Recenze
Ford Mondeo ST200 + nové VIDEO
Technické info
Přezdívka auta eSTéčko Rok výroby 1999 Koupeno ojeté najeto [km]:225000 palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2495 výkon [kW]: 151 kroutící moment [Nm]: 235 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7.7 maximální rychlost [km/h]: 232 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 460 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 10
Popis vozu
ST mě provází od 18.března roku 2008 a dnes je tento kousek jedna ze tří černých ST200 v České a Slovenské republice. Bylo vyrobeno 25.8. roku 1999 v německém Kolíně, prvním prodejcem v ČR byl Ford A.Charouz na Černokostelecké v Praze.
ST200 se nekupuje náhodou a i mému výběru předcházelo dlouhé "studium" všech možných specifik vozu a zvažování všech pro a proti. Moje požadavky byly následující: hledal jsem výjimečný ostrý vůz, své první auto a to hlavně na dlouhé přesuny z Prahy na Slovensko, s co největším výkonem (min. 150k), benzínovým motorem odolné konstrukce s co největším počtem válců :) + 4 plnohodnotné místa k sezení – a samozřejmě sportovní charakter. To vše v černé barvě a ne starší než z roku 1996. ST200 byla mým snem – otázka spotřeby a servisních nákladů pro mně není podstatní, jelikož je ST pro mně víc než jen obyčejný vůz. Dostává tedy prvotřídní péči.
Několik měsíců hledání alternativ skončilo 17.3.2008, kdy se na serveru tipcars.com objevil po 20:00 večer inzerát na Mondeo 2.5 Ghia s najetými 166900km – no a po rozkliknutí fotek bylo jasné, že autobazar uvedl špatný popis :) nebyla to Ghia, ale pravá ST200. Téměř jsem spadl ze židle a to doslova – druhý den jsem si auto zarezervoval a s hotovostí vyrazil na obhlídku. Po důkladné prohlídce jsem věděl, do čeho jdu a splnil jsem si svůj tehdejší sen.
Co vůbec je ST200? Nejostřejší – silně upravená verze tehdejšího Mondea Mk2, vyráběná pouze jeden rok od poloviny 1999 do května 2000 v malých pár tisícových sériích.
Exteriér:
Designéři ve Fordu si pohráli s podprůměrným vzhledem běžného Mondea a na zvýraznění použili kompletní bodykit (RSAP Rallye Sport Appearance Pack) z britského modelu ST24, masivní nárazníky, prahy, kovovou masku a mřížky, zadní spojler. Při pohledu zezadu upoutají dvě oválné chromové koncovky výfuku, jedinečné jsou i 17" 14-paprskové disky ST200 s chromovou krytkou. Celkový dojem z auta ještě zvýrazňuje nižší světlá výška. Osobně mi nasraný výraz ST vyhovuje a celá stavba karosérie působí svalnatě. I když je na něm vidět jeho věk, na rozdíl od mnoha nových aut má „šmrnc“ i bez použití lesklých rádoby-chromových doplňků, protáhlých světel a obézních línií.
Řečí čísel "vyrostlo" Mondeo do těchto rozměrů: d: 4556 mm, š: 1751 mm, v: 1424 mm, rozvor: 2704 mm. Aerodynamický odpor činí průměrných Cx=0,31.
ST jsem ze zvědavosti nechal zvážit na závodních váhách RaceLogic, hmotnost je nijak překvapujících 1396kg s 1/4 nádrže a její rozložení je typickou ukázkou FWD auta – přesně 63:37 ve prospěch přední nápravy.
Motor:
Prošel rozsáhlou úpravou ve Ford Special Vehicle Engineering (resp. SVT) a během svého životního cyklu produkoval různé výkony pro americký model Contour SVT a v převrtané verzi jako 3l pro Taurus a pozdější ST220. Vrcholem této konstrukce je právě motor v ST200 s váhou 165kg. Základem je Duratec VE – celohliníkový blok odlévaný metodou Cosworth se 6 válci do V, svírající úhel 60 stupňů s objemem 2495 cm3. 24 ventilový rozvod 2xDOHC je poháněn dvěmi bezúdržbovými řetězy s hydraulickými napínáky. V bloku pracuje standardní, 4x uložená kliková hřídel s kovanými ojnicemi, zvýšený kompresní poměr 10,25:1 je dosažen hliníkovými písty.
A teď to nejzajímavější – úpravy, jejichž výsledkem je nárůst výkonové špičky o 35 koní (21%) a 15Nm ku krásnému závěru s 205k při 6500rpm a 235Nm v 5500rpm. Takže postupně, vyšší výkon je dosažen větší objemovou účinností, Ford tedy potřeboval dostat do motoru víc vzduchu. Za tímto účelem postavili nový airbox, vyměnili škrtící klapku za model SVT z 3 litru s průměrem 60mm, vyleštili kanálky v horní části sání a zvětšili spodní část sání na 34mm, upravili sací kanálky v hlavách na průměr 32mm. Na změnu charakteristiky si Ford objednal vývoj nových vačkových hřídelí u Roush Performance – znalci znají tuto značku jako špičkového úpravce Mustangů, s kterým Ford dlouhodobě spolupracuje na stavbě výkonných modelů SVT. Tyto vačky mají mírně změněné časování, ale hlavně – jsou duté, pro úsporu rotačních hmot v motoru, kontaktní plochy jsou vytvrzeny vrstvou chromu. Dále na scénu nastupují speciální svíčky, větší „zelené“ 22lbs vstřikovače schopné dodávat palivo až do teoretického výkonu 300k v nepřeplňovaném motoru, použitá palivová pumpa je schopna dodávat 112litrů paliva za hodinu – opět dost na to, aby zásobili stádo 300k, byla by potřeba a zájem :) Na opačném konci došlo k úpravě katalyzátorů, které jsou průchodnější a kladou nižší zpětné tlaky, aby došlo k účinnějšímu vyprázdňování válců.
Motor má lineární výkonovou křivku, typickou pro atmosférický benzín. Jakási dvoutvář, která umožňuje normální dynamiku a solidní spotřebu v běžných otáčkách, když se mu nešlape na krk, je zabezpečena variabilní délkou sacího potrubí se dvěmi větvemi. Tento šikovný agregát s litrovým výkonem až 82k/l se nechá točit až k omezovači v 6950rpm. A mimochodem – tak vysoký litrový výkon v roce 1999 překonával i Porsche Carreru (282k) i Porsche Boxster.
K otázce spolehlivosti dodám – tato konstrukce je ve výsledku velice odolná a je vidět, že Ford/SVT skutečně dokáže postavit ostrý motor, bez výrazných konstrukčních nedostatků. Větší zátěži je přizpůsoben o 14mm širší chladič vody převzatý z modelu pro Blízký východ :) – plus vodní chladič oleje, zabudovaný do montážní části olejového filtru. S rozumným přístupem a při troše štěstí se dokáže bez problémů dožít vysoko nad 300,000km bez zásahu do jeho srdce. Chce to netočit za studena, netrápit v nízkých otáčkách plným plynem, často měnit předepsaný olej, atd.. Koneckonců klasické doporučení, které průmerně uvědomělý motorista zná zpaměti bez ohledu na množství koní pod kapotou.
