Recenze

9 Majitel

Peugeot 308 nový model 2013

9.71 Uživatelé

Hodnoceno: 24× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Peugeot 308, foto 1 Peugeot 308, foto 2 Peugeot 308, foto 3 Peugeot 308, foto 4 Peugeot 308, foto 5 Peugeot 308, foto 6 Peugeot 308, foto 7 Peugeot 308, foto 8
Peugeot 308, foto 9 Peugeot 308, foto 10 Peugeot 308, foto 11 Peugeot 308, foto 12 Peugeot 308, foto 13
 

Technické info

Přezdívka auta žádná Rok výroby 2013 Koupeno nové najeto [km]:200 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 92 kroutící moment [Nm]: 200 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.9 maximální rychlost [km/h]: 200 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 420 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.7

Popis vozu

Zvažoval jsem, jestli mám napsat samostatnou mini recenzi, nebo jestli přilepit k mé recenzi na Golfa jen krátké srovnání . Důvod je jasný Pegueota 308 nevlastním, měl jsem ho jen na jeden den zapůjčený. Kvůli přehlednosti jsem zvolil samostatnou recenzi . K nové 308 jsem se dostal jak slepý k houslím, ze zvědavosti jsem ho byl v autosalonu omrknout a zkusit si běžnou testovací jízdu. K mému překvapení mi prodejce nabídl možnost zapůjčení na 1 den v rámci uvádění novinky na trh. K 308 jsem ale od počátku přistupoval s respektem a snažil se vnímat jeho klady i zápory a určitě jsem nestranil žádnému z aut. Navíc 200 najetých km není žádná porce pro hlubší hodnocení. Recenzi píšu jako přímé srovnání s Wolfsburským etalonem se kterým mám za 9 měsíců najeto přes 16000Km. Nejsem žádný zkušební jezdec, nevyznávám sportovní jízdu na limitu, jsem naprosto běžný řidič, který si jízdu užívá. Mám rád komfort a současně jisté jízdní vlastnosti, výkonovou rezervu. Většinou jedu v pohodě sice svižně ale předvídavě a mám prostou radost z jízdy, pokud mi ji auto může poskytnout. Tedy řekl bych běžný průměr v naší populaci. Nejprve tedy něco o tomto konkrétním zapůjčeném modelu. Jednalo se o novou 308 v prostřední výbavě Active která je již velmi slušně vybavená – dvouzónová klima, tempomat, multifunkční volant v kůži, automatické rozsvěcení světel dle světelných podmínek, automatické stěrače, led denní svícení, obrovský téměř 10“ multifunkční display pro audio, navigaci, palubní info systém a ovládání klimy, loketní opěru a spoustu dnes již běžných prvků které ani již jmenovat nebudu, nakonec si je můžete na stránkách Pegueotu najít. Jeden prvek výbavy ale musím zmínit, i když byl za příplatek, a sice 17“ litá kola protože se k němu později vrátím při hodnocení podvozku. Auto bylo v černé metalíze a opravdu luxusně vypadajícím dvoubarevném interiéru sv. šedá /černá. Srdcem byl benzínová motor 1,6THP 125 Hp který jsem z nabízených motorizací vybral záměrně pro srovnání s 1,4 TSi 122 Hp. Auto bylo úplně syrové, při převzetí mělo najeto jen několik desítek km, takže jistě pochopíte, že jsem ho nevytáčel nad 4500 ot.

Takže tolik úvod a teď už slíbené srovnání VW Golf 1,4TSi 90Kw versus Pegueot 308 1,6 THP 92 Kw.

Vy co fandíte benzínovým atmosférám tuto kapitolu rovnou přeskočte protože se vám asi moc líbit nebude.
- Motor 1,6THP je stejně skvělý jako 1,4TSi, pravděpodobně vzhledem k většímu obsahu je v nejnižších otáčkách od volnoběhu do nějakých 1600 ot., kdy ještě nezabírá turbo silnější , uživatelsky příjemnější než TSi. Turbodíra je prakticky nepostřehnutelná na rozdíl od TSi ale po zapnutí turba se rozdíly srovnají a oba motory jdou do otáček. TSi ale vlivem lépe odstupňované převodovky (kratší ) razantněji. Oba motory krásně táhnou a jsou přiměřeně pružné. TSi je ale o poznání tišší a to prakticky ve všech režimech na volnoběh i pod plynem, čím vyšší otáčky tím se rozdíl zvyšuje. Tím nechci říct že by byla 308 hlučná, spíš je Golf tak tichý. Navíc u tohoto konkrétního kousku se z motoru ozýval vzdálený svistot turba a zejména při brždění motorem pískání. Nevím, jestli to mohl způsobovat řemen alternátoru, nebo samotný alternátor. Zvuk sice příliš nerušil, ale rozhodně se nedal přeslechnout. Motor 308 jsem nevytáčel nad 4500 vzhledem k syrovosti , ale bylo znát, že by si nechal líbit i vyšší otáčky. Takže pouze vzhledem k o něco vyšší hlučnosti o prsa vítězí TSi.

