Recenze

flipmode (muž 37 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Audi R8 R8 V10

9,85 Uživatelé

Hodnoceno: 62× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Audi R8, foto 1 Audi R8, foto 2 Audi R8, foto 3 Audi R8, foto 4 Audi R8, foto 5 Audi R8, foto 6 Audi R8, foto 7 Audi R8, foto 8
Audi R8, foto 9 Audi R8, foto 10 Audi R8, foto 11 Audi R8, foto 12 Audi R8, foto 13 Audi R8, foto 14 Audi R8, foto 15 Audi R8, foto 16 Audi R8, foto 17
 

Technické info

Přezdívka auta Audi R8 Rok výroby 2009 Koupeno ojeté najeto [km]:27000 palivo: benzin počet válců: 10 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 5204 výkon [kW]: 386 kroutící moment [Nm]: 530 zrychlení 0-100 km/h [s]: 3,8 maximální rychlost [km/h]: 316 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 19 zavazadlový prostor [l]: 120 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 16

Popis vozu

Od boy-let jsem věděl, že si někdy chci koupit opravdu POŘADNÉ auto - ne M3, Evo nebo Skyline, ale prostě ....zupa auto :)

V průběhu let se preference měnily s tím jak rostly zkušenosti a vědomosti (heh?) a jak se vyvíjela auta...90 léta byla pro mě ve znamení Ferrari Testarossa, XJ 220 a Porsche 911 Turbo. Po 2001 se má touha odmlčela, hlavně kvůli času, ale někde uvnitř dřímala...a probudila se výrazně v r. 2009, kdy jsem si udělal radost a koupil A6 4.2 Q. I když mělo sportovností a řízením daleko i do M3, natož něčeho lepšího, udělala Audinka dobrou službu, bez jediné poruchy.

Ale celou dobu jsem přemýšlel nad tím že to není ono...že to chce vážně brutální AUTO... A přemýšlel jsem (a šetřil) a ještě víc přemýšlel (a ještě víc šetřil) až jsem vymyslel Aston Martin V8 Vantage. Nádherné auto, perfektní zvuk, old-school styl řízení atd. Tak jsem byl rozhodnutý...myslel jsem taky na V12 Vantage, ale ten byl finančně už moc.

Nicméně pořád mě něco hlodalo - "jen" 426 koní, 0-100 za 4,7 a pocit, že to pořád není úplně ono. Protože mám rád Audi, zaujala mě R8 V10, ale v té době taky moooc drahá, právě se objevila.

Tak jsem na to šel vědecky (jasně woe...) a udělal si žebříček. Času jsem měl dost, čekal jsem na 2011, kdy se měl povést (a nakonec povedl) finančně good year:) Píše se začátek 2011 a můj list favoritů zahrnuje RS5, AMG C 63, M3 a V8 Vantage. Nějak moc jsem tehdy s R8 nekoketoval, byla pořád dost drahá, ale pomalu se V8 verze blížila do hledáčku, protože Aston nebyl o nic levnější..jen na okraj - vybíral jsem jen od autorizovaných dealerů v DE a auta se zárukou.
A tak jsem četl, zkoumal, hledal, řídil a zkoušel a každé auto mělo svůj problém:
1. RS5 - přece jen trochu sterilní řízení a chování, sportovnější klasická Audi. Na druhou stranu luxusní motor, provedení, solidní cena...

2. M3 - bohužel, to auto u mě ztratilo kus kreditu tím jací lidé si jej často koupí. Navíc ne ideální na mokro a zimu...ale taky fantastické řidičské auto a široká nabídka.

3. C63 AMG - jednu chvíli favorit, ale stejně jako M3 a Aston nic moc na mokro a do zimy, navíc MB je u mě spojen se "starým páprdou", byť je to u C63 AMG asi blbost.

4. Aston už jsme probírali...

Do toho pořád ten neodbytný pocit....ale ani jedno přece není to co vážně hledáš, kup R8! Ale moc jsem nechtěl V8 verzi, když už takovou káru, tak V10 přece...a na tu nejsou money...

