Recenze

diva (muž ) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Renault Mégane

9,87 Uživatelé

Hodnoceno: 21× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Renault Mégane, foto 1 Renault Mégane, foto 2 Renault Mégane, foto 3 Renault Mégane, foto 4 Renault Mégane, foto 5 Renault Mégane, foto 6 Renault Mégane, foto 7 Renault Mégane, foto 8
Renault Mégane, foto 9 Renault Mégane, foto 10 Renault Mégane, foto 11 Renault Mégane, foto 12 Renault Mégane, foto 13 Renault Mégane, foto 14 Renault Mégane, foto 15 Renault Mégane, foto 16 Renault Mégane, foto 17 Renault Mégane, foto 18 Renault Mégane, foto 19 Renault Mégane, foto 20 Renault Mégane, foto 21 Renault Mégane, foto 22 Renault Mégane, foto 23 Renault Mégane, foto 24
 

Technické info

Přezdívka auta megane Rok výroby 2005 Koupeno ojeté najeto [km]:150000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1461 výkon [kW]: 63 kroutící moment [Nm]: 190 maximální rychlost [km/h]: 174 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5

Popis vozu

Jeden z designově nejpovedenějších (alespoň dle mého) kombíků brázdících evropské silnice mezi vozy vyrobenými okolo roku 2005. Jedná se o v našich končinách velmi populární verzi kombi s úspornou naftou 1.5 dci. Vozidlo dovezeno z Itálie při 45.000 km v roce 2008.Cena jak už tomu u Renaultu bývá (k tomu se vyjadřuji i níže) byla velmi zajímavá v porovnání s konkurenty. Stříbrná metalíza, 16" litá kola, manuální klima. Nejnižší katalogová výbava - nicméně i tak ve výbavě přední mlhovky, střešní lyžiny, přední a zadní loketní opěrka, přední a zadní okna v elektrice, dešťový a světelný senzor, ovládání rádia pod volantem, roletky na zadních oknech, START tlačítko pro spuštění motoru. Tedy vše to, za co se tehdy i dnes u některých jiných vozů stále připlácí. S Meganem jsem najel za necelé 3 roky přes 100.000 km a tak se pokusím o objektivní a vzhledem k předchozím zkušenostem s jínými vozy a dlouholetou zkušeností v automobilovém průmyslu snad i nezaujatou recenzi. Vůz používám na denní dojíždění do práce - tj. denně cca 100 - 150 km.

Silné stránky

Poměr cena/výkon, nebo ještě jinak za málo peněz poměrně dost muziky - bezesporu! Kvalita - jedná se o vůz přiměřené kvality nikterak nevybočující z průměru zaběhlých evropských automobilek. Úsporný naftový motor s kultivovaným chodem - a nízkými provozními i servisními náklady. S motorem nezažijete výkonovou nirvanu a zapomeňte na požitek podobný koncernovým naftám s technologií PD - za to má ale jiné výhody - např. dlouhodobá spotřeba 4.9l/100 km). Pro mě zajisté i design. Bezklíčové startování (START tlačítko) - silně návyková záležitost - elektronika vše zařídí včetně délky žhavení při různých venkovních teplotách. Vyhovuje mi rovněž i měkké naladění podvozku a tlumení tak typické pro francouzské vozy - pocit že se na silnici houpete a tlumíte rázy se leckomu nelíbí - no mně vyhovuje a preferuji pohodlí.

Slabé stránky

Normálně bych sem napsal výkon motoru, ale to neudělám - vybral sem si totiž schválně nízkou spotřebu, nízké náklady, kultivovanost, plynulý i když menší tah oproti efektu přitažení do sedaček, trhání asfaltu a kouře ve zpětném zrcátku. A nelituji - na české silnice a zákonné rychlostní limity má motor výkonu dost. Faktem je, že pokud chci předjíždět (zejména ve větším obsazení vozu) musím dávat větší pozor a lépe odhadovat i předvídat - tam výkon opravdu chybí. V ineriéru chybí místo na 1.5l plnou lahev - naučil sem se ji vecpat do dveří - no není to ono. Hodila by se i zásuvka do druhé řady sedadel nebo alespoň do kufru.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Na servis (spíše preventivní než ten reaktivní - i když tomu se člověk taky nevyhne) samozřejmě dbám - je to klíč k bezproblémovému provozu. Vozidlo párkrát servisováno v autorizovaném servisu v Liberci - vesměs bez problémů. Povětšinou ovšem u jednoho šikovného soukromníka v Brně, který se na Renaulty specializuje a máte vždy jistotu, že to co řekl, že udělal opravdu provedl - navíc tomu ještě rozumí a není to pouze "měnič dílů". Dovolil sem si níže uvést veškeré servisní úkony a ceny za 3 roky provozu:

