Recenze

10 Majitel

Porsche 911 991

9,89 Uživatelé

Hodnoceno: 34× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Porsche 911, foto 0 Porsche 911, foto 1 Porsche 911, foto 2 Porsche 911, foto 3 Porsche 911, foto 4 Porsche 911, foto 5 Porsche 911, foto 7 Porsche 911, foto 8
Porsche 911, foto 9 Porsche 911, foto 10 Porsche 911, foto 11 Porsche 911, foto 12 Porsche 911, foto 13 Porsche 911, foto 14 Porsche 911, foto 15
 

Technické info

Přezdívka auta Ferdinand Rok výroby 2013 Koupeno nové palivo: benzin počet válců: 6 objem [cm3]: 3436 zrychlení 0-100 km/h [s]: 4,4 počet rychlostí: 7 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 20 pohon kol: zadní

Popis vozu

911. Ikonické jméno a sen mnohých. Cesta k ní ale nebyla tak jednoznačná, jak si každý bude myslet. Nebylo to něco takového, jako zahlédnutí krásného auta ve věku 6 let, a láska na celý život. Ale zase od toho nebylo tak daleko . Od malinka jsem miloval auta. Když přijeli kolotočáři, cpal jsem se do autíček, ale hned pak běžel k maringotkám, a obdivoval jejich Mercedes. Pak přišla revoluce, a já začal snít o opravdových autech. Jenže bylo pod 18 let, a já nesměl za volant. Tak co dělat?
Začal jsem psát automobilkám o jejich prospekty. Některé mi posílají desítky prospektů, třeba australský Holden, anglický Rover, Volvo, a dnes mám řadu opravdu vzácných kousků. Pak jsem si říkal, půjdu výš, Mercedes mi neposlal nic, a BMW odznáček , a všichni napsali, ať si skočím do českých servisů. Ale asi víte, jak bych tam dopadl, 16-ti letý kluk se žádostí o prospekt auta za pár miliónů ….. dveře by mi byly malé, jak by mě vyrazili …..
A pak jsem říkal, jdu zase výš …… Lamborghini, Ferrari a Porsche ….. a nic, Italové ani neodepsali, klid …. nepsal jsem jim česky ….. a Porsche? Taky nic ….. a pak, pošťačka zazvonila s obrovskou obálkou od Porsche, málem jsem se začal před ní uklánět ….. nebudu zdržovat, dostal jsem tehdy prospekty, CDčka, knihu o historii značky s přáním, ať zůstanu jejich věrným zákazníkem a příznivcem ….. semínko věrnosti bylo zaseto …..
Pak začala má první auta, Felicie s novou tváří , se kterou jsem zjistil, že auto má jízdní vlastnosti a honit BMW málem skončilo oráním pole, pak první a druhá generace Focusu v kombíku s 1.6., pak první fáro - Focus RS II. generace v jedovaté zelené se kterým jsem přišel o okruhové panenství na Nurburgringu ….. nejlepší je přeci začít tím nejtěžším  …….. pak jeho prodej …… a 4 měsíce agónie a muk s tím, co přijde místo něj ……… řešil jsem Cat, KTM, Caymana R, nový Cayman, BMW M5 …… a pořád to nebylo ono. Pak jsem dojel na Ring s jiným autem a sledoval, co se to tu prohání, pak se přiřítila nová 911 (991), a já si říkal, jaká je to nádhera ….. doma jsem sedl k počítači a koukal, ceny byly mimo realitu …… a pak vyskočila jedna, v Brně ….. já zavolal, dojel ….. stála tam v šedivé (tu barvu normálně nemusím) ….. ale jí tak sedla…….. Přišel prodejce, hodil mi klíče, a říkal, tak jeďte ….. nasedl jsem do ní, a rozjel se a nic …. pohodlné auto, božský interiér (kvalita), ale nějak málo emocí, pak jsem zmáčkl tlačítko sport plus, přidal plyn, zezadu se ozval zvuk střeleného a nasraného medvěda, který přecházel do árie motorů z LE MANS, a brácha začal pořád opakovat místo, kam si člověk na těle moc nevidí 
