Recenze

honzamo (muž 35 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Dacia Sandero 1.6 MPI Laureate

9.60 Uživatelé

Hodnoceno: 43× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Dacia Sandero, foto 1 Dacia Sandero, foto 2 Dacia Sandero, foto 3 Dacia Sandero, foto 4 Dacia Sandero, foto 5 Dacia Sandero, foto 6 Dacia Sandero, foto 7 Dacia Sandero, foto 8
Dacia Sandero, foto 9 Dacia Sandero, foto 10 Dacia Sandero, foto 11 Dacia Sandero, foto 12 Dacia Sandero, foto 13 Dacia Sandero, foto 14 Dacia Sandero, foto 15 Dacia Sandero, foto 16 Dacia Sandero, foto 17 Dacia Sandero, foto 18 Dacia Sandero, foto 19 Dacia Sandero, foto 20 Dacia Sandero, foto 21 Dacia Sandero, foto 22 Dacia Sandero, foto 23 Dacia Sandero, foto 24 Dacia Sandero, foto 25 Dacia Sandero, foto 26 Dacia Sandero, foto 27 Dacia Sandero, foto 28 Dacia Sandero, foto 29 Dacia Sandero, foto 30 Dacia Sandero, foto 31 Dacia Sandero, foto 32 Dacia Sandero, foto 33 Dacia Sandero, foto 34 Dacia Sandero, foto 35
 

Technické info

Přezdívka auta Sandero Rok výroby 2008 Koupeno nové najeto [km]:52000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 64 kroutící moment [Nm]: 128 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.5 maximální rychlost [km/h]: 174 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 320 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.5

Popis vozu

Dacia Sandero 1.6 MPI 64kW

Jedná se o nejvyšší výbavu (laureate, v současné době nahrazena verzí arctica, kde se nepřiplácí za klimatizaci)
Příplatky:
Klimatizace, boční airbagy, metalíza a loketní opěrka.


Jak jsem se k autu dostal?

Hned na začátku musím zdůraznit, že určitě nepatřím dle běžných předsudků mezi typického řidiče Dacií. V současné době je mi 21 let a studuji na ČVUT. Autem jezdím denně a rozhodně se neřadím mezi brzdy provozu.
Mít svoje vlastní auto jsem chtěl už velmi dlouho. V podstatě už v 16, kdy jsem začal dělat na první brigádě jsem na něj začal šetřit. Ze začátku jsem si představoval ojetou felícii. Asi po půl roce jsem ale našel na studenta střední školy celkem výnosnou práci, která se dala zvládat na poloviční úvazek. Začal jsem se tedy dívat po autech jako škoda octavia, peugeot 406 apod.
V pár měsících po 18. narozeninách jsem dostal řidičský průkaz a vybírání začalo naostro. V tu chvíli se stal mým favoritem Citroen Xantia, poslední modely. Bohužel ale tento typ auta v Čechách moc často vidět není a během dvou měsíců jsem našel jediný vyhovující a tam servis odhalil, že byl bouraný. Zalíbila se mi ale Francouzská auta, hlavně díky nižší cene a orientaci na komfort ( nemám moc rád Německé tvrdé podvozky ).
Dál jsem zkoušel hledat pofaceliftové modely citroenu xsara, ale bohužel také neúspěšně. Jsem dost puntičkář a na každé ojetině se mi něco nelíbilo. Také se mi nelíbil přístup prodejců v bazarech (i teď si udržuju přehled o prodávaných autech a ještě jsem snad nezažil prodejce co by při testovací jízdě nezmínil, že stejné auto měl a jak bylo spolehlivé). Bohužel nemám žádného známého technika, který by mi s výběrem auta pomohl, takže jsem postupně došel k závěru, že jediná možnost je nové auto. Neměl bych totiž nervy řešit poruchy, hádat se s bazarem o reklamaci apod, jako to zažili někteří kamarádi.
Takto se dostáváme do léta 2008. Tehdy se mi dostal do ruky časopis Auto Forum, kde představovali novou Dacii Sandero. Auto se mi moc líbilo (škodovkáři mě asi nebudou mít rádi, ale myslím si, že zvenku vypadá lépe než Fabia II). Do té doby jsem potkával jen logany, které mě svým trochu zvláštním designem vůbec nezaujaly. Sandero si mě ale získalo. Při nejbližší příležitosti jsem navštívil prodejce a absolvoval testovací jízdu. Silnější motor 1.6 MPI je sice konstrukčně starší 8 ventilový agregát z první generace renaultu megane, ale 90 koní je na hmotnost sandera naprosto dostačujících a poskytuje velmi slušnou dynamiku. Navíc narozdíl od novějších motorů má maximální točivý moment už v 3000 otáčkách, takže se nemusí moc vytáčet.
Stačila jediná návštěva u dealera škodovky, abych zjistil, že za cenu sandera v plné výbavě bych mohl mít leda tak naprosto holou fábii bez motoru (1.2 HTP 44kW). Na sandero se navíc nabízela standartně 3 roky dlouhá záruka s možností rozšíření až na 5 let nebo 100 000km. Vzhledem k tomu, že si neplánuju auto nechat déle jak 4 roky, tak spolehlivost a kvalitu tolik neřeším, na případné problémy je tu záruka.
Auto jsem objednával koncem srpna 2008, vyrobeno bylo 10 října a v posledním říjnovém týdnu jsem ho konečně mohl převzít.

