reklama


Recenze

10 Majitel

Ford Mondeo ST200 + nové VIDEO

9,93 Uživatelé

Hodnoceno: 126× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Mondeo, foto 3 Ford Mondeo, foto 6 Ford Mondeo, foto 13 Ford Mondeo, foto 16 Ford Mondeo, foto 17 Ford Mondeo, foto 20 Ford Mondeo, foto 21 Ford Mondeo, foto 22
Ford Mondeo, foto 23 Ford Mondeo, foto 25 Ford Mondeo, foto 28 Ford Mondeo, foto 30 Ford Mondeo, foto 31 Ford Mondeo, foto 32 Ford Mondeo, foto 33 Ford Mondeo, foto 34 Ford Mondeo, foto 35 Ford Mondeo, foto 36 Ford Mondeo, foto 50 Ford Mondeo, foto 100 Ford Mondeo, foto 101 Ford Mondeo, foto 102 Ford Mondeo, foto 103 Ford Mondeo, foto 104 Ford Mondeo, foto 105 Ford Mondeo, foto 106 Ford Mondeo, foto 107 Ford Mondeo, foto 108 Ford Mondeo, foto 109 Ford Mondeo, foto 110 Ford Mondeo, foto 112 Ford Mondeo, foto 113 Ford Mondeo, foto 114 Ford Mondeo, foto 115 Ford Mondeo, foto 116 Ford Mondeo, foto 230 Ford Mondeo, foto 240 Ford Mondeo, foto 260 Ford Mondeo, foto 270 Ford Mondeo, foto 280 Ford Mondeo, foto 290 Ford Mondeo, foto 300 Ford Mondeo, foto 310 Ford Mondeo, foto 320 Ford Mondeo, foto 340 Ford Mondeo, foto 342 Ford Mondeo, foto 343 Ford Mondeo, foto 344 Ford Mondeo, foto 345 Ford Mondeo, foto 346 Ford Mondeo, foto 347 Ford Mondeo, foto 348 Ford Mondeo, foto 350 Ford Mondeo, foto 351 Ford Mondeo, foto 352 Ford Mondeo, foto 353 Ford Mondeo, foto 354 Ford Mondeo, foto 357 Ford Mondeo, foto 358 Ford Mondeo, foto 359 Ford Mondeo, foto 361 Ford Mondeo, foto 362 Ford Mondeo, foto 363 Ford Mondeo, foto 365 Ford Mondeo, foto 366 Ford Mondeo, foto 367 Ford Mondeo, foto 368 Ford Mondeo, foto 369 Ford Mondeo, foto 370 Ford Mondeo, foto 371 Ford Mondeo, foto 372 Ford Mondeo, foto 373 Ford Mondeo, foto 374 Ford Mondeo, foto 375 Ford Mondeo, foto 376 Ford Mondeo, foto 377 Ford Mondeo, foto 378 Ford Mondeo, foto 379 Ford Mondeo, foto 380 Ford Mondeo, foto 381 Ford Mondeo, foto 382 Ford Mondeo, foto 383 Ford Mondeo, foto 384 Ford Mondeo, foto 385 Ford Mondeo, foto 386 Ford Mondeo, foto 387 Ford Mondeo, foto 388 Ford Mondeo, foto 389 Ford Mondeo, foto 390 Ford Mondeo, foto 391 Ford Mondeo, foto 392 Ford Mondeo, foto 393 Ford Mondeo, foto 394 Ford Mondeo, foto 395 Ford Mondeo, foto 396 Ford Mondeo, foto 397 Ford Mondeo, foto 398 Ford Mondeo, foto 399 Ford Mondeo, foto 400 Ford Mondeo, foto 401 Ford Mondeo, foto 402 Ford Mondeo, foto 403 Ford Mondeo, foto 404 Ford Mondeo, foto 405 Ford Mondeo, foto 406 Ford Mondeo, foto 407 Ford Mondeo, foto 408 Ford Mondeo, foto 409 Ford Mondeo, foto 410 Ford Mondeo, foto 411 Ford Mondeo, foto 412 Ford Mondeo, foto 413 Ford Mondeo, foto 414 Ford Mondeo, foto 415 Ford Mondeo, foto 416 Ford Mondeo, foto 417 Ford Mondeo, foto 418 Ford Mondeo, foto 419 Ford Mondeo, foto 420 Ford Mondeo, foto 421 Ford Mondeo, foto 422 Ford Mondeo, foto 423 Ford Mondeo, foto 424 Ford Mondeo, foto 425 Ford Mondeo, foto 426 Ford Mondeo, foto 427 Ford Mondeo, foto 428 Ford Mondeo, foto 429 Ford Mondeo, foto 430 Ford Mondeo, foto 431 Ford Mondeo, foto 432 Ford Mondeo, foto 433 Ford Mondeo, foto 434 Ford Mondeo, foto 435 Ford Mondeo, foto 436 Ford Mondeo, foto 437 Ford Mondeo, foto 438 Ford Mondeo, foto 439 Ford Mondeo, foto 440 Ford Mondeo, foto 441 Ford Mondeo, foto 442 Ford Mondeo, foto 443 Ford Mondeo, foto 444 Ford Mondeo, foto 445 Ford Mondeo, foto 446 Ford Mondeo, foto 447 Ford Mondeo, foto 448 Ford Mondeo, foto 449 Ford Mondeo, foto 450 Ford Mondeo, foto 451 Ford Mondeo, foto 452 Ford Mondeo, foto 453 Ford Mondeo, foto 454 Ford Mondeo, foto 455
 

Technické info

Přezdívka auta eSTéčko Rok výroby 1999 Koupeno ojeté najeto [km]:225000 palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2495 výkon [kW]: 151 kroutící moment [Nm]: 235 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7,7 maximální rychlost [km/h]: 232 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 460 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 10

Popis vozu

ST mě provází od 18.března roku 2008 a dnes je tento kousek jedna ze tří černých ST200 v České a Slovenské republice. Bylo vyrobeno 25.8. roku 1999 v německém Kolíně, prvním prodejcem v ČR byl Ford A.Charouz na Černokostelecké v Praze.

ST200 se nekupuje náhodou a i mému výběru předcházelo dlouhé "studium" všech možných specifik vozu a zvažování všech pro a proti. Moje požadavky byly následující: hledal jsem výjimečný ostrý vůz, své první auto a to hlavně na dlouhé přesuny z Prahy na Slovensko, s co největším výkonem (min. 150k), benzínovým motorem odolné konstrukce s co největším počtem válců :) + 4 plnohodnotné místa k sezení – a samozřejmě sportovní charakter. To vše v černé barvě a ne starší než z roku 1996. ST200 byla mým snem – otázka spotřeby a servisních nákladů pro mně není podstatní, jelikož je ST pro mně víc než jen obyčejný vůz. Dostává tedy prvotřídní péči.

Několik měsíců hledání alternativ skončilo 17.3.2008, kdy se na serveru tipcars.com objevil po 20:00 večer inzerát na Mondeo 2.5 Ghia s najetými 166900km – no a po rozkliknutí fotek bylo jasné, že autobazar uvedl špatný popis :) nebyla to Ghia, ale pravá ST200. Téměř jsem spadl ze židle a to doslova – druhý den jsem si auto zarezervoval a s hotovostí vyrazil na obhlídku. Po důkladné prohlídce jsem věděl, do čeho jdu a splnil jsem si svůj tehdejší sen.

Co vůbec je ST200? Nejostřejší – silně upravená verze tehdejšího Mondea Mk2, vyráběná pouze jeden rok od poloviny 1999 do května 2000 v malých pár tisícových sériích.

Exteriér:

Designéři ve Fordu si pohráli s podprůměrným vzhledem běžného Mondea a na zvýraznění použili kompletní bodykit (RSAP Rallye Sport Appearance Pack) z britského modelu ST24, masivní nárazníky, prahy, kovovou masku a mřížky, zadní spojler. Při pohledu zezadu upoutají dvě oválné chromové koncovky výfuku, jedinečné jsou i 17" 14-paprskové disky ST200 s chromovou krytkou. Celkový dojem z auta ještě zvýrazňuje nižší světlá výška. Osobně mi nasraný výraz ST vyhovuje a celá stavba karosérie působí svalnatě. I když je na něm vidět jeho věk, na rozdíl od mnoha nových aut má „šmrnc“ i bez použití lesklých rádoby-chromových doplňků, protáhlých světel a obézních línií.