1.komplet rozvody, vodní čerpadlo, olej, filtry, chlad. kapalina - 9500,-
2.oleje a filtry - 2.100, 1.800, 2.000, 3.000, 4.200,-
3.přední stabilizátory, komplet přední brzdy, zadní destičky - 10.700,-
4.palivový filtr, silentblok motoru - 8.100,-

Celkem za servis cca 41.000,- z toho 35.000,- tzv. nutný předepsaný servis a cca 6.000,- opravy díky nekvalitě a poruše.

Jak patrno v průběhu provozu se vyskytly pouze 2 závady. Při 70.000 km prasknul levý horní silentblok motoru (4.000 CZK) - závada se projevovala tak, že při zahřátém spušteném motoru a zastavení vůz vibroval. Při cca 130.000 km se měnily stabilizátory přední nápravy (2.000 CZK) - souvisí to spíše s kvalitou českých silnic, náprava prostě začala "klepat".
Na voze se projevila ještě jedna závada a to taková, že přestalo fungovat ovládání rádia pod volantem a displej rádia nezobrazuje stanici - je to způsobeno studeným spojem na zadní straně rádia (výrobce Siemens) - komplet sem to rozebral - bohužel bez výsledku. V renaultu mi nabídli nové rádio za 10.000,- - poděkoval jsem a dále funguji se starým rádiem i když musím oželet ovládání pod volantem.

Obecně se snažím dodržovat základní pravidla - tzn. pravidelný servis motoru max. každých 20.000km či spíše dříve. A dále každý problém nejdříve řádně nastuduji na internetu než se vydám do servisu - ušetřil sem si tak nemalé prostředky.


Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Vozidlo zakoupeno jako tzv. zánovní po 2,5 letech provozu a najetých cca 45000km. Je to dovoz z Itálie. Vůz zakoupen u Autopartner Liberec. Kdo zná, nemusím popisovat. Pro ostatní - jedná se o prodejce, který se právě specializuje na dovoz tzv. zánovních vozů po ukončeném operativním leasingu, pravidelně servisované a s doloženým počtem km - ze západních zemí - mohu doporučit. Vůz byl čistý, po STK, stav i km odpovídaly (ověřoval jsem i u Renaultu). Při testovací jízdě nefungovala klimatizace (nízká hladina média)- prodejce slíbil napravit - tak se i stalo. S vozem předána komplet dokumentace včetně jakéhosi certifikátu o ověřeném počtu najetých km s poznámkou, že v případě zjištění opaku mohu vůz vrátit a kupní cena bude navrácena - nevím na kolik se mohu spolehnout - nicméně příjemná drobnost.

Automobilky vs. kvalita potažmo Renault vs. kvalita

Musím přiznat, že pročítání všemožných diskuzí (zejména těch pod články) o autech mne velmi baví a čas od času si tím krátím chvíli. Pravda je, že tak jako čtením některých příspěvků se člověk jen tak nepobaví. Jedná se vždy o „fundované“ názory odborníků, jež mají k reálnosti, hodnotnosti a ke znalosti problematiky častokrát hodně daleko. Každý, kdo v branži pracoval, pracuje nebo se alespoň orientuje a viděl někdy technologicko dodavatelskou mapu automobilek ví, že vše dnes jde cestou unifikace a že drtivá většina dílů je vyráběna stejnými výrobci, pouze pro jiné zákazníky s menšími či většími designovými či funkčními úpravami parametrů dle specifikací. Jinými slovy zjednodušeně, ať už je to motor, elektronika, kabeláže, řídící jednotky to všechno je téměř totožné u různých skupin automobilů a pouze oblečeno do jiných kabátů. Anóbrž je tedy zřejmé, že chyby a defekty postihují čas od času VŠECHNY výrobce automobilů. Ten kdo se v oblasti pohybuje moc dobře ví o čem hovořím a podobným diskusím, zda-li je lepší nová Octavia nebo Audi či snad Renault nebo Passat se může jen smát. Zaplaťpánbůh za to, že jsme každý jiný, že máme demokracii a že se každý sám za sebe můžeme rozhodnout dle naších finančních možností a funkčních i designových preferencí.

