Recenze

9 Majitel

Toyota Prius

9.53 Uživatelé

Hodnoceno: 12× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Toyota Prius, foto 1 Toyota Prius, foto 2 Toyota Prius, foto 3 Toyota Prius, foto 4 Toyota Prius, foto 5
 

Technické info

Přezdívka auta Originální - "PRIUS" ;) Rok výroby 2006 Koupeno ojeté najeto [km]:87000 palivo: hybrid počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1497 výkon [kW]: 57 kroutící moment [Nm]: 115 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11 maximální rychlost [km/h]: 170 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 408 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.2

Popis vozu

Z počátku jsem si chtěl pořízení usnadnit tím, že jsem vybíral pouze vozy dostupné na českém trhu skrze stránky tipcar.cz kde lze snadno po zadání parametrů vyhledávat požadované vozidlo u většiny bazarů a dealerů u nás. Po nějaké době bedlivého sledování a porovnávání ceny/najeté kilometry jsem dospěl k závěru, že půjdu přeci jen zdánlivě složitější ale přesto levnější cestou a Prius pořídím v Německu.
Na tamějším trhu jsou konkrétně tato auta výrazně levnější a s méně najetými kilometry, než u nás.

Např. u nás se Toyota Prius r.v.2006 s nájezdem 200-250 tisíc kilometrů dá pořídit asi za 230-250 tisíc Kč.
Za kopečky za stejně staré auto dáte cca. 170 tisíc Kč, přitom s nájezdem 80-90 tisíc km.
Důvodem, proč je rozdíl v ceně tak výrazný může být fakt, že auta s hybridním nebo elektrickým pohonem jsou v Německu dotována a nákupní cena nového vozu je nižší. Německo je navíc co se aut týče obrovský trh a je mnohem větší výběr, tedy i tlak na cenu.

Pro pořízení ojetého auta z Německa je asi nejlepší začít na stránkách mobile.de , kde jsem si dle požadovaných parametrů vybral z nabízených Priusů.

Stříbrná Toyota Prius, rok výroby 2006, 83 930 najetých kilometrů, servisní knížka, 6 airbagů, ABS, automatická klimatizace, elektrické ovládání všech oken a zrcátek, hliníková kola, tempomat, multifunkční volant, palubní počítač, mlhovky, tónovaná skla, parkovací asistent, smartkey a mnoho další výbavy.
Cena 7 000 Euro, což v tu dobu bylo ještě necelých 170 tisíc Kč.

Do Fambachu, kde sídlí Autohaus Toyota, jsem se 11.9.2013 brzy ráno vydal spolu s člověkem, který má na rozdíl ode mne s dovozem již bohaté a letité zkušenosti, což doporučuji každému, kdo se pro auto za kopečky vydá.
Cesta po německých dálnicích byla naprosto bez problémů a proběhla podle plánu, takže ráno, ještě před otevřením jsme byli na místě a mohli si konečně Prius který stál venku prohlédnout.

Následovala prohlídka celého vozu a seznámení se stavem, kromě malého škrábance na dveřích spolujezdce vypadalo auto jako nové, žádné známky koroze nebo jakéhokoliv opotřebení. Stejně tak interiér, který byl naprosto čistý a který mne velmi překvapil svou prostorností.
Konečně došlo na první projížďku, které se ujal kolega. Podle pokynů prodejce sešlápl brzdový pedál, stiskl tlačítko "power", ozvalo se pípnutí a rozsvítily se kontrolky a displej na palubě, stejně tak informační panel uprostřed. Pak stačilo páčku voliče posunout do polohy "D" a pustit pedál brzdy, auto se tiše a plynule rozjelo. Kolega se překvapivě podíval na prodejce a komentoval nezvykle tiché a plynulé rozjetí slovem "hybrid" načež ten reagoval slovy "ja, super!" a zasmál se.
Po krátké projížďce nebylo co řešit, auto předčilo má očekávání, přeci jen první osobní zkušenost nenahradí nic.
Následoval podpis smlouvy, zaplacení, předání klíčků od vozu a bylo nutné vyřídit pojištění a značky. Prodejce byl velmi ochotný a zajel s námi do nedalekého Meiningenu, kde sídlil dopravní úřad a hned naproti němu firma která vydává značky. Prodejce vědom si mé chabé němčiny ochotně asistoval při vyřizování všech nezbytností.
Po zaplacení všech poplatků (celkem asi 103 Euro) jsem dostal převozí značky se žlutým pruhem a pojištění na 5 dní v rámci EU.
Byl jsem velmi mile překvapen, jak vše proběhlo snadno a hladce bez dlouhého čekání. Podobná anabáze by v Čechách trvala celé dny.