Řečí čísel "vyrostlo" Mondeo do těchto rozměrů: d: 4556 mm, š: 1751 mm, v: 1424 mm, rozvor: 2704 mm. Aerodynamický odpor činí průměrných Cx=0,31.

ST jsem ze zvědavosti nechal zvážit na závodních váhách RaceLogic, hmotnost je nijak překvapujících 1396kg s 1/4 nádrže a její rozložení je typickou ukázkou FWD auta – přesně 63:37 ve prospěch přední nápravy.

Motor:

Prošel rozsáhlou úpravou ve Ford Special Vehicle Engineering (resp. SVT) a během svého životního cyklu produkoval různé výkony pro americký model Contour SVT a v převrtané verzi jako 3l pro Taurus a pozdější ST220. Vrcholem této konstrukce je právě motor v ST200 s váhou 165kg. Základem je Duratec VE – celohliníkový blok odlévaný metodou Cosworth se 6 válci do V, svírající úhel 60 stupňů s objemem 2495 cm3. 24 ventilový rozvod 2xDOHC je poháněn dvěmi bezúdržbovými řetězy s hydraulickými napínáky. V bloku pracuje standardní, 4x uložená kliková hřídel s kovanými ojnicemi, zvýšený kompresní poměr 10,25:1 je dosažen hliníkovými písty.

A teď to nejzajímavější – úpravy, jejichž výsledkem je nárůst výkonové špičky o 35 koní (21%) a 15Nm ku krásnému závěru s 205k při 6500rpm a 235Nm v 5500rpm. Takže postupně, vyšší výkon je dosažen větší objemovou účinností, Ford tedy potřeboval dostat do motoru víc vzduchu. Za tímto účelem postavili nový airbox, vyměnili škrtící klapku za model SVT z 3 litru s průměrem 60mm, vyleštili kanálky v horní části sání a zvětšili spodní část sání na 34mm, upravili sací kanálky v hlavách na průměr 32mm. Na změnu charakteristiky si Ford objednal vývoj nových vačkových hřídelí u Roush Performance – znalci znají tuto značku jako špičkového úpravce Mustangů, s kterým Ford dlouhodobě spolupracuje na stavbě výkonných modelů SVT. Tyto vačky mají mírně změněné časování, ale hlavně – jsou duté, pro úsporu rotačních hmot v motoru, kontaktní plochy jsou vytvrzeny vrstvou chromu. Dále na scénu nastupují speciální svíčky, větší „zelené“ 22lbs vstřikovače schopné dodávat palivo až do teoretického výkonu 300k v nepřeplňovaném motoru, použitá palivová pumpa je schopna dodávat 112litrů paliva za hodinu – opět dost na to, aby zásobili stádo 300k, byla by potřeba a zájem :) Na opačném konci došlo k úpravě katalyzátorů, které jsou průchodnější a kladou nižší zpětné tlaky, aby došlo k účinnějšímu vyprázdňování válců.

Motor má lineární výkonovou křivku, typickou pro atmosférický benzín. Jakási dvoutvář, která umožňuje normální dynamiku a solidní spotřebu v běžných otáčkách, když se mu nešlape na krk, je zabezpečena variabilní délkou sacího potrubí se dvěmi větvemi. Tento šikovný agregát s litrovým výkonem až 82k/l se nechá točit až k omezovači v 6950rpm. A mimochodem – tak vysoký litrový výkon v roce 1999 překonával i Porsche Carreru (282k) i Porsche Boxster.

K otázce spolehlivosti dodám – tato konstrukce je ve výsledku velice odolná a je vidět, že Ford/SVT skutečně dokáže postavit ostrý motor, bez výrazných konstrukčních nedostatků. Větší zátěži je přizpůsoben o 14mm širší chladič vody převzatý z modelu pro Blízký východ :) – plus vodní chladič oleje, zabudovaný do montážní části olejového filtru. S rozumným přístupem a při troše štěstí se dokáže bez problémů dožít vysoko nad 300,000km bez zásahu do jeho srdce. Chce to netočit za studena, netrápit v nízkých otáčkách plným plynem, často měnit předepsaný olej, atd.. Koneckonců klasické doporučení, které průmerně uvědomělý motorista zná zpaměti bez ohledu na množství koní pod kapotou.

Celá tato síla se musí nějak přenést. Točivý moment je přenášen na přední nápravu přes hydraulicky ovládanou, zesílenou 240mm suchou jedno-lamelovou spojku, spojenou se setrvačníkem, který byl odlehčen o 1kg a tím ještě víc zdůrazňuje ochotu motoru jít do otáček. Spojka vydrží tvrdé zacházení a jako typický Ford zabírá až na posledních pár centimetrech zdvihu. Ten je hodně tvrdý, ideální na posilování lýtka na levé noze :))
Převodovka v ST200 je sériová 5-stupňová MTX-75 s delšími převody. Řadí celkem slušně, kulisa řazení je pro ST200 převzetá z nového Focusu, ale stejně nepatří mezi nejtužší a chod řadící páky je relativně dlouhý. Samozřejmě, na běžnou civilizovanou jízdu postačí s velkou rezervou, no při skutečně ostré jízdě bych ocenil tvdrší charakter, kratší dráhy a větší jistotu.

Podvozek:

U Mondea nikdy neplatilo, že je motor rychlejší než podvozek. Lehce ovladatelný, čitelný a řízením, poskytujícím kvalitní zpětnou vazbu. ST200 má komplet nezávislé zavěšení všech kol, vpředu MacPherson s vyztuženými trojúhelníkovými rameny a stabilizátorem, vzadu Quadralink, což jsou dvě příčné ramena uchycené na pomocný rám a 2x podélné rameno, které působí proti směru sil působících na tuto soustavu při brždění a akceleraci. Zadní náprava má elastokinematické uložení za použití odladěných silentbloků a tedy umožňuje malé kontrolované natočení zadních kol při průjezdu zatáčkou.

Běžné Mondeo Mk2 mělo velký nedostatek – slabé přední ramena s lisovanými pouzdry. ST200 má díky požadavkům na odolnost úplně nové uchycení ramen s masivními silentbloky, které vydrží nehorázné zacházení. Perličkou je, že tyto ramena se do amerického ekvivalentu montovali i do sériových verzí – nejen ostrých derivátů. Kromě nových masivních ramen uložených na novém pomocném rámu jsou to dále silnější stabilizátor na přední a zadní nápravě, tužší dvoupláštové tlumiče s větším pístem, progresivně vinuté pružiny snižující auto o 20mm. Aby tohle všechno mělo skutečný smysl, ve Fordu pochopitelně změnili geometrii a i řízení - tentokrát se strmějším převodem.

Na mém ST jsou pořád původní 17" disky ST200 se 14 paprsky. Za naprostou samozřejmost považuju kvalitní obutí, v létě jezdím na nízkoprofilových performance pneu Pirelli PZero Nero 215/45 ZR17 Y XL. Na zimu obouvám ty samé 17" a zimní Nokian WR G2 215/45 R17 V XL.

Brzdy:

Jsou asi největši slabinou sériové ST200. Jsou z běžného 170koňového šestiválce - 4x kotoučové, ventilované, s plavajícími jednopístovými třmeny, vpředu sériově o průměru 278mm a vzadu 253mm, vybaveny 4 kanálovým ABS Bosch 5.3. Nerozumím, proč byly tyto brzdy zachovány, jednou z možností je, že v té době nebyly v žádném evropském Fordě větší brzdy. Jak se s tím žilo? Na normální ježdění byly dostačující – i na občasné brždění z dálničních rychlostí. Reakce však nebyla nijak razatní, na pedál se muselo relativně silně šlapat, nástup byl progresivní, ale jenom podprůměrně dávkovatelný. S jejich vadnutím zkušenost nemám, no při drsnějším přístupu nedávali potřebný pocit jistoty. Na opakovanou zátěž reagovali následovně :)) http://www.youtube.com/watch?v=DTU6j4pYc8Y

Proto jsem se rozhodl pro jejich výměnu a 1.9.2009 jsem ST osadil velkými třmeny z Mondea Mk3 (2004), odpovídajícím obložením a 300mm kotouči z Focusu ST170. Přesně tuto konfiguraci používá celá modelová řada Mondeí Mk3 od 2001-2007 včetně špičkové ST220. Zkušenosti jsou popsány níže v novinkách.

