Recenze

bitner (muž ) Poslat zprávu
 
8 Majitel

Dacia Sandero 1,6 8v

7,78 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Dacia Sandero, foto 1 Dacia Sandero, foto 2 Dacia Sandero, foto 3 Dacia Sandero, foto 4 Dacia Sandero, foto 5
 

Technické info

Přezdívka auta Sandero Rok výroby 2011 Koupeno nové najeto [km]:85000 palivo: LPG počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 62 kroutící moment [Nm]: 130 zrychlení 0-100 km/h [s]: 13 maximální rychlost [km/h]: 170 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 320 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 10

Popis vozu

Dacia Sandero mi doslova zachránila zdravý rozum. Po katastrofální zkušenosti s ojetým autem, kterým jsem chtěl řešit náhradu 14 let starého Renaultu Megane, bylo moje první nové auto neuvěřitelným balzámem na duši a celou nervovou soustavu. Nutno dodat, že jsem si za vše mohl sám, nicméně už to nechci nikdy opakovat, takže: Nové auto. NOVÉ AUTO! FUNGLOVKA. ŽÁDNÉ POCHYBNOSTI, OBAVY, PODPÁSOVKY, CIRKUSÁCKÉ ZPŮSOBY AUTOBAZARŮ... Kdo to nezažil, vřele doporučuji. Asi to zní pateticky, ale i po více než 6 letech si ten opojný pocit pořád pamatuju. Navíc je ta vzpomínka po těch 6 letech a skoro 85 000 km umocněna tím, že jsem si jednoduše vybral zatraceně dobře.
Konkrétně výbavu Arctica s motorem 1,6 benzín. Výbava Arctica už tehdy měla téměř vše, co dnes. Jedinou výjimkou bylo rádio - tedy nebylo. Když jsem si pak do auta dal svoje, opět mě čekalo překvapení - z prostoru pro repráky se linulo krásné ticho, protože tam taky žádné nebyly :-) Ovšem aspoň tam byly natažené dráty. Cena bez rádia a s rezervou navíc činila 216200,- Kč. Vyšla na mě skladovka v pěkné základní červené (nepříplatkové) barvě. Ta krátce potom zmizela z nabídky. Asi těch červených Dacií jezdilo už moc. Oficiální zdůvodnění výrobce bylo, že se ta barva skoro vůbec neprodává, ale lidi z dealerství tvrdili, že v ČR je to suverénně nejžádanější barva...
Příplatek na silnější motor byl pouze 10 000 a jsem rád, že jsem do něho šel. Levnější alternativou totiž byla 1,2 16v, kterou mám v Loganovi a jsem s ní po stránce výkonu a hluku podstatně méně spokojen.
Po cca 13 měsících od pořízení jsem se rozhodl po dodatečnou montáž LPG. Sice jsem nějakou dobu laboroval se seřízením a nakonec pomohla až změna servisu LPG, ale opět se dá říct jediné: nelituju. Ekonomika provozu se tím dostala téměř na minimum možného a statečně konkuruje hromadné dopravě.

Tohle auto si chci nechat, jak to jenom půjde a jak to jenom bude dávat ekonomický smysl. Je o 4 roky mladší než můj syn, takže je snad i reálné, že se na něm za dalších 8 let bude učit jezdit.

Silné stránky

Motor. V dnešní době čím dál silnější stránka. Víte, jaká je dnešní nabídka Dacie pro modely Sandero, Logan a MCV? 1,0 SCe (3válec atmosféra), 0,9 TCe (3válec turbo) a v dehtu 1,5 dCi. Naftu já nerad, takže bych šel do turbobenzínu 0,9 litru. Ale myslím si, že 1,6 atmosférický 4 válec je pro určení a povahu Dacie 100x lepší motor. Má nějakých 130 Nm ve 3000 otáčkách, maximální výkon 62 kW a v mém autě si výborně rozumí s LPG.

Exteriér. Auto vypadá podle mně dobře. Červená mu sluší, z výroby zatmavené B-sloupky, o 2 cm vyšší světlost, než je standard. Sandero je "osekaný" Logan Mk I a tahle transformace se opravdu povedla.

Slabé stránky

Podvozek a řízení. Nic sofistikovaného. Pokud chcete jet rychle, musíte se připravit na náklony v zatáčkách a celkovou neochotu auta k takovému způsobu jízdy. Na druhou stranu je konstrukce podvozku "nerozbitná" a za těch 6 let a 85000 km kolem komína je vše původní.