- Převodovka 6°manuál bylo na jednu stranu pro mě obrovsky příjemné překvapení je totiž přesná sice s delšími drahami, ale přesně vymezenými, podle mě téměř srovnatelná s golfem. Pryč je gumový chod a někdy marné hledání kvaltů známe z dřívějších modelů ( nějaký tisíc km jsem najel se starou 405 TD ). Na druhou stranu má 308 kvalty i na turbobenzín extrémně dlouhé, na 6 točí pří 130 jen 2500 ot. Oproti 2800 ot. u golfa. Na 5 točí při 130km/hod 3000. 90sátka znamená na 6° nějakých 1700ot. Ve městě se dá jezdit i na 4 ale již při mírném stoupání či zrychlování je potřeba podřazovat na 3. Myslím si, že dlouhá dálniční 6 by asi i mohla zůstat, ale nižší kvalty zejména 2,3,4,5 by měly být kratší. Auto by mělo živější projev a obzvlášť ve městě by jízda byla pohodlnější. Hlavici řadící páky má určitě příjemnější golf, ta u 308 totiž má navíc kroužek pro řazení zpětného chodu a ten mě tlačil do dlaně nebo prstů podle řazeného kvaltu. Vzhledem k odstupňování převodovky v této kategorii vítězí opět golf.

- Podvozek – vzadu sice s pevnou nápravou ale pro mě, který zná francouze jako sice pohodlné, ale houpavé pojízdné gauče byl jednoznačně největším překvapením auta. V něčem tak komfortním a zároveň přiměřeně tuhým a současně agilním jsem snad s výjimkou Mondea ještě nejel. A to prosím měla 308 17“ kola a můj golf s víceprvkem je na 15“. Takhle vyladěný podvozek s důrazem na komfort je pro naše tankodromy naprosto dokonalý. Tady se musí i Das auto sklonit a smeknout. Přitom Golf má skvělý podvozek, 1,4 TSi obzvlášť varianta s víceprvkem. U 308 je mix komfortu agility a odhlučnění pro běžného motoristu, který spíše preferuje komfort, jednoduše namíchán ještě o něco líp. Jistě golf je sice agilnější, asi i jistější v rychleji projetých zatáčkách ale v kvalitě tlumení nerovností je 308 prostě lepší.

- Řízení –je velmi příjemné, přirozené až sportovní, zásluhu na tom má i skoro motokárový volant, který skvěle padne do ruky. Na rozdíl od golfa je strmější, tužší a ani kolem neutrální středové polohy vás nic nenutí k drobným korekcím. Ta necitlivost řízení kolem středové polohy je jednou z achilových pat 7 Golfa. Takže pro mě vítězí 308.

- Brzdy – U obou aut jsou velmi dobré, přiměřené velikosti i výkonu, Golf má razantnější nástup ale pro mě májí brzdy Golfa jedno velké mínus na které jsem si ještě nezvykl – automatická ruční brzda. Takže z toho důvodu dávám přednost 308.

