Recenze

Zlumik (muž 50 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Chevrolet Camaro LT

9.91 Uživatelé

Hodnoceno: 88× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Chevrolet Camaro, foto 1 Chevrolet Camaro, foto 2 Chevrolet Camaro, foto 3 Chevrolet Camaro, foto 4 Chevrolet Camaro, foto 5 Chevrolet Camaro, foto 6 Chevrolet Camaro, foto 7 Chevrolet Camaro, foto 8
Chevrolet Camaro, foto 9 Chevrolet Camaro, foto 10 Chevrolet Camaro, foto 11 Chevrolet Camaro, foto 12 Chevrolet Camaro, foto 13 Chevrolet Camaro, foto 14 Chevrolet Camaro, foto 15 Chevrolet Camaro, foto 16 Chevrolet Camaro, foto 17 Chevrolet Camaro, foto 18 Chevrolet Camaro, foto 19 Chevrolet Camaro, foto 20 Chevrolet Camaro, foto 21 Chevrolet Camaro, foto 22 Chevrolet Camaro, foto 23 Chevrolet Camaro, foto 24 Chevrolet Camaro, foto 25 Chevrolet Camaro, foto 26 Chevrolet Camaro, foto 27 Chevrolet Camaro, foto 28 Chevrolet Camaro, foto 29
 

Technické info

Přezdívka auta Chevy Camaro Rok výroby 1976 Koupeno ojeté najeto [km]:219000 palivo: benzin počet válců: 8 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 5700 výkon [kW]: 127 kroutící moment [Nm]: 357 počet rychlostí: 3 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 15 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 15

Popis vozu

Sportovní čtyřmístné kupé. Jedná se o jeden z clasických amerických "muscle cars", který byl odpovědí koncernu Chevrolet na veleúspěšný model Mustang od Fordu.

Podle informací rozkódovaných z WIN a štítku na karoserii bylo auto vyrobeno v Norwoodu, Ohio. Auto má původní motor a v minulosti již prošlo nějakou rozsáhlejší opravou. Dle servisní knihy bylo auto po celou dobu pravidelně servisováno.

MOTOR:
Obsah: 5,7 litru; 350 cui
Počet válců: 8
Počet ventilů na válec: 2
Výkon: dle literatury: 165hp @ 3800 rpm, nyní odhad asi 200hp po úpravách motoru (sání, výfukové svody, rozdělovač)
Kroutící moment: 357,50 Nm; dle literatury: 260 lbf ft @ 2400 rpm
Karburáror: 4 komorový Rochester Quadrajet

PŘEVODOVKA:
Třístupňová automatická Turbo Hydramatic TH 350

PODVOZEK:
Motor vpředu pohon zadních kol.
Přední náprava odpružená pružinami, kotoučové brzdy.
Zadní náprava v celku, samosvorný diferenciál, 5 listá pera, bubnové brzdy.

Rozdíl v udávaných hodnotách výkonu může být způsoben tím, že v USA byly údajně výrobcem tyto hodnoty záměrně snižovány proti reálu z důvodu platby něčeho, jako je u nás povinné ručení.

Podrobná recenze a historie vozů Chevrolet Camaro je zde:
http://www.auto.cz/historie/chevrolet-camaro-svalnate-dvojce-1-cast-1967-1981.html

Silné stránky

Auto má konstrukci lehčího tanku. Materiály použité na karoserii jsou chemicky ošetřeny proti korozi a tam, kde nebyly poškozeny tuningem je auto netknuté a jako nové.

Výbava - okna v elektrice, posilovač řízení (no nevím jak by se to dalo řídit bez něj), nastavitelný volant, navíjecí pásy.

Slabé stránky

Při delším stání teče převodovka a simeringy hřídele, což může být ale způsobeno opotřebením příslušných těsnících elementů.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím si vše děláme sami s bráchu, kamarády a známými

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Garáže Vltava - auto nám dovezli až domů, víc jsme nepotřebovali.

Průběh renovace

Auto bylo dovezeno z CH a bylo rozsáhle napadeno "kutilem -čůnerem" - nalaminované prahy, blatníky, křídlo, přední spojler, vyměněná kola, upravené sání, vyměněný rozdělovač. Auto bylo dále přelakováno na tmavě modrou metalízu.

Auto jsme koupili včetně originálníhotp TP a servisní knížky, podle které bylo až do prodeje do ČR pravidelně servisováno.

Interiér vozu je celkem zachovalý a až na přední sedadla, která jsou přečalouněna do kůže, je v původním stavu. Chyběl pouze podlahový koberec, který byl nahrazen modrým tepichem ze Švýcarského obyváku.

Vzhledem k tomu, že jsme s bráchou příznivci klasiky a nejsme nadšeni z tuningu, rozhodli jsme se auto renovovat do původního stavu.

