Recenze

Tano (muž 50 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Peugeot 308

9.87 Uživatelé

Hodnoceno: 39× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Peugeot 308, foto 1 Peugeot 308, foto 2 Peugeot 308, foto 3 Peugeot 308, foto 4 Peugeot 308, foto 5 Peugeot 308, foto 6 Peugeot 308, foto 7 Peugeot 308, foto 8
Peugeot 308, foto 9 Peugeot 308, foto 10 Peugeot 308, foto 11 Peugeot 308, foto 12 Peugeot 308, foto 13 Peugeot 308, foto 14 Peugeot 308, foto 15 Peugeot 308, foto 16 Peugeot 308, foto 17 Peugeot 308, foto 18 Peugeot 308, foto 19 Peugeot 308, foto 20 Peugeot 308, foto 21 Peugeot 308, foto 22 Peugeot 308, foto 23 Peugeot 308, foto 24 Peugeot 308, foto 25 Peugeot 308, foto 26 Peugeot 308, foto 27 Peugeot 308, foto 28 Peugeot 308, foto 29 Peugeot 308, foto 30 Peugeot 308, foto 31
 

Technické info

Přezdívka auta GTičko Rok výroby 2011 Koupeno nové najeto [km]:1200 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 147 kroutící moment [Nm]: 275 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7.7 maximální rychlost [km/h]: 237 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 442 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.9

Popis vozu

Ptáte se proč jsem si vybral zrovna Peugeot 308 GTi? Říkáte si, vždyť je na světě tolik krásnějších aut jako například, eeeee, hhhhm, noooo zrovna vás nic nenapadá, že? No je to tím, že krásnější auto prostě nenajdete :-)

To ale nebyl ten hlavní důvod proč jsem do GTička šel. Chtěl jsem nějaké alespň trochu nevšední auto do 500 tisíc s výkonem nad 150 koní. Mým největším a dalo by se říci, že i v té době jediným autem co by splňoval onu nevšednost byl Nissan Juke 1,6 (190 koní). Na podzim jsem si ho otestoval a byl už jsem téměř rozhodnut, že po zimě si ho koupím. V té době ale vyšel tady na Auto.cz článek s názvem "200 koní pod půl miliónu". U Peugeotu udělali akci kde dali na GTičko 100 tisíc slevu a tím pádem se tak toto auto dostalo cenově do mého zaměřovače. Podíval jsem se na první fotky a nejvíce mě nadchl design interiéru, který vypadal o několik tříd lépe, než u konkurence.

V nejbližších dnech jsem zajel do Peugeotu a 308ku (klasickou, ne GTi) jsem si prohlédl a vyzkoušel. Auto se mě líbilo, takže jediné co mi dělalo trochu vrásky bylo, že jsem si nikde v ČR verzi GTi nemohl vyzkoušet. Prostě nikde nebyla ani k vidění, natož k otestování. Na zahraničních serverech jsem četl, že pár lidem se ozývaly po ujetí 400 km nějaké podivné zvuky od kol. To mě ke koupi taky zrovna moc nepovzbuzovalo. Po nějaké době jsem se dočetl, že podivné zvuky byly odstraněny, tak už nic nestálo v cestě si GTi objednat. V základě už bylo téměř vše. Tak jsem si doobjednal pouze metalickou barvu, obrovské střešní okno (které ocení především cestující v zadu) a některé doplňky na zabezpečení vozu. Dala by se tam dokoupit ještě nějaká lepší audio soustava (mám základ a jsem spokojen), navigace s otočným dispejem a xenonové světlomety, ale tam už bych se cenově nevešel.

Jak už jsem psal, kupoval jsem trochu zajíce v pytli, protože jsem si GTi nikde nemohl odzkoušet. Nevěděl jsem, jestli auto pro běžnou jízdu nebude příliš tvrdé, jestli se nebude nějak znatelně projevovat turbo efekt (nikdy před tím jsem auto s turbem neměl), jestli ten slavný Peugeot sound systém z výfukového potrubí (co má pouze GTi a RCZko) nebude znít nějak nesympaticky, ale všechny obavy byly zbytečné. Auto je velmi komfortní, asi je tvrdší než klasická 308ka, ale pro běžnou jízdu naprosto postačující. Jestli má auto turbo efekt (kdy auto reaguje s nějakou prodlevou na sešlápnutí plynového pedálu) jsem zatím nezaznamenal, možná malý turbo efekt tam bude, ale to člověk při zaražení do křesel příliš nevnímá :-)

A onen slavný Peugeot sound systém z výfukového potrubí? Při poklidné jízdě ani nevíte, že jedete v nějaké sportovní verzi, šlápnete ale na plyn a ozve se velmi příjemný dunivý zvuk. Není to ale nic ohlušujícího, jako to co jsem měl kdysi dááávno na mé staré Astře GSi s výfukem Remus, kde se lidé u cesty otáčeli už asi 200 metrů před příjezdem auta :-) Naopak, toto GTi působí celkově velmi střízlivým a seriozním dojmem z venku se od klasické 308ky liší pouze jiným předním a zadním nárazníkem, co laik ani nerozezná, většími 18"covými koly a dvojitou koncovkou výfuku. Takže z venku se ona nevšednost pro kterou jsem auto chtěl projevuje především malinkým nápisem GTi na zadku a na bocích vozu :-)

