Recenze

ericn (muž 41 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Škoda Octavia Elegance 2.0TDI PD 103kW

9,92 Uživatelé

Hodnoceno: 13× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Octavia, foto 1 Škoda Octavia, foto 2 Škoda Octavia, foto 3 Škoda Octavia, foto 4 Škoda Octavia, foto 5 Škoda Octavia, foto 6 Škoda Octavia, foto 7 Škoda Octavia, foto 8
Škoda Octavia, foto 9 Škoda Octavia, foto 10 Škoda Octavia, foto 11 Škoda Octavia, foto 12 Škoda Octavia, foto 13 Škoda Octavia, foto 14 Škoda Octavia, foto 15 Škoda Octavia, foto 16 Škoda Octavia, foto 17 Škoda Octavia, foto 18 Škoda Octavia, foto 19 Škoda Octavia, foto 20 Škoda Octavia, foto 21 Škoda Octavia, foto 22 Škoda Octavia, foto 23 Škoda Octavia, foto 24 Škoda Octavia, foto 25 Škoda Octavia, foto 26 Škoda Octavia, foto 27 Škoda Octavia, foto 28 Škoda Octavia, foto 29 Škoda Octavia, foto 30 Škoda Octavia, foto 31 Škoda Octavia, foto 32 Škoda Octavia, foto 33 Škoda Octavia, foto 34 Škoda Octavia, foto 35 Škoda Octavia, foto 36
 

Technické info

Přezdívka auta Óčko Rok výroby 2009 Koupeno nové najeto [km]:151000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 16 objem [cm3]: 1968 výkon [kW]: 103 kroutící moment [Nm]: 320 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9,6 maximální rychlost [km/h]: 209 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 560 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6,5

Popis vozu

Ahoj všem, tuto recenzi jsem psal už před 2 lety, kdy bylo najeto 107tis km. Nakonec jsem ji sem nedal a náhodou jsem ji našel dnes, když jsem čistil počítač. Tak jsem se rozhodl ji zveřejnit. Auto je již cca rok někde ve světě :-)

Proč Octávku, když jich je na silnici mraky?
Dobrá otázka. Inu proto, že jsem měl i předchozí model OII 1.9TDi Elegance z roku 2006 a osvědčila se. Najel jsem s ní za 3 roky 150000km a bez problémů – jezdila jen na prohlídky. Jelikož je to pracovní auto, tak potřebuji elegantní vůz, který moc nevyčnívá z davu, tak padla volba na FL verzi v lepší výbavě a s lepším motorem. Ceny od roku 2006 padly od dost níže, tj. obě auta byla za stejné peníze, rozdíl ve výbavě je dost markantní…

Výbava:

Auto vychází z nejvyšší výbavy Elegance:
ESP, ASR, 6x Airbag
Elektrické stahování všech oken + tónování
Elektrické ovládání zrcátek + jejich sklápění
Automatická duální klimatizace
Vyhřívání předních sedaček
Autorádio CD+MP3 + reproduktory
Maxi Dot, Tempomat
Zadní parkovací senzory
Středová loketní opěrka atd.

Extras:

Paket Dynamic Silver + bederní oběrky
Světelný a dešťový senzor
Multifunkční volant
Mlhovky s corner funkcí
Samozatmavovací vnitřní zrcátko
Alu 16“ Lyra
Zadní stěrač :-) (měl by být v serii)

Motor a spotřeba

Motor jsem zvolil po zkušenosti s 1.9TDi PD a hlavně při nájezdu cca 35-40tis Km ročně jsem šel znovu do turbodieselu a to do 2.0TDi PD. Dalším důvodem je vyšší výkon a 6st. převodovka při podobné spotřebě (alespoň jsem si to původně myslel).

Oproti 1.9 má 2.0 od dost lepší tah, ale také trošku větší turbo díru, na což si lze zvyknout a včasným řazením eliminovat. Podle mě je taktéž o něco tišší a kultivovanější. 6st převodovka má přesné řazení a je i vhodně odstupňovaná, mě vyhovuje :-) Co mě hodně překvapilo je spotřeba oleje. U 1,9 jsem vůbec nedoléval, poprvé po 130tis km. U 2.0TDi dolévám běhěm každých 30tis cca 0,5 - 1 litr oleje 5W-30 dle normy VW 507.00 - dost drahá plná syntetika.