Výbava:

Moje ST je v plné výbavě a obsahuje všechny volitelné položky z tehdejšího ceníku, výsledný seznam vypadá následovně:

4 airbagy, ABS, ASR, 17" disky, pyrotechnické předpínače pásů s omezovačem pro přední sedačky, výškově nastavitelné bezp.pásy, přední mlhovky, elektricky ovládané okna, elektricky nastavitelné a vyhřívaná zpětná zrcátka, elektricky ovládané střešní okno, vyhřívané čelní sklo QuickClear a vyhřívané ostřikovače, automatická klimatizace, parkovací senzory vzadu, servo, přední sedačky Recaro, řidičovo je elektricky výškově nastavitelné, kožený volant nastavitelný ve 2 osách a kožené madlo ruční brzdy, rádio Ford 5000 s dálkovým ovládaním pod volantem, changer na 6 CD, 4x repro, centrální dvojité zamykání, imobilizér, alarm na dálkové ovládaní, DefendLock, tónovaná skla, palubní počítač se stopkami, teploměry, funkcí dojezd atd.. je toho hodně.. pro jistotu sebou vozím v kufru i 2kg práškový hasící přístroj.

Původní cena takhle vybaveného ST200 se v květnu 1999 vyšplhala těsně pod 1,1 miliónu CZK.

Interiér:

Prostorný, na rozdíl od svého nástupce nepůsobí sterilně. To nejdůležitější mají cestující vpředu – anatomické polokožené sedačky Recaro. Jsou jedním z mnoha důvodů, proč mám radost, pokaždé když usednu za volant. Vysoké bočnice, do kterých doslova zapadnu a které drží a drží. S mojí výškou nemám problém najít svojí polohu za volantem, ten je stavitelný ve dvou osách a ve velkém rozsahu. Sedačka řidiče má navíc elektricky nastavitelnou výšku.

Pokuď jde o ergonomii, nevím co bych mu vytknul. Na ovládaní jsem si zvykl, skutečně není nic co by mi překáželo, nechybějí mi ani odkládací prostory, z auta si stejně nedělám skladiště :)

Drobností jsou kožené výplně dveří, doplňky ST200, modré přístroje, okolí palubky s jiným dekorem a další. Neduhem je to, že se jednou a čas ze dveří ozve nějaký ten pazvuk. Ale na to, jak tvrdý podvozek v tomhle autě je, je sezení vzadu velice pohodlné, sedáky jsou správně dlouhé, podepírají stehna, opěradla jsou příjemně sklopené a není tedy žádný problém absolvovat tam skutečně dlouhou jízdu. Prostor pro nohy je nadstandartní, nad hlavou taktéž i když část prostoru ubírá tvarovaná výplň pro střešní okno.

Jízda:

Je důvodem, proč si vybrat tohle auto. Na využití potenciálu se musí ST brát mimo město a mimo dálnice, jeho síla není jen v motoru, který je schopen v momentě prudce reagovat na nejjemnější pohyb plynového pedálu – ale i v zábavě, kterou poskytuje při průjezdu krajinou. Ne-že by byl krátký městský sprint nudný, to ne.. nebo, že by nezvládalo dálniční rozcvičky.. s tím si poradí hravě a přitom čeká na to, než ho vezmete mimo civilizaci. Jeho síla je v pocitu a adrenalinu, který dokáže dlouhé desítky minut pumpovat skrz volant, pedály a Recara do krve a mozku, kde dokáže zapálit ty nejhezčí pocity, které může řidič zažít. Řízení je přesné jako žiletka a vyžaduje si pozornost, odměňuje se množstvím informací, které vrací do volantu – za volantem ST v praxi ale poznáte význam výrazu "torque steer", stačí trochu méně kvalitní cesta či vyježděné koleje a vy musíte držet volant skutečně pevně a korigovat jeho neustálý tah při plném plynu. Přiměřeně široké nízkoprofilové pneu milují hladký asfalt, kterého je u nás jako šafránu, každý nájezd pod plynem do vyježděných kolejí na dálnici vám opět chce vytrhnout volant z rukou. Přední poháněná náprava toho dovolí hodně, poslouchá na slovo a zadní se za ní doslova vleče v přesné stopě, kola neodskakují, za žádných okolností – na rychlých výjezdech z poloviny zatáčky se dá vyblbnout snad do nekonečna. Víte, co se kolem vás děje a o tom to má být. Tvrdé odpružení dovolilo malé boční náklony – nezvykl jsem si ale na celkem výrazné noření předku při prudším brždění a zvedání při akceleraci. Tento nedostatek byl naprosto dokonale odstraněn výměnou všech sériových pružin za set H&R, které vůz snížili o dalších 20mm a zdůraznili vlastnosti podovzku. Jinak díky solidnímu rozvoru je ST nad očekávání stabilní i při rychlostech nad 200 km/h.

Silné stránky

+ silný, točivý motor s krásným zvukem
+ upgrade na 300mm brzdy – a jejich nástup
+ tvrdý, zábavný podvozek a komunikativní řízení - umocněný instalací H&R
+ anatomické, polokožené sedačky Recaro
+ exkluzivita – tento kousek je jedna ze cca 3 kusů černých ST200 v ČR a SR
+ naprosto nepřekonatelný poměr cena/výbava/výkon/věk/image
+ pohodlí pro cestující vzadu a velký kufr
+ vyhřívané čelní sklo QuickClear

Slabé stránky

- absence tempomatu
- 58 litrová palivová nádrž s dojezdem max. 650km
- kosmetické vady – oděrky a škrábance, poškození po kroupách
- náchylnost k povrchové korozi

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

ST dostává nadstandardní péči, mnoho věcí měním preventivně - mým cílem je dostat jej do mechanicky naprosto perfektního stavu. Každý servis je výhradně s originálními díly Ford, olej měním každých 6-8000km, diagnostiku si dělám sám, myju pouze ručně za použití kosmetiky AutoGlym, Dodo Juice, Bilt Hamber.

Většinu prací zadávám autorizovanému servisu - hlavně kvůli kombinované záruce na materiál a práci.

Kompletní historie oprav a údržby je uvedena pod recenzí v novinkách. Všechny faktury za servis mám uložené.

Historie údržby:

2008

• MAHA
• nahradní klíč
• pneu Pirelli PZero Nero 215/45 R17 Y XL
• olej + filter
• tyčky zadního stabilizátoru + silentbloky
• chladící kapalina
• řemen vodní pumpy
• palivový filter
• brzdová kapalina
• 6x zapalovací svíčky Ford
• zapalovací kabely Ford
• zadní brzdy Ford
• repro Magnat Classic 163 zadní dveře
• Ford koberečky s úchyty do podlahy
• nastavení kulisy řazení
• olej + filter po 6000km
• klip na bezpečnostní pás řidiče
• zapalovač Ford
• 3x krytky prahů ST200
• vzduchový filter Ford
• čištění MAF, škrtící klapky, volnoběžného ventilu
• opravené otevíraní 2.sací větve v přední hlavě
• nový klínový řemen alternátoru, serva a klímy
• spínací relé blinkrů
• stěrače Ford

2009

• guma pedálů Ford
• spodní těsnění pravých zadních dveří
• olej + filter Ford po 6000km
• žárovka H1 v pravé mlhovce
• klíč na kola
• žárovka pro osvětlení zapalovače a popelníka
• 2x bílé LED T10, v orig. objíkách prostoru pro nohy vepředu
• tmavé blinkry + oranžové žárovky
• servo nastavení sklonu pravého světla
• Black eyes, černá metalíza a renovace světel
• převodovkový olej
• vodní pumpa, řemen, chladící kapalina + proplach - vše Ford
• uložení predních tlumičů
• vzduchový filter Ford
• jednotka ABS/TCS
• 300mm přední brzdy - třmeny Mondeo ST220, obložení Mondeo ST220, kotouče 300mm ST170
• brzdová kapalina + proplach
• STK + EK
• pylový filter
• 4x krytky disků Ford
• olej + filter Ford po 6000km
• krytky šroubů středové konzole Ford
• napínací kladka vodní pumpy

