Renault Clio (2016)
5.3.2017Zdravím opět všechny čtenáře, jak jsem slíbil, je tu recenze na první moje nové auto, kterým se v prosinci 2016 stal Renault Clio IV 0,9 TCe ve výbavě…
Renault Clio (dr.biker)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
dr.biker 20.03.17 13:02
« Motorizace 0,9 TCe
Motorizaci 0,9 TCe docela dobře charakterizovali v testu Sandera Stepway na serveru autoweb:
„Možná si řeknete, že věc s menším objemem, než má vaše rychlovarná konvice, nemůže pohánět auto. Ale ano, zátah sice musíte lovit spíše ve středních otáčkách a nejste nejrychlejší při rozjezdu na semaforu, ale na věci i soby, které je možné do auta naskládat, s přehledem stačí. Reakce na plyn jsou rozvážné a nezáludné, motor svým zvukem připomíná šicí stroj nebo samopal Heckler&Koch MP5SD s tlumičem – ve vyšších otáčkách ale není hlučný, jeho vibrace jsou také dobře podchycené“.
Zkrátka není to vůbec špatný motor pro Clio/Sandero na běžné ježdění, dá se s ním v pohodě žít, tedy pokud od něj neočekáváte výkony jakou od dvoulitru a spotřebu jako u hybridní jednotky…
-
dr.biker 18.03.17 19:27
« Re: Pěkné auto, ale ten motor...
Díky za názor, fotky se budu snažit na jaře udělat lepší, až bude pěkné počasí.
K tomu motoru, vím, že motor rozděluje lidi na dva tábory, jeden ho nemůže ani vidět a druhému nevadí a v pohodě s ním jezdí. Já patřím samozřejmě do té druhé skupiny, s motorem jsem zatím spokojen, po necelých 4 měsících a ujetých 8 tisících kilometrech můžu říct, že jsem se s autem sžil a výkon mi nijak zvlášť nechybí. Výkon je podle mě na běžné jezdění dostačující, jsem klidný řidič dodržující rychlostní limity, nejezdím běžně v plném obsazení, takže 90 koní tohoto motůrku pro Clio stačí.
Ono asi také záleží, kdo s čím jezdí a co má pod kapotou. Já začínal na Puntě s 60 koňmi, pak jezdil v práci s Kangoo se 75 koňmi a Dokkerem s 82 koňmi a mé první vlastní auto bylo Clio II 1,4 16v s 98 koňmi, což je nejvýkonnější auto, které jsem kdy dlouhodoběji řídil. Takže 90 koní s turbem mi bohatě stačí, ještě nejsem tolik zmlsaný řidič…
-
Arese 17.03.17 10:22
« Pěkné auto, ale ten motor...
Gratuluji k moc pěknému autíčku (navíc s opravdu skvělou barvou), ale tu tříválcovou devítistovku bych rozhodně nevydýchal. Pro mě bylo přímo hřích nevyužít, že k velmi zdařilému čtyřválci 1.2 TCe Renault konečně začal dávat manuální převodovku a zkazilo by mi to veškerou radost z auta.
Text se čte moc pěkně, ale ty fotky jsou dost zoufalé. Chtělo by to pořádně přefotit s pěkným pozadím, ve vhodných úlech, se správně natočenými koly, srovnaným volantem (foto interiéru) atd.
Jinak přeji co nejvíce bezpečných a bezproblémových kilometrů! :-) -
dr.biker 07.03.17 15:04
« Re: Krásný
Tak vám všem děkuji za zhodnocení výkonu mého motoru, jak jsem napsal v recenzi, je to ideální kompromis pro každodenní používání. Dojíždím denně do práce sám, občas vozím 1-2 spolucestující, takže mi výkon nechybí.
Základní 1,2 je motor dobrý akorát tak pro klidného řidiče pro jízdy ve městě, přeplňovaná 1,2 by se mi samozřejmě líbila o mnoho víc, ale příplatek 25 tisíc oproti 0,9 není malý, navíc vozidla s 1,2 TCe pod kapotou nejsou u nás skladem, takže musíte čekat. To já vybral v pondělí auto a v pátek odpoledne jsem již odjížděl domů v novém...
-
Toky1 07.03.17 10:01
« Re: Re: Re: Re: Re: Krásný
No presne o tom vravím, áno, porovnával som 0,9TCe a 1,2TCe, tak ako recenzent. Ten rozdiel tam jednoducho je, i keď možno pri štandardnom poflakovaní sa mestom to necítiť. Ale zaťaž ho a chci od neho predbiehať zo 60ky kamión hore kopcom. Vtedy už ten rozdiel zistí hocikto. Ale ako spomínam, ak takto majiteľ nejazdí, aj 0,9 poteší. Vec priorít. Načo platiť za vyšší výkon, keď mi ho netreba?