V interiéru se GTi liší taky maličkostmi. Hliníkové pedály, hliníková řadící páka, která v zimě docela studí a v létě na slunci bude asi dobře pálit, ale vypadá pěkně. Středový přístrojový panel má černou lesklou barvu dodávající se také pouze do GTi nebo RCZka. Sedadla jsou polokožená s dobrým bočním vedením. Jsou trochu dále od dveří (než jsem byl zvyklý) a člověk si tak při nasedání a vysedání musí dávat pozor, aby si nezašpinil kalhoty.

V zadu je taky dostatek místa. Mých 191cm se tam celkem pohodlně vejde, ovšem to platí pouze pro 2 krajní sedadla, uprostřed je to trošku za trest. Sedadlo je tvrdé a nezaboříte se do něj tak jak do těch krajních, tudíž jsem pak měl problém kam složit hlavu a vlastně taky i nohy. Takže na delší cestu je to spíše pro 4 dospělé + max. 1 dítě (které bude možná trošku trpět :-) ).

Motor je opravdu pružný, i na šestku zrychluje jak ďas, ze začátku se mě nejednou stalo, že jsem na šestku zrychloval z menších rychlostí takovým tempem, že jsem si myslel, že tam mám čtyřku a chtěl jsem řadit na pětku :-)) Na druhou stranu v nižších otáčkách se mu občas moc nechce. Nikdy jsem diesel neměl, ale říkal jsem si, že už asi chápu co majitelé dieselů myslí tím že to "tahá vod cpodu". Tak tohle GTi "vod cpodu" moc netahá, musí se trošku vytočit (kolem 2500 otáček) a pak už je vše OK.

Řazení je přesné, ze začátku jsem měl problémy se zařazením dvojky, ale později se ukázalo, že to nebyla chyba auta, ale mechanika, co ne zrovna moc odborně namontoval zamykání řadící páky a ten mechanismus tam nějak blokoval právě to zařazení dvojky. Teď už je vše ale OK. Nejraději řadím z dvojky na trojku a z trojky na čtyřku, kdy se mě zdá řazení nejrychlejší. Zařazení je u všech rychlostí doprovázeno příjemným kovovým zvukem.

Ve všech testech jsem četl, že si s autem neužijete moc zábavy v rychle projíždějících zatáčkách. Tohle opravdu nemohu potvrdit ani vyvrátit, nejsem typ člověka co by milovat rychle projíždějící zatáčky, mám v sobě nějaký blok a do zatáček prostě extra rychle nejezdím. Rád bych si to ale vyzkoušel na nějaké velké ploše (nějaké uzavřené letiště nebo tak něco), co auto vlastně dokáže. Až vyzkouším, tak dopíšu. Ale takové velké plochy se hledají těžko.

Pokud máte nějaké dotazy ohledně GTička, rád vám na ně neodpovím. Nechte si je pro sebe, nikdo na ně není zvědavý. Tak to byl na závěr malý pokus o vtip :-)) Na co budu vědět odpověď, samozřejmě rád odpovím ;-)

Silné stránky

Pružný motor (někde jsem četl, že to byl nedávno motor roku)
Zrychlení 0-100 za 7,7. Neměřil jsem, ale věřím tomu :-)
Pohodlná jízda (na to že je to sportovní verze)
Kvalita zpracování

Slabé stránky

Širší B sloupek, přes který není nejlepší výhled šikmo v zad, ale to budou mít asi všechny nové vozy z důvodu bezpečnosti.
Černý interiér, nečekaně hodně se špiní :-)

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto Tichý Ostrava

Prodej proběhl celkem v pořádku, jen chybělo objednané zamykání řadící páky, které se pak muselo na rychlo řešit a zřejmě z toho důvodu zamykání páky nebylo příliš kvalitně namontováno a blokovalo mi občas zařadit druhý stupeň. Po reklamaci bylo vše opraveno a řazení je OK.

Paní (slečna) prodávající byla velmi příjemná, na mou žádost mi natočila i video při příjezdu auta (na YouTube ho najdete pod názvem "Peugeot 308 GTi v Ostravě") , takže celkově spokojenost.

 


Přidat názorDiskuse: Peugeot 308

Další vozy Peugeot 308



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Je to nové auto, tak snad tam ta desítka bude ještě dlouho :-)

praktičnost
10

Kdo chce praktičtější auto, ať si koupí kombi, mě to takhle stačí :-)

prostornost
10
jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
9
provozní náklady
9
náhradní díly
9

Žádný náhradní díl jsem zatím nepotřeboval, takže tady nevím co bych měl hodnotit.

výkon motoru
10
spotřeba
9
hlučnost motoru
10

Když nechcete, tak o motoru skoro ani nevíte, ale zato když chcete .... :-)

kvalita sedadel
10
brzdy
10
zavazadlový prostor
9





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…