2010
• seřízení kulisy řazení
• hasící přístroj práškový 2kg
• uchycení palivového filtru
• vyhřívané čelní sklo Ford (0 Kč, z poistky)
• napínací a vodící kladka klínového řemene
• uložení zadního stabilizátoru
• svorky IMRC
• čištění a přetěsnění UIM, TB, IACV
• konektor podtlaku v UIM na posilovač brzd
• pružina a svorka kulisy řazení
• tlumič schránky před spolujezdcem
• manžeta a doraz LP tlumiče
• pružiny H&R -20mm
• kompletní výměna zadních lemů a vnitřních blatníků
• vyhřívané čelní sklo Ford (10550 Kč)
• olej + filter Ford po 7000km
• palivový filtr po 30,000km
• 2x EGR/DPFE hadičky
• geometrie
• oprava konektoru předpínače pásu
• třmeny natřené zlatou barvou
• oprava těsnění levého prahu
• zátky šroubů zadních dveří
• pylový filtr
• měření výkonu na MAHA LPS3000
• oprava hadičky ostřikovače
• test komprese válců
• seřízení světlometů
• bezramínkové stěrače

2011
• 2.test komprese válců
• zámek LP dveří
• 3.test komprese válců
• oprava kabeláže rádia
• olej + filter Ford po 8000km
• tlumení předních dveří + 4x tapeců
• repro Kicx ICQ 652 přední dveře
• vyčištěn EGR + IACV
• výměna klaksónu vpravo
• výměna 2x dveřních těsnění u střechy
• přetěsnění konzole pylového filtru
• přetěsnění konzolí zadních světel
• čištění vnitřku předních světel
• odstraněna deka z kapoty
• na konci sezony SPZ v depozitu

2012
• nové těsnění dveří řidiče
• nové 6x vstřikovače Bosch/Motorcraft
• čištění LIM, UIM, TB, IACV + těsnění
• vzduchový filtr
• STK+EK
• olej+filter
• LP rameno + geometrie
• výměna kapaliny posilovače řízení
• oprava plechu katalyzátoru
• oprava úchytu zadního stabilizátoru + silenty
• 2x nový silentblok motoru + seřízeni kulisy řazení
• výměna serva L světla
• výměna tyček stabilizátoru - přední náprava
• 2.měření výkonu
• přetěsnění kompresoru A/C, ventil, hadice, plnění
• čistění A/C ozonem
• výměna kolečka motorku zvedáni sedačky
• 2x H7 Osram NightBreaker
• přesun IMRC pod baterii
• 3x krytka prahu
• autobaterie Varta Blue Dynamic 60Ah, 540A
• komponentní repro PowerBass S-6C
• nová zapalovací cívka
• přetěsnění výfukových svodů
• oprava úchytu zadního stabilizátoru
• decat
• nový MAF
• repase zadních brzdových třmenů
• nové komplet zadní brzdy Ford
• lakování origo masky do černé
• Short RAM intake
• zimní pneu Nokian WR G2 215/45 R17 V XL
• vystřelovací klíč
• olej + filtr
• HEL opletané brzdové hadice + brzdová kapalina

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Zakoupeno v malém autobazaru na severu Prahy v březnu 2008.

Úpravy

Brzdy a podvozek:
• 300mm brzdy Mk3/ST170
• HEL brzdové hadice
• pružiny H&R -20mm

Motor:
• Short RAM intake
• Decat Toyosports
• přesun IMRC modulu pod baterii

Exteriér:
• Black metallic eyes
• černá ST maska chladiče
• tmavé boční blinkry
• odstraněné matné pásky na B-sloupcích
• odstraněné logo Mondeo a ST200

Audio:
• vytlumené dveře (STP Gold)
• vytlumené tapecy 4x (Brax, ANS, Sinus DBW)
• vepředu 165mm komponentní repro PowerBass S-6C
• vzadu 165mm 3-pásmové koaxiály Magnat Classic 163

Interiér:
• Short shifter
• bílé LED v prostoru pro nohy vepředu - v origo objímkách
• tlumič přihrádky před spolujezdcem z britské verze GhiaX
• odstraněna deka z kapoty
• hasící přístroj práškový 2kg

 
reklama

Novinky v recenzi

10.12.2012 15:08

Nové úpravy + servis

- sání Cosmo Racing Canada a HEL opletané brzdové hadice
- nové zimní pneu Nokian WR G2 215/45 R17 V XL
- nový MAF
- nové zadní brzdy + repase zadních třmenů
- lakování ST masky do komplet černé (nyní je stejná jako na Focus RS Mk1)
- vystřelovací klíč
- výměna oleje + filtru
- brzdová kapalina

8.10.2012 14:13

Údržba

- nová zapalovací cívka - stará přestávala sloužit
- výměna těsnení obou výfukových svodů
- opět se opravoval úchyt zadního stabilizátoru
- a nové komponentní reproduktory, asi to nejlepší v dané cenové hladině - PowerBass S-6C s hedvábnou výškou

22.8.2012 14:47

Nová autobaterie

• stará autobaterie dosloužila - nahradila ji Varta Blue Dynamic 60Ah, 540A
• nová PZ krytka prahu

21.7.2012 18:47

Přesun IMRC modulu

Dnes jsem po neustalem odkladani presunul IMRC modul spod deklu na predni hlave pod baterii :) ..modul vlivem tepla nekdy nefungoval jak mel, otviral druhou saci vetev pozde - nebo vubec - coz je nyni vyreseno, je na miste, kde je mnohem nizsi teplota, nesala tam horko. Pri testovacce v Brezanskem udoli otviral hned a presne kdy ma, takze konec nejistoty, jestli se chytne.

Uchycen je na trech bodech - dva jsou videt na fotce a treti je stahovacka v drzaku airboxu.. IMRC je ta hlinikova krabicka s kabelazi a bovdenem.

27.6.2012 23:47

Nové video

- přidal jsem video natočené s kámošema - moje ST200, Focus RS, ST225, ST170,... :) doufám, že se bude líbit

17.6.2012 13:20

Oprava A/C

Konecne mam opravenou celou klimatizaci. Meneny pretlakovy ventil, roztrzena hadice, pretesneny dekl kompresoru u regulacniho ventilu. Samotne tesneni tela kompresoru a ventil jsem nakonec menit nenechal, nebyl duvod a nechtel jsem hlavne nechavat demontovat cely kompresor. Dale cisteni ozonem - a huraaaaa, konecne mi funguje klima!!! ..na vystupu krasny +1°C, prozatim zadne uniky z okruhu.. oprava probehla v PneuVulkan Seberov - opet k me spokojenosti i na to, ze se jim pred 3/4 rokem ta praskla hadice pokusila zavrazdit mechanika.. a jeste musel celou opravu delat s autem nad hlavou, pac jsem se chtel vyhnout demontazi kompresoru.. vysledek - automaticka klima je paraaaaada, jsem z ni nadsen!!

22.5.2012 14:39

Velký servis

ST jezdí a od dubna je po velkém servisu ve Ford Maier - měnilo se:
- LP rameno
- tycky stabilizatoru - predni naprava
- silentbloky + oprava uchyceni zadniho stabilizatoru
- predni silentblok motoru
- zadni silentblok prevodovky
- geometrie
- servo olej
- olej+filtr
- oprava rezonujiciho plechu katalyzatoru
- oba motorky ve svetlech + serizeni
- STK+EK
- Krome jineho se jim povedlo rozchodit zarezle excentry na zadnich ramenech (vzdy jsem predtim dostal info, ze se museji odvrtat) - takze je konecne spravne udelana geometrie
- jezdí jako úplně nové auto, je v něm ticho, žádné bouchání - díky novému uchycení motoru funguje i řazení rychlostí mnohem líp

25.4.2012 00:36

Odtah do servisu

- přidal jsem fotky z plánovaného odtahu do servisu
- bude se dělat pár zajímavých věcí :))

11.4.2012 22:21

VIDEO: první start od montáže nových vstřiků

- video je zde: http://www.youtube.com/watch?v=8m9ZEzVm52Y
- nové vstřiky, všechna těsnení, vzduchový filtr

