Suzuki Grand Vitara (2007)
10.10.2009Jelikož jsem na internetu nalezl jen velmi málo uživatelských recenzí na Grand Vitaru, rozhodl jsem se,že si jednu napíšu sám:-)) Vůz jsem koupil…
Suzuki Grand Vitara (d.a.m.)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
"-- skrytý --" 22.02.10 13:44
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Recenze
Pokud jde o to turbo: Musíš si zjistit, jakej je tam typ motoru (bývá to uvedeno ve velkym techničáku). K tomu se dá dohledat, co konkrétně je tam za fabrikát. Tipuju buďto Garrett (dnes Honeywell) nebo Kühnle, Kopp & Kausch (dnes BorgWarner). Japonská IHI či Mitsubishi se v evropských autech vesměs nevyskytují. -
"-- skrytý --" 22.02.10 13:41
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Recenze
Já řešim zplodiny z těch motorů. Tohle je spíš koníček a pokládám za vhodné vědět i něco širšího o tom kde, jak a proč ty věci vůbec vznikaji :-) Byl jsem na stáži u Mercedesu, ale přes sítě znám i lidi vod Volkswagena. Navíc naše rodina jezdí na VW už léta. Strejc by taky měl VW, ale jeho žena si vydupala Espace :-)
Pokud jde o TDI... Dřív jsem si taky myslel, že je to jeden a ten samej motor jenom nastavenej na různej výkon. Pak mi ale jedna dobrá duše strčila do ruky (pochopitelně pouze k nahlédnutí) konstrukční dokumentace :-) -
"-- skrytý --" 22.02.10 12:42
« Re: Re: Re: Re: Re: Recenze
Dřív hlavně Renault udával základní interval výměny oleje 30.000 km, ale naštěstí to přehodnotili :-)
Swifta HTP se nejspíš nedočkáš. To spíš uvidíš Polo 1.3 16V a Swifta 1.2 TDI :-)
Praskající hlavy a trhliny v bloku u 2.0 TDI? To byla materiálová vada v první sérii. Že PD žerou olej se říká celkem obecně, ale není to pravda. Potíž byla v oleji - motory byly standardně nastaveny na LongLife a už ve fabrice plněny olejem LongLife II. Jak to s tím vypadalo píšu v recenzi :-) A to se taky změnilo, LL2 byl nahrazen olejem LL3. Ten má sice horší mazivost než LL2, nicméně je použitelný i pro motory s částicovým filtrem a není tolik spotřebováván. Vždycky tu samozřejmě byla alternativa v podobě normálního oleje 505.01. Z povědomí lidí už to ale nevytlučeš :-)
Další věc je samozřejmě uživatel - spousta lidí dneska jaksi odmítá věřit, že nové motory je stále třeba opatrně zajíždět. Špatně zajetý motor se sice nerozsype a bude normálně fungovat, jenže bude brát olej.
No, laguna se stejným motorem... On to může být úplně jiný motor o objemu 1.9 litru :-) VEP a PD TDI byly taky každej jinej, akorát těch 1896 ccm zůstalo. Až ty nový CR-TDI už jsou z určitý části sjednocený. Poznáš to podle kódu motoru v servisní knížce a v kufru auta. Nově je 4písmenný (dříve byl 3písmenný; na bloku motoru však jsou stále uvedena jen první 3 písmena). Jsou-li první 3 písmena u různých výkonových verzí stejná, pak se jedná o identický motor a liší se jen softwarem, popřípadě ještě výfukem či sáním. Pro některé motory TSI platí totéž.
Váhy vzduchu už léta na tédéíčkách odcházejí jen ojediněle, protože byly rovněž nahrazeny upraveným dílem. Turba Garrett (dnes Honeywell) byla vždycky velice spolehlivá a jejich selhání se v 90% případů dá vysvětlit neopatrným zacházením. -
d.a.m. 22.02.10 11:55
« Re: Re: Re: Re: Recenze
Díky za pochvalu!
No já myslím (a doufám), že VW Suzuki neschramstne úplně - zatím koupili co já vím kolem 20% a je pravda, že Suzuki na tom může jen vydělat.