- Interiér – má u Pegueota dvě tváře jedna je jako mr. Jekkyl, druhá jako mr. Hyde. Nejprve ta lepší stránka. Když do 308 usednete okamžitě na vás dýchne pocit útulnosti všude vás obklopují ale nikoliv utiskují kvalitní materiály perfektní provedení a extravagantní architektura i-kokpitu jak ho marketingoví mágové nazývají. S ní ovšem souvisí ta druhá, bohužel jemně řečeno kontroverzní stránka interiéru. Ale před kritikou ještě musím pochválit velmi povedená sedadla, která jsou sice měkčí než u Golfa ale skvěle vás pohltí a dobře podrží i v zatáčkách. Jen by přední sedáky mohly být o něco delší. Vzadu jsem se sám sice nevezl ale dcera si posaz pochvalovala že je příjemnější než u golfa opět o něco měkčí sedačky ale přirozenějším sklonem. Celkově působí interiér opravdu luxusně útulně všude je cítit kvalita, nikde nic nevrže, co mě zarazilo tak chybí takový typický výrazný pach nového auta ten jsem vnímal pouze jakoby z povzdálí. Tak ale teď ta druhá stránka interiéru aspoň tak jak jsem ji vnímal já. Musím přiznat že ten i-kokpit, jak ho Pegueot marketingově nazývá byl jedna z věcí která mě do autosalonu nalákala. Zpočátku mě nejdřív udivoval, po chvíli mě až rozesmál ale nakonec po delším hledání jsem našel za volantem docela přirozenou polohu. S tím se bohužel bude asi potýkat každý. Můj odhad je že čím menší člověk je tím větší bude mít problémy při seřizování. Těch stupňů volnosti kdy si optimálně seřídíte výšku sedadla, pozici volantu a abyste dobře viděli na budíky a současně měli i dobrý výhled dopředu je opravdu podstatně méně než u klasického uspořádání. Nicméně když už tuto polohu najdete tak jízda z pozice řidiče bude celkem příjemná, pozitivem obzvlášť v noci je že oči nemusí tolik zaostřovat a stačí jenom mrknutí a máte přehled o dění před autem i v autě. Tedy vlastně měli byste mít, protože rychloměr i otáčkoměr jsou dost titěrné navíc s mizernou grafikou, která rychlému odečtu údajů brání. Obrácený chod otáčkoměru sekvenci absurdit jen završuje. Situaci zachraňuje aspoň ten digitální rychloměr uprostřed, který je čitelný velmi dobře. Když sednete do golfa tak na graficky čisté dobře čitelné a dostatečně velké budíky budete pět ódy. Tady se Pegueot stal obětí svých vlastních marketérů kteří tuto koncepci vymysleli ale bohužel ji nedotáhli do konce a odvedli polovičatou práci. Ale to není co se týká kritiky ještě všechno. Musím bohužel pokračovat přemístěním k obřímu dotykovému display, který sám o sobě je skvělý, nejen svou velikostí, ale má výbornou ergonomickou pozici nahoře palubní desky a je jistě perfektní pro zobrazení navigace. To co ale považuji za ergonomický přehmat je systém - všechno ovládání dotykem na display tj. přepínání audio, klimatizace, informačního systému, multimédií. To ovládání příliš odvádí řidičovu pozornost, tu mou tedy zcela určitě. Chyběl mi prostě hmatový vjem tlačítka. Po přesednutí zpět do golfa jsem wolfsburkým designérů blahořečil za skvělou ergonomicky podle mě bezchybnou intuitivní architekturu. Ale třeba jsem až příliš konzervativní a řadě lidí obzvlášť těm mladším bude tato architektura vyhovovat. V Každém případě doporučuji před koupí 308 toto dostatečně vyzkoušet. Ještě na jeden detail musím upozornit ten mě totiž iritoval snad ze všeho nejvíc. Tím byl naprosto příšerný zvuk blinkrů který je jako pěst na ucho a není nepodobný škodovkám z normalizační éry. Třeba to jde změnit v nastavení auta, ale to jsem neměl čas detailně zkoumat. Pro mě je co se týká interiéru jako celku z důvodů výše uvedených jasný vítěz Golf.

- Kufr – 420l u 308 mi přišlo opticky stejných jako 380 u Golfu. Komplikované a trochu nepraktické řešení s dvojitou podlahou U Golfa, které stejně úplně rovnou podlahu nevytvoří , převažuje misky vah na stranu Pegueotu.

- Výbava – verze active je aspoň pro mě optimální, téměř se překrývá s Comfortline u Golfa dokonce o některé prvky je 308 bohatší. To jsou ale jen detaily.

- Karoserie – design mě se velmi líbí u obou konkurentů. Golf je krásný v německém funkcionalismu který je ale velmi jemně dopilován v detailu. Francouz zase sází při podobné koncepci na hravost a francouzský šarm. Co se týká designu tak s oběma auty bych dokázal žít po dobu několika let. Karoserie obou aut je přehledná je z nich velmi dobrý výhled, masívní zadní sloupky evokují pocit bezpečí. Obě auta mají krásně tuhé karoserie, nic nevrzne, na sedačce necítíte žádné kroucení. Aerodynamiku má lépe vychytanou Golf ten je v rychlostech nad 100 Km přeci jen pocitově tišší. Takže díky tomu je golf o chlup lepší.

