Recenze

genie (muž 39 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Ford Cougar V6 Executive

9,80 Uživatelé

Hodnoceno: 42× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Cougar, foto 1 Ford Cougar, foto 2 Ford Cougar, foto 3 Ford Cougar, foto 4 Ford Cougar, foto 5 Ford Cougar, foto 6 Ford Cougar, foto 7 Ford Cougar, foto 8
Ford Cougar, foto 9 Ford Cougar, foto 10 Ford Cougar, foto 11 Ford Cougar, foto 12 Ford Cougar, foto 13 Ford Cougar, foto 14 Ford Cougar, foto 15 Ford Cougar, foto 16 Ford Cougar, foto 17
 

Technické info

Přezdívka auta jago Rok výroby 1999 Koupeno ojeté najeto [km]:135000 palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2544 výkon [kW]: 125 kroutící moment [Nm]: 220 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8,3 maximální rychlost [km/h]: 230 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 9

Popis vozu

Tohle auto už sice nemám, ale strávil jsem s ním mnoho příjemných kilometrů a teď snad dělá radost jinému mladíkovi. Tak mu chci věnovat svých pět minut slávy a postavit ho do veliké garáže vedle tak skvělých aut, jak jsou tady (občas) k vidění.

Auto jsem dovezl za vynikajících cenových podmínek z Německa. Obchodu s auty se věnuju nějakou dobu a jednoho Cougara jem na chvíli sedlal. Proto když se na nejmenovaném inzertním serveru objevila tahle nabídka, neváhal jsem a krom myčky koupené na ebay jsem domů vezl i mazlíka. Turecký prodejce byl překvapivě jeden z těch slušnějších a tak malé poškození na fotkách odpovídalo reálnému stavu. Prvním a jediným majitelem přede mnou byl pán ročníku 1937, který autu věnoval překvapivě dobrou péči a tak ani po 110 miliónech metrů nebylo jako nové... tedy až na těch pár šrámů, které utrpělo nejspíš v nějaké řetězové nehodě. Cesta domů probíhala relativně bezproblémově a hned po návratu jágo (přezdívka je vysvětlena později) mířilo k plastickému chirurgovi.

Výbava auta byla téměř vyčerpávající - chyběl snad jen tempomat. Takže když to vezmeme popořádku, mohl jsem si užívat kožených, el. ovládaných a vyhřívaných sedadel (báječná věc hlavně na dovolené v Itálii), automatické klimatizace, parkovacích senzorů, el. střešního okna, dvojitého centrálního zámku, audiosoustavy Premium s CD, ABS+TCS... no a určitě ještě spousty věcí, jen si nevzpomínám. :)

Silné stránky

Poměr ceny a získané image byl naprosto nepřekonatelný. Za cenu postarší Fabie jsem dostal neokoukané kupé o u kterého málokdo čekal tak prozaický původ. Zvlášť v temně zelené metalíze "pseudo British Racing Green" a bez výsostných znaků Fordu (např na volantu je znak Cougara - americké pumy - skoro jako Jaguár :)) jsem velice rád podlehl situaci a neznalým jsem tohle auto podával jako "Jágo". A divili byste se, kolik lidí se nechalo zmást.

Mechanický základ poskytl Ford Mondeo druhé generace a tak za pozitivum poažuji i dostatek levných náhradních dílů. Motor Duratec V6 sice není nejmodernějším výkřikem techniky, ale 170 koní a báječný zvuk šestiválu dodaly autu hodně na příjemnosti a přítažlivosti.

Ohromný kufr - těžko by ho někdo u kupé hledal. Nicméně jsme s kamarádem bezproblému absolvovali cestu na lyže do Itálie a zpět, 180cm dlouhé lyže se bezproblému i s kvanty alkoholu vešly za přední sedadla. Při pokojné cestovní rychlosti jsme navíc každých 100 km ukradli z nádrže jen 8.2 litru drahé tekutiny.

Slabé stránky

Preciznost zpracování. Přecijen má auto více americký než evropský původ a tak rozmazlen z 330d jsem si připadal jako o deset let nazpět. Na druhou stranu srovnejme cenu 330d a Cougara a jsme zpět v obraze :)

Objem motoru. Soudruzi v NDR zřejmě nepočítali s dělením povinného ručení dle zdvihového objemu a tak Duratecu dali do vínku o 25 kubických centimetrů více, než bych rád :/

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Poruchy se objevily jen dvě. Jedna byla zřejmá už při koupi, nastavování variabilní délky sacího potrubí stávkovalo a nový modul by vytáhl z kapsy přes pět tisíc. Řešení bylo sice "bastardo", ale maximálně účinné - sání se přenastavilo do polohy "výkon" a tam taky zůstalo. Jediným negativem tohoto procesu byla o něco vyšší spotřeba v nízkých otáčkách a taky zvýšené emise. Druhá nepříjemnost mne potkala s otevřeným střešním oknem - plastový vodič si řekl dost a zcela zbaběle praskl. Šíbedach naštěstí šel zavřít ručně a z třípolohového střešního okna se rázem stalo jednopolohové - v poloze zavřeno :)

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Prodejce byl relativně slušný, jak jsem zmínil v úvodu. Splnil, co jsem od něj očekával a to mi stačí.

 


Další vozy Ford Cougar



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Léty prověřená koncepce i technika - nemám výtek

praktičnost
10

obrovský vnitřní prostor, pohodlí - opět nemám výtek

prostornost
10

:)

jízdní vlastnosti
10

Mondeo patrilo ke spicce ve sve tride vzdy - Cougar nijak nezaostava

jízdní komfort
8

18" ho dost zhorsila

provozní náklady
8
náhradní díly
9
výkon motoru
9
spotřeba
8
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
10
brzdy
8
zavazadlový prostor
10





Blesk.cz

Tragický konec pátrání na Hostivařské přehradě: Muže vylovili už mrtvého!

Tragický konec pátrání na Hostivařské přehradě: Muže…

Velké pátrání probíhalo v sobotu v podvečer na hladině Hostivařské přehrady v Praze. Lidé se tam vyrazili…

Kopřivová poprvé o rozchodu s Jágrem: Z těch slov jde hlava kolem!

Kopřivová poprvé o rozchodu s Jágrem: Z těch slov…

Dostal Jágr (47) kopačky?! Veronika Kopřivová (28) se poprvé vyjádřila ke krachu vztahu hvězdného páru a z…

 

iSport.cz

Kouč Hynek o KHL: Kvalita tréninku i brankářů, problémy s mladými

Kouč Hynek o KHL: Kvalita tréninku i brankářů,…

Chlapské ego šlo postupně stranou. Pavel Hynek (49) se stáhl z pozice hlavního trenéra do role pobočníka Václava…

"Páprda" Bouwmeester má splněno. Které legendy…

Kapitán Blues Alex Pietrangelo nemusel dlouho přemýšlet, komu předá Stanley Cup do rukou jako dalšímu. Jay…

 

Reflex.cz

Richard Konkolski a Rudolf Krautschneider: Nejslavnější čeští mořeplavci, kteří si splnili svůj sen

Richard Konkolski a Rudolf Krautschneider:…

České země leží uprostřed Evropy, vzdáleny stovky kilometrů od nejbližšího mořského pobřeží. K Baltskému či…

Cyril Höschl: Máme se nejlíp, jak jsme se kdy měli. Povede to ke spáse, nebo se „ubavíme k smrti“?

Cyril Höschl: Máme se nejlíp, jak jsme se kdy měli.…

Vážený pane profesore, Vaše odpověď na dotaz Jaroslavy z Pelhřimova (RX 19/2019) mě natolik překvapila, že musím…