Diskuse

Škoda Octavia (2002)

25.7.2007

Škoda Octavia první generace po faceliftu (od modelového roku 2001) nepotřebuje příliš představovat. Tento model (2003) s pohonem všech kol…

 

Škoda Octavia (filko)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz


  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.08.2007  10:23

    Desítka...

    ...recenze je výborně napsaná, fotografie zajímavé a autíčko parádní...k dokonalosti mu chybí jen motor 1.8T...

    ...a to video též nemá chybu...myslim, že už není co dodat... :-)
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 30.08.2007  10:32

      « Re: Desítka...

      Ono taky ne každého baví jezdit za 9 litrů ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto filko

      filko 30.08.2007  12:41

      « Re: Desítka...

      Já mám ten motor 1,8T docela rád. Spotřeba, 6st. převodovka a havarijní pojistka ale rozhodly...
    • 00 Reagovat !

      foto filko

      filko 30.08.2007  12:45

      « Re: Desítka...

      Ohledně toho videa: Někde uprostřed je v jednom záběru škodovka. To video jsem ale nedělal já. Několik videí jsem ale také natočil. Ty bych ale raději nezveřejňoval, nejezdí se na nich právě předpisově...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.08.2007  10:27

    Diskuze a recenze

    Konečně funguje diskuze :-)

    Super recenze, ale chybí mi tu fotky interiéru.
    • 00 Reagovat !

      foto filko

      filko 30.08.2007  12:43

      « Re: Diskuze a recenze

      Fotky vnitřku dodám. Taky mi chybí. Interiér mám nafocený pouze po loupežích, tak ten jsem sem dávat nechtěl...
  • 00 Reagovat !

    foto Ajin-MoDo-Team-

    Ajin(MoDo Team) 30.08.2007  10:27

    Huráá

    už jde vkládat. Tak perfektní recenze a já ti to nemohl ani napsat. 10 bodů jasnejch
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.08.2007  15:02

    V-Power

    Od začátku jezdíš na želví power? Já jsem tyhle věci taky zkoušel (několik nádrží - Aral Ultimate, Shell V-Power) a jediný projev byl vítr v peněžence. Na kulturu chodu, výkon a spotřebu to nemělo žádný vliv. Poslední dobou osciluji mezi naftou TopQ a Sprint/ArcticDiesel (Benzina resp. OMV) podle ceny, neb tyto 2 stanice mám v blízkém sousedství.
    • 00 Reagovat !

      foto

      "anonym" [212.80.80.XXX] 01.09.2007  13:50

      « Re: V-Power

      Právě tohle taky dost řešim, ale bohužel nabývám stejného pocitu, jaký popisuješ! Fakt necejtim žádnej rozdíl mezi shell VP diesel a "levnějšíma naftama", ani ve spotřebě ani ve výkonu auta a jestli je motor trochu tišší fakt neřešim (ani nepoznám). Tak snad jen pocitově, že jsem jako pro káru udělal maximum.....
      • 00 Reagovat !

        foto filko

        filko 01.09.2007  17:04

        « Re: Re: V-Power

        Němci dělali test na želví power. Údajně by to mělo prospět motoru s 5% účinností. Právě tolik je i příplatek na benzince. Tedy pokud jezdíš za 6 litrů, měl bys uspořit 0,3 l/100km. Rozdíl v ceně dělá při spotřebě 6 l/100km 9Kč na 100km. To myslím vítr v peněžence neudělá. Ještě se na to zaměřím a za nějakou dobu se pokusím dojít k nějakému závěru.
        • 00 Reagovat !

          foto

          "-- skrytý --" 01.09.2007  20:15

          « Re: Re: Re: V-Power

          Němci jako nějakej ten časopis a la AutoBild? A slyšel už jsi někdy o tom, že výsledky se taky dají za úplatu vytvořit takový, jaký je chceš? :-)
          • 00 Reagovat !

            foto filko

            filko 01.09.2007  23:15

            « Re: Re: Re: Re: V-Power

            Tak to slyšim poprvé...
            • 00 Reagovat !

              foto

              "-- skrytý --" 02.09.2007  08:37

              « Re: Re: Re: Re: Re: V-Power

              Ať už je to jak chce, já (a nejenom já) jsem nezaznamenal vůbec žádný rozdíl kromě ceny. Potřeboval bys na to nastavit motor a řídídí jednotku. To všecho je teďko upravené na 51 cetanů. Diesel TopQ od Benziny má 54, želví power má udávaných 58 a Aral Ultimate dokonce 60 cetanů. Cetanové číslo (stejně jako oktanové) ale nemá nic společného s energetickým obsahem! Bohužel ten stroj z toho zatím nic nevytěží (stejně jako v případě vysooktanových benzínů a benzínových motorů). O čistším spalování není pochyb, protože tato paliva jsou tvořena s ohledem na emise, ale to bude zatím asi tak všechno.
  • 00 Reagovat !

    foto Ajin-MoDo-Team-

    Ajin(MoDo Team) 31.08.2007  02:09

    Stáváš se mým favoritem

    ty aktualizace stojí za to. Jak píšeš o oleji, kde nakupuješ?
    • 00 Reagovat !

      foto filko

      filko 31.08.2007  02:20

      « Re: Stáváš se mým favoritem

      Doporučuji Jana Kvíderu z Plzně.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 02.09.2007  23:08

    Recenze

    No comment, 10 Bodů. Škoda, že nejde dát víc.
  • 00 Reagovat !

    foto Hanss-MoDo-Team-

    Hanss (MoDo Team) 04.09.2007  18:27

    servis

    Dneska jsem byl na pravidelnym servisu v takovym menšim servisu, kam jezdim odvždycky. Měnil mi olej (dával ze sudu Delphi 5W-40 za 260,-/l) měnil žádrovku a řikal jsem mu o vzduchvoym filtru - řekl, že je ještě dobrej, že ho měnil munule (tzn. před 15.000km). Chci se zeptat na dvě věci: jestli Ti něco říká ten olej, přip. co si o tom myslíš a taky k čemu je dobré měnit vzduch.filtr častěji?? Díky a zdravim, jinak koukám, že tvoje Oktávka dostátá tu nejlepší péči...... :-)
    • 00 Reagovat !

      foto filko

      filko 04.09.2007  19:47

      « Re: servis

      Ahoj, začnu odkonce: Servis provádím podle instrukcí fabriky. Vzduchový filtr měň častěji, pokud jezdíš v prašném prostředí. Ucpaný huř dýchá, tím se zvyšuje spotřeba a další. Navíc se, pokud používáš LongLife, zvyšuje pravděpodobnost, že se do motoru dostanou částečky prachu. Jsou extrémně agresivní-abrasivní (zkus otřít CD hadříkem a hned ho máš poškrábané...). Já s autem jezdím i v hrozných podmínkách, tak proto.
      Jinak vzduchový filtr se mění: Vzduchový filtr: Čištění pouzdra, výměna vložky - každé 4 roky (u vozu Superb katdé 2 roky) nebo 60 000 km (data pro Audi nemám, ale myslím, že je to to iste).
      Ten olej neznám, ale už jsem ho viděl. Myslím, že je to jen obchodní značka a ne výrobce. Něco jako Sheron X Velvana. U tvého motoru musíš dbát na specifikaci správné normy. Musí spňovat VW něco.něco, to podle servisního intervalu. Technik tedy podle mě měl do motoru dát minimálně Delphi 5W - 40 CF (5L stojí 787,-Kč s DPH). Osobně bych ale zvolil Shell, Castrol nebo Mobil, Valvoline apod. Např. MOBIL (SYNT S) SYST S SPECIAL V, 5W-40 - 5 L (5 X 1 L) za 1 345,00 Kč s DPH. Ten má 505.01 (není LongLife).

      Mimochodem, olej specifikace VW 506.01 (LongLife) vyrábí i Paramo: MOGUL SUPER 1 PRO (295,-Kč).
      Paramo vyrábí i VW 505.01 MOGUL RACING S PRO (205,-Kč).
      Obyčejnou specifikaci VW 505.00 splňuje i olej za 75Kč (Mogul GX Pro)!

      Žárovku si vyměň sám...
      • 00 Reagovat !

        foto Hanss-MoDo-Team-

        Hanss (MoDo Team) 04.09.2007  20:53

        « Re: Re: servis

        jj, díky moc. Na sudu oleje byla specifikace nějaký to 505.00 nebo 505.01, ale odpovídá to tomu co je v manuálu k autu! Takže snad O.K. měnim olej a filtr po 15.000km. Vzduch.filtr je tedy oprtoti tobě v pohodě - jezdim jen po silnici, dokonce je auto i každou noc v garáži..... Žárovku jsem neměl a když už to dělal.... Navíc, tedy nevim jak Oktávka, ale třeba u Superba a i u Audin je to záležitost na půl hoďky! :-) ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto filko

          filko 04.09.2007  21:11

          « Re: Re: Re: servis

          Jde o to, kterou žárovku měníš. Někdy jsem se do některé opravy sám pustil a pak jsem na tom strávil hodiny a hodiny [odkaz]
          To je jedno, jestli auto stojí v garáži nebo ne... :-)
  • 00 Reagovat !

    foto Ajin-MoDo-Team-

    Ajin(MoDo Team) 04.09.2007  21:26

    Filko ty jsi borec

    Co já se tu furt dozvídám za věci. Odkud jsi,tvůj nick na mě zní slovensky? Mogul teda válí, když už šel do longlifu. Já ještě u Audi měl Longlife II 0W30, pak mi ho začali měnit na LongIII 5W30, o 100Kč dražší,myslím, že ten olej je vyvíjen hlavně pro filtr částic a v benzínu nebyl k ničemu. Stejný je to u našeho MB, nejdřív Mobil1 0W40, teď 5W30 :-(
    • 00 Reagovat !

      foto filko

      filko 04.09.2007  21:32

      « Olej LL2 / LL3

      Nejsem ze Slovenska, jsem z města souvisejícího se Škodou.
      Longlife 3 by měl býl nejen lepší pro DPF, ale údajně má řešit problém s přílišnou tekutostí LL2 0W-30, kdy se údajně přidírala turba. Každopádně pro starší auta není snížená tekutost oleje problém. VW asi ví, co dělá.
      Já teď sehnal LL3 Shell za 400,-Kč/l a doufám, že ho budou mít za takových podmínek už nastálo.
      • 00 Reagovat !

        foto Ajin-MoDo-Team-

        Ajin(MoDo Team) 04.09.2007  21:39

        « Re: Olej LL2 / LL3

        Ano o té tekutosti mi v servisu také říkali. Teď jezdím Octavii 2,0 85kw, koupeno ojeté viz recenze.V servisce je kód longlife, ale podle intervalů jezdila norm.po 15 tis. dávají tam shell 5W40. Jinak ten longlife ukazatel je podle mě fake,u Audi mi odečítal vždy po 100km pěkně až 30tis, vůbec na něj neměl vliv můj styl jízdy, okruhy a tak. To MB to má propacovanější :-)
        • 00 Reagovat !

          foto filko

          filko 04.09.2007  21:45

          « Re: Olej LL2 / LL3

          Oni opravdu řidiči Audi říkají, že se to podivně odečítá.
          U Škody to je ale opravdu závislé na stylu jízdy. Je tam hromada čidel, vše se ukládá do paměti (taková černá skřínka) atd.
          Jinak Škodovku si můžeš nechat přeprogramovat buď na LL (QG1), nebo na olej 15 000 km (QG2). Závisí, co se Ti víc hodí a vyplatí. U mého dieslu je to 15-50 000km,
          u benzínu to je 15-30 000 km.
          • 00 Reagovat !

            foto Ajin-MoDo-Team-

            Ajin(MoDo Team) 04.09.2007  21:54

            « Re: Re: Olej LL2 / LL3

            No má najeto 156000km, po 5tis jsem doléval litr oleje. Asi zůstanu u normálu, tenhle olej stojí 200Kč. Kdybych bral novou tak je longlife jasnej :yes:
      • 00 Reagovat !

        foto

        "-- skrytý --" 05.09.2007  08:49

        « Re: Olej LL2 / LL3 - HTHS

        No že by se přidírala turba, tak o tom jsem ještě neslyšel. Ovšem právě pro starší auta JE ta zvýšená (nikoli snížená, jak píšeš) tekutost problém. Konkrétně ne přímo ta tekutost (je spousta olejů podobné viskozitní třídy, co podobnými problémy netrpí), ale s lepší tekutostí spojená snížená zatížitelnost za vysokých teplot (tzv. hodnota HTHS - High Temperature, High Shear, laicky řečeno vlastnost měřená za vysokých teplot při vysokém zatížení). Olej LL2 má tuto hodnotu pouze 2,9 mPa.s, přičemž "zdravé" jsou hodnoty nad 3,5. Aby bylo možno bez následků použít olej LL2, je nezbytné, aby třecí plochy v motoru měly zvlášť k tomu uzpůsobené vlastnosti. Tomu tak právě zejména u starších aut NENÍ.

