Recenze

10 Majitel

Volkswagen Golf 1.2 TSI

9.39 Uživatelé

Hodnoceno: 11× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Volkswagen Golf, foto 1 Volkswagen Golf, foto 2 Volkswagen Golf, foto 3 Volkswagen Golf, foto 4 Volkswagen Golf, foto 5 Volkswagen Golf, foto 6
 

Technické info

Přezdívka auta Golf-Classe Rok výroby 2014 Koupeno nové najeto [km]:3000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1197 výkon [kW]: 77 kroutící moment [Nm]: 175 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.2 maximální rychlost [km/h]: 195 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 380 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6

Popis vozu

Předně se musím přiznat, že jsem nákup nového auta moc neplánoval. Neustále jako správný nadšenec sleduji trh nových i ojetých aut a skrz jednu známost jsem se dostal k velmi výhodné nabídce na VW Golf Comfortline s 1.2 TSI 77kw. O nabídku jsem se začal zajímat, Golfem se projel a hned bylo rozhodnuto. Od prodejce jsem dostal (v rámci využité akce) na výběr několik barev s už danými termíny dodání, takže vozy už byly evidentně objednané. Já si vybral stříbrnou metalízu Tungsten, kterou bych spíš popsal jako světle šedou. To bylo v říjnu a termín dodání byl začátkem ledna. Těsně před Vánoci se mi ale prodejce ozval, že vůz jim už dorazil a zda si ho budu chtít před Vánoci vyzvednout. Já celý natěšený neváhal a prodejce mi tak obstaral skvělý vánoční dárek :) S autem už mám najeto přes 3.000 km, tak jsem se rozhodnul podělit o mé dojmy.


Do Golfu jsem přesednul ze Škody Rapid. Od prvních okamžiků bylo jasné, že Golf je úplně jiná liga. Kamkoliv se v interiéru podíváte, tam vidíte proč je Golf na poměry nižší střední trochu dražší. Mluvím o dotažení různých detailů, např. velmi dobře utlumené přihrádky, kvalita tlačítek, slícování, design palubní desky, ergonomie, materiály... Tady je zajímavé, že osobně mi třeba v interiéru nepřijde takový rozdíl mezi Rapidem a Octavií a to jak výbavou, tak zpracováním. Už základní výbava Golfu je poměrně bohatá, střední výbavový stupeň Comfortline pak jde ještě trochu dál. Nebudu zdržovat s jejím výpisem, namátkou dvouzónová automatická klimatizace, el. ovládaná všechna okna, malý kožený paket, tempomat, loketní opěrka vpředu i vzadu, 8x repro s barevným dotykovým displejem, 15’ litá kola. Zajímavým prvkem je třeba detekce únavy, která funguje na základě pohybů volantu. Pro mě osobně je výbava ideální. Vzhledem k tomu, že je Golf docela široký a má velká zrcátka, tak by přišlo vhod jejich elektrické sklápení. Auto má sice 8 reproduktorů, ale kvalita produkovaného zvuku je docela tristní. Rozhodně zaostává za kvalitou všech ostatních věcí v Golfu. V Rapidu jsem měl 6x repro vpředu a zvuk byl kvalitnější. To je asi jediná věc, která byla v Rapidu vysloveně lepší. Oproti Octavii a Rapidu je fajn plynová vzpěra kapoty.


Volant má docela tenký věnec, na to jsem si musel chvilku zvykat. Zespodu je zploštělý a vypadá moc hezky. Sedačky jsou perfektní, trochu měkčí, široké s ideálně dlouhým sedákem s výškovým nastavením a bederní opěrkou. Loketní opěrka se dá hodně povysunout vpřed a díky absenci páky ruční brzdy je stále hodně místa na odložení mobilu, pití apod. Řazení má krátké a přesné dráhy. Golf má el. ruční brzdu s funkcí autohold. To znamená, že jakmile zastavíte, tak za Vás auto samo drží brzdy. Z auta klidně můžete odejít a nic neřešit. Jakmile se začnete rozjíždět, tak se auto samo odbrzdí. Někdo to kritizuje, ale pro mě je to jeden z nejužitečnějších prvků výbavy. Jen se pak bojím až sednu do auta bez této funkce… Prostoru je na předních sedadlech hodně, jen mě překvapuje mohutný středový panel, který i mě tlačí do pravé nohy. A to mám poměrně malé nohy. Vzadu je mnoho lidí překvapeno kolik je prostoru. Kufr už je taky na poměry hatchbacků velký. Po zkušenosti z Rapidu jsem se toho trochu bál, ale těch 380l je v pohodě. Čtyři lidi už to se zavazadly odveze. V kufru je jen dojezdová rezerva, díky které je možné mít podlahu kufru níže, takže možná i proto se mi zdá kufr poměrně velký.