4.4.2012 21:10

Nové vstřiky z USA

- dnes dorazila proclená zásilka 6 úplně nových 19lbs vstřikovačů Ford/Bosch
- pomalu probíhá čištění spodku sání a okolí

30.3.2012 00:53

Vstřikovače z USA + příprava na sezónu 2012

- z ST je vymontované celé sání až k hlavám motoru, důvodem je montáž úplně nových vstřikovačů, objednaných z USA :)) ..původní fungují, ale nové jsou nové :)))
- přichystané jsou nové silentbloky motoru: přední + zadní
- po vyčištění sání a motáži vstřiků bude hned následovat pár zásahů na podvozku

6.2.2012 01:56

Zimní spánek

ST je od začátku listopadu uloženo k zimnímu spánku, pro sezónu 2012 chystám několik zajímavých novinek, nechte se překvapit

8.11.2011 01:08

Jezdíme

- spod kapoty vyhozena tlumící deka
- nalítáno již 214tis km
- drobný servis, čištění interiéru a klimy - včetně čištění předních světel

23.8.2011 16:56

Drobnosti

- v galerce jsou fotky porovnání laku po aplikaci jedné vrstvy Collinite #476s
- povedlo se mi definitivně se zbavit zatékání do auta + zbavil jsem se otravného vrzání pantů př.dveří - nepomáhalo mazání, takže nastoupilo důkladné číštění a bylo hotovo

17.6.2011 17:59

Výměna těsnění + "prdící kuře" :)

Dnes jsem vyměnil levé i pravé těsnění nad dveřmi u střechy, původní bylo dotrhané a zmuchlané. Konečně jsem taky vyměnil klaksón vpravo, fungoval jenom jeden tón a moc slyšet tedy nebyl :) ..konečně se nemusím stydět za to "prdící kuře" :D

5.6.2011 19:33

Novinky za 3 měsíce

- výměna oleje, vyčištil jsem IACV + EGR ventil
- dokončené komplet tlumení dveří: STP Gold, Brax a nové repro vepředu

21.3.2011 01:26

Video z jízd na okruhu v Mostě - 19.3.2011

Včera jsem si po podzimní premiéře opět zajezdil v Mostě, za všechny jízdy průměrná spotřeba 23,7l/100km - ta se oproti podzimu zásadně zvýšila :D ..výzva na tento rok - dostat se pod 2:15.. ST je na zimních pneu a já se pořád učím, jak na to.. :)
http://www.youtube.com/watch?v=2F36jaOce1E&feature=channel_video_title

18.3.2011 23:02

3. výročí s ST

Dnes jsou to přesně 3 roky, co jsem ST koupil. Doufám, že budou následovat minimálně další 3 roky, protože mi dělá radost pořád a čím dál tím vetší :) ...upravil jsem část o servisu, přidané nové fotky - a chystám novou recenzi.

Na autě je pár novinek:
- oprava úchytu zadního nárazníku, který jsem vlastní chybou poškodil
- oprava prasklé levé mlhovky
- nový vzduchový filtr

11.2.2011 20:49

Kompresní tlaky + nový zámek

- nechal jsem vyměnit zámek v LP dveřích - takže je od včerejška je centrál plně funkční - po třech letech hodně velká změna :D
- zároveň máme za sebou opakované měření kompresí - motor je PERFEKTNĚ vyvážen, rozdíly jsou do 0,3Bar u zahřátého motoru - takže nic nebrání dalším pracím na autě :)

17.1.2011 19:07

Nové video

http://www.youtube.com/watch?v=V1E5Y6_U3YQ

17.12.2010 20:38

Drobnosti #2

- nové bezramínkové stěrače Ford, oprava hadičky ostřikovačů
- nová hyper-lékarnička
- seřízení světlometů (konečně nesvítím do země) a vyčištění klaksonu (konečně normálně troubím)

21.11.2010 21:04

Drobnosti #1

- nový pylový filtr
- opravené těsnění levého prahu u řidiče
- nasazené chybějící záslepky v zadních dveřích

18.11.2010 22:23

Konzervace laku na zimu

Minulou neděli jsem poprvé použil pořádné detailingové postupy na Ka i ST - k zakonzervování laku před zimou. Šampon Dodo Juice Born To Be Mild, medium clay Bilt Hamber, vosk Collinite #476s, mikrovlákna, aplikátor, AG Fast Glass, AG Custom Wheel Cleaner.. Práce cca 4 hodiny na auto, výsledek je úžasný - lak hladký jak sklo, krásný hluboký lesk, který jsem na ST předtím neviděl. Fotky na konci galerie ;)

12.11.2010 00:51

VIDEO: Měření výkonu na MAHA LPS3000

- dnes večer jsem byl v pražské pobočce Profituningu v Libuši na změření výkonu na motorové brzdě MAHA LPS3000 - na tuhle akci jsem se těšil a zároveň hodně obával výsledků - nakonec jsem nebyl sklamán, běžná ztráta po nájezdu 200tis km je i přes 10% - mé hodnoty jsou na 130,9kW @ 6500rpm a 207Nm @ 5465rpm.. což znamená 12% nižší kroutící moment a o 145 nižší výkon proti údajům výrobce u nového ST.. obě křivky jsou prakticky v pořádku, což je dobrá zpráva - mým cílem pro nadcházející sezonu
je dostat se výkonnostně alespoň na úroveň nového motoru.

Video z dnešního večera je zde:

http://www.youtube.com/watch?v=ZIbX3MZQmZg

3.11.2010 20:16

Premiéra na okruhu v Mostě

30.10. jsem se zúčastnil volných jízd na Autodromu Most, byla to moje okruhová premiéra. Mam tedy za sebou prvni jizdu na okruhu vubec - pred jizdou jsem byl nervozni jak malokdy :D ..cilem nebyla jizda na cas, ale "osahat" si me vlastni reakce a auto. Gumy zimni, prvni kola byly hodne rozpacite, nevedel jsem jak na brzdy - brzdil jsem hodne brzo a prilis malo razantne, no a trvalo mi 3 kola, nez jsem si nejak ustalil, ktere rychlosti vubec radit na vyjezdy, ze kterych jsem zrychloval velice pozde - jizda malo plynula. Netusil jsem jak se bude chovat cim bliz bude na hranici gripu, presto jsem nezaznamenal ani nedotacivost ani pretacivost, nehnal jsem jizdu dal nez na velice jemne pisknuti gum trochu mne sokovalo, jak kluzne jsou obrubniky :) na brzdy si stezovat rozhodne nemuzu, nehnal jsem je na hranu.. celkove mam obrovske rezervy, ale uz ted vim, ze okruhy si budu osahavat vic a vic.

Na konci recenze je zminene video.

11.10.2010 19:41

Zlaté třmeny, nové pokličky disků a přetěsnění

- brzdové třmeny jsou očišteny a natřené zlatým kladívkovým Alkytonem.. na "oslavu" jsem vyměnil poničené chromové středové pokličky disků za nové :)
- přetěsnil jsem konzoli pylového filtru, původní těsnění již bylo poškozeno a propustilo něco dešťové vody.. nyní by mělo být po problému

3.10.2010 18:29

Plánovaný servis

- v autorizáku Frolík&Rataj vyměněny obě hadičky mezi EGR potrubím a DPFE, jedna byla prasklá
- blikala mi 4x kontrolka airbagu = předpínač pod sedačkou řidiče, problém jsem "řešil" štrachaním kabelama - přestříkali se oba konektory na řídící airbagu a pod sedačkou a je po problému
- geometrie - předek seřízen, na zadku jsou dle očekávaní zarostlé excentry v ramenech v uchycení k pomocnému rámu, takže se chystám na výměnu silentbloků v zadních ramenech - a když už budu u toho, tak půjdou asi všechny :)

24.9.2010 00:04

Servis ve Frolík&Rataj

- výměna oleje po 7000km, tradičně Ford Formula A1 5W30... jinak za tu dobu motor sežral necelých 0,5l, což je krásné číslo
- nový palivový filtr
- promazané uložení zadních pružin a panty dveří..
Jinak musím tento servis pochválit, vynikající přístup, který se jen tam někde nevidí, po dlouhé době jsem odcházel ze servisu s úsměvem.

