Recenze

9 Majitel

Renault Mégane Grandtour Sportway 1.4 16V

9,29 Uživatelé

Hodnoceno: 17× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Renault Mégane, foto 1 Renault Mégane, foto 2 Renault Mégane, foto 3 Renault Mégane, foto 4 Renault Mégane, foto 5 Renault Mégane, foto 6 Renault Mégane, foto 7 Renault Mégane, foto 8
Renault Mégane, foto 9
 

Technické info

Přezdívka auta Regan Rok výroby 2008 Koupeno nové najeto [km]:7500 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1400 výkon [kW]: 72 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11 maximální rychlost [km/h]: 180 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8

Popis vozu

2008 - 2011

Koncem roku jsem si mohl vybrat jiné firemní auto.

Jedná se o akční model Sportway. Od běžných verzí se liší lištami nárazníků nalakovanými v barvě karoserie a taky na svou třídu poměrně bohatou výbavou - nechybí všechna okna v elektrice, automatická klimatizace, tempomat s omezovačem rychlosti, autorádio s CD a ovládáním pod volantem, roletky na zadní okna (bohužel ne elektricky ovládané, nejsme u BMW :), čidlo pro automatické stěrače a automatické zapínání světel.

Silné stránky

Na svou třídu a cenu má docela zajímavé vychytávky - například kartu místo klíče nebo startování tlačítkem.
Auto je pohodlné, docela dobře sedí na silnici a nastavení posilovače řízení se mi zdá být tužší než u podobných Meganů před faceliftem.
Potom se mi hodně líbí projektorové světlomety. Nejenže vypadají hezky a ještě líp osvětlují vozovku před sebou, ale při zhoupnutí auta občas probliknou modře a spousta lidí si myslí, že mám xenony.
Líbí se mi také pěkně prostorově vyřešený interiér, rozměrný odkládací prostor v loketní opěrce, "pašerácké otvory" v podlaze u řidiče a spolujezdce nebo schránky na drobnosti v předních dveřích. Palubní deska má hezký vzhled a celkově se toto auto svým vnějším i vnitřním provedením vymyká obvyklé francouzské produkci.
Sedadla se nastavují podobně jako u starších BMW, takže nehrozí žádné kroucení kolečkem při nastavování sklonu opěradla.
Praktický uzávěr nádrže, není potřeba jej odšroubovávat, prostě jen vrazím pistoli dovnitř a tankuji.

Slabé stránky

1.
Špatný výhled do boku přes tlusté A-sloupky. Ještě se mi to v žádném jiném autě nestalo, ale v Meganu jsem už dvakrát přehlídl auto přijíždějící na křižovatce zprava.
2.
Převodovka - nejspíš jsem rozmazlený z bavoráku, ale mít 3200 otáček při tachometrových 100km/h mi připadá trochu moc. Občas se při této rychlosti přistihnu, že chci přeřadit z trojky na čtverku a nakonec zjistím, že je tam už dávno zařazená pětka.
3.
Spotřeba - zatím se auto zajíždí, ale kombinovaný průměr mám kolem 8l na 100km. Když jedu po dálnici, není problém se při stabilní jízdě rychlostí 140-150km/h dostat se spotřebou až na 13l, a to díky vysokým otáčkám motoru.
4.
Ostřikovače - prý známá chyba všech meganů. Po spuštění ostřikovačů začnou přední stěrače nejdřív stírat asi tři sekundy nasucho, teprve potom nateče do hadiček voda a začnou stříkat. Na ostříknutí zadního okna čekám tak deset sekund, zatímco si zadní stěrač veselé stírá suché okno.
5.
Studený motor při rozjezdu ztrácí tah. Známá bolest šestnáctiventilů od Renaultu.
6.
Brzdový a plynový pedál hodně blízko u sebe.
7.
Zastudena, zejména v teplotách kolem nuly a níže se ozýval z motorového prostoru strašný pískot - asi klíňák nebo rozvody, nevím. Auto mělo najeto cca. 60000 km.