A pak přišlo něco nečekaného co změnilo situaci - extra porce $$$ navíc...A6 prodána a honem rychle úplně nový žebříček...přesně jaký jsem chtěl.

Audi R8 V10
Ferrari F430 Scuderia
Lambo Gallardo Superleggera
Porsche 911 Turbo

Hodiny a hodiny u netu, testy, hleání a porovnávání hodiny a hodiny hledání možnosti svezení a vyzkoušení..........ale příjemnější starosti jsem ještě neměl, tak jsem si je užíval:))
Italy jsem ale po chvíli uvažování vyloučil - skvělá auta, hlavně F430, ale moc macho, moc extravagantní a moc nepoužitelná...a taky o dost dražší než zbývající dvojka. Porsche jsem taky zavrhl (s těžkou hlavou) - přece jen hodně okoukané, nesedlo mi ani v ruce tak dobře a vidím jich víc než bych chtěl...

Prostě nejvíc mě dostala R8 V10...mám rád Audi i přes jejich mírně sterilní přístup k řízení (kdo to ale do A6 nebo A8 potřebuje, že..) a R8 je navíc jako z jiné Audi planety. 85% na zadní nápravu, motor vzadu, fantastické řízeni, moc se mi líbí, je skvěle zpracovaná...jen jsem nikde nenašel možnost řídit ji :( Ale pak se mi dostala opět úplnou náhodou do ruky V8 verze a bylo rozhodnuto. To je brutální auto - ne, že by F430 snad nebylo, ale ta kombinace použitelnosti a zároveň čirá radost za volatnem, to je krása.

Takže jsem dál nepřemýšlel, co člověk (nebo spíš Audi) může zkazit motorem z Gallarda? Mimochodem, další + pro mé rozhodování - kombinace Lamba a Audiny.
Ale čekal mě ještě výběr a ten mě zaskočil...mobile.de posloužil jako výchozí bod.

Našel jsem jednu PŘESNĚ pro mě - černá, hnědá kůže, keramické brzdy...ale cena vyšší než jsem chtěl dát. Takže jsem si provolal pár inzerátů a zašel do Porsche Brno s VIN kódy. Na začítek - každé auto bylo z Audi servisu, se zárukou do 2013-2014, najeto do 35 tis. km...jaké mě ale čekalo překvapení! První 3 auta kolem 20 tis. km a každé z nich 20x a víc v servisu - výměna všeho možného, nehody, opravy....nechápal jsem. Pak jsem prošel dalších pár VIN a více méně to stejné...a skoro všechny byly modré. Tak jsem hledal a našel - v Porsche (velký dík za pomoc) mi vyjeli výbavy a byl tam kód "novinářská vozidla" a mě docvaklo. Mimochodem, mohli by se k těm autům chlapci začít chovat slušněji a naučit se řídit, skoro každé bylo bourané.
No a tak to šlo měsíc, dva, tři, pár jsem jich viděl, obvolal, na jednu už skoro domluvil, ale vžycky něco bylo špatně...pak mě dostal jeden Němec že prý nebude prodávat nikam mimo DE. No paráda, už jsem si říkal, že nic nebude a všechno znova. A pak mi zlevnili tu MOJI černou - a celkem solidně. Jenže pořád dost peněz, nicméně po zkušenostech si říkám, že bych to i nakonec snesl, jen když bude OK. Tak jdu s VINem do Porsche, značně skeptická nálada, je pátek, pamatuji jak dneska (však to je sotva měsíc) a koukám....to autíčko bylo 6x v servisu - 1x svolávačka na DVD, 2x servis, 2x nastavení denního osvětlení přes diagnostiku a jednou nastavení tlumičů. Co dodat? Najeto 26.500 km, provoz 12-2009, záruka 12-2014 - tak zvedám telefon, volám, zkouším slevu, něco dává a beru!!!!!!!! Vážně, budu mít R8 V10.....
Po víkendu euforie opadává, volám že chci zkušební jízdu a pak uvidíme. Smlouva, záloha 10 tis. EUR a o víkendu do DE = kousek od Norimberku.

