Recenze

8 Majitel

Škoda Fabia 1.2 HTP 51 kW

7,92 Uživatelé

Hodnoceno: 16× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Fabia, foto 1
 

Technické info

Přezdívka auta auto Rok výroby 2007 Koupeno nové najeto [km]:75000 palivo: benzin počet válců: 3 objem [cm3]: 1198 výkon [kW]: 51 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální pohon kol: přední

Popis vozu

Tento vůz kupoval můj otec v r. 2007 jako x tou Škodovku v rodině (Favorit - Felicia - Felicia facelift - Fabia - Fabia II) za cenu okolo 360 000 Kč v prostřední výbavě Ambiente + pár příplatků navíc. Pamatuji si, že po přesednutí z Fabie I jsem byl trochu zklamaný tím, že rozdíl ve kvalitě čehokoliv byl poměrně malý, což si myslím dodneška :).

Design

Kvůli designu si tohle auto asi nikdo kupovat nebude. Určitě nejsem z těch, kdo by ho hanil, ale koza vysoká to je a bohužel auto vzniklo v době, kdy Škodovka nezvolila úplně šťastný designový směr. Na druhou stranu je krabicoidní design praktický a výhled z auta je skvělý.

Jízdní vlastnosti a komfort

Možná je to tím, že moje současné tlumiče mají za sebou více než 70 000km, ale auto je podle mne rozhodně zaměřené na jistou jízdu na úkor komfortu. Za těch pár posledních let jsem byl v situacích, kdy jsem si říkal, že mě odstředivá síla jistojistě vynese někam do pole, ale Fabia mi všechny moje jízdní přečiny odpustila. Na druhou stranu na silnici pořádně ucítíte každou díru.Při momentálním dálničním jízdním režimu auta mi dost vadí hluk od kol na hrubozrnném asfaltu, jinak je celkový komfort veskrze průměrný a určitě se nevyrovná posledním modelům podobných aut. Na druhou stranu po nedávném svezení Rapidu oceňuji, že při přejetí nerovnosti se ozve obyčejná rána a ne taková ta silně basová, rozléhající se celým autem.

Motor

HTP, HTP, HTP. Pokud je někdo zvyklý na 150+ koní auta zahraniční provinience, zcela chápu, že jízda s tímto motorem by pro něj byla dlouhodobým utrpením a shlíží svrchu na všechny, kdo se před ním s tímto motorem trápí do kopce. Na druhou stranu je to motor, který je alespoň v mém případě absolutně spolehlivý a měním opravdu jen olej a všechny kapaliny. Řidič musí počítat s nižším výkonem a těch pár minut za náklaďákem prostě vydrží nebo si musí předjetí dobře vypočítat. Souhlasím s tím, že za určitých okolností může být minimální výkonová rezerva na silnicích nebezpečná.

Jak již bylo popsáno mnohokrát, motor je hodně citlivý na zatížení, puštěnou klimatizaci, stoupání... musí se s tím počítat. Nejextrémnější věc v mém případě bylo 5 lidí + věci a alkohol na 3 dny + klimatizace a pár set kilometrů se s tím jet dalo, rezerva žádná, ale jelo to a jelo to pod 9 litrů.

Moje průměrná spotřeba na 100km od oka:
Město - 8l
Mimo město - 6l
Mimo město eko - 5,2l
Dálnice 110kmph tacho - 6l - 3500 ot./min
Dálnice 130kmph tacho 7-8l - 4200+ ot/min

V současnosti s autem jezdím denně 130km po dálnici ustálenou rychlostí okolo 110 km/h bez tempomatu a spotřeba je okolo těch 6 litrů. Není to žádné utrpení, jen se člověk musí smířit s tím, kde jsou možnosti.

Obecně tedy s tímto motorem nemám problém, ale samozřejmě by mi nevadilo něco silnějšího.

Image

Za zmínku také stojí, že vlastnictvím tohoto vozu získáváte status naprosté neutrality. Při jízdě jste pro ostatní víceméně věc, která se okolo nich pohybuje, často vhodná k předjetí. Když jedete jako prase, jste splašený obchoďák (zvlášť s bílou barvou), když pomalu, tak jste důchodce s kloboukem. Nikdo si neřekne, že máte křáp a nikdo, že máte hezké auto. Podle sousedů nejste ani bohatý, ani chudý, ani s vkusem, ani bez vkusu, prostě dokonalý průměr.

Silné stránky

- Spolehlivost
- Minimální provozní náklady
- Jistý jízdní projev
- Výborný výhled z auta
- Relativně úsporný motor

Slabé stránky

- Slabý motor
- Nanejvýš průměrný design
- Úzká karoserie

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Servisováno v OKIM Lovosice a vždy vše vyřízeno bez problémů, ale na cenu se člověk samozřejmě nesmí moc ohlížet.