- Osvětlení – Tady jasně vítězí 308 a to nejen kvůli efektnímu Led dennímu svícení , které je ve standartu a hlavně k opravdu bezvadnému plnění základní funkce tj. osvětlení vozovky. Již v mé recenzi na Golfa jsem nedostatečné osvětlení tlumenými světly kritizoval.

- Spotřeba – I u 308 jsem byl velmi mile překvapen opravdu velmi nízkou reálnou spotřebou. Po 200 Km ukázal PP údaj 6,4 l/100 Km. Snažil jsem se jet mix město ¼, dálnice ¼ a běžné silnice ½. V reálu po dotankování vyšla spotřeba 6,8l/100 km. A to prosím s úplně syrovým motorem. Odhaduji že po zajetí a s 16“ koly by mohla spotřeba spadnout tak o -0,5l možná i ještě níž. Podobně jako u 1,4TSi kdo s 1,6 THP nebude závodit, tomu se odmění reálně nízkou spotřebou kolem 6 l benzínu. To je zhruba o 1l víc než moderní diesely ale s obrovským bonusem kultivovanosti chodu, většího výkonu a celkově jízdního komfortu.

- Pořizovací cena tam by byla u obou aut lehce nad 400 tis 308 v akční ceně 405 tis, golf aktuálně 430 tis. Takže ani jedno z aut není z levného kraje. Ale nepochybuji že výsledná cena bude určitě záležet jak na konkrétním dealerovi, tak na vyjednávacích schopnostech každého z nás.
- A závěr? Koupil bych si opět golfa nebo bych dal přednost 308? Nebýt z mého pohledu nedotaženého a ergonomicky nešťastného i-kokpitu měl bych asi pěkně zamotanou hlavu a ve finále by mohl rozhodnout větší komfort podvozku ve prospěch 308. Ale ten i-kokpit je pro mě natolik velkou překážkou že by dostal opět přednost Golf. Dovedu si ale představit, že řadě zákazníků se nová architektura bude líbit, nebo vzhledem ke svým tělesným proporcím najdou svou optimální polohu snáz než já – se svými 170 cm. Pro toho, kdo preferuje komfort jízdy, zejména úroveň tlumení nerovností na českých tankodromech, navíc podpořený francouzským šarmem tak je 308 jasná volba. Kdo preferuje spíše agilitu spojenou stále s nadprůměrným komfortem a německý funkcionalismus dotažený v detailu je jasná volba Golf. Celkově jsou si obě auta opravdu velmi vyrovnaná a jsou na samé špici nižší střední třídy. Jen Golf ve svém konzervativním pojetí prostě udělal méně chyb a vyhnul se kontroverzním řešením . Nová 308 byla aspoň pro mě, golfu velmi vyrovnaným soupeřem a nebýt toho kontroverzního i-kokpitu tak by mohla být v garáži zaparkovaná právě ona.

Silné stránky

-skvělý komfortní podvozek šitý na míru našich tankodromu
-designově velmi povedené auto které má šarm uvnitř útulné s kvalitními materiály
-silný a úsporný motor

Slabé stránky

- kontroverzní i kokpit, který ve výsledku bude zákazníky spíš odrazovat než přitahovat
- zbytečně dlouhá převodovka snižující potenciál motoru
- příšerný zvuk blinkrů

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

žádné

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Ochota a profesionalita

 


Přidat názorDiskuse: Peugeot 308 nový model 2013

zobrazené auto není aktivní, nelze diskutovat

Další vozy Peugeot 308



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
0

nemohu hodnotit

praktičnost
9

klasický hatchback

prostornost
9

průměr třídy

jízdní vlastnosti
10

komfortní a zároveň agilní

jízdní komfort
10

v komfortu absolutorium

provozní náklady
0

nemohu hodnotit

náhradní díly
0

nemohu hodnotit

výkon motoru
10

motor srovnatelný s TSi

spotřeba
9

vzhledem k syrovosti motoru vynikající

hlučnost motoru
9
kvalita sedadel
9

jen sedák by mohl být o nějaký cm delší

brzdy
10

bez připomínek

zavazadlový prostor
10

na kompaktní hatch naprosto vyhovující






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…