Celá tato síla se musí nějak přenést. Točivý moment je přenášen na přední nápravu přes hydraulicky ovládanou, zesílenou 240mm suchou jedno-lamelovou spojku, spojenou se setrvačníkem, který byl odlehčen o 1kg a tím ještě víc zdůrazňuje ochotu motoru jít do otáček. Spojka vydrží tvrdé zacházení a jako typický Ford zabírá až na posledních pár centimetrech zdvihu. Ten je hodně tvrdý, ideální na posilování lýtka na levé noze :))
Převodovka v ST200 je sériová 5-stupňová MTX-75 s delšími převody. Řadí celkem slušně, kulisa řazení je pro ST200 převzetá z nového Focusu, ale stejně nepatří mezi nejtužší a chod řadící páky je relativně dlouhý. Samozřejmě, na běžnou civilizovanou jízdu postačí s velkou rezervou, no při skutečně ostré jízdě bych ocenil tvdrší charakter, kratší dráhy a větší jistotu.
Podvozek:
U Mondea nikdy neplatilo, že je motor rychlejší než podvozek. Lehce ovladatelný, čitelný a řízením, poskytujícím kvalitní zpětnou vazbu. ST200 má komplet nezávislé zavěšení všech kol, vpředu MacPherson s vyztuženými trojúhelníkovými rameny a stabilizátorem, vzadu Quadralink, což jsou dvě příčné ramena uchycené na pomocný rám a 2x podélné rameno, které působí proti směru sil působících na tuto soustavu při brždění a akceleraci. Zadní náprava má elastokinematické uložení za použití odladěných silentbloků a tedy umožňuje malé kontrolované natočení zadních kol při průjezdu zatáčkou.
Běžné Mondeo Mk2 mělo velký nedostatek – slabé přední ramena s lisovanými pouzdry. ST200 má díky požadavkům na odolnost úplně nové uchycení ramen s masivními silentbloky, které vydrží nehorázné zacházení. Perličkou je, že tyto ramena se do amerického ekvivalentu montovali i do sériových verzí – nejen ostrých derivátů. Kromě nových masivních ramen uložených na novém pomocném rámu jsou to dále silnější stabilizátor na přední a zadní nápravě, tužší dvoupláštové tlumiče s větším pístem, progresivně vinuté pružiny snižující auto o 20mm. Aby tohle všechno mělo skutečný smysl, ve Fordu pochopitelně změnili geometrii a i řízení - tentokrát se strmějším převodem.
Na mém ST jsou pořád původní 17" disky ST200 se 14 paprsky. Za naprostou samozřejmost považuju kvalitní obutí, v létě jezdím na nízkoprofilových performance pneu Pirelli PZero Nero 215/45 ZR17 Y XL. Na zimu obouvám ty samé 17" a zimní Nokian WR G2 215/45 R17 V XL.
Brzdy:
Jsou asi největši slabinou sériové ST200. Jsou z běžného 170koňového šestiválce - 4x kotoučové, ventilované, s plavajícími jednopístovými třmeny, vpředu sériově o průměru 278mm a vzadu 253mm, vybaveny 4 kanálovým ABS Bosch 5.3. Nerozumím, proč byly tyto brzdy zachovány, jednou z možností je, že v té době nebyly v žádném evropském Fordě větší brzdy. Jak se s tím žilo? Na normální ježdění byly dostačující – i na občasné brždění z dálničních rychlostí. Reakce však nebyla nijak razatní, na pedál se muselo relativně silně šlapat, nástup byl progresivní, ale jenom podprůměrně dávkovatelný. S jejich vadnutím zkušenost nemám, no při drsnějším přístupu nedávali potřebný pocit jistoty. Na opakovanou zátěž reagovali následovně :)) http://www.youtube.com/watch?v=DTU6j4pYc8Y
Proto jsem se rozhodl pro jejich výměnu a 1.9.2009 jsem ST osadil velkými třmeny z Mondea Mk3 (2004), odpovídajícím obložením a 300mm kotouči z Focusu ST170. Přesně tuto konfiguraci používá celá modelová řada Mondeí Mk3 od 2001-2007 včetně špičkové ST220. Zkušenosti jsou popsány níže v novinkách.
Výbava:
Moje ST je v plné výbavě a obsahuje všechny volitelné položky z tehdejšího ceníku, výsledný seznam vypadá následovně:
4 airbagy, ABS, ASR, 17" disky, pyrotechnické předpínače pásů s omezovačem pro přední sedačky, výškově nastavitelné bezp.pásy, přední mlhovky, elektricky ovládané okna, elektricky nastavitelné a vyhřívaná zpětná zrcátka, elektricky ovládané střešní okno, vyhřívané čelní sklo QuickClear a vyhřívané ostřikovače, automatická klimatizace, parkovací senzory vzadu, servo, přední sedačky Recaro, řidičovo je elektricky výškově nastavitelné, kožený volant nastavitelný ve 2 osách a kožené madlo ruční brzdy, rádio Ford 5000 s dálkovým ovládaním pod volantem, changer na 6 CD, 4x repro, centrální dvojité zamykání, imobilizér, alarm na dálkové ovládaní, DefendLock, tónovaná skla, palubní počítač se stopkami, teploměry, funkcí dojezd atd.. je toho hodně.. pro jistotu sebou vozím v kufru i 2kg práškový hasící přístroj.
Původní cena takhle vybaveného ST200 se v květnu 1999 vyšplhala těsně pod 1,1 miliónu CZK.
Interiér:
Prostorný, na rozdíl od svého nástupce nepůsobí sterilně. To nejdůležitější mají cestující vpředu – anatomické polokožené sedačky Recaro. Jsou jedním z mnoha důvodů, proč mám radost, pokaždé když usednu za volant. Vysoké bočnice, do kterých doslova zapadnu a které drží a drží. S mojí výškou nemám problém najít svojí polohu za volantem, ten je stavitelný ve dvou osách a ve velkém rozsahu. Sedačka řidiče má navíc elektricky nastavitelnou výšku.
Pokuď jde o ergonomii, nevím co bych mu vytknul. Na ovládaní jsem si zvykl, skutečně není nic co by mi překáželo, nechybějí mi ani odkládací prostory, z auta si stejně nedělám skladiště :)
Drobností jsou kožené výplně dveří, doplňky ST200, modré přístroje, okolí palubky s jiným dekorem a další. Neduhem je to, že se jednou a čas ze dveří ozve nějaký ten pazvuk. Ale na to, jak tvrdý podvozek v tomhle autě je, je sezení vzadu velice pohodlné, sedáky jsou správně dlouhé, podepírají stehna, opěradla jsou příjemně sklopené a není tedy žádný problém absolvovat tam skutečně dlouhou jízdu. Prostor pro nohy je nadstandartní, nad hlavou taktéž i když část prostoru ubírá tvarovaná výplň pro střešní okno.