Za 75 000km byly následující problémy

40 000 km - silentblok
65 000 km - urvaný chladič a plasty podvozku poté, co jsem při otáčení chytře najel na kámen. Oprava do 10 000 Kč
75 000 km - brzdy jsou zralé na výměnu, koroze

Jinak klasicky žárovky apod.

Trápí mne konektor AUX u ruční brzdy, hraje přes něj jen jeden reproduktor a v servisu řekli, že to opravit neumí... Jestli s timto někdo máte zkušenosti, budu rád, když napíšete.

 

Novinky v recenzi

30.3.2016 10:14

Prodáno

Fábinku jsem úspěšně prodal těsně před 150 000km na tachometru a pořídil jsem si nového mazlíka :).

12.1.2015 08:58

LPG

Pří cca 88 000 km na ODO jsem si do auta nechal namontovat LPG, systém Lovato EF + 40l nádrž (reálně 30l paliva). Zástavba byla dělaná v Automania Czech v Praze a nemůžu si stěžovat. Auto bylo do 24 hodin, zapůjčili náhradní a při předání vše kvalitně vysvětlili.

LPG trochu zmírnilo náchylnost auta na jízdní režim a z nějakých 2,30Kč/km jsem se dostal na 1,40Kč/km. Spotřeba se zvedla z 6,5l / 100km na 7,7l / 100km.

Technicky vše funguje jak má, přepnutí na LPG je naprosto neznatelné, dojezd nějakých 350km s velkým podílem dálnic. Takže můžu doporučit :).


Další vozy Škoda Fabia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Naprosto bez problémů, autu můžu říkat Corolla :).

praktičnost
8

Dva body dolů za úzkou karoserii, jinak je to na danou kategorii praktické auto, slušný kufr a pět dospělých také uveze.

prostornost
6

Body dolů za úzkou karoserii.

jízdní vlastnosti
8

Auto je díky tvrdšímu naladění podvozku jisté, nic moc ho nerozhodí. Jen s bočním větrem si moc nerozumí.

jízdní komfort
6

Za pohodlné ala francouzi bych ho rozhodně neoznačil, ale duší z vás nevytřese.

provozní náklady
10

Při troše snahy lze dosáhnout velice nízké spotřeby, jinak stačí jednou za čas nalít olej.

náhradní díly
9

Je to Škoda, dostupnost bez problémů, cena snesitelná.

výkon motoru
4
spotřeba
8
hlučnost motoru
6
kvalita sedadel
6

Roky jsem jezdil s potahy, bez nich se mi sedí mnohem lépe. Nejsou to žádná křesla, ale pár set kilometrů se v nich přežít dá.

brzdy
8
zavazadlový prostor
8

Auto mi vystěhovalo půlku bytu.


Více o modeluŠkoda Fabia 5J (2007-2014)
Škoda Fabia Edition R5 – A není to trochu málo? Škoda Fabia Edition R5 – A není to trochu málo?

Mladoboleslavská automobilka oslavuje svůj nejúspěšnější…

Tohle je modernizovaná Škoda Fabia. Má diodová světla a výhradně zážehové motory Tohle je modernizovaná Škoda Fabia. Má diodová světla a výhradně zážehové motory

Fabia se nově spolehne výhradně na zážehové litrové…

 





Blesk.cz

Herečka Regina Rázlová (71) šokovala: Chci umřít na jevišti!

Herečka Regina Rázlová (71) šokovala: Chci umřít na jevišti!

Dlouhá léta nemohla hrát, tak si to nyní vynahrazuje. Regina Rázlová (71) jde z role do role a nehodlá se…

Novinky v Google Pay: ukládání palubních lístků a přímé posílání peněz

Novinky v Google Pay: ukládání palubních lístků a…

Americký gigant začíná uvolňovat aktualizaci aplikace Google Pay, která přináší spoustu novinek.     

 

iSport.cz

Z první etapové výhry na Tour se radoval Fraile, Sagan dojel čtvrtý

Z první etapové výhry na Tour se radoval Fraile,…

Kopcovitou čtrnáctou etapu Tour de France vyhrál po úniku španělský cyklista Omar Fraile. Lídr závodu Brit…

Jeřábek o potížích, budoucnosti v NHL, české partě i mentalitě v Montrealu

Jeřábek o potížích, budoucnosti v NHL, české partě i…

Je to jako hra o poslední židli. Je jich o jednu méně než hráčů a postupně ubývají. Otevření letního…

 

Reflex.cz

Colours Veroniky Bednářové: Všechny barvy Polívků

Colours Veroniky Bednářové: Všechny barvy Polívků

Vedro. Slunce. Pot. Je brzké odpoledne a rytíř divadelní alternativy BOLESLAV POLÍVKA i jeho krásný, stále…

Třetí den Colours objektivem Marka Douši: Bezprostřední Rottrová, legrační Polívkové a varující Hruška

Třetí den Colours objektivem Marka Douši:…

V pátek se v Ostravě vyjasnilo, alespoň na obloze, přibylo návštěvníků, odjel kolega, který doposud připravoval…