Spotřeba se mi ustálila na hodnotě 6.6 litru/100km – je měřená za celou dobu provozu auta, tedy od října 2009 a ujetých cca 108tis km. S autem se dá v pohodě jezdit za 5-5.5 litrů, když člověk nespěchá a jede v rychlostních limitech. Nicméně když chcete využívat sílu motoru a přišlápnete plyn, auto bere kolem 6.5l. Pokud drtíte auto na limitu, dostanete se někam k 8 litrům, ale to už je velmi hrubé zacházení s autem.

Jízdní vlastnosti

Podle mě jsou jízdní vlastnosti tohoto auta velmi dobře vyváženě. Než mě tady spousta lidí ukamenuje v diskusi, tak by měli vědět, že tohle auto není sporťák, ale normální auto nižší střední s lépe obestavěným prostorem než je klasická HB. Auto poslouchá a dobře vede stopu. Kam ho pošlete, tam jede. Odezva od předních kol tam nějaká taky je, sice to není úplně perfektní, ale víte co se děje. Jedinou věcí, na kterou je třeba dát si pozor, je že auto má delší převisy a těžký litinový 2.0l motor, tj. při ostřejší jízdě se projevuje nedotáčivost auta. Při normální jízdě žádný problém není.

Brzdy jsou podle mě dostatečné, dají se přesně dávkovat a nejednou mě zachránili od „výletu“ do cizího kufru přede mnou. Jen co mě trošku zarazilo, byla už třetí výměna brzdových destiček, světe div se, vzadu… Vpředu jsou teprve druhé, no stane se. Servis třmeny rozebral, vyčistil, promazal, no uvidíme…

Interiér a jeho kvalita

Interiér je pořád parádní i po třech letech používání. Mám rád čisto v autě, takže se starám. Sedadla drží jako nová, nikde nic nevrže, nikde se nic neloupe a ani plasty nejsou odřené nebo poškozené. Materiály jsou podle mě dost kvalitní, i v minulé OII jsem byl spokojen. Přední sedadla z paketu Dynamic mohu jen a jen doporučit, i po dlouhé jízdě záda nic nebolí (nastavitelná bederní opěrka), jsou pohodlná a skvěle drží tělo díky dobrému bočnímu vedení sedadel. Vzadu prý taktéž v pohodě (seděl jsem tam jen jednou), ale i při mé výšce 188cm si za sebe pohodlně sednu. Osobně mám k zadní části jednu výtku, je tam jen jeden výdech klimatizace zezadu loketní opěrky, bylo by fajn mít na každou stranu jeden.

Exteriér

Tady musíme hodnotit každý sám za sebe. Já si myslím, že Facelift se povedl, nejdřív jsem také nebyl zrovna nadšený, ale postupem času se mi líbí čím dál tím víc. Původní design z roku 2004 byl výborný, ale přece jen trošku moc usedlý. Nakonec když vidím původní design vedle nového, tak je sice nadčasový, ale přece jen už trochu zastaralý. V černé barvě je FL verze rozhodně hezčí a to nejen ze předu ale hlavně zezadu, čirá optika zadních světel a hlavně odrazky ve spodní části nárazníku dělají své. Přední světla nemají výraz Basseta jako první verze, ale auto rozšiřují, což je dobře. Maska chladiče je také výraznější a celkově lepší. 16“ ráfky auto sluší a nevytřesou z vás duši na prvním výmolu jako 17 nebo 18 palcové. Podle mě to je zdařilý kompromis mezi 15“ balony a 17“ tvrdými slupkami...

Co dál napsat?

Uvidíme, co bude za rok, měl bych být někde kolem 150tis km, takže to bude na výměnu. Měla by přijít nové generace a pokud bude za slušných podmínek a bude mi vyhovovat, proč ne? Nebo že bych se nechal zlákat jinam? Uvidíme…

To byl původní závěr, auto šlo pryč po 4 letech provozu s najetými 151tis km. jeho poslední dlouhá cesta byla Praha - Canterbury, UK - Praha cca 2400km v srpnu 2013 :-)

Silné stránky

Motor – zátah a celková spotřeba 6.5l - průměr od 0km
6st. Manuální převodovka
Dobré jízdní vlastnosti, čitelnost vozu a dobrá odezva řízení
Kvalita zpracování interiéru a jeho prostornost
Výborná přední sedadla – Paket Dynamic
Karoserie Liftback – je elegantní a ne tak mohutná jako stejně dlouhé kombi
Výbava Elegance + extras
16“ kola – velmi dobře filtrují nerovnosti, tak akorát
Černá metalíza Octávce sluší (čisté auto)