1.9.2010 19:53

Nové vyhřívané čelní sklo

- vyměněno po kroupách.. cena 10550,- Kč

16.8.2010 19:04

Kroupy

- včerejší bouřka s krupobitím mně chytla na Chodově, výsledkem je prasklé čelní sklo, zničené víko kufru, střecha plná ďolíčků, kapota, hrany dveří, boky, urvaná hrana plastu pod oknem, ... radost :((((

9.8.2010 23:07

Detaily

- po oprave lemu a snizeni jsem zahodil stare reklamni (Charouz) podlozky pod SPZ, nasadil ciste cerne leskle a odstranil matne "wheather-strips" ze dveri.. aktualni look je na 2 fotkach na konci galerky

7.8.2010 18:10

Nové zadní lemy a snížení na H&R -20mm

- dnes jsem si po dlouhém čekání vyzvedl ST z opravy u klempíře, nechal jsem vyměnit celé zadní lemy včetně opravy vnitřních blatníků, auto je teď bez rzi :)
- zároveň jsou namontovány pružiny H&R, snížení je cca -20mm, vlastnosti auta takřka DOKONALÉ - již žádné topení ani zvedání předku při brždění a akceleraci, je o málo tužší, ale pořád filtruje malé nerovnosti, zkrátka - SUPER :)

1.7.2010 13:52

Was für eine angenehme rote Überraschung ist das!

- z Německa dorazil balíček s pružinami H&R.. po víkendu by mělo být ST o 10-15mm víc k zemi.. moc se těším!!

23.6.2010 00:03

Prasklá přední pružina - H&R na cestě

- dostal jsem záminku na výměnu všech čtyř pružin - ST je pořád v klempířské dílně a náhodou se přišlo na prasklou pružinu v pravém předním kole.. po dlouhém vybírání mezi Eibach a H&R jsem na základě zkušeností z amerických Contourů SVT vyřadil Eibachy a rozhodl se pro set německých H&R, které jsou tvrdší, díky většímu průměru víc vydrží a hlavně SVT/ST200ku snižují rovnoměrně narozdíl od Eibachů, které víc klesnou "na zadek" a nechávají nechutný prostor v předním podběhu

23.5.2010 16:37

Tlumič schránky před spolujezdcem

- z UK mi dorazil origo tlumič schránky před spolujezdcem, který se montoval pouze do britské verze Mk2 a výbavy GhiaX - gumové pouzdro naplněné tekutinou, vyrobeno v závodu Pirelli - prkotina, která udělá radost hlavně za jízdy, když je potřeba něco vylovit z přihrádky - i když je plná, při puštění nemá tendenci vylomit se z úchytů, ale kultivovaně se zastaví.. potěší :)

10.5.2010 11:55

Výpis nových dílů a servisních zásahů + finance

- do sekce "Servis" jsem doplnil seznam všech dílů a servisních zásahů, které jsem na ST nechal dělat, včetně výsledné sumy, kterou jsem doteď do auta investoval

11.4.2010 21:31

Nová pružina v kulise řazení

- vyměnil jsem pružinu a jeji uchycení v kulise řazení, ta stará byla unavená a řadička měla menší stranovou vůli.. ta je nyní minulostí :)

22.3.2010 23:24

Jízdy veřejnosti v Mostě

- za hojné účasti Focusů ST a RS z ford-focus.cz jsme se s Lady-Ka zůčastnili jízd pro veřejnost, hlavně mně překvapila hojná a hlavně nekoordinovaná účast lidí z MACZ :D ..viz Wii-Jay-ův výčet :D

20.3.2010 23:33

Čištění sání a senzorů

- jelikož má ST nalítáno přes 190tis km, po roce a něco jsem se pustil do větší údržby, vyčistil jsem: celé sání, škrtící klapku, volnoběžný ventil, váhu vzduchu, senzor teploty nasávaného vzduchu - a zejména kanály v UIM za škrtící klapkou nad vstřikovačema.. celkem spotřebováno asi 6 hodin času
- vše s výměnou všemožných těsnění, vyměnil jsem i plastové klipy na IMRC za nové, včetně napojení podtlakové hadice na posilovač brzd

12.3.2010 22:40

Diagnostika

- od začátku zimy jsem nedělal diagnostiku, tak jsem měl drobné obavy - nakonec zbytečně - vše je v pořádku, takže žádné stálé ani sporadické chyby

1.3.2010 21:28

Čelní sklo + 2x kladka,...

- ST dostalo nové, samozřejmě opět vyhřívané čelní sklo od pana Forda
- nechal jsem vyměnit napínací a vodící kladku pohonu alternátoru, klimy, serva.. vodící kladka měla v ložisku menší vůli a jak se to dělalo, tak jsem preventivně nechal udělat i napínací :)
- výměna silentbloků zadního stabilizátoru

17.2.2010 20:53

Prohlídky

- za poslední týden jsem měl ST 2x na zvedáku, v první řadě jsme prohlídli přední brzdy - na nových 300mm Mk3/ST170 jsem najezdil téměř 4000km, na STK v říjnu ukázali dokonalou symetrii a i nynější stav je naprosto perfektní, uložení větších třmenů je OK, stejně jako kotouče a destičky
- z přední nápravy je verdikt rovněž potěšující, jelikož ramena jsou pořád v dobrém stavu, řízení je bez vůlí, stejně jako stabilizátor a jeho uložení
- na zadní nápravě se budou po 20,000km opět měnit dva silentbloky stabilizátoru, bohužel je to daň za ježdění po ČR a SR..
- jelikož mi za celý čas s ST od 2008 neubyla ani kapka provozní kapaliny, není překvapením ani teď, že veškeré části kolem posilovače, chlazení, těsnění jsou dokonale suché, nenašli jsme ani úniky oleje atd.
- jinak palivový filtr drncal o nádrž, tak je nově připevněn páskou na svém místě :)

23.1.2010 20:46

Hasící přístroj

- tak konečně jsem se dokopal ke koupi hasícího přístroje, je to práškový 2kg, místo měl připraveno na popruhu v kufru.. doufám, že ho nebudu muset nikdy použít :)

12.1.2010 23:07

ST v zajetí sněhu (video)

..aneb jak jsem se vyhrabal :)

6.1.2010 12:35

Recenze nyní komplet v češtině!!

- celou recenzi jsem přeložil do češtiny, tak doufám, že tato novinka potěší :) ...rubriku novinky dodělám postupně
- doplnil jsem sekci servis

3.1.2010 16:02

Skvelý zraz MACZ na Strahově + Džbáně

- včera jsem se s ST ukázal na svém prvním srazu MACZ - výborná atmosféra, super lidi - těším se na další akce!!

31.12.2009 15:48

PF 2010

Všetkým uživateľom MACZ a fanúšikom prajem štastný a úspešný nový rok 2010!!

30.12.2009 23:36

190,000km

- na vánoční cestě na Slovensku naskočilo na tacho ST krásných 190,000km :)

17.12.2009 19:18

Servis

- po 7,000km som nechal vymeniť olej s filtrom (Ford, A1, 5W30)
- nová napínacia kladka remeňa vodnej pumpy, stará bola zatuhnutá a hlučná
- vyčistené pojazdy ľavého predného okna - zatváranie je už OK
- dorazili mi 2 krytky skrutiek na stredovú konzolu, ktoré chýbali :))

29.11.2009 20:06

17 nových fotiek

- ďaľšie nové fotky :) nafotené dnes v Prahe OC Chodov a na Jižním městě

20.11.2009 20:27

Krytky ST diskov

- dorazili mi chrómové stredové krytky na origo disky - zatiaľ som nasadil len jednu, keďže mi ju niekdo ukradol na Chodove pred pár mesiacmi.. ostatné poputujú na auto aby nahradili staré poničené, až budu zrenovované disky

14.11.2009 12:36

Prechod na zimný režim + peľový filter

- keďže s autom jazdím 2. rok aj v zime, tak som prezul na zimné Michelin PA2 215/45 R17, bohužiaľ len s indexom H, takze iba do 210km/h - ale kto by s tým v zime jazdil rýchlejšie? :)
- ST je umyté, navoskované, tesnenia ošetrené silikónovým olejom
- nový kabínový filter (Ford)

8.11.2009 22:10

Nové video z jazdy

- pre zmenu nové video, tentokrát v pohybe a so zvukom tak ako sa patrí ;)

19.10.2009 14:37

Nová STK + EK

- v Dekre na Chodovci v Prahe 4 absolvovalo ST emisnú a technickú kontrolu - a to bez najmenších problémov

5.10.2009 22:34

Doplnené fotky interiéru

- pridal som niekoľko fotiek interiéru, ktoré vyslovene chýbali..