Jízda:
Je důvodem, proč si vybrat tohle auto. Na využití potenciálu se musí ST brát mimo město a mimo dálnice, jeho síla není jen v motoru, který je schopen v momentě prudce reagovat na nejjemnější pohyb plynového pedálu – ale i v zábavě, kterou poskytuje při průjezdu krajinou. Ne-že by byl krátký městský sprint nudný, to ne.. nebo, že by nezvládalo dálniční rozcvičky.. s tím si poradí hravě a přitom čeká na to, než ho vezmete mimo civilizaci. Jeho síla je v pocitu a adrenalinu, který dokáže dlouhé desítky minut pumpovat skrz volant, pedály a Recara do krve a mozku, kde dokáže zapálit ty nejhezčí pocity, které může řidič zažít. Řízení je přesné jako žiletka a vyžaduje si pozornost, odměňuje se množstvím informací, které vrací do volantu – za volantem ST v praxi ale poznáte význam výrazu "torque steer", stačí trochu méně kvalitní cesta či vyježděné koleje a vy musíte držet volant skutečně pevně a korigovat jeho neustálý tah při plném plynu. Přiměřeně široké nízkoprofilové pneu milují hladký asfalt, kterého je u nás jako šafránu, každý nájezd pod plynem do vyježděných kolejí na dálnici vám opět chce vytrhnout volant z rukou. Přední poháněná náprava toho dovolí hodně, poslouchá na slovo a zadní se za ní doslova vleče v přesné stopě, kola neodskakují, za žádných okolností – na rychlých výjezdech z poloviny zatáčky se dá vyblbnout snad do nekonečna. Víte, co se kolem vás děje a o tom to má být. Tvrdé odpružení dovolilo malé boční náklony – nezvykl jsem si ale na celkem výrazné noření předku při prudším brždění a zvedání při akceleraci. Tento nedostatek byl naprosto dokonale odstraněn výměnou všech sériových pružin za set H&R, které vůz snížili o dalších 20mm a zdůraznili vlastnosti podovzku. Jinak díky solidnímu rozvoru je ST nad očekávání stabilní i při rychlostech nad 200 km/h.
Silné stránky
+ silný, točivý motor s krásným zvukem
+ upgrade na 300mm brzdy – a jejich nástup
+ tvrdý, zábavný podvozek a komunikativní řízení - umocněný instalací H&R
+ anatomické, polokožené sedačky Recaro
+ exkluzivita – tento kousek je jedna ze cca 3 kusů černých ST200 v ČR a SR
+ naprosto nepřekonatelný poměr cena/výbava/výkon/věk/image
+ pohodlí pro cestující vzadu a velký kufr
+ vyhřívané čelní sklo QuickClear
Slabé stránky
- absence tempomatu
- 58 litrová palivová nádrž s dojezdem max. 650km
- kosmetické vady – oděrky a škrábance, poškození po kroupách
- náchylnost k povrchové korozi
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
ST dostává nadstandardní péči, mnoho věcí měním preventivně - mým cílem je dostat jej do mechanicky naprosto perfektního stavu. Každý servis je výhradně s originálními díly Ford, olej měním každých 6-8000km, diagnostiku si dělám sám, myju pouze ručně za použití kosmetiky AutoGlym, Dodo Juice, Bilt Hamber.
Většinu prací zadávám autorizovanému servisu - hlavně kvůli kombinované záruce na materiál a práci.
Kompletní historie oprav a údržby je uvedena pod recenzí v novinkách. Všechny faktury za servis mám uložené.
Historie údržby:
2008
• MAHA
• nahradní klíč
• pneu Pirelli PZero Nero 215/45 R17 Y XL
• olej + filter
• tyčky zadního stabilizátoru + silentbloky
• chladící kapalina
• řemen vodní pumpy
• palivový filter
• brzdová kapalina
• 6x zapalovací svíčky Ford
• zapalovací kabely Ford
• zadní brzdy Ford
• repro Magnat Classic 163 zadní dveře
• Ford koberečky s úchyty do podlahy
• nastavení kulisy řazení
• olej + filter po 6000km
• klip na bezpečnostní pás řidiče
• zapalovač Ford
• 3x krytky prahů ST200
• vzduchový filter Ford
• čištění MAF, škrtící klapky, volnoběžného ventilu
• opravené otevíraní 2.sací větve v přední hlavě
• nový klínový řemen alternátoru, serva a klímy
• spínací relé blinkrů
• stěrače Ford
2009
• guma pedálů Ford
• spodní těsnění pravých zadních dveří
• olej + filter Ford po 6000km
• žárovka H1 v pravé mlhovce
• klíč na kola
• žárovka pro osvětlení zapalovače a popelníka
• 2x bílé LED T10, v orig. objíkách prostoru pro nohy vepředu
• tmavé blinkry + oranžové žárovky
• servo nastavení sklonu pravého světla
• Black eyes, černá metalíza a renovace světel
• převodovkový olej
• vodní pumpa, řemen, chladící kapalina + proplach - vše Ford
• uložení predních tlumičů
• vzduchový filter Ford
• jednotka ABS/TCS
• 300mm přední brzdy - třmeny Mondeo ST220, obložení Mondeo ST220, kotouče 300mm ST170
• brzdová kapalina + proplach
• STK + EK
• pylový filter
• 4x krytky disků Ford
• olej + filter Ford po 6000km
• krytky šroubů středové konzole Ford
• napínací kladka vodní pumpy
2010
• seřízení kulisy řazení
• hasící přístroj práškový 2kg
• uchycení palivového filtru
• vyhřívané čelní sklo Ford (0 Kč, z poistky)
• napínací a vodící kladka klínového řemene
• uložení zadního stabilizátoru
• svorky IMRC
• čištění a přetěsnění UIM, TB, IACV
• konektor podtlaku v UIM na posilovač brzd
• pružina a svorka kulisy řazení
• tlumič schránky před spolujezdcem
• manžeta a doraz LP tlumiče
• pružiny H&R -20mm
• kompletní výměna zadních lemů a vnitřních blatníků
• vyhřívané čelní sklo Ford (10550 Kč)
• olej + filter Ford po 7000km
• palivový filtr po 30,000km
• 2x EGR/DPFE hadičky
• geometrie
• oprava konektoru předpínače pásu
• třmeny natřené zlatou barvou
• oprava těsnění levého prahu
• zátky šroubů zadních dveří
• pylový filtr
• měření výkonu na MAHA LPS3000
• oprava hadičky ostřikovače
• test komprese válců
• seřízení světlometů
• bezramínkové stěrače
2011
• 2.test komprese válců
• zámek LP dveří
• 3.test komprese válců
• oprava kabeláže rádia
• olej + filter Ford po 8000km
• tlumení předních dveří + 4x tapeců
• repro Kicx ICQ 652 přední dveře
• vyčištěn EGR + IACV
• výměna klaksónu vpravo
• výměna 2x dveřních těsnění u střechy
• přetěsnění konzole pylového filtru
• přetěsnění konzolí zadních světel
• čištění vnitřku předních světel
• odstraněna deka z kapoty
• na konci sezony SPZ v depozitu
2012
• nové těsnění dveří řidiče
• nové 6x vstřikovače Bosch/Motorcraft
• čištění LIM, UIM, TB, IACV + těsnění
• vzduchový filtr
• STK+EK
• olej+filter
• LP rameno + geometrie
• výměna kapaliny posilovače řízení
• oprava plechu katalyzátoru
• oprava úchytu zadního stabilizátoru + silenty
• 2x nový silentblok motoru + seřízeni kulisy řazení
• výměna serva L světla
• výměna tyček stabilizátoru - přední náprava
• 2.měření výkonu
• přetěsnění kompresoru A/C, ventil, hadice, plnění
• čistění A/C ozonem
• výměna kolečka motorku zvedáni sedačky
• 2x H7 Osram NightBreaker
• přesun IMRC pod baterii
• 3x krytka prahu
• autobaterie Varta Blue Dynamic 60Ah, 540A
• komponentní repro PowerBass S-6C
• nová zapalovací cívka
• přetěsnění výfukových svodů
• oprava úchytu zadního stabilizátoru
• decat
• nový MAF
• repase zadních brzdových třmenů
• nové komplet zadní brzdy Ford
• lakování origo masky do černé
• Short RAM intake
• zimní pneu Nokian WR G2 215/45 R17 V XL
• vystřelovací klíč
• olej + filtr
• HEL opletané brzdové hadice + brzdová kapalina
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Zakoupeno v malém autobazaru na severu Prahy v březnu 2008.