        Olej LL3 už má hodnoty HTHS nad 3,5 mPa.s.
        • 00 Reagovat !

          foto STi-Modo-Team-

          STi (Modo Team) 05.09.2007  09:12

          « Re: Re: Olej LL2 / LL3 - HTHS

          Tak takle se v tom olejování sece nevyznám,ale ten velmi tekutý olej rozhodně turbu nesvědčí.Zrovna nedavno jsem ho nechal měnit a pro jistotu dal stejný,jako do té doby,ale na hadici k mezichladiči už je toho oleje dost a ikdyž je to prý normální,tak to víc zapříčiňuje právě takto tekutý olej (který je však pro PD doporučován...)
          • 00 Reagovat !

            foto

            "-- skrytý --" 05.09.2007  10:12

            « Re: Re: Re: Olej LL2 / LL3 - HTHS

            To je způsobeno spíš tím, že jak je ten olej řídký za vysokých teplot, tak snadno projde skrze labyrintová těsnění kapalinových ložisek turbíny. Mazání to ale neovlivňuje. U turba je problematické z hlediska mazání zatěžování motoru za studena (trhá se nedostatečně pružný olejový film) a odstavení ihned po velké zátěži, kdy je turbo ještě žhavé (olej v ložiscích rozpáleného turba přestane po odstavení cirkulovat a zuhelnatí).
        • 00 Reagovat !

          foto filko

          filko 05.09.2007  10:52

          « Re: Olej LL2 / LL3 - HTHS

          Vžyť to právě tak píšu. Jinými slovy: starším autům nedělá méně tekutý olej problém.
          • 00 Reagovat !

            foto

            "-- skrytý --" 05.09.2007  10:55

            « Re: Re: Olej LL2 / LL3 - HTHS

            tak jsem to nesprávně pochopil
            • 00 Reagovat !

              foto filko

              filko 05.09.2007  11:07

              « Re: Olej LL2 / LL3 - HTHS

              A to má čeština ještě více záporů ve větě: "Ne, nikdo tam nebyl." :-)
              Nicméně ten Mogul je zajímavý, což?
              • 00 Reagovat !

                foto

                "anonym" [147.33.109.XXX] 05.09.2007  13:46

                « Re: Re: Olej LL2 / LL3 - HTHS

                Jako má, ale já jsem byl tím LL2 tak posedlý, že jsem ho viděl úplně všude :-)

                Mogul je opravdu zajímavý, nicméně můj servis mi tam nalil Bixxol.
  • 00 Reagovat !

    foto Poustnik

    Poustnik 05.10.2007  18:19

    Hm....

    fotka z D1 je drsná. A tipuji Kosovo??? :-)
    • 00 Reagovat !

      foto filko

      filko 06.10.2007  14:47

      « Re: Hm....

      Nazdar Pouštníku, Kosovo to není, můžeš ještě 2x :-)
      Ad. D1 - řidič přežil, prý honil vosu po kabině.
      • 00 Reagovat !

        foto Poustnik

        Poustnik 08.11.2007  02:08

        « Re: Re: Hm....

        Když ty ani neřekneš přihořívá, nebo jsi vedle jak ta jedle....typoval bych balkán, ale může to být i bývalý Sovětský svaz, tak co teď říct? Když jsem byl na dva mšsíce v Gruzii, kamarád voják, co tam pracoval jako pozorovatel UN, šel se zeptat, proč ten černý Mercedes má pražskou poznávací značku. A málem jsme nestačili utíkat.....Tak já zůstanu na tom balkánu. Albánie? :-)
        • 00 Reagovat !

          foto filko

          filko 08.11.2007  09:52

          « Re: Re: Re: Hm....

          Nejsi vedle jak ta jedle. jak píšeš tipoval bych balkán -> samá voda; ale může to být i bývalý -> přihořívá. To s tou pražskou značkou je legrace. Mnoho škodovek tam končí, bohužel... Albánie -> samá voda.
          • 00 Reagovat !

            foto Poustnik

            Poustnik 09.11.2007  00:27

            « Re: Re: Re: Re: Hm....

            Tak mám poslední možnost, tak to zkusím statisticky....sousedíme skoro /přes bratry Slováky/ s Ukrajinou, je největší, Bělorusko už je exotika, pobaltské to nebudou, jedině že by ještě ten Kavkaz, ale to je daleko....tak vylučovací metodou .....Ukrajina!Tak! :-! :-)
            • 00 Reagovat !

              foto filko

              filko 09.11.2007  01:12

              « Re: Re: Re: Re: Re: Hm....

              Ta dá! :yes:
              • 00 Reagovat !

                foto Poustnik

                Poustnik 09.11.2007  03:59

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hm....

                Oj!!!Čekal jsem - Tu du duuuummmm!! Ale jsem chlapec chytrý.....Ó jak jsem sečtělý.....Ó jak jsem báječný.....Ó, škoda, že jsem tu na moje.auto úplně sám a musím se i sám pochválit!!!! >:D P.S. Tak jsem kecal, jsme tu dva.... :-)
    • 00 Reagovat !

      foto filko

      filko 02.03.2008  20:54

      « Re: Hm....

  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.10.2007  14:01

    Stálý pohon 4x4

    Zdravím, u čtení tvé recenze mne zaujal právě úryvek, kdy si zmínil že se dá pohon 4x4 u octávie předělat na stálí, myslíš že by si mi tu mohl napsat bližší info? Docela mne tato záležitost zajímá.
    Jinak bych ti chtěl pochválit recenzi, moc dobrá
    • 00 Reagovat !

      foto filko

      filko 06.10.2007  14:54

      « Re: Stálý pohon 4x4

      Nemám s tím vlastní zkušenosti, ale úpravce změní software řídící jednotky spojky a ta pak spíná při jiných údajích z čidel nebo je stále sepnutá. Domnívám se, že stále sepnutá by asi neměla být, protože pak by bylo auto jakoby bez mezinápravového diferenciálu.
      jde o firmu premiumcars.cz
      Sukorady 100, 29406 Březno u Mladé Boleslavi
      www.premiumcars.cz, +420 774 607 807

      Píší: Máme pro Vás novou řídící jednotku HALDEX, s možností přepínání režimu pohonu kol(normální, sportovní, full time), montáž na objednávku.
      • 00 Reagovat !

        foto

        "-- skrytý --" 06.10.2007  16:04

        « Re: Re: Stálý pohon 4x4

        Děkuji za info,
        no spíše by mi šlo o to mít možnost právě stálý pohon zapnout, řeknu např při vjezdu do hor, ted by bylo jen otázkou zda to není zbytečné a s těmito i dalšími situacemi si poradí právě řídící jednotka Haldexu
        (předem se omlouvám zda to nebude znít odborně, ale patřím mezi laickou veřejnost)
        • 00 Reagovat !

          foto filko

          filko 06.10.2007  20:23

          « Re: Stálý pohon 4x4

          Osobně se domnívám, že při vjezdu do hor by stálý pohon 4x4 nebyl právě nutnost. V provozu bych stálý pohon zapnul při dvou příležitostech: při jízdě v těžkém terénu (chybí ale redukce) a při zábavné jízdě. Jinak Haldex pracuje slušně a není nutné ho přemosťovat.
          • 00 Reagovat !

            foto

            "-- skrytý --" 07.10.2007  00:40

            « Re: Re: Stálý pohon 4x4

            Jasně, beru to jako radu zkušeného uživatele, a mnohokrát děkuji za reakci
        • 00 Reagovat !

          foto

          "-- skrytý --" 09.10.2007  13:05

          « Re: Re: Re: Stálý pohon 4x4

          Fakt to neni potreba, ten algoritmus je docela vymakany.

          Do tezkeho terenu se s tim stejne jet neda (moc nizky podvozek) a pri jizde v horach (na snehu) to pracuje tak hladce, ze az na rozjezd z klidu neni patrny zadny rozdil od staleho pohonu.

          Trvale uzamceny Haldex by navic na kluzku zpusoboval, ze v zatackach by casteji utikal zadek (zadni kola by se tocila stejne rychle jako predni, ovsem jela by po kratsi draze). Na suchu je to trosinku slozitejsi. Jestli by to nebylo v upravene jednotce korektne osetreno, tak by to odnesla rozvodovka.
  • 00 Reagovat !

    foto

    neregistrovaný: "Hynas" [89.102.219.XXX] 08.10.2007  19:09

    Parádní vozítko :o)

    Zdravím majitele! Až se rozhodnete čtyřku prodat, dejte mi vědět na hynas@centrum.cz :-)
    • 00 Reagovat !

      foto filko

      filko 08.10.2007  23:11

      « Re: Parádní vozítko :o)

      Cha. Přes léto bych ji vyměnil za RSko, ale podzim až jaro jsou bez diskuse...
      • 00 Reagovat !

        foto

        "-- skrytý --" 09.10.2007  14:32

        « Re: Re: Parádní vozítko :o)

        Tak mu ji prodej a najdi si nekde jetou 4x4 1.8T :-)
        • 00 Reagovat !

          foto filko

          filko 09.10.2007  20:21

          « Re: Parádní vozítko :o)

          Musím jen zopakovat Tvou repliku: Ono taky ne každého baví jezdit za 9 litrů ;-) ze 30.8.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.11.2007  07:13

    Špica

    Špica recenze. Dobrý fotky. Ten s tím Superbem a s tou vyjímečnou značkou, není to bývalý nadějný politik a nynější představitel nejvyššího managementu Škody Auto? Ale příjmení si nemůžu za boha vybavit. A dorazila mě ta baterka, tou by nepohrdl určitě ani James Bond. Kde jsi ji koupil, prosím tě. Děkuji. A propós - 10b.
    • 00 Reagovat !

      foto filko

      filko 09.11.2007  10:13

      « Re: Špica

      Tu baterku jsem shodou okolností viděl zrovna včera u někoho v kanceláři ve stříbrné barvě s nějakým reklamním potiskem. Jinak ji, tak jak je vyfocená, koupíš v IKEA a stojí asi 250,-Kč. Kdyby měla ještě LED hlavní reflektor, byla by dokonalá. Prodává se v balení s držákem, který můžeš přidělat nebo přišroubovat do interiéru.

      Ad. Superb: V diskusi to již Pouštník odhalil.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "anonym" [62.240.166.XXX] 22.11.2007  21:29

    Špica

    Jo,fakt super recenze,dávám taky 10b. S většinou,co jsi napsal,můžu jenom souhlasit,mám taky 4x4 TDI PD,ale necelej rok,takže na sněhu jsem zatím neměl možnost jí otestovat.Jinak super,jsem spokojenej.
    • 00 Reagovat !

      foto

      "anonym" [195.113.65.XXX] 23.11.2007  00:44

      « Re: Špica

      Mě trochu mrzí, že nemám 1,8T 4x4, ale lákala mě ta 6 stupňová převodovka. Jinak super auto. Má vše, co člověk potřebuje. Jen při cestování ve čtyřech musí sedět dámy vzadu.
      • 00 Reagovat !

        foto

        "anonym" [193.85.230.XXX] 23.11.2007  15:30

        « Re: Re: Špica

        No to máš pravdu,vzadu fakt moc místa neni. U 1,8T bych se asi trochu bál tý spotřeby,s tim TDI PD jezdim asi tak okolo 6,5l,no někdy asi i víc,moc úsporně s tim zrovna nejezdim,nedá mi to. ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto filko

          filko 25.11.2007  20:20

          « Re: Re: Re: Špica

          Místo vzadu je obecně známé. Tak hrozné to není, jen prostě holky sedí spolu a ne s partnery jako v Octavii II. Spotřeba je opravdu jiná, ale když porovnáš ostatní náklady, je o čem uvažovat. Bylo by potřeba vše spočítat. TDI má vyšší ručení, 1,8T zase pojistku. TDI by mělo vydržet víc a má 6st. převodovku, 1,8T je zase super povedený motor. TDI zaplatíš při pořízení, 1,8T při provozu... Babo raď.
          • 00 Reagovat !

            foto

            neregistrovaný: "MARTIN B4x4" [62.240.166.XXX] 27.11.2007  21:38

            « Re: Re: Re: Re: Špica

            Dneska konečně jsem čtyřkolu mohl vyzkoušet na sněhu,bomba!Jenom se potvrdilo,co je napsaný v recenzi. Byl jsem fakt překvapenej,jak maká Haldex,super!
            • 00 Reagovat !

              foto filko

              filko 27.11.2007  21:44

              « Re: Špica

              Nazdar Martine B4x4. Já se na sníh těšil jak malej. :-) Kde jsi jezdil?
              • 00 Reagovat !

                foto

                neregistrovaný: "MARTIN B4X4" [193.85.230.XXX] 28.11.2007  10:52

                « Re: Re: Špica

                Zdar Filko.Bydlím kousek od Plzně,tady začal padat z po.na út.,takže jsem se mohl poprvé svézt na sněhu,auto mám od března a to už jsem tady sníh nestihnul.Takže jsem to včera zkusil projet tady po okolí a jak už jsem napsal,byl jsem fakt překvapenej.Ještě se ukáže,až vyrazim na Šumavu,už se na to těšim. Co Ty,kde Ty jsi jezdil?
                • 00 Reagovat !

                  foto

                  "anonym" [193.179.161.XXX] 28.11.2007  12:51

                  « Re: Špica

                  Jezdím tak různě, ale jsem odchován Jizerskými horami. Raději jezdím na sněhu než na čemkoliv jiném. :yes:
  • 00 Reagovat !

    foto petr16

    petr16 01.12.2007  18:17

    tohle můžu

    super recenze a moc pěkný fotečky s popiskama,dávám opět 10b ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.12.2007  16:30

    lampa

    ahoj, kde si sehnal tu lampu prosim te? :-) nevim, jestli uz na to bylo tema, ale nechce se mi to hledat :-) diky za odpoved.
    • 00 Reagovat !

      foto filko

      filko 08.12.2007  19:50

      « Re: lampa

      Ty jseš teda lenoch! Mají ji v IKEA a patří k ní ještě držák, zatím jsem jej ale neinstaloval.
  • 00 Reagovat !

    foto Ronnyp-RSKa-

    Ronnyp (RSKa) 16.12.2007  21:10

    Ronnyp

    tak to je mazec ten golfik!!!no me by se urcite s tou palubovkou hrat nechtelo!!! >:D
    • 00 Reagovat !

      foto filko

      filko 16.12.2007  21:25

      « Re: Ronnyp

      No, počkej, to je sériovka!
      • 00 Reagovat !

        foto Ronnyp-RSKa-

        Ronnyp (RSKa) 16.12.2007  21:38

        « Re: Re: Ronnyp

        si delas pr..l ne??? >:D >:D >:D fakt jo???
        • 00 Reagovat !