Jízda s Golfem je velmi příjemná. Moc se mi líbí naladění podvozku - poměr mezí sportovností a komfortem je ideální. Velmi dobré je odhlučnění - podvozku, motoru i aerodynamického hluku. Opravdu i po 3.000 km bych jízdu charakterizoval tak, že vždycky to může být lepší, ale ať dělám co dělám, tak nemám Golfu co vytknout. Při ostřejší jízdě je Golf oproti Rapidu liftback jak motokára, určitě tomu hodně pomáhá systém XDS.

Výkon silnější varianty 1.2 TSI je takový akorát. Spojení s šestistupňovou převodovkou mu napomáhá, protože u pětikvaltu byly velké přeskoky mezi převody, obzvlášť se to projevovalo na okreskách v rychlostech 60 - 110km/h. Šestikvalt mi přijde, že se právě liší hlavně v kratším zpřevodování 4. a 5. rychlostního stupně, šestka už neni o moc delší, při 130km/h točí asi 2700 otáček. Ve vyšších rychlostech už se samozřejmě motoru tolik nechce zrychlovat, ale pořád je jízda v pohodě. Po dálnici se pohybuji často a to většinou na tempomat 140 - 150 km/h. V této rychlosti je ticho a spotřeba zatím do 7l. Jízda je pak vlastně až docela nuda. Ze začátku mi vadila vůle ve středové poloze volantu, kdy bylo na dálnici nutné směr neustále korigovat. Vlastně mě to vysloveně obtěžovalo. Nevím proč to tak udělali, u Rapidu se dal ve 180km/h pustit volant a auto drželo rovně, Golf při 130km/h musíte pořád korigovat. Napadlo mě, že za to možná může zmíněný senzor únavy řidiče aby bylo z čeho čerpat data k vyhodnocení. Teď jsem si teda zvyknul a už to nevnímám. Nová generace TSI má vylepšený tepelný management, na což jsem se moc těšil a po Praze je to pro mě zklamání. Motor se sice zahřeje rychle když jedete, ale pokud popojíždíte v kolonách, tak se zahřívá +- stejně jako starší generace. Navíc start&stop systém motor vypíná ještě než se motor zahřeje, někdy od 70 stupňů Celsia vody (cca 50 stupňů olej). Jinak start&stop funguje docela dobře.


V recenzích i tady na moje.auto.cz jsem četl kritiku předních světlometů. Nevím jestli se nedělaly inovace, ale já se musím přiznat, že svítí výrazně lépe než svítil Rapid, takže jsem spokojený.

Comfortline nemá multifunkční volant a trochu jsem se toho bál, u Rapidu mi to fakt chybělo. V Golfu mi to ale nějak nevadí, ovládání rádia a klimatizace je dobře po ruce. Co mi ale trochu vadí je ovládání tempomatu. Tady na auto.cz se to chválí do nebes na rozdíl od ovládání Renaultu a já na rovinu říkám, že ta kolébka vypínání mě vysloveně s*** a klikání z boku páky mi taky moc nevyhovuje. Párkrát už jsem nechtěně aktivoval trojblik. Renaultí tlačítka na volantu mi vyhovovala mnohem víc.

Silné stránky

- bohatá výbava
- vyvážené jízdní vlastnosti
- poměr výkonu a spotřeby
- odhlučnění
- pohodlí

Slabé stránky

- nekvalitní audio

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

CB Auto v Táboře, prodejce velmi příjemný a ochotný. Při předání jsem dostal jako dárek lahev vína. Je to drobnost, ale potěší :) Zatím nejlepší přístup s jakým jsem se při koupi vozu setkal.

 


Přidat názorDiskuse: Volkswagen Golf 1.2 TSI

zobrazené auto není aktivní, nelze diskutovat

Další vozy Volkswagen Golf



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

nové auto, těžko říct :)

praktičnost
10
prostornost
9
jízdní vlastnosti
9

Sice vzadu torzka, ale nezaznamenal jsem problém.

jízdní komfort
10
provozní náklady
10
náhradní díly
10
výkon motoru
10
spotřeba
9
hlučnost motoru
9

v nízkých otáčkách zvuk připomíná dobře utlumený diesel, hlavně za studena. V otáčkách není slyšet.

kvalita sedadel
10
brzdy
10
zavazadlový prostor
9





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…