Malé městečko a najednou salon Audi/Lambo jako prase a nejlevnější auto uvnitř A8 za 76 tis. EUR. To mě v DE vždycky dostane.

No ve zkratce (už toho je dost, vím vím) - vyzkoušeno, perfektní. Registrováno přímo na Audi AG, jedno z prvních V10, patřilo jednomu z ředitelů Audi (doloženo se vším všudy). Auto má drobné tečky od kamínků na kapotě, což je good news - znamená většinou normální provoz, ty okruhové měly lak beze stop.

Takže 29.2. (Audinka bude stárnout 4x pomaleji) dorazíme na místo. Jedu si sám osobně, chci si ji odvézt - nesahat! V Audi nám pomohou s úřadem, spokojenst maximální. Za hodinu jsme ready a valíme směr Brno.

To auto je prostě brutální. Ten zvuk je brutální, řízení brutální...a to jsem na to ještě nešlápl.....ááá brzdy taky brutální. Pěkně civilizovaně do ČR, 145 km/h a pohoda....zjišťuji, že tam mám Navi jen pro západní Evropu, takže si ji moc nezapnu :) V Plzni STK a šup dále, čekám na D1. Jinak auto překvapivě v pohodě, pohodlné, ale ten zvuk vám pořád říká GOOOO. Nevadí, pokračujeme úplně jako beránci, první den na převozních SPZ žádné divočiny, navíc se musím naučit řádně řídit, pěkně postupně....a taky je solidní provoz.

Po příjezdu trocha nutné administrativy-přihlásit, na pojišťovnu (díky díky Allianz za skvělou cenu), namontovat vyhledávací, do servisu na kontrolu a nastavení denního svícení, pak pěkně umýt (musím zrychlit, 3 hodiny je mooc). V pondělí konečně SPZ a pak.....

...poprvé převodovka na Sport, ESP off, plyn až na podlahu....říkám si, přeřadím si tak po těch 8 tis. (max. 8750), ať to není úplně 100%...tak na to šlápnu.................a jsem rád, že stíhám řídit a sledovat, jestli jsem přeřadil v 7000 nebo 8500 nemám tušení. Blázen naivní. Je to sííííla. Nedá se to srovnat třeba ani s M3, jiná liga. A pak jsem zabrzdil - ty keramiky taky stojí za to. Agresivní (v dobrém slova smyslu), ale kontrolovatelné a přímé zastavení, bez kopání..Krásná atmosféra, bez turba, zátah jako kráva...a taky velmi pozitivní překvapení - převodovka. Po pár recenzích na R-tronic jsem z ní měl kapku strach, ale je výborná. Nevím jak ostatní, ale R-tronic je robotizovaný manuál, takže jediné co je třeba k hladkému a rychlému přeřazení, je stejně jako u manuálu - pustit na chvíli plyn. Pak se chová zkrátka perfektně.

Další věc - řízení. Na Audi úplně famózní. Přesné. Citlivé. Žádný posilovač. Komunikativní, nepoznané...
Podvozek - jako motokára. Sedí a sedí.

Zatím pouhých 1000 km, takže omezené zkušenosti s provozem. Spotřeba z DE, stálá rychlost, dálnice - 12,1, aktivní jízda po Brně - 23. Průměr kolem 16. Audinka je jak nová, překvapivě komfrotní, pokud nepřijde úplně baaad cesta, jako např. rozbité koleje tramvají apod.

07-03-2012 @ 23:55

Na jednu věc jsem zapomněl...je šok a velkýýý rozdíl přesednout z R8 do VW CC...ne kvůli síle, ne kvůli zvuku, ale řízení. To je 100 a 1.

V Audině to jde pěkně ztuha, parkování není žádná sranda. Každý kamínek, každá změna povrchu je cítit ve volatnu, což myslím v tom nejpozitivnějším slova smyslu. Skvělý odpor řízení, max. kontrola nad autem. Každá zatáčka znamená radost předem a manévry jsou úplně přirozené.