Rozhodli jsme se tedy odstranit nalaminované části (detail foto č.6). Konstrukce těchto doplňků byla opravdu bytelná a poctivá, ať je dělal kdokoliv a přestože se nám nelíbily, musím říct, že to byla fakt dobrá práce. Vše bylo z poctivého starého sklolaminátu tloušťky cca 1 cm, vyplněno montážní pěnou a v oblasti prahů vyztuženo jeklovou konstrukcí navařenou na originální prahy. Rozvášnili jsme tedy flexy s řeznými kotouči a následovali je kotouči lamelovými a vše ořezali a obrousili. Při té příležitosti jsem si zavzpomínal na doby, kdy jsme si jako děti cpali za krk skelnou vatu :-DD Opravdu to všem doporučuji vyzkoušet.......ten pocit, kdy vás všechno svědí, štípe a kouše a není pomoci než to 3 dny vydržet opravdu každému dodá chuť do další práce. Po odstranění nalaminovaných částí jsme zjistili, že lemy blatníků a zadní část karoserie jsou totálně zkorodované.

První krok při renovaci tedy je zachránit karoserii. Blatníky a veškeré zkorodované části karoserie byly tedy vyvařeny. Tohle bohužel neumíme a nemáme na to ani vybavení, takže pomohl jeden známý, kterému je sice 70 let, ale je to opravdový machr. Vše co bylo zrezlé tak, že to nešlo zachránit bylo ořezáno, obroušeno nebo ustřiženo a vyrobeno z nového plechu.

Poté jsme očistili spodní partie vozu a vše pořádně napatlali asfaltovými protikorozními přípravky. Exponované části (podběhy, nádrž a některé zadní spodní části karoserie) jsme nastříkali bitumenem.

Následovalo kytování, broušení, kytování, broušení, kytování a broušení a takhle ještě několikrát. Dnes je auto připraveno pro lakování, na které bude odvezeno někdy tento týden.

Tak už se to začíná rýsovat. Po dost dlouhé době máme všechny díly komplet nalakované a auto začínáme pomalu skládat. Všem, kdo se do podobné rekonstrukce chtějí pustit, doporučuji při rozebírání vše nafotit a pořádně popsat, resp. veškerý spojovací materiál uložit do oddělených popsaných krabiček, mističek nebo tak něčeho.

My z toho auta máme bohužel skvělé puzzle :-(( čímž se vše značně prodlužuje.

Ale k věci. Všechny karosářské díly byly nalakovány lakem v odstínu stone metalíza z palety Škoda Auto. Tento lak se nejvíce podobal originální barvě, na níž se nám bohužel nepodařilo sehnat "míchací recepturu".

Auto je složeno (bez interiéru) a po roce jsme ho zase nastartovali. Bylo to super a abyste si to taky užili přihodil jsem video (jen prosím omluvte ty komentáře).

Auto je opět kompletní, pojízdné a čeká na testaci pro "veter¨ánské papíry". samozřejmě ja na něm ještě spousta práce, aby bylo "dokonalé". Ale už teď je to krasavec.

V současné době pracujeme na výkonu auta - je objednáno sání, karburátor a vačka Edelbrock. Výsledný výkon by měl atakovat hranici 300 hp.

 


Další vozy Chevrolet Camaro



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
8

Trochu teče převodovka a olejová vana.

praktičnost
7

Málo místa vzadu, téměř žádný kufr, je velké jako moderní terenní auta.

prostornost
9

Pro cestující vpředu super, vzadu stejně nikdo jezdit nebude :-))

jízdní vlastnosti
7

Klasická americká konstrukce - motor vpředu, pohon zadních kol. Protože je zadek lehoučký auto jde v zatáčkách velmi lehce do smyku a je dost přetáčivé. Smyk se dá na druhou stranu lehce řídit.

jízdní komfort
8

Na Evropské poměry nezvyklý, díky listovému pérování vzadu se auto jakoby pohupuje. Je to zajímavý pocit.

provozní náklady
0

Zatím nehodnotíme. Spotřeba bude určitě zajimavá

náhradní díly
10

Musí se však objednávat v USA. V ČR je to přes dýlery drahé.

výkon motoru
7

Bude to vyžadovat nějaké vyladění. Papírově nic moc na ten objem, ale krouťák je úžasný. Protože znám parametry pouze v amerických jednotkách uvádím je zde: Výkon: 165hp / 3800 ot Kroutící moment: 260 lbf ft / 2400 ot

spotřeba
1

Zatím nevím, ale jistě nebude user friendly :-((

hlučnost motoru
6

Určitě to není srovnatelné s moderním autem. V nízkých otáčkách je to OK. V otáčkách nad 4000 se musí v autě skoro křičet.

kvalita sedadel
8

Sedadla jsou klasická americká bez výrazného bočního vedení ale jinak celkem pohodlná.

brzdy
6

Celkem dobré - vpředu kotouče, vzadu bubny. Auto má však váhu skoro 2500 kg.

zavazadlový prostor
2

Malý, menší, nejmenší.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…