-
Ronault. 06.03.17 21:51
« Re: Re: Re: Re: Krásný
Ahaaaa....no jo no.... Tak to se omlouvám :yes: asi mi těch 294 odpracovanych hodin v únoru nedělá dobře >:D. Nicméně to ano, mezi 1.2 TCe a 0.9 TCe je gigantický rozdíl, jel jsem oba, 1.2 TCe ještě v době kdy byla jen s dvouspojkou. Ale na to běžné ježdění je 0.9 TCe v pohodě, rozhodně více než 1.2 16V, ta je fakt leda na to poskakovani a pro holky -
Ronault. 06.03.17 19:57
« Re: Re: Re: Krásný
A kde jsi přišel na to, že bude 0.9 TCe zrychlovat s nalozenym autem lépe než 1.2 16V? :-O má menší výkon i tocivy moment, v podstatě v celém spektru otáček.
To je to samé jako by mi někdo tvrdil, že 1.9 TDI 66 kW pojede lépe s plným nákladem než 1.6 dCi 96 kW...to je prostě nesmysl. -
Toky1 06.03.17 19:46
« Re: Re: Re: Krásný
No žiaden motor 66kW, veď to vravím, neviem čo riešiš. Bola to len reakcia na posudzovanie rozdielov medzi 0,9 a 1,2 v recenzii. Pri predvádzačke v meste keď sa buľkáš 5 km 60kou s prísediacim predajcom na limity auta nesiahneš. To je celé, nehľadaj za mojim príspevkom vyrývanie či výsmech, nič takého tam nieje. Proste výhoda 1,2 oproti 0,9 je práve v lepšom zrýchlení pri naloženom aute ako som spomínal. Ale ak to nevyužiješ lebo jazdíš defenzívne aľúto ti je priplatiť si za povedzme nadbytočný výkon tak ti aj 0,9 bude v pohode stačiť.
Niekomu je 300 koní málo a niekomu aj 66kW vyčarí úsmev na tvári. A to je dobre, no nie? -
Ronault. 06.03.17 16:59
« Re: Re: Krásný
A prosím tě, který motor s 66 kW s obsazením 4 lidma bude hbitě předbíhat do kopce se čtyřmi lidmi na palubě? Resp. které auto za 300t Kč bude hbitě předbíhat do kopce ve čtyřech lidech? Já mám 96 kW a 320 Nm v svém autě a ve čtyřech lidech do taky není úplně Ferrari... prostě je to tříválec s 66 kW a tedy nechápu tvůj příspěvek, resp. kde vidíš nějaký problém. -
29radek 06.03.17 14:33
« Re: Re: Krasavec
Kabát auta se opravdu povedl.Koupil jsem ho ženě před 3 lety, a ta červená autu opravdu sluší.Hodně lidí nám řeklo,že vypadá moc hezky.Po městě s ním taky rád jezdím.Pod kapotou mám 1,2 16V,to ženě bohatě stačí...100 km/h nepřekročí a když předjíždí tak jedině traktor.Jezdí to zatím bez problému.
Přeji hodně šťastných kilometru :yes: -
dr.biker 06.03.17 12:09
« Re: Re: Re: Krásný
Většinou jezdím sám nebo pouze se spolujezdcem, takže mě výkon neschází a to i na dálnici. Minulý týden jsem stěhoval sestru do Prahy, měl jsem opravdu plné auto a výkon mi nechyběl ani ve stoupáních na D1 od Brna. Samozřejmě pro prudké zrychlení je potřebné podřadit a motor vytočit k omezovači, ale s tím člověk musí počítat u tak slabého motoru. Pro Clio je ale tento motor výkonově dostačující, nestěžuji si na nedostatek výkonu.
-
Toky1 06.03.17 10:39
« Re: Re: Krásný
Problém malých motorov s nízkym papierovým výkonom sa ani tak neprejaví normálnou jazdou mestom, ako pri zaťažení vozidla štyroma dospelými a pokusom o prudké zrýchlenie zo 60ky do kopca typicky pri predbiehaní. Tam auto hodne stráca dych a môže pripraviť šoférovi vcelku adrenalínové chvíľky. Chce to jazdiť predvídavejšie. Ak s tým nemáš problém, tak to auto je ako pre teba.
Veľa šťastných kilometrov.
Proč nakonec ve výběru vyhrál Rapid?
- hlavní důvod byl, že Clio nemá vzadu okenní airbagy a já občas vozím vzadu i dospělé a to jsem Renaultu nedokázal odpustit
- nepodsvícené tlačítka na volantu - v zimě je tma brzo, fakt mi to vadí
- menší kufr > dá se koupit ale grandtour
Motor 0,9 Tce mi vůbec nevadil, naopak, jsem klidný řidič. Dokonce mám pocit, že je lépe odhlučněný na dálnici, než 1.2 TSI 66kw. Jinak TSI má také turbo díru, takže do 1700 je přidání plynu spíše kosmetická záležitost.
Proč jsem chtěl Clio ?
- nádherný dizajn venku i vevnitř(já vím subjetivní věc)
- ptal jsem se automechaniků - 0,9TCe nemá problém ani se zakarbonováním, ani s mísením benzínu do oleje
- konečně něco jíného než Škoda doma, to byl můj sen :-O :-)