Audinu zaparkovat do garáže, sednu do CC za volant, start, otočím volantem......a jak čekám tu tuhost, otočím 2x dokola a zamotám si ruce. Cit nula, točí to pořád stejně. Za jízdy se to trochu zlepší, ale všechno je umělé, ovládané....přesné, ale strojové...pohodlné, ale nudné. A dobré pro nedobré řidiče..

CC bude v létě nahrazen, tak budu muset hooodně přemýšlet...R8 mi ten výběr vůbec neusnadňuje, zvlášť teď co jsem poznal Řízení :-)

A taky jsem pořídil DVD s komplet Evropou...v Audi za 6601 CZK...no fuj. Aspon je to už 2012 verze, ale stejně..

21-03-2012

Tak...pár praktických zkušeností ze života. Zatím najeto ca. 2000 km, většinou rozumným tempem. Co dodat k praktickému životu?

Dá se s ní v klidu žít. Přes rozbité cesty je potřeba zpomalit a rozhodně nedávat magnetic ride na Sport :-) Do kufru se vleze průměrný týdenní nákup v hodnotě ca. 3.000 CZK. Dělá radost všem mužům, kteří se opravdu ostře svezou a dělá z většiny žen osoby s hlubokou vírou, říkající něco ve smyslu "Ježiši" nebo "Bože" apod. Zaparkovat se dá ve všech parkovacích domech, v parkování u obrubníku (předkem auta) je na tom třeba mnohem lépe než A6 s ABT spoilerem. Popojíždění v koloně je překvapivě příjemným zážitkem. Bylo mi jí líto brát na podobné činnosti, ale zvládá je se ctí.

Ale nejlépe je jí při pořádné zátěži. Ideální místo mimo okruh a v dosahu Brna jsem našel za Popůvkami u okruhu, kde je nová cesta a v rozumné hodiny žádný provoz. Tam jsem Audinu nechal sáhnout si na 85-90% svých možností...ovšem daných pneumatikami. Podvozek, motor, řízení, brzdy - vše velká rezerva, ale pneu je potřeba na okruh vyměnit. 2x se mi podařilo maličko auto hodit do boku, naprosto citelně díky pneu....na vyblbnutí si možná nechám tyto, ale na okruh bude potřeba trochu více lepivé pro lepší časy.

Momentálně tam jsou PZero. Má někdo zkušenosti s PZero Corsa? Slyšel jsem na ně pozitiva, ale zajímala by mě praktická zkušenost.. Příp. jiný tip?

Jinak, brzdy jsou lahoda, jen je potřeba spoujezdce nezvyklého na ně upozornit. Při extrémní záteži mají extrémní účinek, ale taky extrémní nástup a už tady máme jedno drobné pohmoždění krku :-o Převodovka - budu se opakovat, ale při zátěži bez jediného problému. Při velmi pomalém rozjíždění a změně z 1 na 2 to občas vypadá, že neumím řadit (pokud nepouštím plyn), ale jinak je fajn i v normálním provozu. Doporučuje se tlačítko SPORT - řazení je pak rychlejší, překvapivě i hladší a meziplyny jsou ještě více luxusní - agresivní, uštěkané, rychlé, prostě jak to má být.

Zajímavý postřeh z praktického života...ruční brzda v kombinaci s keramickými brzdami a robotizovaným manuálem nefunguje jako u normálního auta. R-tronic nemá klasické polohy automatu a nemá ani parkovací polohu. Tzn. po zastavení zařadit 1, zatáhnout ručku a vypnout motor. Jenže protože keramiky mají jiné složení, nefungují za studena jako klasické brzdy. Takže ve velkém kopci je na to potřeba myslet a buď opřít kola o obrubník nebo něco pod kola...ale spíše najít nějaké rovnější místo. Podle vyjádření Audi je to úplně OK, auto není zkrátka stavěné na to, aby ručka držela celou váhu.

