Recenze

candat (muž ) Poslat zprávu
 
6 Majitel

Opel Kadett GSi 2.0 16V

9,00 Uživatelé

Hodnoceno: 12× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Opel Kadett, foto 1 Opel Kadett, foto 2 Opel Kadett, foto 3 Opel Kadett, foto 4 Opel Kadett, foto 5 Opel Kadett, foto 6 Opel Kadett, foto 7 Opel Kadett, foto 8
Opel Kadett, foto 9 Opel Kadett, foto 10 Opel Kadett, foto 11 Opel Kadett, foto 12 Opel Kadett, foto 13 Opel Kadett, foto 14 Opel Kadett, foto 15 Opel Kadett, foto 16
 

Technické info

Přezdívka auta Ejk Rok výroby 1990 Koupeno ojeté najeto [km]:150000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 110 kroutící moment [Nm]: 200 maximální rychlost [km/h]: 220 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 380 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7

Popis vozu

2001 - 2003

Možná vám neuniklo, že recenzuji pořád horší a horší auta. Rozhodl jsem se totiž tady postupně přidávat všechna vozidla, která jsem nějakou dobu vlastnil. No a nadešel čas vrátit se zpět do mého motoristického pravěku a věnovat pár slov svému v životě druhému autu, jehož pyšným vlastníkem jsem byl v letech 2001-2003. Je to už celkem dávno, ale auto ve mně dodnes zanechalo silný dojem a na některé zážitky člověk jen tak snadno nezapomene.
Takže tento Kadett GSi měl dvoulitrový šestnáctiventil o výkonu 110kW, což při pohotovostní hmotnosti pod jednu tunu slibovalo velice zajímavé jízdní zážitky. Z výbavy můžu zmínit velice hezké patnáctipalcové elektrony originál OPEL, zámek zpátečky, servo, centrál, šíbr a nebo krásný tuzerský prvek - černou barvou nastříkaná mračítka na předních světlech.

Silné stránky

Výkon motoru, ten mně ve své době uchvátil a už nikdy jsem se u žádného dalšího vozidla nechtěl vrátit pod 100kW, což se mi nakonec vždy podařilo. Zároveň i velice příznivá spotřeba - nevím, jak to u Oplu udělali a přísahám, že nelžu, ale běžně jsem dosahoval hodnot v rozmezi 6.5 - 8.5l/100km, což byla na 110kW benzín neuvěřitelná hodnota. Líbily se mi taky velice komfortní přední sedačky (do GSi je tenkrát dodávala firma Recaro), šíbr, a docela prostorný kufr.

Slabé stránky

Auto bylo tvrdé jak čert, na nerovnostech neustále uskakovalo, a to jsem měl nové tlumiče KONI. Dalo by se říct, že podvozek byl daleko za motorem. Jednou jsem se potřeboval při předjížděcím manévru vyhnout přede mnou jedoucímu autu, které začalo předjíždět taky bez podívání se do zpětného zrcátka a auto se celé rozkmitalo a asi dvě sta metrů jsem ho srovnával. Celkem mně to šokovalo, prootže jsem přesně tohle zažil jenom u dlouhého formana a u auta se sportovními ambicemi, tvrdým, sníženým podvozkem a 15" nízkoprofilovýma kolama jsem toto opravdu nečekal.
Ještě bych něco poznamenal o spolehlivosti. Auto samozřejmě plně dostálo své pověsti o kvalitě Oplů a srala se jedna věc za druhou. Motor po nastartování cvakal jak šicí stroj, a to asi dvě minuty (zdvihátka), postupně odešly věci, o nichž jsem ani neměl ponětí, že je v autě mám - například Hallův snímač, krokový motorek volnoběžných otáček a potom samozřejmě i ty běžnější jako katalyzátor (ten jsem měnil dvakrát), alternátor, lambda sonda, obě přední poloosy.
Co mně dostalo ze všeho nejvíc, byla hodně šikovně umístěna hadice od olejového chladiče. Při vytočení kol na plný rejd do leva se postupně odírala o pneumatiku až se prodřela a všechen olej vytekl na silnici.
Potom si ještě vzpomínám na zničehonic prasklou nádobku chladící kapaliny a samozřejmě na klasiku u všech kadettů - korozi prahů, lemů a podlahy.
Taky zlobila elektroinstalace vozidla, občas přestal fungovat centrál a jednou přestal úplně fungovat přístrojový lcd panel a musel jsem sehnat jiný.
Detaily jako vodu zatékající do interiéru přes šíbr a všechny dveře kromě zadních zmiňovat už ani nechci. Fuj to byla hrůza, ještě že už se s tím autem trápí někdo jiný.
Jo a jednou mi prasknul lanovod od nastavování teploty u topení, takže jsem chvilku jezdil s neustále zapnutým topením a to zrovna jak na potvoru v těch největších letních vedrech :)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

O poruchách a opravách jsem se široce rozepsal v rubrice "Slabé stránky". Dvakrát se opakovat nebudu.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Tvrdil, že auto není bourané, ale samozřejmě bylo na levou přední stranu. Byly vyměněné dveře u řidiče, levý přední blatník a trochu poškozený nárazník. Ale na tuto fintu jsem mu samozřejmě přišel.
Schválně jsem kupoval v té době nejdražšího Kadetta na nějž jsem v inzerátech narazil. Chtěl jsem spolehlivý vůz. S odstupem času si myslím, že jsem neměl smůlu na auto, ale na značku Opel jako takovou.

 

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy Opel Kadett



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
1
praktičnost
5
prostornost
5
jízdní vlastnosti
2
jízdní komfort
1
provozní náklady
1
náhradní díly
1
výkon motoru
8
spotřeba
10
hlučnost motoru
3
kvalita sedadel
7
brzdy
7
zavazadlový prostor
7

Více o modeluOpel Kadett
Za volantem Opelu Kadett E GSi: Jak trénoval „král driftů?“ (+video) Za volantem Opelu Kadett E GSi: Jak trénoval „král driftů?“ (+video)

Vzpomínáte na Opel Kadett GSi poslední generace? Nám se…

Opel Astra 1,4 16V Opel Astra 1,4 16V

Po testu nového Golfu (), vám nabízíme test jeho hlavního…

 






Blesk.cz

Letní čas 2017: Kdy nastane a proč ho ještě pořád máme?

Letní čas 2017: Kdy nastane a proč ho ještě pořád máme?

I letos se na konci března ručičky hodinek posunou o hodinu vpřed z 2:00 na 3:00 a Česko ze zimního času přejde…

V Čadu unesli Francouze, potvrdil Hollande. Vezl zřejmě výplaty horníkům

V Čadu unesli Francouze, potvrdil Hollande. Vezl…

V odlehlé části Čadu blízko hranice se súdánským Dárfúrem byl ve čtvrtek unesen francouzský občan. K činu se…

 

iSport.cz

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí na přesun do USA

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí…

Může se cítit jako poslední "starý" vlk mezi smečkou divochů. Tomáš Sivok zůstal v českém národním týmu i po…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…