A bylo rozhodnuto, prodejce byl výborný, vše klaplo, a já si ji vezl domů ……… a začalo to, cesty, okruhy, závody, pokoření rychlosti 300 km/h (tachometrových) ….. a jaké to auto vlastně je – jedná se o verzi 911 – Carrera ……. s PDK, paket Sport – chrono.
Pozitiva a Negativa dohromady 
Převodovka – dvojspojka s příplatkovými pádly pod volantem (0-100km/h 4,4vteřiny) – přeřazení neskutečně rychlé, a přestože jsem měl ve všech autech manuál, a jsem jeho fanda, tady je lepší PDK, na okruhu se lépe věnujete řízení, a v manuální verzi za vás automat nikdy nepřeřadí ….. minus bych viděl v tom, že než se zahřeje olej, občas cuká, stejně jako ve městě při řazení z jedničky na dvojku a zpět ….
Paket Sport CHRONO - naprostá nezbytnost – normálně máte v autě pouze tlačítko sport, ale s tímto sport plus se auto hodně změní, řadí rychleji, motor má úžasný a lepší zvuk, a na trojku jedete skoro 200 km/h. Prý to má i dynamické uložení motoru, tedy motor se méně hýbe  a ještě k tomu jsou stopky uprostřed přístrojové desky, které jsou hlavně v noci božsky osvětlené, ale ovládají se páčkou pod volantem, což je na okruhu na prd …….
Páčky pod volantem, už jsem o nich psal, ale jsou tak krásně kovově studené, že se jich pořád musíte dotýkat, přestože je třeba nepoužíváte ……. Taková malá úchylka 
Jízdní vlastnosti – jsou prostě úplně jiné …. měl jsem s tím velký problém, motor vzadu, přenášení hmotnosti, jiné nájezdy, ale jak se to naučíte, tak téměř v každé zatáčce cítíte přetížení, nejvyšší přetížení mi to naměřilo na ringu (má to měřič přetížení, a bylo to 1,71g) a v tu chvíli mi vypadli mále oči z důlků, kdo zná Ring (Severní smyčku), tak ví, že jde Liščí noru  - zajímavé jsou gumy, se základními Pirelli P ZERO jsem nebyl spokojen, náhlý přechod k přetáčivosti, ale nové Michelin SUPERSPORT jsou báječné a doporučuju je všude, taky mě je doporučil kamarád, a díky mu za to ……
Motor – nikdy jsem neměl pocit, že je slabý, a jsem strašně rád, že mám atmosféru …… ze spodku reaguje okamžitě, jen na pohlazení plynového pedálu, pak se lehce sbírá, zde je nejvíce vidět, že to není turbo (ale pokud si dáte sport plus, tak převodovka v těchto otáčkách vůbec nepracuje) a pak to co se stane nad 6tis., je prostě bombaaaaaaaaaaa, vysoký kovový chraplák, který, když tam motor držíte, řve tak, že si se spolujezdcem nerozumíte …… není nic krásnějšího, pokud je spolujezdcem v ten okamžik vaše naštvaná přítelkyně 
Ovladače – jak které, vůbec mi nevadí ty ovladače, které připomínají telefon Vertu kolem řadicí páky, jak bylo často kritizováno ……. naopak jsou logické, plně dosažitelné a bez problémů … ovládání dotykového displeje je ok, ale ovládání páčkou pod volantem displeje v přístrojích je fakt docela velké otrava, a není to vůbec dobré. Navigace ok, zejména zobrazení navigace v přístrojovce před řidičem je krásné a přehledné …….. dobrá je i funkce aktuální dopravy, funguje hlavně mimo ČR, už mi ušetřila hodně hodin v kolonách, takže taky dobré ……
Zpracování a láska k detailům …… zpracování – lepší auto jsem neviděl, a v lepším neseděl, oproti 997 je o to parník dále …….. a láska k detailům ….. úžasné jsou držáky na nápoje, které vyjíždějí z přístrojové desky ….. pak jen maličkost, když jedete na okruh, musíte mít nandané oko pro odtah ….. u Focusu pravidelně krytka oka vypadla do nárazníku a já ji hledal, tady Vám vypadne vždy dopředu, a je zajištěna takovým malým háčkem, který vycvaknete a pak teprve pustí, sice blbost, ale tak dobré je celé auto …..