Krátce spotřeba... Nic překvapivého ;-) Nejnižší dosažitelná spotřeba je 10-10,5 litrů, ale stylem, který vás trápí místo auta a vůbec se nehodí. Při dálničním tempu ca. 140 km/h 12-12,5, čisté město se dá při silném omezování od 17 litrů, ale při občasném sešlápnutí plynu až 25 l. Úsek pod zátěží ca. 30-35 l, okruh až 40....a plná nádrž V-Power Racing ca. 3200 CZK. Holt, život se zupa-sportem.

Ale při sportovní jízdě je pak auto, zvuk motoru v kombinaci s převodovkou a nádhernými meziplyny, dále řízení, pocit za volantem, posez, podvozek, kontrola nad autem, to vše obalené především emocemi a adrenalinem těžce návyková záležitost, kterou omezuje jen bodové konto a zdravý rozum.....už se těším na okruh! Těžce návyková záležitot........mám chuť v tom sedět od rána do večera a poslouchat ten zvuk 4000-8750 rpm...a přítelkyně mě asi brzy opustí :-)

Silné stránky

-Motor a zvuk - 5,2 V10 z Lamorghini, 525 PS, 530 Nm....nádhera.
-Jízda - v 90% pohodlná, ale vždy pevná, sportovní.
-Řízení - přesné, citlivé, komunikativní
-Brzdy - wow!
-Výkony - no comment
-Vzhled - aspoň mně se líbí :)
-Svezení na kolotoči - 100 korun, půjčení auta - 1000 korun, pocit za volantem, pocit při otevření garáže, při nastartování, pocit při plném plynu a spousta dalších pocitů - k nezaplacení :))))

Slabé stránky

-Komfort na rozbitých silnicích
-Spotřeba - na okruhu i 35-40, ale to sem nepatří, nekupovat když se řeší spotřeba
-Všechny cesty jsou malé, rovinky krátké a rychlostní limity žalostně nízké :))

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Byl jsem v Top Centrum Kyjov 9.3.2012 - celkova prohlidka (jen pro jistotu) a zdalo se mi, ze nebrzdi rucka jak by mela. Auto prohlednuto, uplne v poradku (a rucka pry brzdi naopak vyborne), umyto....a cena 0 CZK, pry at prijedu priste. Tak to ja rad prijedu s takovou! Nice

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Feser und Graf v Německu - dávám 98%, perfektní se vším všudy.

MTM

v budoucnu drobná úprava MTM na ca. 600 PS, ale zatím úplně nepotřebné

 