          foto filko

          filko 16.12.2007  22:04

          « Re: VW CiTi

          Nedělám! [odkaz]
          To je mazec, co?
          • 00 Reagovat !

            foto Ronnyp-RSKa-

            Ronnyp (RSKa) 16.12.2007  22:15

            « Re: Re: VW CiTi

            a kde se to prodava a jaky je to rok vyroby nevis??? :-|
            • 00 Reagovat !

              foto filko

              filko 16.12.2007  22:59

              « Re: VW CiTi

              Tenhle je asi z roku 2004. Ty Golfy se stále vyrábí. Koupíš je v Jižní Africe. Podobně se vyráběly Brouci v Jižní Americe. [odkaz]
              • 00 Reagovat !

                foto Poustnik

                Poustnik 19.12.2007  08:34

                « Re: Re: VW CiTi

                Tak to je opravdu kuriozita. Tak ono jezdí po světě lecos a proč vymýšlet pořád něco nového.... >:D Spíš jsem si uvědomil, že levačkou bych asi pořádně nezařadil....to by chtělo nějaký ten den trénovat.... :-) :-)
                • 00 Reagovat !

                  foto STi-Modo-Team-

                  STi (Modo Team) 19.12.2007  10:05

                  « Re: Re: Re: VW CiTi

                  Tak si otoč tvůj trenažéř... :-)
                  • 00 Reagovat !

                    foto filko

                    filko 19.12.2007  13:18

                    « Re: VW CiTi

                    Mně se to CiTi opravdu líbí. Když sedím v pravostranném voze vlevo vpředu, dělá se mi úzko. :-) Spíš je problém co s levou nohou, navíc když máš automat. Chybí tam podběh s opěrkou... :-)
                  • 00 Reagovat !

                    foto Poustnik

                    Poustnik 20.12.2007  07:48

                    « Re: Re: Re: Re: VW CiTi

                    No to je rada nad zlato!!!!! A pak, že pročítání diskuzí je mrhání času!!!! Díky! Jdu to vyzkoušet!!!! :-) ;-) :yes:
              • 00 Reagovat !

                foto Pribina

                Pribina 21.12.2007  10:29

                « Re: Re: VW CiTi

                no to je teda vec :-) a ta cena je tak dobra ze by se to prodavalo i u nas kdyby to melo levostranne rizeni zakladni model tam je za 70.900 Rand coz je cca 184.000kc
                • 00 Reagovat !

                  foto

                  "-- skrytý --" 02.02.2008  16:50

                  « Re: Re: Re: VW CiTi

                  Teeeda, tak to mi hlava nebere... fakt krásný autíčko. :-) Škoda že to nedělaj i pro evropu. Takový leciný autí pro mladý, zájem by určitě byl. U mě každopádně! :yes:
                  Je to takový "to nejlepší ze starýho golfa" ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto Poustnik

    Poustnik 01.01.2008  08:39

    PF 2008 !!!!

    [odkaz] AŤ ti to jezdí! Hoj! :-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    neregistrovaný: "Lukáš" [81.90.161.XXX] 17.01.2008  11:17

    Zvuk turba

    Ahoj, zdědil jsem po tátovi stejnou Octavii r.v. 11/2002 akorát, že jí má chiplou na 100Kw a když s tím jedu a mám stažené okýnko tak to turbo je slyset hvízdat tak od 1500- 2300 otáček, pak už ne. Tak jsem se chtěl jen zeptat jestli je to normální a nebo jestli tam není s tím nějaký problém ... Díky moc za odpověď a přeju moc šťastných kilometrů a vždy plnou nádrž .. Dík
    • 00 Reagovat !

      foto filko

      filko 18.01.2008  02:37

      « Re: Zvuk turba

      to je přesně typ závady, který se nedá řešit po internetu. Domnívám se ale, že bude vše úplně OK, zvuk turba pak zanikne v ostatních hlucích... Takže se neboj. 100kW je dost, kouří to? Kolik to žere?
      • 00 Reagovat !

        foto

        neregistrovaný: "Lukáš" [81.90.161.XXX] 18.01.2008  09:20

        « Re: Re: Zvuk turba

        no já si taky myslím, že to pak zanikne ve zvuku motoru, ale asi s tím zajedu k panu doktórovi do servízu ;-\ .. jj je to docela dost a kourito to stejne jako normálně... žere to jen asi o 0,2 L/100km víc než normálně, ale taky záleží na stylu jízdy :-) Děkuju moc za odpověď
        • 00 Reagovat !

          foto

          neregistrovaný: "Lukáš" [81.90.161.XXX] 18.01.2008  11:54

          « Re: Re: Re: Zvuk turba

          Tak jsem zavolal známému do autorizovanýho servisu a poradil mi ať motor zahřeju klidnou jízdou a pak zastavím, otevřu kapotu a začnu ho polehoučku tůrovat a pak přidávat... a ejhle hvízdá !!! tak si myslím, že to bude ok :yes: asi to za tý rychlejší jízdy zanikne vlivem aerodynamickýho hluku, od gum a asi i samotnýho motoru .. tak je to snad vyřešený :-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    neregistrovaný: "Lukáš" [81.90.161.XXX] 17.01.2008  11:26

    Navigace

    Promiň, že otravuju, ale chtel jsem se jeste zeptat zda je do týhle Octavky možné dát tu navigaci co se do nich dávala. Myslím jí tam dodělat a kde by se dala popřípadě sehnat a co by k tomu pak bylo potřeba krom peněz,žé . Díky moc za odpověď :-)
    • 00 Reagovat !

      foto filko

      filko 18.01.2008  02:39

      « Re: Navigace

      Zcela jistě tam lze zabudovat. Dá se sehnat, zřejmě pouze kradená. Možná jedna ze sta z havárie. Proto bych to nedoporučoval. Navíc ty malé přenosné navigace jsou modernější. Řešil bych to tedy takto.
      A neotravuješ, proto tu máme auta, ne? Abychom si o nich psali...
      • 00 Reagovat !

        foto

        neregistrovaný: "Lukáš" [81.90.161.XXX] 18.01.2008  09:27

        « Re: Re: Navigace

        No já se právě sháněl i po nových aktualizacích pro tuhle navigaci a nic jsem nenašel takže to nejspíš zavrhnu a pořídím si nějakého toho Garmina nebo tak něco.. Taky jsem se sháněl po novém autorádiu, je tam to Symphony na CD, ale nemá mp3... ale taky se bojím, že to nebude komunikovat s tím MaxiDotem a ovládáním audia na volantu.. tak uvidím jestli neco schrastím :-) jinak s Octavkou jsem velice spokojen, už se teším az bude na letních 16tkách.. Jooo a taky jsem se chtěl zeptat na označení té mé Octávky .. je tam napsáno Business jako běžně těch blikačů pod zpětnými zrcátky.. Táta říkal, že by to mělo být dražší než Laurin a Klement, ale není interiér v kůži, ale je tam trebas to nezavislý topení nebo elektricky seřiditelná sedačka s pamětěma i na zrcátka, zatmavovací zrcátka a tak ... tak dík moc ;-) :-) a ať jezdíííí
        • 00 Reagovat !

          foto Special-line

          Special-line 18.01.2008  12:56

          « Re: Re: Re: Navigace

          No Busines byl akční model. Nebyl víc jak Laurin a Klement už kvůli kůži atd.
          Busines vycházel myslím z výbavy Ambiente a měl navíc tyto položky:
          16'' litá kola, odlišný interiér a dekor středové konzoly, aut. klima, Autorádio s CD a 8 repro, vyhřívaná přední sedadla, multifuknkční volant, Maxi-DOT, malý kožený paket, tempomat, výškově stavitelná přední sedadla + bederní opěrky, boční airbagy, ASR, loketní opěry vpředu i vzadu, 4x el. okna, dešťový snezor, vkládané koberce, příprava pro telefon, četcí lampičky vzadu, alarm a dálk. centrál, souprava pro rychlou opravu pneu, síťový program v kufru.

          Měl bych taky 2 otázky. Když je ta souprava na orpavu pneu tak to auto nemá rezervu?? A potom ta navigace se nedá dokoupit, když se prodávaj tempomaty atd?
          • 00 Reagovat !

            foto

            neregistrovaný: "Lukáš" [81.90.161.XXX] 18.01.2008  16:16

            « Re: Re: Re: Re: Navigace

            áha děkuju za objasnění toho business paketu ;-) a pokusím se ti zodpovědět tvé otázky.. 1. já tam mám normální plnohodnotnou rezervu, protoze tam tu sadu táta nechtěl.. a ta navigace se dokoupit urcite dat bude, ale né aktuální mapy a její obrazovka, zobrazení nejsou to na co jsem zvyklý od mamky z Passata B7 a od táty z ML 320 CDI a Bráchovo 330xd a hlavně aktuální mapy nejspíš chybí.. ale těhle Octávek s tím označením Business jsem potkal opravdu málo .. jen jednu v Praze, ale zase tu Octávku potkali 2x zloději .. njn ;-\
            • 00 Reagovat !

              foto filko

              filko 18.01.2008  18:00

              « Re: Navigace, Business, L&K, rádio

              Nejvyšší je L&K, tam je dokonce nezvykle málo volitelných položek, neboť skoro vše je inclusive. Z Classic a Ambiente vycházely další limitované edice (k tématu vřele doporučuji [odkaz] ) jako např. Drive resp. Rider (nebo předchozí Business). Nezávislé topení je zvláštní výbava, nikdy se jako paket nedávalo, je totiž docela drahé a málo žádané. Já mám Eleganci a třeba kožené sedačky ani elektrické nemám. Navigaci určitě objednáš ne jako originální příslušenství, ale jako originální náhradní díl. Připrav si pak ale desetitisíce, řekl bych více než 50 000,-. Pokud chceš mp3, kup Symphony CD/mp3. Výhody má tyto: kvalitní tuner, komunikace s autem, např. fce. Gala (zvyšování hlasitosti na základě rychlosti), či dimmer (stmívání spřažené s budíky v autě) a další. Ovládání na volantu si již nepamatuji, ale předpokládám, že to s cizím rádiem nepůjde. Mimochodem, jste docela silně motorizovaná rodinka.
              • 00 Reagovat !

                foto

                neregistrovaný: "Lukáš" [81.90.161.XXX] 18.01.2008  18:21

                « Re: Re: Navigace, Business, L&K, rádio

                tý jo z tý sumy se mi opravdu protočily panenky 8-s a polil mě studený pot po čele a myšlenka na origo vestavěnou v navigaci je fuč.. o tom rádiu popřemýšlím a zkusím něco najít po aukcích po čr nebo na ebay.de .. jj máš pravdu, že tu máme docela dost aut, ale ybch pravdu řekl tam mě opravdu vyhovuje tan Passat B7 (2,0 TDI 4 Motion čiplý od prodejce na 125 Kw a o tom BMW 330xd se asi nemá smysl bavit, žéé) to ML je tada opravdu velké a silné auto, automat řadí rychle (ale chbí mi tam klasická řadička, už jsem takhle párkrát sáhl na stehno spolujezdci .. když je tam krásná žena, nevadí, ale kamaráda to udivilo) a kickdown opravdu zarazí do sedaček, ale nechat to stát někde ve městě, to je o hubu respektive auto a nervy.. ale polykač dálek a velkých porcí km to je skvělý.. prostě Mercedes mnoo. Každé auto má něco, já jsem s Octávkou naprosto spokojen, navíc když mé předchozí auto byla Felda 1,3 MPI 50Kw řečená e Dose, soudruzi z SRN určitě ví co to znamená. Chci se nejdříve "naučit, zvládnout" řídit (řidičák mám 2 roky a jezdím denně tak 60 km) a pak si sednout třeba do něčeho lepšího. Navíc jsem študák... vím spolužáci mají BMW řady 1, staší 3 atd.. ale mě proste octávka vyhovuje ve všech ohledech, navíc na sněhu je to opravdu zábava !!! ;-) :-)
                • 00 Reagovat !

                  foto

                  "-- skrytý --" 18.06.2008  20:21

                  « Re: Re: Re: Navigace, Business, L&K, rádio

                  Nejseš ty Talio 2 ? :-O
                  • 00 Reagovat !

                    foto talio2

                    talio2 18.06.2008  21:04

                    « Re: Re: Re: Re: Navigace, Business, L&K, rádio

                    jj jsem to já
  • 00 Reagovat !

    foto Poustnik

    Poustnik 31.01.2008  20:01

    A při aktualizaci zase nějaká divočina....

    Kam ty na to chodíš, chlape??? No odpovím si sám...asi na internet...do lesa už chodí jen houbaři a do knihovny důchodkyně....
    • 00 Reagovat !

      foto filko

      filko 06.02.2008  01:43

      « Re: A při aktualizaci zase nějaká divočina....

      Nevím teď přesně, co myslíš, Pouštníku. Dodal jsem dále nové fotky VW CiTi. :-)
      • 00 Reagovat !

        foto Poustnik

        Poustnik 06.02.2008  05:42

        « Re: Re: A při aktualizaci zase nějaká divočina....