Nezbývalo nic jiného, než zajet se značkami zpět do autosalonu, připevnit do rámečků a vyrazit. Poprvé za volantem hybridního auta. Byl jsem nervózní. Teorii ovládání jsem měl zvládnutou, praxe však ukázala, že zažité stereotypy z klasických aut se spojkou a řazením jsou silnější.
Hned při výjezdu z brány autohausu na hlavní silnici jsem instinktivně levou nohou sešlápl spojku, která v autě samozřejmě není a místo ní tak prudce sešlápl brzdu. Auto okamžitě stálo na místě a mě z toho překvapení málem vyskočilo srdce krkem. Stejná věc se mi od té doby stala ještě jednou, od té doby už ne. Dnes jsem si na automat taky zvykl, že spojku a řazení považuji za něco, co v autě nemá co dělat.

Cesta zpět probíhala bez problémů a já si poprvé užíval pohodlí a precizního ovládání. Na jednom úseku dálnice mě čekala docela dlouhá zácpa s popojížděním, kde jsem si poprvé naplno uvědomil přednosti hybridního pohonu. Auta pomalu popojížděla ve třech pruzích, což se neobešlo bez neustálého rozjíždění. V hybridním autě to znamená pouze šlapání na brzdu a plyn, žádné řazení, žádná spojka, žádný spálený benzín. V takových situacích hybridní systém využívá nashromážděnou energii z baterií napájejících elektromotor, v kabině tak slyšíte pouze auta kolem a jinak ticho.

Celou cestu z Fambachu do České Lípy jsem jel bez použití tempomatu, protože jsem nevěděl, jak ho zapnout. Jak jsem později zjistil, použití tempomatu poměrně výrazně ovlivní spotřebu k lepšímu. Navzdory výtkám v diskuzích, že Prius 2 generace není na dálnici zdaleka tak úsporný jako v městském a příměstském provozu, tak se mi podařilo domů dojet za průměrných 4,7 l/100 km. To je méně než papírová hodnota, což je na první cestu poměrně slušná hodnota.

Silné stránky

Nejsilnější stránkou je samotná jízda s autem a jeho snadné ovládání. Městem ladně a plynule proplujete ani nevíte jak aniž byste si připadali jak na cvičišti (absence řazení, spojky a jiných zbytečností)

Ticho v autě, možnost jízdy pouze na elektřinu.

ECVT převodovka

Slušná základní výbava

Slabé stránky

Možná tvrdší podvozek, což může být i nízkoprofilovými 16" pneumatikami. Předtím jsem měl měkký houpavý Renault Mégan (1997) takže spíš nezvyk.

Závodníkům může vadit slabší 1,5 motor, na nějaké předjíždění do kopce zapomeňte ;)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím žádné, nicméně jsem asi týden po dovozu měnil 12V autobaterii která se odporoučela. Její výměna byla ovšem kapitolou samou o sobě o které jsem se rozepsal na blogu http://mujprius.blogspot.cz/2014/01/12v-akumulator.html

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Německý značkový autosalon, perfektní přístup i jednání, zařídili vše od a až do z a dali výraznou slevu. Co dodat.

Můj blog

Kvůli častým dotazům (kamarádi, pracovníci na technické, v pneuservisu, myčce, policie....)jsem založil blog kam se pokusím časem doplnit co nejvíc informací o Toyotě Prius.
http://mujprius.blogspot.cz/

 


Přidat názorDiskuse: Toyota Prius

Další vozy Toyota Prius



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím bez poruchy

praktičnost
9

Celá řada přihrádek, dostačující kufr

prostornost
9

Mraky místa i pro čahouny, vzadu si dáte nohu přes nohu.

jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
10
provozní náklady
10

K pumpě nejezdím tak často jako s předešlým vozem, jen se bojím značkového servisu a jejich cen. Uvidíme

náhradní díly
8

U nás asi bez problému. Snad jen ta cena. Za 1 šroub na kolo chtěli 90 Kč, je jich na autě 20.

výkon motoru
7

Tady má Prius 3 generace navrch

spotřeba
9

Dá se jezdit za 4,4 v zimě, krátké trasy se studeným motorem mi ale kazí průměr na 5,2 (zima)

hlučnost motoru
8

Při prudké akceleraci je hlučný ale já ho netrápím.

kvalita sedadel
10
brzdy
10
zavazadlový prostor
10





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…