Úpravy
Brzdy a podvozek:
• 300mm brzdy Mk3/ST170
• HEL brzdové hadice
• pružiny H&R -20mm
Motor:
• Short RAM intake
• Decat Toyosports
• přesun IMRC modulu pod baterii
Exteriér:
• Black metallic eyes
• černá ST maska chladiče
• tmavé boční blinkry
• odstraněné matné pásky na B-sloupcích
• odstraněné logo Mondeo a ST200
Audio:
• vytlumené dveře (STP Gold)
• vytlumené tapecy 4x (Brax, ANS, Sinus DBW)
• vepředu 165mm komponentní repro PowerBass S-6C
• vzadu 165mm 3-pásmové koaxiály Magnat Classic 163
Interiér:
• Short shifter
• bílé LED v prostoru pro nohy vepředu - v origo objímkách
• tlumič přihrádky před spolujezdcem z britské verze GhiaX
• odstraněna deka z kapoty
• hasící přístroj práškový 2kg
Novinky v recenzi
Nové úpravy + servis
- sání Cosmo Racing Canada a HEL opletané brzdové hadice
- nové zimní pneu Nokian WR G2 215/45 R17 V XL
- nový MAF
- nové zadní brzdy + repase zadních třmenů
- lakování ST masky do komplet černé (nyní je stejná jako na Focus RS Mk1)
- vystřelovací klíč
- výměna oleje + filtru
- brzdová kapalina
Údržba
- nová zapalovací cívka - stará přestávala sloužit
- výměna těsnení obou výfukových svodů
- opět se opravoval úchyt zadního stabilizátoru
- a nové komponentní reproduktory, asi to nejlepší v dané cenové hladině - PowerBass S-6C s hedvábnou výškou
Nová autobaterie
• stará autobaterie dosloužila - nahradila ji Varta Blue Dynamic 60Ah, 540A
• nová PZ krytka prahu
Přesun IMRC modulu
Dnes jsem po neustalem odkladani presunul IMRC modul spod deklu na predni hlave pod baterii :) ..modul vlivem tepla nekdy nefungoval jak mel, otviral druhou saci vetev pozde - nebo vubec - coz je nyni vyreseno, je na miste, kde je mnohem nizsi teplota, nesala tam horko. Pri testovacce v Brezanskem udoli otviral hned a presne kdy ma, takze konec nejistoty, jestli se chytne.
Uchycen je na trech bodech - dva jsou videt na fotce a treti je stahovacka v drzaku airboxu.. IMRC je ta hlinikova krabicka s kabelazi a bovdenem.
Nové video
- přidal jsem video natočené s kámošema - moje ST200, Focus RS, ST225, ST170,... :) doufám, že se bude líbit
Oprava A/C
Konecne mam opravenou celou klimatizaci. Meneny pretlakovy ventil, roztrzena hadice, pretesneny dekl kompresoru u regulacniho ventilu. Samotne tesneni tela kompresoru a ventil jsem nakonec menit nenechal, nebyl duvod a nechtel jsem hlavne nechavat demontovat cely kompresor. Dale cisteni ozonem - a huraaaaa, konecne mi funguje klima!!! ..na vystupu krasny +1°C, prozatim zadne uniky z okruhu.. oprava probehla v PneuVulkan Seberov - opet k me spokojenosti i na to, ze se jim pred 3/4 rokem ta praskla hadice pokusila zavrazdit mechanika.. a jeste musel celou opravu delat s autem nad hlavou, pac jsem se chtel vyhnout demontazi kompresoru.. vysledek - automaticka klima je paraaaaada, jsem z ni nadsen!!
