená barva je velice výrazná (viděl jsem i modrou a stříbrnou, též vypadají dobře).

Alternativou při výběru byl Nissan Note (v základní verzi na 298 tis, skvělé řešené úložné prostory, posuvná zadní sedadla), Fabia Elegence (vynikající výbava, ale fatální nedostatek prostoru - milé auto pro menší lidi) a Ford Fusion (malý tereňáček se slušnou výbavou, ale se sedadly alá Trabant a s dýchavičným motorem).

Silné stránky

a) prostor - stačí otevřít dveře a "ucítíte" jej; i zadní sedadla jsou pro velké lidi
b) tichý a hbitý motor (i v této nejslabší verzi)
c) modré podsvícení přístrojů (vyjma displeje počitače a kilometrovníku), jenž se dá v noci výrazně ztlumit a na displeji rádia úplně vypnout
d) seřiditelnost předních sedadel a dvouosově nastavitelný volant
e) účinné brzdy (až moc)
f) radio s CD zvládá MP3, má USB a IPod vstup ve středové opěrce sedadel
g) středová opěrka sedadel s dvojitým úložným prostorem (uložení pro doklady, CD, externí disk MP3)
h) rozložení zadních sedadel zvětší zadní zavazadlový prostor, jehož podlaha je zcela rovná v celé délce
i) krátké a přesné řazení

Slabé stránky

a) počítač
Proti Megane má I30 podprůměrný počítač (schází mě okamžitá spotřeba a přepínání funkcí na palubní desce místo na ovladači stěračů je úplně mimo – řekl bych dokonce že je nebezpečné).
Zdá se mě, že i důvěryhodnost údajů, které poskytuje, je pochybná (při plné nádrži – 53 l – hlásil dojezd 550 km a od této hodnoty stále odečítá (spotřeba by musela být soustavně kolem 10 litrů).

b) výměna žárovek
Při přebírání mě úplně vyděsilo zjištění, že výměna žárovky není záležitostí 5 minut, ale spíše případ pro servis (jak přední, kde jakousi naději máte u dálkových světel, tak zadní světla). Pokud Vám tedy odejde levé tlumené světlo, doufejte ve shovívavost strážců zákona. Zjistil jsem na internetu, že jde o všeobecný problém novějších značek (v motorovém prostoru je velká tlačenice), což mě bude slabou útěchou, až budu tenhle problém řešit někde v noci, dešti a nejlépe mimo ČR a při teplotě kolem nuly.
V návodu je řeč o jen uvolnění 3 šroubů a vyjmutí tělesa světlometu. Zapoměli v něm ale uvést, že předtím musíte – přeháním – vyjmout motor.

c) osvětlení palubní desky
Modré číslice kilometrovníku a počítače na sdruženém přístroji pod volantem jsou za světla špatně čitelné a pokud přeženete jas, bolí z nich oči.

d) schází mě:

tzv. komfortní blikání (na dotek směrovka třikrát zabliká)a tempomat (který se montuje jenom do TDI); nová Fabia Elegance přitom i s motorem 1,2 l tempomat má...

automatické vysouvání oken na straně řidiče (tahle výbava má jen AUTO DOWN na řidičově straně); jinak lze elektricky ovládat všechna okna, ale během operace musíte držet páčku ovládání

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Vadně namontovaný zámek řazení.
Nepřesně vyvážená kola.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

I30 byla zakoupena v Autocentrum Šumperk na Uničovské.
Čekací doba byla jen 3 týdny, protože se našla u jiného prodejce v ČR. Protože zatím se vyrábí v Soulu, nejdelší čekací doba by tedy mohla být 3 – 4 měsíce.

Zkušenost s ČSOB Leasingem a prodejcem Autocentrum Šumperk nebyla dobrá. Všichni (leasingová společnost, prodejce a importér) se tak důkladně jistí, aby se navzájem nepodvedli, že to nakonec čekáním na velký TP odnese zákazník. Ten je v tomto spolku považován za nejméně důležitého. Kuřáci ví co to je mít cigarety, nikoliv však sirky.

