Diskuse

Audi S3 (2009)

29.11.2009

protože jsem dva roky vozil Golfa V R32, mohu nabídnout srovnání: Začnu čím je S3 horší: 1. Jednoznačně zvuk, ten chrčivý a hlasitý zvuk…

 

Audi S3 (concorde)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • 00 Reagovat !

    foto quattroRS

    quattroRS 23.01.12  06:59

    « Audi S3

    Čo sa týka podvozku, je odvodený z Golfu V, preto nedisponuje stálym pohonom všetkých štyroch kolies quattro, pohon quattro je zabezpečovaný viskóznou spojkou Haldex tretej generácie, a za bežných adhéznych podmienok sú poháňané predné kolesá, pri zhoršení adhéznych podmienok spojka Haldex pripája pohon aj zadnej nápravy, čiže Audi S3 priamo nie je štvorkolkou vo svojej podstate, za bežných okolností je to typická predkolka.
  • 00 Reagovat !

    foto janodespota

    janodespota 24.06.10  20:17

    « hmm

    auto je to naozaj krasne, ale za 1.5 mega... sorry, radsej by som kupil EVO X a este mi zostane kopec penazi na benzin 8-s
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 02.12.09  01:14

    « Re: quattro vs haldex

    Přesně tak... >:-[]
  • « 00 Reagovat !

    foto Ricardo

    Ricardo 02.12.09  00:25

    « Re: Re: quattro vs haldex

    Ale to by se tady "odborný" věci neřešily už skoro vůbec.. :-) >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 02.12.09  00:03

    « Re: quattro vs haldex

    Taky mě zrovna nenapadá podobný příklad...
    Je fakt, že tu debatu mohl zkrátit už vanos, kdyby se tu náhodou podíval. Jednak by řekl co myslel tím "takový", ale hlavně jak to myslel vůbec...
    Ale tak pokud nejde o život, jde o hov*o, ne? :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Ricardo

    Ricardo 01.12.09  23:50

    « Re: Re: quattro vs haldex

    Tak tak :yes:
    Já jsem nad tím přemýšlel a vyšlo mně to co píšu výš. Ale sám nevím, že by vůbec nějaký auto mělo motor napříč a permanentní pohon všech kol (ne Haldex). Snad Alfa 159 Q4, ta má Torsen, ale jak je to tam přesně vyřešený, to nevím...
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 01.12.09  23:25

    « Re: quattro vs haldex

    I na debatu "o hov*e" musí být minimálně dva... ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 01.12.09  23:14

    « Re: quattro vs haldex

    Tak to potom jo, ale to je jen hypotetická varianta, kterou Audi z racionální důvodů vůbec nenabízí. Já to bral jako srovnání dvou reálných koncepcí S3 vs S4/S5, tedy napříč + haldex a podélně + torsen...
    Kombinace napříč a torsen má s nadsázkou podobnou "logiku" jako přední náhon a motor vzadu... ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Sysoj-Psojic

    Sysoj Psojič 01.12.09  22:50

    « Re: quattro vs haldex

    Díky, tak to je. Jen s tím upřesněním, že kdyby měl stálý pohon a motor napříč, byly by ztráty vyšší než stálý pohon a motor podél. Motor napříč a Haldex je pak na posledním místě s vůbec nejnižším odporem "4x4"
    To je taky debata o hov*e, to by jeden padl...
    Jeden tu začne slovíčkařit a je to. 8-s
  • « 00 Reagovat !

    foto Sysoj-Psojic

    Sysoj Psojič 01.12.09  22:48

    « Re: quattro vs haldex

    Vzhledem k tomu, co máš tady v moje auto za káru, tomu výkřiku do tmy celkem rozumím, ale nesmíš věřit všemu. U haldexu první generace bylo potřeba velmi prokluzu předku, protože až otáčející se kardan pod autem pumpoval tlak do haldexu, aby se sepnul. Haldex 1 a 4 je jako škoda Spartak a Superb II. S tím se smiř. :-!
  • « 00 Reagovat !

