Recenze

10 Majitel

BMW řada 7 745i

9,64 Uživatelé

Hodnoceno: 67× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

BMW řada 7, foto 1 BMW řada 7, foto 2 BMW řada 7, foto 3 BMW řada 7, foto 4 BMW řada 7, foto 5 BMW řada 7, foto 6 BMW řada 7, foto 7 BMW řada 7, foto 8
BMW řada 7, foto 9 BMW řada 7, foto 10 BMW řada 7, foto 11 BMW řada 7, foto 12 BMW řada 7, foto 13 BMW řada 7, foto 15 BMW řada 7, foto 16 BMW řada 7, foto 17 BMW řada 7, foto 18 BMW řada 7, foto 19 BMW řada 7, foto 20 BMW řada 7, foto 21 BMW řada 7, foto 22 BMW řada 7, foto 23 BMW řada 7, foto 24 BMW řada 7, foto 25 BMW řada 7, foto 26 BMW řada 7, foto 27 BMW řada 7, foto 28 BMW řada 7, foto 29 BMW řada 7, foto 30 BMW řada 7, foto 31 BMW řada 7, foto 32 BMW řada 7, foto 33 BMW řada 7, foto 34 BMW řada 7, foto 35 BMW řada 7, foto 36 BMW řada 7, foto 38 BMW řada 7, foto 39 BMW řada 7, foto 40 BMW řada 7, foto 41 BMW řada 7, foto 42 BMW řada 7, foto 43 BMW řada 7, foto 46
 

Technické info

Přezdívka auta dítě Rok výroby 2002 Koupeno ojeté palivo: benzin počet válců: 8 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 4400 výkon [kW]: 245 kroutící moment [Nm]: 450 zrychlení 0-100 km/h [s]: 6,3 maximální rychlost [km/h]: 250 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 19 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 13

Popis vozu

2008 - 2010

Tak jsem nedávno prodal svou pětku, mimo jiné i z důvodu vysokého nájezdu kilometrů a přemýšlel jsem, co koupit dál. Měl jsem možnost jít opět do 5er, tentokrát z roku 2005, 530i, ale oproti té mé původní byla velice špatně vybavená (manuální klima, šedá kůže, chyběly parkovací senzory, ..). Od této doby neřeknem s kamarádem, který šel taky do sedmičky pětkovým bavorákům jinak než žebráček a to označení na ně opravdu sedne. BMW 7 totiž není od svého menšího bratra vzdáleno o jednu třídu, ale tak rovnou o dvě. Ten rozdíl je opravdu propastný.

Abych nějak začal s popisem samotného auta - jedná se o ročník 2002, čili jeden z prvních modelů (s výrobními vadami :), dovoz z Rakouska, trochu poškrábané nárazníky a kapota. Interiér je bohužel šedý, ale to si člověk nevybere, ale zato v něm mám přední komfortní sedačky s vyhříváním, chlazením a masážemi, a zadní sedačky jsou obyčejné, ale vyhřívané. Další věci, které nemá každá sedmička, jsou zejména - roletky na všech zadních oknech elektronicky ovládatelné, Dynamic Drive (auto se nenaklání v zatáčkách a přesto je příjemně měkké), soft-close systém (elektronické dovírání dveří a otevírání a zavírání kufru tlačítkem), telefon včetně bezdrátové radiostanice, hlasové ovládání snad všeho (SVS), nezávislé topení nebo audiosystém LOGIC7 (to nejlepší, co se do BMW dává, 13 reproduktorů Harmann Kardon. Další věci, obvykle v každé sedmičce jsou - dvojzónová klimatizace, elektronicky seříditelné opěrky vzadu, i-drive s velkou obrazovkou, cd měnič, navigační systém, automatické stěrače, 6ti rychlostní automat s možností řazení na volantu, stmívatelná všechna zrcátka, elektronický šíbr, SOS tlačítko a BMW assist, nádherně osvětlený interiér včetně klik ve dveřích a tlačítek na otevírání oken, parkovací asistent vpředu i vzadu (bez něj takovou velkou krávu těžko někde zaparkujete), no a milión dalších věcí, však tady na auto.cz je recenzí s popisem příslušenství BMW 7 víc než dost. Jo a taky mám speciální klíč pro sluhu, takže už vím, jakou další věc si budu muset pořídit.
Neuvěřitelný na autě je zejména motor, silný, pružný a přitom hodně úsporný a tichý. Přestože jezdím většinou po městě, tak jsem se se spotřebou od doby koupě mého auta nedostal nad 13l/100km. Zrychlení z 0 na 100 mám za 6.3 sekundy, maximální rychlost je omezena na 250km/h. Kupodivu mně vůbec neláká s autem jezdit rychle, spíš mně baví jezdit tak kolem 80km/h, motor na 1000 otáčkách, kouřít fajfku, kochat se interiérem, ubíhající krajinou a poslouchat jódlování. Když mně dojede nějaký dotěrný řidič, tak klidně uhnu a jedu si svým tempem, prostě s takovým autem už si nemá člověk co dokazovat. Ale když mně někdo nasere, tak stačí mírně sešlápnout plynový pedál a rozpoutá se peklo. Motor zrychluje neúnavně až do omezovače rychlosti, což mám vyzkoušené, vyfocené a poctivě zaplacené na slovenské dálnici :).
Automat řadí hladce a plynule, mnohem líp než v pětce.