        Já myslel tu titulní fotku se Subaru.....Možná ji tam máš už delší dobu, tak potom sorry, já si jí všimnul až při tvé aktualizaci 31.1. A Midla333 smazal všechna svá auta, když jsem mu řekl, že tím udělá dobrý skutek, tak ti možná časem zmizí ty jeho jedničky....Byl jsem teď v Mexiku a tam zase jezdí spousta starších Opelů Astra a hlavně Corsa pod značkou Chevrolet, to mě překvapilo....Hoj! :-)
        • 00 Reagovat !

          foto filko

          filko 06.02.2008  10:39

          « Re: Chevrolet

          Je to hrozné, jak devalvují značky. Když jsem jel poprvé Chevroletem, byl to zážitek. Pak se tady v Česku předělalo Daewoo na Chevrolet a teď koupíš Chevrolet asi za 150 000 baků. Prostě hrůza. :-)
          To Subaru jsem tam dal ještě když bylo to černé Subaru na prvním místě. Teď už top10 obsadili bayriští Nemci... :-)
          • 00 Reagovat !

            foto Poustnik

            Poustnik 10.02.2008  03:11

            « Re: Re: Chevrolet

            Hlavně je to byzys a ten nezná bratra, natož aby ctil značku.... a když vznikají nadnárodní giganti, kteří disponují třeba desítou značek, tak potom už je to pomalu zmatení značek babylónské. Z půjčovny jsme měli Dodge, ale byl to Hyundai....cha!!!!! 8-s 8-s :-)
            • 00 Reagovat !

              foto filko

              filko 10.02.2008  03:20

              « Re: Chevrolet

              Je to běs. Teď tu uveřejnili studii na původ značky. Docela zajímavé.
              Dodge je mi jedno, ale Chevrolet je pro mne odmalička symbol výjimečného auta. Něco jako Prskolet nebo tak. :-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    neregistrovaný: "Lukáš" [81.90.161.XXX] 02.03.2008  16:15

    prosím o radu

    nevíte tu prosím někdo kolik stojí originál pravý výdech klimatizace (na spolujezdcove strane) ?? Nevíte taky kde by se dali sehnat 17" RS kola ?? Klidně jetý, ale v dobrým stavu?? Mám Octavii 4x4 Combi a myslím, že by jí slušely. Tak díkes za odpověď.. a Filko, máš nádhernou čtyřku.. já jsem s tou svojí spokojenej a mám s ní rekord ve spotrebe 4,8 l/100km, ale byla to dost práce :-) navíc když je čiplá na 100 kw no ..
    • 00 Reagovat !

      foto filko

      filko 02.03.2008  18:44

      « Re: prosím o radu

      Ta kola seženeš přes inzerát (pozor, mohou být kradená) a výdech doporučuji někde přes vrakoviště. Pokud bys chtěl kola nová, což určitě není špatná volba, protože po při nákupu na vrakovišti po havárce bývají kola bouchnutá, a vyhneš se tak i kradeným, pak cena je asi do 4000 za disk. Na 4x4 nejsou 17" přímo z fabriky povolena, max 16" - i ta se však vyrábějí s RS designem Spider. Pro 4x4 bych ani 17" nedoporučoval. Optimání jsou 15" nebo třeba ta 16".

      Cenu výdechu neznám, zavolej si do servisu, chlape! Pokud máš polámané lamely, zkus je nejdříve lehce vrátit do původní polohy prsty. U Octavie II to funguje, u I jsem to zkoušel a nepovedlo se mi to, ale možná to taky půjde. Ve svém soukromém autě se mi lamely nepolámaly.

      Rekord ve spotřebě je pěkný. 4,8l/100km se ještě dá. V létě budu asi zkoušet čtvrtou generaci Michelin Energy, tak uvidíme, co to udělá. Měly by mít o 0,3 l nižší spotřebu, tak jsem zvědav. Bohužel nemají ochranný límec ráfku, jako Dunlop, na které jsem zvyklý, možná tedy pořídím Dunlop Sport Maxx...
      • 00 Reagovat !

        foto

        neregistrovaný: "Lukáš" [81.90.161.XXX] 02.03.2008  19:06

        « Re: Re: prosím o radu

        díky za rady.. já na ní mám na léto 16" origo z fabriky, ale jsou na nich takové bílé jakoby pavouky, praskliny .. odreny nejsou tak jsem premyslel o vymenene .. jinak to 4,8 l/100km se mi povedlo cca 14 dni zpátky kdy byla jeste docela zima, ale své udělají také uzoučká 15" kolesa, ale ty gumy na nich to je děs běs: Barum Polaris (nevým jaký typ, ale jsou uz cca 4 zimy jetý .. vzorek je ok, jednu zimu by asi jeste snesly, ale radsi koupim Dunlom WinterSporty a je to na jistotu .. no moc na spotřebu nejezdím, spíš tak pohodově a někdy rallye mnoo, ale vše v mezích .. dlouhodobý průměr mám 6,1 l/100 km, to se mi zdá jako pěkná hodnota na to ze jí někdy opravdu nešetřím :-)
        • 00 Reagovat !

          foto filko

          filko 02.03.2008  19:22

          « Re: prosím o radu

          Taky mám Barumy, příští zimní pneu budou Dunlopy 3D. Jak máš úzké pneu? Já normální 195 na zimu. Na čtyřkolky by ani 185 neměly přijít. Polarisy jsou buď 1 nebo 2. Levněji by asi přišlo opískování a nové nalakování, zjisti si, kdo to dělá, určitě ušetříš nějaké peníze na naftu. Já jezdím hodně po Praze, tak mám dlouhodobou 6,8. Myslím, že by s tím autem šlo jezdit tak za 4,1, při správných pneu 195 a bez jakýchkoliv spotřebičů a na 6ku při cca 80 kmh.

          Teď jsem ujel asi 3500 km s dvoukolkou 66kW a opět jsem byl překvapen enormní úsporností. Jezdil jsem hodně svižně, opravdu hodně a spotřeba se pohybovala kolem 5,3. Při jízdě cca 1300 km téměř pořád na plný, jsem zaznamenal asi 7,2. Čtyřka má oproti tomu alespoň litr navíc.

          Kdy napíšeš recenzi? ;-)
          • 00 Reagovat !

            foto

            "anonym" [81.90.161.XXX] 02.03.2008  19:30

            « Re: Re: prosím o radu

            no jsou tam 195x40 nebo 45 tuším, ty polarisy to budou 1 tutově, s tím opískováním atd. slysim prvne, ale zkusím si urcite o tom neco zjistit tu 4,1 ti muzu potvrdit, obac mi tam skoci aktualni spotreba na rovince i pod 4 l , ale to tak 55km na 5. stupen a nebo tech 75-80 na tu 6ku jak říkáš .. to o tý 66kw jsem cetl tady v jedný tý recenzi, mel tam kluk dost miko spotřebu.. ale čtyřka je čtyřka, na sněhu,štěrku,šotolině, i lehkým terénu k nezaplacení.. mám jí rád .. no s tou recenzí nevím nevím octávek je dost a dost .. no zkusím nad tím popřemýšlet.. me vyhovuje parádně, ale kdyz kolikrát slysim na ní názory lidí, který opakujou jen bláboly z nějaký rádoby recenze.. to uz nemam ani chut jim to vyvracet.. myslím si svoje, ale tvá recenze je moc fajn, dost jsem se poučil :-)
            • 00 Reagovat !

              foto

              neregistrovaný: "Lukáš" [81.90.161.XXX] 02.03.2008  19:30

              « Re: Re: Re: prosím o radu

              ten předchozí příspěvek je ode me .. zapomnel jsem tam dát prezdívku :*)
              • 00 Reagovat !

                foto filko

                filko 02.03.2008  19:42

                « Re: prosím o radu

                V tom případě recenze splnila účel. Připravuji její přepracování, tak se později mrkni.
                Ta kola budou zřejmě úplně stejná, jako mám já na fotce: 195/65/15. Profily 40-45 jsou na žluté RS a nebo na fábiích, to už ale jde o nízkoprofilové pneu.
              • 00 Reagovat !

                foto Poustnik

                Poustnik 02.03.2008  19:44

                « Re: Re: Re: Re: prosím o radu

                No filkovy receze se parafrázují na kdejakých fórech...někteří se poučí, někteří se poroučí /k zemi.../ :-)
                • 00 Reagovat !

                  foto filko

                  filko 02.03.2008  19:49

                  « Re: prosím o radu

                  Á, básník Pouštník zavítal... :yes:

                  Už dlouho jsem se chtěl zeptat: Jsi Pouštník nebo Poustevník (není tam v Severní Americe trochu smutno)?
                  • 00 Reagovat !

                    foto Poustnik

                    Poustnik 02.03.2008  20:05

                    « Re: Re: prosím o radu

                    Pouštník. Miluju pouště. A ze Spokojených států amerických se vracíme do dvou měsíců, takže se těším na ruch velkoměsta! ;-)
                    • 00 Reagovat !

                      foto filko

                      filko 02.03.2008  20:12

                      « Re: prosím o radu

                      Super. Svůj velkoprostorový MPV hot rod, předpokládám, necháváš v US, takže vás hned nepoznám, ale určitě později připíšeš, čím jezdíš a budem na sebe přátelsky troubit... ;-)

                      Tak to bych se měl asi přejmenovat na Horník (dle vzoru Pouštník; viz 1. foto k Čtyřce)...
                • 00 Reagovat !

                  foto

                  neregistrovaný: "Lukáš" [81.90.161.XXX] 02.03.2008  19:49

                  « Re: Re: Re: Re: Re: prosím o radu

                  Mě tahle recenze i u eReSky i u fáčka dost pomohla a poučila mě !! Díky ti !! :yes: :yes:
  • 00 Reagovat !

    foto

    neregistrovaný: "Lukáš" [81.90.161.XXX] 02.03.2008  20:35

    cena origo navigace

    před nějakou dobou jsme tu spolu řešili můj zájem o origo navigaci, před chvílí jsem si vzpomněl, že jsem si to zjišťoval přesně.. cena je zajímavá : 64 367 Kč + cd za 5-7 000 Kč .. to je dost ošklivý, nechci taky kupovat nic kradenýho, nechci to podporovat.. to nesnáším .. takže 4x4 zůstane tak jak je :-) ;-) :'-(
    • 00 Reagovat !

      foto filko

      filko 02.03.2008  20:40

      « Re: cena origo navigace

      O tomhle zanedlouho napíšu příspěvek do recenze. Některé části zastarávají příliš rychle. Jedná se o spojení rádio - maxidot - ovládání na volantu; nebo navigace. Prostě přenosné navigace reagují daleko rychleji na moderní trendy...

      Tenkrát jsem psal více než 50 000,- takže jsem se moc nesekl... :-)
      • 00 Reagovat !

        foto

        neregistrovaný: "Lukáš" [81.90.161.XXX] 02.03.2008  21:16

        « Re: Re: cena origo navigace

        tak už se na tu aktualizaci recenze moc těším, budu jí sledovat :yes:
      • 00 Reagovat !

        foto Poustnik

        Poustnik 04.03.2008  01:11

        « Re: Re: cena origo navigace

        Tady jsou nejlevnější přenosné navigace za dvě stovky /USD/, v akcích i za 170, tak to je desetinásobek! To je síla.....[odkaz]
        • 00 Reagovat !

          foto filko

          filko 04.03.2008  01:19

          « Re: cena origo navigace

          A pokud někdo máš dvě auta, stačí ti jedna. :-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    neregistrovaný: "Lukáš" [81.90.161.XXX] 03.03.2008  20:52

    H7

    mám jeste takovy dotaz, mám v te moji octavce xenony uz z vyroby tusim, ze tam jsou H4 a šli by tam H7 ?? jdou použivat i jako dálkový nebo jen jako potkávačky ?? promin, jsem lama :-|
    • 00 Reagovat !

      foto filko

      filko 03.03.2008  22:30

      « Re: H7

      Pokud máš světlomet s xenony, je pro dálkovky použita jednovláknová halogenová žárovka H1 (výbojka je pak D2S).
      Pokud nemáš xenony, je použit reflektor s čirou optikou a dvouvláknovou žárovkou H4.
      Pro mlhová světla se vždy užívá H3.

      Halogenové Octávie nemají projektorové světlomety, pouze reflektorové, ale s čirou optikou, tedy reflektor je přesně navržen a stačí čirý kryt, zde polykarbonátový (plastový).

      Xenonové Octávie nemají bixenony, pouze klasické xenonové světlomety s automatickou regulací sklonu (2. generace ji má aktivní - reguluje se i podle jízdy).

      Pro mlhovky je vždy využita projektorová technologie a vždy halogenka H3.

      Xenon funguje tak, že neustále svítí a při rozsvícení dálkovek se pouze přidají H1 žárovky. Halogen svítí klasicky jako H4 - dvouvláknová žárovka se přepíná, obě vlákna svítí pouze při potkávačkách a "světelné houkačce".

      Toto vše platí pro verze po faceliftu (MR 2001). Dříve měly čirou optiku pouze L&K.

      Jakákoliv záměna žárovek je nepřípustná.
      • 00 Reagovat !

        foto

        neregistrovaný: "Lukáš" [81.90.161.XXX] 06.03.2008  20:46

        « Re: Re: H7

        Ahoj, ty žárovky mi pořád nedají klid, teď jsem byl venku nastavit si na ráno "bufíka" a vyzkoušel jsem si i ty světla.. normální světla pro denní svícení svítí krásně bíle a po rozsvícení dálkových ty normální zhasnou a rozsvítí se jiné a ty už svítí docela žluťe a po přesednutí z ML 320 CDI (2007) nebo toho 330xd mi připadají jakobych si svítil na cestu petrolejkou, já vím, nejde to srovnávat, ale chtěl bych se dovědět jaký má teda ta moje škůdka lampy a jestli by třeba nevadilo stejný typ žárocky, se stejnou paticí ( třeba H4 nebo ty H1 když to budou ony nebo jiný) jen vymenit za stejné, ale s lepší svítivostí. Předem moc dík za případnou odpověď. Lukáš
        • 00 Reagovat !

          foto

          "-- skrytý --" 06.03.2008  21:06

          « Re: Re: Re: H7

          No k tomu, co napsal Filko, neni co dodat. Když to shrneme, můžeš mít následující:
          H1 (dálkové, vlevo) + xenon D2S (potkávací, uprostřed) + H3 (mlhové, vpravo)
          [odkaz]

          nebo
          H4 (potkávací+dálková kombinovaná, vpravo) + H3 (mlhové, vlevo)
          [odkaz]

          nebo v extrémním případě
          [odkaz]
          a tam už se dávají žárovky H7 (pokud vím).