    foto Ricardo

    Ricardo 01.12.09  21:58

    « Re: Re: quattro vs haldex

    |Než se porvete, nemyslí ten nahoře, že kdyby S3 mělo motor napříč a stálý pohon všech kol, muselo by mít větší výkon jak Haldex?
  • « 00 Reagovat !

    foto talio2

    talio2 01.12.09  21:09

    « Re: Re: Re: quattro vs haldex

    podle mě je to full time 4x4..v normálním režimu je poměr sil 90:10 a pak se to přelívá podle potřeby..možná je v S3 Haldex nastaven jinak..
  • « 00 Reagovat !

    foto talio2

    talio2 01.12.09  21:08

    « Re: quattro vs haldex

    ten prokluz nepotřeboval ani Haldex 1.generace :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto talio2

    talio2 01.12.09  21:07

    « Re: Re: Re: quattro vs haldex

    haldex 4 je ale full time 4x4..si s tím nejdřív sjeď nebo líp,něco si přečti ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 01.12.09  21:00

    « Re: quattro vs haldex

    Takže chceš teď naopak tvrdit, že kombinace - motor uložený napříč s haldexem, tedy např. v S3, má větší ztráty výkonu motoru, než kombinace - podélně uložený motor se stálým klasickým quattrem např. v S4/S5? :-O

    P.S. Mám takový pocit, že asi píšem každý o něčem malinko jiném... ;-)
    "Napříč" nemá určitě vždy větší ztráty, než podél, např. u předního náhonu je to právě naopak, podobně jako u S3 vs. S4/S5...
  • « 00 Reagovat !

    foto Sysoj-Psojic

    Sysoj Psojič 01.12.09  20:45

    « Re: Re: quattro vs haldex

    Napříč má větší ztráty než podél. Ano. Takže? :-!
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 01.12.09  20:31

    « Re: quattro vs haldex

    Nedělej se, že si tak "natvrdlý"... :-)
    I kdyby hned tím "takový" myslel fulltime (jakože asi jo), tak ten se přece (nejen) u Audi nekombinuje s motorem uloženým napříč. Takže napsat doslova (jako on), že: "U koncepce příčně uloženého motoru (a takového pohonu) totiž vznikají neporovnatelně vyšší ztráty výkonu než u koncepce s podélným uložením.",. je naprosto jasný "nesmysl"...podstata té jeho poslední věty přece je, že "napříč" má větší ztráty, než "podél"! A co asi myslel tím "takový", to nemůže "omluvit/zachránit"...
    Co je na tom k nepochopení, nebo dokonce 50:50? :-O ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto H-Karlik

    H.Karlik 01.12.09  18:40

    « Re: díky za příspěvky

    Ten dárce má smůlu?? :'-( >:D Jasný beru to. Kdyby jsi někdy třeba zakroužil směr Pardubický kraj... ;-) Jinak užívej auto a už se těším, až Tě zlomí RS5. Řídil jsem S5 a je to bomba!!! :yes:
  • « 00 Reagovat !

    foto Sysoj-Psojic

    Sysoj Psojič 01.12.09  18:27

    « Re: Re: quattro vs haldex

    Stále nic... >:-[]
    Asi je to tím, že slovem "takový" z druhé věty myslí full time 4WD. Tys "takový" z druhé věty nahradil Haldexem IV. Je to 50:50.
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 01.12.09  15:56

    « Re: Magnetic Ride

    Jezdím jak s pneumatickým odpružením na Audi, tak s adaptivním podvozkem (na Golfu6 GTI) a určitý efekt "komfortu" v poloze "comfort" je docela výrazný i u toho GTIčka "bez vzduchu", který má ovšem "polohy" tři, tedy comfort, normal, sport..., jen si nejsem úplně jistý zda se jedná o technicky stejný princip (magneticky) "přitvrzení" podvozku jako třeba u S3...
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele




Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…