Výbava:

První dvě výbavy sandera jsem rovnou zavrhl. Access tehdy začínal tuším na 179 000Kč, ale neměl ani posilovač řízení. Druhá výbava - Ambiente byla o něco lepší, ale stále nenabízela například dělitelné zadní opěradlo 2:1, nastavitelný volant a palubní počítač. Laureate už měl po doplnění klimatizace vše co jsem od auta vyžadoval (kromě tempomatu s jehož absencí jsem se musel smířit). Celková cena auta byla s příplatky 264 000Kč. Zajímavou položkou byly boční airbagy a patronové předepínače bezpečnostních pásů za 4500Kč. Tato výbava totiž sandero neoficiálně dostala dle výsledků euro NCAP skoro na 5 hvězdičkový výsledek dle staršího hodnocení. Bez nich má pouze 3 hvězdičky.
http://www.euroncap.com/tests/dacia_sandero_2008/100340.aspx

Moje auto tedy má posilovač řízení, 4 airbagy, ABS, EBD a systéme nouzového brždění AFU. Dále El přední okna, palubní počítač, nastavitelný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče s bederní opěrkou, klimatizaci a dělené zadní opěradlo. Za originální rádio jsem si nepřiplácel, za 9000 to stejně bylo normální s odnímatelným panelem. Za méně než poloviční cenu jsem si koupil poměrně kvalitní JVC, které mi naprosto dostačuje.

Jízdní vlastnosti:
Sandero má poměrně měkký podvozek, takže se skvěle hodí na české silnice. Nerovnosti zvládá celkem bez problémů a často kritizované naklánění do zatáček není nějak hrozné. Dáky silnému motoru se s ním dá jezdit velmi dynamicky a není problém rychlé předjetí. Má také krásně čitelný limit. V zatáčce nejdříve začnou trochu pískat gumy a to je jasný signál, že při přidání o cca 5km/h začne být nedotáčivé.
Zrychlení z 0 na 100 mi přijde nižší než udávaných 11.5 sekund. Ve světě motorů pri srovnávacím testu s fábií II naměřili dokonce 10.5. Motor je hodně pružný a při klidné jízdě po městě není problém točit okolo 1500 otáček. To je na pětku okolo 55-60km/h. Myslím si, že by bylo dobré nechat převodové stupně delší, nebo mít šestistupňovou převodovku. Ve 100 km/h točí 3000rpm (motor je v maximu točivého momentu) a to je ideální pro jízdu po silnicích první třídy. Brzdy jsou poměrně ostré a ani při dynamičtější jízde v horském terénu jsem nezaznamenal výraznější vadnutí. Kupodivu auto i přesto, že je vyšší není moc náchylné na boční vítr a i při rychlostech okolo 180-190 se dá v pohodě řídit.

Ovládání:
První šok byl, že místo klasického tikání blinkrů se ozývá pípání. Pro někoho může být trochu otravné. Také mi vadí umístění tlačítka klaksonu na levou páčku, není tak dost po ruce. Stěrače se automaticky nespouštějí s odtřikovači, ale v tom jsem našel i výhodu, že mohu nechat kapalinu před setřením chvilku působit. Řazení je na Francouzkou techniku poměrně přesné. Sandero má také velmi lehkou spojku. Při pravidelném ježdění to nevadí, ale po přesednutí z jiného auta si musím chvilku zvykat.
Na přístrojové desce je otáčkoměr a rychloměr. Nad nimi je umístěn display palubního počítače s počitadlem kilometrů. Po jeho levé a pravé straně je graficky řešení palivoměr a ukazatel teploty motoru. Rádio je umístěné v dobré výšce, takže ani nepotřebuji ovládání pod volantem. Na ovládání el okýnek na středové konzoli se musí chvíli zvykat.

