Diskuse

Škoda Octavia (2002)

25.7.2007

Škoda Octavia první generace po faceliftu (od modelového roku 2001) nepotřebuje příliš představovat. Tento model (2003) s pohonem všech kol…

 

Škoda Octavia (filko)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • 00 Reagovat !

    foto

    neregistrovaný: "Hynas" [89.102.219.XXX] 08.10.07  19:09

    « Parádní vozítko :o)

    Zdravím majitele! Až se rozhodnete čtyřku prodat, dejte mi vědět na hynas@centrum.cz :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.10.07  00:40

    « Re: Re: Stálý pohon 4x4

    Jasně, beru to jako radu zkušeného uživatele, a mnohokrát děkuji za reakci
  • « 00 Reagovat !

    foto filko

    filko 06.10.07  20:23

    « Re: Stálý pohon 4x4

    Osobně se domnívám, že při vjezdu do hor by stálý pohon 4x4 nebyl právě nutnost. V provozu bych stálý pohon zapnul při dvou příležitostech: při jízdě v těžkém terénu (chybí ale redukce) a při zábavné jízdě. Jinak Haldex pracuje slušně a není nutné ho přemosťovat.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.10.07  16:04

    « Re: Re: Stálý pohon 4x4

    Děkuji za info,
    no spíše by mi šlo o to mít možnost právě stálý pohon zapnout, řeknu např při vjezdu do hor, ted by bylo jen otázkou zda to není zbytečné a s těmito i dalšími situacemi si poradí právě řídící jednotka Haldexu
    (předem se omlouvám zda to nebude znít odborně, ale patřím mezi laickou veřejnost)
  • « 00 Reagovat !

    foto filko

    filko 06.10.07  14:54

    « Re: Stálý pohon 4x4

    Nemám s tím vlastní zkušenosti, ale úpravce změní software řídící jednotky spojky a ta pak spíná při jiných údajích z čidel nebo je stále sepnutá. Domnívám se, že stále sepnutá by asi neměla být, protože pak by bylo auto jakoby bez mezinápravového diferenciálu.
    jde o firmu premiumcars.cz
    Sukorady 100, 29406 Březno u Mladé Boleslavi
    www.premiumcars.cz, +420 774 607 807

    Píší: Máme pro Vás novou řídící jednotku HALDEX, s možností přepínání režimu pohonu kol(normální, sportovní, full time), montáž na objednávku.
  • « 00 Reagovat !

    foto filko

    filko 06.10.07  14:47

    « Re: Hm....

    Nazdar Pouštníku, Kosovo to není, můžeš ještě 2x :-)
    Ad. D1 - řidič přežil, prý honil vosu po kabině.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.10.07  14:01

    « Stálý pohon 4x4

    Zdravím, u čtení tvé recenze mne zaujal právě úryvek, kdy si zmínil že se dá pohon 4x4 u octávie předělat na stálí, myslíš že by si mi tu mohl napsat bližší info? Docela mne tato záležitost zajímá.
    Jinak bych ti chtěl pochválit recenzi, moc dobrá
  • 00 Reagovat !

    foto Poustnik

    Poustnik 05.10.07  18:19

    « Hm....

    fotka z D1 je drsná. A tipuji Kosovo??? :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "anonym" [147.33.109.XXX] 05.09.07  13:46

    « Re: Re: Olej LL2 / LL3 - HTHS

    Jako má, ale já jsem byl tím LL2 tak posedlý, že jsem ho viděl úplně všude :-)

    Mogul je opravdu zajímavý, nicméně můj servis mi tam nalil Bixxol.
  • « 00 Reagovat !

    foto filko

    filko 05.09.07  11:07

    « Re: Olej LL2 / LL3 - HTHS

    A to má čeština ještě více záporů ve větě: "Ne, nikdo tam nebyl." :-)
    Nicméně ten Mogul je zajímavý, což?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 05.09.07  10:55

    « Re: Re: Olej LL2 / LL3 - HTHS

    tak jsem to nesprávně pochopil
  • « 00 Reagovat !

    foto filko

    filko 05.09.07  10:52

    « Re: Olej LL2 / LL3 - HTHS

    Vžyť to právě tak píšu. Jinými slovy: starším autům nedělá méně tekutý olej problém.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 05.09.07  10:12

    « Re: Re: Re: Olej LL2 / LL3 - HTHS

    To je způsobeno spíš tím, že jak je ten olej řídký za vysokých teplot, tak snadno projde skrze labyrintová těsnění kapalinových ložisek turbíny. Mazání to ale neovlivňuje. U turba je problematické z hlediska mazání zatěžování motoru za studena (trhá se nedostatečně pružný olejový film) a odstavení ihned po velké zátěži, kdy je turbo ještě žhavé (olej v ložiscích rozpáleného turba přestane po odstavení cirkulovat a zuhelnatí).
  • « 00 Reagovat !