Velký servis
ST jezdí a od dubna je po velkém servisu ve Ford Maier - měnilo se:
- LP rameno
- tycky stabilizatoru - predni naprava
- silentbloky + oprava uchyceni zadniho stabilizatoru
- predni silentblok motoru
- zadni silentblok prevodovky
- geometrie
- servo olej
- olej+filtr
- oprava rezonujiciho plechu katalyzatoru
- oba motorky ve svetlech + serizeni
- STK+EK
- Krome jineho se jim povedlo rozchodit zarezle excentry na zadnich ramenech (vzdy jsem predtim dostal info, ze se museji odvrtat) - takze je konecne spravne udelana geometrie
- jezdí jako úplně nové auto, je v něm ticho, žádné bouchání - díky novému uchycení motoru funguje i řazení rychlostí mnohem líp
Odtah do servisu
- přidal jsem fotky z plánovaného odtahu do servisu
- bude se dělat pár zajímavých věcí :))
VIDEO: první start od montáže nových vstřiků
- video je zde: http://www.youtube.com/watch?v=8m9ZEzVm52Y
- nové vstřiky, všechna těsnení, vzduchový filtr
Nové vstřiky z USA
- dnes dorazila proclená zásilka 6 úplně nových 19lbs vstřikovačů Ford/Bosch
- pomalu probíhá čištění spodku sání a okolí
Vstřikovače z USA + příprava na sezónu 2012
- z ST je vymontované celé sání až k hlavám motoru, důvodem je montáž úplně nových vstřikovačů, objednaných z USA :)) ..původní fungují, ale nové jsou nové :)))
- přichystané jsou nové silentbloky motoru: přední + zadní
- po vyčištění sání a motáži vstřiků bude hned následovat pár zásahů na podvozku
Zimní spánek
ST je od začátku listopadu uloženo k zimnímu spánku, pro sezónu 2012 chystám několik zajímavých novinek, nechte se překvapit
Jezdíme
- spod kapoty vyhozena tlumící deka
- nalítáno již 214tis km
- drobný servis, čištění interiéru a klimy - včetně čištění předních světel
Drobnosti
- v galerce jsou fotky porovnání laku po aplikaci jedné vrstvy Collinite #476s
- povedlo se mi definitivně se zbavit zatékání do auta + zbavil jsem se otravného vrzání pantů př.dveří - nepomáhalo mazání, takže nastoupilo důkladné číštění a bylo hotovo
Výměna těsnění + "prdící kuře" :)
Dnes jsem vyměnil levé i pravé těsnění nad dveřmi u střechy, původní bylo dotrhané a zmuchlané. Konečně jsem taky vyměnil klaksón vpravo, fungoval jenom jeden tón a moc slyšet tedy nebyl :) ..konečně se nemusím stydět za to "prdící kuře" :D
Novinky za 3 měsíce
- výměna oleje, vyčištil jsem IACV + EGR ventil
- dokončené komplet tlumení dveří: STP Gold, Brax a nové repro vepředu
Video z jízd na okruhu v Mostě - 19.3.2011
Včera jsem si po podzimní premiéře opět zajezdil v Mostě, za všechny jízdy průměrná spotřeba 23,7l/100km - ta se oproti podzimu zásadně zvýšila :D ..výzva na tento rok - dostat se pod 2:15.. ST je na zimních pneu a já se pořád učím, jak na to.. :)
http://www.youtube.com/watch?v=2F36jaOce1E&feature=channel_video_title
3. výročí s ST
Dnes jsou to přesně 3 roky, co jsem ST koupil. Doufám, že budou následovat minimálně další 3 roky, protože mi dělá radost pořád a čím dál tím vetší :) ...upravil jsem část o servisu, přidané nové fotky - a chystám novou recenzi.
Na autě je pár novinek:
- oprava úchytu zadního nárazníku, který jsem vlastní chybou poškodil
- oprava prasklé levé mlhovky
- nový vzduchový filtr
Kompresní tlaky + nový zámek
- nechal jsem vyměnit zámek v LP dveřích - takže je od včerejška je centrál plně funkční - po třech letech hodně velká změna :D
- zároveň máme za sebou opakované měření kompresí - motor je PERFEKTNĚ vyvážen, rozdíly jsou do 0,3Bar u zahřátého motoru - takže nic nebrání dalším pracím na autě :)
Nové video
http://www.youtube.com/watch?v=V1E5Y6_U3YQ
Drobnosti #2
- nové bezramínkové stěrače Ford, oprava hadičky ostřikovačů
- nová hyper-lékarnička
- seřízení světlometů (konečně nesvítím do země) a vyčištění klaksonu (konečně normálně troubím)
Drobnosti #1
- nový pylový filtr
- opravené těsnění levého prahu u řidiče
- nasazené chybějící záslepky v zadních dveřích
Konzervace laku na zimu
Minulou neděli jsem poprvé použil pořádné detailingové postupy na Ka i ST - k zakonzervování laku před zimou. Šampon Dodo Juice Born To Be Mild, medium clay Bilt Hamber, vosk Collinite #476s, mikrovlákna, aplikátor, AG Fast Glass, AG Custom Wheel Cleaner.. Práce cca 4 hodiny na auto, výsledek je úžasný - lak hladký jak sklo, krásný hluboký lesk, který jsem na ST předtím neviděl. Fotky na konci galerie ;)
VIDEO: Měření výkonu na MAHA LPS3000
- dnes večer jsem byl v pražské pobočce Profituningu v Libuši na změření výkonu na motorové brzdě MAHA LPS3000 - na tuhle akci jsem se těšil a zároveň hodně obával výsledků - nakonec jsem nebyl sklamán, běžná ztráta po nájezdu 200tis km je i přes 10% - mé hodnoty jsou na 130,9kW @ 6500rpm a 207Nm @ 5465rpm.. což znamená 12% nižší kroutící moment a o 145 nižší výkon proti údajům výrobce u nového ST.. obě křivky jsou prakticky v pořádku, což je dobrá zpráva - mým cílem pro nadcházející sezonu
je dostat se výkonnostně alespoň na úroveň nového motoru.
Video z dnešního večera je zde:
http://www.youtube.com/watch?v=ZIbX3MZQmZg
Premiéra na okruhu v Mostě
30.10. jsem se zúčastnil volných jízd na Autodromu Most, byla to moje okruhová premiéra. Mam tedy za sebou prvni jizdu na okruhu vubec - pred jizdou jsem byl nervozni jak malokdy :D ..cilem nebyla jizda na cas, ale "osahat" si me vlastni reakce a auto. Gumy zimni, prvni kola byly hodne rozpacite, nevedel jsem jak na brzdy - brzdil jsem hodne brzo a prilis malo razantne, no a trvalo mi 3 kola, nez jsem si nejak ustalil, ktere rychlosti vubec radit na vyjezdy, ze kterych jsem zrychloval velice pozde - jizda malo plynula. Netusil jsem jak se bude chovat cim bliz bude na hranici gripu, presto jsem nezaznamenal ani nedotacivost ani pretacivost, nehnal jsem jizdu dal nez na velice jemne pisknuti gum trochu mne sokovalo, jak kluzne jsou obrubniky :) na brzdy si stezovat rozhodne nemuzu, nehnal jsem je na hranu.. celkove mam obrovske rezervy, ale uz ted vim, ze okruhy si budu osahavat vic a vic.
Na konci recenze je zminene video.
Zlaté třmeny, nové pokličky disků a přetěsnění
- brzdové třmeny jsou očišteny a natřené zlatým kladívkovým Alkytonem.. na "oslavu" jsem vyměnil poničené chromové středové pokličky disků za nové :)
- přetěsnil jsem konzoli pylového filtru, původní těsnění již bylo poškozeno a propustilo něco dešťové vody.. nyní by mělo být po problému
Plánovaný servis
- v autorizáku Frolík&Rataj vyměněny obě hadičky mezi EGR potrubím a DPFE, jedna byla prasklá
- blikala mi 4x kontrolka airbagu = předpínač pod sedačkou řidiče, problém jsem "řešil" štrachaním kabelama - přestříkali se oba konektory na řídící airbagu a pod sedačkou a je po problému
- geometrie - předek seřízen, na zadku jsou dle očekávaní zarostlé excentry v ramenech v uchycení k pomocnému rámu, takže se chystám na výměnu silentbloků v zadních ramenech - a když už budu u toho, tak půjdou asi všechny :)
Servis ve Frolík&Rataj
- výměna oleje po 7000km, tradičně Ford Formula A1 5W30... jinak za tu dobu motor sežral necelých 0,5l, což je krásné číslo
- nový palivový filtr
- promazané uložení zadních pružin a panty dveří..