Komfort:
Na sanderu musím rozhodně pochválit výborně udělané sedačky. Vyhovuje mi nastavitelná bederní opěrka (nevím proč, ale pár měsíců po dodání mého sandera zmizela i z nejvyšší výbavy). Urazil jsem v něm už v podstatě bez přestávky něco přes 600km a z auta jsem vystupoval naprosto v pohodě a nerozlámaný. Va fábii mě bolely záda po cestě Brno - Bratislava. Tlumiče vyfiltrují většinu nerovností, takže jediný problém je o něco vyšší hluk. Do 120km/h je to v pořádku, ale při dálničních rychlostech okolo 130-140km/h už se hluk začíná zvyšovat. Povídat se ještě dá, rádio stačí trochu přidat. Okolo 160km/h a výše už převládá hluk motoru, který točí přes 4000 rpm. Opět ale dle testu ve světě motorů je vnitřní hluk srovnatelný s fábií II.
Do auta se také velmi pohodlně nastupuje.

Interiér:
Design interiéru je celkem rozporuplný. Mě osobně se líbí, přijde mi přátelštější než strohé interiéry nejlevnějších výbav škodovek a VW. Najde se ale plno lidí, kteří ho odsuzují. Je osazený tvrdými plasty, které jsou ale poměrně dobře zpracované, přístrojová deska nejvyšší výbavy má sportovněji vypadající bílé budíky s oranžovým podsvícením. Po více než dvou letech každodenního ježdění se občas ozve nějaké zavrzání nebo drnčení (hlavně v zimě). Řekl bych že se zde dacie moc neliší od jiných Francouzských aut. Měl jsem zapůjčenou Lagunu III jako náhradní vůz a plasty uvnitř také povrzávaly.


Spotřeba:
Udávaných 10 l/100km ve městě, 7.2 l/100km kombinovaná a 5.6 l/100km mimo město je dle mých zkušeností narozdíl od jiných automobilek velmi snadno dosažitelných. Pokud jezdím čistě po Praze (bydlím v centru) tak není problém se dostat na 8.5 l/100km v zimě, v létě někdy i pod 8 l/100km.
Jen na dálnici je to o něco horší. Při cca 140km/h se spotřeba pohybuje mezi 7.5-8 l/100km.
Zde je mnou vedená statistka tankování:
http://www.spotreby.cz/dacia-sandero-1-6-mpi-64-kw-87-hp-a1334/




Po více než dvou a půl letech a 52 000km musím říct, že koupě Dacie rozhodně nelituju. Snad jen kdybych počkal zhruba půl roku, tak jsem mohl mít nového Megana. S tímhle stylem uvažování bych ale nemohl koupit auto nikdy. Kdybych čekal další rok, můžu mít novou Lagunu atd atd... :-D. Kromě sandera jezdím s desítkami aut různých značek, včetně třeba mercedesů s milionovými cenovkami. Mám tedy dobrou možnost porovnání. Sandero je auto, které přesně splnilo to k čemu bylo zamýšlené. Pro město s rušným provozem jako je Praha je to rozměry a dynamikou ideální vozidlo.
Většina známých mě od nákupu Dacie odrazovala, ale po tom co Sandero viděli, případně i řídili, se většinou shodli že je to zvenku hezké auto, dobře jezdí, jen palubní deska by mohla mít lepší design.


Jako další auto už si asi Dacii nekoupím, ale to není způsobeno tím, že bych na značku zanevřel. Spíše budu potřebovat větší auto, které je pohodlné i na dlouhé dálniční cesty. Zatím uvažuji o Renaultu Laguna III nebo novém Peugeotu 508.



Silné stránky

+dobrá dynamika motoru 1.6
+pohodlné sedačky
+prostorný kufr
+povedený design exteriéru
+komfort
+servisní interval 30tkm
+levné pojištění

Slabé stránky

-hluk při vyšších rychlostech
-umístění tlačítka klaksonu na páčce
-pro hodně lidí rozporuplný design interiéru
-absence základních, v jiných automobilech běžných prvků výbavy v nejlevnějších modelech
-sporná je rezerva umístěná pod autem. Je pravda, že se nemusí vyndávat věci z kufru, aby se k ní dostalo, ale dostává se k ní špatmě a je špinavá...

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Se servisem jsem v zásadě spokojený.
Dacii je možné servisovat v autorizované síti Renault, takže je celkem na výběr. Ceny jsou přiměřené, servisní prohlídka po 30 000km s výměnou oleje, svíček atd vyšla okolo 4000kč.

Dále jsem řešil několik pojistných událostí. Zde mi cena přišla poměrně vysoká, ale to bude spíš dáno tím, že se jednalo o práce hrazené pojišťovnou.