Řízení ………. nevím zda ho napsat do plusů či do minusů ….. jízda ve městě parádní, v malých rychlostech to není ono, není moc citlivé (tak do 100 km/h a zejména kolem středové polohy), pak se to změní a citlivost je krásná a kola cítíte, přesto to není jako u starých aut, prostě to tak je …………..
Další blbůstka …. Má to vyhřívání a větrání sedaček, když je ale zima, a omylem máčknete na ventilování (chlazení) tak ukazatel zabliká, že jsem blbý, a větrání vypne, prostě fakt dokonalost 
Sedačky – standardní sportovní – na dlouhé cesty – ideální (po 1tis. km vylezete a nic) - lepší jsem neměl a to jsem měl možnost vyzkoušet od BMW, po Mercedes téměř vše …… na okruhu, zejména v dolní části tolik nepodrží, chtělo by to lepší ……..
Spotřeba – takové ty kecy, že majitel 911 spotřebu neřeší, nenávidím. I mě není jedno, kolik auto žere, přestože to není priorita, ale tohle jsem nečekal. Třeba při jízdě Praha – Svatý Mořic byla spotřeba 7,9l ….. neuvěřitelné, obvykle je do 10 litrů, a na kruhu do dvaceti. Jen pro srovnání, Focus RS měl průměr kolem 13l, a pod deset se dostat nešlo. Takže velké pozitivní překvapení.
Nenávidím na něm ty tlačítka na snižování spotřeby, tedy systém start-stop, musím se po každém zapnutí motoru vypnout, to si snad dělají p…l, systém plachtění taková blbost není, když jedete v koloně za náklaďákem, tak to vyřadí na neutrál, ale jakmile přidáte plyn nebo se dotknete brzdy, je zařazeno, problém je, že tento systém funguje jen se start-stop, takže je to na nic ….
Tempomat …… když jedete dlouho, tak je to ok, ale hrozné je to, když vás někdo zpomalí a máte se vrátit na původní rychlost, převodka to tam zmateně dává, takže je lepší dojet na požadovanou rychlost a pak to dát na tempomat sám, ale aspoň v tomto je auto pořád sportovní 
A závěrem ještě jízdní vlastnosti na okruhu a silničkách ……. Podvozek auta funguje tak od 120-130, což není úplně ideální, kolem 100 se mu to nelíbí a nechtějí se mu řešit náklony, takže na silničkách byste museli jet tak kolem 150 a více, aby to všechno fungovalo, to ale u nás moc nejde, přesto v těchto rychlostech funguje podvozek bezvadně a neodskočí ani ve velkých jámách, a to i na 20“ kolech ….. na okruhu je to jiné kafe, krásné lehké smyky, neuvěřitelná trakce na výjezdu ze zatáčky, přidáváte už prakticky tam, kde s předokolkou ještě brzdíte do zatáčky. Jsem rád, že tam nemám příplatkovou položku - vyrovnávání náklonů, takto auto krásně cítíte, a nekecá vám do toho elektronika. Tedy lehký houpající předek, a těžký zadek, který krásně hlásí, že ztrácíte trakci, ale pak to jede jako namydlený blesk 
A pokud se ptáte, jak je to auto rychlé, fakt hodně. Oproti Focusu je v Brně o 10 vteřin rychlejší, a při poslední návštěvě jsem předjel i dvě GT3 RS na poloslikách ….. ale tu jednu hodně těžko  …. a na Severní smyčce Nurburgringu, ať jedete jakkoliv minimálně jednou za kolo dáváte pořádné kontra, a opravdu musíte myslet na svoji rychlost, časem jsem teď kolem 8 minut, ale mám ještě rezervy, byl jsem tam s ní poprvé, a teď mám jiné gumy …. Nicméně to, že se mi podařilo ujet BMW M5 Ring Taxi (kdo tam byl, tak ví), považuji za dobrý úspěch a hlavně to, že jsem vybral správné auto. Říká se, že jak jednou člověk sedne do 911, (a naučí se jí řídit – k tomu je ještě dlouhá cesta), tak už nebude nic jiného chtít …………… myslím, že to je pravda ……… oni tehdy už asi věděli, když mi posílali ty prospekty, že budu jejich navždy 