Pokud můžete, vyhněte se těmto institucím nebo si alespoň ověřte, jak je to s převzetím velkého technického průkazu (možná to byla jen anomálie způsobená pochybením jednotlivců, nikoliv systému). Dost mě překvapil i názor majitele prodejny, že čas daný 10 denní (pracovní dny) platností převozní registrační značky slouží k vypořádání mezi prodejnou a zbytkem světa. Takže auto, jehož akontaci jsem složil 19.11. získalo velký TP až 3. 12.2007

Velmi mě ale potěšila rychlost přidělení SPZ na dopravce v Zábřehu (13,45 jsem zaparkoval, 14,11 jsem odjížděl s nasazenou SPZ). Je sice pravda, že jsem tam byl jediný, ale i případnou frontu řeší vyvolávacím systémem, který vám umožní si jít zatím koupit noviny a nestarat se, že vás někdo předběhne. Když si vzpomenu na horory někdejších let ....

To co se do charakteristik nevešlo

Spolu s autem byla zakoupena zimní sada pneumatik a pro léto lité disky (pokud koupíte disky a pneu současně, cena je drobet nižší). Rozdíl mezi plechovými a litými disky je jen 500 Kč/kus; pokud si zvolíte litá kola jako příplatkovou výbavu pro Comfort, zaplatíte 7000. Zvláštní matematika...

Pořídil jsem si zámek řadicí páky pro klidnější spaní (nikoliv ovšem jako překážku pro skutečně vážného zájemce). Kupodivu to nebyl požadavek pojišťovny (UNIQUA), které stačil imobilizér. Bohužel jsem v následně musel reklamovat montáž, zámek bránil nejen vyřazení zpátečky, ale (pokud byl odemčen) i jejímu zařazení, což dost omezilo použitelnost vozidla.

Nakonec jsem si ještě opatřil boční černé lišty (pro ochranu dveří ), které současně významně zlepšily design bočního pohledu. Pár kousků plastu, které vám nalepí na dveře, jsou pěkně drahé - ale hezké.

Jízdní vlastnosti a komfort

Jsou to zatím jen první dojmy, ale

a) pocit rizika (tj. že jedu příliš rychle) mám ve srovnání s Megane na známé trati ve vyšší rychlosti (tzn. že auto je tišší a lépe sedí)

b) musím se zbavit náslechu 50 km rychlosti z bývalého auta (pokud se podívám na tachometr, domnívaje se že jedu 50 km/hod, a on ukazuje 65 km, je to důvod k zamyšlení nad počtem trestných bodů, jenž mohu nasbírat)

c) Megane má měkčí posez (na dlouhých jízdách je ale přílišná měkkost sedadel spíše na závadu), v I30 se ale cítím bezpečnější (sedadlo vás obklopuje)


Výkon motoru

Tichý motor (občas způsobí, že jezdím jako čerstvý absolvent autoškoly), okamžitě jde do obrátek a kupodivu i po tak málo najetých km je docela měkký (na rovině můžete udržet na 5. rychlost 50 km/hod a bez cukání motoru zrychlit).

Lépe se s ním ale jezdí při vyšších otáčkách (při záběhu rozhodně nad 2000 ot/min).

Na dálnici zrychluje i do táhlých kopců (pocit "startujícího letadla" je velmi zřetelný) a jeho výkon stoupá každým kilometrem záběhu.

Zatím jsem např. při hodně studeném startu (první údaj vynulovaného počitadla byl 64 l/100km, tedy spotřeba malého tanku) ujel v kopcovité oblasti mezi svým bydlištěm, Zábřehem a Šumperkem vzdálenost asi 50 km při spotřebě 6,1 l. Trasa Zábřeh-Brno a zpět (dálnice z 90 %): 6,5l. Trasa Zábřeh-Nové Město na Moravě: 6,3l.

Zavazadlový prostor a úložné prostory

Objem 340 litrů není nijak závratný (odpovídá hatchbacku). Má šikovné úložné prostory vedle rezervy pod podlahou pro nářadí a jiné maličkosti, které vozíte sebou. Rozložené zadní sedadla jej zvětší na 1250 l s dokonale rovnou plochou a bez nutnosti demontovat hlavové opěrky zadních sedadel. Součastí výbavy je i síťka s úchyty na bocích zavazadelního prostoru (např. pro nákup). Postrádám pružné smyčky na bocích pro uchycení např. náplně do ostřikovačů. Na spodní hraně je vstup poněkud zúžený, což může omezit rozměry převážených věcí.