Celkově má renault image auta pro chudé. Jednou jsem to řekl před svou bývalou přítelkyní a ona to vzala jako záminku k rozchodu, prý se nikdy nezměním a pořád budu hodnotit lidi podle toho, jaké mají auto. No nic, raději to ponechám bez komentáře. :)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Neustále praskaly žárovky v potkávacích světlometech (vydržely max. 10000Km). Což by ani tak nevadilo; ale otvor pro výměnu žárovky se nachází v předních podbězích (!) a tímto způsobem dokáže vyměnit žárovku snad jen Saxana a nebo technik v Renóldu.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Neřešil jsem to, jedná se o firemní auto, jen jsem si ho vybral a nákup zařídili jiní.

 

Novinky v recenzi

28.1.2010 09:03

40000 km

Ve stručnosti zde shrnu své zkušenosti s autem po 40000 ujetých kilometrech, což je na jeden rok docela slušná porce.
Hodně mě štvou praskající žárovky v potkávacích světlometech, vydrží cca. 10000km a už jsem každou z nich měnil třikrát. Tedy abych to upřesnil, tak ne já, ale servis renóld, protože dostat se k objímce žárovky je úkol hodný Saxany.
Líbí se mi chování vozidla na zasněžené a namrzlé silnici, řízení je velmi nezáludné, auto zatáčí, drží stopu jak má, dobře brzdí a "skorodrift" přes ruční brzdu je hračka.
Spotřeba se v zimních měsících drží stále na 8.5l/100km.


Další vozy Renault Mégane



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
0

těžko teď hodnotit

praktičnost
10

prakticky vymyšlené odkládací schránky

prostornost
9

tak akorát

jízdní vlastnosti
8
jízdní komfort
8
výkon motoru
6

motor celkem líný, ale on se zajede, slíbil mi to. :)

spotřeba
4

vzhledem k obsahu válců překvapivě vysoká.

hlučnost motoru
8

není moc slyšet.

kvalita sedadel
8

sedadla pohodlná, ale na komfortní sedačky od BMW samozřejmě nemají.

brzdy
9

nemám s nimi žádný problém.

zavazadlový prostor
10

prostorný, ale zavazí mi tam jakási blbá mříž :)


Více o modeluRenault Mégane X84/M (2002-2008)
Dlouhodobý test Renault Mégane 1.2 TCe – Balíme a vyrážíme Dlouhodobý test Renault Mégane 1.2 TCe – Balíme a vyrážíme

Renault Mégane má ve službách Světa motorů najeto 20.000…

Prodrive připravuje Renault Mégane RX pro rallycrossové okruhy Prodrive připravuje Renault Mégane RX pro rallycrossové okruhy

Francouzský hatchback je základem pro nový rallycrossový…

 





Blesk.cz

Ornella Koktová o rozvodu rodičů: Táta? Záchvaty vzteku i lítost!

Ornella Koktová o rozvodu rodičů: Táta? Záchvaty…

Ornella Koktová (24) se o rozvodu svých rodičů dozvěděla ze sociální sítě. Kdyby její matka Monika Štiková (45)…

Nákladní auto na Českobrodské skončilo na boku: Náklad se vysypal na silnici

Nákladní auto na Českobrodské skončilo na boku:…

Zhruba do 13. hodiny budou v Českobrodské ulici odklízet následky dopravní nehody. Nákladní auto tam havarovalo,…

 

iSport.cz

SESTŘIH: Bayern vykročil za obhajobou. V hustém dešti přehrál Leverkusen 3:1

SESTŘIH: Bayern vykročil za obhajobou. V hustém…

Fotbalisté Bayernu Mnichov zahájili útok na rekordní šestý bundesligový titul za sebou vítězstvím 3:1 nad…

Promiň, parťačko, psala Šafářová kamarádce, kterou sesadila z trůnu

Promiň, parťačko, psala Šafářová kamarádce, kterou…

Jsou blízké kamarádky, vyhrály spolu ve čtyřhře už pět grandslamových titulů, osud v podobě těžkého zranění…

 

Reflex.cz

Rozpínání ekonomických nůžek: Mýtus, nebo realita?

Rozpínání ekonomických nůžek: Mýtus, nebo realita?

Ekonomické nůžky se rozevírají, rozdíly mezi bohatými a chudými rostou, neregulovaný trh utlačuje dělnickou…

Za Křižáčka chtějí mnozí ukřižovat Fond na podporu kinematografie. Je to správné?

Za Křižáčka chtějí mnozí ukřižovat Fond na podporu…

Před několika dny tu Viliam Buchert přemítal nad osudem filmu Křižáček. Pokus režiséra Václava Kadrnky o ryze…