Volkswagen Golf (2014)
19.5.2015Prolog Mnohé asi překvapí, že v odstupu 2 let představuju recenzi na druhého Golfa, ale tento aktuální trošku opuchnul a povyrostl. Statistiky v mém…
Volkswagen (Verny_2013)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Verny_2013 20.09.16 07:20
« Re: Elektronicka brzda
Pokud je zatažená, tj. když vypneš motor, nebo ji manuálně zatáhneš jako klasickou ručku tak ne, musíš ji odjistit ( svítí červeně ). Pokud ale zastavíš např. na křižovatce a zastavením ji jen aktivuješ ( svítí zeleně ), tak se při rozjezdu sama automaticky deaktivuje. -
robertoKE 08.09.16 19:02
« Re: Re: Sportsvan dilema
Ahoj,
dakujem za odpoved. Kolesa 16-tky mam uz vo vybave kedze chcem vziat HL. Vacsie ani mensie by som nechcel. V HL su uz aj bixenony akurat si priplatim za denne led.
Pri vybere auta som mal podmienku vyssi posed a automat,tak preto to DSG i ked i ja mam mensie obavy zo zivotnosti tejto prevodovky.A uz teraz som viac prikloneny k tej 110kW verzii. Zopar veci som si tam este nakonfiguroval a cena mi vybehla celkom vysoko ale aj zlava bola celkom luxusna, Akurat dnes som si vsimol ze sa zmenil cennik a ceny isli hore co ma nepotesilo. -
Verny_2013 07.09.16 22:49
« Re: Sportsvan dilema
Tak to jsem rád že Ti má recenze k něčemu byla. Rozhodně se sportsvanem chybu neuděláš. Mám zatím najeto 26 000 a naprosto bez závad. 1 servis který mám za sebou stál 2500 Kč, taky příjemné překvapení. K motoru aspoň pro mě jasná volba je ta 110 Kw verze 1,4TSi. Má o 25% vyšší krouťák tj 250 Nm oproti 200Nm té slabší 92 Kw verze. Je to dáno zejména variabilním časováním ventilů na obou stranách ( sání i výfuk ). 110 Kw znamená výkonovou špičku což je příjemné např při předjíždění a vytáčení motoru, Ten krouťák 250 Nm je sakra znát při běžné jízdě, pružnosti motoru a minimální zhoršení dynamiky při větším zatížení. Co se týká DSG tak 92 i 110 Kw má 7° se suchými spojkami. Do toho bych osobně asi nešel. DSG 6° s mokrými spojkami má jen 2,0 TDi. Pokud budeš nucen finančně ke kompromisům jdi do 110 Kw + manuál. Pokud budeš jezdi rozumně plynule 2-3000 ot s občasným vytočením až do 5000 ot např. při přejíždění tj. nikoliv prasácky budeš mít s oběma verzemi spotřebu kolem 6l/100 Km. Ještě jednu radu Ti dám, jdi do 16" kol. Máš u nich zaručený komfort ale mnohem lépe sedí než 15" co mám já. 17" nebrat auto je už zbytečně tvrdé a ceny za disky a pneu rozhodně nejsou malé. Designově sice vypadají líp ale jinak to jsou vyhozené peníze. Ještě poznámka ke světlům - mám obyč. halogeny a na rozdíl od krátkého golfa svítí fakt dobře. S osram nigt breaker svítí téměř jako xenony. Takže shrnutí - ušetři za kola a xenony a jdi do 110 Kw verze 1,4 TSi. -
robertoKE 07.09.16 21:27
« Sportsvan dilema
Ahoj,