1)Sražený zajíc - výměna chladičů a plastové mřížky. Odhad cca 20 000kč. Po pár dnech se ze servisu ozvali, že jim pojišťovna schválila i lak nárazníku (já jsem si na něm ničeho nevšiml, ale nestěžuju si. Moji spoluúčast to nezměnilo) Celkově tedy něco přes
40 000kč.

2)Pokus o vykradení - vypáčený zámek + asi 1cm dlouhý škrábanec vedle něj. Servis A.M.O.S. Otava, Malešice.
Cena 14 000 za lak dveří a rozstřik zadních a výměnu zámku.

Po těchto událostech jsem si radši snížil spoluúčast na 1%, min 1000Kč. Po 9 měsících jsem začal uvažovat jestli to byl dobrý krok a ne jen vyhozené peníze. Ale teď přišly hned 2 události najednou.

3) Rozbité okno u spolujezdce (cena 3500Kč) a výměna předního nárazníku (v zimě do mě někdo nacouval, možná víckrát, nevím. Všiml jsem si toho až po umytí auta po delší době. Cena 20 000). Vzhledem k tomu že šlo vše na náklady pojišťovny se zanedbatelnou spoluůčastí, tak servis vyměnil kompletně celý nárazník. Aut zase vypadá jako nové :-). Teda až na pár škrábanců vzadu...


Co se týká záruky, tak jsem zatím řešil jednu reklamaci. Při prudších zatáčkách se ozývalo klepání při přejezdu nerovností. Bál jsem se, že že odešly čepy přední nápravy. Naštěstí se jen něco uvolnilo v přepážce a klepalo o tyč řízení.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Nemám si na co stěžovat. Byla mi umožněna dlouhá testovací jízda (u několika dealerů), nikdo mi nic nevnucoval a mohl jsem si koupi pořádně promyslet.
To je přesně důvod, proč kupovat nové nebo předváděcí auto.

 

Novinky v recenzi

27.8.2012 00:10

Nové auto

Tak se nakonec nové auto vyřešilo úplnou náhodou za cenu, kterou jsem dostal za sandero od pojišťovny.

Je to cca stejně starý Renault Clio z německa s motorem 1.6 16V 83kw. Až s ním trochu víc najezdím, tak přidám recenzi.

29.5.2012 19:40

Nehoda

Tak to vypadá, že u mě sandero předčasně skočilo. Bohužel jeden střelec nezvládl řízení na mokrých kolejích a napálil mi z boku do zaparkovaného auta.
Vypadá to na totálku, takže teď musím akutně řešit nové auto s rozpočtem okolo 200 000.

Kandidáti zatím jsou:

Renault Clio - nové, nějaká výhodná skladovka
Renault Megane - Lehce jetý, předváděcí apod
Renault Laguna II - jeden z posledních modelů 2007

Ford Focus - rv cca 2008
Citroen C4 - rv 2008-2010
Hyundai i30

Výběr je velký a budu si to muset pořádně promyslet.

21.2.2011 18:49

Servis

Tak auto je konečně po dvou týdnech v servisu zase doba. Už to byl absťák. Na část této doby jsem měl půjčené staré clio (r.v. 2000) s motorem 1.2 44kw. Na město celkem živé auto, protože je malé a lehoučké, ale přesednutí do sandera je teď luxus :-)

19.2.2011 11:50

Nové motory:

Dacia vydala nový ceník pro rok 2011 a došlo ke změně motorizací kvůli normě EURO5. 1.4 8V byl nahrazen 1.2 16V a u 1.6 8V došlo ke snížení výkonu.

Stará 1.6 - 64kw, 0-100 za 11.5s, max rychlost 174km/h
Nová 1.6 - 62kw, 0-100 za 12.9s, max rychlost 169km/h

To mě trochu zklamalo. Doufal jsem, že by se do sandera mohla dostat lepší 1.6 16V 77kW, která je například v Loganu MCV.

Naopak u dieselů došlo ke zlepšení - silnější 1.5 dCi má aktuálně 65kW a 200Nm.


Další vozy Dacia Sandero



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
9

Zatím až na zmíněné klepání naprosto bez problémů, a to nebyla závada, která by auto nějak omezovala v provozu.

praktičnost
8
prostornost
8

Trochu horší místo na nohy na zadních sedačkách. Na druhou stranu je to ale auto, kde jezdím sám nebo ve dvou. Spíše se tedy hodí větší kufr.

jízdní vlastnosti
7
jízdní komfort
8

Na danou cenovou kategorii komfortem určitě mile překvapí.

provozní náklady
7
náhradní díly
8
výkon motoru
9
spotřeba
8
hlučnost motoru
6
kvalita sedadel
9
brzdy
8
zavazadlový prostor
9





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…