Chlazená uzamykatelná schránka před spolujezdcem je dobrá věc, její rozměry vás však nenadchnou. Schránky v předních dveřích jsou sympaticky tvarované pro vložení láhve, láhev (0,5 l) s pohárkem můžete uložit i u řadicí páky do lisovaných otvorů. Zadní sedadla mají jen kromě výlisu v bocích jen odkládací sítky na opěradlech předních sedadel. Kromě toho jsou k dispozici další dvě schránky (pod předním sklem na palubní desce – zde rozhodně v létě nenechávejte mražené výrobky) a u zpětného zrcátka (sluneční brýle).

Moc se mi líbí praktičnost dvou schránek ve středové loketní operce (horní je ideální na doklady), dolní přesně odpovídá rozměrům CD a lze v ní mít umístněn i IPod (vstupy USB a Aux jsou v této schránce také). Pokud by jste si nechali instalovat handsfree, měli by jste zde i připojen váš mobil.

 

Novinky v recenzi

29.4.2009 17:29

Samovolné vybíjení baterie

je nejnovějším problémem. Nelze na to přijít, baterie se vybila někdy v lednu, pak dlouho nic a v dubnu se to stalo dvakrát dva dny po sobě. Po každém návratu měřím ampérmetrem, ale zatím nenastal stav, kdy bych mohl vyjímáním pojitek zjistit příčinu.

27.11.2008 00:00

Roční servisní prohlídka: 3400 Kč
Požadavek na úpravu benzinového minima nerealizován (po zhasnutí počítadla dojezdu v nádrži ještě zůstává 15 litrů). Požadavek na výměnu dispeje rádia nerealizován (po hodině jízdy tekuté krystaly displeje šednou a displej se stává nečitelný - budu muset hodinu jezdit kolem servisu, abych závadu mohl prokázat).

18.7.2008 00:00

Dovolená Chorvatsko 2300 km, plné auto, průměrná spotřeba 7 litrů na 100 km.
Bez poruch.
Negativa: diskutabilní autmatická klimatizace (průvan), pokles výraznosti názvů na displeji radia po 14 hodinách jízdy a přece jen by to chtělo nějakého toho koně navíc.
Pozitiva: pohodlné cestování (místo), po odstranění horního krytu kufru i možnost vést značný objem zavazadel.

4.4.2008 00:00

Dojezdové kolo.
Když jsem poprvé vytáhl z kufru dojezdové kolo (menší o 10 cm než ostatní kola, s nápisem 80 km a huštěním na 4 atp), zhodnotil jsem ho jako v praxi nepoužitelné a šel shánět ráfek normálního rozměru 15" a nějakou ojetou, ale použitelnou pneumatiku.

1.4.2008 00:00

Posilovač řízení
Na rozdíl od různých rezencí jsem měl výhrady k výkonu posilovače (po delší jízdě mě bolely zápěstí rukou). Hodně jsem se servis v Šumperku naotravoval (měření posilovače za jízdy, kalibrace posilovače) a řešení se našlo: v rámci kalibrace se zadává jaký máte motor a jaké pneu - nechal jsem si zadat těžký diesel a 17" pneu, ačkoliv mám benzin a 15" pneu. Výsledek je překvapující a točení volantem je nyní pohodové.

1.4.2008 00:00

Spotřeba celkem 5430km 6,35 l/100; etapa 1830km 6,39 l/100

18.2.2008 00:00

Test spotřeby při jízdě na dálnici (rovnoměrná rychlost 130 km/hod; dva cestující); trasa Mohelnice - Olomouc a zpět (celkem asi 50 km):
7,2 l/100km podle počítače x 1,06 = skutečná spotřeba 7,6 l/100 km (Renault Megane 1,4 70 kW 16v bral cca 6,5 l).

2.2.2008 00:00

Spotřeba celkem 3600 km: 6,33 l/100; etapa 780 km: 5,77 l/100

24.1.2008 00:00

Spotřeba 2820 km 6,49 l/100; etapa 680km 6,18 l/100

30.12.2007 00:00

Odchylka tachometru: tachometr 50km/hod, skutečnost (světelná tabule) 45 km/hod, odchylka cca + 10 % (teprve při údaji tachometru 55 km/hod jedete skutečně padesátkou)

30.12.2007 00:00

Spotřeba celkem 2140 km 6,59 l/100 etapa 1170 km 6,75 l/100 (údaj počítače cca 6,35 l/100, tedy odchylka - 6 % (počítač je optimista)

16.12.2007 00:00

Poznámka k CD přehrávači:
Displej má problémy s písmeny s háčky (nezobrazuje je: Měsíčná řeka = M sí ná eka). Pro metadata jsem nenalezl metodu přenosu, název písničky jsem proto ztotožnil s názvem souboru: Mesícná reka.