po polroku hladania,predvadzacich jazd a kalkulovania pre a proti som sa rozhodol pre toto vozidlo a priznam sa pomohla mi aj tvoja recenzia. ;-) Vybavu uz mam vybratu,ale este stale sa neviem rozhodnut ci vziat tu 110kW alebo 92kW verziu (rozdiel 1300Eur). Moj sen je mat konecne aj automat.Mal som ho moznost si ho chvilu vyskusat vo fabii (1,2 81kW) a bol som spokojny.Mal som moznost sa previest v predvadzacke 110kW DSG a bol som milo prekvapeny,tak si neviem predstavit ci ta 92kW ma az o tolko horsiu dynamiku a ktovie aky bude rozdiel v spotrebe. -
Verny_2013 23.05.16 23:14
« Re: Re: Re: sportsvan je no.1
Dík za pochvalu. Už mám najeto 20 000Km a prvotní " zamilovanost " tak nějak vyprchala. Ale názor jsem nezměnil, jen ten motor bych bral tu 110Kw verzi 1,4 TSi. Ta 92 Kw nejede do 4000 otáček špatně, ale pak ji prostě začne docházet dech. Cítíš že motor má navíc ale je nad 4000 ot přiškrcený a výkon místo aby gradoval tak spíš vadne. Jinak je to fakt super provedené a do detailu promyšlené a variabilní rodinné auto. -
Atomas 29.09.15 11:19
« Spotřeba
K té spotřebě by bylo asi vhodné také pro představu napsat průměrnou rychlost. Já jel minulý týden do Frankfurtu a zpět za také docela příznivou spotřebu s prům rychlostí cca 104 kmh. Jinak dokážu projet třeba Prahu s tímto motorem za 4,1 l/100 kmh - v noci, z Chodova do Vysočan - z kopce, trasu cca 20 km a s prům. rychlostí 40 kmh. S reálnými a dlouhodobými podmínkami to nemá nic společného ;-) -
pilotpilot2 09.09.15 22:37
« Vejdou se do kufru dvě kola na výšku?
Ahoj Verny-2013, prosím tě jak se v recenzi zmiňuješ o vození kol - vozíš v autě kola?
My jsme zvyklí vozit v Octě pomocí škodováckého držáku vozit dvě kola - sundaná přední, do držáku upnuty vidlice pomocí rychloupínáku. Držák tady [odkaz]
držák máme ale upnutý v okách za sedačkami (na rozdíl od zobrazení).
Naši Octu Combi zdá se budeme měnit, tvoje báječná recenze mě, zdá se, velmi nasměrovala :- ) děkuji!
Mnoho prima km! -
Verny_2013 10.08.15 23:32
« Re: výhled ze Sportsvanu
Naopak výhled ze sportsvanu je famózní. Sedíš výš než v běžném Golfu, prosklená plocha je větší a nejproblematičtější úhly tj šikmo vpřed i vzad jsou jsou opravdu velmi přehledné. Parkovací senzory vzadu jsem tam nechal dát jen kvůli ženské části rodiny. Tam totiž člověk nikdy neví.... A to že nevidím kapotu to se přiznám mě netrápilo ani u Octy 1 kterou mám už 15 let. U sportsvana je důvod aerodynamika - kapota je dost zešikmená a navazuje sklonem na čelní sklo. Když jsem testoval v jeden den sportsvana i varianta tak co se týká komfortu, prostoru variability má sportsvan jasně navrch. Variant je zase sportovnější, agilnější, má o nějakou desetinku nižší spotřebu a má větší a lépe využitelný kufr. Je to prostě o prioritách každého z nás. -
-
Verny_2013 19.06.15 22:35
« Re: Spotřeba oleje TSI