17.9.2009 19:29

Odstránené tuzingové pliešky z kapoty

- z kapoty som dal dole tie otrasné tuzingové, rádoby-chrómové pliešky, s ktorými som ST kúpil - bývalý majiteľ asi nemal vkus.. plochy som rozleštil brúsnou pastou a nie je po nich ani stopa.. pridal som jednu novú fotku, konečne sa za to nemusím hanbiť, huráá :))

13.9.2009 12:33

300mm brzdy po 1500km

- brzdy sú zabehnuté a naplnili moje očakávania => na jemný dotyk reagujú výrazne citlivo a ich nástup je totálne odlišný od predošlých - sú ostré, konečne mám pocit, že sa na ne dá spoľahnúť, dávajú pocit istoty, keď i z veľkých rýchlostí reagujú a s chuťou sa zakusujú, v brzdovom pedály je cítiť jasnú odozvu

3.9.2009 23:37

Nové video

- na youtube som vypustil prvé ucelené video, ktoré som dnes narýchlo pripravil, je to natočené telefónom bez stabilizácie, preto tie roztrasené ruky - dúfam, že ukáže trochu viac ako fotky a bude sa páčiť :)

3.9.2009 01:05

Návrat na MACZ + zabehávanie 300mm bŕzd

- po viac ako pol roku som sa rozhdol pre návrat na MACZ, myslím, že som ST venoval toľko pozornosti, že by bola škoda nechať ho v ústraní
- k autu - dnes som vymenil vzduchový filter (orig.Ford)
- 300mm brzdy zabehávam, zatiaľ je to cca 100km po meste, dojmy sú zatiaľ iba pozitívne, brzdový pedál je tuhší a veľmi citlivý - už teraz sa však svojim účinkom vyrovnajú predošlým.. to si neviem predstaviť, aké silné budú o ďaľších 500km!! Samozrejme sa podelím ;)

2.9.2009 11:14

300mm predné brzdy + nový modul ABS/TCS

- v rámci oslavy najazdených 20,000km za volantom, dostalo ST nový modul ABS, takže konečne funguje jak TCS tak ABS!!
- moja nespokojnoť s brzdami vyústila do radikálnej zmeny - na ST sú odvčera na prednej náprave namontované masívne 300mm brzdy s novými brzdičmi a obložením, ktoré používa novšia ST220
- plus základné veci ako je nová brzdovka s prepláchnutím okruhov

11.8.2009 22:34

Výmena uloženia predných tlmičov

- klepanie od prednej nápravy sa dnes vyriešilo výmenou obidvoch uložení predných tlmičov - nové sú misky aj ložiská, takže ST je pri prejazde nerovností opať krásne tiché a riadenie reaguje tak ako sa patrí ;)

30.7.2009 23:38

Nová vodná pumpa + prevodovkový olej

- vodná pumpa, remeň a chladiaca kvapalina sa menili preventívne, od r.2003 má totiž Ford revidovaný model tejto pumpy
- nový olej v prevodovke - i keď Ford udáva náplň ako doživotnú, po 10 rokoch nemá povodné vlastnosti a hlavne - od 2001 má Ford pre túto MTX-75 úplne novú špecifikáciu XT-M5-QS, takže tam putovala táto - vo výsledku je radenie rýchlostí jemnejšie

27.7.2009 20:57

Diagnostika

- dorazila mi OBD-II diagnostika s čipom ELM327, ST som pripojil cez soft ScanMaster -> ST neukazuje žiadne chybové kódy, lambdy a všetky ostatné systémy sú OK

26.7.2009 11:39

Black eyes

- dnes som spravil svoje vlastné "black eyes" a vyčistil vnútornosti svetiel
- vymenené servo naklápania pravého svetla

23.7.2009 20:58

Blinkre

- namontované tmavé bočné blinkre
- biele LED T10 v origo objímkach v priestore pre nohy vpredu

20.4.2009 22:13

Prezuté

- prezuté na letné Pirelli P Zero Nero 215/45 R17 Y XL

15.4.2009 20:15

Po servise v AutoPalace

- výmena oleja (A1, 5W 30) s filtrom
- nová žiarovka H1 v pravej hmlovke
- prehliadka po zime -> na prednej náprave sa budú musieť vymeniť tyčky stabilizátorov, inak bez problémov

22.3.2009 19:57

Výpis noviniek

6.3.2009
- nasadené chýbajúce tesnenie na spodnej strane pravých zadných dverí
- nová guma na pedáloch spojky a brzdy, orig. Ford

6.1.2009
- oslava výročia - 180,000km na tachometri

3.1.2009
- opravené otváranie schránky pred spolujezdcom -> páčka, ktorá otvára jazýček sa ulomila.. - teraz už je to OK a funguje ako má :)

18.12.2008
- nové stierače Ford

12.11.2008
- nové relé blinkrov
- nová chladiaca kvapalina Ford

9.11.2008
- príprava na zimu, kompletne vyčistený interiér, ošetrené kožené časti Sonaxom, zámky a tesnenia silikónovým sprejom, samozrejme ručné mytie a voskovanie karosérie

1.11.2008
- prezuté na zimné Michelin Pilot Alpin Sport 2 215/45 R17 H

22.10.2008
- dal som v AutoPalace vymeniť plochý remeň na alternátor/kompresor klimy/servo - bol tam ešte povodný a začínal som oň mať obavy
- vyčistené predné brzdy - bol v nich nejaký bordel a pri brzdení vydávalo pravé predné koleso pazvuky... náprava aj geometria je OK

20.10.2008
- odkódované rádio - po odpojení baterky som zistil, že nemám kód ani v manuále.. tak som rádio vybral a podľa sériového čísla z netu stiahol utilitu na jeho výpočet

18.10.2008
- otrasné výsledky z dvoch letných akcií, kedy som od ST očakával plný výkon a neustály pocit, že motor ani zďaleka nepracuje na maximum, som sa naštval a vyčistil som komplet celé sanie, škrtiacu klapku, MAF senzor, senzor teploty nasávaného vzduchu a voľnobežný ventil, to všetko s resetom a "učením" ECU
- až po vymontovaní škrtiacej klapky som zistil dovod zníženého výkonu vo vysokých otáčkach - otváranie klapiek druhej vetvy sania funguje - ale iba na zadnej hlave - príčinou je vylomený miniatúrny plastový úchyt v hodnotě pár korún.. európsky Ford však tento diel nedodáva, problém som teda vyriešil tvarovanou kovovou svorkou, ktorá tiahlo fixuje a niečo vydrží..
- šokujúci je výsledok - razantné zvýšenie výkonu a neuveriteľný ťah - ST jazdí naplno a tak ako som od 205k auta očakával
- ako bonus - nižsie volnobežné otáčky pri chladnom štarte, vyrovnaný volnobeh a plynový pedál reaguje na sebemenší dotyk

9.10.2008
- nová žiarovka H7 vľavo

11.9.2008
- ďalší servis v autorizovanom AutoPalace
- nové zadné brzdové kotúče a doštičky - orig.Ford
- nastavenie kulisy radenia - radenie rýchlostí je teraz omnoho tuhšie a hlavne presnejšie
- preventívna prehliadka spodku auta a podvozku po pol roku - je stále bez akýchkoľvek únikov, žiadne problémy

3.9.2008
- servis: ďalšia výmena oleja s filtrom po 5000km za Castrol Magnatec viskozitná trieda 5w30 a výkonnostná trieda ACEA A1 - je to Fordom striktne predpísaný ľahkobežný olej
- opať nový remeň vodnej pumpy - i keď mal tento len pár mesiacov, bol to Gates a počas chladného rána sa rád ozýval jemným pískaním, tak som ho vymenil za Ford a všetko je OK