Slabé stránky

Motor – vyšší hluk nad 130km/h a spotřeba oleje
Standardně dodávaná jen lepící sada, náhradní kolo nutno dokoupit
Chybí USB konektor, pouze AUX ve loketní opěrce
Nelze dokoupit roletky do zadních oken (děti)
Ne zrovna ideální montáž střešního nosiče
Zájem zlodějů o airbagy a přední světla (bohužel jsem o obojí přišel + rozbité okno u řidiče + poničený volant – oprava celkem cca 40tis Kč)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

21tis km – spojkový válec, oprava v záruce (konstrukční vada)
70tis km – hluk od zadní nápravy, testováno, prý „oskákané“ pneumatiky - vytvořili se na nich plošky, výměna obou a v pohodě, je klid.
79tis km – závada na el. ovládání obou oken na pravé straně, opět odstraněno v záruce (8 dní před koncem záruky)
101tis km – výměna zadních kotoučů, Pozor na zadku nejsou čidla na opotřebení destiček, takže to šlo až na kov
104tis km – oprava kulisy řadící páky (vypadla mála spojka v kulise řazení a řadička kloktala v kulise a cvakala).

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto Podbabská - mohu jen doporučit, zkušenosti velmi dobré :-)

 


Další vozy Škoda Octavia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
9

Nikde mě nenechala

praktičnost
10

Dá se s ní odvézt cokoliv, např. skříň do 160cm výšky :-)

prostornost
10

Velmi dobrá

jízdní vlastnosti
9

Velmi dobré, jen v utaženějších zatáčkách je znát dlouhý zadek vozu.

jízdní komfort
10

Na 16" kolech bez výhrad

provozní náklady
9

OK

náhradní díly
8

Dostupné, lež dražší

výkon motoru
10

Dostatečný i na průlet Německem

spotřeba
8

Mohla by být nižší, 6.5l je tak na horní hraně. 1.9 TDI dokázalabýt i o 2l níže.

hlučnost motoru
8

TDI PD - není třeba rozepisovat

kvalita sedadel
10

Skvělá - sport packet

brzdy
9

Velmi dobré, bohužel bez signalizace opotřebení destiček

zavazadlový prostor
10

560l dostačuje takžka na vše


Více o modeluŠkoda Octavia 1Z (2004-2012)
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI – Čtyřočko poprvé v akci! Škoda Octavia Combi 2.0 TDI – Čtyřočko poprvé v akci!

S faceliftovanou octavií jsme se zatím svezli jen v…

Modernizovaná Škoda Octavia Scout: Jak se vám líbí čtyřoký dobrodruh? Modernizovaná Škoda Octavia Scout: Jak se vám líbí čtyřoký dobrodruh?

Modernizace modelové řady Octavia pokračuje. Čtyř očí se…

 





Blesk.cz

Toho zmetka bych bodla znovu! Seniorka, která zabila zloděje, se bojí vězení

Toho zmetka bych bodla znovu! Seniorka, která zabila…

Jarmila Miklušová (67) z Ostravy je veřejně známou hrdinkou poté, co se neohroženě a s nožem v ruce ubránila…

Manželka Miloše Formana přiznala: Naše děti se stydí za češtinu!

Manželka Miloše Formana přiznala: Naše děti se stydí…

Oscarový režisér Miloš Forman (85) žije již léta s rodinou v Americe a do Čech se už zřejmě nikdy nevrátí. Jeho…

 

iSport.cz

Plzeň není o jednom hráči, těší Vrbu. Kvalita byla vyšší než v poháru

Plzeň není o jednom hráči, těší Vrbu. Kvalita byla…

Příliš sdílný nebyl, v očích se mu ale zračila spokojenost. Trenér Plzně Pavel Vrba mohl kvitovat, jak jeho tým…

Dojemné loučení Poláků: Přivítejte Jakuba Jandu, jako by byl náš!

Dojemné loučení Poláků: Přivítejte Jakuba Jandu,…

PŘÍMO Z POLSKA | Jako by se loučil doma a před vlastními fanoušky. Jakub Janda se ve svém posledním závodě…

 

Reflex.cz

Staletí starý příběh má pořád grády!

Staletí starý příběh má pořád grády!

Rónin je samuraj bez pána a příběh, který právě vyšel zpracovaný do komiksové podoby v nakladatelství Crew,…

Tuzemské banky holí své klienty jako ovce. Když ale mají zvýšit úroky u vkladů, mají hromadu výmluv, proč to nejde

Tuzemské banky holí své klienty jako ovce. Když ale…

Růst české ekonomiky trhá rekordy a centrální bankéři již nahlas varují, že nastává čas zchladit pádící…