Já osobně jsem přesvědčený a vycházejíce ze svých zkušeností mohu říci, že Renault nikterak nevybočuje z kvalitativního průměru evropských automobilek. Ano tak jako u jiných značek se mohou vyskytnout problémy, které potom třebas i díky laksnosti, neodbornosti či nekompetentnosti jednotlivců v servisech, dealerstvích či zastoupeních mohou vygradovat až do fáze, kdy se internetem i mezi známými šíří neuvěřitelné příběhy. Ano to vše se děje, ale rozhodně to není pouze záležitost Renaultu - to vím zcela jistě. Když někde slyším hanění jakékoliv automobilky ve smyslu "kamarádův známý...." musím se pousmát. Renault si toto stigma nese sebou již delší dobu - možná i díky tomu je cena ojetin velmi příznivá. Ale já přesně věděl co kupuji :)

 

Novinky v recenzi

31.5.2012 13:47

Rendlik je na prodej...

Bajna a magicka hranice nepretocenych 200.000km se priblizila.....a nastal cas vymeny. Vuz pouzivam denne na delsi trasy a tak je to pro me dulezita vec. Po dlouhem case stravenem procitanim recenzi, sledovanim nabidek, obchazenim autosalonu nakonec byla provedena volba - Skoda Octavia II kombi FL 2011, 2.0TDI 103kw. Rendlikovi jsem obstaral posledni vetsi servis, STK a EMISE, radne jsem prelestil - a nyni ceka v garazi na noveho potencinalniho majitele...no malem jsem uronil slzu :))


Další vozy Renault Mégane



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
8
praktičnost
10
prostornost
10
jízdní vlastnosti
8
jízdní komfort
10
provozní náklady
9
náhradní díly
8
výkon motoru
5
spotřeba
10
hlučnost motoru
9
kvalita sedadel
8
brzdy
8
zavazadlový prostor
9

Více o modeluRenault Mégane X84/M (2002-2008)
Dlouhodobý test Renault Mégane 1.2 TCe – Balíme a vyrážíme Dlouhodobý test Renault Mégane 1.2 TCe – Balíme a vyrážíme

Renault Mégane má ve službách Světa motorů najeto 20.000…

Renault Mégane: Třetí karosářskou variantou je sedan Renault Mégane: Třetí karosářskou variantou je sedan

Renault Fluence odejde do historie, tříprostorová…

 






Blesk.cz

Účtenkovou loterii chce hrát jen 15 % Čechů. Auto je nezajímá, chtějí peníze

Účtenkovou loterii chce hrát jen 15 % Čechů. Auto je…

Ministerstvo financí se chystá spustit účtenkovou loterii, od které si slibuje, že se více lidí bude dožadovat…

Před rokem Británie vyšlápla z EU. Rozvod je pomalý, říkají politici

Před rokem Británie vyšlápla z EU. Rozvod je pomalý,…

Přesně před rokem Britové v referendu rozhodli o odchodu z Evropské unie. Od té doby má za sebou Velká Británie…

 

iSport.cz

Ngadeu s Kamerunem na Poháru FIFA končí. Postupují Německo a Chile

Ngadeu s Kamerunem na Poháru FIFA končí. Postupují…

Fotbalisté Německa a Chile postoupili na Poháru FIFA do semifinále. Němci vyhráli skupinu B po vítězství 3:1 nad…

SESTŘIH: Skvělá Kvitová! Otočila finále v Birminghamu a slaví titul

SESTŘIH: Skvělá Kvitová! Otočila finále v…

Petra Kvitová při druhém turnajovém startu po zranění ruky získala titul na trávě v Birminghamu. Sedmá nasazená…

 

Reflex.cz

Dámské genitálie, svině i ojebal. Který politik řekne jako první magické slůvko na č?

Dámské genitálie, svině i ojebal. Který politik…

Nezaujatý pozorovatel naší politické scény si už dávno musel položit otázku, který politik překročí magickou…

Japonci na vážkách. Povolí usednout na chryzantémový trůn ženě?

Japonci na vážkách. Povolí usednout na chryzantémový…

Třiaosmdesátiletý japonský císař Akihito na konci příštího roku ze zdravotních důvodů odstoupí ze své funkce.…