Jo a jinak autu říkám dítě, protože když mně někdo tvrdí, že mám určitě hromadu peněz, tak mu na to odpovídám, že ani ne, protože mám šest let staré dítě, a ke všemu ještě černé :)

Lidi nechápou o co jde, ale my zasvěcení víme. :)

Silné stránky

Prostor všude kolem, majestátní vzhled auta, výbava, výkon motoru, podvozek. Hodně inteligentní navigace (na Tomtoma jsem už od té doby nešáhnul) a celkově celý i-drive je velice intuitivní a člověk si na něj brzo zvykne.

Slabé stránky

Když zajíždím do garáže, musím sklopit zrcátka a potom mám od vrat na každé straně auta 1cm místo na zacouvání - čekám, kdy to odřu. Občas se zasekne i-drive = tzn. netopím, nechladím, nehraju písničky, nenaviguju, jen jedu... Ale zjistil jsem, že to má zřejmě souvislost s tím, když mám v měniči poškrábané cdčko, to ho pak asi měnič nemůže načíst a celý systém se zasekne. Pomůže reset - vystoupit z auta, zamknout ho na 17 minut a potom je vše zase ok. :)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

No někam jezdím a někam nejezdím, za těch pár let soužití s auty a jejich poruchami už člověk ví, který opravář si zaslouží své peníze :)

 

Novinky v recenzi

3.5.2011 16:24

Aktualizace 2011

Tak mě auto odvezlo na svatbě a šlo z domu i s těma pěknýma 19" kolama. Začala v něm totiž zlobit ASK jednotka (přestal hrát zadní výškový reproduktor) a jelikož jsem puntičkář, tak přicházely v úvahu dvě možnosti - koupit nový modul a nebo dát auto pryč, což se mi s vyhlídkou investic do rodiny a do domku jevilo jako výhodnější varianta.
V tomto přechodném období chudoby si vozím zadek v E60 530d a řeknu vám, že to byl pěkný pád na hubu. :) Recenze bude někdy následovat.
Jinak to bylo naprosto skvělé auto, rád na ně vzpomínám a jednou si sedmičku zase koupím, tentokrát však model F01.

1.5.2009 09:09

Na prodej

Tak nadešel čas a auto půjde asi do světa.. Kdyby měl někdo zájem o tohoto udržovaného krasavce, ozvěte se, prodám za velmi příznivou cenu.

8.2.2009 00:10

únor

Koupil jsem na eBay dvě nová přední světla a hned v pondělí je hodlám vyměnit. Ta stará už byla dost zašlá a poškrábaná.

19.11.2008 00:00

Nějaká svině závistivá mi propichla pravou přední pneumatiku, zatímco jsem v klidu jedl husu v jedné místní hospodě. Je to vskutku těžký úděl mít sedmičku :)

9.11.2008 00:00

problém se zavíráním kufru vyřešen - musela se vyměnit řídící jednotka zavírání kufru :)
cena nové jednotky asi 3500,- tzn. žádná hrůza

26.10.2008 00:00

Takže první seznam drobných poruch, které jsem teď nechal odstranit:
1. Cestou z Řecka mi někde u Bělehradu spadly xenony. Vadné čidlo.
2. Přestalo mi fungovat automatické zavírání zadního kufru, jenom se otevírá. Zavírat musím rukou. Prý málo oleje v hydraulickém systému..
Jinak nic :)
A to už jsem najezdil asi 20000km.

27.9.2008 00:00

Moje ošustěná sedmička (hezké označení od panáčka s přezdívkou after99) se byla podívat na otočku do Řecka (Lefkáda) a zpět. Najeto celkem 3900km po maďarských, srbských, makedonských a řeckých cestách i dálnicích. Průměrná spotřeba 9.6l/100km a to jsem nebyl brzdou provozu. Cesta proběhla absolutně bez problémů, akorát u Bratislavy se mi zase zasekla navigace, asi to budu muset vyřešit updatem i-drivu.

30.8.2008 00:00

Auto se vrátilo z lakovny. Mám nově nalakované oba nárazníky, přední kapotu a víko zavazadelníku. Cena prací - něco málo přes dvacet tisíc. A samozřejmě jsem si spoustu věcí dodělával sám - u lakýrníka zapomněli nasadit gumu kolem zadní části kapoty, něco mi udělali s pz světlem (přestala svítit druhá řádka diod - opraveno, vadný kontakt), a když jsem měl shozenou tu zadní lampu tak jsem zjistil, že málo utáhli matky držící zadní nárazník. Ale jinak je musím pochválit, s barvou odstínu se na sto procent trefili a auto je teď jako nové.