Jinak musím tento servis pochválit, vynikající přístup, který se jen tam někde nevidí, po dlouhé době jsem odcházel ze servisu s úsměvem.
Nové vyhřívané čelní sklo
- vyměněno po kroupách.. cena 10550,- Kč
Kroupy
- včerejší bouřka s krupobitím mně chytla na Chodově, výsledkem je prasklé čelní sklo, zničené víko kufru, střecha plná ďolíčků, kapota, hrany dveří, boky, urvaná hrana plastu pod oknem, ... radost :((((
Detaily
- po oprave lemu a snizeni jsem zahodil stare reklamni (Charouz) podlozky pod SPZ, nasadil ciste cerne leskle a odstranil matne "wheather-strips" ze dveri.. aktualni look je na 2 fotkach na konci galerky
Nové zadní lemy a snížení na H&R -20mm
- dnes jsem si po dlouhém čekání vyzvedl ST z opravy u klempíře, nechal jsem vyměnit celé zadní lemy včetně opravy vnitřních blatníků, auto je teď bez rzi :)
- zároveň jsou namontovány pružiny H&R, snížení je cca -20mm, vlastnosti auta takřka DOKONALÉ - již žádné topení ani zvedání předku při brždění a akceleraci, je o málo tužší, ale pořád filtruje malé nerovnosti, zkrátka - SUPER :)
Was für eine angenehme rote Überraschung ist das!
- z Německa dorazil balíček s pružinami H&R.. po víkendu by mělo být ST o 10-15mm víc k zemi.. moc se těším!!
Prasklá přední pružina - H&R na cestě
- dostal jsem záminku na výměnu všech čtyř pružin - ST je pořád v klempířské dílně a náhodou se přišlo na prasklou pružinu v pravém předním kole.. po dlouhém vybírání mezi Eibach a H&R jsem na základě zkušeností z amerických Contourů SVT vyřadil Eibachy a rozhodl se pro set německých H&R, které jsou tvrdší, díky většímu průměru víc vydrží a hlavně SVT/ST200ku snižují rovnoměrně narozdíl od Eibachů, které víc klesnou "na zadek" a nechávají nechutný prostor v předním podběhu
Tlumič schránky před spolujezdcem
- z UK mi dorazil origo tlumič schránky před spolujezdcem, který se montoval pouze do britské verze Mk2 a výbavy GhiaX - gumové pouzdro naplněné tekutinou, vyrobeno v závodu Pirelli - prkotina, která udělá radost hlavně za jízdy, když je potřeba něco vylovit z přihrádky - i když je plná, při puštění nemá tendenci vylomit se z úchytů, ale kultivovaně se zastaví.. potěší :)
Výpis nových dílů a servisních zásahů + finance
- do sekce "Servis" jsem doplnil seznam všech dílů a servisních zásahů, které jsem na ST nechal dělat, včetně výsledné sumy, kterou jsem doteď do auta investoval
Nová pružina v kulise řazení
- vyměnil jsem pružinu a jeji uchycení v kulise řazení, ta stará byla unavená a řadička měla menší stranovou vůli.. ta je nyní minulostí :)
Jízdy veřejnosti v Mostě
- za hojné účasti Focusů ST a RS z ford-focus.cz jsme se s Lady-Ka zůčastnili jízd pro veřejnost, hlavně mně překvapila hojná a hlavně nekoordinovaná účast lidí z MACZ :D ..viz Wii-Jay-ův výčet :D
Čištění sání a senzorů
- jelikož má ST nalítáno přes 190tis km, po roce a něco jsem se pustil do větší údržby, vyčistil jsem: celé sání, škrtící klapku, volnoběžný ventil, váhu vzduchu, senzor teploty nasávaného vzduchu - a zejména kanály v UIM za škrtící klapkou nad vstřikovačema.. celkem spotřebováno asi 6 hodin času
- vše s výměnou všemožných těsnění, vyměnil jsem i plastové klipy na IMRC za nové, včetně napojení podtlakové hadice na posilovač brzd
Diagnostika
- od začátku zimy jsem nedělal diagnostiku, tak jsem měl drobné obavy - nakonec zbytečně - vše je v pořádku, takže žádné stálé ani sporadické chyby
Čelní sklo + 2x kladka,...
- ST dostalo nové, samozřejmě opět vyhřívané čelní sklo od pana Forda
- nechal jsem vyměnit napínací a vodící kladku pohonu alternátoru, klimy, serva.. vodící kladka měla v ložisku menší vůli a jak se to dělalo, tak jsem preventivně nechal udělat i napínací :)
- výměna silentbloků zadního stabilizátoru
Prohlídky
- za poslední týden jsem měl ST 2x na zvedáku, v první řadě jsme prohlídli přední brzdy - na nových 300mm Mk3/ST170 jsem najezdil téměř 4000km, na STK v říjnu ukázali dokonalou symetrii a i nynější stav je naprosto perfektní, uložení větších třmenů je OK, stejně jako kotouče a destičky
- z přední nápravy je verdikt rovněž potěšující, jelikož ramena jsou pořád v dobrém stavu, řízení je bez vůlí, stejně jako stabilizátor a jeho uložení
- na zadní nápravě se budou po 20,000km opět měnit dva silentbloky stabilizátoru, bohužel je to daň za ježdění po ČR a SR..
- jelikož mi za celý čas s ST od 2008 neubyla ani kapka provozní kapaliny, není překvapením ani teď, že veškeré části kolem posilovače, chlazení, těsnění jsou dokonale suché, nenašli jsme ani úniky oleje atd.
- jinak palivový filtr drncal o nádrž, tak je nově připevněn páskou na svém místě :)
Hasící přístroj
- tak konečně jsem se dokopal ke koupi hasícího přístroje, je to práškový 2kg, místo měl připraveno na popruhu v kufru.. doufám, že ho nebudu muset nikdy použít :)
ST v zajetí sněhu (video)
..aneb jak jsem se vyhrabal :)
Recenze nyní komplet v češtině!!
- celou recenzi jsem přeložil do češtiny, tak doufám, že tato novinka potěší :) ...rubriku novinky dodělám postupně
- doplnil jsem sekci servis
Skvelý zraz MACZ na Strahově + Džbáně
- včera jsem se s ST ukázal na svém prvním srazu MACZ - výborná atmosféra, super lidi - těším se na další akce!!
PF 2010
Všetkým uživateľom MACZ a fanúšikom prajem štastný a úspešný nový rok 2010!!
