Audi S3 (2009)
29.11.2009protože jsem dva roky vozil Golfa V R32, mohu nabídnout srovnání: Začnu čím je S3 horší: 1. Jednoznačně zvuk, ten chrčivý a hlasitý zvuk…
Audi S3 (concorde)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
quattroRS 23.01.12 06:59
« Audi S3
Čo sa týka podvozku, je odvodený z Golfu V, preto nedisponuje stálym pohonom všetkých štyroch kolies quattro, pohon quattro je zabezpečovaný viskóznou spojkou Haldex tretej generácie, a za bežných adhéznych podmienok sú poháňané predné kolesá, pri zhoršení adhéznych podmienok spojka Haldex pripája pohon aj zadnej nápravy, čiže Audi S3 priamo nie je štvorkolkou vo svojej podstate, za bežných okolností je to typická predkolka. -
white label 02.12.09 00:03
« Re: quattro vs haldex
Taky mě zrovna nenapadá podobný příklad...
Je fakt, že tu debatu mohl zkrátit už vanos, kdyby se tu náhodou podíval. Jednak by řekl co myslel tím "takový", ale hlavně jak to myslel vůbec...
Ale tak pokud nejde o život, jde o hov*o, ne? :-)
-
-
white label 01.12.09 23:14
« Re: quattro vs haldex
Tak to potom jo, ale to je jen hypotetická varianta, kterou Audi z racionální důvodů vůbec nenabízí. Já to bral jako srovnání dvou reálných koncepcí S3 vs S4/S5, tedy napříč + haldex a podélně + torsen...
Kombinace napříč a torsen má s nadsázkou podobnou "logiku" jako přední náhon a motor vzadu... ;-) -
Sysoj Psojič 01.12.09 22:50
« Re: quattro vs haldex
Díky, tak to je. Jen s tím upřesněním, že kdyby měl stálý pohon a motor napříč, byly by ztráty vyšší než stálý pohon a motor podél. Motor napříč a Haldex je pak na posledním místě s vůbec nejnižším odporem "4x4"
To je taky debata o hov*e, to by jeden padl...
Jeden tu začne slovíčkařit a je to. 8-s -
Sysoj Psojič 01.12.09 22:48
« Re: quattro vs haldex
Vzhledem k tomu, co máš tady v moje auto za káru, tomu výkřiku do tmy celkem rozumím, ale nesmíš věřit všemu. U haldexu první generace bylo potřeba velmi prokluzu předku, protože až otáčející se kardan pod autem pumpoval tlak do haldexu, aby se sepnul. Haldex 1 a 4 je jako škoda Spartak a Superb II. S tím se smiř. :-! -
white label 01.12.09 21:00
« Re: quattro vs haldex
Takže chceš teď naopak tvrdit, že kombinace - motor uložený napříč s haldexem, tedy např. v S3, má větší ztráty výkonu motoru, než kombinace - podélně uložený motor se stálým klasickým quattrem např. v S4/S5? :-O
P.S. Mám takový pocit, že asi píšem každý o něčem malinko jiném... ;-)
"Napříč" nemá určitě vždy větší ztráty, než podél, např. u předního náhonu je to právě naopak, podobně jako u S3 vs. S4/S5... -
white label 01.12.09 20:31
« Re: quattro vs haldex
Nedělej se, že si tak "natvrdlý"... :-)
I kdyby hned tím "takový" myslel fulltime (jakože asi jo), tak ten se přece (nejen) u Audi nekombinuje s motorem uloženým napříč. Takže napsat doslova (jako on), že: "U koncepce příčně uloženého motoru (a takového pohonu) totiž vznikají neporovnatelně vyšší ztráty výkonu než u koncepce s podélným uložením.",. je naprosto jasný "nesmysl"...podstata té jeho poslední věty přece je, že "napříč" má větší ztráty, než "podél"! A co asi myslel tím "takový", to nemůže "omluvit/zachránit"...
Co je na tom k nepochopení, nebo dokonce 50:50? :-O ;-) -
white label 01.12.09 15:56
« Re: Magnetic Ride
Jezdím jak s pneumatickým odpružením na Audi, tak s adaptivním podvozkem (na Golfu6 GTI) a určitý efekt "komfortu" v poloze "comfort" je docela výrazný i u toho GTIčka "bez vzduchu", který má ovšem "polohy" tři, tedy comfort, normal, sport..., jen si nejsem úplně jistý zda se jedná o technicky stejný princip (magneticky) "přitvrzení" podvozku jako třeba u S3...