Zak tvůj dotaz mě vyprovokoval k akci. Byl jsem v garáži změřit kolik tam je oleje a samotného mě potěšílo že je téměř na horní rysce. Přesně tak ve 3/4. Takže za téměř 6000 Km ani decka. Pokud si vzpomínám na jak to bylo u modrého krátkého golfa, který měl stejný motor, tak tam jsem dolíval 0,3l asi po 10000 Km. U Sportsvana to vypadá že to bude podobné. Záleží asi nejvíc jak s tím autem jezdíš. Má to sice 92 Kw a 200Nm což není úplně málo ale sportovní ten motor není ani náhodou. Já tomu občas naložím když potřebuji nebo prostě jenom chci - akcelerace, předjíždění. Ale většinou jezdím spíš "turbodieselově " tj. na pohodu. Ale dovedu si představit že když se s tím jezdí prasácky tak si to kromě benzínu nějaký olej navíc vezme taky. Já jsem zatím po všech stránkách naprostá spokojenost. Přiznám se na žádný článek o zvýšené spotřebe oleje TSi EA 211 jsem teda já nenarazil. -
Verny_2013 08.06.15 22:17
« Re: Re: Re: Re: Re: Pěkná recenze
dík za pochvalu, když to píšu tak se snažím aby to nebyly jen věty poskládané za sebou ale aby tam bylo i trochu toho koření a hlavně aby to mělo hlavu a patu. K těm závadám, byly vlastně jen 2:
1) jednou mi při zavírání dveří řidiče odpadla na zem páčka odjištění přední kapoty, asi byl a špatně zkompletovaná. Při té příležitosti jsme zjistili že je úplně stejná jakou má Leon.
2) Při předprodejní montáži zadních parkovacích senzorů asi špatně napojili nějaké drátky a asi po 100 km se rozsvítila kontrolka kontrolka airbagu. Jinak vše OK -
Verny_2013 29.05.15 23:10
« Díky všem za hodnocení a diskuzní příspěvky
Opravdu mě potěšilo, že se vás našlo tolik, co přečetli mou recenzi a že i za takové tuctové auto jste mi dali vysoké hodnocení. Recenzi budu samozřejmě co možná nejobjektivněji doplňovat a časem se jistě ukáží nejenom ty dobré stránky ale i slabiny. Stále přeci jen převládá nadšení z nového auta. Jen trochu sobecky doufám že těch slabin a poruch bude co nejmíň. -
Verny_2013 22.05.15 17:22
« Re: Re: Re: Pěkná recenze
Nemám žádné triky, ale asi jezdím podobně jako se starou dobrou oktávkou TDi kterou mám teď už jen jako 2 auto. Akceleruju razantně, tak do 4-5 tis ot., potenciál motoru využiju na předjíždění nebo úseky kde mě to baví ale určitě ne trvale. Pokud bych jel takhle razantněji trvale tak by tam byla tak 8l. Při běžné jízdě jedu předvídavě na 5-6 podle cesty, provozu a momentální situace sice mírně nad limitem 100-110 ale myslím že v tomto režimu je motor asi nejůspornější. No a na dálnici na tempomatu 125, když potřebuju předjet tak až 150. Tempomat se totiž nenuluje při akceleraci ale při brždění. S krátkým golfem to bylo ještě o nějakou tu desetinu lepší ale to jde na vrub hmotnosti a čelní ploše. Často jezdím sám nebo ve 2 + nějaké bagáže. Těch 5,9 co ukazuje palubní počítač je v reálu po dotankování 5,96 takže ten příliš nelže. Teď jsem ještě kouknul na můj předchozí krátký golf na Spiritmonitor a tam mám za 20000Km průměr 5,65l/100km. právě jsem doplnil dosavadní tankování na Spiritmonitor, takže už se zobrazuje. A ještě jedna poznámka, tankuju u čepra natural Optimal 95 E aditivovaný bez bio složky. -
Atomas 22.05.15 16:17
« Re: Re: Pěkná recenze
Nemohl by jsi mi napsat nějaké triky, jak s takovým autem dosahuješ tak nízké spotřeby, když píšeš, že rád svezeš i trošku rychleji? Já se stejným motorem, aerodynamičtějším autem a nižší hmotností jezdím za cca 6,7. Na Spritmonitoru je udávaná průměrná spotřeba tohoto auta 7,05 litrů...