Interiér. Palubovka je hrozně nízko, když si sednu na místo spolujezdce, tak nemám kam dát nohy. Ovladače a tlačítka působí strašně hračkoidně. Nejsem "zabouchávač dveří", ale ten zvuk mě vždycky pobaví.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

V autorizovaném servisu jsem byl dvakrát na výměně oleje, jednou se mi podařilo vyreklamovat termostat (ale nakonec bylo asi spíše vadné čidlo teploty chladící kapaliny).
Letos v květnu jsem nechal měnit rozvody podle doporučení výrobce (80000 km), vodní pumpu (ta už trochu tekla), klínový řemen, chladící a brzdovou kapalinu, pochopitelně filtry.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Kubíček Olomouc. Tak nějak normálka. Šel jsem si koupit nové auto, takže už jenom to byl hezký zážitek.

 


Přidat názorDiskuse: Dacia Sandero 1,6 8v

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.

Další vozy Dacia Sandero



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
9

Po 6 letech jsem nechal zavařit střední držák výfuku, který je špatně konstrukčně řešen.

praktičnost
8

Hatchback, 5 dveří, střešní nosiče.

prostornost
9

Na danou třídu super, pouze je za mnou málo místa na nohy (měřím 193 cm)

jízdní vlastnosti
1

Čistý punk. Na druhou stranu nic záludného.

jízdní komfort
5

Další punk. Je slyšet všechno, co v zatáčce přejedete. Přitom naladění je až francouzsky komfortní, takže mi to vyhovuje.

provozní náklady
8

Žere to jak tank, ovšem s LPG je to sranda.

náhradní díly
10

Těžko bych sháněl něco levnějšího. Ale ony ty ND ani nejsou potřeba. Na autě je původní úplně všechno kromě náplní, rozvoďáku a vodní pumpy. Stěrače, filtry a žárovky nepočítám.

výkon motoru
10

S daným podvozkem je těch 62 kW a 130 Nm doslova ďábelský výkon. Fantasticky mě to baví. Tohle auto je vlastně přemotorované.

spotřeba
5

Famózních 10 na sto (LPG a benzín dohromady).

hlučnost motoru
8

Ve srovnání s Loganem 1,2 16v šepot květin.

kvalita sedadel
6

Nevím, dál.

brzdy
8

V pohodě.

zavazadlový prostor
6

Ale jo, připoutaná rezerva vytváří v kufru simply klefa "přihrádky" a kapsy.






Blesk.cz

Pokémon Go je zpět s velikonočním eventem. Bonusy potrvají celý týden

Pokémon Go je zpět s velikonočním eventem. Bonusy…

Do mobilního hitu Pokémon Go se opět po roce vrací populární event Eggstravanza. Ten se zaměřuje na klubání…

Nestíháte? Velikonoce zachrání nekynutý mazanec i rychlí beránci

Nestíháte? Velikonoce zachrání nekynutý mazanec i…

Pokud se vám do pečení velikonočních dobrot moc nechce, necháváte vše na poslední chvíli, nezoufejte. I když se…

 

iSport.cz

Program ligové nadstavby: skupina o titul vyvrcholí derby Slavia - Sparta

Program ligové nadstavby: skupina o titul vyvrcholí…

Jízdní řád historicky první nadstavbové části fotbalové FORTUNA:LIGY se už začíná plnit! Po 29. kole už pět týmů…

Tak slaví Kladno! Jágra chce mít na bankovce, sprchovalo se šampaňským

Tak slaví Kladno! Jágra chce mít na bankovce,…

Extraligoví, extraligoví, my jsme zase extraligoví. Přesně tuto větu mnohokrát a s velkým nadšením skandovali…

 

Reflex.cz

Velikonoční neděle v Norsku: Vraždy a zločin, kam se podíváš

Velikonoční neděle v Norsku: Vraždy a zločin, kam se podíváš

Co si vybavíte, když se řekne Norsko? Soby a polární záři? Sociální stát?  Barnevernet? Severské krimi? Právě…

Oslavte Den Země a získejte VIP vstupenky na festival Sziget ve speciální akci!

Oslavte Den Země a získejte VIP vstupenky na…

V pondělí 22. 4. na Den Země spustí festival Sziget jednorázovou prodejní akci. Prvních 500 prodaných…