          Jednotlivé typy žárovek nejsou zaměnitelné. Můžeš je ale v rámci typu nahradit modelem s vyšší svítivostí (např. Osram Silverstar, Philips VisionPlus, Philips Extreme či Philips NightGuide).
          • 00 Reagovat !

            foto

            neregistrovaný: "Lukáš" [81.90.161.XXX] 06.03.2008  21:11

            « Re: Re: Re: Re: H7

            Díky moc, mám stoprocentně ten první typ světel (H1 (dálkové, vlevo) + xenon D2S (potkávací, uprostřed) + H3 (mlhové, vpravo) takže si už hledám ten lepší typ žárovky D2S a té H1 .. díky moc,moc :yes: :yes:
            • 00 Reagovat !

              foto

              neregistrovaný: "Lukáš" [81.90.161.XXX] 06.03.2008  21:21

              « H1

              nšel jsem pro ty dálková Osram nigt breaker,12V,55W,P14,5s chtějí za ní cca 180Kč/1ks .. máte s ní někdo nějaké zkušenosti??? Hodí se pro toto auto ??? Díky za reakce
              • 00 Reagovat !

                foto

                "-- skrytý --" 06.03.2008  21:27

                « Re: H1

                S lepšími D2S budeš mít problém, protože tento typ (xenonová výbojka) je zákonem striktně regulován. Především pokud jde o barevnou teplotu (v současné době je jakákoli výbojka s barevnou teplotou nad 5800K v provozu nepřípustná). Obecně platí, že čím modřejší (vyšší barevná teplota), tím více "cool" to vypadá, ale tím méně toho uvidíš v noci za deště...

                H1 Osram Nightbreaker je velmi dobrá, ovšem testy německých časopisů ukazují, že produkty Philips mívají při stejném jasu delší životnost (a i já mám takovou zkušenost - viz moje recenze).
                • 00 Reagovat !

                  foto

                  neregistrovaný: "Lukáš" [81.90.161.XXX] 06.03.2008  21:37

                  « Re: Re: H1

                  no popravdě řečeno ty ceny D2S výbojek nejsou nijak malé a ty moje na ty potkávačky dostačují, jen ty dálkový by chtěly přidat to jo .. takže se poohlédnu po nějakém Philipesovi ;-) rád si necháp poradit od zkušenějších :yes:
                  • 00 Reagovat !

                    foto filko

                    filko 06.03.2008  23:16

                    « Ještě k světlům

                    Ceny výbojek jsou vyšší, zato déle vydrží a méně žerou. Už aby byly LEDky. Doporučoval bych v první řadě umýt světla (+ okno zevnitř i zvenku)! Za druhé, výbojky D2S a celé potkávačky svítí super! Pro dálkovky, které jsou jen dálkovky (tedy u xenonů v oktávce) Osram doporučuje Osram Cool Blue (kvůli podobné barevnosti s výbojkami). Já doporučuju Osram Night Breaker - kvůli tomu, že je to špička (viz níže). Hooonza doporučuje Philips. Každý má svůj názor - i když ho s Hooonzou míváme docela podobný. Pro mlhovky Hooonza doporučuje nažloutlé světlo - z Osramu je to Osram Light@Day. Pro mlhovky můžeš také použít Osram Night Breaker, ale ten Light@Day bude vhodnější (nebo ekvivalenty Philips).

                    Ten pocit, že když se přidají dálkovky tak působí jakoby slabě, znám. S xenony jsem v Octaviích ujel hodně, tedy: Musíš si uvědomit, že je to tím, že xenony prostě svítí tak dobře a vzít na vědomí, že dálkovky u našich pouze halogenových světel zřejmě svítí ještě hůř (přestože reflektor je větší, H4 je horší než H1).

                    Jinak H4 jsou již tak trochu překonané - je to dvouvláknová žárovka. Pokud například používáš jednovláknovou pouze pro dálkovky, vyplatí se koupit tu nejpokročilejší na trhu, protože dálkovky svítí pouze zřídka a neodcházejí zdaleka tak často, jako potkávačky v našem 0-24 zákonném svícení.

                    Za třetí: pokud Ti to přesto nedostačuje, vyber si přídavné světlomety z nabídky Hella - mají jeden oválný nízký model, který se dá zabudovat mezi masku a chladič a je tak elegantním řešením.

                    Za čtvrté: dají se koupit i silnější žárovky - třeba 100W, což důrazně nedoporučuji - je to nevhodné, mimo zákon a pro potkávačky navíc sobecké. Můžeš si tím i poškodit světlomet. Jsem pro to, držet se pravidel a soutěžit, kdo získá lepší účinnost a víc lumíků (tedy lumenů) z 55W či 60W halogenek...

                    Mimochodem, na Jawě Mustang z roku 1972 jsem měl originál halogenku. [odkaz]

                    Mimochodem2: Můžeš mít super světla, ale vždy budou oslňovat víc, než slabší verze. Sice jsou moderní sliná světla přesnější a mimo světelný kužel oslňují méně, ale při výjezdech ze zatáček, v horizontu, a při předjíždění atd. prostě oslňují více. Nejhorší jsou ale světla neseřízená.

                    Mimochodem3, mrzí mě, že Octavia nemá Corner funkci, byl by to typický příklad Simply Clever...
                    • 00 Reagovat !

                      foto

                      "-- skrytý --" 07.03.2008  09:13

                      « Mlhovky, D2S

                      No to pozor... Do mlhovek jedině Osram Allseason Super, protože ta je opravdu žlutá.

                      Ke xenonům: Ano, xenonová výbojka má delší životnost. Ale jenom za předpokladu, že jí zapneš a už nikdy nevypneš. Co přímo nesnáší je zažehnutí ještě teplé výbojky (do 20 minut po vypnutí).
                    • 00 Reagovat !

                      foto

                      neregistrovaný: "Lukáš" [81.90.161.XXX] 07.03.2008  12:10

                      « Re: Ještě k světlům

                      Tak jsem dneska byl v servisu se poradit za kamrádem co tam dělá prodejce a taky má na starost náhradní díly (Porsche), mluvili jsme o tech zarovkach docela dlouho a dospeli jsme k zaveru, že ty D2S nemá smysl (pro me) menint nebo nahrazovat je silnějšími, prostě jsou dobré. A co se týče těch H1 tak jsme se shodli na tech NihtBreaker od Osramu. Jsou i podle názoru mechanika lepší než třeba některé srovnatelné Philipsy a ty dálková tak často nevyužiju takže mě ani ta životnost moc netrápí, a za cca 180kč/ks si asi koupím 4 a budu 2 vozit s sebou nebo je budu mít doma. Snad si je tam zvládnu (jestli je teda zakoupím) sám namontýrovat, nejvejš bych musel počkat tak na léto až půjde Okktáves na pravidelnou kontrolu k doktórovi ve 120 000km. Kdybyste vedeli o nějakém návadu nebo tak, taky bych ho rád uvítal , žééé. Jinak díky moc za rady :yes:
                      • 00 Reagovat !

                        foto

                        "-- skrytý --" 07.03.2008  13:30

                        « Re: Re: Ještě k světlům

                        Jak se mění žárovky nalezneš v návodu k obsluze. Jestli ho nemáš, tak si ho můžeš stáhnout přímo ze stránek www.skoda-auto.cz
                        • 00 Reagovat !

                          foto

                          neregistrovaný: "Lukáš" [81.90.161.XXX] 07.03.2008  13:40

                          « Re: Re: Re: Ještě k světlům

                          No mám ho, jenže tam je to snad pro jinej druh světel nebo co, proste ten návod je uplně jinde, v jiný galaxii .. zkusím se podívat po tom netu nebo po tech strankach co jsi napsal
                          • 00 Reagovat !

                            foto

                            "-- skrytý --" 07.03.2008  13:48

                            « Návod

                            Octavia, návod k obsluze: Výměna žárovek svémpomocí - xenonový světlomet. Strana 167, obrázek vlevo (výměna obrysového světla; dálkové světlo je ve stejné parabole).
                            • 00 Reagovat !

                              foto

                              neregistrovaný: "Lukáš" [81.90.161.XXX] 07.03.2008  14:17

                              « Re: Návod

                              Já vím, tohle vše jsem si našel, ale když se podívám na "můj" světlomet ze strany motoru taky bych tam mel videt ty veci co jsou v návodu, ale je to uplne jiný, navíc je k tomu silenej pristup, horsi jak k penězům... No počkám až přijede otecko a zkusím se s ním nějak poradit a zeptat se ho zda uz s tím měl tu čest ....
                    • 00 Reagovat !

                      foto

                      "-- skrytý --" 07.03.2008  13:33

                      « Když už mluvíš o těch LED...

                      • 00 Reagovat !

                        foto filko

                        filko 07.03.2008  16:00

                        « Re: Když už mluvíš o těch LED...

                        Ano, tohle už jsem viděl. Zatím nemám zprávy, z fabriky, zda se to pude používat třeba pro modelovou péči nebo tak... Uvidíme.
                        • 00 Reagovat !

                          foto STi-Modo-Team-

                          STi (Modo Team) 07.03.2008  16:43

                          « Re: Re: Když už mluvíš o těch LED...

                          Tak se také přidám... nedávno jsem byl donucen vyměnit D2S u Fábie, neboť jeden už svou životnost překročil. Také jsem se jako Lukáš (ha to jsem taky...) zajímal o "lepší" zdroj,ale skutečně D2S jsou značně omezené,asi jako můj rozpočet,takže jsem nakonec zvlolil čínu (960Kč s DPH), koupil dvě D2S a obě vyměnil (mnoho lidí radilo vyměnit rovnou obě,xenon se časem vysvítí a pak by to šilhalo). Ještě jsem uvažoval o modřejších,ale asi naštěstí je neměli,tak mám 4300K (chtěl sem 6000K).Uvažoval jsem také o Phillipsu,ale byly o dost dražší - až pak jsem zjistil,že ze série tam Phillips byly.Nejhorší však byla výměna jako taková, nutnost vyndat celé světlo,což šlo přes nárazník hodně blbě (v origo servisu by ho asi sundavali) no hrůza.Tak jsem si zafrajeřil a vyměnil ještě obrysové žárovky za LEDky.Ovšem opět se šetření nevyplatilo, v sadě dvou LEDek (asi opět čína) byla jedna namodralá a druhá bílá (ovšem poznat to šlo až po montáži, takže symetrie v pr*,ale zatím na to kašlu). Toť moje poznatky o žárovkách, teď chci lepší brzdy...
          • 00 Reagovat !

            foto filko

            filko 06.03.2008  23:34

            « Re: H7

            Jak tady Hooonza dal ten odkaz na oktávácké1 xenony, tak to je úplně učebnicový příklad. Ne mnoho automobilů má takovou škálu v jednom kompaktním celku: xenonové projektorové, halogenové projektorové, halogenové reflektorové... ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto filko

      filko 07.03.2008  17:26

      « Re: H7

      Tak to se Hooonzovi omlouvám, myslel jsem, že Allseason se již nevyrábí, nějak jsem to zmotal do sebe.
      Pokud chcete psát dál o žárovkách, pište sem, tamto se již nedá číst, jak to má malé sloupce.
      • 00 Reagovat !

        foto

        neregistrovaný: "Lukáš" [81.90.161.XXX] 07.03.2008  17:41

        « Re: Re: H7

        No já se tý výměny docela bojím, v tom manuálu si to představujou jak Hurvajs válku, takže to asi nechám až na ten servis nebo na technickou, ale to je až v listopadu, no snad se to nějak vyvine ..
        • 00 Reagovat !

          foto filko

          filko 07.03.2008  17:45

          « Re: H7

          Soutěžní otázka: Kolik dopravních policistů je potřeba na výměnu žárovky na služebně? 8-s
          • 00 Reagovat !

            foto STi-Modo-Team-

            STi (Modo Team) 07.03.2008  17:52

            « Re: Re: H7

            To sice nevim,ale zato výměna žárovky v hlavním světle Fábie je porod,kterej by dopravák zvládnul jedině způsobem demolice toho plexi...
            • 00 Reagovat !

              foto

              neregistrovaný: "Lukáš" [81.90.161.XXX] 07.03.2008  17:56

              « Re: Re: H7

              no ono to u Octavie bude hodně podobný.. zajímalo čím, by to asi ten policajt demoloval, nejspis by to rozstrilel, ale pred tím by vystrelil 2x výstrahu do vzduchu.. >:D :*)
          • 00 Reagovat !

            foto Poustnik

            Poustnik 07.03.2008  22:33

            « Re: Re: H7

            Já si myslím, že deset. Jestli myslíme stejný vtip, tak je to 1+4+4+1..... >:D
            • 00 Reagovat !

              foto Poustnik

              Poustnik 21.03.2008  20:09

              « Re: Vtip o policajtech

              Filko, nechals mě tu na pochybách! Je to deset? Já to rozepíšu!!!! 8-s :-)
              • 00 Reagovat !

                foto filko

                filko 23.03.2008  20:56

                « Re: Vtip o policajtech

                La pardon. Já se toho nedopočítal, ale asi tak nějak... ;-\
                • 00 Reagovat !

                  foto Poustnik

                  Poustnik 24.03.2008  01:37

                  « Re: Re: Vtip o policajtech

                  Jeden drží žárovku a stojí na stole. Čtyři drží stůl za nohy a běhají s ním dokolečka ve směru závitů. Další čtyři běhají proti nim, aby se jim nezatočila hlava. A desátý hlídá u dveří, jestli nejde pan Proud. ;-)
                  • 00 Reagovat !

                    foto filko

                    filko 24.03.2008  10:28

                    « Re: Re: Re: Vtip o policajtech

                    Nějak tak to je. Někdo ještě říkal že je jich 20, spolu s nějakou zásahovou jednotkou či co. V parlamentu by pro ně ještě zřídili vyšetřovací komisi. Doufám, že si teď nebudou pamataovat, co tu píšem až mě zastaví na silnici...
                    Pěkné Velikonoce do US či CZ?
                    • 00 Reagovat !

                      foto Poustnik

                      Poustnik 25.03.2008  00:34

                      « Re: Re: Re: Re: Vtip o policajtech

                      Tobě do ČR, mě do USA. Vracíme se 22.dubna. Tak doufám, že všechno stihneme. :-) Jinak jsme samozřejmě ten barbarský zvyk zmrskání něžného pohlaví v ilegalitě uchovávali i tady, jen se tenhle zvyk nesmí amíkům vysvětlovat. Oni moc nechápali ani Mikuláše. Proč tam chodí ještě anděl??? A co ten čert? Že si bere do pytle zlobivé děti? Jako opravdu??
                      • 00 Reagovat !