190,000km
- na vánoční cestě na Slovensku naskočilo na tacho ST krásných 190,000km :)
Servis
- po 7,000km som nechal vymeniť olej s filtrom (Ford, A1, 5W30)
- nová napínacia kladka remeňa vodnej pumpy, stará bola zatuhnutá a hlučná
- vyčistené pojazdy ľavého predného okna - zatváranie je už OK
- dorazili mi 2 krytky skrutiek na stredovú konzolu, ktoré chýbali :))
17 nových fotiek
- ďaľšie nové fotky :) nafotené dnes v Prahe OC Chodov a na Jižním městě
Krytky ST diskov
- dorazili mi chrómové stredové krytky na origo disky - zatiaľ som nasadil len jednu, keďže mi ju niekdo ukradol na Chodove pred pár mesiacmi.. ostatné poputujú na auto aby nahradili staré poničené, až budu zrenovované disky
Prechod na zimný režim + peľový filter
- keďže s autom jazdím 2. rok aj v zime, tak som prezul na zimné Michelin PA2 215/45 R17, bohužiaľ len s indexom H, takze iba do 210km/h - ale kto by s tým v zime jazdil rýchlejšie? :)
- ST je umyté, navoskované, tesnenia ošetrené silikónovým olejom
- nový kabínový filter (Ford)
Nové video z jazdy
- pre zmenu nové video, tentokrát v pohybe a so zvukom tak ako sa patrí ;)
Nová STK + EK
- v Dekre na Chodovci v Prahe 4 absolvovalo ST emisnú a technickú kontrolu - a to bez najmenších problémov
Doplnené fotky interiéru
- pridal som niekoľko fotiek interiéru, ktoré vyslovene chýbali..
Odstránené tuzingové pliešky z kapoty
- z kapoty som dal dole tie otrasné tuzingové, rádoby-chrómové pliešky, s ktorými som ST kúpil - bývalý majiteľ asi nemal vkus.. plochy som rozleštil brúsnou pastou a nie je po nich ani stopa.. pridal som jednu novú fotku, konečne sa za to nemusím hanbiť, huráá :))
300mm brzdy po 1500km
- brzdy sú zabehnuté a naplnili moje očakávania => na jemný dotyk reagujú výrazne citlivo a ich nástup je totálne odlišný od predošlých - sú ostré, konečne mám pocit, že sa na ne dá spoľahnúť, dávajú pocit istoty, keď i z veľkých rýchlostí reagujú a s chuťou sa zakusujú, v brzdovom pedály je cítiť jasnú odozvu
Nové video
- na youtube som vypustil prvé ucelené video, ktoré som dnes narýchlo pripravil, je to natočené telefónom bez stabilizácie, preto tie roztrasené ruky - dúfam, že ukáže trochu viac ako fotky a bude sa páčiť :)
Návrat na MACZ + zabehávanie 300mm bŕzd
- po viac ako pol roku som sa rozhdol pre návrat na MACZ, myslím, že som ST venoval toľko pozornosti, že by bola škoda nechať ho v ústraní
- k autu - dnes som vymenil vzduchový filter (orig.Ford)
- 300mm brzdy zabehávam, zatiaľ je to cca 100km po meste, dojmy sú zatiaľ iba pozitívne, brzdový pedál je tuhší a veľmi citlivý - už teraz sa však svojim účinkom vyrovnajú predošlým.. to si neviem predstaviť, aké silné budú o ďaľších 500km!! Samozrejme sa podelím ;)
300mm predné brzdy + nový modul ABS/TCS
- v rámci oslavy najazdených 20,000km za volantom, dostalo ST nový modul ABS, takže konečne funguje jak TCS tak ABS!!
- moja nespokojnoť s brzdami vyústila do radikálnej zmeny - na ST sú odvčera na prednej náprave namontované masívne 300mm brzdy s novými brzdičmi a obložením, ktoré používa novšia ST220
- plus základné veci ako je nová brzdovka s prepláchnutím okruhov
Výmena uloženia predných tlmičov
- klepanie od prednej nápravy sa dnes vyriešilo výmenou obidvoch uložení predných tlmičov - nové sú misky aj ložiská, takže ST je pri prejazde nerovností opať krásne tiché a riadenie reaguje tak ako sa patrí ;)
Nová vodná pumpa + prevodovkový olej
- vodná pumpa, remeň a chladiaca kvapalina sa menili preventívne, od r.2003 má totiž Ford revidovaný model tejto pumpy
- nový olej v prevodovke - i keď Ford udáva náplň ako doživotnú, po 10 rokoch nemá povodné vlastnosti a hlavne - od 2001 má Ford pre túto MTX-75 úplne novú špecifikáciu XT-M5-QS, takže tam putovala táto - vo výsledku je radenie rýchlostí jemnejšie
Diagnostika
- dorazila mi OBD-II diagnostika s čipom ELM327, ST som pripojil cez soft ScanMaster -> ST neukazuje žiadne chybové kódy, lambdy a všetky ostatné systémy sú OK
Black eyes
- dnes som spravil svoje vlastné "black eyes" a vyčistil vnútornosti svetiel
- vymenené servo naklápania pravého svetla
Blinkre
- namontované tmavé bočné blinkre
- biele LED T10 v origo objímkach v priestore pre nohy vpredu
Prezuté
- prezuté na letné Pirelli P Zero Nero 215/45 R17 Y XL
Po servise v AutoPalace
- výmena oleja (A1, 5W 30) s filtrom
- nová žiarovka H1 v pravej hmlovke
- prehliadka po zime -> na prednej náprave sa budú musieť vymeniť tyčky stabilizátorov, inak bez problémov
Výpis noviniek
6.3.2009
- nasadené chýbajúce tesnenie na spodnej strane pravých zadných dverí
- nová guma na pedáloch spojky a brzdy, orig. Ford
6.1.2009
- oslava výročia - 180,000km na tachometri
3.1.2009
- opravené otváranie schránky pred spolujezdcom -> páčka, ktorá otvára jazýček sa ulomila.. - teraz už je to OK a funguje ako má :)
18.12.2008
- nové stierače Ford
12.11.2008
- nové relé blinkrov
- nová chladiaca kvapalina Ford
9.11.2008
- príprava na zimu, kompletne vyčistený interiér, ošetrené kožené časti Sonaxom, zámky a tesnenia silikónovým sprejom, samozrejme ručné mytie a voskovanie karosérie
1.11.2008
- prezuté na zimné Michelin Pilot Alpin Sport 2 215/45 R17 H
22.10.2008
- dal som v AutoPalace vymeniť plochý remeň na alternátor/kompresor klimy/servo - bol tam ešte povodný a začínal som oň mať obavy
- vyčistené predné brzdy - bol v nich nejaký bordel a pri brzdení vydávalo pravé predné koleso pazvuky... náprava aj geometria je OK
20.10.2008
- odkódované rádio - po odpojení baterky som zistil, že nemám kód ani v manuále.. tak som rádio vybral a podľa sériového čísla z netu stiahol utilitu na jeho výpočet
18.10.2008
- otrasné výsledky z dvoch letných akcií, kedy som od ST očakával plný výkon a neustály pocit, že motor ani zďaleka nepracuje na maximum, som sa naštval a vyčistil som komplet celé sanie, škrtiacu klapku, MAF senzor, senzor teploty nasávaného vzduchu a voľnobežný ventil, to všetko s resetom a "učením" ECU
- až po vymontovaní škrtiacej klapky som zistil dovod zníženého výkonu vo vysokých otáčkach - otváranie klapiek druhej vetvy sania funguje - ale iba na zadnej hlave - príčinou je vylomený miniatúrny plastový úchyt v hodnotě pár korún.. európsky Ford však tento diel nedodáva, problém som teda vyriešil tvarovanou kovovou svorkou, ktorá tiahlo fixuje a niečo vydrží..