31.8.2008
- dnes som sa Tigerommbp79 zúčastnil performance testu pre český Tuning Magazine: www.tuning-magazine.cz/performance-test na letisku v Hoškovicích u Mnichova Hradiště :) pekná akcia, výstupom bolo meranie rozloženia hmotnosti a meranie v disciplínách 0-100, 0-160, Vmax na 1000m, čas na 400m, 1000m a ďalšie.. - po mojej chybe na meraní 0-160-0 som odstúpil
- na nezaplatenie bola možnost vidieť zanalyzované svoje jazdy vďaka DriftBoxu - moj pocit zníženého výkonu z Mimoni umocňujú časy - 0-100km/h opakovane okolo 9s, čo je veľmi zlý výsledok

23.8.2008
- vďaka ST som zažil svoje prvé Mimoňské války, kde som si zašprintoval s Tigerom a jeho modrou ST200 - na šprintoch som bol o málo pomalší - mám pocit zníženého výkonu

15.8.2008
- namontované chýbajúce krytky prahov vpredu na oboch stranách
- kúpená hlavička zapalovača
- nové tmavé textilné koberčeky Ford s úchytmi do podlahy

8.8.2008
- nový vzduchový filter
- nasadený nový klip na bezpečnostný pás u vodiča, starý chýbal
- opravený zaseknutý mechanizmus otvárania viečka palivovej nádrže

2.8.2008
- korekčnou tužkou Ford som zahladil oderky a škrabance

21.7.2008
- nová fotogaléria

5.7.2008
- nesvietil mi pravý predný blinker - niekto nezajistil objímku a tá spolu so žiarovkou vypadla z paraboly :D takže "opravené" - žiarovka pre istotu vymenená
- premazané lanko a bovden škrtiacej klapky

21.6.2008
- do zadných dverí som namontoval nové reproduktory, 3-pásmové koaxiály Magnat Classic 163 s niklovým košom a polypropylénovou membránou, o priemere 165mm nad redukciou od Dexonu z Ford rozmeru 5"x7"
- konečne mi tam nič nechrastí, zvuk je čistejší a prekreslenejší.. teda iba vzadu :D

19.6.2008
- dnes sa mi ST vrátilo zo servisu, Ford AutoPalace na Spořilově opatovne zaváhal kvoli termínu
- takže: nové sviečky, zapalovacie káble, nová brzdová kvapalina
- na zadnej náprave nové tyčky stabilizátoru, silentbloky a úchyty
- nastavené svetlomety
- výsledkom je ustálený voľnobeh, štartuje okamžite
- brzdová kvapalina tam musela byť dlho - po výmene má brzdový a spojkový pedál zdravý tuhý chod

6.6.2008
- nový olej a filter, chladiaca kvapalina, palivový filter, ktorý bol zvonku kompletne hrdzavý
- nový drážkovaný remeň vodného čerpadla, starý bol popraskaný a na jednom mieste už nalomený.. auto sa o niečo ukludnilo, motor menej vibruje a má jemnejší chod

10.5.2008
- nové fotky

28.4.2008
- prezuté na nové letné Pirelli P Zero Nero 215/45 ZR17 Y
- najazdené už viac ako 2000km, spotreba oleja prakticky žiadna, sme stále na hornej ryske

13.4.2008
- cez víkend trasa Praha -> Trenčín (SR) -> stredné SR a naspať, celkovo 930 km bez jediného problému, priemerná spotreba 8.3 l/100km svižnou jazdou

8.4.2008
- opravené uchytenie zadného sedáku do podlahy

29.3.2008
- ST som si včera vyzdvihol zo servisu AutoPalace na Sporilově
- diagnostika - OK
- tlmiče a brzdy na MAHA - OK
- nezistené úniky kvapalín
- vymenená žiarovka H7, nový náhradný kľúč
- premerané snímače ABS na prednej náprave - OK, avšak riadiaca jednotka ABS/TCS je odpojená, konektor zaizolovaný

18.3.2008
- stal som sa majiteľom jedinečného čierneho sedanu Ford Mondeo ST200 - začínam písať recenziu
- stav tachometru - 166900km

Video

Přímý odkaz na video.


Přidat názorDiskuse: Ford Mondeo ST200 + nové VIDEO

zobrazené auto není aktivní, nelze diskutovat

Další vozy Ford Mondeo


reklama

Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

nikdy mě nenechalo na cestě, ale bod strhávám za neskutečné zbytečnosti, které se permanentně objevují..

praktičnost
10

rodinný sedan s nadopovaným motorem a podvozkem.. praktický až příliš :)

prostornost
10

pohodlné sezení pro 4 dospělé osoby bez kompromisů

jízdní vlastnosti
10

bez výhrad

jízdní komfort
8

tvrdý podvozek naladěný na ostřejší jízdy bude vždy méně pohodlný - rozhodně to ale neznamená návštěvu ortopéda po dlouhé jízdě :)

provozní náklady
6

vyšší náklady jsou pochopitelné u tohoto typu auta - jsou ale udržitelné na rozumné hranici a snížíť se dají jedině omezením jeho používání :)) ..což není nejideálnejší rešení :D

náhradní díly
8

specializované díly jako ramena, ST plasty, spojka nebo například pružiny jsou drahé, na opačné straně spektra stojí spotřebný materiál a jiné překvapivě levné díly

výkon motoru
10

litrový výkon víc než 82k/l u atmosférického motoru je výborná hodnota a překonává i ST220.. ST200 disponuje dynamikou, která z něj dělá dálniční expres a umožňuje zábavné svezení

spotřeba
8

reálna ve městě od 11,5l, na okreskách při lehké noze od fantastických 7,2 litra!! ..dálniční jízdy mezi 8,5 - 10litry dle nátury řidiče :)

hlučnost motoru
10

při klidné jízdě téměř není slyšet, při ostré jízdě překvapí širokým repertoárem zvuků :)

kvalita sedadel
10

Recaro

brzdy
10

po upgrade na 300mm Mk3/ST170 dávám plný počet, ostrý nástup a výborně dávkovatelný účinek - zásadný rozdíl oproti sérii ST

zavazadlový prostor
10

celý jsem ho zaplnil skutočne jen několik krát i so sklopením sedaček 60:40 ..při mojí výšce mám problém došáhnout na věci úplně vzadu ;)


Více o modeluFord Mondeo I (1993-2000)
Ford Mondeo Vignale 2.0 EcoBoost – Krok víc než odvážný Ford Mondeo Vignale 2.0 EcoBoost – Krok víc než odvážný

Zkrášlit auto, vylepšit zákaznický servis a chtít za to…

Ford zmodernizoval Fusion i pro NASCAR Ford zmodernizoval Fusion i pro NASCAR

Speciály modrého oválu pro sérii NASCAR nesou jméno…

 

reklama





Blesk.cz

Lucie Borhyová dostala žádost o ruku! A zase horkokrevný Jihoevropan

Lucie Borhyová dostala žádost o ruku! A zase…

Nekonečně dlouhé nohy, smyslné rty a poprsí jako by modeloval sám Leonardo Da Vinci (†67)! Takhle v italském…

Americké aerolinky povolí lidem mobily. Zavolají si ale jen přes Wi-Fi

Americké aerolinky povolí lidem mobily. Zavolají si…

Aerolinky ve Spojených státech by v budoucnu mohly umožňovat telefonování v letadle s použitím Wi-Fi, návrh ve…

 

iSport.cz

Fotbalové partnerky už znáte: Jaké krásky mají Crosby, Stamkos, Toews a další hvězdy NHL?

Fotbalové partnerky už znáte: Jaké krásky mají…

Tohle tu ještě nebylo! O fotbalových partnerkách se toho napsalo už hodně, ale zámořský web TheSporter dal…

Je bezcharakterní, zranil mě schválně, odvázal se McDavid. Soupeři i nadával

Je bezcharakterní, zranil mě schválně, odvázal se…

Profík na ledě a profík v šatně, to je úděl sportovní superstar. Ale někdy to zkrátka klouzne každému. Connor…

 

Reflex.cz

Redaktoři České televize předvedli trestuhodné neznalosti  historie

Redaktoři České televize předvedli trestuhodné…

Redaktoři České televize asi nemají základní znalosti historie. Jinak si nemohu vysvětlit článek z názvem „Svatý…

Udej svého souseda! Aplikace Bonzačka existuje pod názvem Čistý komín

Udej svého souseda! Aplikace Bonzačka existuje pod…

Je to jen pár dní, co si národ dělal legraci z vymyšlené aplikace na udávání sousedů. Aplikace Bonzačka však…

 
 
reklama