Novinky v recenzi

4.5.2012 16:04

Zkusenosti z okruhu

3.5.2012
Tak...a vcera jsem byl poprve na okruhu v Brne. Pocasi idealni, mozna az moc teplo. Po prijezdu seznameni s ridici - Corvette, par M3, Clio RS, Porsche 911 997, Impreza WRx, Focus ST, Audi S5, Octavia RS...a taky Yaris...a taky moje R8 V10....a taky tam prijel nemecky kolega s GT-R. Tak konecne radny souper!
V 18:30 najet na okruh....a jedeme. Prvni kolo opatrneji, ale uz tak 5. zatacka mi nedala. No zkratka parada! Auto drzi jako motokara. Pneu, se kterymi nejsem v normalnim provozu moc happy, se ukazaly perfektne-po zahrati drzely luxusne, pozitivni prekvapeni. Brzdy - samozrejme skvele.
Tak si krouzim a kazde kolo zkousim projet zatacky rychleji, obcas trochu bokem-i kdyz ESP jsem nemel kompletne OFF (az za dva tydny), je hodne velkoryse :) Predjel jsem Focus ST, BMW M3, Porsche a pak jsem si dal kolo, dve trochu mirneji at zchladim......a dojela me Godzilla. Tak jsme na to oba slapli...a nic zasadniho se nedelo. Odstup +/- stale stejny. Do zatacek jsem mohl jit o neco pozdeji diky keramikam, pri vyjezdu ze zatacky jsem trochu ujizdel a rovinky mel kapku lepsi Nissan....aspon co jsem stihl pozorovat v zrcatku :) Stale stejny odstup, ale rekl bych, ze s lepsimi ridici by byla R8 rychlejsi....i kdyz mozna se pletu,GTR je urcite schopny stroj a rozdil at uz na jednu ci druhou stranu, bude zanedbatelny.
No, jezdili jsme 30 min, posledni 1/2 kolo jsem chladil, priste musim vic. Nejvic me zaujalo perfektni rizeni a s tim souvisejici citelnost auta, riditelnost plynem v zatacce (kapitola sama pro sebe, to je nadhera, lahoda jak drzi, jak je citelna hranice kde uz pojede bokem, jak krasne plyn v zatacce funguje v kombinaci s jemnym a vyborne ovladatelnym kontra), sila motoru, brzdy...a pozitivne prekvapily taky sedacky, ktere velmi kvalitne drzely. Subjektivne take nulove nakolny v zatackach, rezim Sport s magnetickymi tlumici funguje velmi dobre....ale nebrat na D1 :)
Vylezl jsem zpoceny jako prase, priste urcite musim vzit rukavice :)) Adrenalin strikal vsude kolem, obzvlast pri drobnem GTR vs. R8 zavodu.
Skvely zazitek na krasny vecer, doporucuji vsem z Brna a okoli. A vubec se nebat vzit tam "slabsi" auto-trat je zatackovita, nejrychleji jsem jel na cilove rovince 220-230 (ale to pak brzdy dostaly pekne zabrat). Borec s WRX predjel Corvette a Clio RS ji nepredjelo jen kvuli chybejicimu vykonu na rovince. Takze klidne s necim slabsim, neni problem a clovek si nikde nevyzkousi moznosti auta jako prave na okruhu.
Nekdo nekde mel comment, ze supersporty se na okruh neberou, ze je maji majitele na okrasu atd. Jaka chyba by to byla!!


Další vozy značky Audi



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Moc krátce, aby mě nechala někde viset...a doufám, že tak zůstane

praktičnost
6

Jak se to vezme...irelevantní kritérium pro R8.

prostornost
10

Na 2-místný supersport moc fajn.

jízdní vlastnosti
10

:)

jízdní komfort
8

Na dobrých cestách good

provozní náklady
5

Provozní náklady...tak přesně proto jsem si ji koupil :) Jinak odpovídají kategorii.

náhradní díly
5

Odpovídají kategorii

výkon motoru
10

vruuuuuuuuuuuuuuum

spotřeba
7

dalnice stalym tempem 12.5, mesto / dalnice 15-16, mesto 23-25 a okruh 35-40 :-) ale nic jineho jsem necekal

hlučnost motoru
10

Hlučnost?? U V10 neznámý pojem.

kvalita sedadel
10

just fine

brzdy
10

Keramické...ale přes všechny komentáře na jejich adresu jsou perfektně použitelné i studené a do normálního provozu...jen si občas upísknou :)

zavazadlový prostor
6

maly, ale odpovídající


Více o modeluAudi R8
Audi R8 V10 plus – Na hraně zákonů. Fyziky! Audi R8 V10 plus – Na hraně zákonů. Fyziky!

Nová generace supersportovního modelu od Audi sdílí…

Jízdní dojmy: Audi R8 Spyder. Proč nechtít střechu? Jízdní dojmy: Audi R8 Spyder. Proč nechtít střechu?

Nové Audi R8 je lepší, než jsem si myslel. Verzi Spyder…

 






Blesk.cz

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro Nintendo Switch

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro…

S příchodem každé nové herní konzole se hráči těší nejvíce na nové a exkluzivní tituly. Jenže i na nové mašince…

V Čadu unesli Francouze, potvrdil Hollande. Vezl zřejmě výplaty horníkům

V Čadu unesli Francouze, potvrdil Hollande. Vezl…

V odlehlé části Čadu blízko hranice se súdánským Dárfúrem byl ve čtvrtek unesen francouzský občan. K činu se…

 

iSport.cz

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí na přesun do USA

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí…

Může se cítit jako poslední "starý" vlk mezi smečkou divochů. Tomáš Sivok zůstal v českém národním týmu i po…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…