Ale stejně bych byl radši, kdyby to zůstala dál relativně nezávislá značka se svou vlastní tváří, jako je dosud. Celkem nerad bych se dočkal třeba Swifta 1.2 HTP a podobných zrůdností.
On ten 2.0 TDi asi taky nebude nic moc, zatím ho nikdo moc nevychvaluje, má dost problémů (žere olej, praskaj hlavy...)
V globále může tedy Suzuki hodně získat (VW je megabohatej koncern s ohromnou invencí), ale nerad bych, aby to bylo za cenu ztráty tváře... :'-(
S tím motorem z Rencka jsem vypozoroval zatím tolik (a jsem moc rád, že mi to v podstatě potvrzuješ):
-problémy s ním bývají skutečně hlavně v Renaultech(elektronika), v Suzukách a např. v Nissanech většinou nezlobí
-dřív tam dávali menší turba, který sice začínaly dávat tlak rychleji, pružněji a bez turboefektu, ale dlouhodobou zátěž nevydržely (dnes vyřešeno turbem o větším průměru a s dodatečným dochlazováním a dle r.v. bych to měl mít i já)
-nebezpečí se skrývá v odcházejících vstřikách, ale to je problém všech TD typu common rail a je to způsobeno hlavně naší nekvalitní, suchou naftou (řeším babskou radou - občas do nádrže cmrndnu trochu M2T oleje ;-) )
-jinak by tyhle motory jen tak pro nic za nic kleknout neměly a znám Lagunu se stejným pohonem (jen má nižší výkon) s najetými 380 000 km a i když se na autě vysypalo ledasco, motor funguje.
K poslednímu odstavci: je pravda, že v minulosti jsem v lese podával naprosto neskutečný výkony s Trabantem a se stodvácou - kam jsem všude vyjel, to mi dodnes hlava nebere! >:-[] -
"-- skrytý --" 22.02.10 08:31
« Re: Re: Re: Recenze
Čoveče Vitára se mi taky líbí. Už se těším, až Volkswagen schramstne i Suzuki :-)
Pokud jde o ten motor - s těmi problémy nebývají. Když nejede v Renaultu, tak je to proto, že se v tom autě celkově vysrala elektronika :-) A když už... VW = gut, Renault = merde ;-)
Pokud jde o terénní schopnosti... Co jezdím na houby, tak jsem viděl leccos. Dělníci se do míst, kde bych očekával jedině traktor či V3S, běžně dostanou i žigulem ;-) -
d.a.m. 21.02.10 21:01
« Re: Pořádný auto
No zrovna Ty máš co říkat!!! >:D
Máš totiž úplně parádní vůz, Subárka já mám tuze rád a velmi je respektuju!
Já vždycky říkám, že kdyby Vitara neexistovala, musel bych si jí vymyslet...a nebo koupit Subaru! :yes:
Super off i on road auta, hned jdu na Tvojí recenzi! -
Subaru4ever 21.02.10 18:00
« Pořádný auto
Moc pěkný auto a velice hezká a rozumná recenze :yes:
Vitaru bych bral všemi deseti, je to opravdu auto, které na silnici jezdí mnohem lépe než spousta napudrovaných městských SUV a přitom v terénu podává výkony offroadu.
Verze s 3,2 benzínem se mi neskutečně zamlouvá :-) -
woody-alien 11.02.10 23:17
« Re: ...to mě těší
Já můžu jen potvrdit to co d.a.m. v recenzi napsal. Grand Vitaru mám právě dva roky a splnila všechno co jsem od ní chtěl. Spolehlivé a univerzální auto, dostatečně pohodlné a neocenitelně schopné na našich rozbitých silnicích a cestách, i mimo cesty.
V zimě jaká je letos se nedíváš večer z okna s obavou, kolik zase napadne sněhu, ale těšíš se až do toho ráno s Vitarou vjedeš.