                        foto Rysguf-

                        Rysguf. 25.03.2008  00:44

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Vtip o policajtech

                        No, ani sa nedivim, ze idete odtial domov >:D >:D >:D
  • 00 Reagovat !

    foto

    neregistrovaný: "Lukáš" [81.90.161.XXX] 06.03.2008  20:50

    2,0 i 4x4

    Přečetl jsem, no popravdě jsem docela zhltal tvůj příspěvek o tvé jízdě s 2,0i 4x4 . Je fakt moc dobrý, jak ty zážitky a pocity dokážeš "prodat". S klukama jsme se o tomhle tématu srovnání bavili docela dlouho, ale nikdy jsme nedospěli k závěru co je lepší, ale myslím si, že je ta naše 1,9 TDi 74kw ( ja teda s tim chipem na tech 100kw) lepší v mnoha směrech, ale zapřísáhlý příznivec benzínu si to nechá jen těžko vymluvit. :-) ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto filko

      filko 06.03.2008  22:43

      « Re: 2,0 i 4x4

      Oproti 2,0 4x4 je zcela jasně lepší 1,9 TDI 74kW. Kdybych měl vybírat mezi 2,0 a 1,9TDI 66kW, vzal bych spíš benzín - 66kW má také pouze 5 stupňovou převodovku. Každopádně cesta rychlým tempem po dálnici (nad 150 kmh) s TDI 66kW dvoukolkou a 2,0 4x4 vyznívá lépe pro dvoukolku 66kW.
      Diskutovat o tom můžeš hodiny a hodiny, ale pak do auta sedneš, párkrát nabereš palivo a je jasno. Proto je docela dobré moje.auto.cz, i když lidé svým autům naddržujeme.
      • 00 Reagovat !

        foto

        neregistrovaný: "Lukáš" [81.90.161.XXX] 07.03.2008  12:11

        « Re: Re: 2,0 i 4x4

        naprosto s tebou souhlasím :yes: :-)
  • 00 Reagovat !

    foto spanel

    spanel 07.03.2008  22:04

    skvělá;)

    pěkně napsaná recenze o skvělym autě
  • 00 Reagovat !

    foto

    neregistrovaný: "pitlák" [79.98.157.XXX] 08.03.2008  09:38

    spotřeba u PD

    Koupil jsem si nedávno také 4x4 74kw r.v.2001 s chipem, ale spotřebu mám daleko větší než všichni píšete. Nejezdím agresivně a průměr mám kolem 8L/100km, tak nevím jestli mám tak težkou nohu, nebo je v tom autě něco špatně. Jaké máte zkušenosti?
    • 00 Reagovat !

      foto

      neregistrovaný: "Lukáš" [81.90.161.XXX] 08.03.2008  16:36

      « Re: spotřeba u PD

      já mám dlouhodobý průměr 6,1 l/100km, když si, ale hraju tak tu spotřebu dostanu i pod 5 litrů ( mám chip na 100kw ) záleží na rozměru, ráfku, gum, využívání klimatizace, tlaku v gumách, využívání elektrických vychitávek, častý studený starty, jízdy po městě, těch faktorů je moc, ale pokud tušíš, že závada bude mechanická tak to asi radsi do servisu, takhle po netu to moc nejde, nemáš přifouklý turbo ?? ... tu prijatelnou spotřebu dosáhneš když budeš přeřazovat na vyšší stupeň při cca 2300ot./min, ale muzes i niz no.. to víš, jestli to vytáčíš a často popojíždíš na 1.r. stupeň... nevím no, napsal jsem můj názor, uvidíme co napíší zkušenější :-)
      • 00 Reagovat !

        foto

        neregistrovaný: "Lukáš" [81.90.161.XXX] 08.03.2008  16:37

        « Re: Re: spotřeba u PD

        PS: brzdi motorem ;-) :-)
    • 00 Reagovat !

      foto filko

      filko 08.03.2008  19:39

      « Re: spotřeba u PD

      V první řadě: Odkud je čip? Vyhodil bych ho.
      V druhé řadě: nic.
      V třetí řadě: nic.
      V čtvrté řadě:
      Tlak v pneu,
      jíždní styl,
      profil tratě, ujetá vzdálenost,
      kvalita paliva,
      kontrola brzd,
      kontrola váhy vzduchu.

      Rozumíš, co tím chci říci? Jinak Hooonza jezdí za méně než já, což nechápu. Za osm jsem ale v průměru jel pouze v zácpách nebo při krosu.
  • 00 Reagovat !

    foto LuboshGT-RS-Kaa-

    LuboshGT (RS Kaa) 09.03.2008  00:27

    Aero stierace

    Zdravim, s modernymi aero stieracmi (znacka Valeo) som mal tiez problem (a dalsi ktorych som sa pytal takisto) ale pri nizsich rychlostiach. Uz pri takej 80ke, 90ke vodicov stierac spravil polobratku, vycistil sklo ale ako sa z hornej polohy vracal naspat, strhol so sebou kus vody z okraja celneho skla. Mal si tiez tento problem? Za mna ho vyriesili miestni majstri, ukradli mi ich ;-\
    • 00 Reagovat !

      foto filko

      filko 09.03.2008  01:09

      « Re: Aero stierace

      Tohle mi trošku dělá také. Mám ale Bosch, ty by měly být lepší. U továrního osazení 2. generace (výrobce Bosch) se to neprojevuje. Přesto stěrače jsou o tolik lepší, že jiné už nekoupím.
    • 00 Reagovat !

      foto filko

      filko 08.01.2009  18:24

      « Re: Aero stierace

      Tak už mi je taky ukradli. :-/
  • 00 Reagovat !

    foto

    neregistrovaný: "pitlak" [79.98.157.XXX] 09.03.2008  09:10

    větší světlost

    Jsem rybář a potřeboval bych mít větší průjeznost, je možné nějakým nenáročným úkonem nazvedat auto o 2 - 3 cm. A když jo máte někdo zkušenosti stím jak se to potom chová do zatáček?
    • 00 Reagovat !

      foto filko

      filko 09.03.2008  09:56

      « Re: větší světlost

      A rybaříš legálně? Buď můžeš udělat fígl jako fabrika u Scouta - větší kola, nebo zhubneš a auto se tak bude méně potápět a nebo necháš zvýšit podvozek. Myslím, že někdo dělá i nastavitelný podvozek, ale zatím jsem ho sám neviděl. Zkusím o tom něco zjistit a napíšu. Do té doby musí napsat někdo jiný. Předpokládám, že by se 2-3 cm ještě navíc i oproti paketu pro špatné cesty neměly nijak tragicky projevit.
      • 00 Reagovat !

        foto

        neregistrovaný: "Lukáš" [81.90.161.XXX] 09.03.2008  16:32

        « Re: Re: větší světlost

        Slyšel jsem o podložkách do tlumičů, ale zkušenost s tím nemám, možná H&R štelovák pozvozek, ale to je spíš pro snížení, zvýšení nevím,nevím no. To víš A6 allroad s pneumatickým podvozkem .. to je jiný kafčo mnoo.. za každým se ohlédnu, je to sen :-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    neregistrovaný: "Lukáš" [81.90.161.XXX] 12.03.2008  21:31

    Kryt motoru

    Prosím tě, proč máš sundaný ten plastový kryt motoru ?? Vynikne pak víc zvuk turba nebo to má nějaký ryze praktický důvod ??? dík za odpověď
    • 00 Reagovat !

      foto filko

      filko 15.03.2008  12:26

      « Re: Kryt motoru

      Je to sundané jen na fotku. Když fotím ženy, také jim sundám kabát. Jediný praktický důvod by byl úspora hmotnosti.
      • 00 Reagovat !

        foto

        neregistrovaný: "Lukáš" [81.90.161.XXX] 15.03.2008  13:27

        « Re: Re: Kryt motoru

        ;-) :yes:
        • 00 Reagovat !

          foto

          "-- skrytý --" 15.03.2008  13:31

          « Re: Re: Re: Kryt motoru

          No Luky, to tě nedošlo? Nemysli si Filko to se ženama umí... >:D :-! říká se mu tady na MACZ Don Chuan Filkos IV - prý má i modrou krev, velký panství, služebnictvo atak.

          A já jsem chuďas, mám jen ty děti, dřu jako mezek, furt mám h.o.v.n.o prostě jsem se neuměl narodit no ... i ten traktor jak je na něm Filko vyfocenej mu patří ... je to šlechta.
          • 00 Reagovat !

            foto

            neregistrovaný: "Lukáš" [81.90.161.XXX] 15.03.2008  14:09

            « Re: Re: Re: Re: Kryt motoru

            to je tedy Evžen lovec žen, nevím,nevím .. asi jen Filko si zaslouží mit nick Šihák Lázeňský a nebo Chuck Norris ??? >:D :-!
            • 00 Reagovat !

              foto

              "-- skrytý --" 15.03.2008  14:17

              « Re: Re: Re: Re: Re: Kryt motoru

              Hele hele, panáčku, ty si nákej zvědavej, Filko je šlechtic a nic ze sebe nedělá ...

              PS : Ten Swanzeberg je prý jeho příbuznej ale nikomu to neříkej, Filko dělá jako že ho nesná, jelykož je ve vládě ... :-!
  • 00 Reagovat !

    foto

    neregistrovaný: "Jajik" [212.80.64.XXX] 15.03.2008  19:13

    Mam podobne zkusenosti

    Koupenou tu samou na konci roku 2002 v soucasne dobe najeto 340 tis vetsinou jako prase a hodne v terenu. Odrbana jako samice zacina trochu hnit protoze lak sundaly vetve, rany a hlavne voda. Prvni porucha byla v cem jsem nemel tak uplne prsty ja byla prevodovka ve 300 tisicich a tet odeslo turbo, to jsem vyresil za 20 tisic vymenou celyho motoru. Jeste mam vymlacenej podvozek ten mi taky ceka. Jeste musi vydrzet nez zacnou delat superba v kombiku a 4 kole. Auto bez sestky a 4x4 bych uz taky nechtel. Opravdu vydrzi neskutecne.
    • 00 Reagovat !

      foto filko

      filko 16.03.2008  10:41

      « Re: Mam podobne zkusenosti

      Tak sem hoď fotky. ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.03.2008  00:53

    Dobrá recenze, ale...

    Máš hned v úvodu jednu chybu - 1,9 TDI PD 96kW se dodávala do octávií právě jenom s pohonem 4x4, bez něj nikoliv.
    A haldex určitě hodně pomůže, obzvláště u nový octávie scout je to docela znát, ale pořád zůstává hodně pravdy na tom co se o něm řiká, a permanentním pohonům všech kol se to vyrovnat nemůže. Nicméně určitě jsou situace kdy to pomůže.
    • 00 Reagovat !

      foto filko

      filko 28.03.2008  08:12

      « Re: Dobrá recenze, ale...

      Díky za zhodnocení. Nějaká chyba tam možná je, ale v úvodu ne. ;-) Haldex má své výhody i nevýhody stejně jako stálý pohon 4x4 má své výhody i nevýhody. Hlavní výhoda Haldexu je zřejmě úspora paliva.
      • 00 Reagovat !

        foto

        "-- skrytý --" 30.03.2008  21:18

        « Re: Re: Dobrá recenze, ale...

        Haldex palivo moc nešetří, jak sám píšeš, i když je to rozpojený tak se točí dál, a ty kila navíc vozíš pořád s sebou... Měl jsem to, znám to :-( Bohužel místo aby koncern co nejvíce uplaťnoval torsen, cpe už haldex i do passatu, čímž ho neskutečně degradoval. Ale obchodní politika...
    • 00 Reagovat !

      foto Special-line

      Special-line 28.03.2008  08:33

      « Re: Dobrá recenze, ale...

      Já myslím že 96 kW se právě do 4x4 vůbec nedávalo a dávalo se jen do normálních Octávií.
      • 00 Reagovat !

        foto

        "-- skrytý --" 28.03.2008  09:07

        « Re: Re: Dobrá recenze, ale...

        Máš naprostou pravdu. Motor ASZ (1,9 96 kW) se dodával pouze do Octavií s předním pohonem. Jestli chceš pohon všech kol a tento motor, tak musíš sáhnout po Golfu (nebo Boře) 4Motion. Tam jej bylo možné získat dokonce i s motorem ARL (1,9 110 kW). Kolega Xoník bohužel slepě věří všemu, co se objeví ve Světě Motorů...
        Červené DI bylo pouze obchodní označení všech motorů Pumpe-Düse, ale i to bylo časem změněno.
        • 00 Reagovat !

          foto Special-line

          Special-line 28.03.2008  09:43

          « Re: Re: Re: Dobrá recenze, ale...