19.8.2008 00:00

tak jsem dal auto na přelakování poškrábaných nárazníků, kapoty a víka zavazadelníku. A to z určitých důvodů do Renault servisu :). Tak doufám, že mi tam nestříknou nějakou černou barvu z Megana. Celkem mně pobavil přijímací technik otázkami typu: máte mlhovky / rádio? Na to jsem mu odpověděl: Pane, to auto má takové věci, o nichž ani nemáte zdání, že existují. :)

Video

Přímý odkaz na video.


Přidat názorDiskuse: BMW řada 7 745i

Další vozy BMW řada 7



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

Myslím, že je to OK. Zatím je auto ještě poměrně mladé, takže těžko hodnotit, ale mám trochu strach z té spousty elektroniky kolem, jednou to přece musí zkolabovat. Ale to už snad nebude můj problém.

praktičnost
8

Díky šířce vozu se člověk může vyspat napříč na zadní lavici a zatáhnout si elektrické roletky, aby nebyl viděn. vyzkoušeno. Jo a taky mám ski-vak, ale stejně bych radši místo něj bral chladničku.

prostornost
10

Tady asi nemá cenu cokoliv psát.

jízdní vlastnosti
10

Nedá se s tím prasit jako s E39, ale na druhou stranu Dynamic Drive je skvělá věc.

jízdní komfort
10

Je to zajímavé, ale po přesednutí z aut nižších tříd mně auto svým komfortem nijak nezaujalo, ale teď, po přesednutí zpět do čehokoli jiného trpím. Zažívám pak stejný pocit jako kdybych byl zvyklý na klasické WC a měl znovu chodit na dřevěnou latrínu.

provozní náklady
8

Spotřeba benzínu a povinné ručení mně vychází stejně jako na staré E39, takže lepší už to ani být nemůže.

náhradní díly
5

Trochu dražší, např. teď jsem dělal brzdy a celková cena v originále činí 30000CZK. Nové stěrače 2600,- Kč. 1ks pneu v průměru 8500Kč. Jinak nevím.

výkon motoru
10

To snad taky netřeba komentovat. Ale chtěl bych zkusit ještě dvanáctiválec, ten by si zasloužil bodů rovnou jedenáct.

spotřeba
9

Na takový motor a tak těžké auto super.

hlučnost motoru
10

Neměl jsem možnost postřehnout :)

kvalita sedadel
10

Komfortní sedačky od BMW. Takové bych chtěl i do obýváku. (ale prosím ne šedé :)

brzdy
10

Dvoutunové monstrum zastaví během okamžiku a neunaví se při tom.

zavazadlový prostor
8

Velký - ale na co?


Více o modeluBMW řada 7 E65/E66 (2002–2008)
BMW 750Ld xDrive – Šest válců a čtyři turba BMW 750Ld xDrive – Šest válců a čtyři turba

To už si člověk opravdu skoro klepe na čelo – čtyřikrát…

BMW řady 7 Edition 40 Jahre je atraktivním dárkem k vlastnímu výročí BMW řady 7 Edition 40 Jahre je atraktivním dárkem k vlastnímu výročí

BMW stylově oslavuje 40 let od uvedení první generace…

 





Blesk.cz

Sestra prezidenta Hondurasu zemřela při havárii vrtulníku. Příčina nehody se vyšetřuje

Sestra prezidenta Hondurasu zemřela při havárii…

Sestra honduraského prezidenta Hilda Hernándezová a dalších pět osob zemřelo v sobotu při havárii vrtulníku v…

Matouš Ruml alias Lexa z Comebacku: Obě děti se narodily doma, sex byl až po svatbě!

Matouš Ruml alias Lexa z Comebacku: Obě děti se…

Herec Matouš Ruml (32) se ve dvaceti letech oženil s herečkou Terezou a vychovávají spolu syna Nathanaela (8) a…

 

iSport.cz

TOP zajímavosti z NHL: Vrána s Ovečkinem si střihli vánoční duet

TOP zajímavosti z NHL: Vrána s Ovečkinem si střihli…

Góly, body, čísla. Zámořská NHL se přímo topí ve statistikách, experti tlačí informace ze všech stran a není…

SESTŘIHY: Manchester City přejel Tottenham 4:1. Čech má 199. nulu

SESTŘIHY: Manchester City přejel Tottenham 4:1. Čech…

Fotbalisté Manchesteru City jasně přehráli v 18. kole anglické ligy Tottenham 4:1 a pokračují v rekordní vítězné…

 

Reflex.cz

Nejvtipnější fotky zvířat podle BBC: Smějící se vydra i tučňáci v kostele

Nejvtipnější fotky zvířat podle BBC: Smějící se…

BBC se spolu s koncem roku rozhodla bilancovat, to se ostatně ke konci roků dělává. Udělala to však zatím pouze…

Případ Horáček: O šanci na výhru se připravuje sám

Případ Horáček: O šanci na výhru se připravuje sám

Když Michal Horáček před půldruhým rokem vyrazil do prezidentského boje, kdekdo čekal, že právě on se stane…