- šokujúci je výsledok - razantné zvýšenie výkonu a neuveriteľný ťah - ST jazdí naplno a tak ako som od 205k auta očakával
- ako bonus - nižsie volnobežné otáčky pri chladnom štarte, vyrovnaný volnobeh a plynový pedál reaguje na sebemenší dotyk
9.10.2008
- nová žiarovka H7 vľavo
11.9.2008
- ďalší servis v autorizovanom AutoPalace
- nové zadné brzdové kotúče a doštičky - orig.Ford
- nastavenie kulisy radenia - radenie rýchlostí je teraz omnoho tuhšie a hlavne presnejšie
- preventívna prehliadka spodku auta a podvozku po pol roku - je stále bez akýchkoľvek únikov, žiadne problémy
3.9.2008
- servis: ďalšia výmena oleja s filtrom po 5000km za Castrol Magnatec viskozitná trieda 5w30 a výkonnostná trieda ACEA A1 - je to Fordom striktne predpísaný ľahkobežný olej
- opať nový remeň vodnej pumpy - i keď mal tento len pár mesiacov, bol to Gates a počas chladného rána sa rád ozýval jemným pískaním, tak som ho vymenil za Ford a všetko je OK
31.8.2008
- dnes som sa Tigerommbp79 zúčastnil performance testu pre český Tuning Magazine: www.tuning-magazine.cz/performance-test na letisku v Hoškovicích u Mnichova Hradiště :) pekná akcia, výstupom bolo meranie rozloženia hmotnosti a meranie v disciplínách 0-100, 0-160, Vmax na 1000m, čas na 400m, 1000m a ďalšie.. - po mojej chybe na meraní 0-160-0 som odstúpil
- na nezaplatenie bola možnost vidieť zanalyzované svoje jazdy vďaka DriftBoxu - moj pocit zníženého výkonu z Mimoni umocňujú časy - 0-100km/h opakovane okolo 9s, čo je veľmi zlý výsledok
23.8.2008
- vďaka ST som zažil svoje prvé Mimoňské války, kde som si zašprintoval s Tigerom a jeho modrou ST200 - na šprintoch som bol o málo pomalší - mám pocit zníženého výkonu
15.8.2008
- namontované chýbajúce krytky prahov vpredu na oboch stranách
- kúpená hlavička zapalovača
- nové tmavé textilné koberčeky Ford s úchytmi do podlahy
8.8.2008
- nový vzduchový filter
- nasadený nový klip na bezpečnostný pás u vodiča, starý chýbal
- opravený zaseknutý mechanizmus otvárania viečka palivovej nádrže
2.8.2008
- korekčnou tužkou Ford som zahladil oderky a škrabance
21.7.2008
- nová fotogaléria
5.7.2008
- nesvietil mi pravý predný blinker - niekto nezajistil objímku a tá spolu so žiarovkou vypadla z paraboly :D takže "opravené" - žiarovka pre istotu vymenená
- premazané lanko a bovden škrtiacej klapky
21.6.2008
- do zadných dverí som namontoval nové reproduktory, 3-pásmové koaxiály Magnat Classic 163 s niklovým košom a polypropylénovou membránou, o priemere 165mm nad redukciou od Dexonu z Ford rozmeru 5"x7"
- konečne mi tam nič nechrastí, zvuk je čistejší a prekreslenejší.. teda iba vzadu :D
19.6.2008
- dnes sa mi ST vrátilo zo servisu, Ford AutoPalace na Spořilově opatovne zaváhal kvoli termínu
- takže: nové sviečky, zapalovacie káble, nová brzdová kvapalina
- na zadnej náprave nové tyčky stabilizátoru, silentbloky a úchyty
- nastavené svetlomety
- výsledkom je ustálený voľnobeh, štartuje okamžite
- brzdová kvapalina tam musela byť dlho - po výmene má brzdový a spojkový pedál zdravý tuhý chod
6.6.2008
- nový olej a filter, chladiaca kvapalina, palivový filter, ktorý bol zvonku kompletne hrdzavý
- nový drážkovaný remeň vodného čerpadla, starý bol popraskaný a na jednom mieste už nalomený.. auto sa o niečo ukludnilo, motor menej vibruje a má jemnejší chod
10.5.2008
- nové fotky
28.4.2008
- prezuté na nové letné Pirelli P Zero Nero 215/45 ZR17 Y
- najazdené už viac ako 2000km, spotreba oleja prakticky žiadna, sme stále na hornej ryske
13.4.2008
- cez víkend trasa Praha -> Trenčín (SR) -> stredné SR a naspať, celkovo 930 km bez jediného problému, priemerná spotreba 8.3 l/100km svižnou jazdou
8.4.2008
- opravené uchytenie zadného sedáku do podlahy
29.3.2008
- ST som si včera vyzdvihol zo servisu AutoPalace na Sporilově
- diagnostika - OK
- tlmiče a brzdy na MAHA - OK
- nezistené úniky kvapalín
- vymenená žiarovka H7, nový náhradný kľúč
- premerané snímače ABS na prednej náprave - OK, avšak riadiaca jednotka ABS/TCS je odpojená, konektor zaizolovaný
18.3.2008
- stal som sa majiteľom jedinečného čierneho sedanu Ford Mondeo ST200 - začínam písať recenziu
- stav tachometru - 166900km
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Ford Mondeo ST200 + nové VIDEO
zobrazené auto není aktivní, nelze diskutovat
Další vozy Ford Mondeo
-
Ford Mondeo (1999) Majitel: tigerbp79
Přidáno: 18.5.2008 8510 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Ford Mondeo (1999) Majitel: Š.i.m.i
Přidáno: 13.8.2012 129 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Ford Mondeo (1997) Majitel: genie
Přidáno: 25.5.2008 219 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Ford Mondeo (1999) Majitel: MenInFord
Přidáno: 19.8.2009 2110 Majitel 9.86 Uživatelé
-
Ford Mondeo (1997) Majitel: Giorgos
Přidáno: 5.10.2010 49 Majitel 9.85 Uživatelé