          Navíc v lifbacku pokud se nepletu bylo možné získat čtyřkolku jen s motorem 1,8 T. Jestli teda neproběhla nějaká změna od doby mých aktuálních materiálů doma.
          Kdybych to měl doplnit tak ve čtyřkolkách byly motory 2,0 85 kW, 1,8 T 110kW, 1,9 TDI 66 kw a 1,9 TDI 74 kW.
          Když to znáš tak se dá podle štítku naprsto bezpečně poznat co je v autě za motor. Když tam teda ten štítek je majitel si tam nedá lepší štítek než má auto >:D
          • 00 Reagovat !

            foto

            "-- skrytý --" 28.03.2008  09:50

            « Re: Re: Re: Re: Dobrá recenze, ale...

            Opět se nepleteš. :yes:
            • 00 Reagovat !

              foto filko

              filko 28.03.2008  09:57

              « Pozn. pro Hooonzu

              Všiml sis, dal jsem ti sem fotku těch žárovek? ;-)
              • 00 Reagovat !

                foto

                "-- skrytý --" 28.03.2008  10:01

                « Re: Pozn. pro Hooonzu

                teď už jo. Chválím :yes: Akorát propaguji konkurenční Philips NightGuide :-)
                P. S. Všiml sis, co jsem si namontoval do nárazníku?
                • 00 Reagovat !

                  foto filko

                  filko 28.03.2008  10:04

                  « Re: Re: Pozn. pro Hooonzu

                  Ano, těsně předtím, než jsi to sem napsal, zrovna jsem ti chtěl napsat pochvalu za neustálý tuning: tedy styling/fční tuning. :yes:
                  • 00 Reagovat !

                    foto

                    "-- skrytý --" 28.03.2008  10:07

                    « Re: Re: Re: Pozn. pro Hooonzu

                    Za nefunkční tuning peníze nevyhazuji :-) Další tuningová úprava následuje 10. dubna: Instalace tažného zařízení a (konečně) zapojení těch denních světel.
                    • 00 Reagovat !

                      foto filko

                      filko 28.03.2008  13:19

                      « Re: Re: Re: Re: Pozn. pro Hooonzu

                      TZ už jsem nainstaloval. Co nbudeš tahat? Co říkáš na mé plánované úpravy? :-)
                      • 00 Reagovat !

                        foto

                        "-- skrytý --" 28.03.2008  13:48

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Pozn. pro Hooonzu

                        Sem tam vlek s kánoema, občas možná i nějakej obytnej přívěs.

                        Úpravy se schvalují, akorát bych upustil od spoileru (přijde mi bez nárazníkových spoilerů vzhledově přebytečný a rychleji to s ním nepojede) a stříbrných zrcátek (uvidíš, že druhej den po montáži budou vypadat divně), a letní pneumatiky bych vzal Michelin Pilot HX MXM :-)
                      • 00 Reagovat !

                        foto

                        "-- skrytý --" 28.03.2008  18:57

                        « Vybrání pro mezichladiš

                        Vidiš, to jsem se zapomněl zeptat. Jaks to myslel s tou úpravou podběhu kvůli mezichladiči? Tam není důvod něco upravovat.
                        • 00 Reagovat !

                          foto filko

                          filko 08.01.2009  18:15

                          « Re: Vybrání pro mezichladiš

                          Zapomněl jsem odpovědět. Jde o zprůdušnění plastového krytu podběhu; žebrování.
          • 00 Reagovat !

            foto filko

            filko 28.03.2008  09:53

            « Zapoměl jsi na jednu variantu

            kterou mám nejraději: když si majitel dá na auto horší štítek. Poslední dobou si na nová auta Němci nedávají žádné štítky...
            • 00 Reagovat !

              foto

              "-- skrytý --" 28.03.2008  09:59

              « Re: Zapoměl jsi na jednu variantu

              Spešllajn měl na mysli typovej štítek, kerej nalezneš v servisní knížce a vlevo v kufru pod kobercem.
              • 00 Reagovat !

                foto filko

                filko 28.03.2008  10:02

                « Re: Zapoměl jsi na jednu variantu

                Domnívám se, že měl na mysli štítek na pátých dveřích. :-)
                • 00 Reagovat !

                  foto Special-line

                  Special-line 28.03.2008  10:09

                  « Re: Re: Zapoměl jsi na jednu variantu

                  Jo měl jsem na mysli štítek na pátejch dveřích. Podle toho pod kobercem nevím jestli bych to poznal jestli tam je jen ten kód motoru a v těch se teda nevyznám. Možná tak v těch čtyřech Škodováckejch u Felicie >:D
                  Jinak sem se ze zajímavosti podíval ještě jak se to mělo u LaK a zjistil sem že v tý výbavě šla dát postupně čtyřkolka pouze do verze Combi a s motorem 1,8 T. Ale tohle si myslím že se určitě v průběhu let změnilo ten ceník mám z roku 2001.
                  • 00 Reagovat !

                    foto

                    "-- skrytý --" 28.03.2008  10:25

                    « Štítek pod kobercem

                    Je tam kód motoru, kód barvy, kód karosérie a kódy všech položek výbavy, co v autě jsou ;-)
                    • 00 Reagovat !

                      foto Special-line

                      Special-line 28.03.2008  10:31

                      « Re: Štítek pod kobercem

                      Jo jo ten sme měli přesně tam u Feldy. A vzpomínám si že ten kód motoru tam byl normálně 136 M takže ty Škodovácký motory bych poznal bezpečně. Motory VW už bych vůbec nepoznal.
                      • 00 Reagovat !

                        foto

                        "-- skrytý --" 28.03.2008  10:33

                        « Re: Re: Štítek pod kobercem

                        Těch jsou hlavně strašný mraky (klidně i několik různých motorů stejného objemu a výkonu)
                        • 00 Reagovat !

                          foto Special-line

                          Special-line 28.03.2008  10:43

                          « Re: Re: Re: Štítek pod kobercem

                          No to jo. Od doby co sleduju tvoje příspěvky ohledně motorů a těch kódu tak nechápu jak se v tom někdo může vyznat. Musí se to hrozně plýst. VW má motorů mraky, stačí si spočítat motory do Octavie I a dojdeš k číslu cca 13 nebo 14.
                          • 00 Reagovat !

                            foto

                            "-- skrytý --" 28.03.2008  10:46

                            « Motory

                            Zdaleka neumim všechny. Vlastně jenom ty hlavní diesely generace A pro příčnou zástavbu... Z těch podélných umim snad akorát AWX (1,9 96 kW, 285 Nm pro Superb)
                            • 00 Reagovat !

                              foto

                              "-- skrytý --" 28.03.2008  10:47

                              « Re: Motory

                              Vlastně několik dieselů s generace B taky znám...
                              • 00 Reagovat !

                                foto Special-line

                                Special-line 28.03.2008  12:41

                                « Re: Re: Motory

                                Tak to oni asi jak na tom změní nějakou i třeba maličkost tak hned mění kód motoru že?
                                • 00 Reagovat !

                                  foto

                                  "-- skrytý --" 28.03.2008  13:11

                                  « Re: Re: Re: Motory

                                  Jo a ne. Například ATD má od tuším od modelového roku 2004 eliptické řemenice, které umožnily prodloužit interval výměny rozvodů z 90 000 na 120 000 km, a přesto mu označení ATD zůstalo.
                                  • 00 Reagovat !

                                    foto Special-line

                                    Special-line 28.03.2008  13:31

                                    « Re: Re: Re: Re: Motory

                                    Zlatý Škodovácký motory >:D >:D >:D
                                    U Feldy se v modelovém roce 98 dělaly úpravy klikovky, řetězového kola, řemenice, bloku motoru přidání a ubrání žeber a výztuží, větší ložidka vačk. hřídele, lepší vedení klikovky a ložisek, upraveny rozvody, nižší hmotnost ventilů a kód mu pořád zůstal >:D >:D
        • 00 Reagovat !

          foto

          "-- skrytý --" 30.03.2008  21:24

          « Re: Re: Re: Dobrá recenze, ale...

          Kolega Hooonza asi slepě věří všemu co napíšou v jeho oblíbeném ohníčku. Červená písmena v označení TDI neměla vůbec nic společného s PD, používala se dávno před příchodem PD, a naopak motory PD se označovali i bez červených písmen.
          • 00 Reagovat !

            foto Special-line

            Special-line 30.03.2008  21:55

            « Re: Re: Re: Re: Dobrá recenze, ale...

            Záleží od výrobce a modelu a jak už jsem psal i počtu variant motorů a počtu kombinací červených a černých písmen na zadním štítku k odlišení a rozpoznatelnosti jednotlivých výkonových variant motorů.
          • 00 Reagovat !

            foto

            "-- skrytý --" 30.03.2008  22:57

            « Re: Re: Re: Re: Dobrá recenze, ale...

            Od zavedení na trh v roce 1998 do začátku modelového roku 2003 byly všechny motory Pumpe-Düse označeny vždy stříbrným T a červeným DI. U Škodovky tomu tak zůstalo až do faceliftu Fabie (tuším modelový rok 2006).
  • 00 Reagovat !

    foto Poustnik

    Poustnik 07.04.2008  23:07

    Áááááá, ty jsi někde v Evropě ulovil foto Hondy Odyssey!

    Ale není to v Čechách, ne? Tak Německo nebo Itálie, tipnul bych si. Jo, jo, Na Hondičku vždy jen se slzou v oku vzpomenu..... :-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.04.2008  17:42

    Recenze je skvělá

    :yes: .Ale to že zavazadlovej prostor má 448 l mi přijde divný má přece 548 l ! (Pravděpodbně ses překlik) no ale možná to je u 4 x 4 jinak....
    • 00 Reagovat !

      foto filko

      filko 09.04.2008  18:54

      « Re: Recenze je skvělá

      Ano, u 4x4 je to jinak. :-/
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.04.2008  22:14

    Prosím o radu:

    Zdar Filko a všichni,
    potřeboval bych radu ohledně tlumičů na O1 4x4,na prohlídce měl pr.přední 33%,tak mi kámoš nabízel SACHS za 1500/ks(nejspíš olejový) nebo 2.kámoš TRW (plynokapalinový) asi kolem 1300/ks,ty TRW se prej dávají do O2 ve fabrice. Tak nevím,nechám si poradit. Díky ¨za odpověď. :-)
    • 00 Reagovat !

      foto filko

      filko 12.04.2008  23:24

      « Re: Prosím o radu:

      Určitě bych měnil pouze pár a určitě za specifikaci jako z fabriky. Pokud jiné, pak pouze určené pro O1 4x4. Jinak se v tom dopodrobna nevyznám, uvidíme, zda ještě někdo nenapíše. Kdyby bylo na mně, osadil bych to Proflexem.
      • 00 Reagovat !

        foto

        "-- skrytý --" 13.04.2008  10:55

        « Re: Re: Prosím o radu:

        Pár bych měnil určitě,oba na přední nápravu,určené pro O1 4x4 taky. Ale brát je ze zn.servisu,třeba z Auto CB,to je fakt ranec. Jinak díky za radu,snad ještě někdo napíše.(Proflex neznám,poptám se)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.04.2008  23:57

    Díky za pravdivou recenzi

    Děkuju za pravdivou recenzi. Mam najeto 155000Km a s autem jsem velmi spokojený. Jsem rád, že jsem se dočetl o problému s alternátorem, protože jsem měl ten samý. Jinak kdo tohle auto neokusí, tak ho neocení a jen se posmívá.
  • 00 Reagovat !

    foto Poustnik

    Poustnik 24.04.2008  02:05

    S poslední fotkou nejsi až tak daleko,

    ale barva auta by správně byla samozřejmě vínově červená a řidič by měl nejspíš oranžové tričko, výjimečně černé, nebo zelené.... ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto Novic-Porsche-team-GT-R-team-

    Novic (Porsche team/GT-R team) 30.04.2008  20:51

    Svihak?

    nevim jestli to je svihak zkus si to overit u mne v galerii pod Nubirou ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 05.11.2008  09:10

    Video

    To je Yamaha PSR-280. Tu mám taky :-) Boží věcička :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto filko

      filko 05.11.2008  10:58

      « Re: Video

      Nevěděl jsem, že jsi hudebník! Já tuhle Yamahu nemám. Mám Yamahu Teo's-150. Později sem dám foto. Mrkni taky na video u Silvera + 1. odstavec.
      • 00 Reagovat !

        foto

        "-- skrytý --" 05.11.2008  12:39

        « Re: Re: Video

        Pak mám ještě pianino Petrof. Největší potíž jsou užší klávesy u Yamahy (když hraju na jedno a hned potom jdu hrát na druhé, tak do toho nasekám spoustu překlepů).

