Dřív hlavně Renault udával základní interval výměny oleje 30.000 km, ale naštěstí to přehodnotili :-)
Swifta HTP se nejspíš nedočkáš. To spíš uvidíš Polo 1.3 16V a Swifta 1.2 TDI :-)
Praskající hlavy a trhliny v bloku u 2.0 TDI? To byla materiálová vada v první sérii. Že PD žerou olej se říká celkem obecně, ale není to pravda. Potíž byla v oleji - motory byly standardně nastaveny na LongLife a už ve fabrice plněny olejem LongLife II. Jak to s tím vypadalo píšu v recenzi :-) A to se taky změnilo, LL2 byl nahrazen olejem LL3. Ten má sice horší mazivost než LL2, nicméně je použitelný i pro motory s částicovým filtrem a není tolik spotřebováván. Vždycky tu samozřejmě byla alternativa v podobě normálního oleje 505.01. Z povědomí lidí už to ale nevytlučeš :-)
Další věc je samozřejmě uživatel - spousta lidí dneska jaksi odmítá věřit, že nové motory je stále třeba opatrně zajíždět. Špatně zajetý motor se sice nerozsype a bude normálně fungovat, jenže bude brát olej.
No, laguna se stejným motorem... On to může být úplně jiný motor o objemu 1.9 litru :-) VEP a PD TDI byly taky každej jinej, akorát těch 1896 ccm zůstalo. Až ty nový CR-TDI už jsou z určitý části sjednocený. Poznáš to podle kódu motoru v servisní knížce a v kufru auta. Nově je 4písmenný (dříve byl 3písmenný; na bloku motoru však jsou stále uvedena jen první 3 písmena). Jsou-li první 3 písmena u různých výkonových verzí stejná, pak se jedná o identický motor a liší se jen softwarem, popřípadě ještě výfukem či sáním. Pro některé motory TSI platí totéž.
Váhy vzduchu už léta na tédéíčkách odcházejí jen ojediněle, protože byly rovněž nahrazeny upraveným dílem. Turba Garrett (dnes Honeywell) byla vždycky velice spolehlivá a jejich selhání se v 90% případů dá vysvětlit neopatrným zacházením.