    foto STi-Modo-Team-

    STi (Modo Team) 05.09.07  09:12

    « Re: Re: Olej LL2 / LL3 - HTHS

    Tak takle se v tom olejování sece nevyznám,ale ten velmi tekutý olej rozhodně turbu nesvědčí.Zrovna nedavno jsem ho nechal měnit a pro jistotu dal stejný,jako do té doby,ale na hadici k mezichladiči už je toho oleje dost a ikdyž je to prý normální,tak to víc zapříčiňuje právě takto tekutý olej (který je však pro PD doporučován...)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 05.09.07  08:49

    « Re: Olej LL2 / LL3 - HTHS

    No že by se přidírala turba, tak o tom jsem ještě neslyšel. Ovšem právě pro starší auta JE ta zvýšená (nikoli snížená, jak píšeš) tekutost problém. Konkrétně ne přímo ta tekutost (je spousta olejů podobné viskozitní třídy, co podobnými problémy netrpí), ale s lepší tekutostí spojená snížená zatížitelnost za vysokých teplot (tzv. hodnota HTHS - High Temperature, High Shear, laicky řečeno vlastnost měřená za vysokých teplot při vysokém zatížení). Olej LL2 má tuto hodnotu pouze 2,9 mPa.s, přičemž "zdravé" jsou hodnoty nad 3,5. Aby bylo možno bez následků použít olej LL2, je nezbytné, aby třecí plochy v motoru měly zvlášť k tomu uzpůsobené vlastnosti. Tomu tak právě zejména u starších aut NENÍ.

    Olej LL3 už má hodnoty HTHS nad 3,5 mPa.s.
  • « 00 Reagovat !

    foto Ajin-MoDo-Team-

    Ajin(MoDo Team) 04.09.07  21:54

    « Re: Re: Olej LL2 / LL3

    No má najeto 156000km, po 5tis jsem doléval litr oleje. Asi zůstanu u normálu, tenhle olej stojí 200Kč. Kdybych bral novou tak je longlife jasnej :yes:
  • « 00 Reagovat !

    foto filko

    filko 04.09.07  21:45

    « Re: Olej LL2 / LL3

    Oni opravdu řidiči Audi říkají, že se to podivně odečítá.
    U Škody to je ale opravdu závislé na stylu jízdy. Je tam hromada čidel, vše se ukládá do paměti (taková černá skřínka) atd.
    Jinak Škodovku si můžeš nechat přeprogramovat buď na LL (QG1), nebo na olej 15 000 km (QG2). Závisí, co se Ti víc hodí a vyplatí. U mého dieslu je to 15-50 000km,
    u benzínu to je 15-30 000 km.
  • « 00 Reagovat !

    foto Ajin-MoDo-Team-

    Ajin(MoDo Team) 04.09.07  21:39

    « Re: Olej LL2 / LL3

    Ano o té tekutosti mi v servisu také říkali. Teď jezdím Octavii 2,0 85kw, koupeno ojeté viz recenze.V servisce je kód longlife, ale podle intervalů jezdila norm.po 15 tis. dávají tam shell 5W40. Jinak ten longlife ukazatel je podle mě fake,u Audi mi odečítal vždy po 100km pěkně až 30tis, vůbec na něj neměl vliv můj styl jízdy, okruhy a tak. To MB to má propacovanější :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto filko

    filko 04.09.07  21:32

    « Olej LL2 / LL3

    Nejsem ze Slovenska, jsem z města souvisejícího se Škodou.
    Longlife 3 by měl býl nejen lepší pro DPF, ale údajně má řešit problém s přílišnou tekutostí LL2 0W-30, kdy se údajně přidírala turba. Každopádně pro starší auta není snížená tekutost oleje problém. VW asi ví, co dělá.
    Já teď sehnal LL3 Shell za 400,-Kč/l a doufám, že ho budou mít za takových podmínek už nastálo.
  • 00 Reagovat !

    foto Ajin-MoDo-Team-

    Ajin(MoDo Team) 04.09.07  21:26

    « Filko ty jsi borec

    Co já se tu furt dozvídám za věci. Odkud jsi,tvůj nick na mě zní slovensky? Mogul teda válí, když už šel do longlifu. Já ještě u Audi měl Longlife II 0W30, pak mi ho začali měnit na LongIII 5W30, o 100Kč dražší,myslím, že ten olej je vyvíjen hlavně pro filtr částic a v benzínu nebyl k ničemu. Stejný je to u našeho MB, nejdřív Mobil1 0W40, teď 5W30 :-(
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…