        Video je boží, ale co s tím prvním odstavcem? Měls na mysli proběh motoru? Já takto vysoká čísla neobdivuji. Technologie maziv je dnes již tak daleko, že pokud motor nezatěžuješ zastudena, nejezdíš zbytečně krátké trasy (např. 2 km) a dopřáváš mu od samého začátku (včetně korektního zajetí) pravidelnou údržbu, tak to vcelku v pohodě vydrží. Určitě se k tobě dostal případ Fabie TDI s najetými 600 000 km (bez oprav motoru, stále ještě s prvním turbem).
  • 00 Reagovat !

    foto talio2

    talio2 16.12.2008  18:53

    Nástupce

    Ahoj, koukal jsem na foto možného nástupce Čtyřky. Už nechceš 4x4 nebo to bude EVO X >:D ??
    • 00 Reagovat !

      foto filko

      filko 16.12.2008  19:15

      « Re: Nástupce

      Spíš není z čeho vybírat. Ve hře jsou Octavia II 1,8T 4x4, Scout, Lancer. Víc asi ne. Možná Volvo V50. Na trhu nejsou pěkná auta. Evo to nebude určitě, je příliš nabroušené. Líbílo by se mi, ale asi ne jako každodenní auto. Uvažuji i o nějakém autu víc do terénu: Discovery. Uvidíme. Jak to vidíš ty, talio2?
      • 00 Reagovat !

        foto talio2

        talio2 19.12.2008  14:29

        « Re: Nástupce

        u nás bude rozhodující příští rok krize, ale zatím je vážným kandidátem C320 CDI 4Matic. O Octavii II 4x4 jsme také uvažovali i o stejné motorizaci, ale jednou podmínkou je automat takže nic. Na nového Scauta(po faceliftu) jsem dost zvědavý, stejně jako na RS.Nevím jak je na tom Lancer motorově, ale interiér se mi moc nepáčil.. U toho Discovery je důležité kolik %km strávíš v terénu, mohl by jsi pak na silnici litovat.Co nějaké SUV ?
        • 00 Reagovat !

          foto filko

          filko 19.12.2008  14:53

          « Re: Nástupce

          Ještě o tom uvažuju. Aut by na výběr bylo víc, ale některé z nich mají docela zásadní mínusy. Z SUV bych vzal Toyotu FJ Cruiser.
          Nový Discovery se mi moc nelíbí a je dost drahý.
          Lancer je opravdu levný v interiéru, oproti tomu je škodovka luxus. Vlastně v porovnání s dalšími vychází škodovka docela dost dobře. Navíc Lancer má dost nevyvýženou siluetu. Jeho předností je pořizovací cena, předpokládaná spolehlivost a příď a záď. Líbí se mi také, že je sedan.
          Scout až do dnes měl jediný slušný motor 2.0TDI, ale já na něj čekal s 1.8T, což už je. Atmosférický dvoulitr na 98 oktanový benzin vážně nechci. Leda s CNG/LPG.
          FJ Cruiser je pouze z 4l motorem - leda do Ázerbajdžánu.
          Designově se mi ještě líbí Citroeny (C2, C4, C5, C6), ale to asi raději Škodovku.
          Uvažuji i o Volvu V50 nebo podobném.

          Automat nepotřebuju, i když bych rád otestoval variátor v Lanceru. Na druhou stranu 7stupňový dvouspojkový automat, to už je o něčem jiném...

          Mercedesy se mi také líbí. Poslední dobou jsou elegantnější než BMW, i když to se teď taky zlepšuje...
          • 00 Reagovat !

            foto talio2

            talio2 19.12.2008  20:01

            « Re: Re: Nástupce

            Je jasné, že s Octávií II asi přehmat neuděláš, snad jen kdybys nešťastně narazil na nějakou "kazovku".Co takhle Passat nebo ještě lépe Passat CC?? Citroen C4 se mi líbí,ale nechtěl bych ho.To bych raději sáhnul po Octávce, to je proti tomu vláda. O Volvu toho moc nevím, líbí se mi interiérově a jsou originální exteriérem.Nechci ho teda hanit, ale měl jsem čest s XC90 s tuším naftovým pětiválcem a to bylo špatnéé

            Podle různých testů ta CVT v Lanceru zní jak skůtr >:D co takhle Multitronic od Audi?? Co takhle A4 nebo A6 allroad?
            • 00 Reagovat !

              foto filko

              filko 20.12.2008  00:10

              « Re: Nástupce

              Mám Yamahu s variátorem, je super. Passat není nic pro mě, i když CC je pěkné. Passat mi přijde fakt šik, ale takový nudný, něco jako vlak TGV. Cítil bych se jako letištní taxikář.
              Místo C4 bych taky vzal oktávku. Ale C4 je pěkná ve 3 i 5 dvéřové verzi.
              A4 i A6 jsou na mě moc luxusní, zbytečně. Raději za ušetřené peníze pojedu do Karibiku. Několikrát. Multitronic by mě zajímal, někde jsem to již psal v recenzi.
              • 00 Reagovat !

                foto Poustnik

                Poustnik 20.12.2008  00:22

                « Re: Re: Nástupce

                Ty chceš tedy něco velikosti Oktávky, aby se tam vešla rodina a veliký kufr???? Je fakt, že jsem teď horko těžko nastudoval vozy do 4m délky a zcela mě to vyčerpalo, v téhle kategorii ti neporadím, ale možná se někam juknu :-)
                • 00 Reagovat !

                  foto filko

                  filko 20.12.2008  00:26

                  « Re: Nástupce

                  Jasně, nehledám druhé auto do rodiny. To by bylo auto z mého profilu auto snů. Ale jde mi o design, praktičnost a univerzalitu. Mé současné auto má všechno, ale taky tu nebude věčně. Zvášť s tím dvouhmotovým setrvačníkem. :-(
  • 00 Reagovat !

    foto talio2

    talio2 08.01.2009  17:34

    Kuba

    mamka byla také na Kubě a říkala, že Fábky jsou tam nejlepší auta. Kdo má Fíbku tak je tam král >:D
    • 00 Reagovat !

      foto filko

      filko 08.01.2009  18:00

      « Impala

      Jezdil bych raději v Impale.
      • 00 Reagovat !

        foto Poustnik

        Poustnik 08.01.2009  18:22

        « Re: Impala

        V takovéhle????? [odkaz] ....V takovéhle? [odkaz] Ty bys radeji nějakou starší krasavici, ne? Nebo tu nejnovější??? :-)
        • 00 Reagovat !

          foto filko

          filko 08.01.2009  18:33

          « Re: Impala

          Nazdar Pouštníku. Ne, tu jsem nemyslel. To je na stejno s Fábií. Myslel jsem '58. :-)
          • 00 Reagovat !

            foto Poustnik

            Poustnik 08.01.2009  19:00

            « Re: Re: Impala

            Archivní ročníky jsou lepší. To je fakt. Nebo alespoň šmrncovnější. :-)
  • 00 Reagovat !

    foto Poustnik

    Poustnik 05.02.2009  17:56

    Když jsi založil tu galerii taxíků, tak tady jsou taxi

    mexické, jsou to vždycky ty auta se zeleným pruhem, po Cancunu jich jezdí jako naseto.... :-) [odkaz] A tadz fotka [odkaz] Hoj!
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.03.2009  14:09

    Parada

    Umne napsana recenze, pekne fotecky a motor PD jako ma muj mazlik, nejde jinak nez 3x10.
    :yes:
  • 00 Reagovat !

    foto Ajin-MoDo-Team-

    Ajin(MoDo Team) 16.06.2009  08:03

    interval

    Ahoj filko, jsi na danou problematiku odborník, ale dle mého názoru nás koncern s proměnlivým intervalem trochu klame, mě u A3 vždy poctivě odčítal po sto km až do třiceti tisíc a to jsem autu dával zabrat na okruhu, vyšší rychlosti na dálnicích a podobně. Zatímco, třeba u CLK se opravdu styl jízdy na intervalu projeví, dokonce to pozná i dolití oleje , stejnou zkušenot mám i od BMW, tak nevím kde udělali soudruzi chybu ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto filko

      filko 16.06.2009  11:52

      « Re: interval

      Jestli tím myslíš to A3 rv. 2004, tak to je zvláštní. Už jsem slyšel, že u Audi to bylo nastavené na 30.000km, ale u škodovek to prý funguje. I kdyby ne, tak jet na servis znovu po 15.000, mi přijde divné. Zajedu tam a nechám to zkontrolovat. Mám podezření na nekvalitní práci bývalého servisního místa.
      • 00 Reagovat !

        foto Ajin-MoDo-Team-

        Ajin(MoDo Team) 16.06.2009  17:12

        « Re: Re: interval

        Jasně tak pak napiš jak si dopadl. Jen mám ještě dotaz, jaký olej patří do motoru 2.0 TDI CR 170PS? Klasický longlife III? tam asi jiný než proměnlivý interval nastavit nejde že.
        • 00 Reagovat !

          foto filko

          filko 16.06.2009  23:53

          « Re: Re: Re: interval

          Nejsem si jist, na to by odpověděl nejlépe techno-litero-krat Hooonza, nadšenec do agregátů. Vsadil bych ale na to, že tam jde nastavit, jako u PD motorů, buď variabilní interval, nebo neprodloužený 15.000km. Dále vsázím na olej specifikace VW: 507.00. Osobně bych doporučil právě Shell 5W-30 tzv. LL3, který byl i v žluté eReSe.
          • 00 Reagovat !

            foto

            "-- skrytý --" 18.12.2009  17:39

            « Re: Re: Re: Re: interval

            507.00 jde úplně do všech motorů, mnohdy je ale zbytečně drahý. Měl by jít i 505.01, ovšem kvůli filtru částic určitě musí mít specifikaci ACEA C3 (např. OMV Bixxol Special C3 505.01). Lepší ale bude zeptat se přímo výrobce, tyhle motory jsou na mě moc nové a ještě je nemám zmáknuté. Dále pak není od věci podívat se do návodu k použití a servisní knížky, ikdyž tam nemusí být výčet úplně aktuální.
            • 00 Reagovat !

              foto filko

              filko 19.12.2009  23:15

              « Re: Re: Re: Re: Re: interval

              Já 507.00 kupuji asi za 300Kč/l. :yes:
  • 00 Reagovat !

    foto FRPE

    FRPE 20.12.2009  02:48

    Nazdar Filko,

    koncerňáku - já myslel že už tady nejsi a nyní vidím jak někdo přidává fotky, upravuje recenzi a píše o driftech, tak mrknu co a kdo a hle : FILKO!!!

    Jak se máš ty kluku kolenatá? ;-) :-) >:D
    • 00 Reagovat !

      foto filko

      filko 20.12.2009  17:04

      « Re: Nazdar Filko,

      Jsem tu málo, ale když jsme byli s kamarádem, který má skvělé Subaru SVX drifotvat, tak jsem to holt musel přidat. Také se při tom smykování tachometr přehoupl přes 170000, tak to je také důvod mrknout se na web Čtyřky.

      A jak se má FRPE Cupra? :-)
      • 00 Reagovat !

        foto FRPE

        FRPE 20.12.2009  20:42

        « Re: Re: Nazdar Filko,

        Filko špatně - jde po mě finančák, policajti, soudy a věřitelé ale nikomu to neříkej ... :-( ;-) >:D

        No řeknu to takhle - zatím dobrý. Nebo jinak : jen kvetu.
        Jinak v recenzi pěkný taxíci, policisti apod. fakt dobrý! ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto Mira328i

    Mira328i 20.12.2009  07:49

    Jen se chci zeptat

    ..ta spotřeba při tom driftování-nuloval si to než si začal,nebo se tak změnil průměr za delší dobu?
    Je fajn počasí na zábavu v autě,škoda že tady u nás je tak málo sněhu, na place kde sem včera jezdil už vylejzá asfalt..brousili se gumy..
    Nejlepší je prašan,podmrzlej:-)..pak je to ideál..
    • 00 Reagovat !

      foto filko

      filko 20.12.2009  17:07

      « Re: Jen se chci zeptat

      Nenuloval jsem to. Nastartoval, pak ujel tak 20km a pak teprve začalo driftování. Předpokládám, že by se to dostalo tak na 25l, ale kdoví. Ono se to také špatně počítá, protože když se auta točí rychlosti 50 kmh, ale auto skoro stojí, tak je těžko říci, jaká je vlastně spotřeba. Pravda je, že na to padlo pár malých kanystrů Vervy-dieslu.

      Gumy o sobě daly čichově vědět, trochu mi jich bylo líto, zvlášť když jsou nové.

      Kamarád se Subaru SVX má těžší auto, širší gumy a tak byla větší legrace. Ale s Octavií to také jde.

      Kde's jezdil?
      • 00 Reagovat !

        foto Mira328i

        Mira328i 20.12.2009  17:49

        « Re: Jen se chci zeptat

        Jezdil sem v Klatovech na buzeráku, jinak skoro po celým městě:-),křižovatky..parkoviště..všude kde to bylo zajímavý:-)
        • 00 Reagovat !

          foto talio2

          talio2 20.12.2009  18:05

          « Re: Re: Jen se chci zeptat

          křiřovatky?? to neschvaluju 8-s
          • 00 Reagovat !

            foto Mira328i

            Mira328i 20.12.2009  18:39

            « Re: Jen se chci zeptat

            Ono to není takový že by se auto nedalo ovládat,vodí se přesně smykem...je to fakt na pohodu,pridáš plyn lehce kontra a auto vytváří krásně regulovanej plynulej smyk kterej řídíš lehce plynem a volantem.
            Někdy sem už i línej víc točit volantem tak trošku přidám a dotáčím to zadkem:-)
    • 00 Reagovat !

      foto talio2

      talio2 20.12.2009  17:08

      « Re: Jen se chci zeptat

      to asi bude aktuální spotřeba na tu jízdu, dlouhodobá se ti nemá snad nikdy šanci dostat takhle vysoko..teda u 1,9TDI.. :-)
      • 00 Reagovat !

        foto filko

        filko 20.12.2009  17:14

        « Re: Re: Jen se chci zeptat

        Abych to upřesnil: U Škody jsou standardně dvě paměti: 1 a 2. Ve 2 je dlouhodobý průměr, který se vždy po 100 hodinách běhu motoru vynuluje (a nebo po manuálním vynulování). V paměti 1 je PRŮMĚRNÁ spotřeba od nastartování motoru. Pokud člověk motor nenastartuje do dvou hodin od vypnutí, spotřeba i ostatní údaje se automaticky načítají od nuly.

        Takže: po nastartování a asi 20km přes město a následném driftování to ukázalo zmíněnou spotřebu, dlohodobou "paměť 2" to ovlivnilo také, ale jen asi o 0,5 l, ale ostatní údaje neznám, takže to není relevantní.
  • 00 Reagovat !

    foto Mira328i

    Mira328i 20.12.2009  18:25

    Re: Jen se chci zeptat

    Ne za plnýho provozu!,večer..
    pouštím to jen tam kam vidim, nejsem magor!.
    Město je zajímavý,parkoviště s ostrůvkama sou taky dobrý když sou prázdný, na volným place je to moc jednoduchý:-).
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…