14.12.2007 00:00

Spotřeba (metoda plné nádrže): 970 km 62 litrů 6,4 l/100km

13.12.2007 00:00

Při delších cestách oceníte ergonomicky velice příhodnou plošku pro opření levé nohy.


Přidat názorDiskuse: Hyundai i30 Comfort 1,4 80 kW

Další vozy Hyundai i30



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
7

Časem to poznám viz novinky.

praktičnost
7

Na toto nevím co říci. Každé auto si kupujete podle osobitých hledisek (většinu z nás přitom omezuje obsah peněženky). To co je pro mne přiměřeně praktické může pro jiného být ....

prostornost
10

I30 je o 14 cm širší než nová Fabia a o 8 cm než můj starý Megane. To, spolu s rozvorem kol 265 cm (Fabia 246, Megane 257 cm), je příčina onoho pocitu prostornosti, které v tomto autě máte.

jízdní vlastnosti
8

viz Co se tady nevešlo

jízdní komfort
8

viz Co se tady nevešlo

výkon motoru
8

viz Co se tady nevešlo

spotřeba
7

viz Co se tady nevešlo a Novinky

hlučnost motoru
9

Uvnitř ani při vyšší rychlosti neslyšíte nadměrný hluk, při 130 km hluk stoupá ve vyšších frekvencích (auto "bzučí"). Je to nejtišší auto této třídy, ve kterém jsem se vezl.

kvalita sedadel
9

viz Co se tady nevešlo

brzdy
9

Ostré brzdy i na nové auto. Na sněhu je třeba být opatrný. Ostatně - je to otázka zvyku. Oproti Megane vzadu nejsou bubnové ale kotoučové brzdy.

zavazadlový prostor
9

viz Co se tady nevešlo


Více o modeluHyundai i30 FD (2007-2012)
Hyundai i30 1.6 CRDi – Opravdu ujede všem? Hyundai i30 1.6 CRDi – Opravdu ujede všem?

Od základu nová, třetí generace Hyundaie i30 se v reklamě…

Hyundai i30 a jeho pět tajemství. Kdy přijde na trh? A může být Autem roku 2017? Hyundai i30 a jeho pět tajemství. Kdy přijde na trh? A může být Autem roku 2017?

Tuzemské zastoupení automobilky Hyundai dnes pořádalo…

 





Blesk.cz

Moderátor Petr Vágner měl oplétačky s policií! Kvůli autu za 6 milionů

Moderátor Petr Vágner měl oplétačky s policií! Kvůli…

Petr Vágner (40) má slabost pro velká a silná auta. Pořídil si proto kolos, který připomíná tank a stojí kolem…

Tajemství letušek: Sex s boháči za peníze a s piloty v kokpitu?!

Tajemství letušek: Sex s boháči za peníze a s piloty…

Nejmenovaná britská letuška popsala skandální praktiky svých kolegyň. Čím dál víc stevardek si prý přivydělává…

 

iSport.cz

Jágr nevěřil, ke gólu chyběl kousek. Super vychytat zrovna jeho, ví gólman

Jágr nevěřil, ke gólu chyběl kousek. Super vychytat…

První zápas v první formaci má za sebou Jaromír Jágr. Společně s Seanem Monahanem a Johnnym Gaudreauem si na…

Růže mezi trny. Plíšková zářila v černých květovaných šatech před Turnajem mistryň

Růže mezi trny. Plíšková zářila v černých…

Může za to Michal Hrdlička, že teniska Karolína Plíšková rozkvétá jako růžička. Alespoň se to ozývá z blízkého…

 

Reflex.cz

Žena si přinesla z blešího trhu raritu. Nikdy nepublikované fotky mladých Stounů

Žena si přinesla z blešího trhu raritu. Nikdy…

Bleší trhy. Jedni je milují, vyhledávají a jsou dokonce ochotni za nimi i cestovat. Například do Paříže, kde…

Padrťské rybníky aneb Hluboké oči brdské krajiny

Padrťské rybníky aneb Hluboké oči brdské krajiny

Brdy loni definitivně opustili vojáci a tato středočeská oblast se po dlouhých 90 letech otevřela turistům.…