;-) -
"-- skrytý --" 11.02.10 21:18
« dobra koupě
Suzuki grand vitara rok 2009
. Po dlouhém zvažování jsem vybral motor 2,0 benzín 103kw ,ze začátku jsem měl strach ze spotřeby po přečtení novinářských recenzí kde uváděli spotřebu okolo 12 litru ale ta mně zatím vychází v průměru na 8,8 l/100 km po okrskách a městě měřeno po dotankování i počítač ukazoval stejně, ted v zimně mám průměr 9,3 .. Celkově se auto dobře ovládá ,řazení je přesné, motor je pěkně tichý asi tak do středních otáček pak osobě dává vědět a je cítit jeho síla , jede v celém pásmu otáček pěkně už od spoda .počítač je umístěn v přístrojovce tam kde ma byt da se přepnout na okamžitou spotřebu ,průměrnou , dojezd a nebo vypnout úplně .Podle mě je to povedené univerzální auto silnice terén spíš pro klidnou a pohodovou jízdu dobře vybavené za dobrou cenu. :-) -
"-- skrytý --" 11.02.10 21:17
« dobra koupě
Suzuki grand vitara rok 2009
. Po dlouhém zvažování jsem vybral motor 2,0 benzín 103kw ,ze začátku jsem měl strach ze spotřeby po přečtení novinářských recenzí kde uváděli spotřebu okolo 12 litru ale ta mně zatím vychází v průměru na 8,8 l/100 km po okrskách a městě měřeno po dotankování i počítač ukazoval stejně, ted v zimně mám průměr 9,3 .. Celkově se auto dobře ovládá ,řazení je přesné, motor je pěkně tichý asi tak do středních otáček pak osobě dává vědět a je cítit jeho síla , jede v celém pásmu otáček pěkně už od spoda .počítač je umístěn v přístrojovce tam kde ma byt da se přepnout na okamžitou spotřebu ,průměrnou , dojezd a nebo vypnout úplně .Podle mě je to povedené univerzální auto silnice terén spíš pro klidnou a pohodovou jízdu dobře vybavené za dobrou cenu. -
d.a.m. 31.01.10 14:44
« Re: ...to mě těší
Ahoj,
Vitaru bych úplně klidně doporučil i svýmu nejlepšímu kámošovi - je to fakt povedený auto.Hlavně teď v zimě člověk ocení kvality 4x4! Myslím si, že pokud Tě to nepustí a Vitaru koupíš, litovat určitě nebudeš. Já doufám, že mi ještě nejakou dobu vydrží - a to jsem auta míval tak nejdéle 2-3 roky, ale teď rozhodně prodej neplánuju - ale šel bych do ní určitě znovu.
Takže - buďto Subaru, nebo Vitaru a nic jinýho mě nenapadá!
Nějaký Haldexy proti tomu nemají nejmenší šanci! (no a Range Rover je mimo moje finanční možnosti)
K těm stránkám - je pravda, že narozdíl od např. těch Subaru Suzuki moc fan-klubů nemá... ;-\
Já chodím na suzukiclub.cz, ale taky to tam moc nežije.
Tak zdar a ať už čtu Tvojí recenzi na Vitaru!! ;-) -
"-- skrytý --" 28.01.10 23:50
« ...to mě těší
Ahoj, co tu píšeš mě opravdu potěšilo a utvrdilo v tom, co jsem pročetl na netu. Snad vše okolo jsem postupem času prolítl, ale testíky a videa jsou z 99,9% v cizím jazyce (alespoň ty lepší) což mi sice vůbec neva, ale člověk si říká, chci se dočíst co se říká o tom autě u nás a toho tu je po skromnu. Mimo jiné recenze různých pořadů jsou super, ale potvrzení opravdových zkušeností ze života u normálních lidí tomu dává druhý rozměr. U tvé recenze dvojnásob, protože uvádíš a potvrzuješ naprosto vše, tak jak to tvrdí i profící v testech a to mě moc těší a utvrzuje v tom, že GV, je velmi zajímavé auto, které nabízí drobné, ale pro někoho velké specifické a super výbavové věci oproti konkurenci své třídy. A je čím dál více přesně to autíčko, do ktérého 100 % jdu tak do 5ti měsíců. Jen co došetřím korunky a stále více se na něj třesu. Mimo jiné jen drobná glosa na závěr, je škoda, že u GV chybí osobní stránky majitelů tohoto prima autíčka.
Jestli moje děti přitáhnou na dvůr něco jinýho než VAG, tak je vydědím!