Silné stránky

viz. text, to by se vám tak líbilo hned skočit na plusy a minusy a nepřečíst si mnou těžce vytvořený text :-)

Slabé stránky

viz. text, to by se vám tak líbilo hned skočit na plusy a minusy a nepřečíst si mnou těžce vytvořený text :-)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Servis Porsche v ČR nepovažuji za zcela hodný své značky, snad mě ještě překvapí pozitivně, většinou jsem řešil jen problémy

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

koupeno v Brně, u autorizovaného dealera - prodejce Lukáš Krupička, jen díky němu jsem 911 koupil u nás ....

Polep

na zimu polep - připomínka závodních legend - A.Senna a G.Villenevue - závodníci se srdcem .-)

 

Novinky v recenzi

24.5.2014 08:53

Nurburgring

nové vide s pěkným "závodem" s 911 GT3 ....

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy Porsche 911



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Více o modeluPorsche 911
Je toto první snímek nového Porsche 911? Zadní partie naznačují, že ano! Je toto první snímek nového Porsche 911? Zadní partie naznačují, že ano!

Stuttgartská automobilka si nástupce ikonického sporťáku…

Porsche Cayenne Turbo LPG - plynová zbraň Porsche Cayenne Turbo LPG - plynová zbraň

Luxusní SUV Porsche Cayenne jsme otestovali s…

 





Blesk.cz

Marii z váhy 137 kilo pomohla až operace. Češi jsou už tlustší než Američané

Marii z váhy 137 kilo pomohla až operace. Češi jsou…

Paní Marie (60) se kilogramy navíc většinou netrápila, přesto se za svých 137 kilo tu a tam zastyděla. Časem se…

Módní téma týdne: Být královnou bálu, stát se Popelkou

Módní téma týdne: Být královnou bálu, stát se Popelkou

Plesy jsou na pořadu dne. K období zimy tradičně patří a v lednu se jejich kolotoč začíná naplno roztáčet.…

 

iSport.cz

Král padl, na trůnu je Polanský: Chtěl být jako Laine, ale hokejky neseděly

Král padl, na trůnu je Polanský: Chtěl být jako…

Jedním gólem Jiří Polanský pomohl porazit Pardubice 5:2. Tahle trefa pro něj byla ale výjimečná. Za Oceláře…

TOP 50 talentů: Vítěz z Atalanty, naděje Sparty i brankář Manchesteru United

TOP 50 talentů: Vítěz z Atalanty, naděje Sparty i…

KOMPLETNÍ POŘADÍ OD 50. DO 1. MÍSTA | Deník Sport dal již tradičně dohromady výběr největších českých…

 

Reflex.cz

10 nejlepších hororů všech dob: Hororový zlatý fond aneb nejděsivější filmy historie

10 nejlepších hororů všech dob: Hororový zlatý fond…

Největší slávu zažila filmová hrůza v sedmdesátých a osmdesátých letech. Nejde zapomenout na klasiky, které…

Paralympijský vítěz Jiří Ježek: Nepodvolte se zranění a prožijte plnohodnotný život

Paralympijský vítěz Jiří Ježek: Nepodvolte se…

Za nepozornost se platí. Dlouhé hodiny by o tom mohl vyprávět šestinásobný paralympijský vítěz a mistr světa…